Κ
Κωσταντής1
Guest
... Ἣ παίζει καὶ τὸ ποίμνιο, οἱ παρευρισκόμενοι, ἱερεὶς κ.λπ. κάποιον ῥόλο στὰ συγκεκριμένο σημεῖο. Προσθ. ἁναρωτιέμαι μάλιστα ἐὰν ἀντὶ γιὰ μειονέκτημα εἶναι ὑπὲρ τοῦ ψάλτη, δηλαδὴ ὁφείλεται σὲ κάποιον συντονισμὸ μὲ τὸ ποίμνιο.Σεβαστοί οι διάφοροι ειδικοί (ιατροί, φωνολόγοι, εκπαιδευμένοι τενόροι κλπ), αλλά οι οδηγίες τους αναφέρονται σε φυσιολογικές συνθήκες ψαλσίματος και δε νομίζω να καλύπτουν ανάγκες να γίνει υπερχρήση της φωνής, τουτέστιν ένας άνθρωπος να παίξει 3-4 ρόλους συνεχόμενα και πολύ συχνά, πχ αρκετές φορές την εβδομάδα, χωρίς άδειες, ούτε καν αναρρωτικές! Δηλαδή οι ειδικοί, όταν μια φωνή τη δουν ζορισμένη, τότε θα την οδηγήσουν υποχρεωτικά σε άδεια, πράγμα που για εμάς είναι αδιανόητο.
Ωστόσο ο φυσιολογικός ψάλτης είναι για να πηγαίνει μόνο κάθε Κυριακή στην εκκλησία και στις πολύ μεγάλες εορτές. Και τότε ούτε κείμενα διαβάζει, ούτε αποστόλους, δε λέει κάν όλα τα του χορού του, δίνει δηλαδή και σε άλλους να πουν, τα μισά σχεδόν. Και τις υπόλοιπες μέρες ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΤΑΙ. Κάνει μια ήσυχη δουλίτσα, κατά προτίμηση μοναχική για να μη μιλάει σε κόσμο, αλλά και για να μη συγχρωτίζεται και κολλάει γρίππες και άλλες ιώσεις. Καλύτερα πχ αγρότης, παρά δάσκαλος (που νομίζω είναι οι περισσότεροι ψάλτες).
Κωσταντή, ο λόγος που αρέσουν οι παραμορφωμένοι ήχοι στις διάφορες μουσικές (ροκ και λαϊκή τουλάχιστον) είναι ότι ο ήχος πολλαπλασιάζεται και μια φωνή ακούγεται σαν περισσότερες.
Last edited by a moderator: