Άκουσα και τα δύο "Χριστός γεννάται" ψάχνοντας για δίεση στο Γα. Ελαφρότατη μόνο κάνει στο "ΚΑΙ εν ευφροσύνη", και μόνο στο δίσκο της Orfeon που συμψάλλει με τον Πρίγγο, τόσο ελαφρά που, αν γραφεί, θα αναπαραχθεί λανθασμένα. Αντίθετα, δηλαδή, απ' ότι βλέπουμε στο δείγμα, όπου σε έναν ειρμό σε σύντομο ειρμολογικό μέλος έχουν χωρέσει 4!!! Επίσης, άκουσα όλες τις αναλύσεις της πατριαρχικής παραδόσεως στο μέτρο και στις μουσικές θέσεις που γίνονται εκ παραδόσεως και όχι όπου να 'ναι ό,τι να 'ναι. Συνεπώς, το ηχητικό δεν αποδεικνύει κάτι.
Νομίζω πως τέτοιες κουβέντες έχουνε γίνει άπειρες και έχει αποδειχθεί ότι ούτε οι αναγραφόμενες έλξεις τεκμαίρονται στην πράξη (και έχουμε ηχογραφήσεις μαθητών κάποιων δασκάλων της επιτροπής), ούτε η χρήση της οξείας, που δεν πέρασε στη νέα μέθοδο παρά μόνο ως σχήμα διατηρήθηκε στα χειρόγραφα σε συγκεκριμένα συμπλέγματα χαρακτήρων, όπως δηλώνεται ρητά από το Θάμυρη. Εν πάσει περιπτώσει, όσοι τα πιστεύετε αυτά, τουλάχιστον μην προσπαθείτε να μας πείσετε ότι οι επεμβάσεις εδράζουν σε όλα αυτά που αναφέρετε, τη στιγμή που έχουν γίνει ατελείωτες συζητήσεις και έχουν αναρτηθεί εκατοντάδες ώρες ηχογραφήσεων που θέτουν ισχυρά ερωτηματικά στον ισχυρισμό αυτό.