[Ανακοίνωση] Κυκλοφόρησε ο Δ΄ και ο Ε΄ τόμος της σειράς Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής του Γιώργου Κωνσταντίνου

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πάντως, εντός Σχολής είναι πολύ εύκολες οι πωλήσεις. Εγώ, ας πούμε, δεν θα το αγόραζα γιατί έχω σχεδόν πλήρη γκάμα βιβλίων, αλλά ο άβουλος μαθητής ωδείου που "κουνάει την ουρά του" μπροστά στο δάσκαλό του, θα το πάρει καθ' υπόδειξίν του με κλειστά τα μάτια.
"Καλύπτουν κατά μεγάλο μέρος τις ανάγκες τόσο των σπουδαστών του τρίτου έτους του Αναλυτικού Προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής....". Δεν προορίζονται τα βιβλία για πώληση σε αδέσποτους αγοραστές λοιπόν, στοχεύουν σε πιο μαζικές παραγγελίες...

Ὁλόσωστος συνάδελφε.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Πάλι δεν κατάλαβες τα γραφόμενά μου: Όταν πάρεις τα βιβλία αυτά, δες πώς είναι στο έντυπο και πώς στο cd τα ίδια κομμάτια, και ενημέρωσε μας στο ψ. για το αν όντως είναι ετοίμα και ολόιδια.

Πόσο πανεπιστημιακά να το γράψω ( έχω τα βιβλία) από όπου κ να διαβάσω, το ίδιο θα ψάλλω...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Πόσο πανεπιστημιακά να το γράψω ( έχω τα βιβλία) από όπου κ να διαβάσω, το ίδιο θα ψάλλω...

Όταν πάρεις τα βιβλία αυτά, τον Δ΄και Ε' τόμο της σειράς «Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής» του Γ. Κωνσταντίνου, δες πώς είναι στο έντυπο και πώς στο cd τα ίδια κομμάτια, και ενημέρωσε μας στο ψ. για το αν όντως είναι ετοίμα και ολόιδια.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Όταν πάρεις τα βιβλία αυτά, τον Δ΄και Ε' τόμο της σειράς «Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής» του Γ. Κωνσταντίνου, δες πώς είναι στο έντυπο και πώς στο cd τα ίδια κομμάτια, και ενημέρωσε μας στο ψ. για το αν όντως είναι ετοίμα και ολόιδια.

Όπως και στο αναστασιματριο.....................

Μας περνάς για .... ;;; ξέρω τι γράφω. Ξέρω τί υπάρχει στο βιβλίο κ τί στο cd. Όμως, 3η φορά το ξαναλέω, είτε απ το βιβλίο, είτε απ το cd, αν ξέρεις τα ψάλλεις. Αν δεν ξέρεις...
Ερώτηση: εσύ από πού θα ψάλλεις; απ το βιβλίο ή απ το cd; μάλλον απ το cd...
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Όπως και στο αναστασιματριο.....................

Μας περνάς για .... ;;; ξέρω τι γράφω. Ξέρω τί υπάρχει στο βιβλίο κ τί στο cd. Όμως, 3η φορά το ξαναλέω, είτε απ το βιβλίο, είτε απ το cd, αν ξέρεις τα ψάλλεις. Αν δεν ξέρεις...
Ερώτηση: εσύ από πού θα ψάλλεις; απ το βιβλίο ή απ το cd; μάλλον απ το cd...

Επειδή με ρωτάς, σου λέω ότι ψάλλω από αυθεντικά βιβλία- όπως μου' μαθαν οι πολυσέβαστοι δάσκαλοί μου.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Επειδή με ρωτάς, σου λέω ότι ψάλλω από αυθεντικά βιβλία- όπως μου' μαθαν οι πολυσέβαστοι δάσκαλοί μου.

Χαίρομαι που απκκαλείς τους δασκάλους σου πολυσέβαστους. Το ίδιο αισθανόμαστε όλοι για τους δασκάλους μας, οπότε καταλαβαίνεις γιατί σου απντησα σ αυτό το θέμα, ενώ είχα καιρό να να γράψω πάνω από 1 μήνυμα σε κάποιο θέμα. Εμένα ο δάσκαλός μου, καλή του ώρα ( καλά να είναι εκεί στο Ρέθυμνο) μου έμαθε να ψάλλω έτσι και να ψάχνω τα πάντα....
Οπότε, ακολούθα συ το δικό σου δάσκαλο κ εγώ το δικό μου χωρίς να θίγει κανείς τη μουσική παιδεία κ καλλιέργεια των δασκάλων με εξυπνάδες ή εξυπνακίστικες σοφιστείες...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Χαίρομαι που απκκαλείς τους δασκάλους σου πολυσέβαστους. Το ίδιο αισθανόμαστε όλοι για τους δασκάλους μας, οπότε καταλαβαίνεις γιατί σου απντησα σ αυτό το θέμα, ενώ είχα καιρό να να γράψω πάνω από 1 μήνυμα σε κάποιο θέμα. Εμένα ο δάσκαλός μου, καλή του ώρα ( καλά να είναι εκεί στο Ρέθυμνο) μου έμαθε να ψάλλω έτσι και να ψάχνω τα πάντα....
Οπότε, ακολούθα συ το δικό σου δάσκαλο κ εγώ το δικό μου χωρίς να θίγει κανείς τη μουσική παιδεία κ καλλιέργεια των δασκάλων με εξυπνάδες ή εξυπνακίστικες σοφιστείες...

Μου᾽ μαθαν πρωτίστως να σέβομαι και τους πολυσέβαστους δασκάλους και μαΐστορες στους οποίους οφείλουμε την ψαλτική μας υπόσταση· και μάλιστα να την υπερασπιζόμαστε από οθνεία στοιχεία...
 
Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όλοι οι παλαιοί διδάσκαλοι κάνανε πράγματα και θαύματα πάνω στις εκτελέσεις.

Όταν ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας Ιάκωβος Ναυπλίωτης στο Χριστός γεννάται κάνει πράγματα και θαυματά.

Ο έχων ώτα ακούει ακουέτω
 

Attachments

  • 01 Khristos gennatai.wma
    2.3 MB · Views: 38

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όλοι οι παλαιοί διδάσκαλοι κάνανε πράγματα και θαύματα πάνω στις εκτελέσεις.

Όταν ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας Ιάκωβος Ναυπλίωτης στο Χριστός γεννάται κάνει πράγματα και θαυματά.

Ο έχων ώτα ακούει ακουέτω
Άκουσα και τα δύο "Χριστός γεννάται" ψάχνοντας για δίεση στο Γα. Ελαφρότατη μόνο κάνει στο "ΚΑΙ εν ευφροσύνη", και μόνο στο δίσκο της Orfeon που συμψάλλει με τον Πρίγγο, τόσο ελαφρά που, αν γραφεί, θα αναπαραχθεί λανθασμένα. Αντίθετα, δηλαδή, απ' ότι βλέπουμε στο δείγμα, όπου σε έναν ειρμό σε σύντομο ειρμολογικό μέλος έχουν χωρέσει 4!!! Επίσης, άκουσα όλες τις αναλύσεις της πατριαρχικής παραδόσεως στο μέτρο και στις μουσικές θέσεις που γίνονται εκ παραδόσεως και όχι όπου να 'ναι ό,τι να 'ναι. Συνεπώς, το ηχητικό δεν αποδεικνύει κάτι.

Νομίζω πως τέτοιες κουβέντες έχουνε γίνει άπειρες και έχει αποδειχθεί ότι ούτε οι αναγραφόμενες έλξεις τεκμαίρονται στην πράξη (και έχουμε ηχογραφήσεις μαθητών κάποιων δασκάλων της επιτροπής), ούτε η χρήση της οξείας, που δεν πέρασε στη νέα μέθοδο παρά μόνο ως σχήμα διατηρήθηκε στα χειρόγραφα σε συγκεκριμένα συμπλέγματα χαρακτήρων, όπως δηλώνεται ρητά από το Θάμυρη. Εν πάσει περιπτώσει, όσοι τα πιστεύετε αυτά, τουλάχιστον μην προσπαθείτε να μας πείσετε ότι οι επεμβάσεις εδράζουν σε όλα αυτά που αναφέρετε, τη στιγμή που έχουν γίνει ατελείωτες συζητήσεις και έχουν αναρτηθεί εκατοντάδες ώρες ηχογραφήσεων που θέτουν ισχυρά ερωτηματικά στον ισχυρισμό αυτό.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ο γα ακολουθεί τον άνω ζω, το γράφει μέχρι και το θεωρητικό του Μαργαζιώτη. Όταν σηκώνεται ο ζω, οταν αλλάζει τετράχορδο απο τον δι και πάνω, τότε σηκώνεται ο γα, για να συμφωνησει. Οταν πάει το μέλος προς τα κατω, στον φυσικο γα και καταλήγει στον πα, τοτε ο ζω χαμηλώνει κι ο γα είναι φυσικος. Όταν απλά τριφωνει ο α ήχος, τότε ο γα-δι είναι τονος μείζων να μην πω υπέρ μείζων! Γιατί ή τριφωνια ποιεί τον εαυτόν ήχο όπως λένε τα παλαιά θεωρητικά που διάβασε (?) αλλά δεν κατάλαβε ο Καρας και όσοι τον ακολουθησαν. Στον δι δηλαδη δεν έχουμε τέταρτο οπως ισχυρίζονται οι ακόλουθοι του Καρα αλλά πρώτο ήχο.

Ή θεωρία του Καρα είναι προϊόν φαντασίας κομπογιανννιτικο εγχειρίδιο που μας έχει κοροϊδέψει ψιλό γαζι για έναν αιωνα. Όλα όσα γράφει, όπως αυτο, καταρρίπτονται βάσει της κοινής λογικής και πλείστων παραδειγμάτων και τεκμηριων γραπτών και προφορικών, κάτι που ο δάσκαλος του έθνους Καρας δεν χρησιμοποιεί, δεν αναφέρει ούτε παραπέμπει πουθενά στο έργο του. Το βιβλίο αυτό δηλαδη είναι οπως φαίνεται από τα δείγματα που αναρτήθηκαν γεμάτο λάθη, φαλτσες έλξεις και ρυθμική επισήμανση χωρίς να υπάρχει ρυθμός(βλ Ρυθμογραφος Αγ. Κυριαζιδου, στα εκκλησιαστικά μέλη δεν σημειώνουμε ρυθμο)
Βαγγέλης Σολδάτος, αριστούχος διπλωματούχος ωδείου Ν. Σκαλκωτα 1996 με υπογραφή Λ. Αγγελοπουλου
 
Last edited:
Άκουσα και τα δύο "Χριστός γεννάται" ψάχνοντας για δίεση στο Γα. Ελαφρότατη μόνο κάνει στο "ΚΑΙ εν ευφροσύνη", και μόνο στο δίσκο της Orfeon που συμψάλλει με τον Πρίγγο, τόσο ελαφρά που, αν γραφεί, θα αναπαραχθεί λανθασμένα. Αντίθετα, δηλαδή, απ' ότι βλέπουμε στο δείγμα, όπου σε έναν ειρμό σε σύντομο ειρμολογικό μέλος έχουν χωρέσει 4!!! Επίσης, άκουσα όλες τις αναλύσεις της πατριαρχικής παραδόσεως στο μέτρο και στις μουσικές θέσεις που γίνονται εκ παραδόσεως και όχι όπου να 'ναι ό,τι να 'ναι. Συνεπώς, το ηχητικό δεν αποδεικνύει κάτι.

Νομίζω πως τέτοιες κουβέντες έχουνε γίνει άπειρες και έχει αποδειχθεί ότι ούτε οι αναγραφόμενες έλξεις τεκμαίρονται στην πράξη (και έχουμε ηχογραφήσεις μαθητών κάποιων δασκάλων της επιτροπής), ούτε η χρήση της οξείας, που δεν πέρασε στη νέα μέθοδο παρά μόνο ως σχήμα διατηρήθηκε στα χειρόγραφα σε συγκεκριμένα συμπλέγματα χαρακτήρων, όπως δηλώνεται ρητά από το Θάμυρη. Εν πάσει περιπτώσει, όσοι τα πιστεύετε αυτά, τουλάχιστον μην προσπαθείτε να μας πείσετε ότι οι επεμβάσεις εδράζουν σε όλα αυτά που αναφέρετε, τη στιγμή που έχουν γίνει ατελείωτες συζητήσεις και έχουν αναρτηθεί εκατοντάδες ώρες ηχογραφήσεων που θέτουν ισχυρά ερωτηματικά στον ισχυρισμό αυτό.

Αγαπητέ συνάδελφε

Το ότι κάνει σχεδόν συνέχεια τρίφωνη οξεία το έχεις παρατηρήσει
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Αγαπητέ συνάδελφε

Το ότι κάνει σχεδόν συνέχεια τρίφωνη οξεία το έχεις παρατηρήσει

Τριφωνη οξεια τι είναι; Υπάρχει τριφωνη οξεια;ο Καρας δεν γράφει για τριφωνη ανάβαση οξείας.. προφανώς ακουλουθειτε το παράδειγμα του Καρα, επιστημονοποιησης της φαντασίας σας. Αυτό που κάνει ο Ναυπλιωτης λέγεται προφορική παράδοση και το εκτελει όπως έχει σωθεί. Το ακούς λοιπόν και το λες. Δεν έχει να κάνει με την ενέργεια συγκεκριμένων σημαδιών τα οποία έχουν εξηγηθεί στην αναλυτική γραφή πλήρως.
 
Τριφωνη οξεια τι είναι; Υπάρχει τριφωνη οξεια;ο Καρας δεν γράφει για τριφωνη ανάβαση οξείας.. προφανώς ακουλουθειτε το παράδειγμα του Καρα, επιστημονοποιησης της φαντασίας σας. Αυτό που κάνει ο Ναυπλιωτης λέγεται προφορική παράδοση και το εκτελει όπως έχει σωθεί. Το ακούς λοιπόν και το λες. Δεν έχει να κάνει με την ενέργεια συγκεκριμένων σημαδιών τα οποία έχουν εξηγηθεί στην αναλυτική γραφή πλήρως.

Το ότι κάνει αυτό που κάνει ο Ιάκωβος και δεν το κάνει μόνο ο Ιάκωβος αλλά και ο Στανίτσας και πολλοί άλλοι τα ίδια πράγματα εσείς θέλετε να τα λέτε προφορική παράδοση εμείς τα λέμε ενέργεια σημαδιού.

Τώρα αν έχει κάποιος αφομοιώσει όλη την προφορική παράδοση και μπορεί να κάνει πράγματα και να ερμηνεύει και να έχει το κλασσικό κείμενο είναι ο καλλίτερος του χωρίου.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το ότι κάνει αυτό που κάνει ο Ιάκωβος και δεν το κάνει μόνο ο Ιάκωβος αλλά και ο Στανίτσας και πολλοί άλλοι τα ίδια πράγματα εσείς θέλετε να τα λέτε προφορική παράδοση εμείς τα λέμε ενέργεια σημαδιού.

Τώρα αν έχει κάποιος αφομοιώσει όλη την προφορική παράδοση και μπορεί να κάνει πράγματα και να ερμηνεύει και να έχει το κλασσικό κείμενο είναι ο καλλίτερος του χωρίου.

Επισυναψτε γραπτή μαρτυρία ότι αυτό που κάνει ο Ναυπλιωτης ονομάζεται τριφωνη ανάβαση οξείας αλλιώς αυτά που λέτε συγνώμη αλλά είναι μπαρουφες. Όπως έγραψα και πιο πάνω είμαι άριστος γνώστης της θεωρίας Καρα (η οποία τελικά μετά 20χρονης μελέτης έχω αποδείξει ότι είναι λάθος)και σας διαβεβαιώ ότι ούτε ο Καρας γράφει κάτι τετοιο
 
Επισυναψτε γραπτή μαρτυρία ότι αυτό που κάνει ο Ναυπλιωτης ονομάζεται τριφωνη ανάβαση οξείας αλλιώς αυτά που λέτε συγνώμη αλλά είναι μπαρουφες. Όπως έγραψα και πιο πάνω είμαι άριστος γνώστης της θεωρίας Καρα (η οποία τελικά μετά 20χρονης μελέτης έχω αποδείξει ότι είναι λάθος)και σας διαβεβαιώ ότι ούτε ο Καρας γράφει κάτι τετοιο

Το να μην έχει κάποιος την αντίληψή να καταλάβει το καταλαβαίνω και το σέβομαι

Το να το θέλει να καταλάβει δεν μπορώ να κάνω τίποτα.

Καλό μεσημέρι.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εννοείς από ταμπλετ;; ναι κ θα βάζω και συγκεκριμνες ηχογραφσεις προηγουμένων ετών από συγκεκριμένα άτομα-ψάλτες των τελευταίων 5 χρόνων. Ελπίζω να σε καλύπτει η απάντηση. Αν όχι, ξάσου, που λενε κ στην Κρήτη.

που είπανε και στην Κρήτη... (στο 5.22 κ. εξ.)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Το ότι κάνει αυτό που κάνει ο Ιάκωβος και δεν το κάνει μόνο ο Ιάκωβος αλλά και ο Στανίτσας και πολλοί άλλοι τα ίδια πράγματα εσείς θέλετε να τα λέτε προφορική παράδοση εμείς τα λέμε ενέργεια σημαδιού.

Τώρα αν έχει κάποιος αφομοιώσει όλη την προφορική παράδοση και μπορεί να κάνει πράγματα και να ερμηνεύει και να έχει το κλασσικό κείμενο είναι ο καλλίτερος του χωρίου.

Χαίρομαι ποὺ ἐπὶ τέλους διαχωρίζονται μὲ τόση σαφήνεια τὰ ψαλτικὰ πράγματα στὸ θέμα τῶν ακολουθούντων τὴν Σχολῆ Καρᾶ καὶ τῶν επιγόνων του.

Πλέον ἐσεῖς κι ἐμεῖς. Μὲ τὰ δικά μας βιβλία ἀπὸ τὸ 1820, μὲ τὰ δικά σας βιβλία τῶν τελευταίων χρόνων.

Ἔτσι γιὰ νὰ φαίνεται ἡ διαφορὰ καὶ πιὸ καθαρά. Σὲ λίγο οὕτε κἄν θὰ συμψάλλουμε.

Ἴσως εἶναι καλύτερα ἔτσι γιὰ νὰ φανεῖ ἀκόμη πιὸ καθαρὰ ἡ διάσταση.
 
Top