[Ανακοίνωση] Κυκλοφόρησε ο Δ΄ και ο Ε΄ τόμος της σειράς Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής του Γιώργου Κωνσταντίνου

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Χαίρομαι ποὺ ἐπὶ τέλους διαχωρίζονται μὲ τόση σαφήνεια τὰ ψαλτικὰ πράγματα στὸ θέμα τῶν ακολουθούντων τὴν Σχολῆ Καρᾶ καὶ τῶν επιγόνων του.
.

Και ξεχωρίζουν οι Πυργιώτες-Πατρινjοί από τον υπόλοιπο φυσιολογικό πληθυσμό..!!! :D:D:D Ελπίζω να μην θεωρηθεί το μήνυμά μου ρατσιστικό... :D:D:D:D :p
 

petros

Παλαιό Μέλος
Και ξεχωρίζουν οι Πυργιώτες-Πατρινjοί από τον υπόλοιπο φυσιολογικό πληθυσμό..!!! :D:D:D Ελπίζω να μην θεωρηθεί το μήνυμά μου ρατσιστικό... :D:D:D:D :p

O καθένας κρίνεται από το έργο του. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Αφήστε τους κεκοιμημένους (Ναυπλιώτη, Αγγελόπουλο, Καρά κτλ) να "συγχωρηθούν" και εμείς οι ζώντες ας προσπαθήσουμε να συνυπάρξουμε (αφού όπως φαίνεται, δεν πρόκειται ποτέ να φιλιώσουμε). :eek:
 
O καθένας κρίνεται από το έργο του. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Αφήστε τους κεκοιμημένους (Ναυπλιώτη, Αγγελόπουλο, Καρά κτλ) να "συγχωρηθούν" και εμείς οι ζώντες ας προσπαθήσουμε να συνυπάρξουμε (αφού όπως φαίνεται, δεν πρόκειται ποτέ να φιλιώσουμε). :eek:

Λαθος θεώρηση ,κάπως βολική .
Μα δεν είμαστε δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις που η κάθε μια προσπαθεί να επιβάλλει το δικό της .
Πρόκειται για μια συντριπτική μειοψηφία η οποία με ανορθόδοξες μεθόδους προσπαθεί εδώ και χρόνια να τετραγωνίσει τον κύκλο .
Φανατισμός ,οπαδισμος ,θεοποίηση των κεκοιμημενων δασκάλων και αναγωγή των αιρετικών δοξασιών ως ευαγγέλιο .
Μεχρι και νομική δίωξη των διαφωνούντων .
Αυτά έχουμε βιώσει τόσα χρόνια .
Οπαδική γραμμή και στρατευμένους που αλλου είδατε ;;;;
Τέλος παντων .
Ανακυκλώνουμε μια κουβέντα που εχει επαναληφθεί στο ψαλτολογιο .
Έχετε δίκιο στο ότι δεν μπορω να σας πείσω ...
Έν κατακλείδι με ενοχλεί λιγότερο η συγγραφή βιβλίων ,θεωρητικών ή άλλων μουσικών έργων ,απο την "οικειοποίηση " Πριγγου ,Χρύσανθου ,Πέτρου ,Ιωάννου και η παραποίηση είτε των λεγόμενων είτε των γραφομένων .
Καλη συνέχεια .
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μια αναγκαία διευκρίνηση, Απόστολε. Αυτά που καταμαρτυρείς, αυτονόητα δεν ισχύουν για όλους τους ακόλουθους της Σχολής.

Η δε εντύπωσή μου είναι ότι όσο περνάει ο καιρός και με όλα όσα έχουν μεσολαβήσει (είτε ως δυσάρεστα γεγονότα, είτε ως αμοιβαία, ωριμότερη συνεννόηση) ισχύει για όλο και πιο λίγους.

ΥΓ Αν χρησιμοποιήσεις το ίδιο το φόρουμ ως βαρόμετρο (είσαι παλιός στο φόρουμ), μπορείς να το καταλάβεις.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Λαθος θεώρηση ,κάπως βολική .
Μα δεν είμαστε δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις που η κάθε μια προσπαθεί να επιβάλλει το δικό της .
Πρόκειται για μια συντριπτική μειοψηφία η οποία με ανορθόδοξες μεθόδους προσπαθεί εδώ και χρόνια να τετραγωνίσει τον κύκλο .
Φανατισμός ,οπαδισμος ,θεοποίηση των κεκοιμημενων δασκάλων και αναγωγή των αιρετικών δοξασιών ως ευαγγέλιο .
Μεχρι και νομική δίωξη των διαφωνούντων .
Αυτά έχουμε βιώσει τόσα χρόνια .
Οπαδική γραμμή και στρατευμένους που αλλου είδατε ;;;;
Τέλος παντων .
Ανακυκλώνουμε μια κουβέντα που εχει επαναληφθεί στο ψαλτολογιο .
Έχετε δίκιο στο ότι δεν μπορω να σας πείσω ...
Έν κατακλείδι με ενοχλεί λιγότερο η συγγραφή βιβλίων ,θεωρητικών ή άλλων μουσικών έργων ,απο την "οικειοποίηση " Πριγγου ,Χρύσανθου ,Πέτρου ,Ιωάννου και η παραποίηση είτε των λεγόμενων είτε των γραφομένων .
Καλη συνέχεια .

Απόστολε, σ ευχαριστώ που προσωπικά με έβαλες στη θέση μου....................
Επειδή κ εγώ μαθητής εκείνων ειμί.
Γενικεύεις αόριστα...
Δε μπορώ να γράψω περισσότερα, αλλά είμαι σιγουρος ποιοι θα σου βάλουν thanks......
 
Απόστολε, σ ευχαριστώ που προσωπικά με έβαλες στη θέση μου....................
Επειδή κ εγώ μαθητής εκείνων ειμί.
Γενικεύεις αόριστα...
Δε μπορώ να γράψω περισσότερα, αλλά είμαι σιγουρος ποιοι θα σου βάλουν thanks......
Νίκο,΄συγνωμη αν σε στενοχώρησα .
Δεν γράφω στο ψαλτολογιο για τα thanks .
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μια αναγκαία διευκρίνηση, Απόστολε. Αυτά που καταμαρτυρείς, αυτονόητα δεν ισχύουν για όλους τους ακόλουθους της Σχολής.

Η δε εντύπωσή μου είναι ότι όσο περνάει ο καιρός και με όλα όσα έχουν μεσολαβήσει (είτε ως δυσάρεστα γεγονότα, είτε ως αμοιβαία, ωριμότερη συνεννόηση) ισχύει για όλο και πιο λίγους.

ΥΓ Αν χρησιμοποιήσεις το ίδιο το φόρουμ ως βαρόμετρο (είσαι παλιός στο φόρουμ), μπορείς να το καταλάβεις.

Αν ισχύει έτσι, τότε μάλλον δεν είναι (πλέον) ακόλουθοι!
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αν ισχύει έτσι, τότε μάλλον δεν είναι (πλέον) ακόλουθοι!
Δηλαδή για να είσαι ακόλουθος, πρέπει να έχεις όλα αυτά τα χαρακτηριστικά; Για να φέρω ένα παράδειγμα: δεν νομίζω ότι πιστεύεις πως ισχύουν αυτά π.χ. για τον (ακόλουθο) Αντώνη Αετόπουλο.

(συμπλ.: η επιλογή του ονόματος είναι ενδεικτική. Ασφαλώς, για μένα υπάρχουν πολλοί, εντός και εκτός φόρουμ).
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Δηλαδή για να είσαι ακόλουθος, πρέπει να έχεις όλα αυτά τα χαρακτηριστικά; Για να φέρω ένα παράδειγμα: δεν νομίζω ότι πιστεύεις πως ισχύουν αυτά π.χ. για τον (ακόλουθο) Αντώνη Αετόπουλο.

(συμπλ.: η επιλογή του ονόματος είναι ενδεικτική. Ασφαλώς, για μένα υπάρχουν πολλοί, εντός και εκτός φόρουμ).
Εκτός Σχολής έχουν βγει μεγάλοι ψάλτες.
Διότι είχαν την ταπείνωση νά συμβουλευτούν μεγάλους προγενέστερους ψάλτες. Δέν διδάχτηκαν ισάκια κ.α.
Το ψάλσιμό τους ταιριάζει μέ αυτό του Πατριαρχείου και του Φιρφιρή ἀλλά όχι μέ του Καρά.
Ολα συγκλίνουν σε ένα ύφος που οι παλαιοί διδάσκαλοι εκ Κωνσταντινουπόλεως τό ονόμαζαν εκκλησιαστικό.
Το Βατοπέδι π.χ. δεν μοιάζει ούτε με το Καρυώτικο ούτε με το Κωνσταντινουπολίτικο.
Θα μπορούσα νά φέρω παραδείγματα από τό ψάλσιμο δασκάλων της σχολής απ το γιουτούμπ όμως δέν θέλω νά δυσαρεστήσω.
Καλές φωνές, καλές γνώσεις αλλά αν δέν αποταξουν το φρόνημα.. δέν πρόκειται νά γίνουν ψάλτες.
Υπάρχει αμέτρητο χάσμα στήν ψαλμωδία μεταξύ Κων/τών και απογόνων , Ταλιαδώρος κλπ και μαθητών αυτών από τήν Σχολή.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νίκο,΄συγνωμη αν σε στενοχώρησα .
Δεν γράφω στο ψαλτολογιο για τα thanks .

Απόστολε δε στενοχωριέμαι, αλλά με λυπεί το γεγονός των κλισέ φράσεων κ συνθημάτων πλέον όπως κ οι ετικέτες....
Γι αυτό ενοχλούμαι όταν βλέπω όλους μαζί στο ίδιο σακί...
Ο καθείς έχει την προσωπικότητά του κ την πορεία του. Το ότι ακολουθώ συγκεκριμένη μέθοδο δε με κνει ουτε οπαδό, ούτε επίγονο κανενός...........
Θεωρώ ότι αναλύει τα της μουσικής πολύ περισσοτερο από τους άλλους. Ομως κάθε θεωρία επιδέχεται βελτίωσης κ εξοβελισμού τυχον λαθων. Εδώ γίνεται προσπάθεια ισοπεδωσης των πάντων!!!!!!!!!!!! ( οχι απο σενα, γενικά)
Χαριτολογώντας θα σου πω ότι ισως να είχες περισσοτερα thanks αν δε μιλουσες υπερ καποιου στο παρελθον.............
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δηλαδή για να είσαι ακόλουθος, πρέπει να έχεις όλα αυτά τα χαρακτηριστικά; Για να φέρω ένα παράδειγμα: δεν νομίζω ότι πιστεύεις πως ισχύουν αυτά π.χ. για τον (ακόλουθο) Αντώνη Αετόπουλο.

(συμπλ.: η επιλογή του ονόματος είναι ενδεικτική. Ασφαλώς, για μένα υπάρχουν πολλοί, εντός και εκτός φόρουμ).


Αν δεν ισχύουν, τότε δεν είναι ακόλουθος.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ο ίδιος πάντως δηλώνει ακόλουθος.
(Υπήρχε και εκπομπή το Σάββατο με τον Γ. Ντόβολο).

Εκτός και αν το «ακόλουθος» το χρησιμοποιείς με την έννοια του φανατικού οπαδού (οπότε συμφωνώ ότι δεν είναι και προσθέτω ότι πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά ισχύουν και για αρκετούς «υπερμάχους»).
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μια αναγκαία διευκρίνηση, Απόστολε. Αυτά που καταμαρτυρείς, αυτονόητα δεν ισχύουν για όλους τους ακόλουθους της Σχολής.

Η δε εντύπωσή μου είναι ότι όσο περνάει ο καιρός και με όλα όσα έχουν μεσολαβήσει (είτε ως δυσάρεστα γεγονότα, είτε ως αμοιβαία, ωριμότερη συνεννόηση) ισχύει για όλο και πιο λίγους.

ΥΓ Αν χρησιμοποιήσεις το ίδιο το φόρουμ ως βαρόμετρο (είσαι παλιός στο φόρουμ), μπορείς να το καταλάβεις.

Ὅ, τι κι ἄν προσπαθεῖς νὰ πεῖς, κάθε φορὰ ποὺ προκύπτει μιὰ «νέα» ἔκδοση ἢ καὶ ἐκδήλωση, ποὺ ἀκολουθεῖ τὰ διδάγματα τῆς περὶ οὗ ὁ λόγος Σχολῆς, σχεδόν πάντα παρατίθενται τὰ γνωστὰ διθυραμβικὰ σχόλια, ὅπως στὴν προκειμένη περίπτωση.

Σ' αὐτὰ λοιπὸν τὰ σχόλια εκδηλώνεται ἡ ἀντίθεση, καθὼς ἔχει συζητηθεῖ μυριάκις ἡ προβληματικὴ τεκμηρίωσή τους μὲ τὶς γνωστὲς «κλισὲ φράσεις καὶ συνθήματα» περὶ πράξης, μελέτης χειρογράφων καὶ πηγῶν κλπ. κλπ.

ΥΓ. «Χαριτολογώντας» γράφω κι ἐγώ ...:rolleyes: ἀσχέτως «ἄλλων» θεμάτων.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Κυκλοφορεί εντός των ημερών ο Δ΄ και ο Ε΄ τόμος της σειράς ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ του Γεωργίου Ν. Κωνσταντίνου, οι οποίοι αντιστοιχούν στο Ειρμολόγιον του Ιωάννου Πρωτοψάλτου (με τους κανόνες των κυριοτέρων εορτών συμπληρωμένους και τις Καταβασίες σε σύντομο και αργοσύντομο μέλος) και στα Ανάλεκτα Α΄ (με Προλογάριον, Πολυελέους, Δοξολογίες, Δοξαστικά -επιλογή). Καλύπτουν κατά μεγάλο μέρος τις ανάγκες τόσο των σπουδαστών του τρίτου έτους του Αναλυτικού Προγράμματος των ωδείων και των σχολών βυζαντινής μουσικής όσο και αυτών που διακονούν στα ιερά αναλόγια.

Από τον Πρόλογο των βιβλίων αντλούμε ότι τα μουσικά κείμενα έχουν εκτυπωθεί δίχρωμα και καταγράφηκαν με βάση το Ειρμολόγιον του Ιωάννου Πρωτοψάλτου (Κων-πολις 1856), τα όσα αναφέρουν ο Χρύσανθος στα θεωρητικά του συγγράμματα και η Μουσική Πατριαρχική Επιτροπή του 1881-83 στο πόνημά της, τα όσα απορρέουν από τα αυτόγραφα του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και τα πρώτα έντυπα βιβλία, και τα όσα η πράξη καθιέρωσε και αναφέρονται στην ανάδειξη της δομικής λειτουργίας των ήχων (ρυθμική σήμανση, έλξεις, χρήση της οξείας, ισοκρατήματα).


Εξαιρετική εργασία του κ.Κωνσταντίνου
που έχει μεταλαμπαδευθεί
σε 100δες νέους κ νέες (στο μυαλό κ την ψυχή)
που αναζητούν να μάθουν την Βυζαντινή Μουσική.
Απολαμβάνω τα σχόλια των συμμετεχόντων
κ ένα έχω να ρωτήσω.
-Πόσο επιστημονικό είναι να απορρίπτει κάποιος
εργασία-διατριβή-βιβλίο-σύγγραμμα-συρραφή
(όπως θέλετε πέστε το) χωρίς να το έχει μελετήσει;
Αυτό κ μόνο ας αναλογιστείτε κ όπως έγραψε κ
Νικόλας πιο πάνω σεβασμό στο δάσκαλό μας αλλά
κ στο δάσκαλο του..."εχθρού".
Γιατί κάπως έτσι βλέπετε ο ένας την θεωρία του
άλλου θυμίζοντας εποχές εικονομαχίας.
Στο Αναλόγιο όλοι χωρούν κ οι μεν κ οι δε.
Σας παραχωρώ το βήμα κ θα απολαύσω τις
όμορφες κ διδακτικές απόψεις σας...
Διονύσιε σε ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Εξαιρετική εργασία του κ.Κωνσταντίνου
που έχει μεταλαμπαδευθεί
σε 100δες νέους κ νέες (στο μυαλό κ την ψυχή)
που αναζητούν να μάθουν την Βυζαντινή Μουσική.
Φυσικά καί ἔχει βοηθήσει άρκετούς πρός τιμή του. Μουσικός εἶναι ὅπως καί ἄλλοι.

Απολαμβάνω τα σχόλια των συμμετεχόντων
κ ένα έχω να ρωτήσω.
-Πόσο επιστημονικό είναι να απορρίπτει κάποιος
εργασία-διατριβή-βιβλίο-σύγγραμμα-συρραφή
(όπως θέλετε πέστε το) χωρίς να το έχει μελετήσει;
Σ' αὐτό ρωτῆστε τόν κ. Στάθη καί ἄλλους ἐρευνητές.
Εἶναι ἀδιανόητο στήν ἐπιστήμη νά κάνεις διατριβή, ἐντριβή, κλπ καί νά διαστρεβλώνεις τό πρότυπο, τό πρός μελέτη ὑπόδειγμα.
Μετά ἀπό ἀρκετά χρόνια θά βροῦν τό βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου στίς ἀνασκαφές καί θά ποῦν ἔτσι τό ἔγραψε ὁ Πέτρος ὁ Βυζάντιος.
Διαβάζουμε σήμερα Πλάτωνα γιατί οἱ Ἀρχαιολόγοι δέν πρόσθεσαν τό παραμικρό σύμβολο σ'αύτά πού ἀνακάλυψαν.

Στήν Ἐπιτροπή τοῦ 18.. τό θέμα τελείωσε.
Ἀνέλαβαν νά μεταφράσουν Γρηγόριος, Χουρμούζιος καί ? δέν θυμᾶμαι.
Τά ἰσάκια, όξείες κλπ τά γνώριζαν πολύ καλύτερα ἀπ τόν μακαριστό κ. Καρά καί ἀπογόνους, ἀλλά δέν τά ἔβαλαν.
Ἄν ἔχεις ἀντίρρηση πές μας.
Ὅλοι οί μεταγενέστεροι , κάτι ψαλτάκια μωρέ, Φωκαέας, Νικόλαος Σμύρνης, Κυριακός Φιλοξένης, Καμαράδος, Ἰάκωβος Ναυπλιώτης, καί ἄλλοι ἀδαεῖς, Πρίγγος , Θρασυβουλάκης πού τότε τόν ἔλεγαν καί ἄσχετο μερικοί διαβασμένοι τῆς ἐποχῆς, ὅλοι αὐτοί, ἀκολούθησαν τόν συγκεκριμένο τρόπο γραφῆς καί ψαλσίματος αὐτόν πού παρέλαβαν ἀπό τούς μεταφραστές καί ἀπό ἀκούσματα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εξαιρετική εργασία του κ.Κωνσταντίνου
που έχει μεταλαμπαδευθεί
σε 100δες νέους κ νέες (στο μυαλό κ την ψυχή)
που αναζητούν να μάθουν την Βυζαντινή Μουσική.
Απολαμβάνω τα σχόλια των συμμετεχόντων
κ ένα έχω να ρωτήσω.
-Πόσο επιστημονικό είναι να απορρίπτει κάποιος
εργασία-διατριβή-βιβλίο-σύγγραμμα-συρραφή
(όπως θέλετε πέστε το) χωρίς να το έχει μελετήσει;
Αυτό κ μόνο ας αναλογιστείτε κ όπως έγραψε κ
Νικόλας πιο πάνω σεβασμό στο δάσκαλό μας αλλά
κ στο δάσκαλο του..."εχθρού".
Γιατί κάπως έτσι βλέπετε ο ένας την θεωρία του
άλλου θυμίζοντας εποχές εικονομαχίας.
Στο Αναλόγιο όλοι χωρούν κ οι μεν κ οι δε.
Σας παραχωρώ το βήμα κ θα απολαύσω τις
όμορφες κ διδακτικές απόψεις σας...
Διονύσιε σε ευχαριστούμε για την ανάρτηση.

Τὶ νὰ μελετήσουμε; Χρόνια τὠρα συζητοῦμε καὶ δὲν δἐχεστε κουβέντα. Ψέλνετε καὶ τὸ ἄκουσμα ἀπέχει παρασάγγας. Γράφετε βιβλία κι ἀπέχουν μίλια ολόκληρα. Ἔχετε τὸ μοναστἠρι σας κι ἀπέχει ψαλτικῶς χιλιόμετρα ἀπὸ ὅλους μέσ' στὸν Ἄθωνα.

Τὶ νὰ συζητήσουμε πιά; Ἁπλὰ επισημαίνονται στὰ βιβλία ΣΑΣ τὰ προβλήματα, μπὰς καὶ ἀποφύγει κανάς καινούργιος τὴν κακοτοπιά.

Ὅσο γιὰ τὴν ἐπιστημοσύνη, τὴν εἴδαμε κι αὐτή κι εχει σχολιασθεῖ πολλάκις καὶ πλειστάκις. Αποτέλεσμα οὐδέν. Μείνετε στὰ δικά σας τοῦ 10ου αἰ. :)rolleyes:) καὶ οἱ ὑπόλοιποι στὰ πατροπαράδοτα ἀκούσματα.

Ἐκτὸς κι ἄν ἔχουμε καμιὰ ἀλλαγὴ συνταρακτικὴ στὴν Μητρόπολη Ἀθηνῶν, ὅπως ψιθυριζόταν τὸ καλοκαίρι.
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Σ' αὐτό ρωτῆστε τόν κ. Στάθη καί ἄλλους ἐρευνητές.
Εἶναι ἀδιανόητο στήν ἐπιστήμη νά κάνεις διατριβή, ἐντριβή, κλπ καί νά διαστρεβλώνεις τό πρότυπο, τό πρός μελέτη ὑπόδειγμα.
Μετά ἀπό ἀρκετά χρόνια θά βροῦν τό βιβλίο του κ. Κωνσταντίνου στίς ἀνασκαφές καί θά ποῦν ἔτσι τό ἔγραψε ὁ Πέτρος ὁ Βυζάντιος.
Διαβάζουμε σήμερα Πλάτωνα γιατί οἱ Ἀρχαιολόγοι δέν πρόσθεσαν τό παραμικρό σύμβολο σ'αύτά πού ἀνακάλυψαν.

Χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνώ είτε με τη μια πλευρά είτε με την άλλη, απλώς, λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν ξέρουμε τι λέμε... Αν διαβάζουμε σήμερα Πλάτωνα είναι αποκλειστικά και μόνο επειδή οι αρχαιολόγοι και βασικά οι φιλόλογοι προσέθεσαν σ' αυτά που ανακάλυψαν.

Επίσης, η μουσική δεν είναι επιστήμη, είναι τέχνη, κι όλοι σας που νομίζετε ότι με το να την πείτε "επιστήμη" την εξυψώνετε, απλώς την υποβιβάζετε στο επίπεδο της επιστήμης... Μάθαμε όλοι να βαυκαλιζόμαστε "η ψαλτική επιστήμη" και η "μουσική επιστήμη"... Τρίχες...

Συγγνώμη που παραθέτω το δικό σας μήνυμα, δεν απευθύνομαι προσωπικά σε σας στο δεύτερο σκέλος, αλλά έτυχε τώρα.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Φυσικά καί ἔχει βοηθήσει άρκετούς πρός τιμή του. Μουσικός εἶναι ὅπως καί ἄλλοι.
............................................
..............................................
...........................................

Στήν Ἐπιτροπή τοῦ 18.. τό θέμα τελείωσε.
Ἀνέλαβαν νά μεταφράσουν Γρηγόριος, Χουρμούζιος και ....

ο Μητροπολίτης Χρύσανθος ο εκ Μαδύτων.......
Υ.Γ.: η παρέμβασή μου έγινε για να αναφέρω το τρίτο όνομα της "τριανδρίας" της Μ. Επ. του 1814.
Δεν θα παραθέσω επιχειρήματα υπέρ της μιας ή της άλλης άποψης γιατί, μην το ξεχνάμε, "ίνα πάντες εν ώσιν......" (καλλιτεχνικά κρίνοντας)!
:wink:
 
Για όλα αυτά τα σημάδια της παλαιότερες γραφής που τα επανέφερε ο Σιμων Καρας έχει κανείς ασχοληθεί σοβαρά με το τι κάνουν.

Έχουν μια ενέργεια δηλαδή έχουν μια συγκεκριμένη κίνηση φωνής η διαφορετικες;

Όλα αυτά μήπως τα κάνουμε όλοι στα ψαλτήρια μας και απλά τα βαφτίζουμε ότι ανάλυση κάνουμε στην προφορική παράδοση;

Πολλές φορές όλοι μας όταν είμαστε σε μια καλή μέρα φωνητικά κάνουμε περισσότερα πράγματα με την φωνή μας λιγότερα σε μια κακή μέρα φωνητικά

Στο ίδιο κομμάτι στην ίδια θέση την μια Κυριακή έτσι την άλλη κάτι άλλο

Προς προβληματισμό όλων μας.
 
Top