dimskrekas
Δημήτρης Σκρέκας
τώρα το ζήτημα είναι πώς τον αποκαλούν κ ως τί ψάλλει...
φαντάζεστε άλλα διακόσια μηνύματα....
Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.
τώρα το ζήτημα είναι πώς τον αποκαλούν κ ως τί ψάλλει...
φαντάζεστε άλλα διακόσια μηνύματα....
Άλλο γράφω και δεν θέλετε να το αντιληφθείτε:
Ο Πρίγγος θεωρείται από τον Στανίτσα «εξωτερικός»
αν και
είχε δάσκαλο (δια ζώσης, όχι από κασέτες) τον Ναυπλιώτη,
διετέλεσε Δομέστικος επί 2ετία στα πατριαρχικά αναλόγια,
έψαλε σε μεγάλο αριθμό δίσκων γραμμοφώνου μαζί με τον Ιάκωβο «εν μία φωνή».
Και εκλήθη ως Λαμπαδάριος απέναντι από τον Ναυπλιώτη για ένα περίπου χρόνο, ώσπου ο δεύτερος απεχώρησε οριστικά.
Ο Στανίτσας θήτευσε ως Λαμπαδάριος του Πρίγγου για μια 20ετία.
Και μιλάμε για ανθρώπους μεγαλωμένους μέσα στην Πόλη, με πολίτικο ύφος, που εμπεριέχει ήδη (εξ ου και το εμποτισμένοι) πολλά τεχνικά, όπως τα ονομάζετε, στοιχεία του πατριαρχικού ύφους
Αν βλέπετε κάποια ομοιότητα με τις σημερινές καταστάσεις, πείτε μου να το δω κι εγώ. Αλλιώς, αφήστε με να προσεύχομαι για το θαύμα.
Η ζώσα παράδοση αγαπητέ, παραδίδεται από τους άξιους και διακεκριμένους φορείς της, τους δασκάλους και μύστες της, και παραλαμβάνεται από μαθητές οι οποίοι κλίνουν αυχένα και επί μακρόν, στους οικείους τόπους της ύπαρξής της, εκεί όπου λαμβάνει χώρα το δρώμενο. Έστω κι ένα από τα προηγούμενα να μην υπάρχει, δεν είναι παράδοση, αλλά ιδεολόγημα, αδιάφορο και θνησιγενές.
Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.
Ας με συγχωρέσει ο κ. Συμεωνίδης που μπαινω στη διαδικασία να ερμηνεύσω τα ήδη κατανοητά γραφομενά του!
Οπως συμβαίνει και στην Ελλάδα με χρακτηριστικότερο παράδειγμα ισως τη Θεσ/νίκη οπου υπάρχει μια ομοιομορφία στο υφος των Ιεροψαλτών, πολυ περισσοτερο δε συνέβαινε-νει το αυτο και στη Πολη! Ετσι κ' οι αείμνηστοι Αρχοντες Πρίγγος-Στανίτσας (ανυπέρβλητος ο Στανίτσας στο Πατριαρχείο, δεν τον χορταίνει κανείς!), μπορεί να μην ήταν 100% φορείς του τρόπου ψάλλειν στο Πατριαρχικό Ναό αλλα ως Κων/τες είχαν πολλά στοιχεία της εκεί ψαλτικής παραδόσεως, κ' δεν πιστευω να υπάρχει κανείς που να το αρνείται αυτο! Αν είναι δυνατόν να εισαι μεγαλωμένος στη Πόλη υπο τη σκια του Πατριαρχείου με ότι αυτο συνεπάγεται κ' να ψάλλεις ντιριντάχτα, φύσει αδύνατον! Εν τούτοις όμως -όπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης- λόγω της αυστηρότητας του τρόπου ψάλλειν εντος του Πατριαρχείου κ' προφανώς λόγω βαθιάς συναίσθησης ευθύνης κ' σεβασμού προς την εκεί παράδοση, θεωρούσαν εαυτους -αυτά τα Μεγαθήρια- μαθητές επι τη αναλήψει των καθηκόντων τους στον πανσεπτο Πατριαρχικό Ναό! Εαν λοιπόν αυτοί, γέννημα θρέμα της Πόλης, με τις βάσεις που είχαν χρειάστηκε εκ νέου να "μαθητεύσουν" εντός του Πατριαρχείου, ποιά τύχη έχουν γενικά (δεν είναι προσωπικό το θέμα!) οι Ελλαδίτες ψάλτες να γίνουν φορείς κ' συνεχιστές της Πατριαρχικής παραδόσεως (??).
Υ.Γ. Μόλις είδα οτι ο κ. Συμεωνίδης έδωσε περαιτέρω διευκρινίσεις. Μπορούν οι κυριοι συντονιστές να διαγράψουν το μνμ μου εαν το κρινουν απαραίτητο.
Tὴν γνωρίζω πολὺ καλά, ἔχει δημοσιευθεῖ καὶ σχετικὴ μελέτη γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος μὲ βάση μαρτυρίες τοῦ κ. Φλοίκου ἀπὸ τὴ ζωή του στὸ Πατριαρχεῖο.ἄκουε πολλά said:...
Είναι προφανές πλέον πως γνωρίζεις πολύ περισσότερα για την πολυετή κατάρτιση του κ. Φλοίκου (την οποία αναγνωρίζω φυσικά).
ἄκουε πολλά said:Αλλά αν ήξερες, επίσης, τι αγώνα είχει κάνει ο Νεοχωρίτης για να εδραιώσει το πνεύμα το πατριαρχικό στην Μητρόπολη Νεαπόλεως, τι μελέτη έχει ρίξει, πόσα ξενύχτια έχει κάνει μελετώντας, απομαγνητοφωνώντας, ακούγοντας τους παλαιούς, εξάγοντας συμπεράσματα και λειαίνοντας και διαμορφώνοντας το ύφος του, σπουδάζοντας επίσης με όλη την ευλάβεια που τον διακρίνει το πνεύμα και την ουσία του πατριαρχικού ύφους, τάξης και παράδοσης, και τέλος, διδάσκοντας απλόχερα και με αυτοθυσία όλους τους μαθητές του, θα έλεγες άλλα. Ή τουλάχιστον, θα ήσουν λίγο πιο αντικειμενικός.
ἄκουε πολλά said:Όσο προσπαθείς να υποβαθμίζεις την κατάρτιση και την μαθητεία του Νεοχωρίτη στην πατριαρχική τάξη και μουσική παράδοση, τόσο μεγαλύτερη αξία του προσδίδεις.
Χαρισματικὸ χάρισμα, Ω! τῆς ὑπερβολῆς. Καλλίφωνος ὁ κ. Νεοχωρίτης ἀλλὰ ο Α΄ δομέστικος ὑπερτερεῖ σαφῶς.ἄκουε πολλά said:Αλλά ο Νεοχωρίτης, συν τοις άλλοις, από όλους μας υπερέχει σε ένα πράγμα: έχει απίστευτα χαρισματικό φωνητικό χάρισμα.
Ὁ Θεὸς νὰ σὲ ἑλεήσει ...ἄκουε πολλά said:Έλεος.
Σιγὰ μὴ δὲν εἶναι καὶ ἐξωγήινο τὸ ὕφος τοῦ Ναυπλιώτου. Τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν, τὸ ΥΦΟΣ συνεχίζει καὶ παραδίδεται ἀπὸ τὴν ἐποχή του στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, μέχρι νὰ ἐξωθήσουν τὸν Α΄δομέστικο νὰ χάσει τὴν ὑπομονή του καὶ νὰ σηκωθεῖ νὰ φύγει. Τότε σίγουρα θὰ ἔχει ἐπέλθει τὸ τέλος στὴν μακρὰ ἀλυσίδα πατριαρχικῶν ψαλτῶν καὶ θὰ ἐπικρατήσει τὸ «νέον» ὕφος, ποὺ θὰ ἔχει πλέον «σοβαρότητα» καὶ «εὐλάβεια», «ἐνθαρρυντικὸ» στοιχεῖο γιὰ τὸν κάθε ὁλιγομαθή συνάδελφο ποὺ μὲ ὁλίγη «σοβαρότητα» καὶ ὁλίγη «εὐλάβεια» στὸ ψαλτήρι του θὰ αἰσθάνεται καὶ ὁλίγον «Ἄρχων Πρωτοψάλτης».ἄκουε πολλά said:Ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης ψάλλει με τρόπο που ΚΑΝΕΙΣ άλλος μεταγενέστερα δεν έψαλε.
Δεν μιλάω μόνο για τις θέσεις. Αυτές εντάξει, λίγο πολύ είναι γνωστές (και τότε ήταν, και αποτελούν βασικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους, όπως ξαναέγραψα, αλλά επίσης όπως ξαναέγραψα, δεν είναι το μοναδικό δομικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους). Μιλάω γενικά. Το ύφος του Ιακώβου Ναυπλιώτου είναι κάτι το ασύλληπτον και αμίμητον. Δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να το αναπαράξει. Τέλος.
Επιτέλους μια νότα χιούμορ εν μέσω αυτής της άνευ ουσιαστικού περιεχομένου διαμάχης.Σευχαριστω Νίκο με έκανες να γελάσω. Μια πρόταση και από μένα...αφού η κόντρα έχει υποστασιοποιηθει από δυο τρία άτομα για την κάθε αντιμαχόμενα πτέρυγα γιατι δεν κάνετε μια συνάντηση κορυφής μεταξύ σας για να τα συζητήσετε και να μην κοκορομαχειται και να μονοπωλείται την συζήτηση μεσα στο σάιτ; εγώ αναλαμβάνω ρόλο διαιτητή...μετα συναδελφικής τιμής.
Συμμετέχω η δεν συμμετέχω κατέληξε επιτέλους..εγώ έχω άποψη αλλά δεν προσπαθώ να την επιβάλλω όποτε μπορώ να είμαι ψύχραιμος και αμερόληπτος...όσο για το αν ξέρεις κάτι παραπάνω τα συμπεράσματα ανήκουν σε αυτούς που παρακολουθούν...και σας προσκαλώ στον ναό που ψάλλω για να ακούσετε και να δείτε τι και ποιος ξέρει η όχι...και μετα στον καφέ θα σας τα παραθεςω όλα...ζωντανά όχι με τον εύκολο τροπο του πληκτρολογίου...να είστε καλα
Μπορεῖς ἄνετα νὰ μεταβεῖς σὲ ἕτερο θέμα, δὲν σὲ ὑποχρεώνει κάποιος νὰ παρακολουθεῖς.
Ἄλλωστε συμμετεῖχες καὶ σὺ στὴν κοκορομαχία, τὸ ξέχασες;
Ὁ διατητὴς ὀφείλει νὰ εἶναι ἀμερόληπτος, ἐσὺ δὲν εἶσαι, ἐπομένως ὁλίγον δύσκολο.
Ὅσο γιὰ τὸ ἄνευ περιεχομένου, ἄστο καλύτερα σὲ ὅσους συμμετέχουμε στὸ θέμα, κάτι περισσότερο ἴσως ξέρουμε.
Συγγνώμη αλλα σας "εχασα"... σε ποια στοιχεία ανφέρεστε? Εγω απλως παρέθεσα το σχολιό σας επι των λεγομένων του κ. Συμεωνίδη, προσπαθώντας να εξηγήσω περαιτέρω τα γραφομενά του τα οποία εξακολουθείτε να μην θέλετε να καταλάβετε αφου όπως γράφετε:ἄκουε πολλά said:Ωραία, είναι αυτά που λέτε, και εγώ ήμουν που παρέθεσα τα στοιχεία. Λέτε να μην καταλάβαινα τι αναρτούσα;
Καταλαβαίνετε φαντάζομαι πως "αυτοί" (Κ.Πρίγγος, Θ.Στανίτσας), όπως χιλιοειπώθηκε ήταν απο τη κούνια τους ζυμωμένοι με τη παράδοση της Πόλης κάτι το οποίο ειναι σχεδόν αδύνατο να συναγωνιστεί οποιοσδήποτε εκτος της Πόλεως ιεροψάλτης, άσχετα απο το πόσο καλός είναι, κ' αυτή είναι η ουσία των επιχειρημάτων του κ. Συμεωνίδη. Απο'κει κ' πέρα ολοι πιστεύω ευχόμαστε το καλύτερο για τους διαδόχους αμφοτέρων των αναλογίων!Όπως αυτοί κάλυψαν την απόσταση, θα την καλύψει και ο κ. Νεοχωρίτης. Δύσκολο - εύκολο, θα το κάνει.
Ενδεχομένως επειδή ήταν ιδιαιτέρως καλλίφωνος, ίσως επειδή κατα ατυχη συγκυρία τη περίοδο εκείνη υπήρχε έλλειψη νέων καλών φωνών, μπορεί κ' για τα δύο! Οπως κ' να'χει καλά έκαναν κ' τον κάλεσαν εφ'όσον το έκριναν απαραίτητο κ' καλό θα ήταν οταν αναφερόμαστε σε γεγονότα του παρελθόντος να εξετάζουμε κάθε πτυχή προκειμένου να έχουμε μια καλύτερη οπτική ούτως ώστε να βγάζουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα αποφάσεων κ' γεγονότων. Στην Ορθοδόξία δεν μένουμε προσκολλημένοι σε κανόνες οταν αυτοί σε δεδομένες καταστάσεις δεν έχουν να προσφέρουν κατι ή να μας προάγουν πνευματικά! Το στοιχείο "κλειδί" όμως το δίνετε ο ίδιος παρακάτω γράφοντας πως αρχικά τον έχρισαν Δομέστικο επειδή προφανώς δεν κατείχε την Πατριαρχική τάξη και παράδοση κ' ήταν αναγκαίο να ζυμωθεί με αυτή πριν αναλάβει περαιτέρω χρέη! Δεν χρειάζεται πιστευω να πούμε κατι άλλο.Θέλετε να σας θυμήσω πόσοι πρωτοψάλτες του παρελθόντος κατάγονταν από άλλες περιοχές; Μέχρι και από την μακρινή Πελοπόννησο κάποιος...
Όταν, λοιπόν, ο Πέτρος ανέλαβε πρώτον Δομέστικος στον Πατριαρχικό Ναό εκλήθη επειδή ήταν προφανώς καλλλίφωνος ή επειδή κατείχε την πατριαρχική τάξη και παράδοση;
Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.
Ὁ Θεὸς νὰ σὲ ἑλεήσει ...
Σιγὰ μὴ δὲν εἶναι καὶ ἐξωγήινο τὸ ὕφος τοῦ Ναυπλιώτου. Τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν, τὸ ΥΦΟΣ συνεχίζει καὶ παραδίδεται ἀπὸ τὴν ἐποχή του στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, μέχρι νὰ ἐξωθήσουν τὸν Α΄δομέστικο νὰ χάσει τὴν ὑπομονή του καὶ νὰ σηκωθεῖ νὰ φύγει. Τότε σίγουρα θὰ ἔχει ἐπέλθει τὸ τέλος στὴν μακρὰ ἀλυσίδα πατριαρχικῶν ψαλτῶν καὶ θὰ ἐπικρατήσει τὸ «νέον» ὕφος, ποὺ θὰ ἔχει πλέον «σοβαρότητα» καὶ «εὐλάβεια», «ἐνθαρρυντικὸ» στοιχεῖο γιὰ τὸν κάθε ὁλιγομαθή συνάδελφο ποὺ μὲ ὁλίγη «σοβαρότητα» καὶ ὁλίγη «εὐλάβεια» στὸ ψαλτήρι του θὰ αἰσθάνεται καὶ ὁλίγον «Ἄρχων Πρωτοψάλτης».
Ενδεχομένως επειδή ήταν ιδιαιτέρως καλλίφωνος, ίσως επειδή κατα ατυχη συγκυρία τη περίοδο εκείνη υπήρχε έλλειψη νέων καλών φωνών, μπορεί κ' για τα δύο! Οπως κ' να'χει καλά έκαναν κ' τον κάλεσαν εφ'όσον το έκριναν απαραίτητο. Στην Ορθοδόξία δεν μένουμε προσκολλημένοι σε κανόνες οταν αυτοί σε δεδομένες καταστάσεις δεν έχουν να προσφέρουν κατι ή να μας προάγουν πνευματικά! Το στοιχείο "κλειδί" όμως το δίνετε ο ίδιος παρακάτω γράφοντας πως αρχικά τον έχρισαν Δομέστικο επειδή προφανώς δεν κατείχε την Πατριαρχική τάξη και παράδοση κ' ήταν αναγκαίο να ζυμωθεί με αυτή πριν αναλάβει περαιτέρω χρέη! Δεν χρειάζεται πιστευω να πούμε κατι άλλο.
ἄκουε πολλά said:Μα σας αντιλήφθηκα, αγαπητέ μου. Παραμένει γεγονός πως ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΤΑΝΙΤΣΑ, ούτε ο ίδιος ούτε ο Πρίγγος κατείχαν το πατριαρχικό ύφος, παρά όλα τα σημαντικά αυτά που γράψατε. Δεν το κατείχαν. Πολλώ μάλλον ο Στανίτσας, που ζυμωνόταν προ εποχής πατριαρχικής θητείας με ψάλτες που είχαν πολύ μικρότερη σχέση με την πατριαρχική παράδοση απ' ό,τι ο Ελευθέριος Γεωργιάδης μ' αυτήν.
Μήπως πάλι ανακαλύπτετε απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών!
Ο νέος Χριστόφορος Κολόμβος θα είστε!
Ωραία, προσευχηθείτε εσείς για θαύμα, λοιπόν. Δεν σας απαγορεύει κανείς να κλειστείτε εις τον ταμείον σας και με νηστεία και προσευχή να προσευχηθείτε για το θαύμα.
Εγώ το θαύμα σας το θεωρώ λογική αλληλουχία και έχω εξηγήσει γιατί.
Κάντε την προσευχή σας, λοιπόν, και θα γίνει το θαύμα που επιζητείτε.
Ο Θεός είναι μεγάλος και μας ακούει όλους!
Αργεί λίγο, αλλά μας ακούει!
Αν το ζωντανό δρώμενο της παραλαβής-παράδοσης στον οικείο τόπο και η ιερή σχέση δάσκαλου φορέα - μαθητή αποδέκτη τη θεωρείτε φυλάκιση και αποστείρωση, όντως δεν αντιλαμβάνεστε τίποτα από παράδοση. Προφανώς γι αυτούς πάλι που αντιλαμβάνονται, τα ιδεολογήματα, ο ακαδημαϊσμός και οι λογικοφανείς υπερβάσεις σας, συνιστούν αποστείρωση (και καταδίκη θα έλεγα) της παράδοσης.Έγραψα μηνύματα επί μηνυμάτων και, κατά την γνώμη μου, τεκμηρίωσα επαρκώς πως η παράδοση δεν φυλακίζεται ούτε αποστειρώνεται.
Ωραία, ας αναλάβει λοιπόν ο Νεοχωρίτης ως λαμπαδάριος, κι όχι ως Ά δομέστικος (σαν ανώτερος του Πέτρου) για 5-6 χρόνια . Μετά, αν έχει κάνει την υπέρβαση, ας γίνει και Πρωτοψάλτης, κανείς δε νομίζω να φέρει αντίρρηση.Όταν, λοιπόν, ο Πέτρος ανέλαβε πρώτον Δομέστικος στον Πατριαρχικό Ναό εκλήθη επειδή ήταν προφανώς καλλλίφωνος ή επειδή κατείχε την πατριαρχική τάξη και παράδοση;
Με τι ευκολία προσπερνάτε την 20ετή παραμονή του Στανίτσα στο αριστεό αναλόγιο! Και το γεγονός, οτι ως Πολίτης ψάλτης κατείχε το Πολίτικο ύφος που είναι η τεχνική αν θέλετε, βάση στην οποία στηρίζεται το Πατριαρχικό!
Δηλαδη, δεν γράφηκαν ευθέως από καποιους (στους οποίους βάλατε ευχαριστήρια) διάφορα περί "γαυγισμάτων", "φάλτσων", "αν αυτό είναι το ύφος να το χαίρεστε". Τα φαντάστηκα λοιπόν... Έχει καλώς.
Εδώ το ρίχνετε πολύ. Είπαμε λεπτή ειρωνία επιτρέπεται, ξεφύγατε όμως πολύ, ελλείψει πειστικών επιχειρημάτων και παρεκτρέπεστε...
Αν το ζωντανό δρώμενο της παραλαβής-παράδοσης στον οικείο τόπο και η ιερή σχέση δάσκαλου φορέα - μαθητή αποδέκτη τη θεωρείτε φυλάκιση και αποστείρωση, όντως δεν αντιλαμβάνεστε τίποτα από παράδοση. Προφανώς γι αυτούς πάλι που αντιλαμβάνονται, τα ιδεολογήματα, ο ακαδημαϊσμός και οι λογικοφανείς υπερβάσεις σας, συνιστούν αποστείρωση (και καταδίκη θα έλεγα) της παράδοσης.
Ωραία, ας αναλάβει λοιπόν ο Νεοχωρίτης ως λαμπαδάριος, κι όχι ως Ά δομέστικος (σαν ανώτερος του Πέτρου) για 5-6 χρόνια . Μετά, αν έχει κάνει την υπέρβαση, ας γίνει και Πρωτοψάλτης, κανείς δε νομίζω να φέρει αντίρρηση.
ἄκουε πολλά said:Γυρίστε μερικές σελίδες πιο πίσω στις πηγές σας και θα δείτε από πού στο παρελθόν διδάχθηκε πατριαρχικός πρωτοψάλτης την ψαλτική τέχνη...
εξέλιπεν σήμερον αγαπητέ; Τοποθετηθείτε, μην αφήνετε υποννοούμενα. Εδώ ταιριάζει κι ο μεσσιανισμός που επαγγέλονται διάφοροι...διότι όταν εξέλιπεν από Κωνσταντινουπόλεως η έμμουσος ψαλμωδία...
Αρχικά, δεν εγεννήθη εν Αγίω Όρει, αλλά μουσικοί που ευδοκίμησαν εκεί και είχαν έρθει αυτοί ή οι αρχικοί κρίκοι της παραδόσεως από την Κων/πολη πάλι, "όταν εξελιπεν...", μετήχθησαν και στην Πελοπόννησον και εις την Κρητην και εις την Κωνσταντινούπολιν... Για να μη χαθεί η μουσική μας.Για ποια πατριαρχική διαδοχική αλυσίδα ομιλείτε λοιπόν!
Που εγεννήθη εξ Αγίου Όρους!
ἄκουε πολλά said:Διαφωνήσαμε. Εσείς ήδη έχετε γράψει πως δεν έπεισα τελικά. Τι άλλο θέλετε τώρα;
Οι αναγνώστες έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους, μη σας πω και πως αδίκως... γράφουμε.
Εντάξει, λοιπόν, το δέχομαι. Είστε ο Χριστόφορος Κολόμβος!
Ναι, το έχω διαπιστώσει.Αυτά δεν είναι εκφράσεις που εκφράζουν το πνεύμα με το οποίο συζητώ, όπως θα έχετε διαπιστώσει (φαντάζομαι).
Το ότι έβαλα ευχαριστήριο, δεν σημαίνει πως συμφωνώ κιόλας με το περιεχόμενο του όντως κάπως ακραίου μηνύματος του εν λόγω αγαπητού μέλους. Ευχαριστήριο βάζουμε για πολλούς πολλούς και διάφορους λόγους. Αλλά δεν οφείλω να απολογηθώ σε κανέναν για ποιον λόγο και πού βάζω κάθε φορά ευχαριστήριο, ούτε είστε εσείς η αστυνομία του Ψαλτολογίου που θα μας ζητάτε τον λόγο που βάζουμε ευχαριστήριο κάθε φορά όπου βάζουμε.
Κάποιος μπορεί να διαφωνεί μαζί μου και για να με ειρωνευτεί να μου βάζει ευχαριστήριο. Θα τον ελέγξετε εσείς γιατί το έπραξε; Είναι υποχρεωμένος να σας προσκομίσει εξηγήσεις;
Εγώ ζητώ συγγνώμη, αν το γράψατε γενικά είναι πολύ σωστή (και άγια) συμβουλή.Αγαπητέ συνάδελφε, δεν παρεκτρέπομαι καθόλου.
Σοβαρολογώ απολύτως σε ό,τι έγραψα.
Γι' αυτό και ομίλησα γενικώς.
Γενικώς σημαίνει γενικώς.
Εσείς αντιληφθήκατε ειδικότητα, ήταν όμως γενικότητα. Συγγνώμη.
Θέλετε να επιμείνετε. Σας είπα διαφωνήσαμε.
Εσείς πείσατε, εγώ όχι, ικανοποιημένος;
Αυτό λοιπόν να μην το λάβουμε ως έμμεση (άμεση θα έλεγα) απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών;;;
εξέλιπεν σήμερον αγαπητέ; Τοποθετηθείτε, μην αφήνετε υποννοούμενα. Εδώ ταιριάζει κι ο μεσσιανισμός που επαγγέλονται διάφοροι...
Αρχικά, δεν εγεννήθη εν Αγίω Όρει, αλλά μουσικοί που ευδοκίμησαν εκεί και είχαν έρθει αυτοί ή οι αρχικοί κρίκοι της παραδόσεως από την Κων/πολη πάλι, "όταν εξελιπεν...", μετήχθησαν και στην Πελοπόννησον και εις την Κρητην και εις την Κωνσταντινούπολιν... Για να μη χαθεί η μουσική μας.
Δέυτερο και κυριώτερο (πρέπει όντως να ανατρέξετε σεις τις πηγές σας), το σύγχρονο πατριαρχικό ύφος έχει σαν απαρχή της αλυσίδας των διαδοχών, τον Π. Χαλάτζογλου. Μην πάτε στον Ρωμανό τον Μελωδό σας παρακαλώ.
ἄκουε πολλά said:Πού να φορέσει και το καλπάκι του Άρχοντος Πρωτοψάλτου τι θα γενεί!