Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
τώρα το ζήτημα είναι πώς τον αποκαλούν κ ως τί ψάλλει...
φαντάζεστε άλλα διακόσια μηνύματα....:D

Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Άλλο γράφω και δεν θέλετε να το αντιληφθείτε:
Ο Πρίγγος θεωρείται από τον Στανίτσα «εξωτερικός»

αν και

είχε δάσκαλο (δια ζώσης, όχι από κασέτες) τον Ναυπλιώτη,
διετέλεσε Δομέστικος επί 2ετία στα πατριαρχικά αναλόγια,
έψαλε σε μεγάλο αριθμό δίσκων γραμμοφώνου μαζί με τον Ιάκωβο «εν μία φωνή».
Και εκλήθη ως Λαμπαδάριος απέναντι από τον Ναυπλιώτη για ένα περίπου χρόνο, ώσπου ο δεύτερος απεχώρησε οριστικά.

Ο Στανίτσας θήτευσε ως Λαμπαδάριος του Πρίγγου για μια 20ετία.

Και μιλάμε για ανθρώπους μεγαλωμένους μέσα στην Πόλη, με πολίτικο ύφος, που εμπεριέχει ήδη (εξ ου και το εμποτισμένοι) πολλά τεχνικά, όπως τα ονομάζετε, στοιχεία του πατριαρχικού ύφους

Αν βλέπετε κάποια ομοιότητα με τις σημερινές καταστάσεις, πείτε μου να το δω κι εγώ. Αλλιώς, αφήστε με να προσεύχομαι για το θαύμα.

Μα σας αντιλήφθηκα, αγαπητέ μου. Παραμένει γεγονός πως ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΤΑΝΙΤΣΑ, ούτε ο ίδιος ούτε ο Πρίγγος κατείχαν το πατριαρχικό ύφος, παρά όλα τα σημαντικά αυτά που γράψατε. Δεν το κατείχαν. Πολλώ μάλλον ο Στανίτσας, που ζυμωνόταν προ εποχής πατριαρχικής θητείας με ψάλτες που είχαν πολύ μικρότερη σχέση με την πατριαρχική παράδοση απ' ό,τι ο Ελευθέριος Γεωργιάδης μ' αυτήν.

Μήπως πάλι ανακαλύπτετε απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών!

Ο νέος Χριστόφορος Κολόμβος θα είστε!


Ωραία, προσευχηθείτε εσείς για θαύμα, λοιπόν. Δεν σας απαγορεύει κανείς να κλειστείτε εις τον ταμείον σας και με νηστεία και προσευχή να προσευχηθείτε για το θαύμα.

Εγώ το θαύμα σας το θεωρώ λογική αλληλουχία και έχω εξηγήσει γιατί.

Κάντε την προσευχή σας, λοιπόν, και θα γίνει το θαύμα που επιζητείτε.

Ο Θεός είναι μεγάλος και μας ακούει όλους!

Αργεί λίγο, αλλά μας ακούει!



Η ζώσα παράδοση αγαπητέ, παραδίδεται από τους άξιους και διακεκριμένους φορείς της, τους δασκάλους και μύστες της, και παραλαμβάνεται από μαθητές οι οποίοι κλίνουν αυχένα και επί μακρόν, στους οικείους τόπους της ύπαρξής της, εκεί όπου λαμβάνει χώρα το δρώμενο. Έστω κι ένα από τα προηγούμενα να μην υπάρχει, δεν είναι παράδοση, αλλά ιδεολόγημα, αδιάφορο και θνησιγενές.

Έγραψα μηνύματα επί μηνυμάτων και, κατά την γνώμη μου, τεκμηρίωσα επαρκώς πως η παράδοση δεν φυλακίζεται ούτε αποστειρώνεται.

Ούτε μεσσίες υπάρχουν.

Διαφωνήσαμε. Τέλος.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Η ακριβολογία, όταν δεν εξικνείται σε σχολαστικισμό, είναι προτέρημα. Είναι λεπτές οι διακρίσεις, βέβαια.

ελπίζω να μη θες να αναλωθούμε σε ακόμη 5-6 μηνύματα για να καταλάβεις τί κ πώς το έγραψα......
χαλαρωσε λίγο...
υγ: αυτό το μηνυμα δεν κρύβει πονηριά, σκοπιμότητα, ή δόλο... ούτε αποσκοπεί σε έναρξη κυνηγεσίου μαγισσών...................................
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Ας με συγχωρέσει ο κ. Συμεωνίδης που μπαινω στη διαδικασία να ερμηνεύσω τα ήδη κατανοητά γραφομενά του!
Οπως συμβαίνει και στην Ελλάδα με χρακτηριστικότερο παράδειγμα ισως τη Θεσ/νίκη οπου υπάρχει μια ομοιομορφία στο υφος των Ιεροψαλτών, πολυ περισσοτερο δε συνέβαινε-νει το αυτο και στη Πολη! Ετσι κ' οι αείμνηστοι Αρχοντες Πρίγγος-Στανίτσας (ανυπέρβλητος ο Στανίτσας στο Πατριαρχείο, δεν τον χορταίνει κανείς!), μπορεί να μην ήταν 100% φορείς του τρόπου ψάλλειν στο Πατριαρχικό Ναό αλλα ως Κων/τες είχαν πολλά στοιχεία της εκεί ψαλτικής παραδόσεως, κ' δεν πιστευω να υπάρχει κανείς που να το αρνείται αυτο! Αν είναι δυνατόν να εισαι μεγαλωμένος στη Πόλη υπο τη σκια του Πατριαρχείου με ότι αυτο συνεπάγεται κ' να ψάλλεις ντιριντάχτα, φύσει αδύνατον! Εν τούτοις όμως -όπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης- λόγω της αυστηρότητας του τρόπου ψάλλειν εντος του Πατριαρχείου κ' προφανώς λόγω βαθιάς συναίσθησης ευθύνης κ' σεβασμού προς την εκεί παράδοση, θεωρούσαν εαυτους -αυτά τα Μεγαθήρια- μαθητές επι τη αναλήψει των καθηκόντων τους στον πανσεπτο Πατριαρχικό Ναό! Εαν λοιπόν αυτοί, γέννημα θρέμα της Πόλης, με τις βάσεις που είχαν χρειάστηκε εκ νέου να "μαθητεύσουν" εντός του Πατριαρχείου, ποιά τύχη έχουν γενικά (δεν είναι προσωπικό το θέμα!) οι Ελλαδίτες ψάλτες να γίνουν φορείς κ' συνεχιστές της Πατριαρχικής παραδόσεως (??).

Υ.Γ. Μόλις είδα οτι ο κ. Συμεωνίδης έδωσε περαιτέρω διευκρινίσεις. Μπορούν οι κυριοι συντονιστές να διαγράψουν το μνμ μου εαν το κρινουν απαραίτητο.


Ωραία, είναι αυτά που λέτε, και εγώ ήμουν που παρέθεσα τα στοιχεία. Λέτε να μην καταλάβαινα τι αναρτούσα;

Αλλά προσέθεσα:

Όπως αυτοί κάλυψαν την απόσταση, θα την καλύψει και ο κ. Νεοχωρίτης.

Δύσκολο - εύκολο, θα το κάνει. Είναι και αυτός πλησίον. Δεν χρειάζεται να έχεις καταγωγή από την Πόλη για να υπηρετήσεις στο Πατριαρχικό αναλόγιο. Θέλετε να σας θυμήσω πόσοι πρωτοψάλτες του παρελθόντος κατάγονταν από άλλες περιοχές; Μέχρι και από την μακρινή Πελοπόννησο κάποιος...

Όταν, λοιπόν, ο Πέτρος ανέλαβε πρώτον Δομέστικος στον Πατριαρχικό Ναό εκλήθη επειδή ήταν προφανώς καλλλίφωνος ή επειδή κατείχε την πατριαρχική τάξη και παράδοση;


Μη μου πείτε πάλι για διά ζώσης διδασκαλία. Δεν θα επαναληφθώ. Όποιος δεν θέλει να καταλάβει ποιο είναι το πνεύμα της πατριαρχικής παράδοσης δεν μπορεί κανείς να τον εκβιάσει να το αντιληφθεί.

Θα γράψω κάτι τελευταίο:

Η πατριαρχική παράδοση στο σύνολό της είναι αυτή η ίδια η ψαλτική τέχνη.

Χρειάζεται ο απαραίτητος χρόνος, λοιπόν.

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα σε μία εβδομάδα.

Έχει όλα τα προσόντα και τρέχουν όλες οι προϋποθέσεις, και θα γίνει αυτό που γράφω στον απόλυτο βαθμό.

Πείτε το θαύμα, εγώ το ονομάζω λογικό επακόλουθο.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ἄκουε πολλά said:
...

Είναι προφανές πλέον πως γνωρίζεις πολύ περισσότερα για την πολυετή κατάρτιση του κ. Φλοίκου (την οποία αναγνωρίζω φυσικά).
Tὴν γνωρίζω πολὺ καλά, ἔχει δημοσιευθεῖ καὶ σχετικὴ μελέτη γιὰ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος μὲ βάση μαρτυρίες τοῦ κ. Φλοίκου ἀπὸ τὴ ζωή του στὸ Πατριαρχεῖο.

ἄκουε πολλά said:
Αλλά αν ήξερες, επίσης, τι αγώνα είχει κάνει ο Νεοχωρίτης για να εδραιώσει το πνεύμα το πατριαρχικό στην Μητρόπολη Νεαπόλεως, τι μελέτη έχει ρίξει, πόσα ξενύχτια έχει κάνει μελετώντας, απομαγνητοφωνώντας, ακούγοντας τους παλαιούς, εξάγοντας συμπεράσματα και λειαίνοντας και διαμορφώνοντας το ύφος του, σπουδάζοντας επίσης με όλη την ευλάβεια που τον διακρίνει το πνεύμα και την ουσία του πατριαρχικού ύφους, τάξης και παράδοσης, και τέλος, διδάσκοντας απλόχερα και με αυτοθυσία όλους τους μαθητές του, θα έλεγες άλλα. Ή τουλάχιστον, θα ήσουν λίγο πιο αντικειμενικός.

Νομίζεις πὼς αὐτὸ δὲν τὸ ἔχει κάνει ὁ νῦν Α΄δομέστικος μὲ τὴν διαφορὰ πὼς ὅλα αὐτὰ τὴν ἐπόμενη μέρα καλούνταν νὰ τὰ ἐφαρμόσει στὴν πράξη, προετοιμαζόμενος γιὰ τὸ ἀναλόγιο ποὺ κάποια μέρα θὰ παραλάμβανε. Ἄλλο στὴν ἄνεση τοῦ γραφείου μου στὴν ἐλεύθερη Μητρόπολη Νεαπόλεως καὶ ἄλλο στὰ ἔρημα ἀπὸ Ἕλληνες Ταταύλα, μὲ λιγοστὲς ρωμέικες οἰκογένειες νὰ τὸν περιβάλλουν. Αὐτοθυσία εἶναι νὰ μένεις στὴν Πόλη καὶ νὰ μιλᾶς τουρκικὰ ὅλη μέρα, ὄχι νὰ πίνεις καφὲ στὴ Ροτόντα.
Ο ἕνας λείαινε τὸ πατριαρχικὸ ὕφος του στὸ πραγματικὸ ἀναλόγιο τοῦ Πατριαρχείου κι ὁ ἄλλος ξενυχτοῦσε στὸ κασετόφωνο. Φοβερὴ ἀναλογία, μόνο ποὺ τὸ κασετόφωνο δὲν τὸν γείωνε ὅταν ἐκανε λάθος. Νομίζω πὼς ὅλοι οἱ ψάλτες γνωρίζουμε τὶ θα πεῖ πραγματικὴ ἐφαρμογή στὸ ἀναλόγιο ὑπὸ τὸ βλέμμα τοῦ δασκάλου, κι ἄλλο νὰ εἶσαι δάσκαλος τοῦ ἑαυτοῦ σου. ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά.

...

ἄκουε πολλά said:
Όσο προσπαθείς να υποβαθμίζεις την κατάρτιση και την μαθητεία του Νεοχωρίτη στην πατριαρχική τάξη και μουσική παράδοση, τόσο μεγαλύτερη αξία του προσδίδεις.

Κατάρτιση ἔχουμε ὅλοι μας, μαθητεία ὅμως στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο μόνο ὅσοι μαθήτευσαν ἐκεῖ μὲ τοὺς πατριαρχικοὺς ψάλτες νὰ τοὺς καθοδηγοῦν διὰ ζώσης καὶ ὄχι κατὰ φαντασίαν.
...

ἄκουε πολλά said:
Αλλά ο Νεοχωρίτης, συν τοις άλλοις, από όλους μας υπερέχει σε ένα πράγμα: έχει απίστευτα χαρισματικό φωνητικό χάρισμα.
Χαρισματικὸ χάρισμα, Ω! τῆς ὑπερβολῆς. Καλλίφωνος ὁ κ. Νεοχωρίτης ἀλλὰ ο Α΄ δομέστικος ὑπερτερεῖ σαφῶς.


ἄκουε πολλά said:
Έλεος.
Ὁ Θεὸς νὰ σὲ ἑλεήσει ...

ἄκουε πολλά said:
Ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης ψάλλει με τρόπο που ΚΑΝΕΙΣ άλλος μεταγενέστερα δεν έψαλε.

Δεν μιλάω μόνο για τις θέσεις. Αυτές εντάξει, λίγο πολύ είναι γνωστές (και τότε ήταν, και αποτελούν βασικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους, όπως ξαναέγραψα, αλλά επίσης όπως ξαναέγραψα, δεν είναι το μοναδικό δομικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους). Μιλάω γενικά. Το ύφος του Ιακώβου Ναυπλιώτου είναι κάτι το ασύλληπτον και αμίμητον. Δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να το αναπαράξει. Τέλος.
Σιγὰ μὴ δὲν εἶναι καὶ ἐξωγήινο τὸ ὕφος τοῦ Ναυπλιώτου. Τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν, τὸ ΥΦΟΣ συνεχίζει καὶ παραδίδεται ἀπὸ τὴν ἐποχή του στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, μέχρι νὰ ἐξωθήσουν τὸν Α΄δομέστικο νὰ χάσει τὴν ὑπομονή του καὶ νὰ σηκωθεῖ νὰ φύγει. Τότε σίγουρα θὰ ἔχει ἐπέλθει τὸ τέλος στὴν μακρὰ ἀλυσίδα πατριαρχικῶν ψαλτῶν καὶ θὰ ἐπικρατήσει τὸ «νέον» ὕφος, ποὺ θὰ ἔχει πλέον «σοβαρότητα» καὶ «εὐλάβεια», «ἐνθαρρυντικὸ» στοιχεῖο γιὰ τὸν κάθε ὁλιγομαθή συνάδελφο ποὺ μὲ ὁλίγη «σοβαρότητα» καὶ ὁλίγη «εὐλάβεια» στὸ ψαλτήρι του θὰ αἰσθάνεται καὶ ὁλίγον «Ἄρχων Πρωτοψάλτης».



 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επιτέλους μια νότα χιούμορ εν μέσω αυτής της άνευ ουσιαστικού περιεχομένου διαμάχης.Σευχαριστω Νίκο με έκανες να γελάσω. Μια πρόταση και από μένα...αφού η κόντρα έχει υποστασιοποιηθει από δυο τρία άτομα για την κάθε αντιμαχόμενα πτέρυγα γιατι δεν κάνετε μια συνάντηση κορυφής μεταξύ σας για να τα συζητήσετε και να μην κοκορομαχειται και να μονοπωλείται την συζήτηση μεσα στο σάιτ; εγώ αναλαμβάνω ρόλο διαιτητή...μετα συναδελφικής τιμής.

Μπορεῖς ἄνετα νὰ μεταβεῖς σὲ ἕτερο θέμα, δὲν σὲ ὑποχρεώνει κάποιος νὰ παρακολουθεῖς.

Ἄλλωστε συμμετεῖχες καὶ σὺ στὴν κοκορομαχία, τὸ ξέχασες;

Ὁ διατητὴς ὀφείλει νὰ εἶναι ἀμερόληπτος, ἐσὺ δὲν εἶσαι, ἐπομένως ὁλίγον δύσκολο.

Ὅσο γιὰ τὸ ἄνευ περιεχομένου, ἄστο καλύτερα σὲ ὅσους συμμετέχουμε στὸ θέμα, κάτι περισσότερο ἴσως ξέρουμε.
 


Μπορεῖς ἄνετα νὰ μεταβεῖς σὲ ἕτερο θέμα, δὲν σὲ ὑποχρεώνει κάποιος νὰ παρακολουθεῖς.

Ἄλλωστε συμμετεῖχες καὶ σὺ στὴν κοκορομαχία, τὸ ξέχασες;

Ὁ διατητὴς ὀφείλει νὰ εἶναι ἀμερόληπτος, ἐσὺ δὲν εἶσαι, ἐπομένως ὁλίγον δύσκολο.

Ὅσο γιὰ τὸ ἄνευ περιεχομένου, ἄστο καλύτερα σὲ ὅσους συμμετέχουμε στὸ θέμα, κάτι περισσότερο ἴσως ξέρουμε.
Συμμετέχω η δεν συμμετέχω κατέληξε επιτέλους..εγώ έχω άποψη αλλά δεν προσπαθώ να την επιβάλλω όποτε μπορώ να είμαι ψύχραιμος και αμερόληπτος...όσο για το αν ξέρεις κάτι παραπάνω τα συμπεράσματα ανήκουν σε αυτούς που παρακολουθούν...και σας προσκαλώ στον ναό που ψάλλω για να ακούσετε και να δείτε τι και ποιος ξέρει η όχι...και μετα στον καφέ θα σας τα παραθεςω όλα...ζωντανά όχι με τον εύκολο τροπο του πληκτρολογίου...να είστε καλα
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
ἄκουε πολλά said:
Ωραία, είναι αυτά που λέτε, και εγώ ήμουν που παρέθεσα τα στοιχεία. Λέτε να μην καταλάβαινα τι αναρτούσα;
Συγγνώμη αλλα σας "εχασα"... σε ποια στοιχεία ανφέρεστε? Εγω απλως παρέθεσα το σχολιό σας επι των λεγομένων του κ. Συμεωνίδη, προσπαθώντας να εξηγήσω περαιτέρω τα γραφομενά του τα οποία εξακολουθείτε να μην θέλετε να καταλάβετε αφου όπως γράφετε:
Όπως αυτοί κάλυψαν την απόσταση, θα την καλύψει και ο κ. Νεοχωρίτης. Δύσκολο - εύκολο, θα το κάνει.
Καταλαβαίνετε φαντάζομαι πως "αυτοί" (Κ.Πρίγγος, Θ.Στανίτσας), όπως χιλιοειπώθηκε ήταν απο τη κούνια τους ζυμωμένοι με τη παράδοση της Πόλης κάτι το οποίο ειναι σχεδόν αδύνατο να συναγωνιστεί οποιοσδήποτε εκτος της Πόλεως ιεροψάλτης, άσχετα απο το πόσο καλός είναι, κ' αυτή είναι η ουσία των επιχειρημάτων του κ. Συμεωνίδη. Απο'κει κ' πέρα ολοι πιστεύω ευχόμαστε το καλύτερο για τους διαδόχους αμφοτέρων των αναλογίων!
Θέλετε να σας θυμήσω πόσοι πρωτοψάλτες του παρελθόντος κατάγονταν από άλλες περιοχές; Μέχρι και από την μακρινή Πελοπόννησο κάποιος...
Όταν, λοιπόν, ο Πέτρος ανέλαβε πρώτον Δομέστικος στον Πατριαρχικό Ναό εκλήθη επειδή ήταν προφανώς καλλλίφωνος ή επειδή κατείχε την πατριαρχική τάξη και παράδοση;
Ενδεχομένως επειδή ήταν ιδιαιτέρως καλλίφωνος, ίσως επειδή κατα ατυχη συγκυρία τη περίοδο εκείνη υπήρχε έλλειψη νέων καλών φωνών, μπορεί κ' για τα δύο! Οπως κ' να'χει καλά έκαναν κ' τον κάλεσαν εφ'όσον το έκριναν απαραίτητο κ' καλό θα ήταν οταν αναφερόμαστε σε γεγονότα του παρελθόντος να εξετάζουμε κάθε πτυχή προκειμένου να έχουμε μια καλύτερη οπτική ούτως ώστε να βγάζουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα αποφάσεων κ' γεγονότων. Στην Ορθοδόξία δεν μένουμε προσκολλημένοι σε κανόνες οταν αυτοί σε δεδομένες καταστάσεις δεν έχουν να προσφέρουν κατι ή να μας προάγουν πνευματικά! Το στοιχείο "κλειδί" όμως το δίνετε ο ίδιος παρακάτω γράφοντας πως αρχικά τον έχρισαν Δομέστικο επειδή προφανώς δεν κατείχε την Πατριαρχική τάξη και παράδοση κ' ήταν αναγκαίο να ζυμωθεί με αυτή πριν αναλάβει περαιτέρω χρέη! Δεν χρειάζεται πιστευω να πούμε κατι άλλο.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)

Ὁ Θεὸς νὰ σὲ ἑλεήσει ...

Συνάδελφέ μου, αφού προσευχηθείς πρώτα να ελεήσει ο Θεός εσένα, μετά προσευχήσου και για μένα. Κι αφού προσευχηθείς για μένα, προσευχήσου μετά και για όλο τον κόσμο να έχει υγεία, ειρήνη και όλα τα καλά. Οι εποχές είναι δύσκολες.


Σιγὰ μὴ δὲν εἶναι καὶ ἐξωγήινο τὸ ὕφος τοῦ Ναυπλιώτου. Τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν, τὸ ΥΦΟΣ συνεχίζει καὶ παραδίδεται ἀπὸ τὴν ἐποχή του στὸν πατριαρχικὸ ναὸ, μέχρι νὰ ἐξωθήσουν τὸν Α΄δομέστικο νὰ χάσει τὴν ὑπομονή του καὶ νὰ σηκωθεῖ νὰ φύγει. Τότε σίγουρα θὰ ἔχει ἐπέλθει τὸ τέλος στὴν μακρὰ ἀλυσίδα πατριαρχικῶν ψαλτῶν καὶ θὰ ἐπικρατήσει τὸ «νέον» ὕφος, ποὺ θὰ ἔχει πλέον «σοβαρότητα» καὶ «εὐλάβεια», «ἐνθαρρυντικὸ» στοιχεῖο γιὰ τὸν κάθε ὁλιγομαθή συνάδελφο ποὺ μὲ ὁλίγη «σοβαρότητα» καὶ ὁλίγη «εὐλάβεια» στὸ ψαλτήρι του θὰ αἰσθάνεται καὶ ὁλίγον «Ἄρχων Πρωτοψάλτης».

Η εξώθηση περιγράφεται με την ανάληψη της λαμπαδαρίας;

Μιλάς για εκβιασμό, συνάδελφε, ή απατώμαι;

Δηλαδή τι, ή θα τον κάνουν Άρχοντα Πρωτοψάλτη ή σηκώνεται και φεύγει;
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Ενδεχομένως επειδή ήταν ιδιαιτέρως καλλίφωνος, ίσως επειδή κατα ατυχη συγκυρία τη περίοδο εκείνη υπήρχε έλλειψη νέων καλών φωνών, μπορεί κ' για τα δύο! Οπως κ' να'χει καλά έκαναν κ' τον κάλεσαν εφ'όσον το έκριναν απαραίτητο. Στην Ορθοδόξία δεν μένουμε προσκολλημένοι σε κανόνες οταν αυτοί σε δεδομένες καταστάσεις δεν έχουν να προσφέρουν κατι ή να μας προάγουν πνευματικά! Το στοιχείο "κλειδί" όμως το δίνετε ο ίδιος παρακάτω γράφοντας πως αρχικά τον έχρισαν Δομέστικο επειδή προφανώς δεν κατείχε την Πατριαρχική τάξη και παράδοση κ' ήταν αναγκαίο να ζυμωθεί με αυτή πριν αναλάβει περαιτέρω χρέη! Δεν χρειάζεται πιστευω να πούμε κατι άλλο.


Και άλλοτε διόρισαν λαμπαδαρίους και άλλοτε διόρισαν πρωτοψάλτη!

Γυρίστε μερικές σελίδες πιο πίσω στις πηγές σας και θα δείτε από πού στο παρελθόν διδάχθηκε πατριαρχικός πρωτοψάλτης την ψαλτική τέχνη...

Για ποια πατριαρχική διαδοχική αλυσίδα ομιλείτε λοιπόν!

Που εγεννήθη εξ Αγίου Όρους!
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Μα σας αντιλήφθηκα, αγαπητέ μου. Παραμένει γεγονός πως ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΤΑΝΙΤΣΑ, ούτε ο ίδιος ούτε ο Πρίγγος κατείχαν το πατριαρχικό ύφος, παρά όλα τα σημαντικά αυτά που γράψατε. Δεν το κατείχαν. Πολλώ μάλλον ο Στανίτσας, που ζυμωνόταν προ εποχής πατριαρχικής θητείας με ψάλτες που είχαν πολύ μικρότερη σχέση με την πατριαρχική παράδοση απ' ό,τι ο Ελευθέριος Γεωργιάδης μ' αυτήν.

Με τι ευκολία προσπερνάτε την 20ετή παραμονή του Στανίτσα στο αριστεό αναλόγιο! Και το γεγονός, οτι ως Πολίτης ψάλτης κατείχε το Πολίτικο ύφος που είναι η τεχνική βάση,αν θέλετε, στην οποία στηρίζεται το Πατριαρχικό!

Μήπως πάλι ανακαλύπτετε απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών!

Ο νέος Χριστόφορος Κολόμβος θα είστε!

Δηλαδη, δεν γράφηκαν ευθέως από καποιους (στους οποίους βάλατε ευχαριστήρια) διάφορα περί "γαυγισμάτων", "φάλτσων", "αν αυτό είναι το ύφος να το χαίρεστε". Τα φαντάστηκα λοιπόν... Έχει καλώς.

Ωραία, προσευχηθείτε εσείς για θαύμα, λοιπόν. Δεν σας απαγορεύει κανείς να κλειστείτε εις τον ταμείον σας και με νηστεία και προσευχή να προσευχηθείτε για το θαύμα.

Εγώ το θαύμα σας το θεωρώ λογική αλληλουχία και έχω εξηγήσει γιατί.

Κάντε την προσευχή σας, λοιπόν, και θα γίνει το θαύμα που επιζητείτε.

Ο Θεός είναι μεγάλος και μας ακούει όλους!

Αργεί λίγο, αλλά μας ακούει!

Εδώ το ρίχνετε πολύ. Είπαμε λεπτή ειρωνία επιτρέπεται, ξεφύγατε όμως πολύ, ελλείψει πειστικών επιχειρημάτων και παρεκτρέπεστε...

Έγραψα μηνύματα επί μηνυμάτων και, κατά την γνώμη μου, τεκμηρίωσα επαρκώς πως η παράδοση δεν φυλακίζεται ούτε αποστειρώνεται.
Αν το ζωντανό δρώμενο της παραλαβής-παράδοσης στον οικείο τόπο και η ιερή σχέση δάσκαλου φορέα - μαθητή αποδέκτη τη θεωρείτε φυλάκιση και αποστείρωση, όντως δεν αντιλαμβάνεστε τίποτα από παράδοση. Προφανώς γι αυτούς πάλι που αντιλαμβάνονται, τα ιδεολογήματα, ο ακαδημαϊσμός και οι λογικοφανείς υπερβάσεις σας, συνιστούν αποστείρωση (και καταδίκη θα έλεγα) της παράδοσης.
Όταν, λοιπόν, ο Πέτρος ανέλαβε πρώτον Δομέστικος στον Πατριαρχικό Ναό εκλήθη επειδή ήταν προφανώς καλλλίφωνος ή επειδή κατείχε την πατριαρχική τάξη και παράδοση;
Ωραία, ας αναλάβει λοιπόν ο Νεοχωρίτης ως λαμπαδάριος, κι όχι ως Ά δομέστικος (σαν ανώτερος του Πέτρου) για 5-6 χρόνια . Μετά, αν έχει κάνει την υπέρβαση, ας γίνει και Πρωτοψάλτης, κανείς δε νομίζω να φέρει αντίρρηση.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Με τι ευκολία προσπερνάτε την 20ετή παραμονή του Στανίτσα στο αριστεό αναλόγιο! Και το γεγονός, οτι ως Πολίτης ψάλτης κατείχε το Πολίτικο ύφος που είναι η τεχνική αν θέλετε, βάση στην οποία στηρίζεται το Πατριαρχικό!

Διαφωνήσαμε. Εσείς ήδη έχετε γράψει πως δεν έπεισα τελικά. Τι άλλο θέλετε τώρα;

Οι αναγνώστες έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους, μη σας πω και πως αδίκως... γράφουμε.



Δηλαδη, δεν γράφηκαν ευθέως από καποιους (στους οποίους βάλατε ευχαριστήρια) διάφορα περί "γαυγισμάτων", "φάλτσων", "αν αυτό είναι το ύφος να το χαίρεστε". Τα φαντάστηκα λοιπόν... Έχει καλώς.


Εντάξει, λοιπόν, το δέχομαι. Είστε ο Χριστόφορος Κολόμβος!


Αυτά δεν είναι εκφράσεις που εκφράζουν το πνεύμα με το οποίο συζητώ, όπως θα έχετε διαπιστώσει (φαντάζομαι).

Το ότι έβαλα ευχαριστήριο, δεν σημαίνει πως συμφωνώ κιόλας με το περιεχόμενο του όντως κάπως ακραίου μηνύματος του εν λόγω αγαπητού μέλους. Ευχαριστήριο βάζουμε για πολλούς πολλούς και διάφορους λόγους. Αλλά δεν οφείλω να απολογηθώ σε κανέναν για ποιον λόγο και πού βάζω κάθε φορά ευχαριστήριο, ούτε είστε εσείς η αστυνομία του Ψαλτολογίου που θα μας ζητάτε τον λόγο που βάζουμε ευχαριστήριο κάθε φορά όπου βάζουμε.

Κάποιος μπορεί να διαφωνεί μαζί μου και για να με ειρωνευτεί να μου βάζει ευχαριστήριο. Θα τον ελέγξετε εσείς γιατί το έπραξε; Είναι υποχρεωμένος να σας προσκομίσει εξηγήσεις;

Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός και να μην συνεχιστεί αυτό.

Στο κάτω κάτω, υπάρχουν και συντονιστές, που παρακολουθούν την συζήτηση σίγουρα, και αν κρίνουν, διαγράφουν, επεμβαίνουν, και οι αποφάσεις τους τουλάχιστον από μένα είναι πάντοτε σεβαστές.

Εμείς δεν είμαστε συντονιστές.


Εδώ το ρίχνετε πολύ. Είπαμε λεπτή ειρωνία επιτρέπεται, ξεφύγατε όμως πολύ, ελλείψει πειστικών επιχειρημάτων και παρεκτρέπεστε...

Αγαπητέ συνάδελφε, δεν παρεκτρέπομαι καθόλου.

Σοβαρολογώ απολύτως σε ό,τι έγραψα.

Γι' αυτό και ομίλησα γενικώς.

Γενικώς σημαίνει γενικώς.

Εσείς αντιληφθήκατε ειδικότητα, ήταν όμως γενικότητα. Συγγνώμη.


Αν το ζωντανό δρώμενο της παραλαβής-παράδοσης στον οικείο τόπο και η ιερή σχέση δάσκαλου φορέα - μαθητή αποδέκτη τη θεωρείτε φυλάκιση και αποστείρωση, όντως δεν αντιλαμβάνεστε τίποτα από παράδοση. Προφανώς γι αυτούς πάλι που αντιλαμβάνονται, τα ιδεολογήματα, ο ακαδημαϊσμός και οι λογικοφανείς υπερβάσεις σας, συνιστούν αποστείρωση (και καταδίκη θα έλεγα) της παράδοσης.


Θέλετε να επιμείνετε. Σας είπα διαφωνήσαμε.

Εσείς πείσατε, εγώ όχι, ικανοποιημένος;

Ωραία, ας αναλάβει λοιπόν ο Νεοχωρίτης ως λαμπαδάριος, κι όχι ως Ά δομέστικος (σαν ανώτερος του Πέτρου) για 5-6 χρόνια . Μετά, αν έχει κάνει την υπέρβαση, ας γίνει και Πρωτοψάλτης, κανείς δε νομίζω να φέρει αντίρρηση.

Μιμούμενος τον Καθηγητή στον οποίο μας παραπέμψατε τις προάλλες, επισημοποιήστε την πρότασή σας. Δεν κάνει κακό. Προσωπικά αν σχολίαζα, θα έλεγα πως έχει μία λογική βάση.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Γυρίστε μερικές σελίδες πιο πίσω στις πηγές σας και θα δείτε από πού στο παρελθόν διδάχθηκε πατριαρχικός πρωτοψάλτης την ψαλτική τέχνη...

Αυτό λοιπόν να μην το λάβουμε ως έμμεση (άμεση θα έλεγα) απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών;;;

διότι όταν εξέλιπεν από Κωνσταντινουπόλεως η έμμουσος ψαλμωδία...
εξέλιπεν σήμερον αγαπητέ; Τοποθετηθείτε, μην αφήνετε υποννοούμενα. Εδώ ταιριάζει κι ο μεσσιανισμός που επαγγέλονται διάφοροι...
Για ποια πατριαρχική διαδοχική αλυσίδα ομιλείτε λοιπόν!

Που εγεννήθη εξ Αγίου Όρους!
Αρχικά, δεν εγεννήθη εν Αγίω Όρει, αλλά μουσικοί που ευδοκίμησαν εκεί και είχαν έρθει αυτοί ή οι αρχικοί κρίκοι της παραδόσεως από την Κων/πολη πάλι, "όταν εξελιπεν...", μετήχθησαν και στην Πελοπόννησον και εις την Κρητην και εις την Κωνσταντινούπολιν... Για να μη χαθεί η μουσική μας.
Δέυτερο και κυριώτερο (πρέπει όντως να ανατρέξετε σεις τις πηγές σας), το σύγχρονο πατριαρχικό ύφος έχει σαν απαρχή της αλυσίδας των διαδοχών, τον Π. Χαλάτζογλου. Μην πάτε στον Ρωμανό τον Μελωδό σας παρακαλώ.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Διαφωνήσαμε. Εσείς ήδη έχετε γράψει πως δεν έπεισα τελικά. Τι άλλο θέλετε τώρα;

Οι αναγνώστες έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους, μη σας πω και πως αδίκως... γράφουμε.


Συμφωνώ έχετε δίκιο.
Εντάξει, λοιπόν, το δέχομαι. Είστε ο Χριστόφορος Κολόμβος!

:) σκέφτομαι να φτιάξω έναν ανώνυμο λογαριασμό λοιπόν στο Ψ κάτι σε Columbus, Chris, Haralumbus, egghead (από το αυγό).

Αυτά δεν είναι εκφράσεις που εκφράζουν το πνεύμα με το οποίο συζητώ, όπως θα έχετε διαπιστώσει (φαντάζομαι).
Ναι, το έχω διαπιστώσει.

Το ότι έβαλα ευχαριστήριο, δεν σημαίνει πως συμφωνώ κιόλας με το περιεχόμενο του όντως κάπως ακραίου μηνύματος του εν λόγω αγαπητού μέλους. Ευχαριστήριο βάζουμε για πολλούς πολλούς και διάφορους λόγους. Αλλά δεν οφείλω να απολογηθώ σε κανέναν για ποιον λόγο και πού βάζω κάθε φορά ευχαριστήριο, ούτε είστε εσείς η αστυνομία του Ψαλτολογίου που θα μας ζητάτε τον λόγο που βάζουμε ευχαριστήριο κάθε φορά όπου βάζουμε.

Κάποιος μπορεί να διαφωνεί μαζί μου και για να με ειρωνευτεί να μου βάζει ευχαριστήριο. Θα τον ελέγξετε εσείς γιατί το έπραξε; Είναι υποχρεωμένος να σας προσκομίσει εξηγήσεις;

ΟΚ έχετε δίκιο, το εξέλαβα λάθος.


Αγαπητέ συνάδελφε, δεν παρεκτρέπομαι καθόλου.

Σοβαρολογώ απολύτως σε ό,τι έγραψα.

Γι' αυτό και ομίλησα γενικώς.

Γενικώς σημαίνει γενικώς.

Εσείς αντιληφθήκατε ειδικότητα, ήταν όμως γενικότητα. Συγγνώμη.
Εγώ ζητώ συγγνώμη, αν το γράψατε γενικά είναι πολύ σωστή (και άγια) συμβουλή.



Θέλετε να επιμείνετε. Σας είπα διαφωνήσαμε.

Εσείς πείσατε, εγώ όχι, ικανοποιημένος;

Όχι
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Να πω και εγώ την άποψή μου, την εποχή του Μιχαηλίδη δεν υπήρχαν τα μέσα καταγραφής, ηλεκτρονικά ή έντυπα, που έχουμε εμείς σήμερα...

Δόξα τω Θεώ, σήμερα, αυτός που θέλει να εντρυφήσει στο Πατριαρχικό Ύφος, υπάρχουν σχεδόν τα πάντα... βιβλία, κασσέτες, δίσκοι γραμμοφώνου, βίντεο, μαρτυρίες...! Μόνο τα βίντεο επί Λεωνίδα Αστέρη, νομίζεις ότι είσαι δίπλα του στον Π. Ναό... πράγματα ασύλληπτα για εκείνη την εποχή (την εποχή του Πρίγγου-Στανίτσα)... Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας!

Βέβαια, όπως και να το κάνουμε, άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη, σύμφωνοι!

Αλλά αφού τα βασικά (αν όχι όλα) τα ξέρει ήδη... πόσο ακόμη να του πάρει για τα -ας πούμε, ελλείποντα; ένα-δύο χρόνια; θα τα μάθει και αυτά! Σίγουρα υπάρχουν εκεί άνθρωποι κληρικοί και λαϊκοί οι οποίοι θα είναι διατεθειμένοι να τον βοηθήσουν σ' αυτό το δύσκολο εγχείρημα.

Αν κάποιος έχει αγάπη για το Πατριαρχικό Ύφος, έχει το απαραίτητο τάλαντο, είναι παρατηρητικός και επιδοθεί, σίγουρα στο τέλος θα το κατακτήσει! και στο τέλος, αυτό πιστεύω ότι θα γίνει και με τον κύριο Νεοχωρίτη...Ο κάθε Άρχων Πρωτοψάλτης, έχει δικαίωμα να δημιουργήσει την εποχή του!

Επίσης βρε παιδιά τι να πω, ας τον στηρίξουμε λίγο τον άνθρωπο, αν ήμουν εγώ στη θέση του θα μου είχαν κοπεί τα πόδια με αυτήν την κριτική που δέχεται ακόμη δεν πήγε!
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Αυτό λοιπόν να μην το λάβουμε ως έμμεση (άμεση θα έλεγα) απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών;;;


Μα περί μαθητείας ο λόγος, έτσι δεν είναι;

Σημείωση: Πάλι προσπαθείτε να βάλετε στο στόμα μου κατηγορίες, άμεσες ή έμμεσες. Εάν συνεχίσετε την τακτική κάθε τι που γράφω να το ανάγετε σε κατηγορία, δήθεν για να υπονομεύσετε συλλήβδην τα γραφόμενα και να βγείτε κερδισμένος επικοινωνιακά, επικαλούμαι την νοημοσύνη των αναγνωστών, που σίγουρα όσοι με παρακολουθούν έχουν αντιληφθεί το πνεύμα που γράφω. Σε αντίθεση με εσάς (όπως φαίνεται). Και φυσικά, θα αποχωρήσω από την συζήτηση μαζί σας. Σας παρακαλώ, λοιπόν.




εξέλιπεν σήμερον αγαπητέ; Τοποθετηθείτε, μην αφήνετε υποννοούμενα. Εδώ ταιριάζει κι ο μεσσιανισμός που επαγγέλονται διάφοροι...





Τις ερωτήσεις σας αυτές στο Πατριαρχείο. Πιστεύω πως θα σας απαντήσουν καλύτερα. Εγώ φυσικά δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω την σημερινή κατάσταση.

Σας είπα:

Εμπιστεύομαι απόλυτα τους χειρισμούς που γίνονται. Ξέρουν καλύτερα από μας τα του οίκου τους.

Τώρα, αν εσείς θέλετε να διατελέσετε σύμβουλος στην Επιτροπή Λατρείας, επιδιώξτε το. Δεν σας εμποδίζει κανείς.

Στα περί μεσσιανισμού δεν επανέρχομαι -επιτρέψτε μου.

Αρχικά, δεν εγεννήθη εν Αγίω Όρει, αλλά μουσικοί που ευδοκίμησαν εκεί και είχαν έρθει αυτοί ή οι αρχικοί κρίκοι της παραδόσεως από την Κων/πολη πάλι, "όταν εξελιπεν...", μετήχθησαν και στην Πελοπόννησον και εις την Κρητην και εις την Κωνσταντινούπολιν... Για να μη χαθεί η μουσική μας.
Δέυτερο και κυριώτερο (πρέπει όντως να ανατρέξετε σεις τις πηγές σας), το σύγχρονο πατριαρχικό ύφος έχει σαν απαρχή της αλυσίδας των διαδοχών, τον Π. Χαλάτζογλου. Μην πάτε στον Ρωμανό τον Μελωδό σας παρακαλώ.

Σύγχρονος ο Χαλάτζογλου; Δεν νομίζω.
 
Last edited:

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
ἄκουε πολλά said:
Πού να φορέσει και το καλπάκι του Άρχοντος Πρωτοψάλτου τι θα γενεί!

Να τον έχει ο Θεός καλά τον άνθρωπο και ας γίνει το θέλημα του Αγ. Γεωργίου, όποιο και να είναι αυτό...
 
Top