Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

Ο Π.Ν. έχει παρουσιαστει απο κάποιους ως ένας μέτριος προς καλός ψάλτης , ταλαντούχος, με αρκετές ελλείψεις που το αντίπαραδοσιακό πνεύμα που τον κυρίευσε τον οδηγεί στο να ψάλλει Ιάκωβο(αλήθεια πόσοι ξέρουν και μπορούν να το ψάλλουν στα αναλόγια τους) καί άλλα "κλασικά" μαθήματα προκατόχων του πρωτοψαλτών. Η συζήτηση αυτή θα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον στο μέλλον ώστε να μαθαίνει κανείς τι στάση του ψαλτικου κόσμου (ακομη και καποιων που δηλωνουν φιλοι)όταν ο Π.Ν. ανέλαβε πρωτοψάλτης.Και όλα αυτά υπο τον τιτλο αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωριτη

Ακουγα πριν απο λιγο Στανιτσα απτο Πατριαρχειο το Δοξαστικο του Αγιου Γεωργιου. Ανατρίχιασα γιατι μαυτα τα ακουσματα μεγαλωσα και μυηθηκα. Λιγο πιο μετα, σε ηλικια δεκαεπτα περιπου ετων, γνωρισα και ακουσα τον Παναγιωτη, ολοκληρωμενο και φτασμενο πια ψαλτη. Οσο και αν δεν ηταν Στανιτσας η Πρίγγος στα ματια και στην ακοη μου ενσαρκωνε κατι πολυ κοντινο στην ατμοσφαιρα, την μυσταγωγια και το υφος των παιδικων μου πατριαρχικων ακουσματων. Μεγάλωσα και απομυθοποίησα πολλα πράγματα, ανεξαρτητα ομως απο τις αντιρρήσεις και τον σκεπτικισμό της μέσης πλέον ήλικιας μου ΔΕΝ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ, οτι ο Παναγιωτης είναι ο πιο άξιος, καταλληλος και ταλαντούχος Ψαλτης απόλους τους εν ζωη (Πατριαρχικούς η μη) εν ενεργεια Ιεροψαλτες για αυτην την υψιστη Διακονια του δεξιου Πατριαρχικου αναλογιου. Τα υπολοιπα νομιζω οτι είναι εκ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ και ας με συγχωρεσουν οι διαφωνουντες συναδελφοι. Παρακαλω λοιπον οχι αλλη φλυαρια και ασκοπη συζητηση για κατι τετελεσμενο, οσο και αν καποιοι δεν εννοουν να το αποδεκτουν, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
 

ιανος _κ

Οίησις προκοπής εγκοπήν


Κατὰ τὰ ἄλλα δὲν ἀπαξιώνονται οἱ ΝΥΝ πατριαρχικοὶ ψάλτες ἀπὸ τοὺς ὁπαδοὺς τοῦ κ. Νεοχωρίτη. Ἀλλὰ ἔτσι, δρυὸς πεσούσης βγήκαν τὰ τσεκούρια νὰ πετσοκόψουν τὸν ΝΥΝ Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη, τὸν ΝΥΝ Α΄δομέστικο τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, ἀνθρώπους ποὺ χρόνια ὁλόκληρα ψάλλουν ἀξίως καὶ κατὰ μακρὰν διαδοχὴν στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο. Μιλᾶτε ὕστερα γιὰ «ὕαινες» σεῖς καὶ οἱ ἄλλοι θιασῶτες τοῦ κ. Νεοχωρίτη, προσκεκλημένου ψάλτου ἐδῶ καὶ 10 μέρες στὸ Πατριαρχεῖο.

Πρὶν ἀπὸ μερικὰ χρόνια ὅλοι ἐδῶ μέσα ἔσταζαν μέλι γιὰ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας βάζοντας thanks σὲ κάθε θέμα σχετικό. Τώρα μὲ τὸν ὁπαδισμὸ ποὺ περιβάλλει τὸν κ. Νεοχωρίτη (καὶ εἶμια βέβαιος πὼς ἀπεύχεται) , ὅπως ἐξαιρετικὰ στοχευμένα ἔγραψε ὁ Συμεωνίδης.



Κυριολεκτικά μιλᾶς, συνάδελφε, πὼς ὕφος εἶναι ἡ σοβαρότητα στὸ πὼς «ψάλλεις» ὡς κύριο συστατικό; Ἀπίστευτο!
Εἴμαστε ψάλτες μὲ μουσικὴ ἱστορία αἰώνων πίσω μας ἢ ἁπλοὶ ἐρασιτέχνες ποὺ ψελλίζουμε Κύριε ἑλέησον, φοβούμενοι τὸν κεραυνὸ τοῦ ... Θεοῦ ἄν ἀνεβοῦμε στὸν ἄνω ΝΗ;
Προσωπικὸ ὕφος στὸ Πατριαρχεῖο; Αὐτὸ τελικὰ ἐπιδιώκεται νὰ ἐπικρατήσει μπὰς καὶ ἀποκρυβεῖ ἡ συντριπτικὴ ἔλλειψη μαθητείας τοῦ προσκληθέντος στὴν ψαλτικὴ, στὴ ζωὴ, στὴν πραγματικότητα τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου μὲ ἐμφανὴ σημάδια στὴν σύντομη μέχρι τώρα παρουσία του ἐκεῖ.
Τὶ μεσσιανισμὸς εἶν' αὐτὸς;

Σὲ λίγο θὰ ἀποκαθηλωθοῦν καὶ οἱ μακαριστοὶ προκάτοχοι τοῦ Ἄρχοντος Ἀστέρη καὶ τοῦ Α΄ δομεστίκου Φλοίκου προκειμένου νὰ χωρέσει κατ' ἀρχὴν καὶ μετὰ νὰ δικαιωθεῖ τὸ «νέον» ὕφος.
Ἐπίσης, λησμονήθηκε στὴν ἀλυσίδα τῶν Ἀρχόντων Πρωτοψαλτῶν ὁ Ναυπλιώτης, ποὺ σὲ πείσμα ὅλων τῶν πιστῶν ἀκροατῶν τοῦ κ. Νεοχωρίτη, ἀπηχεῖται καὶ στὸν Ἀστέρη καὶ στὸν Φλοῖκο, τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν.
Τὴ ἔχουμε ξαναδεῖ τὴν τακτικὴ χρόνια ἐδῶ μέσα στὸ Ψαλτολόγιο, ὅπου νεοεμφανισθείσα τὶς τελευταῖες δεκαετίες Σχολή, προέβαλε ὡς βασικὰ ἐπιχειρήματα τὴν «εὐσέβεια» καὶ «σοβαρότητα» τοῦ ψάλτη, τὴν ἐπιστροφὴ στὰ παλαιὰ μὰ πολὺ παλαιὰ μιᾶς καὶ σήμερα διεφθάρη δῆθεν ἡ ψαλτική, καὶ βασικὸ μέσο τὴν δημιουργία πιστῶν μὰ πάρα πολὺ πιστῶν ἀκολούθων τοῦ «νέου» ὕφους της.

Ὅλα τὰ μειονεκτήματα τοῦ ἑλλαδικοῦ κλάδου τοῦ Γένους μας, γιγαντωμένα τὰ τελευταία χρόνια ἀπὸ ποικίλους «μεσσίες» καὶ ἐθελοτυφλοῦντα λαό, μεταφέρονται ραγδαία καὶ στὴν Πόλη, ὅπου οἱ τελευταῖοι Ρωμιοί.

ΥΓ. Ὅλα τὰ παραπάνω δὲν ἀπευθύνονται σὲ σένα Ἀπόστολε, ἀλλὰ εἶναι γενικὰ σχόλια ἐξ ἀφορμῆς. Τὶς θέσεις σου τὶς ξέρω ἐδῶ καὶ χρόνια, ἁπλὰ ἔχω ἐκπλαγεῖ τὶς τελευταῖες μέρες.

Η αναφορά μου κύριε έγινε για την υφολογική διάσταση των πραγμάτων που εσείς με τόσο σθένος υποστηρίζετε (και καλώς κατ' εμέ) αλλά δεν απαντήσατε αφ' ενός στην υφολογική σχέση του Στανίτσα εντός του πατριαρχείου και του ΝΥΝ άρχοντος κ. Αστέρη. Δεν απαξίωσα κανένα ΝΥΝ προτωψάλτη ή Δομέστιχο εξέφρασα μια απορία. Για μένα η αξία και τον παραπάνω δύο είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Εκεί δεν υπάρχει καινοτομία; Διότι αν εσείς ακούτε το ίδιο πράγμα τότε αλλάζει το ζήτημα. Υποστηρίζετε με σθένος το πατριαρχικό ύφος χωρίς όμως να μπορείτε να το ορίσετε επ' ακριβως. Και στην τελική μιλάμε για το υφολογικό κομμάτι της ψαλτικής ή για το τυπικό μέρος (ψαλλόμενα μέλη εντός του πατριαρχικού ναού);
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Αυτο που με στενοχωρεί ,ειναι ότι στην προσπάθεια να απαξιωθεί ο Π.Ν.γράφονται και "χοντράδες "

Ωραία, αφού κατηγορείς πάλι, παράθεσέ μου σε παρακαλώ που γίνεται προσπάθεια να απαξιωθεί ο Νεοχωρίτης (με στοιχεία παρακαλώ, όχι έτσι το καταλαβαίνω εγώ, γιατί είμαι διαισθητικός κλπ). Εκτός αν έχει κι η δική σου κρίση αλλοιωθεί, από τον καλπάζοντα οπαδισμό και τον υφέρποντα φασισμό που εμπεριέχει, και κάθε τεκμηριωμένη άποψη περί της μη καταλληλότητας του Νεοχωρίτη για τη συγκεκριμένη θέση, φαντάζει στα μάτια σου απαξίωση.
Μετά θα παραθέσω κι εγώ, ένα μήνυμα-σεντόνι, με παράθεση φράσεων όπου απαξιώνονται πραγματικά και αληθινά, όλοι οι πατριαρχικοί ψάλτες, μηδέ του Αστέρη εξαιρουμένου (ύαινες=τετράποδα θηλαστικά, πτωματοφάγα ζώα της ζούγκλας), μαζί και οι ελλαδίτες.
Μετά θα ξαναμιλήσουμε για την Ιστορία.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Μπορεί να απολαμβάνετε ή όχι τη συζήτηση αλλά επαναλαμβανόμαστε... Δεν υπάρχει περίπτωση να αντιληφθούμε τα πράγματα με παρόμοιο τρόπο, γιατί έχουμε διαφορετικές προσλαμβάνουσες.
Ο Στανίτσας εμφανίζεται πολύ αυστηρότερος από μένα κι από τον Γ. Μπουλμπουτζή στόν ορισμό του πατριαρχικού ύφους και τον «στενεύει» ακόμα περισσότερο (όπως και πλείστοι των παλαιών πατριαρχικών και κωνσταντινουπολιτών). Εδώ αυτοί (Στανίτσας -Πρίγγος) που είχαν τόσο εμποτιστεί (επαναλαμβάνω), θεωρούσαν εαυτούς μη πατριαρχικούς. Καταλαβαίνετε πόσο συγκεκριμένο πράγμα είχαν στο μυαλό τους και κυρίως για τις γραμμές και τα μαθήματα που έπρεπε να εκτελούν για να βρίσκονται μέσα στην παράδοση του Πατριαρχείου. Όταν τα άλλα στοιχεία (όπως την εκφορά, την τοποθέτηση, τη μάσκα και τον τρόπο παραγωγής της φωνής) τα είχαν ήδη, μαζί με «πάμπολλα προσόντα και χαρίσματα». Και πάλι θεωρούσαν εαυτούς μαθητές μέσα στο Πατριαρχείο. Ενός υποδεέστερου φωνητικά (και μουσικά ίσως) Σόμπατζη.

Ακριβώς, όπως το είπατε: θεωρούσαν εαυτούς μη πατριαρχικούς (αν και Πολίτες, αν και με πολλά προσόντα -φωνητικά και άλλα, όχι όμως και εμποτισμένοι, αλλά τέλος πάντων δεν θα διαφωνήσουμε σε αυτό). Προσπαθώ να πείσω για το εξής απλό: θεωρούσαν (και ορθώς το θεωρούσαν, το δικό μου σχόλιο) ότι δεν κατείχαν το πατριαρχικό ύφος προτού αναλάβουν στο Πατριαρχείο. ΟΜΩΣ: το απέκτησαν κατόπιν.

Έφερα στοιχεία που απέδειξαν πως ο Στανίτσας έλεγε και για τον εαυτό του και για τον Πρίγγο, πως λόγω του ότι ήταν εξωτερικοί ψάλτες και οι δύο, δεν κατείχαν το πατριαρχικό ύφος. Και, μάλιστα, αλλού λέει πως η διαφορά που βρήκε στον τρόπο του πατριαρχικώς ψάλλειν ήταν «μεγάλη, πολύ μεγάλη!». Παρ' όλ' αυτά, κάλυψαν την απόσταση, και αυτός και ο Πρίγγος, και έφθασαν όχι μόνο να αφομοιώσουν τις ελλείψεις που είχαν, αλλά και να μείνουν στην ιστορία ως πατριαρχικοί ψάλτες.

Λέω, λοιπόν: Το ίδιο θα κάνει και ο Νεοχωρίτης, αν το θέλει (που το θέλει σίγουρα).

Εσείς λέτε πως πρόκειται περί θαύματος. Εγώ λέω πως είναι απλώς μοιραίο να συμβεί και χρειάζεται χρόνος.



Ο Νεοχωρίτης έως τώρα δεν έδειξε να έχει κανένα από αυτά που ανέφερα πιο πάνω (εκτός από τα «πάμπολλα προσόντα και χαρίσματα») και τα οποία είναι τα δυσκολότερα στην απόκτησή τους. Άντε να πιστέψουμε (ελπίσουμε) πως τα μαθήματα και τις πατριαρχικές γραμμές θα τα υιοθετούσε (αν κι εδώ, τα δείγματα μέχρι τώρα μόνο θετικά δεν είναι), τα άλλα που είναι η ουσία του πατριαρχικού ύφους, πώς θα τα αποκτήσει; Ακούσατε το «Σήμερον κρεμάται». Ναι λοιπόν, κανένας τους δεν το είχε διδαχθεί μέσα στο Πατριαρχείο. Όμως, αργό στιχηράριο ψάλλεται στο Πατριαρχείο (όταν ψάλλεται) αδιάκοπα και έτσι παραδίδεται - παραλαμβάνεται ο τρόπος, το ύφος. Γι αυτό και ο Φλοίκος ακούγεται και σε αυτό το μάθημα πολύ πατριαρχικότερος στο ύφος. Στο δε αργό «Αινείτε» δίνει ρέστα.
Γνώμη μου είναι πλέον, πως μόνο ένα θαύμα (άνωθεν) μπορεί να βοηθήσει τον Παναγιώτη να αποκτήσει αυτό το ύφος. Πολλούς δεν τους νοιάζει· τους φτάνει να ακούνε τον αγαπημένο τους ψάλτη μέσα στο Πατριαρχείο· πόσο επιφανειακή και «φθηνή είναι η θεώρηση αυτή, αναλογιστείτε το· εγώ πάλι, είπα πως εύχομαι και προσεύχομαι γι αυτό το θαύμα, γιατί με νοιάζει υπερβαλλόντως η επιβίωση του ύφους αυτού.


Εξηγήθηκε επαρκώς νομίζω (τουλάχιστον από τον γράφοντα), πως η ουσία του πατριαρχικού ύφους δεν πρέπει να αναζητείται εκεί που αναζητείται. Αυτό. Διότι απλά, δεν είναι εκεί.

Φυσικά, κανείς δεν ισχυρίστηκε πως ο βαθέως εντρυφών επί πολλά έτη στην πατριαρχική τάξη και παράδοση κ. Παναγιώτης Νεοχωρίτης θα πρέπει, αναζητώντας την ουσία, να παρακάμψει τα στοιχεία αυτά και να παραθεωρήσει την σημαντικότητά τους. Όχι. Αλλά, επαναλαμβάνω (όχι για σας):

Η ζώσα παράδοση αναπνέει καρδιακώς.

Ή, με άλλα λόγια, για όποιους δεν κατανοούν τον μεταφορικό λόγο:

Δεν είναι ΜΟΝΟΝ τεχνικό το ζήτημα ή μάλλον είναι πολύ λιγότερο τεχνικό.

Σημείωση: Προφανώς, και διαφωνούμε. Tο αντιλαμβάνομαι και το σέβομαι ακατακρίτως και ειλικρινά.

Η τέχνη και ειδικά η δυτική τέχνη στην οποία αναφέρεστε, ελάχιστα μπορεί να βοηθήσει βιβλιογραφικά ή άλλως πως, την έννοια της καθ'ημάς ορθόδοξης ρωμαίικης παραδόσεως· άλλωστε η δυτική τέχνη σε όλες της σχεδόν τις μορφές, έφθασε σε αδιέξοδα τον 20ό αιώνα. Ενώ η καθ' ημάς ανατολική παράδοση, ζει και βασιλεύει (έστω και σε υπόγεια ρεύματα σε κάποιους τομείς). Γι αυτό καλύτερα να βάλουμε στη βιβλιογραφία μας τον Κόντογλου και λαϊκούς τεχνίτες και καλλιτέχνες· πολύ περισσότερο θα μας βοηθήσουν στο θέμα μας.

Κατ' αρχάς, δεν αναφέρθηκα στην δυτική τέχνη. Πρώτον αυτό. Μίλησα γενικά για την τέχνη (και γενικά για την παράδοση και τον χαρακτήρα που έχει).

Ίσως να υπάρχουν και περισσότερο ειδικοί επί του θέματος και θα ήμασταν ευγνώμονες αν τοποθετούνταν.

Στο μήνυμά μου που παραθέσατε απέδειξα ποια είναι η σχέση της παράδοσης με την την τέχνη. Γενικώς. Και πως δεν πρέπει να θεωρείται η παράδοση (εδώ η μουσική, και δη πατριαρχική) υπό το πρίσμα σχολαστικισμού, διότι τότε απλώς καταλύεται ο χαρακτήρας της...


Αν έκανα μια αντιδιαστολή της παράδοσης στην ψαλτική του Πατριαρχείου, με την παράδοση των ορθόδοξων δογμάτων των πατέρων, πιθανώς πολλοί θα συγχίζονταν. Ωστόσο, στο μυαλό και την καρδιά του ρωμιού, η παράδοση έχει αυτή την διάσταση. Περιλαμβάνει «τον ουρανό και την γην, την θάλασσα και πάντα τα εν αυτή» μέσα στη δωρικότητα και τη μονοτονία της.


Θα συμφωνήσω.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Οταν προτείνεις λοιπόν τον λίαν αγαπητό και πολυ συμπαθή (αλλα υπέργηρο ) Δημοσθενη Παϊκοπουλο για τη θεςη"

Καλά, εδώ που τα λέμε, ο πιο κατάλληλος για να αναλάμβανε την πρωτοψαλτία θα ήταν ο κ. Παϊκόπουλος. Δεν είναι υπέργηρος. Είναι Νέστορας ο άνθρωπος και μάλιστα με φωνή ακμαιότατη.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχω, η Μ.τ.Χ.Ε. του πρότεινε να αναλάβει καθήκοντα.

Γι' αυτό είπα: οι χειρισμοί που έχουν γίνει είναι τόσο άψογοι που μόνο χειροκρότημα αξίζει στους ανθρώπους του πατριαρχικού περιβάλλοντος.

Ο Άρχοντας πάλι, διακεκριμένος στην ψαλτική κοινότητα όχι μόνο για το μοναδικό τρόπο απόδοσης των ψαλλομένων και την υπέροχη, ευλύγιστη και πεπειραμένη φωνή του, αλλά και για την απίστευτη ευγένειά του που πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα για όλους μας, αρνήθηκε.

Φυσικά, δεν γνωρίζω τους λόγους. Αλλά -ο Θεός να τον έχει καλά, και να τα εκατοστήσει- θα μπορούσε για αρκετά χρόνια να διακονήσει το πατριαρχικό αναλόγιο, με την βοήθεια του Θεού.

Και για να εξομολογηθώ και κάτι δημόσια: απόρησα που αρνήθηκε, πραγματικά.

Αλλά, τελοσπάντων, αυτή είναι η δική μου εκτίμηση.

- Δάσκαλε, σας αγαπάμε πολύ και ευχόμαστε όλα τα δώρα του Θεού σε εσάς και την οικογένειά σας.
 

Attachments

  • Paikopoulos.jpg
    Paikopoulos.jpg
    31.2 KB · Views: 9
Last edited:
Νομίζω ότι όλες οι απόψεις που ακούγονται θα έχουν εκφραστεί ως προβληματισμοί στο περιβάλλον του Πατριαρχείου. Και σίγουρα θα εψαξαν, θα άκουσαν, θα ρώτησαν. Δε νομίζω το Πατριαρχείο να άφησε στην τύχη το Πατριαρχικό ύφος. Το Πατριαρχείο πάντοτε ενεργεί με σύνεση και περίσκεψη. Σίγουρα υπήρχαν και υπάρχουν κι άλλες επιλογές, αλλά ίσως υπάρχει και παρασκήνιο που δεν είναι γνωστό.
Π.χ. μπορεί να ερωτήθηκε ο άρχων Δομέστικος και να αρνήθηκε. Λέω εγώ.
Ίσως να συνεκτιμήθηκαν κι άλλοι παράγοντες όπως η ευαγής διδασκαλική πορεία του Π.Ν.
Ίσως....
Ίσως....

Και να είναι ο Π.Ν. μια επένδυση με βάθος χρόνου.
Ίσως μετά την Τοποτηρητεία να γίνει Λαμπαδάριος με Πρωτοψάλτη τον Σ.Φλ.

Κάποιες σκέψεις έκανα.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Νομίζω ότι όλες οι απόψεις που ακούγονται θα έχουν εκφραστεί ως προβληματισμοί στο περιβάλλον του Πατριαρχείου. Και σίγουρα θα εψαξαν, θα άκουσαν, θα ρώτησαν. Δε νομίζω το Πατριαρχείο να άφησε στην τύχη το Πατριαρχικό ύφος. Το Πατριαρχείο πάντοτε ενεργεί με σύνεση και περίσκεψη. Σίγουρα υπήρχαν και υπάρχουν κι άλλες επιλογές, αλλά ίσως υπάρχει και παρασκήνιο που δεν είναι γνωστό.
Π.χ. μπορεί να ερωτήθηκε ο άρχων Δομέστικος και να αρνήθηκε. Λέω εγώ.
Ίσως να συνεκτιμήθηκαν κι άλλοι παράγοντες όπως η ευαγής διδασκαλική πορεία του Π.Ν.
Ίσως....
Ίσως....

Και να είναι ο Π.Ν. μια επένδυση με βάθος χρόνου.
Ίσως μετά την Τοποτηρητεία να γίνει Λαμπαδάριος με Πρωτοψάλτη τον Σ.Φλ.

Κάποιες σκέψεις έκανα.

Διόρθωση: ΔΕΝ πρόκειται περί Τοποτηρητ(ε)ίας, τη στιγμή που η θέση επισήμως ΔΕΝ χηρεύει, αλλά περί (προσωρινής) αναπλήρωσης του ασθενούντος Πρωτοψάλτου.
 
Διόρθωση: ΔΕΝ πρόκειται περί Τοποτηρητ(ε)ίας, τη στιγμή που η θέση επισήμως ΔΕΝ χηρεύει, αλλά περί (προσωρινής) αναπλήρωσης του ασθενούντος Πρωτοψάλτου.

Σαφώς !
Και όπως λέει κι ο λαός ,ουδέν μονιμότερον του προσωρινού ...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
θεωρούσαν εαυτούς μη πατριαρχικούς (αν και Πολίτες, αν και με πολλά προσόντα -φωνητικά και άλλα, όχι όμως και εμποτισμένοι, αλλά τέλος πάντων δεν θα διαφωνήσουμε σε αυτό). Προσπαθώ να πείσω για το εξής απλό: θεωρούσαν (και ορθώς το θεωρούσαν, το δικό μου σχόλιο) ότι δεν κατείχαν το πατριαρχικό ύφος προτού αναλάβουν στο Πατριαρχείο. ΟΜΩΣ: το απέκτησαν κατόπιν.

Άλλο γράφω και δεν θέλετε να το αντιληφθείτε:
Ο Πρίγγος θεωρείται από τον Στανίτσα «εξωτερικός»

αν και

είχε δάσκαλο (δια ζώσης, όχι από κασέτες) τον Ναυπλιώτη,
διετέλεσε Δομέστικος επί 2ετία στα πατριαρχικά αναλόγια,
έψαλε σε μεγάλο αριθμό δίσκων γραμμοφώνου μαζί με τον Ιάκωβο «εν μία φωνή».
Και εκλήθη ως Λαμπαδάριος απέναντι από τον Ναυπλιώτη για ένα περίπου χρόνο, ώσπου ο δεύτερος απεχώρησε οριστικά.

Ο Στανίτσας θήτευσε ως Λαμπαδάριος του Πρίγγου για μια 20ετία.

Και μιλάμε για ανθρώπους μεγαλωμένους μέσα στην Πόλη, με πολίτικο ύφος, που εμπεριέχει ήδη (εξ ου και το εμποτισμένοι) πολλά τεχνικά, όπως τα ονομάζετε, στοιχεία του πατριαρχικού ύφους

Αν βλέπετε κάποια ομοιότητα με τις σημερινές καταστάσεις, πείτε μου να το δω κι εγώ. Αλλιώς, αφήστε με να προσεύχομαι για το θαύμα.


Η ζώσα παράδοση αναπνέει καρδιακώς.

Η ζώσα παράδοση αγαπητέ, παραδίδεται από τους άξιους και διακεκριμένους φορείς της, τους δασκάλους και μύστες της, και παραλαμβάνεται από μαθητές οι οποίοι κλίνουν αυχένα και επί μακρόν, στους οικείους τόπους της ύπαρξής της, εκεί όπου λαμβάνει χώρα το δρώμενο. Έστω κι ένα από τα προηγούμενα να μην υπάρχει, δεν είναι παράδοση, αλλά ιδεολόγημα, αδιάφορο και θνησιγενές.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
ἄκουε πολλά said:
Ακριβώς, όπως το είπατε: θεωρούσαν εαυτούς μη πατριαρχικούς (αν και Πολίτες, αν και με πολλά προσόντα -φωνητικά και άλλα, όχι όμως και εμποτισμένοι, αλλά τέλος πάντων δεν θα διαφωνήσουμε σε αυτό). Προσπαθώ να πείσω για το εξής απλό: θεωρούσαν (και ορθώς το θεωρούσαν, το δικό μου σχόλιο) ότι δεν κατείχαν το πατριαρχικό ύφος προτού αναλάβουν στο Πατριαρχείο. ΟΜΩΣ: το απέκτησαν κατόπιν.
Ας με συγχωρέσει ο κ. Συμεωνίδης που μπαινω στη διαδικασία να ερμηνεύσω τα ήδη κατανοητά γραφομενά του!
Οπως συμβαίνει και στην Ελλάδα με χρακτηριστικότερο παράδειγμα ισως τη Θεσ/νίκη οπου υπάρχει μια ομοιομορφία στο υφος των Ιεροψαλτών, πολυ περισσοτερο δε συνέβαινε-νει το αυτο και στη Πολη! Ετσι κ' οι αείμνηστοι Αρχοντες Πρίγγος-Στανίτσας (ανυπέρβλητος ο Στανίτσας στο Πατριαρχείο, δεν τον χορταίνει κανείς!), μπορεί να μην ήταν 100% φορείς του τρόπου ψάλλειν στο Πατριαρχικό Ναό αλλα ως Κων/τες είχαν πολλά στοιχεία της εκεί ψαλτικής παραδόσεως, κ' δεν πιστευω να υπάρχει κανείς που να το αρνείται αυτο! Αν είναι δυνατόν να εισαι μεγαλωμένος στη Πόλη υπο τη σκια του Πατριαρχείου με ότι αυτο συνεπάγεται κ' να ψάλλεις ντιριντάχτα, φύσει αδύνατον! Εν τούτοις όμως -όπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης- λόγω της αυστηρότητας του τρόπου ψάλλειν εντος του Πατριαρχείου κ' προφανώς λόγω βαθιάς συναίσθησης ευθύνης κ' σεβασμού προς την εκεί παράδοση, θεωρούσαν εαυτους -αυτά τα Μεγαθήρια- μαθητές επι τη αναλήψει των καθηκόντων τους στον πανσεπτο Πατριαρχικό Ναό! Εαν λοιπόν αυτοί, γέννημα θρέμα της Πόλης, με τις βάσεις που είχαν χρειάστηκε εκ νέου να "μαθητεύσουν" εντός του Πατριαρχείου, ποιά τύχη έχουν γενικά (δεν είναι προσωπικό το θέμα!) οι Ελλαδίτες ψάλτες να γίνουν φορείς κ' συνεχιστές της Πατριαρχικής παραδόσεως (??).

Υ.Γ. Μόλις είδα οτι ο κ. Συμεωνίδης έδωσε περαιτέρω διευκρινίσεις. Μπορούν οι κυριοι συντονιστές να διαγράψουν το μνμ μου εαν το κρινουν απαραίτητο.
 
Last edited:
Διόρθωση: ΔΕΝ πρόκειται περί Τοποτηρητ(ε)ίας, τη στιγμή που η θέση επισήμως ΔΕΝ χηρεύει, αλλά περί (προσωρινής) αναπλήρωσης του ασθενούντος Πρωτοψάλτου.
Η επιτροπή λατρείας τού Πατριαρχείου εισηγήθηκε στην σύνοδο και η σύνοδος διόρισε επίσημα Τοποτηρητή του δεξιού Πατριαρχικού αναλογίου τον Νεοχωρίτη. Αυτοί που θα το αμφισβητήσουν ας το ψάξουν ...
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
ἄκουε πολλά said:
Καλά, εδώ που τα λέμε, ο πιο κατάλληλος για να αναλάμβανε την πρωτοψαλτία θα ήταν ο κ. Παϊκόπουλος. Δεν είναι υπέργηρος ο άνθρωπος. Είναι Νέστορας ο άνθρωπος και μάλιστα με φωνή ακμαιότατη.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχω, η Μ.τ.Χ.Ε. του πρότεινε να αναλάβει καθήκοντα.

Γι' αυτό είπα: οι χειρισμοί που έχουν γίνει είναι τόσο άψογοι που μόνο χειροκρότημα αξίζει στους ανθρώπους του πατριαρχικού περιβάλλοντος.

Ο Άρχοντας πάλι, διακεκριμένος στην ψαλτική κοινότητα όχι μόνο για το μοναδικό τρόπο απόδοσης των ψαλλομένων και την υπέροχη, ευλύγιστη και πεπιραμένη φωνή του, αλλά και για την απίστευτη ευγένειά του που πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα για όλους μας, αρνήθηκε.

Φυσικά, δεν γνωρίζω τους λόγους. Αλλά -ο Θεός να τον έχει καλά, και να τα εκατοστήσει- θα μπορούσε για αρκετά χρόνια να διακονήσει το πατριαρχικό αναλόγιο, με την βοήθεια του Θεού.

Αλλά, τελοσπάντων, αυτή είναι η δική μου εκτίμηση.

- Δάσκαλε, σας αγαπάμε πολύ και ευχόμαστε όλα τα δώρα του Θεού σε εσάς και την οικογένειά σας.
Καθ' όλα άξιος και σεβαστός ο κ. Παϊκόπουλος! Είναι, όμως, γεννηθείς το 1929, δηλαδή 86 στα 87 του χρόνια. Ο Θεός να του δίνει μακροημέρευση και υγεία!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
μετά από τόσα μηνύματα αποχαιρετισμού... θα χασμουριέται για χρόνια ο άνθρωπος....
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Η επιτροπή λατρείας τού Πατριαρχείου εισηγήθηκε στην σύνοδο και η σύνοδος διόρισε επίσημα Τοποτηρητή του δεξιού Πατριαρχικού αναλογίου τον Νεοχωρίτη. Αυτοί που θα το αμφισβητήσουν ας το ψάξουν ...

Όλα καλά και άγια, αλλ᾽ όσο είναι Άρχων Πρωτοψάλτης εν ζωή, δεν μπορεί να αποκαλείται τοποτηρητής. Οι εν Φαναρίω άγιοι πατέρες τα γνωρίζουν πολύ καλά και αυτά. Αλλιώς θα τον αποκάλεσαν.

δ.
 
Γράφεις για μενα πως:
Εκτός αν έχει κι η δική σου κρίση αλλοιωθεί, από τον καλπάζοντα οπαδισμό και τον υφέρποντα φασισμό που εμπεριέχει.
Ενώ είχες πει πως :

δε θα αναφερόμουν σε σένα με τέτοιο τρόπο, τέτοιος φίλος είμαι.
ι...
Κι ετσι...

Α κι αν εκτίθεμαι, μη σκας.ι...
Κατόπιν τούτου πως ρωτάς αν :

Διάλεξε αν θέλεις να με έχεις φίλο ή όχι
Οχι ...
Λυπάμαι πραγματικά .
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
τώρα το ζήτημα είναι πώς τον αποκαλούν κ ως τί ψάλλει...
φαντάζεστε άλλα διακόσια μηνύματα....:D
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)


Κατὰ τὰ ἄλλα δὲν ἀπαξιώνονται οἱ ΝΥΝ πατριαρχικοὶ ψάλτες ἀπὸ τοὺς ὁπαδοὺς τοῦ κ. Νεοχωρίτη. Ἀλλὰ ἔτσι, δρυὸς πεσούσης βγήκαν τὰ τσεκούρια νὰ πετσοκόψουν τὸν ΝΥΝ Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη, τὸν ΝΥΝ Α΄δομέστικο τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, ἀνθρώπους ποὺ χρόνια ὁλόκληρα ψάλλουν ἀξίως καὶ κατὰ μακρὰν διαδοχὴν στὸ πατριαρχικὸ ἀναλόγιο. Μιλᾶτε ὕστερα γιὰ «ὕαινες» σεῖς καὶ οἱ ἄλλοι θιασῶτες τοῦ κ. Νεοχωρίτη, προσκεκλημένου ψάλτου ἐδῶ καὶ 10 μέρες στὸ Πατριαρχεῖο.

Συνάδελφε, πάλι μιλάς για οπαδισμό. Νομίζεις, προφανώς, ότι βαπτίζοντας οπαδικό το πνεύμα των ανθρώπων που απλώς υποστηρίζουν την Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία στις επιλογές της, θα καταφέρεις να αναβαθμίσεις την δική σου άποψη.

Μ' αυτό, κι εγώ μπορώ να βαπτίσω εσένα και όσους γράφουν όμοια οπαδούς του κ. Φλοίκου. ΜΕΤΑ εσύ θα μου πεις, όχι δεν είμαστε οπαδοί αλλά υποστηρίζουμε την φυσική διαδοχή, εγώ θα αποδεχτώ, και έτσι θα φθάσουμε στο συμπέρασμα πως κανείς μας δεν είναι οπαδός.

Τώρα, αν κάποιος αισθάνεται έτσι, προφανώς και δεν θα του αφαιρέσουμε το δικαίωμα!


* * * * * *

Μιλάς πάλι για απαξίωση των πατριαρχικών ψαλτών.

Θέλεις να δημιουργήσουμε ένα άλλο θέμα και να τους επαινούμε όσοι πιστεύουμε στην σημαντικότητα των ηχογραφήσεών τους;

Είπαμε, κανείς δεν (πρέπει να) απαξιώνει τους πατριαρχικούς ψάλτες.

Και, νομίζω, στην παρούσα συζήτηση δεν έχει γίνει. Και την έχω παρακολουθήσει με προσοχή.


Όσο για τον χαρακτηρισμό που αναφέρεις για το όχι και τόσο συμπαθές τετράποδο, προσωπικά τροποποίησα σημαντικά.

Όμως, ο σκληρός λόγος σου για τσεκούρια που πετσοκόβουν μάλλον μειδίαμα προκαλεί στους περισσότερους από εμάς...

Δεν υπάρχουν τσεκούρια. Αλλά βλέπω πως καλλιεργείς πολεμικό κλίμα και όταν μετά διαβάζεις παρόμοιες εκφράσεις, αρχίζεις τα περί οπαδισμού...

Μπορώ κι εγώ ξέρεις να χρησιμοποιήσω πάλι μεταφορές για να περιγράψω με άλλους τρόπους την πολεμική που υπάρχει κατά του ευφυέστατου ψαλτικά κ. Νεχωρίτου.


Διευκρινίζω όμως μία διά παντός:

oύτε θιασώτες είμεθα του κ. Νεοχωρίτη (ο γράφων τουλάχιστον), ούτε κανενός.

Στην ουσία, πιο πέρα από αυτά που γράφω, υποστηρίζω την Μεγάλη Εκκλησία στις επιλογές της.

Αν λ.χ. αναλάμβανε ο κ. Παϊκόπουλος και έβγαινες εσύ και έλεγες, όχι ο Φλοίκος δικαιούται, θα με έβρισκες πάλι μπροστά σου.

Το ίδιο θα συνέβαινε και αν προκρινόταν ο καθ' όλα άξιος -να το ξαναπώ- κ. Φλοίκος, και κάποιος έλεγε, όχι να προκριθεί ο κ. Νεοχωρίτης.

Θα υποστήριζα πάλι -με άλλο τρόπο και άλλα επιχειρήματα- την επιλογή της Μ.τ.Χ.Ε.

Εντάξει είμαστε;


Πρὶν ἀπὸ μερικὰ χρόνια ὅλοι ἐδῶ μέσα ἔσταζαν μέλι γιὰ τὸν Ἄρχοντα Πρωτοψάλτη τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας βάζοντας thanks σὲ κάθε θέμα σχετικό. Τώρα μὲ τὸν ὁπαδισμὸ ποὺ περιβάλλει τὸν κ. Νεοχωρίτη (καὶ εἶμια βέβαιος πὼς ἀπεύχεται) , ὅπως ἐξαιρετικὰ στοχευμένα ἔγραψε ὁ Συμεωνίδης.
[/I]

Όχι μόνο απεύχεται, αλλά και απεχθάνεται και αποδιώκει.

Για τον ΝΥΝ Άρχοντα Πρωτοψάλτη της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Λεωνίδα Αστέρη μπορώ να στάξω μελίσσι ολόκληρο, όχι μέλι απλώς.

Αλλά φίλη και η αλήθεια: με τον Ι. Ναυπλιώτη, τεχνικά, δεν έχει καμία σχέση. Μην υπερβάλλουμε τώρα. Έχει άλλα προσόντα ο άνθρωπος, άλλα ψαλτικά προτερήματα, που δεν είναι κατ' ανάγκην απαραίτητο να υπολείπονται εκείνων που είχε ο Ναυπλιώτης. Είναι όντως μεγάλο ψαλτικό ανάστημα. Είναι δάσκαλος μεγάλος του πατριαρχικού ύφους (και ας τον επέκριναν μερικοί). Και κάτι πολύ βασικό: Τον διακρίνει τρομερή προσήλωση στα κλασικά κείμενα και τις κλασικές εκδόσεις. Κάτι που δεν βλέπω ιδιαίτερα να ευχαριστεί κάποιους. Κάτι που, επίσης, δεν είδα να το αναφέρει κανείς. Θα μπορούσα να αναφέρω πάλι τεκμήρια και να αποδείξω τα λεγόμενα και θα είναι αδιάσειστα ξανά. Αλλά, δεν χρειάζεται, νομίζω. Δες το αφιέρωμα της ΕΡΤ και θα το διαπιστώσεις μόνος σου. Αρκεί. Θα εξάρω, επίσης, το ήθος του ανδρός και την πίστη του στον Θεό. Τι να λέμε τώρα; Ο άνθρωπος αυτός (πρέπει να) είναι υπόδειγμα ψαλτικό και γενικώς...

Την ευχή σας να έχουμε, Άρχοντα!



Κυριολεκτικά μιλᾶς, συνάδελφε, πὼς ὕφος εἶναι ἡ σοβαρότητα στὸ πὼς «ψάλλεις» ὡς κύριο συστατικό; Ἀπίστευτο!
Εἴμαστε ψάλτες μὲ μουσικὴ ἱστορία αἰώνων πίσω μας ἢ ἁπλοὶ ἐρασιτέχνες ποὺ ψελλίζουμε Κύριε ἑλέησον, φοβούμενοι τὸν κεραυνὸ τοῦ ... Θεοῦ ἄν ἀνεβοῦμε στὸν ἄνω ΝΗ;
Προσωπικὸ ὕφος στὸ Πατριαρχεῖο; Αὐτὸ τελικὰ ἐπιδιώκεται νὰ ἐπικρατήσει μπὰς καὶ ἀποκρυβεῖ ἡ συντριπτικὴ ἔλλειψη μαθητείας τοῦ προσκληθέντος στὴν ψαλτικὴ, στὴ ζωὴ, στὴν πραγματικότητα τοῦ πατριαρχικοῦ ἀναλογίου μὲ ἐμφανὴ σημάδια στὴν σύντομη μέχρι τώρα παρουσία του ἐκεῖ.
Τὶ μεσσιανισμὸς εἶν' αὐτὸς;

Εντάξει, καλά...

Είναι προφανές πλέον πως γνωρίζεις πολύ περισσότερα για την πολυετή κατάρτιση του κ. Φλοίκου (την οποία αναγνωρίζω φυσικά).

Αλλά αν ήξερες, επίσης, τι αγώνα είχει κάνει ο Νεοχωρίτης για να εδραιώσει το πνεύμα το πατριαρχικό στην Μητρόπολη Νεαπόλεως, τι μελέτη έχει ρίξει, πόσα ξενύχτια έχει κάνει μελετώντας, απομαγνητοφωνώντας, ακούγοντας τους παλαιούς, εξάγοντας συμπεράσματα και λειαίνοντας και διαμορφώνοντας το ύφος του, σπουδάζοντας επίσης με όλη την ευλάβεια που τον διακρίνει το πνεύμα και την ουσία του πατριαρχικού ύφους, τάξης και παράδοσης, και τέλος, διδάσκοντας απλόχερα και με αυτοθυσία όλους τους μαθητές του, θα έλεγες άλλα. Ή τουλάχιστον, θα ήσουν λίγο πιο αντικειμενικός.

Γράφε όμως αυτά που πιστεύεις, ελεύθερα. Δεν υπάρχει θέμα.

Όσο προσπαθείς να υποβαθμίζεις την κατάρτιση και την μαθητεία του Νεοχωρίτη στην πατριαρχική τάξη και μουσική παράδοση, τόσο μεγαλύτερη αξία του προσδίδεις.

Μελετητές -για να μην περεξηγηθώ- της αυτής τάξεως υπάρχουν και άλλοι, εννοείται, μεταξύ των οποίων τελευταίο θα τοποθετήσω και τον εαυτό μου.

Αλλά ο Νεοχωρίτης, συν τοις άλλοις, από όλους μας υπερέχει σε ένα πράγμα: έχει απίστευτα χαρισματικό φωνητικό χάρισμα.

Όσοι γνωρίζουν ή γνώρισαν τον Νεοχωρίτη και τον έζησαν, θα μπορούσαν να γράψουν πολύ περισσότερα.

Θα συνέφερε φυσικά αν ίσχυαν αυτά που λες. Έλα όμως που δεν ισχύουν!

Ευτυχώς, θα πω, και σταματώ εδώ.



Σὲ λίγο θὰ ἀποκαθηλωθοῦν καὶ οἱ μακαριστοὶ προκάτοχοι τοῦ Ἄρχοντος Ἀστέρη καὶ τοῦ Α΄ δομεστίκου Φλοίκου προκειμένου νὰ χωρέσει κατ' ἀρχὴν καὶ μετὰ νὰ δικαιωθεῖ τὸ «νέον» ὕφος.
Ἐπίσης, λησμονήθηκε στὴν ἀλυσίδα τῶν Ἀρχόντων Πρωτοψαλτῶν ὁ Ναυπλιώτης, ποὺ σὲ πείσμα ὅλων τῶν πιστῶν ἀκροατῶν τοῦ κ. Νεοχωρίτη, ἀπηχεῖται καὶ στὸν Ἀστέρη καὶ στὸν Φλοῖκο, τηρουμένων τῶν φωνητικῶν ἀναλογιῶν.
Τὴ ἔχουμε ξαναδεῖ τὴν τακτικὴ χρόνια ἐδῶ μέσα στὸ Ψαλτολόγιο, ὅπου νεοεμφανισθείσα τὶς τελευταῖες δεκαετίες Σχολή, προέβαλε ὡς βασικὰ ἐπιχειρήματα τὴν «εὐσέβεια» καὶ «σοβαρότητα» τοῦ ψάλτη, τὴν ἐπιστροφὴ στὰ παλαιὰ μὰ πολὺ παλαιὰ μιᾶς καὶ σήμερα διεφθάρη δῆθεν ἡ ψαλτική, καὶ βασικὸ μέσο τὴν δημιουργία πιστῶν μὰ πάρα πολὺ πιστῶν ἀκολούθων τοῦ «νέου» ὕφους της.

Και άλλη φορά ξανάγραψες περίπου με τον ίδιο τρόπο τα ίδια πράγματα. Σου το είπα και τότε, σου το ξαναλέω και τώρα:

Έλεος.

* * * * * * *

Ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης ψάλλει με τρόπο που ΚΑΝΕΙΣ άλλος μεταγενέστερα δεν έψαλε.

Δεν μιλάω μόνο για τις θέσεις. Αυτές εντάξει, λίγο πολύ είναι γνωστές (και τότε ήταν, και αποτελούν βασικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους, όπως ξαναέγραψα, αλλά επίσης όπως ξαναέγραψα, δεν είναι το μοναδικό δομικό στοιχείο του πατριαρχικού ύφους). Μιλάω γενικά. Το ύφος του Ιακώβου Ναυπλιώτου είναι κάτι το ασύλληπτον και αμίμητον. Δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να το αναπαράξει. Τέλος.




Ὅλα τὰ μειονεκτήματα τοῦ ἑλλαδικοῦ κλάδου τοῦ Γένους μας, γιγαντωμένα τὰ τελευταία χρόνια ἀπὸ ποικίλους «μεσσίες» καὶ ἐθελοτυφλοῦντα λαό, μεταφέρονται ραγδαία καὶ στὴν Πόλη, ὅπου οἱ τελευταῖοι Ρωμιοί.


Τον Μεσσία πρώτος αναγνώρισε ο Τίμιος Πρόδρομος και Βαπτιστής Ιωάννης και τον υπέδειξε σε δύο από τους μαθητές του, που αποφάσισαν τελικά να ακολουθήσουν τον Κύριο. Οι δύο αυτοί μαθητές του Βαπτιστού ακολουθούν τον Κύριο, τον αναγνωρίζουν ως Διδάσκαλο και όταν ο ίδιος ο Κύριος τους καλεί να τον ακολουθήσουν τον αναγνωρίζουν και ως Μεσσία και το ομολογούν: Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν!

Τώρα, τι λες εσύ για μεσσίες, δεν ξέρω.

Συνέχισε πάντως να εξηγείς σχετικά, μήπως καταλάβουμε κι εμείς ποιον εννοείς σήμερα μεσσία...
 
Last edited:
τώρα το ζήτημα είναι πώς τον αποκαλούν κ ως τί ψάλλει...
φαντάζεστε άλλα διακόσια μηνύματα....:D
Επιτέλους μια νότα χιούμορ εν μέσω αυτής της άνευ ουσιαστικού περιεχομένου διαμάχης.Σευχαριστω Νίκο με έκανες να γελάσω. Μια πρόταση και από μένα...αφού η κόντρα έχει υποστασιοποιηθει από δυο τρία άτομα για την κάθε αντιμαχόμενα πτέρυγα γιατι δεν κάνετε μια συνάντηση κορυφής μεταξύ σας για να τα συζητήσετε και να μην κοκορομαχειται και να μονοπωλείται την συζήτηση μεσα στο σάιτ; εγώ αναλαμβάνω ρόλο διαιτητή...μετα συναδελφικής τιμής.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Ωραία, αφού κατηγορείς πάλι, παράθεσέ μου σε παρακαλώ που γίνεται προσπάθεια να απαξιωθεί ο Νεοχωρίτης (με στοιχεία παρακαλώ, όχι έτσι το καταλαβαίνω εγώ, γιατί είμαι διαισθητικός κλπ). Εκτός αν έχει κι η δική σου κρίση αλλοιωθεί, από τον καλπάζοντα οπαδισμό και τον υφέρποντα φασισμό που εμπεριέχει, και κάθε τεκμηριωμένη άποψη περί της μη καταλληλότητας του Νεοχωρίτη για τη συγκεκριμένη θέση, φαντάζει στα μάτια σου απαξίωση.
Μετά θα παραθέσω κι εγώ, ένα μήνυμα-σεντόνι, με παράθεση φράσεων όπου απαξιώνονται πραγματικά και αληθινά, όλοι οι πατριαρχικοί ψάλτες, μηδέ του Αστέρη εξαιρουμένου (ύαινες=τετράποδα θηλαστικά, πτωματοφάγα ζώα της ζούγκλας), μαζί και οι ελλαδίτες.
Μετά θα ξαναμιλήσουμε για την Ιστορία.

Δεν έγινε καμία προσπάθεια να απαξιωθεί ο Νεοχωρίτης και δεν θα βρείτε τέτοια στοιχεία, ευτυχώς.

Αλλά δεν θα βρείτε ΚΑΝΕΝΑ-ΚΑΝΕΝΑ στοιχείο που να απαξιώνονται οι πατριαρχικοί ψάλτες και σας προκαλώ να το πράξετε, αν νομίζετε πως συνέβη κάτι τέτοιο και θα δοθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις και θα καταλάβετε τελικά, πως -τουλάχιστον ο γράφων- ΟΥΔΕΠΟΤΕ άφησε ούτε καν υπονοούμενο αρνητικό για τους πατριαρχικούς ψάλτες, ζώντες και μη.

Δεν υπάρχουν τα σχόλια που θα θέλατε να υπάρχουν. Τουλάχιστον στο παρόν θέμα, που συμμετέχω σχεδόν από την αρχή που τέθηκε. Όχι μόνο από μένα, αλλά από κανέναν. Και αποδείξτε το αντίθετο αν μπορείτε.


Εκφράστηκαν απλώς απόψεις πως μεταξύ των πατριαρχικών ψαλτών υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στην ψαλτική έκφραση.


Προφανώς.

Αλλά τούτο είναι μία παρατήρηση, όχι απαξίωση.

Και μάλιστα παρατήρηση που εφάπτεται μάλλον υποκειμενισμού.


Τώρα αν στο πέτο σας παρακάθεται μύγα, δίωξετέ την, την ευλογημένη, να ησυχάσουμε!

Παραμένει γεγονός, πάντως, πως συνεχίζει να μην γίνεται αντιληπτό πως ο Νεοχωρίτης έχει την δυνατότητα να αφομοιώσει το πατριαρχικό ύφος, να καλύψει τα όποια κενά του και να το λαμπρύνει, αξιώσει έτι περαιτέρω.

Αυτή είναι, βέβαια, η δική μου εκτίμηση.

Είναι 45 ετών ακόμη, νέος σχετικά.

Δεν έλαβε τέλος η μελέτη του και η ενασχόλησή του με την ψαλτική τέχνη και την παράδοσή της και δη εν τω Πανσέπτω Πατριαρχικώ Ναώ, που εφ' εξής θα διακονεί.
 

Mpanelas Mixail

Μέλος
ο οπαδισμός (και ο εξ αυτού προκύπτων εγωισμός) στον οποίο βρίσκεστε και σεις και αρκετοί άλλοι, σας έχει τυφλώσει και έχει αλλοιώσει βαθιά την κρίση σας.



Αυτό κι αν είναι υπερφίαλο και οπαδικό επιχείρημα! Γνωρίζετε και το μέλλον αγαπητέ; Για σκεφτείτε και καμιά άλλη εκδοχή... αν ας πούμε το γνήσιο πατριαρχικό ψαλτικό ύφος, σε πείσμα των απόψεών σας, επιβιώσει, τι θα γράφει η ιστορία για σας και τους ομοίους σας. Όσο για την αποστροφή σας στα περί φιλίας, σας εύχομαι κι εσάς να έχετε φίλους με αρχές, πάνω από πολιτικές, διπλωματίες ή υστεροβουλίες. Αν και δεν τους χρειάζεστε μάλλο

Κ. Χ.Σ. νομίζω πώς παρεκτρέπεστε .Οι χαρακτηρισμοί σας δείχνουν αναστάτωση. Δε χρειάζεται. Αφήστε τον " φίλο " σάς Π. Ν. να ψάλλει και εμας να τον χαιρόμαστε . Οταν έχει ξεσπάσει ενορχηστρωμένη πολεμική εναντίον του Εχω το δικαίωμα εγώ και " οι όμοιοι μου"(αλήθεια ποιους εννοητε;) να εκφράζομαστε.
 
Top