Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

haris1963

παλαιότατο μέλος
ἄκουε πολλά said:
Αν επεκταθούμε σε σχολιασμό των ψαλλομένων, θα φύγουμε από το θέμα. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε. Και δεν είναι και πολύ ευγενικό, νομίζω. Αλλά αν εσείς ακούτε πατριαρχείο στον αριστερό χορό, τότε απαντάται το ερώτημα γιατί δεν προκρίθηκε ο κ. Φλοίκος στο δεξιό αναλόγιο.
Κατανοητό! Δεν σας εκφράζει το ύφος Αστέρη, Χαριατίδη, Φλοίκου και λοιπών. Αυτό είναι όμως! Όποιος δε μπορεί να αντιληφθεί το μεγαλείο του, μέσα στις απλές, ανεπιτήδευτες και σκόπιμα μη ηδονικές, θελκτικές και ευσεβιστικές μελωδίες και τεχνικές, δεν έχει καταλάβει το πατριαρχικό ύφος, απλά. Λογικό λοιπόν είναι να προσπαθεί και να θέλει την αλλαγή.


Κάθε Άρχων Πρωτοψάλτης από Ναυπλιώτη και μετά σε κάποιο βαθμό διαφοροποιήθηκε. Μην πιάσουμε τώρα αυτή την συζήτηση.
Διαφοροποιήθηκε παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας, όχι εισπηδώντας. Γι αυτό και ναι, υπάρχει ομοιότητα τεχνικών στοιχείων εμφανής, για όσους έχουν ώτα (για να χρησιμοποιήσω την αγαπημένη σας έκφραση).
Δεν βλέπω πρόβλημα στην επιλογή της Δοξολογίας. Το ότι στο Πατριαρχείo ψαλλόταν Αναστασιματάριο Ιωάννου το γνωρίζετε.
Μάλιστα, τον 19ο αιώνα σίγουρα. Νεώτερα δεν άκουσα, παραπέμψτε με αν μπορείτε, πιθανόν και να κάνω λάθος. Έχω προφορικές διαβεβαιώσεις από πολλούς πατριαρχικούς πάντως, πως αυτό δεν συνέβη (ας μην αναφέρω ονόματα).

Όσο για το απήχημα, έχετε υπ΄ όψιν σας τι δίδασκε ο σχετικώς ο π. Δοσίθεος Παρασκευαΐδης;
Κι επειδή γνωρίζω σημαίνει πως συμφωνώ; Αν και δευτερευόντως το ανέφερα αυτό, το ίδιο το μέλος ξενίζει για πατριαρχικό ναό.

Εσείς σχολιάσατε τον πρωτοψάλτη, είναι εύκολο ξέρετε να βάζουμε πέτρα στην σφεντόνα. Θα σιωπήσω όμως, επιτρέψτε μου.
Όπως θέλετε, δεν σχολίασα πουθενά (αρνητικά) όμως τον πρωτοψάλτη ως ψάλτη, αλλά ως διάδοχο του δεξιού πατριαρχικού αναλογίου. Οπότε αυτά τα περί "σφεντόνας", "τσάπας" κ.λ.π. θα τα χαρακτήριζα τουλάχιστον υπερβολικά, αν όχι άκομψα.

Θα μπορούσα να σας παραθέσω μαθήματα από Ναυπλιώτη και τα ίδια από Αστέρη και από Φλοίκο, για να εντοπίσουμε μαζί πού ακριβώς κρύφτηκε το πατριαρχικό ύφος. Αφήστε, μην ανοίξουμε καλύτερα αυτήν την συζήτηση, και μάλιστα σε θέμα μη κατάλληλο
Κατάλαβα, για δεύτερη φορά, δε συμφωνείτε με την εξέλιξη του πατριαρχικού ύφους, από το τελευταίο τέταρτο του προηγούμενου αιώνα ως τις μέρες μας. Μίλησα πριν για το "επικίνδυνον" (υπό μιαν έννοιαν) αυτής της θεώρησης και την πλήρη διαφωνία μου.

Γράψατε δε πως δεν αρέσκεστε σε υπερβολές. Όμως, γράψατε τιτάνα εκτός εισαγωγικών τον Λ. Αστέρη. Αν αυτό δεν υπερβολή, τότε ούτε αυτά που έγραψε ο κ. Παπαδόπουλος είναι υπερβολές. Με αντιλαμβάνεστε, να ελπίσω.
Σας αντιλαμβάνομαι πλήρως και έχετε εν μέρει δίκιο. Ωστόσο, η αναφορά μου έγινε σε σχέση με (υπερβαλλόντως) αρνητική κριτική. Από την άλλη, ειδικά ο Αστέρης, ως απερχόμενος Άρχων Πρωτ/λτης με τη μεγαλύτερη θητεία τον τελευταίο αιώνα, θα έπρεπε να είναι, από σεβασμό και μόνο ακόμα, στο απυρόβλητο. Δεν είναι όπως βλέπω όμως, και αναρωτιέμαι, αν όσοι γράφουν σήμερα ό,τι γράφουν, έψαλαν έστω και μια φορά δίπλα του, κι ας μας έλεγαν μετά, ποιος ήταν τιτάνας, χαρισματικότατος, τεράστιου μουσικού και ψαλτικού εκτοπίσματος και άλλα που αναφέρθηκαν. Οι μεγαλύτεροι εν ζωή ψάλτες που γνωρίζω πάντως, συμφωνούν ομόφωνα σε αυτό.
Εγώ διακρίνω πάντως πρωτοφανή σκεπτικισμό και βιασμένη θέση (μόνο) του πρωτοψάλτου στο μικροσκόπιο. Βάλτε τον και στον φασματογράφο και πείτε μας αν πατάει σωστά. Αλλά μετά βάλτε και τον Άρχοντα Α΄ Δομέστικο.
Μάλιστα, υπάρχει σκεπτικισμός για λόγους που εκτέθηκαν. Δεν είχα σκοπό να βάλω κάτι σε φασματογράφο, άλλα είναι τα τεχνικά σημεία στα οποία θα μπορούσα να αναφερθώ, αλλά δεν θα το κάνω το δήλωσα ήδη. Παραθέτω επίσης: http://melourgia.blogspot.gr/2016/04/blog-post.html
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
(τα γράφω ως συμπεράσματα της μέχρι τώρα συζήτησης, δε χρειάζεται να τοποθετηθώ γιατί καλύφθηκα από τους συνομιλητές)

Με την επιλογή του Π. Νεοχωρίτη, οι προοπτικές για συνέχεια του πατριαρχικού ύφους όπως διαμορφώθηκε μέχρι και τον Αστέρη, δεν είναι καλές (αν και δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε).

Αυτό, άλλοι το βλέπουν ως θετικό και άλλοι ως αρνητικό (ανήκω στους δεύτερους).

Προσευχή, και Άγιος ο Θεός. Καλή Ανάσταση.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Διαφοροποιήθηκε παραλαμβάνοντας και παραδίδοντας, όχι εισπηδώντας. Γι αυτό και ναι, υπάρχει ομοιότητα τεχνικών στοιχείων εμφανής, για όσους έχουν ώτα (για να χρησιμοποιήσω την αγαπημένη σας έκφραση).

Μάλιστα, κατάλαβα....

[Την αποδοχή της επίσημης πατραρχικής πρόσκλησης εσείς την ονομάζετε εισπήδηση; Μάλλον άστοχος ο χαρακτηρισμός. Αλλά αν επιμείνετε, αποδίδεται εύκολα και στον αείμνηστο Πρίγγο που εισπήδησε κι αυτός από Θεσσαλονίκη. Και μην μου πείτε πως είχε διατελέσει δομέστικος τα προηγούμενα χρόνια. Σε συνέντευξη που κυκλοφορεί του Θρ. Στανίτσα, ο Άρχοντας λέει πως ο Πρίγγος δεν κατείχε το πατριαρχικό ύφος και τον λογίζει και αυτόν ως εξωτερικό ψάλτη. ΔΕΝ είναι λόγια δικά μου.]


Μάλιστα, τον 19ο αιώνα σίγουρα. Νεώτερα δεν άκουσα, παραπέμψτε με αν μπορείτε, πιθανόν και να κάνω λάθος.

Ο Ιωάννης διετέλεσε πρωτοψάλτης στο ίδιο αναλόγιο. Και από κανέναν δεν αφαιρείται το δικαίωμα να ψάλλει μαθήματά του και σήμερα και πάντοτε.

Κι επειδή γνωρίζω σημαίνει πως συμφωνώ; Αν και δευτερευόντως το ανέφερα αυτό, το ίδιο το μέλος ξενίζει για Πατριαρχικό ναό.

Και εδώ σκοπίμως ουδέν σχόλιον. Μην το θεωρήσετε αδυναμία. Απλώς, δεν επιθυμώ να απαντήσω σε αυτά. Έχετε τις απόψεις σας και είναι σεβαστές.


Όπως θέλετε δεν σχολίασα πουθενά (αρνητικά) όμως τον πρωτοψάλτη ως ψάλτη, αλλά ως διάδοχο του δεξιού πατριαρχικού αναλογίου. Οπότε αυτά τα περί "σφεντόνας", "τσάπας" κ.λ.π. θα τα χαρακτήριζα τουλάχιστον υπερβολικά, αν όχι άκομψα.

Το θέμα είναι πως καταπίνετε κάμηλο ολόκληρη από την πατριαρχική παράδοση των τελευταίων ετών, και με την πρώτη ηχογράφηση σχεδόν που αναρτήθηκε του νέου πρωτοψάλτη, σπεύσατε να εκδώσετε κατηγορητήριο.



Κατάλαβα, για δεύτερη φορά, δε συμφωνείτε με την εξέλιξη του πατριαρχικού ύφους, από το τελευταίο τέταρτο του προηγούμενου αιώνα ως τις μέρες μας. Μίλησα πριν για το "επικίνδυνον" (υπό μιαν έννοιαν) αυτής της θεώρησης και την πλήρη διαφωνία μου.

Εντάξει, διαφωνήσαμε. Το είπαμε. Τώρα για το τι είναι επικίνδυνο (υπό μίαν έννοιαν), επιτρέψτε μου να κρατήσω σοβαρότατες επιφυλάξεις.


Μάλιστα, υπάρχει σκεπτικισμός για λόγους που εκτέθηκαν. Δεν είχα σκοπό να βάλω κάτι σε φασματογράφο, άλλα είναι τα τεχνικά σημεία στα οποία θα μπορούσα να αναφερθώ, αλλά δεν θα το κάνω το δήλωσα ήδη. Παραθέτω επίσης: http://melourgia.blogspot.gr/2016/04/blog-post.html

Ο κ. Καθηγητής με αυτά που γράφει εκφράζει την άποψή του, η οποία είναι απολύτως σεβαστή, αλλά όμως ελέγχεται από την αντίθετη πλευρά, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ευρίσκει τον προσκυνητό μας Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο (την ευχή του να έχουμε). Θα λάβει, λοιπόν, δεόντως τη απάντησή του ο κ. Καθηγητής, μετά πάσης επισημότητος.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
(τα γράφω ως συμπεράσματα της μέχρι τώρα συζήτησης, δε χρειάζεται να τοποθετηθώ γιατί καλύφθηκα από τους συνομιλητές)

Με την επιλογή του Π. Νεοχωρίτη, οι προοπτικές για συνέχεια του πατριαρχικού ύφους όπως διαμορφώθηκε μέχρι και τον Αστέρη, δεν είναι καλές (αν και δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε).

Αυτό, άλλοι το βλέπουν ως θετικό και άλλοι ως αρνητικό (ανήκω στους δεύτερους).

Προσευχή, και Άγιος ο Θεός. Καλή Ανάσταση.

Γράφεις το συμπέρασμα όπως εσύ το αντιλαμβάνεσαι, όμως. Το πραγματικό συμπέρασμα είναι άλλο.

Ποιο είναι;

Ότι σκύψατε όλοι γρήγορα-γρήγορα να σηκώσετε λίθο. Χθες ανέλαβε ο άνθρωπος και σε χρόνο μηδέν ωρήξατε λάκκο να τον ρίξετε μέσα.


Είναι πολύ λυπηρό. Πραγματικά.

Θα επιμείνω όμως σθεναρά και θα υπερασπίζομαι την Μ.τ.Χ.Ε. στις αποφάσεις της.

Γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας και δεν προέκριναν καθόλου τυχαία τον κ. Νεοχωρίτη.

Φυσικά, και γνώριζαν πως θα υπάρξουν αντιδράσεις. Όπως επίσης γνωρίζουν καλά και τώρα, πως πρέπει να κλείσουν αυτό το θέμα με μία ανακοίνωση. Και γράφω με τον μέγιστο σεβασμό στον μέχρι στιγμής άριστο και διακριτικότατο χειρισμό που έχει γίνει προς πρόσωπα και καταστάσεις.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Αρχικώς, προσπαθήσατε να μας καθησυχάσετε, πως ο νέος τοποτηρητής θα ενστερνιστεί το πατριαρχικό ύφος και τα ψαλλόμενα μαθήματα των προκατόχων του. Τώρα, τόσο τα μαθήματα, όσο και το ύφος τα αναδεικνύετε σε συζητήσιμα στοιχεία, τουλάχιστον στο κατά πόσο είναι ανάγκη ή όχι να διατηρηθεί η υπάρχουσα ζώσα παράδοση, άρα αυτοδιαψεύδεστε, οπότε σας επιστρέφω την κάμηλο.
Αρνούμαι όμως την (σαφώς) κατηγορία σας, πως εξέδωσα οιουδήποτε τύπου κατηγορητήριο. Υπογράμμισα απλά (όπως πάρα πολλοί άλλοι) το γεγονώς ότι:

Με την επιλογή του Π. Νεοχωρίτη, οι προοπτικές για συνέχεια του πατριαρχικού ύφους όπως διαμορφώθηκε μέχρι και τον Αστέρη, δεν είναι καλές

Αντιθέτως είδα (όχι μόνο από σας) πολλές και άδικες (κατ' εμέ) κατηγορίες στο σύνολο σχεδόν των πατριαρχικών ψαλτών που εργάστηκαν σκληρά, έτη πολλά, για να διασώσουν σε δύσκολες συνθήκες, ανόθευτο και ζωντανό τον θησαυρό του πατριαρχικού ύφους. Το οποίο τελικά, να υπογραμμίσω, δεν ανήκει ούτε σε σας, ούτε σε μένα βέβαια, αλλά ούτε και σε αυτό ακόμα το (σεβαστό και προσκυνητό, αναντίρρητα) Πατριαρχείο, αλλά αποτελεί άϋλη πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά όλου του γένους των Ελλήνων. Οπότε, αφήστε τον καθένα από το μετερίζι του, να κάνει τον δικό του φανερό αγώνα (όπως και κάποιοι εργάστηκαν εν κρυπτώ για να προκριθεί η παρούσα επιλογή), και μη μιλάτε σας παρακαλώ για «υπονομέυσεις», «κατηγορητήρια» και άλλα παρόμοια.

...σκύψατε όλοι γρήγορα-γρήγορα να σηκώσετε λίθο. Χθες ανέλαβε ο άνθρωπος και σε χρόνο μηδέν ωρήξατε λάκκο να τον ρίξετε μέσα.

Είναι πολύ λυπηρό. Πραγματικά.

Λυπηρό είναι που δεν αντιδράσατε και σεις και άλλοι, όταν σε χρόνο μηδέν κατηγορήθηκε όταν ανέλαβε τοποτηρητής ο Άρχων Δομέστικος με πολύ σκληρό και (εν πολλοίς άδικο τρόπο) ως ανεπαρκής, φάλτσος κ.λ.π. Και ακόμα συμβαίνει αυτό και είναι λυπηρό που το υποστηρίζετε. Τον σημερινό πρωτοψάλτη κανένας δεν είδα να τον κατηγορεί για ανεπάρκεια, έλλειψη ταλάντου κ.λ.π. Είναι φανερό ότι εσείς χρησιμοποιείτε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Από την άλλη εκφράστηκε απλά, η αγωνία πάμπολλων ειλικρινών εραστών του ζωντανού γνησίου πατριαρχικού ύφους και λυπάμαι που θα το επαναλάβω, αν και το αρνηθήκατε, επιδιώκετε διακαώς να φιμωθεί η έκφραση αυτής της αγωνίας.

Το ότι το πνεύμα σας δεν είναι συμβατό με την έννοια της παράδοσης, δεν χρειάζεται να το τονίσω.

Πιστεύουμε και αφηνόμαστε στο θέλημα του Θεού για το θέμα αυτό.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Γράψτε...μέχρι να κλείσει το φόρουμ....! Καλή δύναμη κ καλή Ανάσταση!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Και για να ακριβολογούμε, ο αγαπητός Πρωτοψάλτης Π. Νεοχωρίτης ΔΕΝ είναι τοποτηρητής της πρωτοψαλτίας στο Πατριαρχείο, αλλά προσωρινός αντικαταστάτης του ασθενούντος Άρχοντος Πρωτοψάλτου.

Οι δε συγκρίσεις με τον Στανίτσα του '39 που έξωθεν εκλήθη ως Λαμπαδάριος απέναντι στον μέγιστο Πρίγγο ασέβεια και άγνοια μόνο τεκμαίρουν!

δ.
 
Last edited:

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Αρχικώς, προσπαθήσατε να μας καθησυχάσετε, πως ο νέος τοποτηρητής θα ενστερνιστεί το πατριαρχικό ύφος και τα ψαλλόμενα μαθήματα των προκατόχων του. Τώρα τόσο τα μαθήματα, όσο και το ύφος τα αναδεικνύετε σε συζητήσιμα στοιχεία, άρα αυτοδιαψεύδεστε, οπότε σας επιστρέφω την κάμηλο.
Αρνούμαι όμως την (σαφώς) κατηγορία σας, πως εξέδωσα οιουδήποτε τύπου κατηγορητήριο. Υπογράμμισα απλά (όπως πάρα πολλοί άλλοι) το γεγονώς ότι:

Το πατριαρχικό ύφος επιλέγετε να το προσδιορίζετε στα χρόνια ενός μεσήλικα. Δεν είναι έτσι κ. Συμεωνίδη. Το πατριαρχικόν ύφος έχει ιστορία μακραίωνη. Αν επιθυμείτε να το χωρέσετε σε ένα μικρό κουβούκλιο 50 ετών, κάντε το. Αλλά ο Ιωάννης και ο Πέτρος ο Πελοποννήσιος δεν θα φαντάζονταν ποτέ ότι μεταγενέστεροι πάσης φύσεως παρακαταθηκοφύλακες θα απέκλειαν τις συνθέσεις τους από τον ιστορικό Πατριαρχικό Ναό για να γίνει σεβαστή η ύστατη μουσική παράδοση. Δεν αυτοδιαψεύδομαι, λοιπόν. Τείνατε ολίγον την ευαίσθητη ακοή σας στα ψαλλόμενα του κ. Νεοχωρίτη. Ακούστε π.χ. την άψογη και συνεπή χρονική αγωγή του σε όλα τα ψαλτά του, ακούστε τα προτοφανούς ακριβείας διαστήματα, ακούστε την άνεση που αποδίδει τον άγια, διαπιστώστε τον σεβασμό σε συνθέσεις προγενεστέρων του, συμμετρήστε το μεγαλοπρεπές και σεμνοπρεπές, την απλότητα του ανδρός, την στάση του στο αναλόγιο. Αν την συνεχή άρνηση του προφανούς (να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής στον νέο πρωτοψάλτη) ελάμβαναν πιο νηφάλιες και ειρηνικές σκέψεις, θα εξασφαλιζόταν κατ΄ αρχήν μία ακόμη πιο ήπια συζήτηση. Πιστεύω πως θα το κάνετε εν συνεχεία. Θα βοηθήσει σημαντικά.

Είναι δυνατόν να εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πατριαρχικό αναλόγιο ψάλτης με τόσο μεγάλο ψαλτικό εκτόπισμα (που μόνο μύωψ δεν βλέπει), και να αντί να τον στεφανώσουμε με τις ευχές μας να προφητεύουμε πως θα μολύνει τα πατριαρχικά ακούσματα; Ο Νεοχωρίτης; που αφιέρωσε όλη του την ζωή να διδάξει στους μαθητές του την τάξη την πατριαρχική και να την εφαρμόσει μέχρι κεραίας στην Μητρόπολη Νεαπόλεως; Για να συνέλθουμε λίγο, λέω εγώ.

Αντιθέτως είδα (όχι μόνο από σας) πολλές και άδικες (κατ' εμέ) κατηγορίες στο σύνολο σχεδόν των πατριαρχικών ψαλτών

Αλήθεια; Πού τις είδατε; Για κάντε μου μία παράθεση! Ώστε πολλές και άδικες κατηγορίες στο σύνολο σχεδόν των πατριαρχικών ψαλτών, ε; Ασεβές και μόνο που στοιχειοθετήθηκε σαν πρόταση. Το σύνολο των πατριαρχικών ψαλτών μπορεί να θεωρηθεί πλέον των 30 ψαλτών. Πόσους και ποιους ακριβώς προσέβαλα; Μην κουραστείτε πολύ. Πείτε μου έναν ΜΟΝΟ.


που εργάστηκαν σκληρά, έτη πολλά, για να διασώσουν σε δύσκολες συνθήκες, ανόθευτο και ζωντανό τον θησαυρό του πατριαρχικού ύφους.

Πάντοτε όμως στην ζεστή μητρική αγκαλιά της Μεγάλης Εκκλησίας και με την στήριξη Αυτής.

Το οποίο τελικά, να υπογραμμίσω, δεν ανήκει ούτε σε σας, ούτε σε μένα βέβαια, αλλά ούτε και σε αυτό ακόμα το (σεβαστό και προσκυνητό, θα συμφωνήσω) Πατριαρχείο, αλλά αποτελεί άϋλη πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά όλου του γένους των Ελλήνων.

Θα συμφωνήσουμε.


Οπότε, αφήστε τον καθένα από το μετερίζι του, να κάνει τον δικό του φανερό αγώνα (όπως και κάποιοι αγωνίστηκαν εν κρυπτώ για να προκριθεί η παρούσα επιλογή), και μη μιλάτε σας παρακαλώ για «υπονομέυσεις», «κατηγορητήρια» και άλλα παρόμοια.

Δεν εμποδίζω κανένα, αλλά θα υποστηρίξω δημόσια μετ΄ επιτάσεως τις επιλογές την Μ.τ.Χ.Ε. όποιες και αν είναι αυτές. Το ξαναέγραψα, αλλά δίνετε επιλεκτική σημασία στα γραφόμενα.


Το ότι το πνεύμα σας δεν είναι συμβατό με την έννοια της παράδοσης, δεν χρειάζεται να το επαναλάβω.

Εδώ έχουμε μία γενίκευση μεγαλόπρεπη. Έχετε πάντως μία τάση να συμπεραίνετε επιταχύνοντας κάπως πρόχειρα την σκέψη σας. Δεν με εκφράζει αυτό που γράψατε και σας επιστρέφετε ως απαράδεκτο -όχι για από τον γράφοντα- αλλά από μία κυρία που την ονομάζουν Ευγένεια.

Πιστεύουμε και αφηνόμαστε στο θέλημα του Θεού για το θέμα αυτό

Πλην όμως, δεν χάνετε ευκαιρία να ζωγραφίζετε μεγάλα βουνά με δάση καταπράσινα και πυκνά, και να χάνετε το έμπροσθέν σας ευσκιόφυλλο δέντρο, κάτω από την φυλλωσιά του οποίου μπορεί σήμερα να ανακουφιστεί κάθε κουρασμένος οδοιπόρος.
 

ἄκουε πολλά λάλει καίρια

Βίας Ι σ. 65,7 (Diels-Kranz)
Οι δε συγκρίσεις με τον Στανίτσα του '39 που έξωθεν εκλήθη ως Λαμπαδάριος απέναντι στον μέγιστο Πρίγγο ασέβεια και άγνοια μόνο τεκμαίρουν!

δ.

Να στείλετε το σχόλιό σας στον πολύ στενό πατριαρχικό κύκλο. Θα το διαβάσουν με ενδιαφέρον! Αν και διαβάζουν εδώ, όπως πληροφορήθηκα.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:
Να στείλετε το σχόλιό σας στον πολύ στενό πατριαρχικό κύκλο. Θα το διαβάσουν με ενδιαφέρον! Αν και διαβάζουν εδώ, όπως πληροφορήθηκα.

Επιμένω να μην είμαι ασεβής!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:
Μάλιστα, Ραββί!
Αμήν (αν και ούτε ραββί, ούτε τίποτ' άλλο είμαι)! Διακρίνω ασέβεια και στρεψοδικία τουλάχιστον στα περί ανιστόρητων και ασεβών αναγωγών του 1939 με το 2016...που επεσήμανα!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:
Μεγάλη αρετή η διάκριση.
Τωόντι...αλλά δεν πρόκειται περί της ίδιας σημασίας εδώ....
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ἄκουε πολλά said:
Εμμονή, μανία;

Επιμένω να μην είμαι ασεβής! Όποιος δεν μπορεί μα σντιληφθεί την ουσιώδη διαφορά των δύο περιστάσεων, του 39 και του 16 είναι το λιγότερο ανιστόρητος και ασεβής. Αν μάλιστα χαφιεδίζει στρεψοδίκως, είναι δικό του το πρόβλημα.
 
Top