Γεώργιος Κ. Μιχαλάκης Ἠχογραφήσεις - Συνθέσεις - Θεωρία - κ.ο.κ.

Status
Not open for further replies.

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Μια καλοπροαίρετη (όπως πάντα) απορία..όταν λέτε ό,τι ξεκινάτε από τις κανονικές βάσεις τι ακριβώς εννοείτε; Δηλ. να το θέσω διαφορετικά αν ξεκινούσατε όρθρο το πρωϊ στις 7, με <<κρύα>> ακόμα την φωνή σε ποιο τόνο θα ψάλατε π.χ. την βάση του δευτέρου ήχου;
 
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
Μια καλοπροαίρετη (όπως πάντα) απορία..όταν λέτε ό,τι ξεκινάτε από τις κανονικές βάσεις τι ακριβώς εννοείτε; Δηλ. να το θέσω διαφορετικά αν ξεκινούσατε όρθρο το πρωϊ στις 7, με <<κρύα>> ακόμα την φωνή σε ποιο τόνο θα ψάλατε π.χ. την βάση του δευτέρου ήχου;

Ο Ιάκωβος και ο Πρίγγος δεν εχρειάζονταν "προθέρμανση".
Τις Κυριακές, ο Ιάκωβος άφηνε τους Δομέστιχους, καί ανέβαινε στο στασίδη στιςΚαταβασίες.
Οι βάσεις του άλλαζαν το ΠΟΛΥ ένα τόνο.
Δηλαδή, πχ, γιά καταβασίες σε ήχο πρώτο :
Πα (Φωτίζου ορθρος) + (MAXIMUΜ 210 cents) = Πα (Φωτίζου Θ Λειτουργίας)

Το ίδιο και ο κυρ Αλέκος Μάρδας
Το ίδιο και ο ΓΚΜ


διαφορές βάσεως |(αρχή -τέλος)| > 210 cents
== εφευρέσεις μεταγενεστέρων και σύγχρονα "κοιμησμένα"


Όποιος κουράζετε με τον παραδοσιακό τρόπο καλύτερα να μη κουράζει και το ακροατήριο με μουγκριτά στην αρχή και τσιρίσματα στο τέλος.
 
Last edited:

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Ο Ιάκωβος και ο Πρίγγος δεν εχρειάζονταν "προθέρμανση".
Τις Κυριακές, ο Ιάκωβος άφηνε τους Δομέστιχους, καί ανέβαινε στο στασίδη στιςΚαταβασίες.
Οι βάσεις του άλλαζαν το ΠΟΛΥ ένα τόνο.

Εφ' όσον ερχόντουσταν τόσο αργά στο ναό, θα είχανε φάει και πρωινό, θα είχανε κάνει και κανένα τσιγαράκι, και μετά, με το πάσο τους, ανέβαιναν και ψαίλνανε στις φυσικές βάσεις! :D:p Μόνον έτσι μπορούσανε και το κάνανε αυτό.

Ένας τενόρος που τραγουδάει στην όπερα, π.χ. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ προθερμαίνει την φωνή του πριν την παρουσίαση. Αυτό είναι σίγουρο. Ο Στανίτσας, που ερχότανε στον ναό από την αρχή, άρχιζε σε χαμηλές βάσεις για να "ζεσταθούν" οι χορδές του, και αυτή ήταν η "προθέρμανσή" του. Εάν ο Ναυπλιώτης και ο Πρίγγος ερχόντουσταν από το "Θεός Κύριος", δύσκολα θα πιστέψω ότι θα αρχίζανε στις κανονικές βάσεις.

Απόστολος
 
Πολύ ωραίες ηχογραφήσεις Γεώργιε. Καλή προσπάθεια.
Ευχαριστούμε πολύ.
Δεν μπορώ και δεν θέλω να σχολιάσω τα διαστήματα (δεν έχω και τον χρόνο να το κάνω).
1. Όμως, θυμάμαι τον αείμνηστο Άρχοντα Άγγελο Μαργαρίτη που έλεγε ότι είναι πολύ σημαντικό το (Α) να ακούγεται (Α), το (Ο) να ακούγεται (Ο) κοκ.
Σε μερικά σημεία (αρκετά θα έλεγα) κάπου μου ακούγονται σούπα τα φωνήεντα. Με προσπάθεια ξεχωρίζω το Α από το Ε κλπ.
Αυτό είναι μέσα στην Ιακωβίτικη παράδοση ή είναι προσωπική επιλογή;

2. Έχω την αίσθηση ότι αυτό με τους χρόνους κουτσούς, διπλούς, τρίδιπλους κλπ έχει ξεφύγει από την πραγματικότητα (χωρίς να υπάρχει φαντάζομαι πρόθεση).
Ακουστικά τουλάχιστον είναι μη αποδεκτό.

Θα υπάρχει βέβαια ο αντίλογος να εκπαιδεύσουμε τα αυτιά μας, να ακούσουμε τον τιτανομέγιστο Ιάκωβο κλπ.
Να προτρέξω ότι έχουμε ακούσει πολύ Ιάκωβο και έχουμε εκπαιδεύσει τα αυτιά μας αρκετά καλά.

Νομίζω ότι στο θεωρητικό επίπεδο η οξύνοιά σου είναι "υπερέχουσα" αλλά διαφωνώ με τις ερμηνείες και κυρίως με την επιβολή ενός τέτοιου τρόπου ψαλσίματος.

ΔΕΝ κρίνω το φωνητικό τάλαντο. Αυτό το έδωσε ο Θεός στον καθένα όπως ξέρει Αυτός. Υποκλίνομαι στο μέγεθος της έρευνάς σου και της αντιληπτικής σου ικανότητας όμως έχω διαφωνίες ως προς τις εκτελέσεις αυτές. Και αν ακόμη ήταν κάποτε έτσι (που αμφιβάλλω) αυτό που προσπαθείς δεν έχει νόημα.
Φιλικά.
 

my80s

Μέλος
Χριστός Ανέστη αγαπητοί φίλοι.
Ευχαριστώ κ. Μιχαλάκη για την τιτάνια προσπάθεια που κάνετε.
Προσωπικά έχω ωφεληθεί πάρα πολύ.
Αν σας είναι εύκολο θα ήθελα να αναρτάτε υπό μορφήν πινάκων τι εν χρήσει κλίμακες (θεωρητικές),
επίσης μια ερώτηση ακόμη,
-όταν το μέλος είναι στον Α' 'Ηχο και έχει ύφεση στον ζω, αν κινηθεί μετά χαμηλότερα ο βου, παραμένει στην προηγούμενη θέση του, ή αλλάζει βαρυνόμενος και αυτός, επειδή έχει αλλάξει το μέλος σε πλ. Α', λόγω της κίνησης των φθόγγων?
Θεωρητικά δεν αλλάζει όμως ακουστικά έχω την εντύπωση ότι όντως ο βου σε τέτοιες περιπτώσεις κινείται.
Παραδείγματα τέτοιων μελών είναι πάρα πολλά, οπότε δεν επισυνάπτω.
Αν όμως ισχύει αυτό τότε πολλές φορές, η αλλαγή ίσου, ή η χρήση φθοράς αλλάζει όλο το μέλος και όχι τον φθόγγο που τίθεται η φθορά και μόνο.
Η εντύπωσή μου είναι ότι έτσι συμβαίνει πλην όμως λόγω της ακουστικής παράδοσης και χάριν ευκολίας δεν σημειώνονται αυτές οι αλλαγές.
Ποια είναι η γνώμη σας?
Ο τίτλος που έγραψα περί χαρακτηριστικών ψαλτη είναι επειδή εσφαλμένα μερικοί επιθυμούν την καλιφωνία ως βασικό συστατικό του προσώπου του ψάλτη.

http://1kesyp-a.thess.sch.gr/mh_vlep/psaltis.htm
<<-Ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Το επάγγελμα απαιτεί ήθος, ευσυνειδησία, συνέπεια, ηρεμία και ευαισθησία. Απαραίτητες είναι οι φωνητικές ικανότητες, καθώς και ικανότητα συνεργασίας. Επίσης, απαραίτητη θεωρείται η λεπτομερής και επισταμένη γνώση της βυζαντινής μουσικής. Η αγάπη για τα θεία, τη βυζαντινή μουσική και η καλλιφωνία, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον επαγγελματία ιεροψάλτη.>>
Από την προηγούμενη παράγραφο συνάγεται ότι το 1/7 είναι η καλιφωνία, πλην απαραίτητη συνθήκη.
Ο Αρχων Λ.Αστέρης μιλά για τον ''τελευταίο κρίκο του ψάλτη'' την φωνή του.
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=15012
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
Ο Ιάκωβος και ο Πρίγγος δεν εχρειάζονταν "προθέρμανση".
Τις Κυριακές, ο Ιάκωβος άφηνε τους Δομέστιχους, καί ανέβαινε στο στασίδη στιςΚαταβασίες.




Εφ' όσον ερχόντουσταν τόσο αργά στο ναό,


Απο ΓΚΜ
Ο Ιακωβος επαρευρισκετω εν τω ιερω Πανσεπτω Πατριαρχικω ναω ΠΡΟ της εναρξεως του ορθρου, ΟΠΩΣ και ο Λαμπαδαριοςμ και εκαθοντω ακροωμενοι τους δομεστιχους ΕΝΤΟΣ του ιερου. Τουτον ειρηκεν εμη ο Στυλιανος Τσολακιδης επι συγκεκριμμενης αποριας.

Επισης, εις συνεντευξιν του, ο πρωην ΑΨΩΓΟΣ εις τα διαστηματα Μαφιδης, και αλλοιωσας ιδιαιτερως τα του Δευτερου ηχου υστερον συνψαλσηματος αυτου μετα μελως της ΕΛΒΥΧ,
αναφερε οτι ΠΡΟ της εναρξεως του ορθρου εγενετο επιθεωρησις των Κανοναρχων παρα του Πρωτοψαλτου ΙΝ και Λαμπαδαριου Βιγγοπουλου, ο οποιος
== εδιδε χρηματα εις τους κανοναρχας δια να βαψουν τα υποδηματα τους ΠΡΟ της εναρξεως του Ορθρου
== ευχαριστουσε τον ΙΝ δια καθε προαγωγην κανοναρχου απο το αριστερον προς το δεξιον αναλογιον.

Εμαθα εχθες οτι , δυστυχως, ο Κωνσταντινος Βουδουρης απεβιωσε το 2011.
(http://graeca.mrezha.net/upload/MontrealPsaltiki/002_Angelos_Boudouris_Bio/Boudouris_Andreou_ALL.htm). Ο δε Λεοντιος Βουδουρης ητο ολιγον τι αδιαθετος δια συνεντευξιν, αλλα γινεται να τεθουν συγκεκριμμενες ερωτησεις εις το μελον, Θεου θελοντος.




θα είχανε φάει και πρωινό, θα είχανε κάνει και κανένα τσιγαράκι, και μετά, με το πάσο τους, ανέβαιναν και ψαίλνανε στις φυσικές βάσεις! :D:p Μόνον έτσι μπορούσανε και το κάνανε αυτό.

Πολλοι ψαλται υπαγωμεν ΝΗΣΤΙΚΟΙ εις ΚΑΘΕ θειαν λειτουργιαν δια να λαβωμεν και αντιδωρον.
Μερικοι βωρτζιζουν ΜΟΝΟΝ τους οδοντας.
Και ξεκινωμεν με κανονικας, το πολυ μειων 210 cents βασεις.


Δια "σφηνακια" καθ οδον ΔΕΝ εχει λεχθει περι Ιακωβου, αλλα δια μεταγενεστερους αυτου,


Ένας τενόρος που τραγουδάει στην όπερα, π.χ. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ προθερμαίνει την φωνή του πριν την παρουσίαση. Αυτό είναι σίγουρο. Ο Στανίτσας, που ερχότανε στον ναό από την αρχή, άρχιζε σε χαμηλές βάσεις για να "ζεσταθούν" οι χορδές του, και αυτή ήταν η "προθέρμανσή" του. Εάν ο Ναυπλιώτης και ο Πρίγγος ερχόντουσταν από το "Θεός Κύριος", δύσκολα θα πιστέψω ότι θα αρχίζανε στις κανονικές βάσεις.

Απόστολος

Ο Ιακωβος ΔΕΝ ετραγουδουσε opera, και εψαλλε ΟΠΩΣ και ομιλουσε.
Ακουγωντας τον Στανιτσα να ομιλει και να ψαλλει, θεωρει τις οτι ισως να μην προκειται δια την ιδιαν φωνην.

Οι του Στανιτσα οπαδοι ας πραξουν οπως θεωρουν ορθον.

Δια τους οπαδους του ΙΝ και Χιου σχολης = ψαλλωμεν οπως ομιλουμεν, οταν ημεθα ηρεμοι.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
....
Δεν μπορώ και δεν θέλω να σχολιάσω τα διαστήματα (δεν έχω και τον χρόνο να το κάνω).
Όποιος δεν ψέλνη τακτικά σε ναό με βυζαντιμό ρυθμό, ξεκουρτίζετε, όσο και καλά διαστήματα να γνωρίζει... χρειάζονται κάποιες ακολουθίες..

Φασματογράφος υπάρχη, όποιος θέλει, μετράει, συγκρίνει με κάποιου άλλου και συζητάει.


....1. Όμως, θυμάμαι τον αείμνηστο Άρχοντα Άγγελο Μαργαρίτη που έλεγε ότι είναι πολύ σημαντικό το (Α) να ακούγεται (Α), το (Ο) να ακούγεται (Ο) κοκ.
Σε μερικά σημεία (αρκετά θα έλεγα) κάπου μου ακούγονται σούπα τα φωνήεντα. Με προσπάθεια ξεχωρίζω το Α από το Ε κλπ.
Αυτό είναι μέσα στην Ιακωβίτικη παράδοση ή είναι προσωπική επιλογή;
Και να ακουγεται το (Α) ως (Α) και το (Ο) ως (Ο), χρόνο δε μη έχω, ουδέν ψάλσημο έχω.
Χρόνος =κατά τον ΓΚΜ

Απάντηση

Προσωπική επιλογή μέσα στην Ιακωβίτικη παράδοση, αλλά με δυσκολίες λόγου φωνητικής ανεπάρκειας -- ιδιαιτέρως χρόας.
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195136&postcount=87), δεύτερο μέρος

Από τραγούδι δημοτικό= τα νειάτα δό φορές
και από τραγούδι λαϊκό= Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι, το τελευταίο βράδυ μου, το άγαλμα, ολα δικά σου μάτια μου
άλλο ύφος, άλλη προφορά


2. Έχω την αίσθηση ότι αυτό με τους χρόνους κουτσούς, διπλούς, τρίδιπλους κλπ έχει ξεφύγει από την πραγματικότητα (χωρίς να υπάρχει φαντάζομαι πρόθεση).
Ακουστικά τουλάχιστον είναι μη αποδεκτό.

Θα υπάρχει βέβαια ο αντίλογος να εκπαιδεύσουμε τα αυτιά μας, να ακούσουμε τον τιτανομέγιστο Ιάκωβο κλπ.


κτλ = μαθητές του όπως Τσολακίδη

(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194415&postcount=1)
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=93658&postcount=15)
ιδιαιτέρως εδώ
(http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=37124&d=1291725145)

Αναστάσι Σόμπατζη, Καρακάση κτλ


Να προτρέξω ότι έχουμε ακούσει πολύ Ιάκωβο και έχουμε εκπαιδεύσει τα αυτιά μας αρκετά καλά.

Άλλο δίσκος παιδαγωγικός, άλλο ναός πατριαρχικός.

Όλοι οι μαθηταί του μοιάζουν περισσότερο αναμεταξύ τους παρά με τους δίσκους...

Νομίζω ότι στο θεωρητικό επίπεδο η οξύνοιά σου είναι "υπερέχουσα" αλλά διαφωνώ με τις ερμηνείες και κυρίως με την επιβολή ενός τέτοιου τρόπου ψαλσίματος.

Όπως και με την Opera= αρέσει η δεν αρέσει από την αρχή.
Πιστεύω ότι πολλοί βάζουν I like στον Ιάκωβο για να δειξουν ότι σέβονται κάποιον τον οποίο σεβάστηκε η Πατριαρχική παράδοση.
Εάν τον είχαν ως ανώνυμο στο ψαλτήρι, θα τον πετούσαν.

Εννοώ στην Ελλάδα.

Στον Καναδά ποτέ δεν εδημιουργήθηκε θέμα για όσα γράφονται, εκτός από το ΜΑΣΗΜΑ και την άρθρωσιν, τα οποία κάπως έχουν αλλάξει, και ίσως να αλλάζονται περισσότερο.

ΔΕΝ κρίνω το φωνητικό τάλαντο. Αυτό το έδωσε ο Θεός στον καθένα όπως ξέρει Αυτός. Υποκλίνομαι στο μέγεθος της έρευνάς σου και της αντιληπτικής σου ικανότητας όμως έχω διαφωνίες ως προς τις εκτελέσεις αυτές. Και αν ακόμη ήταν κάποτε έτσι (που αμφιβάλλω) αυτό που προσπαθείς δεν έχει νόημα. Φιλικά.
Όπως και με την Opera= αρέσει η δεν αρέσει από την αρχή.
Ας αναρτηθούν "αντίδοτα" από τον κάθε γνώμονα, και ύστερα, όποιος θέλει, διαλέγει το τι θέλει να προσπαθήσει.
Χωρίς ηχητικά δείγματα από τον κάθε "κριτή", δεν προχωράει το πράγμα.
Πάρε ένα δείγμα, οπου ψάλλει ο ΓΚΜ σε κανονική βάσει και όχι πνιγμένος, και ύστερα, ψαλλε το εσύ, και μετά ας γίνει συζήτηση.
Αυτό που δεν έχει νόημα είναι να γράφει ο κάθε "δεν μ'έχεις ακούση πως ψάλλω", και δεν εννοώ τον Ηλία Παπαδόπουλο, και να πετάει μεγάλες θεωρίες για αισθητική και χρόνο και άρθρωση.

Στο τέλος της Κασσιανής, συγχάρηκαν τον ΓΚΜ οι αριστεροί ψάλτες, οι οποίοι έφυγαν μετά για διάλλειμα, οι νεοκόροι και αρκετοί πιστοί, λέγοντας ότι εκατάλαβαν τα γράμματα = στην Αθήνα.

Μερικοί ακροατές έχουν καλύτερη ακουστική αντιληψη και παραδοσιακό γούστο από τους περισσότερους "δεν μ'έχεις ακούση πως ψάλλω".

Να σας ακούσουμε... και να σας σχολιάσουμε.

Και όχι να τρολλάρουν μερικοί (που δεν τολμάνε να πούνε ένα τροπάριο έξω από τη κατωχηρωμένη έδρα τους και σχολή του, γιατί η τεχνολογία θα τους βγάλει φάλτσους), τα διάφορα θέματα τα οποία ωφελούν πάρα πολλούς, δωρεάν, και επιστημονικώς με τεχνολογία.


my80s : πολλά σχεδιαγράμματα κλιμάκων στα attachments
Γιά θωρίες διαστημάτων = Συμεωνίδης, Σολδάτος, Θεοτοκάτος.....



Άν τα σχόλια ήταν "καλά", περιμένουμε και τα "συγκριτικά ηχητικά"


Επίσης φιλικά.
 
Το θέμα δεν είναι να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε εμένα και σε σένα αγαπητέ Γεώργιε. Δεν έχει νόημα εξάλλου κάτι τέτοιο.
Το θέμα είναι ότι προβάλλεται ένας εξαιρέτως έντεχνος , εξεζητημένος και δύσκολος τρόπος ψαλσίματος, καθώς και μία θεωρία διαστημάτων για την οποία διαφωνούν μεταξύ τους τουλάχιστον οι δύο από τους τρεις που προανέφερες.
Από την άλλη χαίρομαι καθώς ένα τόσο δυνατό μυαλό σαν το δικό σου συνοδεύεται και από ειλικρινή αυτογνωσία.
Τώρα εάν θέλεις να ψάλλω κάτι και να το δημοσιοποιήσω , κανένα πρόβλημα. Αν μπορώ να το ψάλλω , θα το ψάλω. Εάν δεν μπορώ να το ψάλλω, θα σου πω ότι δεν μπορώ να το ψάλλω. Απλά πράγματα. Και αλίμονο εάν για να ψαλλουμε φοβόμαστε τους φασματογράφους.
Δηλαδή εάν φύγουμε 12,5 cents τι θα γίνει; θα μας ρίξουν το προξενιό;
Μαθαίνουμε κάθε μέρα και από όλους.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
απο ΓΚΜ
Δεν θα ηθελα να επιβαρυνω το Ψ με απαντησεις μου.
Αλλα αξιζει απαντησις δικη μου προς τον Ηλιαν.

Πολλακις εχω γραψει οτι ΔΕΝ εχω ουτε το φωνητικον οργανον ΟΥΤΕ την μνημην δια να καμνω εγω τον διδασκαλον.

Αυτοι ομως που υποτιθεται οτι ΕΧΟΥΝ τοιουτον ταλαντον εχουν ξεφυγει κατα πολυ απο την παραδοσιν.

Απο οσους ξεφυγαν, μερικοι το εκαμναν με δηθεν ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥΣ και επιστημονικους ορους, και μαλιστα επικρινοντας ΒΑΡΕΩΣ και ΒΑΖΟΝΤΑΣ χερι εις εργασιας παραδοσιακων ψαλτων.

Με την συγχρονον τεχνολογιαν, γινεται να ομιλουμεν επι τελους ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΣ, με καπoια σχετικως μικρα ορια αξιοπιστιας πχ εις τα διαστηματα και τις χρονικες διαρκειες, καταμετρησεις αι οποιαι ητο ΑΔΥΝΑΤΑΙ κατα την αρχαιοτηταν, την εποχην της Επιτροπης και προ του 1990.

Δεν δυναται πλεον ο καθε "specialist", και ιδιαιτερως της σχολης Καρα, να μας γραφει αυθεραιτως οτι ακουγει 2 μορια των 72ET, οτι αλλωτε ΔΕΝ γινεται να τα διακρινωμεν, αλλα και οτι ταυτοχρονως ηδυναμεθα να παραδεχθωμεν θεωριας του Καρα με 3,5 και 3,25, ητοι ημιτονια και τεταρτιμορια της 72ΕΤ κλιμακος.

Η επιστημη επιβαλει καταμετρησεις μετα οριων αξιοπιστιας αλλα και ορθην στατιστικην αναλυσιν.
Επισης, η επιστημη επιτρεπει ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΝ ηχου μετα υψηλοτερας ακριβειας ως προς τα της αρχαιοτητος οργανα, η και του μονοχορδου της επιτροπης.


Ολα αυτα τα δεδομενα, με ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΩΝ παραγωγης τε και καταμετρησεως, παρηγαγον αποτελεσματα μετα ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ οριων αξιοπιστειας.
ΟΥΤΩΣ, ευκολων ητο να γινει συγχησις με την
παταρωγην τονου εις 210 +/- 20 cents
και την ταυτησιν αυτου μετα τονου εις 190 εως 230 cents, τη στιγμη οπου, εις καθε πληξην του μονοχορδου, η παραγωμενη συχνοτης θα ητο οιανδηποτες διαφορετικη η μιαν προς την αλλη, και εντος του γιγαντιου πλαισιου διστηματων 190 εως 230 cents.

Ουτος, η τριτον ακουγε η πρωτον, η επιτροπη πανω κατω ΕΣΥΓΧΥΖΕ ολα τα ακουσματα εις ΕΝΑ και μονον τονον, λογου ΜΕΓΙΣΤΩΝ οριων αξιοπιστιας εις την ΠΑΡΑΓΩΓΗΝ ενοργανου ηχου, ΟΣΟ και πιστωτεραν να θεωρωσιν αυτην μερικοι εν συγρισι με την φωνητικην παραγωγην διαστηματων


Η συγχρονος επιστημη ΚΑΤΑΡΓΕΙ αυτας τα ακραιοτητας και επιτρεπει ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΑΤΗΝ παραγωγην και καταμετρισιν ηχου.


Εις τα διαστηματα, οντως, τοποθετωντας τον δεικτην εδω η εκει, η διαφορα δυναται να φθαση εως 100c. O πεπειραμενος ψαλτης, ομως, θα επιλεξει ΣΩΣΤΟΝ σημειον δειγματολογιας, ελλατωνωντας ουτος το οριον αυτο εις σχεδον 10 εως 15 cents.

Ητε το πιστευουν μερικοι ητε οχι, υπαρχουν ανθρωποι οι οποιοι, οταν τους παιζεις διπλα διπλα διαφορα 1 cent, το αντιλαμβανοντε.

Ομοιος και εντος μιας εκτελεσεως.... θα σου πουνε == εδω υπαρχη καποιο προβλημα πχ η μητερα μου τα #πιανει# και ας μην γνωριζει "scrap" απο κλιμακες.


Λοιπον, οταν οι διαφοροι μουσικολογοι εκατεπολεμησαν τους παπουδες Κατσιφη κτλ, ΔΕΝ ειχαμε την τεχνολογιαν την οποιαν εχωμεν σημερον.

Τωρα πλεον, δεν δικαιωλογηται ΟΥΔΕΜΙΑ πλευρα εις το να επιμενει με παλαια τεχνολογικα μεσα.

Ο ιδιος ο Κατσιφης, αρχων μουσικοδισκαλος, με εισαγωγη εις τον χρονου/ωθησιν/attack οπου με καμνει να ΤΡΕΜΩ, επαραδεχθηκε την διαφοραν 72ET και 68ΕΤ, την υπαρξιν γλιστρημματος ΚΟΥΤΑΛΛΑ glissando, κτλ και ειπε, οπως λεγω κι εγω
== αυτο το οποιον εχει σημασια ειναι η προφορικη παραδοσις ΣΩΣΤΩΝ ψαλτων,
και εαν χρειασθη να δημιουργησωμεν αλλην κλιμακαν και ορολογιαν τα οποια να εκφραζουν,
δια μεσου τεχνολογιας οπως Μελωδος και BZQ,
ΟΡΘΟΤΕΡΩΣ αυτην την παραδοσιν,
τοτε καθε νεα θεωρια ΠΑΡΕΚΤΗΝΟΥΣΑ την παλαιαν εστι ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟΣ

Και ταυτα ελεχθησαν εκ μερους ενος ΕΙΔΙΚΟΥ του μονοχορδου και ο οποιος εχει γραψει τοσα βασει της κλιμακος 72ΕΤ!

Το θέμα δεν είναι να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε εμένα και σε σένα αγαπητέ Γεώργιε.

Αυτα τα εχω γραψει απο παλαια

Δεν εχω εγω φωνη π Κων Κατσουλιερη, Ευαγ Σφακιανακη, Ευαγ Σολδατου και αλλων ταλαντουχων.


ΟΜΩΣ, εαν ευγη ενας τους να μου ειπει κατι, δυναμαι να ζυγησω απο αυτα τα οποια ψαλλει, κατα ποσο θα επρεπε να εμπιστευθω και να λαβω υπ οψιν καποιαν παρατηρησιν

Αντιθετως, περι γενικοτητων οπως μορφασμων, γκριματσων, τσιτοματος κτλ, ελαβα υπ οψιν την γνωμην ΟΠΟΙΟΥ και την ειχε εκφρασει, διοτι το δικαιο ηταν εμφανεστατα με το μερος του.

Ουτως, λοιπον, ΔΕΝ ζητω διαγωνισμον.

Ζητω ηχητικα παραδειγματα ητε απο παλαιους ητε, εαν δεν εχωμεν, και νοιωθωμεν οτι το κομματι παρουσιαζει κατι το ιδιαιτερον, απο τον εαυτον μας.

πχ ΔΕΝ συμφωνεις μ' ενα διαστημα;
Τοτες, απομονωσε μιαν γραμμη την οποιαν ψαλλω,
απομονωσε υστερον το συγκεκριμμνο διαστημα,
καμνε ενα μικρο λογο και εξηγησε ΔΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟΝ δεν συμφωνεις

κι εαν δεν εχεις δειγμα, ΨΑΛΛΕ το ο ιδιος.

Να το ακουσωμεν και υστερον,

να σου ειπω
== εχεις δικαιον, εδω ειμαι ΦΑΛΤΣΟΣ
η να σου ειπω
== ΔΕΝ συμφωνω,

να τα μετρησωμεν, να προβληματισθουν και αλλοι και εις το τελος να καταληξωμεν σε κατι το ουσιωδες

δηλαδη
η υπαρχουν δυο θεωρητικως αποδεκτες εκδοχες πχ ηχος βαρυς διατονικος

η

υπαρχουν δυο σχολες (ηχος Β Καρα vs ηχον Β Ιακωβου), και ο πολεμος συνεχιζεται.


Ουτος επειραματησεν και ο Γ Ν Κωνσταντινου σε καποιο συνεδριο
=εζητησε ινα ψαλλουν καποιο δειγμα ο Αρβανιτης, Μπιλαλης και Σολδατος

Οι διαφορες ητο ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ == και ομως, ο Κωνσταντινου δεν φαινηκε να προβληματιζεται περι αυτης της διαφορας οσον ο Σολδατος :

Να τα μετρησωμεν;

ΝΑΙ, να μετρησωμεν τα δειγματα, και να ΠΑΥΣΕΙ η ΣΥΓΧΟΝΕΥΣΙΣ τεραστιων διαφορων, τας οποιας, δυστυχως, μερικοι απλως ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ,
δημιουργωντας και υποστηριζοντας ουτως μιαν ΨΕΥΤΟ εντεχνον θεωριαν
ενω, επι της ουσιας τα πραγματα υπαρχουν ΠΟΛΥ πιο εντεχνα...




Ουτως, λοιπον, θα εχει γινει τουλαχιστον μια εργασια περι καποιου διαστηματος εντος καποιου υμνου και θα εχωσιν γινει καταμετρησεις και συζητησεις επι

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ, και ουχι επι βασεως ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ δεδομενων, δηλαδη ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙ οτι ΑΚΟΥΓΕΙ ο καθε μουσικολογος (Ελλην η ξενος), συνηθως ΦΑΛΤΣΟΣ οσο με αφορα.


Το θέμα είναι ότι προβάλλεται ένας εξαιρέτως έντεχνος , εξεζητημένος και δύσκολος τρόπος ψαλσίματος,


Ναι, υπαρχει ΠΟΛΥ εντεχνος η του Ιακωβου ψαλμωδησις και παιδαγωγικη την οποιαν εδιδαξε εις τον Τσολακιδην.

Ενομισαν μερικοι οτι η θεωρια Καρα ανεβασς την ψαλτικην τεχνην εις τα ουρανια απο τεχνικης πλευρας.

Εχω αποδειξει οτι ο Καρας εδωκε υπερβολικο βαρος εις ασημαντους η και ΛΑΘΟΣ παραμετρους, και οτι αι λεπτομερειαι τας οποιας θεωρει οτι αναλυει ειναι, επι της ουσιας, χονδροκομμενα τεμαχια μιας προ υπαρχουσας θεωριας η οποια ΔΕΝ ετολμησε να "τμησει" ουτε ο Χρυσανθος, θελοντας να τα βαλει ολα εντος Δυτικο δεχομενων καλουποιων.

Απο πληροφοριακης πλευρας ειναι ευκολο να καταλαβει κανεις οτι

εαν το μελος εχει πχ 20 παραμετρους
ο μεν Χρυσανθος τους εκαμνε πχ 5
ο δε Καρας 10 και παραμορφωμενους

ενω εγω σας τους εκμανα 17 και με φασματογραφικας αποδειξεις
ΤΟΣΟ δια τα διαστηματα ΟΣΟ και δια τον ΧΡΟΝΟΝ
επειδη ΝΑΙ, οντως ΕΧΩ ταλαντον παρατηριτικοτητος και αντιληψεως
αλλα και επειδη ΕΙΔΟΝ επι της πραξεως την ΕΝΤΕΧΝΟΝ εκτελεσιν του Τσολακιδη οπως την εδιδαχθηκε απο τον Ιακωβον.


Εαν θεωρεις οτι το Ροδον το αμαντον, η και το Χριστος ανεστη αρχαιον θα το ελεγαν οπως ο Καρας, η ΕΛΒΥΧ η οπως ο Στανιτσας και οχι οπως οι Κοπτες η ο Ιακωβος, τοτες ΕΣΥ πρεπει να αποδειξης, με ΣΩΣΤΗ τεχνολογια, οτι ετσι λεγονταν.

Εαν θεωρεις οτι ο ΧΡΟΝΟΣ παλαιωθεν εψαλλετο πχ οπως ο Μαργαριτης τον οποιον ανεφερες και ουχι οπως ο Τσολακιδης και οι Κοπτες και αλλοι χιλιαδες Χριστιανοι, οπως οσοι Ορθοδοξοι εγεννηθησαν εις την Αιγυπτον, τοτε ΕΣΥ θα επρεπε να αποδειξεις, τεχνολογικω τω τροπω, οτι ο Χρονος ειναι τα σβασρνησματα των Θεσσαλονικαιων η τα στρατιωτικα εμβαδον της Ζωης η τα ασπονδυλα του Καρα == δηλαδη τα εξ ΕΛΛΑΔΟΣ προτυπα, και ουχι αυτα των υπολοιπων, εκτο-Ελλαδικοχωρικων ψαλτων.


Αυτα ζητω == ΠΡΩΤΟΝ δειγματα, με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑΣ καταμετρησεις, με ορια αξιοπιστιας, ωστε,
υστερον και ΜΟΝΟΝ ορθης στατιστικης αναλαλυσεως και αξιολογησεως
να γινει καποια Συζητησις.



......

καθώς και μία θεωρία διαστημάτων για την οποία διαφωνούν μεταξύ τους τουλάχιστον οι δύο από τους τρεις που προανέφερες..

???



......Τώρα εάν θέλεις να ψάλλω κάτι και να το δημοσιοποιήσω , κανένα πρόβλημα. Αν μπορώ να το ψάλλω , θα το ψάλω. Εάν δεν μπορώ να το ψάλλω, θα σου πω ότι δεν μπορώ να το ψάλλω. Απλά πράγματα.




Εθεωρησες οτι εκαμνα καποια "προσπαθεια" στο ψαλσημο.
Αλλοι ειπαν η εγραψαν οτι ητο υποδειγματικο ψαλσημο.

Υποδειγματικο εννοει == εχω μια βασει δεδομενων με κατι το οποιο θεωρω ΣΩΣΤΟΝ

πχ Ιακωβον Τσολακιδην Καρακασιν

πχ Καραν Αγγελοπουλον Κωνσταντινου


Συγκρινω τα του ΓΚΜ με την καθε βασιν δεδομενων ξεχωριστα και, εαν ομοιαζει κατα 90%, δυναμαι να την ομομασω υποδειγματικην.

Με τη τεχνολογια, ΔΕΝ γινεται ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΟΝ ημεραν, να συγχωνεψει τις Ιακωβον με Καραν.

Βεβαια κατω απο το μικροσκοπιον, ΟΥΔΕΙΣ ιακωβος παρα μονον ο ιδιος ο Ιακωβος.

Βασει των παραμετρων των οποιων προτεινω, και της στατιστικης αναλυσεως
Τσολακιδης και Καρακασις =90% παραμετρητκη ομολογια μετα το Ιακωβου,

Θεσσαλονικεις == 25% παραμετρικη ομολογια μετα το Ιακωβου,

Καρας και συν αυτω = 1%, στραβα κουτσα, επειδη τα λεγουν εις την Ελληνικην γλωσσσαν


Λοιπον, βασει του GOLDEN STANDARD της επιλογης μου, συγκρινω με τεχνολογια και στατιστικη.


ΠΟΙΟ ειναι το δικο σου GOLDEN STANDARD? Τρια ονοματα επαρκουν.

Βασει δικων των GOLDEN STANDARD ορισμενοι εθεωρησαν οτι εψαλλα υποδειγματικα.


Πχ ΔΕΝ μου αρεσει ο Στανιτσας. Οταν ακουγω Σφακιανακη και Ζαγκανα, δυναμε να ειπω ΕΥΓΕ, υπαρχουν ΣΥΝΕΠΗΣ με το προτυπον θεωριας και πραξις το οποιον υποστηριζουν.


Εσυ με ΠΟΙΑ κριτηρια αξιολογεις;
Να τα εκθεσεις, να δωσεις παραδειγματα == ισως να τα απορηψω, ισως και να τα παραδεχθω.


Οι συζητησεις, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ επιπεδου, παντως, θα επρεπε να παραμενουν evidence-based, βασει συγχρονου τεχνολογιας και στατιστικης αναλυσεως.




.
Και αλίμονο εάν για να ψαλλουμε φοβόμαστε τους φασματογράφους.
Δηλαδή εάν φύγουμε 12,5 cents τι θα γίνει; θα μας ρίξουν το προξενιό;

Θα σου το υπογραμμισουν ωστε να το προσεξης την επωμενη φορα. Διοτι 12,5 cents ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ ποσον απο το ενα πατημα στο αλλο!

.
Μαθαίνουμε κάθε μέρα και από όλους.

Ουδεποτε ειπα κατι το αντιθετον....

Οταν, ομως, κρινομεν η υπογραμμιζωμεν η παρατηρωμεν κατι
πρεπει απαραιτητως να υποδεικνυωμεν βασει ΠΟΙΑΣ θεωριας
ΠΟΙΟΥ ηχητικου δειγματος
ΠΟΙΑΣ τεχνολογικης συγκριτικης μεθοδου
ΠΟΙΩΝ αντικειμενικων δεδομενων
εντος ΠΟΙΩΝ οριων αξιοπιστιας
και ποιας ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ προσεγγισεως.

Πχ, εκτος απο αρθρωσιν
θεωρω οτι πολλακις εκτελω τονον > 210 cents; πενταχορδον > 706 cents; #χΟΔ περιξ 355 cents; σωστην εναρξιν χρονου, καλον ανισοδειαρκην χρονον
εστω και εαν εχωμεν ΕΛΑΧΙΣΤΑ τοιαυτα παραδειγματα ηχογραφηθεντα παρα τω Ιακωβω.
Θεωρω τας παραμετρους αυτας ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑΣ των υπολοιπων, εξ ον και της φωνητικης τοποθετησερως η και αρθρωσεως.
Ουτως, εις ουδεν καλλιφωνον ειπεν ο Τσολακιδης οτι ειχι καταλαβει το Πατριαρχικον υφος.
Δια να μου το υπογραψει, ΚΑΤΙ ειχα καταλαβει.
Και την σημερον, το αξιολογω, κατα ΙΕΡΑΡΧΙΚΗΝ σειραν.

Βασει της θεωριας αυτης, θεωρω οτι ειμαι 90 %ΜΕΣΑ, και ΓΝΩΡΙΖΩ τον λογον με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ορους και παραμετρους.

Εσυ ισως υποστηριζεις αλλη θεωρια, και την θεωρεις παραδοσιακωτεραν.
Δεν εχεις παρα να αποδειξης σε ΠΟΙΑΣ παραμετρους στηριζεις την γνωμην σου και βασει ποιων Golden Sandard ψαλτων.


Τελος, ΔΕΝ αναρτω ηχογραφησεις δια να μιμηθουν αυτας οι ακροαται, αλλα ινα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΘΟΥΝ και να εντωπισουν ΑΛΛΑΣ παραμετρους εις το ψαλσημο παραδοσιακων ψαλτων. τας οποιας να μην ειχαν ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ η προσεξη εως τα νυν.





Ευχαριστω

Γεωργιος
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Το θέμα δεν είναι να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε εμένα και σε σένα αγαπητέ Γεώργιε. Δεν έχει νόημα εξάλλου κάτι τέτοιο.
Το θέμα είναι ότι προβάλλεται ένας εξαιρέτως έντεχνος , εξεζητημένος και δύσκολος τρόπος ψαλσίματος, καθώς και μία θεωρία διαστημάτων για την οποία διαφωνούν μεταξύ τους τουλάχιστον οι δύο από τους τρεις που προανέφερες.
Από την άλλη χαίρομαι καθώς ένα τόσο δυνατό μυαλό σαν το δικό σου συνοδεύεται και από ειλικρινή αυτογνωσία.
Τώρα εάν θέλεις να ψάλλω κάτι και να το δημοσιοποιήσω , κανένα πρόβλημα. Αν μπορώ να το ψάλλω , θα το ψάλω. Εάν δεν μπορώ να το ψάλλω, θα σου πω ότι δεν μπορώ να το ψάλλω. Απλά πράγματα. Και αλίμονο εάν για να ψαλλουμε φοβόμαστε τους φασματογράφους.
Δηλαδή εάν φύγουμε 12,5 cents τι θα γίνει; θα μας ρίξουν το προξενιό;
Μαθαίνουμε κάθε μέρα και από όλους.

Ο Γεώργιος τα ψειρίζει και μιλάει με απόλυτα μεγέθη σύμφωνα με τις παρατηρήσει του, οι οποίες είναι καθαρά πρακτικές. Στα διαστηματικά αυτά που λέει συμφωνώ 100% τουλάχιστον με αυτά που έχουμε συζητήσει.
Για να ανακαλύψει ότι ο Νη-Πα και ο Δι-Κε είναι μόνιμα μεγάλοι τόνοι κι όχι παροδικής "έλξης" δεν το διάβασε σε καμία θεωρία. Συμβαίνει τα ίδια να μας λέει κι ο Πλούταρχος κι ο Αριστόξενος και όλοι οι αρχαίοι αρμονικοί.

Πρόκειται για την σημαντικότερη ανακάλυψη των τελευταίων 2 αιώνων.
Αυτή η ανακάλυψη λύνει ΟΛΑ τα διαστηματικά ζητήματα, ΟΛΑ!

Διαπιστώνω λοιπόν ότι ψάλλουμε μαλακό διάτονο των αρχαίων και δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει. Όλοι έτσι ψάλλουν εκτός από ωδιακούς χωρίς ακούσματα και της σχολής Καρά

Τα ζητήματα του χρόνου τα υπεραναλύει και φαίνονται στρυφνά ενώ δεν είναι τόσο. Έχει πιάσει όμως το νόημα.

Όσο για την φωνή του, τα χουμε ξαναπει συμφωνώ ότι παρασύρεται και βάζει πολλές φορές παραπάνω μύτη και χαλάει το άκουσμα.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
το μεσότοιχο του 1814 που λέει ο καθ. Γρηγόρης Στάθης όσο αφορά την θεωρία έχει αρθεί όλα εξηγούνται χάρη στον Μιχαλάκη, την παρατηριτικότητα του και την αγάπη του να μου εξηγήσει με τις ώρες μέχρι να καταλάβω!

Χρόνια πολλά Γεώργιε!
σε ευχαριστώ και εκ μέρους όλων, όσοι έχουν καταλάβει, για όλα!!!
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
ΓΚΜ 2015 Ἀκολουθείαι Ὄρθρου καὶ Θείας Λειτουργίας Ἁγίου Γεωργίου


Από ΓΚΜ

Αι υποχρεωσεις μου εν Ελλαδι διεξαχθησαν ειρηνικως ΕΚΤΟΣ τα της ψαλτικης.

Παρα ταυτα, θα ηθελα να ευχαριστησω θερμως τον

π Αθανασιον
και
τον ιερομοναχον π Ελευθεριον (νομικον, ιερουργουντος αφιλοκερδως)
οι οποιοι εχουσιν ηρεμιαν εις τα ψαλλομενα
και οι οποιοι λεγουσιν απαντα τα των ακολουθιων,
προσφερουσιν τακτικην εξομολογησιν εις το ποιμνιον αυτων
και, απ'οτι επληροφορηθην, ουκ ονειδιζουσιν τους πιστους δια δισκων....


Δια "complete" Μυστηρια, ιδου η διευθηνσις
Ι.Μητροπ Μεσογαίας
IΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΓΑΡΓΗΤΤΟΥ ΓΕΡΑΚΑ
Γέρακας T.K.: 153 44 Greece Attiki
Τηλ. & Fax: 210-6611596

(http://www.imml.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=833:ger-ag-th-g&catid=134&Itemid=277)




οι οποιοι ιερεις ακουγωνται εις αποσπασματα τινα εδω
(http://analogion.com/forum/showthread.php?p=203248#post203248)



ως και τον
π. Κωνσταντινον Κατσουλιερην
και τον φιλτατον Ευαγγελον Σολδατον
(http://analogion.com/forum/showthread.php?p=203240#post203240)


Θα ηθελα να ευχαριστησω τον φιλτατον, επισης,
Κωνσταντινον Σκαρμουτσον
δια την προσκλησιν αυτου εις τον πανυριζοντα Αγιον Γεωργιον
(http://www.agios-georgios.info/2014/05/άγιος-γεώργιος-νέας-ζωής-περιστερίου/)
την οποιαν ουκ ηδυνηθην τιμησαι, ως εχoμενος προσκληθεις προτιστως παρα του

φιλτατου Μιχαηλ Μαμαη
εις τον ιερον Ναον Αγιας Γλυκερια Γαλατσιου
(http://agiaglykeriagalatsiou.blogspot.fr/)
οπου, ιερουργουντος του
εορταζοντος πατρος Γεωργιου, εκ Αντιοχιακης καταγωγης

εψαλλη εντος ποθουμενων πλαισιων 3,5 ωρων
αἱ Ἀκολουθείαι τοῦ Ὄρθρου καὶ τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἁγίου Γεωργίου
τὰς ὁποίας τιμᾶ ἰδιαιτέρως τὸ ποίμνιον

οπου παρευρεθην χαριν εις τον εκει οδηγησαντα με φιλτατον Δημητριον Ανδριωτην

και οπου συνεψαλλαμε, παρουσια επισης
θειου τινος του Μιχαηλ
ως και του Σ Φανερωμενου
αλλ'ιδιαιτερως ενος υπερηλίκου ψαλτου = 86 ετων
ονομαζομενου επισης ΓΕΩΡΓΙΟY
== Καγκαράς Γεώργιος μαθητης του Γουναρη
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=203530&postcount=93)
(thanks tb---κοπρόσκυλο)

ο οποιος, δι εμε, υπηρξε αποκαλυπτικος
τοσον δια την φωνην του
οσον δια τον τονισμον των λεξεων

χρηζοντας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ καταλλαγων χρονου και γλιστρηματων
ΣΥΝ αψωγου εναρξεως χρονου == ωθησιν = attack =
= attack = ως ΚΡΟΥΣΙΣ ΚΩΔΩΝΟΣ (κατα Ζαχαρια Πασχαλιδην)
και ΟΥΔΕΝ ενα λαρυγγισμον (τυπου πεταστης).
Τοποθετησις φωνης υποδειγματικη.
Υφος ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΠΡΙΓΓΙΚΟΝ εις ορισμενας παραμετρους, και Τσολακιδικον εις Ειρμολογικα, και Συρκικον εις τα Στιχηραρικα
Αι σωσται ωθησεις επετρεπον τον λεγομενον ΑΝΙΣΟΔΙΑΡΚΗΝ =ΥΠΟΣΚΑΖΟΝΤΑ ΧΡΟΝΟΝ
πχ εις στιχους της δοξολoγιας οπως εις το "Καταξιωσον"
πχ εις το Απολυτικιον του Αγιου Γεωργιου
(πραγμα το οποιον ουκ επετυχον ο ιδιος λογου της ολικης "εντασεως").




Αξιζει ολα τα λεφτα. Πολυχρονος να ειναι == εστρεψα το μικροφωνον προς αυτον, δια να μην χαθη αυτος ο θησαυρος


Εγενετο ηχογραφησις δια δυο μηχανηματων == επι αναλογιω και εμπροσθεν ιερα τραπεζης
ακουγονται ηχογραφησεις εκ του δευτερου απο το Συμβολος Πιστεως εως το Μεγαλυναριον (και αι δυο πηγαι, ινα αντιληφθει τις, επισης, πως ακουγεται εις τον υπολοιπον ναον, και δια ποιον λογον πχ επιλεγω ινα προφερω οπως και προφερω)

Παρατηρησεις

- τονοδοτην δεν χρησιμοποιω κι ουτε θελω να βλεπω εντος των ακολουθιων

- οταν αι βασεις ανεβαινον (οποιος ψαχνει αιτια, ας φασματογραμματισει, δεν προκειται να σχολιασω ο ιδιος), εκαταβαζα αυτας με διαφορα "κολπακια" == χρησιμα, ισως, δια μερικους


- ηθελησα να χρησιμοποιησω κλασσικα βιβλια, αλλα τελικα το tablet μου εκαμνε κολπακια, διοτι το pdf περιηχε εικονας διαφρων διαστασεων


- περι συνδιασμου μετα εκφωνουντος == πιανει κανεις μιαν ενδιαμεσον βασιν πχ Δι βαρεως ηχου η ακρο πχ Ζω

- περι βαρεως ηχου == υπαρχωσιν πολλαι σχολαι == εγω τυγχανω της =ΕΝΑ και ΜΟΝΟΝ ισον επι του ΖΩ, και ΣΠΕΣΙΑΛ διαστηματα....
- περι πλ β Οτε εκ του ξυλου σε == ο στιχος ειναι ο παρομοιαζον εις τον πλ Β στιχηραρικον, ανωθι του Δι, οπως ψαλλει αυτο ο Ιακωβος, και οπως υπογραμμισε προς εμε ο Ματθαιος Ανδρεου

- περι χρονου == και μουσικον κειμενον να εχει κανεις ενωπιον του, ΔΕΝ ειναι αναγκη να το διαβαζει μετροφωνικως

- περι συμψαλλοντος (βοηθου η δομεστιχου) == εις την Ελλαδαν, πολλοι δεν εχουν συνηθισει ινα ΨΙΘΗΡΙΖΟΥΝ η και να ΣΒΗΝΟΥΝ την φωνην εις ορισμενα σημεια οταν ψαλλουν ως ΒΟΗΘΟΙ και ουχι ως πρωτοφωναριδες.

- περι εμον ψαλσιμο: πολλαι αι ασταθειαι εις απλας γραμμας και καταληξεις, λογου σχεδον εκνευρισμου.
Μουσικα κειμενα ΚΛΑΣΣΙΚΑ =18χψ == αναρτω ποτε ποτε εν τω αναλογιω εις αργα μαθηματα και δοξαστικα
με κειμενα Ιωαννου λαμπαδαριου και Πριγγου κτλ ΔΕΝ γινεται δια το υφος το οποιον υποστηριζω,
πχ και να γνωριζω απ εξω τα μαθηματα της Μεγαλης εβδομαδος, τα βιβλια του Πριγγου δεν με αφηνουν οσον ελευθερον με αφηνουν τα κλασσικα, εστω και εαν διαφερου αι μετροδιαρκοφωνιαι....
ΟΥΔΕΝ παραπονον, παντος, οσο αφορα τον κυρ Γεωργιον =αψωγος εις παντα, ιδιαιτερως τον χρονον αλλα και τας χρονικας αγωγας.


- περι πλ α ειρμολογικου εχοντα ακουσμα παθητικον μετα Ανω Νη και Πα χαμηλωμενων
ενομιζον αυτο ως ιδιαιτερον φαλτσον ορισμενων
τελικα, ακουγω αυτο συστηματικως εν Ελλαδι
ΟΥΔΕΠΟΤΕ ηκουσα τοιουτον ακουσμα εις Μοντρεαλ


- περι απηχηματων == σχεδον ΟΥΔΕΝ εκ μερους μου..... θεωρω αυτα ΑΧΡΗΣΤΑ δια καθημερινην ακολουθιαν, οπου καθε δευτερολεπτο παρεκτεινει ΑΣΚΟΠΟΣ την ακολουθιαν, και καμνει τον πιστον να αγανακτα η και να απερχεται ΠΡΟ της καταληξεως

- περι χρονικης αγωγης = δυστυχως, δυσκολως ακολουθειτω το TEMPO το οποιον επροσδιοριζα
- περι επιλογης μαθηματων == αλλο καθημερινη, αλλο Κυριακη και αλλο πανυγηρις == εδω ΔΕΝ επροκειτο περι πανυγηρεως
---- συντομος χρονικη αγωγη, ΣΥΝΤΗΤΜΗΜΜΕΝΑΙ μουσικαι γραμμαι (οπως εν τω Χερουβικω, πχ εις τας καταληξεις, οποτε δεν χρησιμοποιουνται κλασσικα μαθηματα)

- περι φαλτσων ΓΚΜ == αφηκα αυτα == θα τα ειχαμε αποφυγει εαν εβαζαμεν τας κλασσικας εκδοσεις τας οποιας χρησιμοποιω ητοι Ειρμολογιον Χουρμ και ουχι Ιωαννου, Δοξασταριον Πετρου κτλ

- Αφηρεθησαν αι ηχοληψιαι οσων δεν επιθυμουσαν την αναρτησιν της φωνης αυτων


- Οσο και να το επιθυμουσα, ΟΥΚ εψαλλα ελευθερως
Απαντα ετροποποιουντω διαρκως == βασεις, χρονικη αγωγη, διαστηματα
Επροσπαθησα να κρατησω μιαν ισορροπιαν.


ΔΕΝ γνωριζω διατι, αλλα εκτος απο South Shore Montreal οπου εψαλλα ολομοναχος, δεν μου εχει ευκαιρια να ψαλλω ΑΚΡΙΒΩΣ οπως θα ηθελα, παρα τας ειλικρινας προσπαθειας ορισμενων...


Υστερον συναντησεως με τον Αγγελον Βουδουρην και την αδελφην αυτου Ελενην, εκγονα του Α δομεστιχου, μεταβιβαζω τας θερμας ευχαριστιας αυτων προς οσους εσπευσαν να οργανωσουν την αναρτησιν των χειρογραφων αλλα και την πληκτρολογησιν.

Τελος, θα ηθελα να συγχαρω ιδιαιτερως τον Μιχαηλ Μαμαην δια την εντιμωτατην στασιν του εν τω αναλογιω, και να του ευχηθω καλην συνεχειαν.

Θα ηθελα να ευχαστιστησω, επισης, οσους μου εστειλαν ευχες μετα ΠΜ.

ΑΙΤΗΣΙΣ
Να δημιουργηθη θεμα περι της ΚΛΙΣΕΩΣ αλλα και απαγγηλειας των εμψηφων κειμενων χρονολογιαν
πχ Το συναξαριον της εκδοσεως απ οπου εψαλλα περιειχε κειμενον, μετα χρονολογικων προσδιορισεων, το οποιον ΔΕΝ υπαρχη εδω
http://glt.xyz/texts/Apr/23.uni.htm

Καλον θα ητο ινα δημιουργηθη FULL "Συναξαριον" τινα, περιεχοντα απαντας τους στιχους, ως και αριθμους επακολουθουντως του ΚΕΙΜΕΝΟΥ των ψηφιων εντος παρενθεσεως, ινα μη γινεται συγχυσις μετα ονομαστικης, δωτικης, κτλ
 

Attachments

  • GKM Hellenic 2015 04 23 Hagiou Georgiou LIVE.mp3
    31.2 MB · Views: 88
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
Στανίτσας περἰ τρισήμους του Νηλέα ... προερχόμενα απὀ Νικόλαο


Περί παρανοήσεως
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201234&postcount=48

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201236&postcount=49

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201237&postcount=50

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201267&postcount=52

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201274&postcount=53

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201283&postcount=57


Απαντήσεις εις την εξης πηγην
(http://www.youtube.com/watch?v=tgGHyQSKKv4&feature=youtu.be)

Τι είπε ο Στανίτσας
16:00
Οἱ τρεῖς ἀπ αὐτοὺς ἤταν τοῦ Νηλέως...

ἀλλὰ προσπαθοῦσαν ν'ἀφαιρέσουν αὐτοὺς τοὺς τρισήμους ποῦ εἶχε ὁ Νηλέας.....
Ὁ Νηλέας ἐπῆρε ἀπὸ τὸ Νικόλαο.....

31:00 32:10
(Ἀριστερός vs. Α' Δομέστιχος τοῦ Παλάσση)
Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....






Βεβαῖος......




Τί μπορεί να καταλάβει κανείς
Ο Στανίτσας
- ή υποστιρίζει ότι ΚΑΚΩΣ έκαναν που αφαιρούσαν τους τρισήμους του Νηλέα, ο οποίος τα είχε πάρη από τον Νικόλαο, δηλαδή από το Σμηρνέικο ύφος,

δηλαδή, υποστηρίζει ὀτι ο Νηλέας καλά έκανε που έβαζε τρισήμους


- ή υποστηρίζει ότι ΚΑΛΩΣ έκαναν που αφαιρούσαν τους τρισήμους του Νηλέα, ο οποίος τα είχε πάρη από τον Νικόλαο, δηλαδή από το Σμηρνέικο ύφος,

δηλαδή, κατακρίνει το Νηλέα και τα τρίσημα πού έβαζε (θέση του ΓΚΜ)






Επίσης

Στανίτσας για το Παλάσση

Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....



και λέω ότι, όσο και να θέλουν μερικοί να παρουσιάσουν το Στανίτσα ως μαθητή του Πριγγου

όσο κα να κάθετε απέναντι από κάποιον κανείς
(και μιά ζωή, που λέει ο λόγος, απέναντι του Πρίγγου)
Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Στανίτσας περἰ τρισήμους του Νηλέα ... προερχόμενα απὀ Νικόλαο


Περί παρανοήσεως
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201234&postcount=48

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201236&postcount=49

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201237&postcount=50

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201267&postcount=52

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201274&postcount=53

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201283&postcount=57


Απαντήσεις
(http://www.youtube.com/watch?v=tgGHyQSKKv4&feature=youtu.be)

Τι είπε ο Στανίτσας
16:00
Οἱ τρεῖς ἀπ αὐτοὺς ἤταν τοῦ Νηλέως...

ἀλλὰ ποσπαθοῦσαν ν ἀφαιρέσουν αὐτοὺς τοὺς τρισήμους ποῦ εἶχε ὁ Νηλέας.....
Ὁ Νηλέας ἐπεῖρε ἀπὸ τὸ Νικόλαο

31:00 32:10
(Ἀριστερός vs. Α' Δομέστιχος τοῦ Παλάσση)
Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....






Βεβαῖος......




Τί μπορεί να καταλάβει κανείς
Ο Στανίτσας
- ή υποστιρίζει ότι ΚΑΚΩΣ έκαναν που αφαιρούσαν τους τρισήμους του Νηλέα, ο οποίος τα είχε πάρη από τον Νικόλαο, δηλαδή από το Σμηρνέικο ύφος,

δηλαδή, υποστιρίζει ὀτι ο Νηλέας καλά έκανε που έβαζε τρισήμους


- ή υποστιρίζει ότι ΚΑΛΩΣ έκαναν που αφαιρούσαν τους τρισήμους του Νηλέα, ο οποίος τα είχε πάρη από τον Νικόλαο, δηλαδή από το Σμηρνέικο ύφος,

δηλαδή, κατακρίνει το Νηλέα και τα τρίσημα πού έβαζε




Επίσης

Στανίτσας για το Παλάσση

Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....



και λέω ότι, όσο και να θέλουν μερικοί να παρουσιάσουν το Στανίτσα ως μαθητή του Πριγγου

όσο κα να κάθετε απέναντι από κάποιον κανείς
(και μιά ζωή, που λέει ο λόγος, απέναντι του Πρίγγου)
Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....

Ήθελα να κάνω δώρο στον Γεώργιο Μιχαλάκη για τη γιορτή του αυτή την ανάρτηση μπας και ακούσει ακριβώς τί λέει ο μακαρίτης. Αλλά δυστυχώς Βάιος οὐκ οἶδε προτιμᾶν τὸ συμφέρον!

Χριστός ανέστη!

δ
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
Ήθελα να κάνω δώρο στον Γεώργιο Μιχαλάκη για τη γιορτή του αυτή την ανάρτηση μπας και ακούσει ακριβώς τί λέει ο μακαρίτης. Αλλά δυστυχώς Βάιος οὐκ οἶδε προτιμᾶν τὸ συμφέρον!

Χριστός ανέστη!

δ

Το ίδια ακούμε όλοι : εκτελέσεις, συνεντεύξεις, κτλ
Διαφορετικά τα αντιλαμβανόμαστε και καταλαβαίνουμε.

Λοιπόν
Ερώτηση Ρουμάνου:
Γιατί κάνει αναφορά σε τρισήμους του Νηλέα/Nικολάου:

1) γιατί τους υποστηρίζει, και θα έπρεπε να τους εκτελούμε όλοι μας

2) γιατί τους κατακρίνει, και δικαιώνειι τους τρεις Νηλεϊκούς που προσπαθούσαν να τούς βγάλουν

3) γιατί ἠθελε να δημιουργήση "μουσικολογικό ζήτημα" αναμεταξύ Στανιτσιτικών και αντι-Στανιτσιτικών
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το ίδια ακούμε όλοι : εκτελέσεις, συνεντεύξεις, κτλ
Διαφορετικά τα αντιλαμβανόμαστε και καταλαβαίνουμε.

Λοιπόν
Ερώτηση Ρουμάνου:
Γιατί κάνει αναφορά σε τρισήμους του Νηλέα/Nικολάου:

1) γιατί τους υποστηρίζει, και θα έπρεπε να τους εκτελούμε όλοι μας

2) γιατί τους κατακρίνει, και δικαιώνειι τους τρεις Νηλεϊκούς που προσπαθούσαν να τούς βγάλουν

3) γιατί ἠθελε να δημιουργήση "μουσικολογικό ζήτημα" αναμεταξύ Στανιτσιτικών και αντι-Στανιτσιτικών

Απάντηση Έλληνος...

ούτε για το 1, ούτε για το 2, ούτε για το 3.

δ

Υγ. Ιδού δείγμα προβληματικότατης σκέψης βάσει γεγονότων:Ο Βάιος Ντελής δεν μπορεί να γράψει μηνύματα στο ψαλτολόγιο εδώ κ ένα χρόνο, λέει κάποιος, κ τώρα πλέον μάλλον χρησιμοποιεί άλλα ονόματα χρήστη στο ψαλτολόγιον:
Γιατί γίνεται αυτή η δήλωση εδώ
Α) για να υποστηρίξει τον Βάιο;
Β) για να τον κατακρίνει;
Γ) γιατί θέλει να δημιουργήσει ζήτημα;
 
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
Απάντηση Έλληνος...

Υγ. Ιδού δείγμα προβληματικότατης σκέψης βάσει γεγονότων:Ο Βάιος Ντελής δεν μπορεί να γράψει μηνύματα στο ψαλτολόγιο εδώ κ ένα χρόνο, λέει κάποιος, κ τώρα πλέον μάλλον χρησιμοποιεί άλλα ονόματα χρήστη στο ψαλτολόγιον:
Γιατί γίνεται αυτή η δήλωση εδώ
Α) για να υποστηρίξει τον Βάιο;
Β) για να τον κατακρίνει;
Γ) γιατί θέλει να δημιουργήσει ζήτημα;

Απάντηση
γιατί θέλει να δημιουργήσει ζήτημα
- γιατί δε θέλει να ψάξει το γιατί ο Στανίτσας λέει ότι λέει
- επειδή επιμένει ότι πρόκειται για Βάιο Ντελή
-- αναφέροντας το όνομά του δημοσίως αδίκως, και είναι καιρός ίσως για διαμαρτυρία
-- ψάχνωντας αφορμή για να κλειδωθή ότι αναφέρεται από τον ΓΚΜ και μου αρέσει και δεν αρέση σε πολλούς, φανατικούς του Καρά ή του Στανίτσα.

Ότι και να ψάχνης να δικαιολογίσεις, με το Σμυρνέικο τρίσημο είχε κάποιο πρόβλημα ο Στανίτσας και γι'αυτό το ανέφερε.
Όσο και να επιμένεις, αλλοιώς ακούγετε το Όμμα από κάποιους σωστούς ψάλτες, κι αλλοιώς απὀ το Στανίτσα, όσο και να το προσπαθεί, και όσο να ψάχνετε μερικοί να κλειδώσετε ότι δεν σας αρέσει.

Στο κάτα κάτω, τι ξέρεις εσύ από ψαλτική;
Έχεις ψάλλει κάτι να αξίζει, για να ξέρουμε γιατί επιμένεις τόσο πολύ;
Έχεις παρουσιάση κάποια εργασία με καταμετρήσεις και στατιστική, η οποία να δείχνη ότι διακρίνεις κάποιες διαφορές με σύγχρονη τεχνολογία;

Το μόνο που κάνεις διεξωδικώς είναι να ψάχνεις τα scripta και ΙP address.


Λοιπόν, εάν θεωρείς ότι
κάποιος (ο ΓΚΜ) παρηξήγησε αυτά που είπε ο Στανίτσας,
τότε άς μας το εξηγήσεις
ή ας το εξηγήσει κάποιος άλλος
για να έχουμε μιάν ιδέα, επί τέλους, τι αντιλαμβάνετε ο καθένας,
και να φτάσουμε σ'ένα ενιαίο συμπέρασμα, άν γίνεται.


Πολλές φορές γράφω από Ρουμανία, άλλες από Ελλάδα και άλλες από Γαλλία.
Δικαίωμά μου.

Υποστηρίζω τον ΓΚΜ.
Δικαίωμά μου.

Βάιος Ντελής πάντος δε λέγομαι, και καλό είναι να σταματήσεις με την επιμονή σου να τον αναφέρεις συνεχώς.


Γράψε κάτι για την ουσία.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Απάντηση
γιατί θέλει να δημιουργήσει ζήτημα
- γιατί δε θέλει να ψάξει το γιατί ο Στανίτσας λέει ότι λέει
- επειδή επιμένει ότι πρόκειται για Βάιο Ντελή
-- αναφέροντας το όνομά του δημοσίως αδίκως, και είναι καιρός ίσως για διαμαρτυρία
-- ψάχνωντας αφορμή για να κλειδωθή ότι αναφέρεται από τον ΓΚΜ και μου αρέσει και δεν αρέση σε πολλούς, φανατικούς του Καρά ή του Στανίτσα.

Ότι και να ψάχνης να δικαιολογίσεις, με το Σμυρνέικο τρίσημο είχε κάποιο πρόβλημα ο Στανίτσας και γι'αυτό το ανέφερε.
Όσο και να επιμένεις, αλλοιώς ακούγετε το Όμμα από κάποιους σωστούς ψάλτες, κι αλλοιώς απὀ το Στανίτσα, όσο και να το προσπαθεί, και όσο να ψάχνετε μερικοί να κλειδώσετε ότι δεν σας αρέσει.

Στο κάτα κάτω, τι ξέρεις εσύ από ψαλτική;
Έχεις ψάλλει κάτι να αξίζει, για να ξέρουμε γιατί επιμένεις τόσο πολύ;
Έχεις παρουσιάση κάποια εργασία με καταμετρήσεις και στατιστική, η οποία να δείχνη ότι διακρίνεις κάποιες διαφορές με σύγχρονη τεχνολογία;

Το μόνο που κάνεις διεξωδικώς είναι να ψάχνεις τα scripta και ΙP address.


Λοιπόν, εάν θεωρείς ότι
κάποιος (ο ΓΚΜ) παρηξήγησε αυτά που είπε ο Στανίτσας,
τότε άς μας το εξηγήσεις
ή ας το εξηγήσει κάποιος άλλος
για να έχουμε μιάν ιδέα, επί τέλους, τι αντιλαμβάνετε ο καθένας,
και να φτάσουμε σ'ένα ενιαίο συμπέρασμα, άν γίνεται.


Πολλές φορές γράφω από Ρουμανία, άλλες από Ελλάδα και άλλες από Γαλλία.
Δικαίωμά μου.

Υποστηρίζω τον ΓΚΜ.
Δικαίωμά μου.

Βάιος Ντελής πάντος δε λέγομαι, και καλό είναι να σταματήσεις με την επιμονή σου να τον αναφέρεις συνεχώς.


Γράψε κάτι για την ουσία.

Μπράβο, χάσατε...
 
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
Στανίτσας για το Παλάσση

Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....



και λέω ότι,
όσο και να θέλουν μερικοί να παρουσιάσουν το Στανίτσα ως μαθητή του Πριγγου
και
όσο και να κάθετε απέναντι από κάποιον κανείς
(και μιά ζωή, που λέει ο λόγος, απέναντι του Πρίγγου)

Ἄλλο εἶναι ν'ἀκούσης
καὶ ἄλλο νὰ πᾶς ἀπ'εὐθεία
νὰ ψάλλης μαζί του.....

πχ Κλιτόν
το οποίο εχρησιμοποίησε ο Στανίτσας
με διαφορετικά διαστήματα vs Iάκωβο/Πρίγγο
σε διαφορετικά σημεία vs Iάκωβο
πχ Με το Στανίτσα, ο τρίφωνος πλ δ της παράκλησις κατάντησε μέλος κλιτόν στις καταλήξεις

Διαφορά Κλιτόν Πρίγγος Στανίτσας
ημέρα με νύχτα

Δι Κε Δι Γα Βου Γα Δι
Π cents: 0 +218 0 -133 -337
Π/72ET 0 +13 0 -8 -20,2


Σ cents 0 -48 - 175
Σ/72ET 0 -2.9 - 10.5


Σ cents -30 -114 -294 -164 0
Σ/72ET -1.8 -6.8 -17,6 -9.8 0

Στανίτσας λέει ότι εκτελεί
Δι - Γα Γα- Βου
0 4/72ΕΤ 4/72ΕΤ


H τεχνολογία, όμως, δείχνη ότι ο Στανίτσας συνήθως εκτελεί
ένα πιο στριμωγμενο κλιτό Δι Γα
που δεν έχει σχέση με ότι λέει ο ίδιος,
και ούτε με ότι λέει ο Πρίγγος

Τώρα, πού το άκουσε;;;;;

ο Στανίτσας εκτελεί
Δι - Γα Γα - Βου
0 2,9/72ΕΤ 7,6/72ΕΤ
0 6.8/72ΕΤ 10,8/72ΕΤ


Πρίγγος εκτελεί
Δι - Γα Γα - Βου
0 8/72ΕΤ 12,2/72ΕΤ

και, βέβαια, ένα super υπερμείζωνα τόνο στο Δι-Κε (218c)
επέβδομο, δηλαδή
γιά να σιγουρέψη τα σωστά πατήματα στη κατάβαση
Τόσο πολύ θελη να υψώση τόν Κε
ώσπου του υψώνεται και ο Δι στην ανάβαση....

Το εναρμόνιο γένος δεν εξαρτάται
τόσο από το μικρό διάστημα (Γα Βου τρίτου, Ζω Κε βαρέως, Δι Γα κλιτού)
όσο από το μέγεθος του υπερμείζωνα τόνου
που ευρίσκεται ακριβώς ένα διάστημα πιό πάνω
(Δι Γα τρίτου, Ζω Νη βαρέως, Δι Κε κλιτού)

Οταν θέλει κάποιος να διδάξει Κλιτόν
πρέπει να παραλλαγήσει
Δι Κε Δι Γα Βου Γα Δι Γα Βου Πα Πα Νη Νη Πα Πα Βου Γα Δι Κε Δι Γα Βου Γα Δι

Χωρίς Κε, όπως κάνει ο Στανίτσας, τα πατήματα δε σιγουρεύονται
(o ίδιος ψάχνει το Δι... άλλο πατάει στην αρχή και άλλο στο τέλος).

Το μικρό διάστημα γίνεται να ακουστεί όσο μικρό το κάνει ο Στανίτσας
όταν βάζει κανείς συνεχόμενο glissando γλίστρημα
("κουτάλα", "βούτηγμα", "βύθισμα") - κάπως αλλοιώς το ονομάζει ο Σουρλαντζής
και τότε, το φαινόμενο "μικρό διάστημα" είναι ψυχοακουστικό και όχι θεωρητικό.
 

Attachments

  • Kliton Stanitsas vs PringosLQ.mp3
    854.3 KB · Views: 25
  • Kliton Stanitsas Vs Pringos 001.png
    Kliton Stanitsas Vs Pringos 001.png
    1.2 MB · Views: 11
  • Kliton Stanitsas Vs Pringos 002.png
    Kliton Stanitsas Vs Pringos 002.png
    1.2 MB · Views: 6
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top