Concert du coeur (sic) de Lycourgos Angelopoulos - A Gand & a Bruges (le 4 & 5 février 2011)

Status
Not open for further replies.

greek487

Tasos N.
Ει δε αλλιώς, ΟΥΤΕ παράδοση εκπροσωπείτε, ΟΥΤΕ αυθεντίες είστε. Έστω κι ένας ψάλτης του χωριού να αμφιβάλλει, αυτό και μόνο σας εκμηδενίζει ως αυθεντίες.

Μόνο μην προσβάλλετε . . . με το να λέτε ότι αυτά που διδάσκετε είναι "αυθεντία" ή "παράδοση". [ΔΚ: Προσωπικό σχόλιο αποσύρθηκε].

Στη μουσική μας ουτε ΜΙΑ παράδοση έχουμε, ούτε ΜΙΑ αυθεντία.

Και ο ψαλτάκος του χωριού έχει το κομματάκι του απ' την παραδοσή. Η αμφιβολία του όμως δεν νομίζω να αλλάζει τίποτα. Εάν τον προσβάλλουν οι αυθεντίες, εμ, τότε. . .

Από περιέργεια τη νομίζετε για τα παρακατώ απ' τον κ. Πράντζο? 'Ισως έχω και σημαντικές διαφορές μαζί του, αλλά τα παρακάτω με εκφράζουν. Οι αυθεντίες και οι παραδόσεις μερικές φορές διαφωνούν. Και τι έγινε? Τελικά, για μουσική και τέχνη μιλάμε, όχι για τον Ισλαμικό νόμο της Σαρία. :wink:


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79160&postcount=2

1. Το πατριαρχικό ύφος και η πατριαρχική παράδοση είναι η κιβωτός μιας πολύ ωραίας και εκκλησιαστικής έκφρασης της εκκλησιαστικής μας ψαλμωδίας. Δεν είναι η απόλυτη αυθεντία, ούτε σε καμία περίπτωση οφείλουν όλοι να προσαρμοστούν σε όλα με αυτό, λες και είναι η "Αγία Έδρα" της ψαλτικής.

2. Το πατριαρχικό ύφος προσπαθεί να διατηρείται αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου (αυτό τουλάχιστον διατείνοτναι οι θιασώτες του), πράγμα που φυσικά είναι σε απόλυτο βαθμό αδύνατο. Φυσικά οι όποιες αλλαγές συμβαίνουν μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια συγκυριών, επηρεασμών και συνθηκών της εποχής τους. Π.χ. τι είναι πιο πατριαρχικό; Τα δοξαστικά του Π. Πελοποννησίου ή των συγχρόνων πρωτοψαλτών (Πρίγγου, Στανίτσα, νεότερων). Ποια προσφέρονται περισσότερο για μονωδιακή εκτέλεση; Σίγουρα τα σύγχρονα. (Τυχαίο; Δε νομίζω!). Τα πράγματα αλλάζουν. Αλλάζουν και ως προς το ρυθμό (ο οποίος σχετίζεται με τη μονωδία).

3. Καταλληλότερος τρόπος ψαλσίματος είναι οπωσδήποτε ο από χορού. Όχι γιατί μόνο η παράδοση εκεί μας οδηγεί (τι είναι άλλωστε παράδοση; υπάρχουν παραδόσεις και παραδόσεις) αλλά γιατί ταιριάζει αυτονόητα καλύτερα με το λόγο ύπαρξης των ψαλτών, που είναι η εκπροσώπηση του λαού. Είναι παρακμή η ύπαρξη ενός ψάλτη που απλώς παγιώθηκε. Εκτός αυτό είναι καταλληλότερο για συμμετοχή στη λατρεία και προσευχή και για τους ψάλτες και κυρίως για το λαό. Δε συγκεντρωνόμαστε στον ένανκαι τη φωνή του, καθώς τα προσωπικά μουσικά και φωνητικά χαρίσματα υποτάσσονται στο σύνολο (αυτό μάλλον δε μας αρέσει. Παρ' όλο που οι περισσότεροι κοροϊδεύουμε τους παππούδες που θέλουν να πουν κομμάτι μόνοι τους και δε συμψάλλουν, μας αρέσει να ακούμε τη φωνή μας ή να κάνουμε τα κόλπα μας.)

4. Φυσικά όσο καλύτερα είναι γυμνασμένος ένας χορός, τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα. Φυσικά ο χοράρχης πρέπει να έχει πολύ καλή μουσική κατάρτιση και να είναι δάσκαλος των χορωδών του. Οι μαθητές μαθαίνουν και με μαθήματα εκτός ναού και με τη συμψαλμώδηση στο Ναό. Φυσικά δε γίνεται ξαφνικά να πάρεις 8 άτομα ετερόκλητα μουσικά και να τους βάλεις να συμψάλουν (ακόμη και αυτό, αν υπάρχει διάθεση συμψαλμώδησης, είναι καλύτερο από τη μονωδία). Είναι μεγάλη ικανότητα που καλλιεργείται να ακολουθείς το χοράρχη, να κρέμεσαι από τα χείλη του, να καταλαβαίνεις τι θα πει ή να ερμηνεύεις την κάθε του κίνηση. Φυσικά αυτό χρειάζεται αξοικείωση. Δυστυχώς έχω αντιληφθεί ότι ελάχιστοι έχουν καλλιεργήσει αυτή την ικανότητα, γιατί δεν έχουν συμμετάσχει επί μακρών σε οργανωμένο χορό και δεν μπορούν ούτε να συμψάλλουν υπό άλλο χοράρχη, ούτε να οργανώσουν σωστό χορό. Όταν λοιπόν μαζεύονται όλοι μαζί γίνεται το έλα να δεις.

5. Το πατριαρχικό ψάλσιμο όντως (τουλάχιστον τα τελευταία 100-150 χρόνια) είναι κατά βάση μονωδιακό. Γιατί όμως να πρέπει αυτό να το μιμηθούμε; Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που σταμάτησα την όντως πολύ ωφέλιμη μαθητεία μου στον κ. Νεοχωρίτη. Δε με ενδιαφέρει ένας τέτοιου είδους και νοοτροπίας τρόπος ψαλσίματος. Και το λέω με μεγάλη βεβαιότητα, καθώς είδα αυτό να περνάει σε μαθητές του, που κάποτε ήμασταν συμμαθητές στο σύλλογο ή και νεότεροί μου, δεν μπορούν όμως με τίποτα και μάλλον αποφεύγουν να συμψάλλουν. Αντιθέτως για όσους θυμούνται στη Θεσσαλονίκη την παρέα του νυν π. Χρυσοστόμου με έναν βασικό κορμό και κάθε φορά κάποιες προσθήκες μπορεί να δημιουργηθεί με επιμονή ένας χορός του οποίου το αποτέλεσμα για εμένα είναι κατά προτιμότερο από το μονωδιακό. Ανεβάζω ηχητικά παραδείγματα εδώ. Αν ξεχωρίσουμε κάποια μεμονωμένα λάθη, παραφωνίες ή ασυμφωνίες μπορεί να καταργήσουμε το άκουσμα, αν όμως το δούμε στην προοπτική της προσευχής, και της συμμετοχής στη λατρεία νομίζω πως πρέπει να το προκρίνουμε . Τουλάχιστον εγώ το κάνω συνειδητά.


. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου κ. Νάσση,

Γράφετε

Στη μουσική μας ουτε ΜΙΑ παράδοση έχουμε, ούτε ΜΙΑ αυθεντία.

Στις καλές τέχνες γενικά υπάρχουν πολλές παραδόσεις. Και κάθε παράδοση στέκεται σε άξονες (ανθρώπους) που το σύνολο των ομοιοιδεάτων τους αλλα και οι απογόνοι του εν λόγω ρεύματος θεωρούν ΙΔΡΥΤΗ, ΕΜΠΝΕΥΣΤΗ, ή, και για κάποιες μορφές ΑΥΘΕΝΤΙΑ.

Η Ψαλτική έχει τάσεις. Άλλες που έχουν την πηγή τους στα βάθη των αιώνων, άλλες στον μεσαίωνα, άλλες στα μεταβυζαντινά χρόνια. Όλες αυτές τις τάσεις και τα ρεύματα τα ΕΝΩΝΕΙ η ΔΙΑ ΖΩΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και ΕΚΦΡΑΣΗ και ΕΡΜΗΝΕΙΑ απο ΔΑΣΚΑΛΟ σε ΜΑΘΗΤΗ.

Το επαναλαμβάνω να το καταλάβετε

Όλες αυτές τις τάσεις και τα ρεύματα τα ΕΝΩΝΕΙ η ΔΙΑ ΖΩΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και ΕΚΦΡΑΣΗ και ΕΡΜΗΝΕΙΑ απο ΔΑΣΚΑΛΟ σε ΜΑΘΗΤΗ.

Εφ όσον ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ απο δάσκαλο σε μαθητή η τάση και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ απο εκπροσώπους των συγγενών τάσεων (π.χ. η Πατριαρχική παράδοση δεν αμφισβητείται απο τους φορείς της Κωνσταντινουπολίτικης τάσης και τουμπάλιν), άρα, και τα δυο ρεύματα (Πατριαρχική παράδοση και Κωνσταντινουπολίτικη Παράδοση) συνδέονται. Ούτε και αμφισβητείται η Αγιορείτικη παράδοση (η παλιά βεβαίως και όχι κάτι νεοτερισμοί) απο την σύνδεση των Μικρασιατικών παραδόσεων.

Όλα αυτά δημιουργούν το ΜΕΣΟ ΟΡΟ.

Όταν όμως, έρχεται ενα ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ το οποίο πηγάζει απο την ΦΑΝΤΑΣΙΑ κάποιου ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ εμπνευστή ο οποίος ΟΥΤΕ ΔΑΣΚΑΛΟ ΕΙΧΕ, ΟΥΤΕ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΙΧΕ, αλλα ΟΥΤΕ ΣΥΖΗΤΟΥΣΕ ΜΕ τους φορείς του μέσου όρου της εποχής του, τοτε αυτός ο φορέας, ο εμπνευστής ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.

Δημιουργεί, ανασκευάζει, παρερμηνεί, τελεί φορέας ρεύματος εκτώς του μέσου όρους κ.α.

Σας υπενθιμίζω και πάλι

Παράδοση
Η διάδωση στοιχείων που διατηρούνται από γενιά σε γενιά


Ερώτηση: Απο πιά γενιά και απο ποιόν ΠΑΡΕΛΑΒΕ ο Καράς αυτά που ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ μια μεγάλη μερίδα των ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ του και των ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ του στον τομέα της ψαλτικής και της θεωρίας της; Τα στοιχεία που προβάλλει η μέθοδος Καρά, εαν δεν έχουν σχέση με την παράδοση, τότε τι είναι; Διασκευές; Αναθεωρήσεις; Νοθεία;

Αυτά για την παράδοση.

Για την Αυθεντία τώρα.

Και πάλι σας το υπενθιμίζω διοτι δεν έχετε την καλοσύνη πρώτα να συμβουλευτείτε λεξικά να καταλάβετε τους όρους και γράφετε κατα το δοκούν

Αυθεντία
το άτομο που οι γνώσεις του σε έναν συγκεκριμένο τομέα εκτιμώνται εξαιρετικά και συνεπώς δεν αμφισβητείται από κανέναν η γνώμη του


Όπως υπάρχουν και πολλά ρεύματα παραδόσεως στις καλές τέχνες, υπάρχουν και αυθεντίες. Έτσι λοιπόν, το ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ της Αμερικανικής και Βρετανικής ροκ θεωρεί τον Τζόν Λέννον ως αυθεντία στο είδος της μουσικής ρόκ. Το ίδιο με τους Μπίτελς, τους U2 και τα συναφή.

Η Αυθεντία δεν καπηλεύεται αλλα την ΚΥΡΗΣΣΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ και των ειδικών της συγκεκριμένης καλής τέχνης.

Ερώτηση: Εφ όσον ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΑΙ η Μέθοδος Καρά απο την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ των ψαλτών (παλαιών τε και νέων), τότε ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ θεωρείται ο εκπρόσωπος της εν λόγω μεθόδου ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣ;

Το καταλαβαίνετε;

Γράφετε

Και ο ψαλτάκος του χωριού έχει το κομματάκι του απ' την παραδοσή. Η αμφιβολία του όμως δεν νομίζω να αλλάζει τίποτα. Εάν τον προσβάλλουν οι αυθεντίες, εμ, τότε. . .

κ. Νάσση μου, ο ψαλτάκος του χωριού, εαν τον ρωτήσετε απο ΠΟΥ ΤΑ ΕΜΑΘΕ, ποιά νομίζετε θα είναι η απάντησή του; Το έχετε δοκιμάσει; Έχετε στοιχεία στην κατοχή σας να μας αναφέρετε π.χ. ΠΩΣ απαντούν οι πλειοψηφία των ψαλτών ΟΛΩΝ των Ελλαδικών χωρίων; Εαν δεν εχετε τεκμηριωμένα στοιχεία καλο θα κάνατε να μην πετάτε τέτοιες υποθετικές ερωτήσεις......

Αλλα ας ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ για τον ψαλτάκο του χωριού. Απο που ΠΙΘΑΝΩΣ έμαθε να ψάλλει; Συνήθως, ιστορικά απο τις δικές μου εμπειρίες στην Κρήτη και στην Πελλοπόνησο, οι ιερείς του χωρίου ήταν οι πηγές. Άλλοι αγόραζαν κασέτες, άλλοι άκουγαν τα ραδιοφωνικά προγράμματα της Εκκλησίας της Ελλάδος (ή των Ενόπλων Δυνάμεων τα παλιά χρόνια).

Οι ιερείς που σπούδαζαν; Εκει οπου δίδασκαν ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ψάλτες. Ο Κούρος, ο Κουτσαρδάκης, ο Τασόπουλος, ο Περιστέρης, ο Καραμάνης, ο Χατζημάρκος, ο Χουρμούζιος (Κύπρος)......

ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ Ο ΚΑΡΑΣ. Εαν έχετε στοιχεία, παρακαλώ αναρτήστε τα......

Αυτά για τον ψαλτάκο του χωριού.....

Γράφετε, μάλλον ρωτάτε

Από περιέργεια τη νομίζετε για τα παρακατώ απ' τον κ. Πράντζο? 'Ισως έχω και σημαντικές διαφορές μαζί του, αλλά τα παρακάτω με εκφράζουν. Οι αυθεντίες και οι παραδόσεις μερικές φορές διαφωνούν. Και τι έγινε? Τελικά, για μουσική και τέχνη μιλάμε, όχι για τον Ισλαμικό νόμο της Σαρία.

Συμφωνώ με τις απόψεις του κ. Πράντζου.

Τώρα για το "Και, τι έγινε", μας προκαλείτε.

Πολλά γίνονται όταν γίνεται ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ προσπάθεια ΝΟΘΕΙΑΣ και ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΕ ΚΙΒΔΗΛΑ. Να σας το πώ κάπως αλλιώς.

Φανταστείτε, σε 100 χρόνια, με ακριβοπληρωμένες εταιρείες διαφήμησης, σε ένα κοινό που δεν ασχολείται γενικά με το θέμα, να περάσουν οι παρτιτούρες του ΕΜΙΝΕΜ ως παρτιτούρες ΟΠΕΡΑΣ. Δεν θα γίνει του σώσαι απο αυτούς που είναι ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ εκφραστές της όπερας;

Δηλαδή για σας κ. Νάσση η ΝΟΘΕΙΑ είναι επιτρεπτή; Και την ΝΟΘΕΙΑ να την αποκαλέσουμε ΠΑΡΑΔΟΣΗ;

Μάλλον ούτε και το Ισλάμ το καταλαβαίνετε. Αυτό που γράφετε δεν έχει έννοια.....

Τι σχέση έχει η μουσική με τον Ισλαμικό νόμο της Σαρία;

Οταν κ. Νάσση μου θέλετε συζήτηση να έχετε την καλοσύνη και να απαντάτε στις ερωτήσεις που σας κάνουμε. Αλλιώς, θα λέμε τα ίδια και τα ίδια χωρίς τέλος......

Καλή σας μέρα και καλό Τριώδιο!

ΝΓ
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Αξιότιμοι συνάδελφοι κύριοι Νάσση και Γιαννουκάκη.
Η αντιπαράθεση αυτή νομίζω έχει κουράσει. Το μόνο που βλέπω είναι να ανακυκλώνετε και οι δυο τα ίδια ιστορικο-φιλολογικού τύπου επιχειρήματα, χωρίς όμως ίχνος καθαρά μουσικής ουσίας. Χάνετε άδικα το χρόνο σας γιατί με τη γλώσσα που μιλάτε δεν είναι δυνατό να οικοδομηθεί κάποιο όφελος ούτε για το συνομιλητή σας ούτε γι' αυτούς που σας διαβάζουν. Δυστυχώς εκπροσωπείτε αμφότεροι ένα κλίμα στα δύο "στρατόπεδα" το οποίο πρέπει να εκλείψει. Οι αλλαγές "ηγεσίας" (εμφανές) και νοοτροπίας (διαφαινόμενο, έστω και αδρά) στους συλλόγους Καρά και Υπερμάχων, που έγιναν πρόσφατα, δεν σας δίδαξαν; Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, εφόσον επιμένετε στην τακτική σας αυτή και δεν θέλετε να μιλήσετε μουσικά, είναι ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΕΔΩ. Συγγνώμη που το λέω κάπως ωμά, αλλά παράγινε...
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ φίλε Νίκο,

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με αυτά που γράφεις. Το πρόβλημα ανήκει αλλού εφ όσον απο ΑΛΛΟΥ εκτοξεύεται η πρόκληση. Θα έχεις διαπιστώσει κατα καιρούς ΠΟΙΟΙ προκαλούν και ΠΟΙΟΙ αναρτούν προκλητικές απόψεις με συλλογισμούς ΑΝΕΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ και ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ περιεχωμένου.

Αν ανατρέξεις στο παρελθόν θα είδεις πως κάθε πρόκληση έχει απαντηθεί με ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ να ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΚΑ και ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

Δυστυχώς, αντι να έχουν την καλοσύνη να ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΑ και ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΑ, αυτοι που πετούν τους εντυπωσιασμούς υπεκφεύγουν σε αοριστολογίες.

Κι εγω δεν επιθυμώ να συνεχίσω αυτή την ΑΚΑΡΠΗ πρακτική.

Απο εμπειρία δεν περιμένω να απαντηθούν τα ΜΟΥΣΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΑ και ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΑ θέματα που έχω θέσει κατα καιρούς ως απαντήσεις στις διάφορες προκλήσεις και για τα οποία είσαι ενήμερος.

Αναφέρεσαι στους νεοσυσταθείς Υπέρμαχους.

Όπως ανάφερα αλλού, οι Υπέρμαχοι δεν έιναι σώμα δογματιστών. Οι όροι ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΙΣΤΟΡΙΑ ερμηνεύονται με ΣΑΦΗ γλωσσολογικό τρόπο.

Οι μελέτες των μελών των Υπερμάχων μπορεί σε μερικά θέματα να μήν υποστηρίζουν κάποιο ιστορικό ή μουσικό δόγμα που επικρατέι. Δεν θα κρυφτούν. Οι μελέτες θα παρουσιαστούν για προβληματισμό και για πιθανή αλλαγή σκέψεως.

Σε άλλα σημεία, οι μελέτες των μελών των Υπερμάχων μπορεί να έρθουν σε σύγκρουση με νέες τάσεις και νέα ρεύματα θεωριών και ψαλτικής τεχνικής. Και αυτά δεν θα κρυφτούν. Τα κήβδιλα, η ψευδεπιστήμη, οι αποκλεισμοί απο την παράδοση την κοινή λογική και την αντικειμενική επιστήμη, ΟΛΑ θα παρουσιάζονται.

Ως ενεργοί ΨΑΛΤΕΣ σε αναλόγια, οι ως δάσκαλοι, όλοι έχουμε και ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ στο ΣΕΒΑΣ των κανόνων και των διατάξεων της τοπικής μας εκκλησίας.

Πρώτα η ΠΑΡΑΔΟΣΗ, Δεύτερον η ΙΣΤΟΡΙΑ, Τρίτον η ΕΠΙΣΤΗΜΗ και τέταρτον το ΣΕΒΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και τους ΚΑΝΟΝΕΣ της.

Αλλα όταν πρόκειται για προβολές ΝΟΘΕΙΩΝ και ΔΙΕΣΤΡΑΥΛΩΣΕΩΝ της ιστορίας και της ΑΛΗΘΕΙΑΣ, πιστεύω πως οι Υπέρμαχοι και άλλοι λογικώς σκεπτόμενοι άνθρωποι θα αντιδράσουν.

Ευχαριστώ για την αγάπη σου και την κατανόηση σου.

Η συνέχεια της AKΑΡΠΗΣ ροής αυτής, ή η παύση της, εξαρτάται απο αλλού. Ρίξε μια ματιά στις ημερομηνίες αναρτήσεων των σχολίων στην ροή αυτή και ΠΟΙΟΙ έκαναν την ανάρτηση. Καλό θα ήταν ν απευθυνθείς πιο έντονα σε αυτούς που δεν θέλουν την παύση των προκλήσεων. Μην ενοχοποιείς τους αμυνόμενους. Έχεις και προσωπική πείρα τέτοιων προκλήσεων πιστεύω.....

Φίλος,

ΝΓ.
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Όυτε να κουράσω θέλω με μακροσκελές ποστ, όυτε να σκανδαλίσω, ούτε να υποτιμήσω.

Αλλά οταν μερικά άτομα έχουν κυρήξει τον πόλεμο σε σεβαστούς συναδέλφους μας, ακόμη και δασκάλους μας, δεν πρόκειται να μη μιλήσω.

Απλά παρατηρήστε σε ποιό 'έδαφος' γίνονται αυτές οι αντιπαραθέσεις. Όπως παντα.

Και μετά πείτε μου ότι άλλοι σας προκαλούν.


. . .
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Πρώτα η ΠΑΡΑΔΟΣΗ, Δεύτερον η ΙΣΤΟΡΙΑ, Τρίτον η ΕΠΙΣΤΗΜΗ και τέταρτον το ΣΕΒΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και τους ΚΑΝΟΝΕΣ της.

Ειληκρινά νομίζεται ότι ο μαχητικός αγώνας σας εναντίον του Καρά και του Αγγελόπουλου έχει ευλογία απο την Εκκλησία? Ευτυχώς που η διοικούσα Εκκλησία έχει περισσότερη σοφία απο μας.


. . .
 
ευτυχώς που δεν υπάρχει και "καταδίκη" του αείμνηστου Φώτη Κόντογλου, υπηρέτου της άλλης θεραπαινίδος της ορθόδοξης λατρείας, της εικονογραφίας : όταν ακόμη και στο άγιον Ορος η ρώσικη τεχνοτροπία ήταν αυτονόητη και "παράδοση" πιά, εκείνος ο μακαρίτης χωρίς δασκάλους κατάφερε το αδιανόητον...
σύνεσις εν πάσιν, αγαπητοί φίλοι ή dear all που λεν και στο χωριό μου !
 

greek487

Tasos N.
Ρίξε μια ματιά στις ημερομηνίες αναρτήσεων των σχολίων στην ροή αυτή και ΠΟΙΟΙ έκαναν την ανάρτηση.

Κ. Γιαννουκάκη,

Εσείς απαντάται αμέσως και με τεράστια ποστ. Όπως θέλετε.

Άλλοι όμως ίσως δεν έχουν ούτε τόσο χρόνο ούτε τόσο διάθεση.

Γίνεται και να συμφωνήσουμε οτι διαφωνούμε. Και τι έγινε?

ΤΝ


. . .
 

greek487

Tasos N.
Παναγιώτης εξ Αιγίου;103750 said:
ευτυχώς που δεν υπάρχει και "καταδίκη" του αείμνηστου Φώτη Κόντογλου, υπηρέτου της άλλης θεραπαινίδος της ορθόδοξης λατρείας, της εικονογραφίας : όταν ακόμη και στο άγιον Ορος η ρώσικη τεχνοτροπία ήταν αυτονόητη και "παράδοση" πιά, εκείνος ο μακαρίτης χωρίς δασκάλους κατάφερε το αδιανόητον...
σύνεσις εν πάσιν, αγαπητοί φίλοι ή dear all που λεν και στο χωριό μου !


Οντως, ειχαν εναν τεραστιο αλληλοσεβασμο αυτοι οι δυο δασκαλοι και υπερετες της παραδοσης.


. . .
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ευτυχώς που δεν υπάρχει και "καταδίκη" του αείμνηστου Φώτη Κόντογλου, υπηρέτου της άλλης θεραπαινίδος της ορθόδοξης λατρείας, της εικονογραφίας : όταν ακόμη και στο άγιον Ορος η ρώσικη τεχνοτροπία ήταν αυτονόητη και "παράδοση" πιά, εκείνος ο μακαρίτης χωρίς δασκάλους κατάφερε το αδιανόητον...
σύνεσις εν πάσιν, αγαπητοί φίλοι ή dear all που λεν και στο χωριό μου !

Οἱ γενικόλογες συγκρίσεις λειτουργοῦν ὡς κολυμβήθρα τοῦ Σιλωάμ βέβαια, ἀλλὰ καμιὰ φορὰ ἡ λάσπη παραμένει στὰ μάτια καὶ ὁ τυφλὸς τὰ τ΄ ὦτα τὸν τε νοῦν τὰ τ' ὄµµατ΄ παραμένει τυφλός.

Καὶ στὴν δήλωσή σας σύνεσιν δὲν βλέπω, ἀλλὰ μᾶλλον τύμπανο τοῦ πολέμου ν΄ ἀντηχεῖ.

Ὅσο γιὰ τὸν ἀλληλοσεβασμὸ, φυσικὰ καὶ εἴχαν μεταξύ τους, αὐτὸ σημαίνει κάτι, καθαγιάζονται κάποιοι καὶ δὲν τὸ γνωρίζουμε μόνο καὶ μόνο ἀπὸ τὶς συναναστροφές τους;

Ἄς σβήσει πλέον τὸ καρβουνάκι στὸ θυμιατὸ, μᾶς φλόμωσε τὸ λιβάνι ...

ΥΓ. Γιὰ τὴν ρωσικὴ ἁγιογραφία μιλᾶμε, γιὰ τὴν ρωσικὴ πολυφωνία κουβέντα δὲν ἀκούω. Ἄ ξέχασα, ὀφείλουμε νὰ σεβόμεθα τὰς τοπικὰς παραδόσεις ... Μάλιστα ...
 
P

PANROUST

Guest
Ειληκρινά νομίζεται ότι ο μαχητικός αγώνας σας εναντίον του Καρά και του Αγγελόπουλου έχει ευλογία απο την Εκκλησία?

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
Εν Πάτραις τη 19η Δεκεμβρίου 2001

Αριθ. Πρωτ. 493

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς την Αγίαν και Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος. Του Μητροπολίτου Πατρών ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
Παρεπέμφθη εις εμέ, προς γνωμάτευσιν, η Εισήγησις του Καθηγητού κ. Γρηγ. Στάθη, επί του μουσικολογικού θέματος της "σημειογραφίας " της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής ημών Μουσικής και κυρίως της αποδόσεως των λεγομένων "χαρακτήρων ποιότητος", τ. ε. εκφράσεως του ύφους αυτής.
Είναι γνωστόν ότι δυο τρόποι ερμηνείας του εκκλησιαστικού μέλους διαφαίνονται κατά την ψαλμωδίαν. Αφ' ενός ο λεγόμενος "προσδιοριστικός" τρόπος (τ.ε. η ανάλυσις των σημαδοφώνων, κατά την γραφήν και κατά την εκτέλεσιν) και αφ' ετέρου ο "περιγραφικός", εντοπίζων κυρίως εις υφέσεις και διέσεις την απόχρωσιν της μελωδίας.
Θεωρείται βέβαιον ότι και τα δυο ταύτα συστήματα αποβαίνουν κυρίαρχα εις τον τρόπον της " ερμηνείας " ( εκτελέσεως ) των εκκλησιαστικών μελών, και έχουν πολλήν επίδρασιν επί του συνολικού τρόπου εκφράσεως, δηλ. εις το "ύφος " της βυζαντινής εκκλησιαστικής υμνωδίας.
Γνήσιοι εκφρασταί, του βυζαντινού εκκλησιαστικού ύφους θεωρούνται το Οικουμενικόν Πατριαρχείον και το Άγιον Όρος. Αναφέρονται δε ως κορυφαίοι και διαπρεπείς οι αοίδιμοι Πρωτοψάλται της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ιάκωβος (Ναυπλιώτης) και Κωνσταντίνος Πρίγγος.
Εξ άλλου, η Ι. Μονή Βατοπεδίου του Άγιου Όρους, εκδίδει επ' εσχάτων αλλεπάλληλα CD, τα oποία απηχούν την φωνήν και την μελωδίαν ψάλτου τινός, εκτός του Άγιου Όρους διατελούντος και διδάσκοντος την ψαλτικήν τέχνην, κατά το ύφος της καλουμένης «Σχολής Καρρά». Ουχ ήττον δι' αυτών διακυβεύεται το γνήσιον αγιορειτικόν ύφος, το όποιον, ως ελέχθη, ομού με το του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θεωρούνται αυθεντικώς παραδοσιακά.
Άλλη δε άποψις (λανθασμένη), κυκλοφορούσα επ' εσχάτων, είναι η εν πολλοίς παραβλέπουσα, ίνα μη είπωμεν αγνοούσα, την ενέργειαν των "χαρακτήρων ποιότητος". Συγκρινόμεναι δε προς αλλήλας αι δύο εν λόγω απόψεις, καταλήγουν, η μεν εις προσπάθειαν τυποποιήσεως του μέλους, η δε εις μορφήν δυτικότροπου μελωδίας.
Η ορθή θέσις εν προκειμένω έχει ως έξης. -
Τα εν χρήσει σημαδόφωνα ποιότητος εντάσσονται οπωσδήποτε εις τον παρ' ημίν παραδοσιακόν τρόπον "ερμηνείας" (εκτελέσεως) του μέλους.
Σαφώς δε διαφαίνεται από την καταγραφήν ( ηχογράφησιν) παλαιοτέρων παραδοσιακών ψαλμωδιών, ότι ο εμπλουτισμός αυτών δια της εκτελέσεως των παραδεδομένων σημείων εκφράσεως συμβάλλει εις την ανάδειξιν του γνησίου ύφους - ώστε να μη είναι ξηρά και άχροα τα ψαλλόμενα.
Τα εν λόγω ποιοτικά σημαδοφωνα δέον να εκτελώνται όπου και όπως πρέπει. Δια τούτο πρέπει και να διδάσκονται ορθώς, δηλ. κατά την παράδοσιν, χωρίς να υπερτονίζονται, με επιτηδευμένον και εξεζητημένον τρόπον, ως να αποτελούν το "άπαν" της παραδοσιακής ερμηνείας της εκκλησιαστικής υμνωδίας.
Οι καθ' έκαστον ψάλται οφείλουν να τηρούν τους βασικούς τρόπους ερμηνείας του μουσικού κειμένου, μη εξερχόμενοι των ορίων, κατά το "μη κεχρήσθαι βοαίς ατάκτοις... μηδέ τι ψάλλειν ανοίκειον και τη εκκλησιαστική καταστάσει μη ον αρμόδιον", του Αριστηνού.
Εκ της αναγνώσεως της εισηγήσεως του Καθηγητού κ. Γρ. Στάθη διαπιστούμεν ότι, μετά της περί αυτόν ομάδος ειδημόνων μουσικών, αναφέρονται εις υπάρχουσαν διαμφισβήτησιν μεταξύ "επιστήμης και τέχνης" εις το κεφάλαιον της εν τω ναώ ψαλμωδίας, και δη άλλως αποφαίνονται οι θητεύοντες εις το "αναλόγιον" ( δηλ. οι ψάλται), και άλλα εισηγούνται οι ομιλούντες από καθέδρας οι "θεωρητικοί" και επιστήμονες, κατά τον κ. Στάθην.
Γεγονός εν τούτοις είναι, ότι απαιτείται το συναμφότερον, θεωρία και Πράξις, εις κοινήν σύμπραξιν, και όχι εις διάστασιν. Είναι βέβαιον ότι προηγείται "η πράξις εις θεωρίας επίβασιν" κατά Γρηγόριον τον Θεολόγον. Εν πάση δε περιπτώσει η πείρα διδάσκει πολλά· και η έρευνα προσδίδει το κύρος της όπως γένηται ενότης". Και αλληλοσυμπλήρωσις.
Την ιδικήν μου εισήγησιν συνοδεύει υποδειγματική σειρά ερμηνείας - έγκυρων εκκλησιαστικών μουσικών μελών, εκδεδομένων εις "κασσέτας". Αναφέρω δ' εις την Ιεράν Σύνοδον, ότι επεστρατεύθην επί δεκαετίαν όλην, υπό του Ιδρύματος Μουσικών ερευνών (δια του επιτετραμμένου αυτού εις τον τομέα της Βυζαντινής Μουσικής κ. Έμμ. Χατζηγιακουμή - εγκρίτου Καθηγητού Φιλολόγου καί Μουσικολόγου - δια να ψάλω άπασαν την ύλην των ψαλμάτων του ενιαυτού, προς καταγραφήν εις δίσκους καί μαγνητοτενίας.
Ήδη εξεδόθησαν 14, και έπεται συνέχεια, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει ημετέρων. Καταθέτω ταύτας δια το Αρχείον της Ιεράς Συνόδου. Αποτελούν υπόδειγμα ερμηνείας παλαιοτέρων καί νεωτέρων εκκλησιαστικών μελών, εκ των καταλοίπων παραδοσιακών ψαλτών, και εκ των σελίδων των εγκυρωτέρων μουσικών εκδόσεων.

Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ


Ο ΠΑΤΡΩΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ





Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ Πρωτ.63 Διεκπ.27 9-01-2004

και επειδή δεν έχω σκάνερ με λίγα λόγια από την Ιερά Σύνοδος λέει:με την ιστορική απόφαση (5-2-2003) της ορίζει ότι
''εμμένομεν εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων...''


Ο Αρχιγραμματεύς Αρχιμ.Χρυσλοστομος Σκλήφας.

Κοινοποίησις:
Συνοδικήν Επιτροπήν Εκκλησιαστικής Τέχνης και Μουσικής.

Ευτυχώς που η διοικούσα Εκκλησία έχει περισσότερη σοφία απο μας.
Ευτυχώς φίλε μου!!!
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Γενικό Συμπέρασμα και....παρατηρήσεις.

1) Άκρη δεν βγαίνει την στιγμή που ερωτήσεις επι μουσικού, μουσικολογικού και ιστορικού περιεχωμένου αποφευγονται ν´ απαντηθούν, είτε δεν συμφέρει η απάντηση είτε αγνοήται το θέμα. Άρα, οσο και μακροσκελές τοποθετήσεις με ερωτήσεις να κάνει τις, δεν θα απαντηθούν.......

2) Περι δασκάλου. Θυμάμαι κάποιον που πήγαινε κάθε Κυριακή για τρείς μήνες του καλοκαιριού στον Αγ. Γρηγόριο Παλαμά την εποχή Καραμάνη και στην παρέα του χωριού του έλεγε "ξέρετε, είμαι ΜΑΘΗΤΗΣ του Καραμάνη". Σε κάποια στιγμή, όταν πλησίασαν τον Καραμάνη μερικοί και ρώτησαν για το πόσο μαθητής ήταν το περι της συζήτησης κύριος, ο Γέρος στάθηκε.....έκανε μια γκριμάτσα.....και σχόλιασε "κάπου τον θυμάμαι.....ναι ναι....αλλα δεν τον είχα ποτε μαθητή αυτόν. Ερχόταν κάπου κάπου στους ισοκράτες..... Αγόρασε κάποια βιβλία νομίζω.....".

3) Στο πνεύμα της σκέψης (2), εαν ρωτήσουμε τον Αγγελόπουλο ΠΟΙΟΥΣ θεωρεί ως ΜΑΘΗΤΕΣ (μακροχρόνια διδασκαλία κατ ιδίαν) και όχι ποιοι ήταν οι...κομήτες του καλοκαιριού η μερικών καλοκαιριών ως ισοκράτες ή και ως μελωδοί της δευτέρας η και της τρίτης σειράς στην ΕΛΒΥΧ, τι θα μας απαντήσει; Φοβάμαι, πως πολλοί που δηλώνουν ΜΑΘΗΤΕΣ του Αγγελόπουλου (με την έννοια όπως την παρουσιάζω εδώ) θα ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΟΥΝ. Τότε; ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ αυτών που αυτοπροβάλλονται ως........γνώστες της μεθόδου Καρά; Μήπως ειναι αυτοδίδακτοι;

4) Οι εγκύκλιοι της Εκκλησίας της Ελλάδος, και ενδεχομένος του Οικουμενικού Πατριαρχείου για μουσικά και μουσικολογικά θέματα αφορούν αυτούς που ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ στις εν λόγω δικαιοδοσίες. Κάποιος που ανήκει, π.χ. στα άλλα Πατριαρχεία, η σε άλλες δικαιοδοσίες δεν υποχρεούται να σεβαστεί εγκυκλίους που δεν τον αφορούν. Εκεί, το πεδίο δράσεως των όποιων νεωτεριστών και αναθεωριστών είναι πλούσιο. Όπως και πλούσια τα ελέη απο κοινό που δεν γνωρίζει η δεν το αφορά μουσικό η μουσικολογικό θέμα.

5) Και, συνεχίζοντας την σκέψη (4), σε δικαιοδοσίες που αγνοούν την παράδοση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, την παράδοση και το ΜΕΣΟ ΟΡΟ των ακουσμάτων των τελευταίων 60 ετών στην Ελλάδα, ασφαλώς και είναι ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ να περάση το κίβδηλο ως γνήσιο, και ο αποκλεισμός του μέσου όρου ως αυθεντία. Στις ΗΠΑ π.χ. εκτώς την πολυφωνία, έχουμε και Αμερικανοψαλτική στις Αντιοχειανές, Ρωσσικές, ημιρωσσικοαντιοχιανές δικαιοδοσίες. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ, και αναφέρωμαι μόνο για την κατάσταση των ΗΠΑ, υπάρχουν μερικοί λαλίστατοι (δια μέσου μπλόγκς, ιδιοτικές ιστοσελίδες, και τα συναφή που δηλώνουν....μύστες και ειδήμονες!

6) Το Ψαλτολόγιο έχει και μέλη που δεν τους επιρρεάζουν (κανονικώς τουλάχιστον) εγκύκλιοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος διοτι δεν ανήκουν ούτε στη μία ούτε και στην άλλη δικαιοδοσία. Μπορεί να ανήκουν και σε ομολογίες που δεν έχουν σχέση με τα ιστορικά Πατριαρχεία ή τις αυτοκέφαλες εκκλησίες αναγνωρισμένες απο τα ιστορικά πατριαρχεία. Αρα, όταν γράφει τις να σεβαστούν οι εγκύκλιοι της Εκκλησίας της Ελλάδος, η απάντησή τους, μάλλον, είναι "δεν με καίει καρφί διοτι ανήκω αλλού".

Εαν και δεν αμφιβάλλω και δεν αμφισβητώ την αγάπη των μελών που ανήκουν σε άλλη ορθόδοξη ομολογία για την μουσική (όποιου ρεύματος) και την ανησυχία τους για τα θεωρητικά της μουσικής θέματα, απλως δεν περιορίζονται απο εγκυκλίους, διοτι δεν τους αφορούν αυτοί οι εγκύκλιοι.....

Γιαυτό, παραπλεύρως, πιάνουν τόπο σε τέτοια πεδία, και διαφημιστικές εταιρίες τύπου Χαρμονία Μούντι και Τζέϊντ να παρουσιάζουν ρεύματα νεωτερισμού και αναθεώρησις της παράδοσης ως αυθεντία και τους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών ως Θρύλλους.

Πάντως, εμείς που υπαγόμασται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ή στην Εκκλησία της Ελλάδος και ψάλλουμε σε ΑΝΑΛΟΓΙΟ οφείλουμε να σεβόμαστε τις εγκυκλίους τους. Και, εφ όσον μαθητεύσαμε σε ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, στους οποίους ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ και ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΜΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤ ΙΔΙΑΝ, και όχι μια Κυριακή κάθε καλοκαίρι, οφείλουμε να δούμε κατα πόσο εκπροσωπούν το μέσο όρο ή κάποια νεωτεριστική τάση που αποκλείεται απο το μέσο όρο. Εαν πρόκειται για το μέσο όρο, τότε καλως. Εαν όχι, όπως και άλλοι είχαν το θάρρος και την ειληκρήνεια να το κάνουν, αλλάζουμε νοοτροπία, προσεγγίζουμε το μέσο όρο, ή ακομα ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ στα πρώτα βήματά μας, τα οποία ενδεχομένως να ανήκαν στο μέσο όρο.....

ΝΓ
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
Εν Πάτραις τη 19η Δεκεμβρίου 2001
Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΠΑΤΡΩΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ


Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ Πρωτ.63 Διεκπ.27 9-01-2004
και επειδή δεν έχω σκάνερ με λίγα λόγια από την Ιερά Σύνοδος λέει:με την ιστορική απόφαση (5-2-2003) της ορίζει ότι
''εμμένομεν εις την Απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των τριών Διδασκάλων...''


Εαν, φιλε μου, απαντας "Ναι" στο ερωτημα μου αυτο. . .

Ειληκρινά νομίζεται ότι ο μαχητικός αγώνας σας εναντίον του Καρά και του Αγγελόπουλου έχει ευλογία απο την Εκκλησία?

. . . με τα παραπανω, μαλλον λαθος ερμηνευεις αυτο το γραμμα και την αποφαση της Εκκλησιας.

Η Εκκλησια δεν εχει δωσει σε ΚΑΝΕΝΑΝ ουτε το δικαιωμα ουτε την εξουσια να εφαρμοση δηθεν τα θεληματα της Εκκλησιας. Ο 'ιερος πολεμος' ειναι 100% δικος σας και οχι της Εκκλησιας. Γιατι η Εκκλησια μπορει να σου λεει οτι εχεις δικιο απ το πρωι μεχρι το βραδυ (πραμα που ΔΕΝ εχει κανει αφου ολοι μας των Τριων Δασκαλων ψελνουμε), αλλα αυτο δεν αλλαζει τιποτα. Η Εκκλησια μιλαει για τον εαυτον Της, οχι ο Νικος, και ο Γιαννης, και ο Κωστας (τυχαια ονοματα). Και εαν η Εκκλησια λεει διαφορα και το αφηνει εκει, παρτο χαμπαρι, εκει θα μηνει.

"Ναι, θα παμε για καφε," σου λεει η κοπελλα εδω και 10 χρονια (απ το 2001 και το 2004).
"Ναι, θα παμε" καυχασαι στους φιλους σου. Ξαναρωτας, "Ναι, θα παμε, σιγουρα," σου λεει.

Ε, αφου δεν συνεχιζεις τη ζωη σου. . .αυτη φταιει που καθεσαι στο περιμενε? Δικαιωμα σου να την ρωτας συνεχεια. Μαλλον δεν εχεις καταλαβει.

Τελος παντων, δεν λυθακαν τα θεματα το 2001 και το 2004 οπως αναφερεις?

Ο μαχητικος αγωνας εναντιον του Καρα και του Αγγελοπουλου ειναι δικος σας, οχι της Εκκλησιας. Και γι' αυτο ΠΟΤΕ δεν σας ειπε, ΟΥΤΕ προκειται να σας πει να πολεμαται σεβαστους συναδελφους σας. Οσο και να την πιεζεται.

Οντως, φιλε μου, ευτυχώς που η διοικούσα Εκκλησία έχει περισσότερη σοφία απο μας.

Τασος
Υ.Γ. Μετα απ' το 2004, τιποτα? Ουτε απανταει τωρα, ε. Χμ. . .

. . .
 

greek487

Tasos N.
ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ Ο ΚΑΡΑΣ.

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.



Ἄς σβήσει πλέον τὸ καρβουνάκι στὸ θυμιατὸ, μᾶς φλόμωσε τὸ λιβάνι ...


Αφηστε το θυμιατο και το λιβανι, να συνεχισουμε με τη παραλογη 'καταδικη'?


. . .
 

greek487

Tasos N.
Κ. Γιαννουκακη,

3) Στο πνεύμα της σκέψης (2), εαν ρωτήσουμε τον Αγγελόπουλο ΠΟΙΟΥΣ θεωρεί ως ΜΑΘΗΤΕΣ (μακροχρόνια διδασκαλία κατ ιδίαν) και όχι ποιοι ήταν οι...κομήτες του καλοκαιριού η μερικών καλοκαιριών ως ισοκράτες ή και ως μελωδοί της δευτέρας η και της τρίτης σειράς στην ΕΛΒΥΧ, τι θα μας απαντήσει; Φοβάμαι, πως πολλοί που δηλώνουν ΜΑΘΗΤΕΣ του Αγγελόπουλου (με την έννοια όπως την παρουσιάζω εδώ) θα ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΘΟΥΝ. Τότε; ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ αυτών που αυτοπροβάλλονται ως........γνώστες της μεθόδου Καρά; Μήπως ειναι αυτοδίδακτοι;

Σιγουρα. Ποιους αραγε θεωρει ο Αρχων τους μαθητες του?

Τι θα ελεγε ο Αρχων εαν τον ρωτουσαμε?

Τι λετε ρε παιδια? Πρεπει να το μαθουμε. Οπως και για την διαφημησεις που γινονται. Η Εκκλησια το απαιτει και εχουμε ιερο καθηκον να βρουμε τις απαντησεις.

Γιαυτό, παραπλεύρως, πιάνουν τόπο σε τέτοια πεδία, και διαφημιστικές εταιρίες τύπου Χαρμονία Μούντι και Τζέϊντ να παρουσιάζουν ρεύματα νεωτερισμού και αναθεώρησις της παράδοσης ως αυθεντία και τους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών ως Θρύλλους.

Μαλλον η Χαρμονία Μούντι και Τζέϊντ ξερουν τη δουλεια τους και ποιους θεωρουν αξιους να γραψουν. Ευτηχως που σωστα κρινουν τα μουσικα αποτελεσματα και αγνοουν ιδεολογικα επιχειρηματα σαν τα δικα σας.

Πάντως, εμείς που υπαγόμασται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ή στην Εκκλησία της Ελλάδος και ψάλλουμε σε ΑΝΑΛΟΓΙΟ οφείλουμε να σεβόμαστε τις εγκυκλίους τους.

Αφου κανουμε και κυρηγματα τωρα. . .να διευκρινισω. Εμεις που υπαγομασται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ή στην Εκκλησία της Ελλάδος και ψάλλουμε σε ΑΝΑΛΟΓΙΟ οφείλουμε να αφησουμε τον δηθεν ιερο πολεμο που εχουμε κατασκευασει, να κανουμε τη δουλεια μας, και να αφησουμε τον κ. Αγγελοπουλο και τους συνεργατες του στην ησυχια τους.

Και, εφ όσον μαθητεύσαμε σε ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, στους οποίους ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ και ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΜΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤ ΙΔΙΑΝ, και όχι μια Κυριακή κάθε καλοκαίρι, οφείλουμε να δούμε κατα πόσο εκπροσωπούν το μέσο όρο ή κάποια νεωτεριστική τάση που αποκλείεται απο το μέσο όρο. Εαν πρόκειται για το μέσο όρο, τότε καλως. Εαν όχι, όπως και άλλοι είχαν το θάρρος και την ειληκρήνεια να το κάνουν, αλλάζουμε νοοτροπία, προσεγγίζουμε το μέσο όρο, ή ακομα ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ στα πρώτα βήματά μας, τα οποία ενδεχομένως να ανήκαν στο μέσο όρο.....

Ευτηχως που ο μεσος ορος και η μετριοτητα δεν ειναι αρκετα για μερικους.

Τασος
Υ.Γ.
Στο πνεύμα της σκέψης (2), εαν ρωτήσουμε τον Αγγελόπουλο ΠΟΙΟΥΣ θεωρεί ως ΜΑΘΗΤΕΣ (μακροχρόνια διδασκαλία κατ ιδίαν) και όχι ποιοι ήταν οι...κομήτες του καλοκαιριού η μερικών καλοκαιριών ως ισοκράτες ή και ως μελωδοί της δευτέρας η και της τρίτης σειράς στην ΕΛΒΥΧ, τι θα μας απαντήσει;

Και, εφ όσον μαθητεύσαμε σε ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ, στους οποίους ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ και ΜΑΘΗΤΕΥΣΑΜΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤ ΙΔΙΑΝ, και όχι μια Κυριακή κάθε καλοκαίρι

Θα σας παρακαλουσα κ. Γιαννουκακη, αφου απευθυνοσαστε στο προσωπο μου, εαν εχετε το φιλοτιμο να σταματησεται τα υβριστικα ψεματα που γραφετε. Ας συκοφαντησετε οποιον θελετε, τον κ. Αγγελοπουλο, τους αλλους συνεργατες του, αλλα εμενα ΠΟΤΕ. Εκτος εαν θελετε να απευθυνθω απ' ευθειας στο προσωπο σας. Πολυ ευκολα. Η επιλογη ειναι δικη σας. Οσες συκοφαντιες και να γραψετε, δεν θα βοηθησουν τη σκεψη σας.

. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
κ. Νασση,

Κατ αρχάς ΠΟΥ ΕΙΔΑΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΑΣ;;;;;;;;;

Μα, θα μας τρελλάνετε τελικά!!!!

Είδατε πουθενά το όνομά σας;;;;;

Καλα, θέλετε να επιβάλετε και λογοκρισία επειδη εχετε καπια ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΗ;;;;

ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!!!!

Για τα αλλα, ανοιγω άλλη απάντηση....
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
κ. Νασση,

1) Μουσικολογικά ΔΕΝ θέλετε να απαντήσετε

2) Ιστορικά ΔΕΝ θελετε να απαντήσετε

3) Επι λεξιλογίου ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ έχετε κάποιο προβλημα και δεν δείχνετε διάθεση να καταλάβατε απλά ελληνικά (π.χ. οι έννοιες των λέξεων ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΑΥΘΕΝΤΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ ΑΚΡΙΒΕΣ κ.α.)

Τελικά ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΤΕ;;;;;;;;

ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ θέλετε να μας επιβληθεί οταν αποδεικνύουμε τα σφάλματα του εμπνευστού σας με μετρήσεις, με ιστορία και με μουσική;;;;;

Είστε μαθητής του Αγγελόπουλου ή δεν είστε ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΙΕΙ ΚΑΡΦΗ εφ όσον ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ η ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ να απαντήσετε Μουσικά ή και ιστορικά


Υγιαίνετε (!!!)

ΝΓ
 
Status
Not open for further replies.
Top