GabrielCremeens
Music Director at St. George, Albuquerque, NM
Καλημέρα σε όλους,
Μπερδεύομαι λιγάκι από ένα φθορά που βλέπω στο κείμενο στο Δοξαστικό του Εσπερινού του Αγίου Καλλιστράτου (ΚΖ' Σεπτεμβρίου). Στη τρίτη γραμμή, μετά από τη μαρτυρία του ΠΑ, βρίσκεται μια διατονική φθορά του ΠΑ στο φθόγγο ΓΑ (στη λέξη φοβερός) - δηλαδή, η βάση του ήχου (δηλαδή ΠΑ) γίνεται Ζω διατονικό. Αυτή η φθορά λύεται μετά από οκτώ νότες, με μια διατονική φθορά του ΠΑ στο φθόγγο ΠΑ.
Αυτή η μεταβολή μου φαίνεται να είναι πολύ ωραία, πολύ όμορφη, αλλά και πολύ παράξενη, επειδή τέτοια μεταβολή δεν έχει καμία σχέση με τις συνηθείς μεταβολές του τετάρτου ήχου. Πριν από τώρα, δεν έχω δει τέτοια μεταβολή στο έργο του Στεφάνου Λαμπαδαρίου.
Μπορεί να είναι λάθος; Φάνταζομαι πως αυτή η διατονική φθορά στο ΓΑ ίσως πρέπει να είναι εναρμονική φθορά του Ζω - δηλαδή το ατζέμ - που τραβάει το Βου προς το Γα. Αυτή η μεταβολή γίνεται συχνά στον τέταρτο ήχο (από το Πα, το οποίο λέγεται "τεταρτόπρωτος"), π.χ. στο Εωθινό Δοξαστικό "Ορθρός ην βαθύς".
-Γαβριήλ
Μπερδεύομαι λιγάκι από ένα φθορά που βλέπω στο κείμενο στο Δοξαστικό του Εσπερινού του Αγίου Καλλιστράτου (ΚΖ' Σεπτεμβρίου). Στη τρίτη γραμμή, μετά από τη μαρτυρία του ΠΑ, βρίσκεται μια διατονική φθορά του ΠΑ στο φθόγγο ΓΑ (στη λέξη φοβερός) - δηλαδή, η βάση του ήχου (δηλαδή ΠΑ) γίνεται Ζω διατονικό. Αυτή η φθορά λύεται μετά από οκτώ νότες, με μια διατονική φθορά του ΠΑ στο φθόγγο ΠΑ.
Αυτή η μεταβολή μου φαίνεται να είναι πολύ ωραία, πολύ όμορφη, αλλά και πολύ παράξενη, επειδή τέτοια μεταβολή δεν έχει καμία σχέση με τις συνηθείς μεταβολές του τετάρτου ήχου. Πριν από τώρα, δεν έχω δει τέτοια μεταβολή στο έργο του Στεφάνου Λαμπαδαρίου.
Μπορεί να είναι λάθος; Φάνταζομαι πως αυτή η διατονική φθορά στο ΓΑ ίσως πρέπει να είναι εναρμονική φθορά του Ζω - δηλαδή το ατζέμ - που τραβάει το Βου προς το Γα. Αυτή η μεταβολή γίνεται συχνά στον τέταρτο ήχο (από το Πα, το οποίο λέγεται "τεταρτόπρωτος"), π.χ. στο Εωθινό Δοξαστικό "Ορθρός ην βαθύς".
-Γαβριήλ