Ακούσματα «τραγουδάκια»... γνώμες...

Status
Not open for further replies.

aposto

Παλαιό Μέλος
Επειδη λενε καποιοι οτι τα ακουσματα καποιων ειναι τραγουδακια ανεβαζω ενα ηχητικο με τον Αρχοντα Στανιτσα οταν το ακουσετε ολο παρακαλω πολυ να ακουσω γνωμες ειδικα για το Τριαδι.

 
Last edited by a moderator:
Επειδη λενε καποιοι οτι τα ακουσματα καποιων ειναι τραγουδακια ανεβαζω ενα ηχητικο με τον Αρχοντα Στανιτσα οταν το ακουσετε ολο παρακαλω πολυ να ακουσω γνωμες ειδικα για το Τριαδι.

Άσχετο με το θέμα, αλλα αφου το εβαλες Αποστολάρα το ηχητικό αυτο, ας γράψω μια σκέψη μου:
Και τους έφταιγε ο Χατζημάρκος μετά εκει στην Πόλη....
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
..... παρακαλω πολυ να ακουσω γνωμες ειδικα για το Τριαδι....

Ν' ακούσεις τι; Ότι είναι κι αυτό τραγουδάκι; Ασφαλώς και είναι. Ότι είναι απαράδεκτο για την εκκλησία; Και βέβαια είναι (κατ' εμέ). Ουδείς αλάθητος. Όποιος όμως από την τεράστια προσφορά του Θρ. Στανίτσα και των ομοίων του "τεράτων" της εκκλησιαστικής μας μουσικής, επιλέγει να μείνει και να μιμηθεί ακούσματα σαν κι αυτό, αδικεί την μνήμη τους, την μεγάλη τους προσφορά, και ΑΣΦΑΛΩΣ βρίσκεται σε λάθος δρόμο. Και δυστυχώς δεν είναι λίγοι αυτοί που ακριβώς σε τέτοια ακούσματα μένουν κι αυτά αναπαράγουν (προσπαθούν δηλαδή) προς ζημίαν της μουσικής μας.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Άσχετο με το θέμα, αλλα αφου το εβαλες Αποστολάρα το ηχητικό αυτο, ας γράψω μια σκέψη μου:
Και τους έφταιγε ο Χατζημάρκος μετά εκει στην Πόλη....

Χριστός ανέστη.

Ο Άρχων εδώ ψάλλει στην Αθήνα στον Ι. Ν. Αγ. Δημητρίου Αμπελοκήπων τη δεκαετία του 1970. Είναι γνωστόν τοις πάσι ότι εκεί επέλεξε να ψάλλει και μαθήματα διαφορετικά από ό,τι στο Πατριαρχείο, χωρίς όμως να αφίσταται του ύφους. Το τί έγινε στην Πόλη έχει να κάνει με διαφορετικά ζητήματα κ σχετίζεται με την ιδιότητα του Άρχοντος της ΜΧΕ και τον οφειλόμενο σεβασμό προς αυτήν από όλους. Δεν έχει κανένα νόημα να αναρτώνται ηχητικά όπου κ ο Άρχων εκφράζεται πιο ελεύθερα, αλλά και ο εκλιπών μέγιστος Μ. Χατζημάρκος αυτοσχεδιάζει, προκειμένου να συγκριθούν. Εδώ και 50 χρόνια γίνεται αυτή η ᾽᾽δουλειά᾽᾽ χωρίς αποτέλεσμα...
 
Last edited:

aposto

Παλαιό Μέλος
Θα το πω κ θελω να καλυψω ολους εδω.
Μελετωντας τη μουσικη περισσοτερο περα απ ολους τους θαυμασμους κ τις πραγματικα ωραιες φωνες που υπαρχουν κ που μου αρεσουν αναθεωρησα καποια πραγματακια κ θα πω πως ο Θρασυβουλος Στανιτσας ειναι για να μην πω ο μεγαλυτερος Πρωτοψαλτης της Ορθοδοξιας αλλα τελος παντων ενας απο τους μεγαλους που αφησε ιστορια ισως πιο πολυ απ ολους.
Ειναι η πρωτη φορα που θα συμφωνησω κ με το Neokli κ με πολλους αλλους.
Δεν το ανεβασα γιατι το τραγουδαει απλα επειδη η ψαλτικη τεχνη ειναι μια απεραντη καλλιτεχνια οπου ο Στανιτσας παντα γνωριζε τι ελεγε κ παντα ηξερε να στολιζει οποιοδηποτε κομματι εστω φιλοι μου χανοντας κ καποιες πεταστες η διαφορες νοτες απο μεσα.
Οπωσδηποτε το εργο του ολο δεν επισκιαζεται η δεν πικαρεται απο αυτες τις ηχογραφησεις γιατι κ αυτες συμπεριλαμβανονται στις μεγαλες του ερμηνειες που τοσο εξοχα μας αφησε.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Χριστός ανέστη.

Ο Άρχων εδώ ψάλλει στην Αθήνα στον Ι. Ν. Αγ. Δημητρίου Αμπελοκήπων τη δεκαετία του 1970. Είναι γνωστόν τοις πάσι ότι εκεί επέλεξε να ψάλλει και μαθήματα διαφορετικά από ό,τι στο Πατριαρχείο, χωρίς όμως να αφίσταται του ύφους.... ..
Χριστός Ανέστη!
Βλέπω, να εξακολουθείτε να επιλέγετε τις αρνητικές, κατ' εμέ, στιγμές των Αρχόντων, παρόλο που υπάρχει αδιάψευστος και καθολικής αποδοχής ζωντανός μάρτυρας, ο Άρχ. Κων/νος Μαφείδης, που μίλησε για τα του Πατριαρχείου εδώ.
Επιλέγω τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
"Στο Πατριαρχείο δεν είχε "τέτοια πράγματα" (τσιρίγματα κ.ά)
Είχαν φτάσει σε σημείο να τσιρίζουν.....
Ο Νικολαΐδης "τα συμμάζεψε"...................
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Χριστός Ανέστη!
Βλέπω, να εξακολουθείτε να επιλέγετε τις αρνητικές, κατ' εμέ, στιγμές των Αρχόντων, παρόλο που υπάρχει αδιάψευστος και αντικειμενικής αποδοχής ζωντανός μάρτυρας, ο Άρχ. Κων/νος Μαφείδης, που μίλησε για τα του Πατριαρχείου εδώ.
Επιλέγω τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Στο Πατριαρχείο δεν είχε "τέτοια πράγματα" (τσιρίγματα κ.ά)
Ο Νικολαΐδης "τα συμμάζεψε"...................

Αληθώς ο Κύριος! Αλλά είναι εντελώς εσφαλμένη η παράθεση. 50 χρόνια κρατά αυτό το πανηγύρι χωρίς αποτέλεσμα ... Το δε μήνυμα παντελώς άσχετο κ διόλου αναστάσιμο....
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ο μόνος τρόπος να σταματήσει το "πανηγύρι" είναι να σκεφτούμε λίγο πιο ανθρώπινα: να δεχτούμε ότι και ένας Στανίτσας μπορούσε να κάνει λάθη, όπως όλοι οι άνθρωποι. Το αντίθετο είναι κάτι που ούτε σε άγιο δεν θα το αποδίδαμε (συμφωνώ με τον Νεοκλή).

Αν το δεχτούμε αυτό, ούτε οι κάθε λογής "κλασικιστές" θα επικαλούνται τα Τριάδι του (για την ακρίβεια, τα πιο πολλά από τα μεταγενέστερα Τριάδι του) για να τον πλήξουν (συνήθως με το γάντι), ούτε οι θαυμαστές του θα νιώθουν την ανάγκη να απολογηθούν εξ ονόματός του δικαιολογώντας ενίοτε πράγματα τα οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζουν με ιστορικού τύπου κατανόηση, αλλά και κριτικό πνεύμα.

Σε όλα χρειάζεται να λανθάνει η ιστορική μέθοδος, κι αυτή δείχνει ότι σε μια ρευστή μουσικά εποχή και περιοχή, ένας φωτισμένος άνθρωπος με τεράστια προσφορά θέλησε να δοκιμάσει κάποια πράγματα. Δεν πέτυχε σε όλα. Τι πιο φυσιολογικό και τι πιο ανθρώπινο.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Καταρχήν, έχω βαρεθεί να ακούω ηχητικά από βιντεάκια στο σωλήνα, με πειραγμένες στροφές. Έχει ηχητικά που ακούς τους Πρίγγο, Στανίτσα κ.α. σαν στρουμφάκια! :D

Δε μπαίνω στη διαδικασία να κρίνω, αν είναι «αμιγής» :)rolleyes:) βυζαντινή μουσική ή αν έχει προσμίξεις από εξωτερικά μέλη, αλλά στις κανονικές στροφές το μάθημα έχει άλλη σοβαρότητα και «τραγουδάκι», εγώ τουλάχιστον, δε μπορώ να το πω.
 

Attachments

  • Χερουβικόν Ήχος Α' Στανίτσας.mp3
    8.4 MB · Views: 59

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Καταρχήν, έχω βαρεθεί να ακούω ηχητικά από βιντεάκια στο σωλήνα, με πειραγμένες στροφές. Έχει ηχητικά που ακούς τους Πρίγγο, Στανίτσα κ.α. σαν στρουμφάκια! :D

Δε μπαίνω στη διαδικασία να κρίνω, αν είναι «αμιγής» :)rolleyes:) βυζαντινή μουσική ή αν έχει προσμίξεις από εξωτερικά μέλη, αλλά στις κανονικές στροφές το μάθημα έχει άλλη σοβαρότητα και «τραγουδάκι», εγώ τουλάχιστον, δε μπορώ να το πω.

Τα βαπτίζουμε ''τραγουδακια'', επειδή είναι πολύ πιο ευκολο και ανετο από το να σκυψουμε να μελετήσουμε σοβαρα αυτά που μας αφησε...και να αξιοποιήσουμε την ευκαιρια που μονο ο Στανιτσας μας χαριζει....λυπάμαι....
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
.......................................
............................................................................................
Σε όλα χρειάζεται να λανθάνει η ιστορική μέθοδος, κι αυτή δείχνει ότι σε μια ρευστή μουσικά εποχή και περιοχή, ένας φωτισμένος άνθρωπος με τεράστια προσφορά θέλησε να δοκιμάσει κάποια πράγματα. Δεν πέτυχε σε όλα. Τι πιο φυσιολογικό και τι πιο ανθρώπινο.
κ. Γεώργιε, Χριστός Ανέστη!
Εφ' όσον οι νεώτεροι, εντοπίζουμε - εάν εντοπίζουμε, λάθη και παραλείψεις στις Ιεροψαλτικές Πατριαρχικές μορφές, για τους λόγους που αναφέρεις και είναι κατανοητοί & προφανείς, θα πρέπει απλά, να μην "πέσουμε στα ίδια σφάλματα"!
Το να αυτοσχεδιάζω "τραγουδώντας", επειδή πειραματίστηκε, όμοια, μια - δυο φορές ο αείμνηστος Άρχ. Θρ. Στανίτσας, το θεωρώ άτοπο, αφού δεν είναι παραδοσιακό, δεν αρμόζει στη ιερότητα του χώρου και έχει ήδη δοκιμαστεί!
Μίλησα, όμως, σ' άλλο σχετικό θέμα, για "Θεοποίηση του λαρυγγιού μας", που κατ' εμέ, ευθύνεται, εν πολλοίς, για τις τραγουδιστικές εκτελέσεις μας και όχι μόνο!

Μια άλλη διάσταση, των τραγουδιών εντός των Ι. Nαών είναι και οι πολυφωνικές χορωδίες. Ο Άρχ. Κ. Μαφείδης μίλησε και γι' αυτές.......
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Επειδη λενε καποιοι οτι τα ακουσματα καποιων ειναι τραγουδακια ανεβαζω ενα ηχητικο με τον Αρχοντα Στανιτσα οταν το ακουσετε ολο παρακαλω πολυ να ακουσω γνωμες ειδικα για το Τριαδι.

Όταν αυτοί οι "κάποιοι" λένε ότι κάποιοι (μέσα σ'αυτούς κι ο Στανίτσας) λέει τραγουδάκια, εννοούνε ότι

1) δεν έχει ψαλτικό χρόνο, αλλά τα λέει ισόχρονα, όπως στα τραγούδια
2) δεν έχει σωστές ατάκες-εισόδους σε κάθε φθόγγο, όπως οι τραγουδιστές (παρ'ότι αρκετά από τα δείγματα παραδοσιακών τραγουδιών που έχουμε απ'την εποχή του 1920,1930, 1940, τόσο από τραγουδιστές όσο και από οργανοπαίχτες αποδεικνύουν πως ακόμη και στα παραδοσιακά τραγούδια υπήρχε αυτό το φαινόμενο)
3) κάνει τόσους πολλούς λαρυγγισμούς, όπως ακριβώς στα δημοτικά τραγούδια
4) εφευρίσκει αμανετζίδικες μουσικές γραμμές, μιμούμενος μια τάση της εποχής του, αλλά με υπερβάλλοντα ζήλο θα 'λεγα (και μετά απ'αυτόν έγινε χαμός στο ίσιωμα και τις εξαιρέσεις τις έκαναν κανόνα).

Αυτό εννοούνε.
Το τι καταλαβαίνουν (και κυρίως το τι ΔΕΝ καταλαβαίνουν) κάποιοι "άλλοι κάποιοι", είναι άλλο θέμα.
 
Κρεμαστάριον (παλαιόν μαθηματάριον)

Πηδήξτε, πηδήξτε πιο ψηλά, ω αδελφοί!
Λιγάκι ακόμη, να! Θα τ΄ ακουμπήσω...
Είτε εγώ, είτε αυτός, είτε εσύ,
τους παλαιούς τιτάνες θα γκρεμίσω.

Πηδήξτε, πηδήξτε πιο ψηλά, συνάδελφοι!
Κι άμα δεν φτάνετε, θαρρώ υπάρχει λύση.
Βρείτε μια μετριότητα ανάδελφη,
για να σας κάνει "ποδαράκι" (μπας και τ' άλμα σας αυξήσει).

Πηδήξτε, μα πηδήξτε πιο ψηλά, βρε ευλογημένοι!
Καλώς. Ας είναι. Σταματάμε να μιλάμε.
Έχουμε Πέτρο, Σίμωνα. Καθηγητάδες παινεμένοι
ποφάνθηκαν πως είναι κρεμαστάρια και άλλο δεν πηδάμε...
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
κ. Γεώργιε, Χριστός Ανέστη!
Εφ' όσον οι νεώτεροι, εντοπίζουμε - εάν εντοπίζουμε, λάθη και παραλείψεις στις Ιεροψαλτικές Πατριαρχικές μορφές, για τους λόγους που αναφέρεις και είναι κατανοητοί & προφανείς, θα πρέπει απλά, να μην "πέσουμε στα ίδια σφάλματα"!
Το να αυτοσχεδιάζω "τραγουδώντας", επειδή πειραματίστηκε, όμοια, μια - δυο φορές ο αείμνηστος Άρχ. Θρ. Στανίτσας, το θεωρώ άτοπο, αφού δεν είναι παραδοσιακό, δεν αρμόζει στη ιερότητα του χώρου και έχει ήδη δοκιμαστεί!
Αληθώς Ανέστη!
Πρώτον: εγώ δεν μίλησα γενικά για λάθη και παραλείψεις, αλλά ειδικά για ορισμένα Τριάδι του Στανίτσα (ενίοτε και κάποιες ακόμη φράσεις χερουβικών), ανάμεσα στα οποία και το συγκεκριμένο (για τα οποία παρατηρώ μια ομοφωνία ως προς τον προσδιορισμό "υπερβολή" - τραγουδάκι, ούτε εγώ θα το έλεγα, συμφωνώ με τον Χάρη).

Δεύτερον: το λάθος να γενικεύεται μια αυτοσχεδιαστική τάση σε πολλά από πολλούς (και δη αμύητους -εδώ είναι το πρόβλημα- στη συνολικότερη άρτια τέχνη του Στανίτσα) είναι κάτι για το οποίο δεν ευθύνεται ο ίδιος. (εδώ μάλλον συμφωνούμε).

Τρίτον: πιστεύω ότι αυτές οι καινοτομίες είναι πάρα πολύ μικρό μέρος της συνολικής προσφοράς του Στανίτσα. Ο άρχων ήταν κάτι πολύ ευρύτερο και κατ' εμέ βαθύτερο από τους μεμονωμένους αυτοσχεδιασμούς του και αν αυτό δεν φαίνεται στη συζήτηση, τότε απλά τον αδικούμε.

ΥΓ Για τους λαρυγγισμούς και τις "ατάκες" να μη μιλήσουμε εδώ, είναι θέμα γενικότερο της έκφρασης του Στανίτσα αυτό, εδώ μιλάμε για μελωδικές γραμμές νομίζω.
ΥΓ 2 Νικόλαε, η εφαρμογή της παροιμίας (έστω με τόσο έντεχνο τρόπο) σε μια τετοια συζήτηση αποτελεί σχηματοποίηση και δεν βοηθάει να βγει κάτι παραπέρα. Τελικά, ερώτημα απλό, είναι δυνατό να μην έκανε κανένα λάθος ο άρχων; Για να είναι όντως τιτάνας κάποιος, προϋπόθεση ειναι να μην είναι θεός.
 
Last edited:
Τελικά, ερώτημα απλό, είναι δυνατό να μην έκανε κανένα λάθος ο άρχων; Για να είναι όντως τιτάνας κάποιος, προϋπόθεση ειναι να μην είναι θεός.

Αδελφέ Γεώργιε, όλοι κάνουν λάθη. Μερικά είναι όντως λάθη, άλλα μας φαίνονται λάθη. Όπως και να έχει διαφωνώ με την συντεταγμένη σταυροφορία αποκαθήλωσης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Λίγο σεβασμός σε ανθρώπους που δεν πρόκειται να τους φτάσουμε ποτέ, δεν είναι κακό, μάλιστα δείχνει και ταπεινό φρόνημα, το οποίο τείνει να εξαφανιστεί...
Με εκτίμηση και αδελφική αγάπη!
Χριστός Ανέστη!
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Για τους λαρυγγισμούς και τις "ατάκες" να μη μιλήσουμε εδώ, είναι θέμα γενικότερο της έκφρασης του Στανίτσα αυτό, εδώ μιλάμε για μελωδικές γραμμές νομίζω.
Εγώ πιστεύω ότι δεν είναι, διότι πολλοί στην εποχή του δεν είχαν σωστές ατάκες και όλοι από τότε και πέρα, είτε τον μιμούνται είτε όχι, ΔΕΝ έχουν ατάκες και βάζουν λάθος λαρυγγισμούς, αν όχι πολλούς, που αυτό είναι στοιχείο της ερμηνείας του, αλλά τίθεται μέσα στα πλαίσια του δήθεν εμπλουτισμού των γραμμών.
Έτσι συνδέω τους λαρυγγισμούς με τις μελωδικές γραμμές, γι'αυτό και τους αναφέρω.

Το μοναδικό του σφάλμα, το οποίο είχε την δυνατότητα να μην το πράξει, αλλά άγνωστο, σε μένα τουλάχιστον, γιατί δεν το διόρθωσε, ήταν να μάθει σωστές ατάκες και χρόνο, όντας απέναντι απ'τον Πρίγγο 20 χρόνια και όντας αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυς της ψαλτικής του Ναυπλιώτη.
Είτε δεν είχε την νοητική ικανότητα να το κάνει, είτε δεν το έκανε επειδή δεν το ήθελε (λόγω "κόντρας" με τον Πρίγγο;;; επειδή δεν ήθελε να τον "μιμηθεί";;; και ίσως να μην μπορούσε ποτέ;;; άρα θα γινόταν μια φτηνή και ασήμαντη απομίμηση του Πρίγγου;;; άρα δεν θα έβγαινε ποτέ μπροστά και δεν θα ήταν ανεξάρτητος;;; και δεν ξέρω γω τι άλλο...).
Επίσης παίζει ρόλο το ότι ΠΟΤΕ δεν μαθήτευσε στον Πρίγγο, αλλά μόνο τον άκουγε.

Ο aposto είπε να ακούσουμε το χερουβικό και ειδικά το Τριάδι, αλλά δεν διευκρίνισε αν θέλει να ακούσουμε τις μουσικές γραμμές και να κρίνουμε ΜΟΝΟ αυτές.
Θεωρώ ότι όλα τα παραπάνω παίζουν ρόλο στο γιατί κάποιοι λένε ότι ο Στανίτσας τραγουδάει αντί να ψάλλει.
Έτσι το αντιλαμβάνομαι.
Μπορεί και να κάνω λάθος.

Ευχαριστώ! :)
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Επίσης παίζει ρόλο το ότι ΠΟΤΕ δεν μαθήτευσε στον Πρίγγο, αλλά μόνο τον άκουγε.

Ε όχι και δεν μαθήτευσε στον Πρίγγο..δηλ. όταν ακούς κάποιον δεν είναι μαθητεία αυτό;; Λάθεμένη 'αποψη έχεις.. Εσύ όταν είσαι στο αμφιθέατρο τι κάνεις;; Aκούς τον καθηγητή σου. Δεν είναι μάθηση αυτή; όλοι το αναφέρουν ό,τι το μεγαλύτερο σχολείο είναι το αναλόγιο..και ύστερα μαθήτευσε με την έννοια που το λες και εσύ στον Σομπατζη (μαθητή Ναυπλιώτη) οπότε το ίδιο και το αυτό..
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Επειδη λενε καποιοι οτι τα ακουσματα καποιων ειναι τραγουδακια ανεβαζω ενα ηχητικο με τον Αρχοντα Στανιτσα οταν το ακουσετε ολο παρακαλω πολυ να ακουσω γνωμες ειδικα για το Τριαδι.


Ἄφθονες γνῶμες ὅλων τῶν εἰδῶν καὶ τάσεων

Γιατί ο Στανίτσας άλλαξε αρκετά στις ερμηνείες του με τον ερχομό του στην Ελλάδα;

Κι ἐδῶ ἀπ' ὅπου ξεκίνησε τὸ προηγούμενο.

Διάλεξε καὶ πάρε.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Ε όχι και δεν μαθήτευσε στον Πρίγγο..δηλ. όταν ακούς κάποιον δεν είναι μαθητεία αυτό;; Λάθεμένη 'αποψη έχεις.. Εσύ όταν είσαι στο αμφιθέατρο τι κάνεις;; Aκούς τον καθηγητή σου. Δεν είναι μάθηση αυτή; όλοι το αναφέρουν ό,τι το μεγαλύτερο σχολείο είναι το αναλόγιο..και ύστερα μαθήτευσε με την έννοια που το λες και εσύ στον Σομπατζη (μαθητή Ναυπλιώτη) οπότε το ίδιο και το αυτό..

Η διαφορά με τους καθηγητές μου είναι ότι μου προσφέρουν γνώση, τους ρωτάω, μ'απαντάνε, μιλάμε έξω για θέματα της επιστήμης μας και μη.
Υπάρχει όμως και ένα άλλο είδος μάθησης, λιγότερο παραγωγικό, που ονομάζεται "σεμινάριο" ή "συνέδριο".
Στα σεμινάρια και στα συνέδρια ακούμε τους μεγάλους του είδους να μιλάνε, εμείς κάνουμε τουμπεκί και στο τέλος της ημέρας θυμόμαστε ελάχιστα των ελαχίστων απ'τα τόσα πολλά και ενδιαφέροντα θέματα και σχόλια που ακούσαμε.
Το ότι ο Στανίτσας ήταν στο απέναντι αναλόγιο δεν ήταν μαθητεία, αλλά σεμινάριο.
Μαθητεία και δη στο αναλόγιο θα πει να είσαι ΔΙΠΛΑ στον δάσκαλό σου, να σε διορθώνει επιτόπου, να σε μαλώνει, να συζητάτε το κάθε θέμα που σε απασχολεί, να σου δίνει αυτός τις γνώσεις που πρέπει να πάρεις και όχι να μιλάει με έναν άλλον και εσύ απλώς να ακούς, να επεξεργάζεσαι, να φιλτράρεις και να οριστικοποιείς όποια γνώση θέλεις εσύ, που στο κάτω κάτω δεν ξέρεις αν θα την αφομοιώσεις 100% σωστά.
Αυτό σημαίνει η φράση "το αναλόγιο είναι το μεγαλύτερο σχολείο".
Ούτε καν με τον Σόμπατζη δεν έκανε τέτοιου είδους μάθημα ο Στανίτσας.
Ο Μιχαηλίδης ίσα ίσα του μάθαινε τις γραμμές του Πατριαρχείου και αυτό ήταν όλο.
Αν είχε κάτσει να μαθητεύσει στην κυριολεξία στον Μιχαηλίδη, κάτι θα είχε πάρει, πέρα απ'τις γραμμές.

Μπορεί να καταλαβαίνεις ότι κάποιος ψάλλει με διαφορετικό τρόπο, αλλά ΔΕΝ θα τον αφομοιώσεις αν δεν πας κοντά του να σου μάθει αυτόν τον τρόπο.

Και για να ενισχύσω και την γνώμη μου (αν θεωρείται ενίσχυση), θα καταθέσω και την προσωπική μου μαρτυρία:
Πριν από 4-5 χρόνια (16-17 ετών), άρχισα να "ανακαλύπτω" τους Πατριαρχικούς ψάλτες (τότε άρχισα να ψάχνω αυτά τα θέματα στο Διαδίκτυο και έτσι ανακάλυψα και το παρόν φόρουμ) και σιγά σιγά άρχισα να προσπαθώ να τους μιμηθώ (Πρίγγο και Στανίτσα, ελάχιστα τους μεταγενέστερους, καθόλου τον Ναυπλιώτη, διότι δεν τον είχα ακουστά).
Κάποια στιγμή τον Ιανουάριο του 2013, "ανακάλυψα" τον Γεώργιο Μιχαλάκη και άρχισα να ακούω ό,τι ηχητικά είχε ανεβάσει εδώ και μπορούσα να βρω και προσπαθούσα να μάθω αυτά που έλεγε.
Σε πληροφορώ πως μέχρι που να αρχίσω μαθήματα με την κυριολεκτική έννοια με τον ίδιον, δεν είχα μάθει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως.
Αφότου έκατσε και μου εξήγησε τα πάντα και με διόρθωνε σε κάθε βήμα, τότε άρχισα να βλέπω αλλαγή (και βελτίωση, αν θες).
Τότε κατάλαβα πως αυτό που νόμιζα στα 17 μου ότι έψελνα όπως ο Πρίγγος και ο Στανίτσας ήταν ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ.

Συμπέρασμα: μόνο ακούγοντας, κερδίζεις ελάχιστα. Πρέπει να μιλήσεις με τον οποιονδήποτε έχει να σου προσφέρει γνώσεις που θες να αποκτήσεις.

Ευχαριστώ! :)
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ο τίτλος του αναγκαία απομονωμένου νήματος ελέγχεται άκαιρος, παραπλανητικός και εντελώς ανεπιτυχής, ίσως δε και εμπρηστικός. Η συνέχεια είναι γνωστή. Το λουκέτο δε θα αργήσει. Γιατί απλούστατα ο ανενδεής Στανίτσας, ο ανενδεής Χατζημάρκος χωρίς να είναι αλάνθαστοι βρίσκονται σε άλλο επίπεδο. Όσο δεν το καταλαβαίνουμε θα έχουμε κάθε λογής αυτόκλητους παρενδυσίες κ οιηματίες πάσης αγνωσίας για την οποία πολύ εύστοχα τις προάλλες κάποιος έγραψε-ας μου επιτρέψει την παράθεση...: ᾽᾽Η νόσος (δια την οποία τα περαστικά) είναι κάτι το οποίο (μετά της συγγενούς μαλακίας) θα θεραπευτεί οριστικά στη Βασιλεία του Θεού. Μέχρι τότε υπομονή (εν γνώσει)…῾῾
 
Status
Not open for further replies.
Top