ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ
Παλαιό Μέλος
Κατ' αρχάς, χαίρομαι που οι παραπάνω σκέψεις μου γίνονται αιτία προβληματισμού & γόνιμου διαλόγου.
Κατά δεύτερον, το αρχικό ερώτημα ήταν σε ποιο γένος ανήκει ο Γ' τρίτος ήχος?
Από την εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία που διατυπώθηκε από τους αξιόλογους συναδέλφους προέκυψαν δύο διαφορετικές απόψεις οι οποίες βασίζονται, η μία στην Πατριαρχική Επιτροπή και στο θεωρητικό του Χρύσανθου και η δεύτερη στο θεωρητικό έργο του δασκάλου _ ερευνητή Σ. Καρά.
Πιστεύω, ότι δεν θα ήταν δόκιμο να απορρίψουμε συλύβδην ή με "ελαφρά τη καρδία" τη μια ή την άλλη άποψη.
Επειδή, κατά καιρούς, προκύπτουν διαφορετικές προσεγγίσεις για διάφορα ζητήματα τόσο θεωρητικά όσο & πρακτικά της ΕΒΜ και συνήθως εκφράζονται από συναδέλφους αυτών των δύο "Σχολών" _ "Μουσικών ρευμάτων", εγώ θα πρότεινα μια τρίτη άποψη της σύνθεσης των απόψεων διότι, κατά τη γνώμη μου, στόχος είναι "ίνα πάντες έν ώσιν..."
Υπήρξαν & υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που λειτουργούν προς αυτήν την κατεύθυνση και μ' αυτή τη λογική. Χαρακτηριστικά αναφέρω τους αειμνήστους δασκάλους που γνώρισα στη Θεσσαλονίκη. Τον Αβραάμ Ευθυμιάδη (τον αδικούσε η φωνή του) και τον Δημήτριο Σουρλαντζή, καταξιωμένοι δάσκαλοι και ερευνητές. Ο πρώτος ξεχωρίζει περισσότερο για την θεωρητική του κατάρτηση, ενώ, ο δεύτερος για την δεινότητα στην εκτέλεση των μουσικών μαθημάτων. Μελετώντας και κρίνοντας αντικειμενικά, ο κάθε καλοπροαίρετος "εραστής της Θείας του Δαμασκηνού Τέχνης" το έργο τους, θα παρατηρήσει ότι έχουν στοιχεία τόσο από "τη Σχολή των Πατριαρχικών" όσο κι από "τη Σχολή του Σ. Καρά".
Πιστεύω δε, ότι στην πράξη πολλοί συνάδελφοι λειτουργούν με πνεύμα σύνθεσης των επιμέρους "μουσικών συνιστωσών" που μπορεί να μην είναι μόνο οι παραπάνω δύο!
Εξ' άλλου, θα πρέπει να προσέξουμε να μην πέσουμε στην παγίδα θεωρώντας την ΕΒΜ αυτοσκοπό, αλλά μέσο προσευχής και διαλόγου με το Θείο που πραγματικά είναι.
Με πιο λαικό τρόπο θα έλεγα, δανειζόμενος έκφραση λαικού μουσικοσυνθέτη, ότι "η μουσική είναι η σάλτσα". "Το κρέας" είναι το κείμενο & οι έννοιες που περικλύει.
Σε 'μέρες φτώχειας, παρακμής, φθοράς, "είναι αμαρτία από το Θεό" να αφήνουμε "το κρέας αφάγωτο", να μην του δίνουμε την πρέπουσα σημασία ενώ, είναι γύρω μας τόσοι πένητες!
Κατά δεύτερον, το αρχικό ερώτημα ήταν σε ποιο γένος ανήκει ο Γ' τρίτος ήχος?
Από την εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία που διατυπώθηκε από τους αξιόλογους συναδέλφους προέκυψαν δύο διαφορετικές απόψεις οι οποίες βασίζονται, η μία στην Πατριαρχική Επιτροπή και στο θεωρητικό του Χρύσανθου και η δεύτερη στο θεωρητικό έργο του δασκάλου _ ερευνητή Σ. Καρά.
Πιστεύω, ότι δεν θα ήταν δόκιμο να απορρίψουμε συλύβδην ή με "ελαφρά τη καρδία" τη μια ή την άλλη άποψη.
Επειδή, κατά καιρούς, προκύπτουν διαφορετικές προσεγγίσεις για διάφορα ζητήματα τόσο θεωρητικά όσο & πρακτικά της ΕΒΜ και συνήθως εκφράζονται από συναδέλφους αυτών των δύο "Σχολών" _ "Μουσικών ρευμάτων", εγώ θα πρότεινα μια τρίτη άποψη της σύνθεσης των απόψεων διότι, κατά τη γνώμη μου, στόχος είναι "ίνα πάντες έν ώσιν..."
Υπήρξαν & υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που λειτουργούν προς αυτήν την κατεύθυνση και μ' αυτή τη λογική. Χαρακτηριστικά αναφέρω τους αειμνήστους δασκάλους που γνώρισα στη Θεσσαλονίκη. Τον Αβραάμ Ευθυμιάδη (τον αδικούσε η φωνή του) και τον Δημήτριο Σουρλαντζή, καταξιωμένοι δάσκαλοι και ερευνητές. Ο πρώτος ξεχωρίζει περισσότερο για την θεωρητική του κατάρτηση, ενώ, ο δεύτερος για την δεινότητα στην εκτέλεση των μουσικών μαθημάτων. Μελετώντας και κρίνοντας αντικειμενικά, ο κάθε καλοπροαίρετος "εραστής της Θείας του Δαμασκηνού Τέχνης" το έργο τους, θα παρατηρήσει ότι έχουν στοιχεία τόσο από "τη Σχολή των Πατριαρχικών" όσο κι από "τη Σχολή του Σ. Καρά".
Πιστεύω δε, ότι στην πράξη πολλοί συνάδελφοι λειτουργούν με πνεύμα σύνθεσης των επιμέρους "μουσικών συνιστωσών" που μπορεί να μην είναι μόνο οι παραπάνω δύο!
Εξ' άλλου, θα πρέπει να προσέξουμε να μην πέσουμε στην παγίδα θεωρώντας την ΕΒΜ αυτοσκοπό, αλλά μέσο προσευχής και διαλόγου με το Θείο που πραγματικά είναι.
Με πιο λαικό τρόπο θα έλεγα, δανειζόμενος έκφραση λαικού μουσικοσυνθέτη, ότι "η μουσική είναι η σάλτσα". "Το κρέας" είναι το κείμενο & οι έννοιες που περικλύει.
Σε 'μέρες φτώχειας, παρακμής, φθοράς, "είναι αμαρτία από το Θεό" να αφήνουμε "το κρέας αφάγωτο", να μην του δίνουμε την πρέπουσα σημασία ενώ, είναι γύρω μας τόσοι πένητες!