ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Παλαιό Μέλος
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε από το θέμα Η Υπαγόρευση του Τριωδίου!.
Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση, φίλοι μου, είναι οι τονικές βάσεις στις αλλαγές των ήχων από τροπάρι σε τροπάρι. Για παράδειγμα, τον Πα (βάση πλ του Β') τον κάνει Νη πλ του Δ' σε αμέσως επόμενο, προκειμένου να μη δημιουργηθεί το δυσάρεστο άκουσμα του διαστήματος δευτέρας, αν μετακινηθεί η βάση και μέχρι να συνηθίσει η ακοή τη νέα βάση.
Θυμηθείτε τον Παρακλητικό κανόνα με τον φίλο Π.Τζανάκο τον Βου στην κατάληξη του "Τη Θεοτόκω εκτενώς" κάνει Πα πρώτου ήχου για το απολυτίκιο του Ναού, για να ξαναγίνει ο Πα Βου στο "Ου σιωπήσομεν ποτέ Θεοτόκε"...
Αυτό πρέπει να γίνει βίωμα. Οι κανόνες είναι το κατεξοχήν σημείο εφαρμογής αυτής της τεχνικής, που κατά τις Κυριακές οι αναστάσιμοι κανόνες με τους κανόνες του μηναίου διαφέρουν πολλάκις στον ήχο, αλλά και στο γένος.
Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση, φίλοι μου, είναι οι τονικές βάσεις στις αλλαγές των ήχων από τροπάρι σε τροπάρι. Για παράδειγμα, τον Πα (βάση πλ του Β') τον κάνει Νη πλ του Δ' σε αμέσως επόμενο, προκειμένου να μη δημιουργηθεί το δυσάρεστο άκουσμα του διαστήματος δευτέρας, αν μετακινηθεί η βάση και μέχρι να συνηθίσει η ακοή τη νέα βάση.
Θυμηθείτε τον Παρακλητικό κανόνα με τον φίλο Π.Τζανάκο τον Βου στην κατάληξη του "Τη Θεοτόκω εκτενώς" κάνει Πα πρώτου ήχου για το απολυτίκιο του Ναού, για να ξαναγίνει ο Πα Βου στο "Ου σιωπήσομεν ποτέ Θεοτόκε"...
Αυτό πρέπει να γίνει βίωμα. Οι κανόνες είναι το κατεξοχήν σημείο εφαρμογής αυτής της τεχνικής, που κατά τις Κυριακές οι αναστάσιμοι κανόνες με τους κανόνες του μηναίου διαφέρουν πολλάκις στον ήχο, αλλά και στο γένος.
Last edited by a moderator: