π. Δαβίδ
Γενικός συντονιστής
Αρχικό μήνυμα Β. Λιναρδάκη "Σπανια Ηχογραφηση :Απο τον παλαιο Μεσολογγιτη πρωτοψαλτη Αντωνιο Λεοναρδο , ακουστε στην
επισυναψη το καθισμα του ορθρου της Μ. Τεταρτης ''Η πορνη εν κλαυθμω'' .
Ψαλλεται κατα τοπικη παραδοση σε ηχο Πλ.Αο . Εντυπωσεις ;"
Χμμμ....
1. Η αλλαγή του ήχου (βλ. το δοξαστικό αίνων αγ. Μηνά υπό Βουτσινά σε πλ. α΄ ενώ είναι διασκευή ιδιομέλου λιτής Αγ. Δημητρίου που είναι σε α΄ ήχο, το ψαλλόμενο στη μοναχική κουρά κάθισμα "Ἀγκάλας πατρικάς" το οποίο οι Ρουμάνοι ψάλλουν σε πλ. α΄-σύμφωνα με μελωδίες των εκεί μουσικών) δεν είναι κάτι που με βρίσκει σύμφωνο.
2. Ο τρόπος ψαλμωδίας όντως είναι ιδιόμορφος, σίγουρα όμως αρεστός στο ακροατήριο του εν λόγω ψάλτη.
Ευτυχώς αυτό που δεν συνέβη στην Ελλάδα, αλλά συνέβη στη Σερβία ήταν η επισημοποίηση αυτὠν των τοπικών ποικιλιών ψαλμωδίας. Στη Σερβία τον 19ο αιώνα αυτές οι μελωδίες προερχόμενες από τα στόματα πρακτικών εκτελεστὠν κατεγράφησαν σε πεντάγραμμο και υπό τις συνθήκες εθνικισμού που επικρατούσαν με την παραχώρηση του αυτοκεφάλου και αργότερα πατριαρχείου κατέστησαν επίσημες και διδάσκονται μέχρι σήμερα...
Ειρήσθω εν παρόδω ότι η κατά τα άλλα φίλη και πολλές δοκιμασίες υπομείνασα Εκκλησία της Σερβίας είναι πολύ αρνητική στη χρήση βυζαντινής μουσικής (ελληνικής όπως την χαρακτηρίζει)
επισυναψη το καθισμα του ορθρου της Μ. Τεταρτης ''Η πορνη εν κλαυθμω'' .
Ψαλλεται κατα τοπικη παραδοση σε ηχο Πλ.Αο . Εντυπωσεις ;"
Χμμμ....
1. Η αλλαγή του ήχου (βλ. το δοξαστικό αίνων αγ. Μηνά υπό Βουτσινά σε πλ. α΄ ενώ είναι διασκευή ιδιομέλου λιτής Αγ. Δημητρίου που είναι σε α΄ ήχο, το ψαλλόμενο στη μοναχική κουρά κάθισμα "Ἀγκάλας πατρικάς" το οποίο οι Ρουμάνοι ψάλλουν σε πλ. α΄-σύμφωνα με μελωδίες των εκεί μουσικών) δεν είναι κάτι που με βρίσκει σύμφωνο.
2. Ο τρόπος ψαλμωδίας όντως είναι ιδιόμορφος, σίγουρα όμως αρεστός στο ακροατήριο του εν λόγω ψάλτη.
Ευτυχώς αυτό που δεν συνέβη στην Ελλάδα, αλλά συνέβη στη Σερβία ήταν η επισημοποίηση αυτὠν των τοπικών ποικιλιών ψαλμωδίας. Στη Σερβία τον 19ο αιώνα αυτές οι μελωδίες προερχόμενες από τα στόματα πρακτικών εκτελεστὠν κατεγράφησαν σε πεντάγραμμο και υπό τις συνθήκες εθνικισμού που επικρατούσαν με την παραχώρηση του αυτοκεφάλου και αργότερα πατριαρχείου κατέστησαν επίσημες και διδάσκονται μέχρι σήμερα...
Ειρήσθω εν παρόδω ότι η κατά τα άλλα φίλη και πολλές δοκιμασίες υπομείνασα Εκκλησία της Σερβίας είναι πολύ αρνητική στη χρήση βυζαντινής μουσικής (ελληνικής όπως την χαρακτηρίζει)
Last edited: