''Ουράνιο'' ''ΤΕΡΙΡΕΜ'' Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
''Ουράνιο'' ''ΤΕΡΙΡΕΜ'' Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας
 

Attachments

  • ''Ουράνιο'' ''ΤΕΡΙΡΕΜ'' Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας.WMA
    1.4 MB · Views: 362

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
χρονικά και ακουστικά παραπέμπει περισσότερο σε έντεχνα τραγουδάκια....!
Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Πέτρου Μπερεκέτη...!
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Και τα UFO ουρανοκατέβατα είναι. :D
Έχετε δίκαιο κύριε. Πάντως πιστεύω ότι για αυτό το άκουσμα θα κατέβαιναν ακόμη και τα UFO για να το απολαύσουν…. και να δοξάσουν τα μεγαλεία του θεού….. όπως είναι η μουσική αρμονία που γαληνεύει ακόμη και το πιό άγριο θηρίο της φύσης…:wink:
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητέ jinxsalonica,
δεν συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό ουράνιο (όπως βέβαια και με οποιονδήποτε εναντίον της απαξιωτικό ή ειρωνικό σχολιασμό), αλλά θέλω να εξηγήσω το γιατί.

Γενικά, δεν είμαι από αυτούς που επικροτούν το ύφος του κ. Χαρδαβέλα, αλλά όπως έχετε δει προσπάθησα πάντα να υπερασπἰζομαι το δικαίωμά του να το καλλιεργεί και το δικό σας να το προβάλλετε, πάντα μέσα σε σωστά πλαίσια, που κι αυτά βέβαια είναι αντικείμενο κάποιας συζήτησης που δεν έχει γίνει.

Το πρόβλημα εδώ δεν είναι το ύφος, αλλά κάτι πολύ πιο σύνθετο.

Στο θέμα το ύφους υπάρχουν πολλά που μπορεί κάποιος να συζητήσει. π.χ. έχει ενδιαφέρον το μέρος του ύφους του εν λόγω ψάλτη, όπου ακολουθεί τον Βασιλικό, και το μέρος όπου προσπαθεί να δημιουργήσει κάτι δικό του. Δεν ξέρουμε σε μερικά χρόνια πώς θα είναι. Έχω ακούσει ορισμένα πολύ ωραία κομμάτια του και δε νομίζω ότι είναι γεννημένος "εξωπαραδοσιακός". Αντίθετα εκτιμώ τη φωνή του και πιστεύω - το έχω ξαναπεί- ότι έχει πολύ ταλέντο, αλλά αυτό θα δώσει πραγματικά καρπό μόνο όταν τόσο η μαθητεία του σε δάνειο ύφος όσο και η δική του δημιουργικότητα μπορέσουν να διοχετευτούν σε πιο παραδοσιακές οδούς.

Το συγκεκριμένο άκουσμα που ανεβάσατε δεν εμπίπτει με κανένα τρόπο στην παραπάνω εξισορροπητική περιγραφή: είναι ως μέλος, ως σύνθεση, που έχει πρόβλημα και μάλιστα πρόβλημα ειδολογικής κατάταξης.

Στο μεγαλύτερο μέρος του (τόσο ως κύρια μελωδία όσο και ως συνοδεία) κινείται έξω από τα δομικά και μουσικά σχήματα του βυζαντινού μέλους. Κάποιος ειδικότερος θα μπορούσε να εντοπίσει συγκεκριμένες ιδέες έντεχνης ελληνικής μουσικής στις οποίες είναι βασισμένο. Σε κάποια σημεία (π.χ. 3:13 και εξής) ακόμα και λαϊκής, ίσως. Εϊναι εν ολίγοις πολύ τολμηρό μουσικά - ό, τι πιο τολμηρό έχω ακούσει. Μοιάζει με πειραματισμό, με "σπουδή", αλλά όντως πολύ τολμηρή και όντως για πολύ ειδικούς χώρους και συνθήκες.

Το ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι, κατά τη γνώμη μου, ότι αυτό το μέλος ψαλμένο σε ώρα αντιδώρου ή σε μια μουσική εκδήλωση κ.λπ. μπορεί όντως να συγκινήσει ένα μεγάλο μέρος του μουσικά απροειδοποίητου ακροατηρίου. Να τους κάνει να ακούνε ή και να κοιτάζουν με θαυμασμό.

Εδώ νομίζω ότι είναι η ένσταση των περισσότερων συναδέλφων, ανεξάρτητα από το πόσο κόσμια εκφράζεται κατά καιρούς: στον κίνδυνο να υιοθετηθούν αποκλίνοντα μουσικά σχήματα συναυλιακού τύπου, για να δημιουργηθεί εύκολος εντυπωσιασμός και λατρευτικά αβαθές συναίσθημα. (Αυτό είναι μια παρατήρηση σχετικά με το αποτέλεσμα, όχι την πρόθεση, θέλω να το τονίσω αυτό, αλλά ως αποτέλεσμα ισχύει, έχει βάση).

Καταλαβαίνω απόλυτα και υιοθετώ τον προβληματισμό αυτό. Λέγεται, και το πιστεύω, ότι η εκκλησιαστική μας μουσική δεν διεγείρει συναισθήματα με καλλιτεχνικό τρόπο. Ή μάλλον τα διεγείρει, αν μπορεί κανείς να το πει, αλλά μέσω της προσευχής που κομίζει μέσα της και δι' αυτής στον πιστό.

Συνεπώς, η λέξη "ουράνιο" τεριρέμ θα μπορούσε κάπως να στέκει μόνο αν το μέλος κριθεί έξω από τα παραπάνω εκκλησιαστικά και λατρευτικά πλαίσια - αλλά τότε ποιο είναι το νόημα του μέλους. Αυτό είναι ένα ερώτημα για μένα.

Εν τούτοις, ευχαριστώ για τον κόπο σας να ανεβάζετε πράγματα του κ. Χαρδαβέλα και θα σας ήμουν ευγνώμων αν του μεταφέρατε τους προβληματισμούς μου και την ελπίδα μου ότι εντρυφώντας περισσότερο μέσα στην παράδοση και λιγότερο έξω από αυτήν θα μπορούσε να προσφέρει πολλά, πάρα πολλά στη μουσική μας.
 
Αγαπητέ μου κ.Γιώργο όλο σας το κείμενο είναι εξαίσιο και διορατικότατο.

Αλλά σε αυτό:

Συνεπώς, η λέξη "ουράνιο" τεριρέμ θα μπορούσε κάπως να στέκει μόνο αν το μέλος κριθεί έξω από τα παραπάνω εκκλησιαστικά και λατρευτικά πλαίσια - αλλά τότε ποιο είναι το νόημα του μέλους. Αυτό είναι ένα ερώτημα για μένα.

σας βάζω +1000 !
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Εγώ πάλι θεωρώ ότι το να χαρακτηρίζει κανείς κάτι που προσφέρει στην κοινότητα με θετικούς χαρακτηρισμούς, πέρα από φτηνό διαφημιστικό κόλπο, δεν είναι και ευγενές. Το αν είναι η επισύναψη ουράνια, θα το κρίνουν οι αποδέκτες της. Αυτή πάλι είναι η δική μου λογική...

Επίσης αυτό που θα ήθελα ως προσωπική άποψη να μεταφερθεί στον κ. Χαρδαβέλα (εάν φυσικά είναι δυνατόν μέσω του μέλους που μας δίνει τις επισυνάψεις με τα ακούσματά του), είναι ότι έχει πάρα πολλά εφόδια (από τη φύση αλλά και από την δική του προσπάθεια απ' ότι φαίνεται ακουστικά) να ασχοληθεί με το κοσμικό τραγούδι, στο οποίο αφενός δεν θα σκανδαλίζει εφόσον θα είναι σίγουρα εντός ύφους (πιστεύω ότι ειδικά στο χαρακτηριζόμενο ως έντεχνο θα έκανε πολύ καλή δουλειά) αφετέρου σίγουρα οι οικονομικές απολαβές θα ήταν απείρως μεγαλύτερες, ένας κακά τα ψέματα, διόλου ευκαταφρόνητος λόγος. Δεν προσκρούω στο θρησκευτικό συναίσθημα του εν λόγω ψάλτου, προς Θεού, απλά αυτό που ακούμε δεν αποτελεί ψαλμωδία της ορθοδόξου Εκκλησίας, είτε της ελληνόφωνης είτε άλλης.

Υ.Γ. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σαν σύλληψη δεν ήταν όμορφο (αν εξαιρέσουμε την φωνητική συνοδία με τις όποιες παραφωνίες της), θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να μεταφερθεί στην ενότητα της εξωτερικής μουσικής.
 
Last edited:

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Εγώ πάλι θεωρώ ότι το να χαρακτηρίζει κανείς κάτι που προσφέρει στην κοινότητα με θετικούς χαρακτηρισμούς, πέρα από φτηνό διαφημιστικό κόλπο, δεν είναι και ευγενές. Το αν είναι η επισύναψη ουράνια, θα το κρίνουν οι αποδέκτες της. Αυτή πάλι είναι η δική μου λογική...

Επίσης αυτό που θα ήθελα ως προσωπική άποψη να μεταφερθεί στον κ. Χαρδαβέλα (εάν φυσικά είναι δυνατόν μέσω του μέλους που μας δίνει τις επισυνάψεις με τα ακούσματά του), είναι ότι έχει πάρα πολλά εφόδια (από τη φύση αλλά και από την δική του προσπάθεια απ' ότι φαίνεται ακουστικά) να ασχοληθεί με το κοσμικό τραγούδι, στο οποίο αφενός δεν θα σκανδαλίζει εφόσον θα είναι σίγουρα εντός ύφους (πιστεύω ότι ειδικά στο χαρακτηριζόμενο ως έντεχνο θα έκανε πολύ καλή δουλειά) αφετέρου σίγουρα οι οικονομικές απολαβές θα ήταν απείρως μεγαλύτερες, ένας κακά τα ψέματα, διόλου ευκαταφρόνητος λόγος. Δεν προσκρούω στο θρησκευτικό συναίσθημα του εν λόγω ψάλτου, προς Θεού, απλά αυτό που ακούμε δεν αποτελεί ψαλμωδία της ορθοδόξου Εκκλησίας, είτε της ελληνόφωνης είτε όχι.

Υ.Γ. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σαν σύλληψη δεν ήταν όμορφο (αν εξαιρέσουμε την φωνητική συνοδία με τις όποιες παραφωνίες της), θα έπρεπε κατά την γνώμη μου να μεταφερθεί στην ενότητα της εξωτερικής μουσικής.
Έχω πληροφορίες ότι ακριβώς τα ίδια σχόλια είχαν γίνει και τον καιρό όταν Καλόγεροι μελοποίησαν το ποίημα το Αγίου Νεκταρίου ( Αγνή Παρθένε ) άλλο ένα κατά την γνώμη μου ουράνιο μέλος…..και μάλιστα τα πρώτα χρόνια αρκετοί Αρχιερείς ιερείς ή ψάλτες το απαγόρευαν στους ναούς με τις ίδιες ακριβώς κατηγορίες….έντεχνο τραγουδάκι…κλπ… όλοι βέβαια σήμερα γνωρίζετε και ψάλετε αυτό το κομμάτι…. Και ο θαυμασμός μου ως προς αυτό είναι και μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση ότι μέχρι και αλλόθρησκοι το ακούν και δακρύζουν….τέλος πάντων το τεριρεμ αυτό πραγματικά μου άρεσε πάρα πολύ και η αλήθεια είναι ότι το ακούω συνέχεια…. Από εκεί και πέρα για το αν ο Χαρδαβέλλας θα ήταν καλύτερα να γίνει τραγουδιστής…έχω να πώ ότι ευτυχώς που δεν είναι τραγουδιστής και το χάρισμα αυτό πού έχει το αφιερώνει στον Θεό….Ευχαριστώ.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Έχω πληροφορίες ότι ακριβώς τα ίδια σχόλια είχαν γίνει και τον καιρό όταν Καλόγεροι μελοποίησαν το ποίημα το Αγίου Νεκταρίου ( Αγνή Παρθένε ) άλλο ένα κατά την γνώμη μου ουράνιο μέλος…..και μάλιστα τα πρώτα χρόνια αρκετοί Αρχιερείς ιερείς ή ψάλτες το απαγόρευαν στους ναούς με τις ίδιες ακριβώς κατηγορίες….έντεχνο τραγουδάκι…κλπ… όλοι βέβαια σήμερα γνωρίζετε και ψάλετε αυτό το κομμάτι…. Και ο θαυμασμός μου ως προς αυτό είναι και μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση ότι μέχρι και αλλόθρησκοι το ακούν και δακρύζουν….
Άκου άλλο ένα "ουράνιο μέλος" ποίημα του Δαυίδ που έχουν δακρύσει γενεές 14.
Δεν είναι όμως σύμφωνο με την παράδοση της ανατολικής Εκκλησίας.
Επειδή υμνεί τον Θεό και είναι μεγάλης τεχνικής μουσικής αξίας θα πρέπει να το "εντάξουμε" στην ψαλτική;

http://www.youtube.com/watch?v=xCjblt5GLmo
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Άκου άλλο ένα "ουράνιο μέλος" ποίημα του Δαυίδ που έχουν δακρύσει γενεές 14.
Δεν είναι όμως σύμφωνο με την παράδοση της ανατολικής Εκκλησίας.
Επειδή υμνεί τον Θεό και είναι μεγάλης τεχνικής μουσικής αξίας θα πρέπει να το "εντάξουμε" στην ψαλτική;

http://www.youtube.com/watch?v=xCjblt5GLmo

Το παράδειγμα που παραθέσατε είναι άστοχο διότι εγώ ανέφερα σαν παράδειγμα το Αγνή Παρθένε που και ακουστικά και ρυθμικά ταιριάζει με το συγκεκριμένο τεριρεμ και εσείς παραθέτετε κάτι εντελώς άσχετο……
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Έχω πληροφορίες ότι ακριβώς τα ίδια σχόλια είχαν γίνει και τον καιρό όταν Καλόγεροι μελοποίησαν το ποίημα το Αγίου Νεκταρίου ( Αγνή Παρθένε ) άλλο ένα κατά την γνώμη μου ουράνιο μέλος…..και μάλιστα τα πρώτα χρόνια αρκετοί Αρχιερείς ιερείς ή ψάλτες το απαγόρευαν στους ναούς με τις ίδιες ακριβώς κατηγορίες…..

Σαφώς και είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα.
Βλ. σχετικό θέμα στους διαλόγους της συμβολής http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=246&p=4356


έντεχνο τραγουδάκι….

για σας είναι βυζαντινό άκουσμα ;

όλοι βέβαια σήμερα γνωρίζετε και ψάλετε αυτό το κομμάτι…..

Αυτή η βεβαιότητα από που προκύπτει ;

Και ο θαυμασμός μου ως προς αυτό είναι και μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση ότι μέχρι και αλλόθρησκοι το ακούν και δακρύζουν…

Ατυχής αναφορά :(

Από εκεί και πέρα για το αν ο Χαρδαβέλλας θα ήταν καλύτερα να γίνει τραγουδιστής…έχω να πώ ότι ευτυχώς που δεν είναι τραγουδιστής και το χάρισμα αυτό πού έχει το αφιερώνει στον Θεό….Ευχαριστώ.

Δεν νομίζω ότι κάποιο μέλος του φόρουμ να αμφισβήτησε το φωνητικό τάλαντο του συναδέλφου ,το οποίο του χάρισε ο Ύψιστος και καλώς πράττει (το ανθρωπίνως αυτονόητον) και το αφιερώνει σε Αυτόν.

Τα ερωτήματα που τέθηκαν αν αντελήφθην ορθώς , αφορούν κατά πόσο ο συγκεκριμένος τρόπος του ψάλλειν(που μάλλον καινοφανής δεν είναι )μπορεί να χαρακτηριστεί ''παραδοσιακός βυζαντινός'' .
 
Last edited:

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Σαφώς και είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα.
Βλ. σχετικό θέμα στους διαλόγους της συμβολής http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=246&p=4356




για σας είναι βυζαντινό άκουσμα ;



Αυτή η βεβαιότητα από που προκύπτει ;



Ατυχής αναφορά :(



Δεν νομίζω ότι κάποιο μέλος του φόρουμ να αμφισβήτησε το φωνητικό τάλαντο του συναδέλφου ,το οποίο του χάρισε ο Ύψιστος και καλώς πράττει (το ανθρωπίνως αυτονόητον) και το αφιερώνει σε Αυτόν.

Τα ερωτήματα που τέθηκαν αν αντιλήφθην ορθώς , αφορούν κατά πόσο ο συγκεκριμένος τρόπος του ψάλλειν(που μάλλον καινοφανής δεν είναι )μπορεί να χαρακτηριστεί ''παραδοσιακός βυζαντινός'' .

Άκουσα αυτό που παραθέσατε για το Αγνή Παρθένε σε ήχο Β’ και επιτρέψτε μου να σας πώ ότι κάτι παραπάνω ήξεραν και το μελοποίησαν όπως το ξέρουμε σήμερα…. Διότι αγαπητέ Κύριε η Βυζαντινή Μουσική ευτυχώς από την ημέρα της γεννήσεως της προοδεύει ως προς το άκουσμα της αρμονίας της μελωδίας της….. και αν θέλετε παράδειγμα να σας πώ ότι αν θυμάστε… πόσα χρόνια πέρασαν για να ξεκολλήσουν οι ‘’πατριαρχικοί’’ και γενικότερα οι ‘’παραδοσιακοί’’ από το Άξιον Εστίν σε Β’ ήχο μέχρι να φθάσουμε σήμερα να ακούμε τα Λειτουργικά σε όλους τους ήχους από διαφορετικούς συνθέτες και ευτυχώς όλο και ποιο όμορφα πράγματα γράφονται και ψάλλουν μέχρι σήμερα………κλπ παραδείγματα…..
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
ανέφερα σαν παράδειγμα το Αγνή Παρθένε που και ακουστικά και ρυθμικά ταιριάζει με το συγκεκριμένο τεριρεμ και εσείς παραθέτετε κάτι εντελώς άσχετο……
Άλλο το ταιριάζει με παράδοση και άλλο το είναι παράδοση.
Γι αυτό ακριβώς και το ανέφερα. Εμείς πρέπει να ψάχνουμε ακούσματα σωστών δασκάλων ώστε να διατηρήσουμε την παράδοση.
Η διαφορά φαίνεται μικρή αλλά στην ουσία είναι τεράστια. Διαφέρει όσο η ανατολή απ τη δύση.
Είναι σαν να τραγουδάμε κρητικό τραγούδι με συνθεσάιζερ αντί για λύρα.
Στο τέλος θα ξεχάσουμε και τη λύρα και θα την έχουμε διακοσμητικό στους τοίχους.

Ο Πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου μας κ. Αστέρης γνωρίζει απταίστως την ευρωπαϊκή και είναι και διευθυντής νομίζω (διορθώστε με) ευρωπαικής ορχήστρας.

Οταν όμως ψάλλει , ψάλλει σύμφωνα με την παράδοση. Ούτε με ισοκράτη, ούτε με συνθεσάιζερ ούτε με εφέ υπολογιστή. Υπακοή στην παράδοση.

Οταν διευθύνει την κρατική ορχήστρα, έχει άλλα διαστήματα, κάνει ότι θέλει.

Και γενικά κάνει ότι θέλει γιατί έχει τη γνώση. (της μεν και της δε).

Δεν μπορεί να το κάνει αυτό ο κ. Χαρδαβέλας γιατί δεν έχει τέτοιες γνώσεις (ούτε της μεν ούτε της δε).
 
Last edited:

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Άλλο το ταιριάζει με παράδοση και άλλο το είναι παράδοση.
Γι αυτό ακριβώς και το ανέφερα. Εμείς πρέπει να ψάχνουμε ακούσματα σωστών δασκάλων ώστε να διατηρήσουμε την παράδοση.
Η διαφορά φαίνεται μικρή αλλά στην ουσία είναι τεράστια. Διαφέρει όσο η ανατολή απ τη δύση.
Είναι σαν να τραγουδάμε κρητικό τραγούδι με συνθεσάιζερ αντί για λύρα.
Στο τέλος θα ξεχάσουμε και τη λύρα και θα την έχουμε διακοσμητικό στους τοίχους.

Ο Πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου μας κ. Αστέρης γνωρίζει απταίστως την ευρωπαϊκή και είναι και διευθυντής νομίζω (διορθώστε με) ευρωπαικής ορχήστρας.

Οταν όμως ψάλλει , ψάλλει σύμφωνα με την παράδοση. Ούτε με ισοκράτη, ούτε με συνθεσάιζερ ούτε με εφέ υπολογιστή. Υπακοή στην παράδοση.

Οταν διευθύνει την κρατική ορχήστρα, έχει άλλα διαστήματα, κάνει ότι θέλει.

Και γενικά κάνει ότι θέλει γιατί έχει τη γνώση. (της μεν και της δε).

Δεν μπορεί να το κάνει αυτό ο κ. Χαρδαβέλας γιατί δεν έχει τέτοιες γνώσης (ούτε της μεν ούτε της δε).
Αν αυτήν τη στιγμή στον Ελλαδικό χώρο κάποιοι έχουν άριστες γνώσεις και στην Βυζαντινή και Στην Ευρωπαϊκή Μουσική σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο Χαρδαβέλλας πιστέψτε με…….τον γνωρίζω προσωπικά….o άνθρωπος δεν παίζεται…… τώρα αν νομίζετε ότι σας τιμά αυτό που είπατε…. Συνεχίστε έτσι….
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
.o άνθρωπος δεν παίζεται…… τώρα αν νομίζετε ότι σας τιμά αυτό που είπατε…. Συνεχίστε έτσι….
Χαλάρωσε λίγο, πάρε κανα χαπάκι και άκου Χαρδαβέλα... δεν παίζεται, με τίποτα.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Χαλάρωσε λίγο, πάρε κανα χαπάκι και άκου Χαρδαβέλα... δεν παίζεται, με τίποτα.
Σας πήρε πολύ ώρα να το σκεφτείτε αυτό….συγχαρητήρια…. :D
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Σας πήρε πολύ ώρα να το σκεφτείτε αυτό….συγχαρητήρια…. :D
Όχι να σου πω την αλήθεια , αφού με έβγαλες και άτιμο δεν μου πήρε καθόλου χρόνο.
Απλά εσύ κι ο Χαρδαβέλας σου (αν δεν είσαι ο ίδιος) είστε άμουσοι.
Είμαι ο μόνος που ασχολήθηκα, εδώ για άλλα μιλούμε , θα σβήσω τα γραπτά μου.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Όχι να σου πω την αλήθεια , αφού με έβγαλες και άτιμο δεν μου πήρε καθόλου χρόνο.
Απλά εσύ κι ο Χαρδαβέλας σου (αν δεν είσαι ο ίδιος) είστε άμουσοι.
Είμαι ο μόνος που ασχολήθηκα, εδώ για άλλα μιλούμε , θα σβήσω τα γραπτά μου.
Όταν δεν έχετε επιχειρήματα αυτά θα λέτε κύριε μουσικέ μεγάλε παντογνώστη της Βυζαντινής μας Μουσικής….. ευτυχώς που η Ελλάδα έχει τέτοια άτομα σαν και εσάς που γνωρίζουν την μουσική………μία μουσική που δεν ακούγεται ποτέ….μια μουσική που μένει στα γραπτά σε αναλύσεις αναλύσεων…. και σχολιασμών της δεκάρας…. Και είναι λογικό από μέρους σας αφού είστε άσχετος….. :D
 
Top