Αυτά σύμφωνα με τον Α. Βουδούρη.
Απ'την άλλη, το «Αινείτε» του Ιωάννου (και όχι του Πέτρου) σε Α΄ ήχο που ο Ναυπλιώτης επέλεξε να ηχογραφήσει το εκτελεί με χαρακτηριστική άνεση και μαεστρία...
Η μαρτυρια του Βουδουρη για το κοινωνικο του πλ. δ᾽ ειναι πολυ συγκεκριμενη (αναφερει τα ονοματα του Καλογηρου και του Ραιδεστηνου). Αυτο φαινεται να ειναι αξιοπιστο.
Εδω μπορουν να υπαρχουν διαφορες εξηγησειςΠ.χ. πως ηταν το κοινωνικο που το ηξερε ο συμψαλλων Πριγγος
Η πως εκαναν ηχογραφηση του ενος περισσοτερα διαδεδομενου μελους... για τους εμπορικους σκοπους
![]()
Τελος παντων, υπαρχει μια πατριαρχικη εγκυκλιος του ετ. 1901 (δηλαδη πολυ κοντινη της εποχης της λαμπαδαριας του Ναυπλιωτη). Εκει φαινεται παλι ποια ηταν... η πρωτη επιλογη για τα "Αινειτε"![]()
Και τι ηταν το αποτελεσμα της συζητησεως;![]()
Μα το ψάλλει μόνος του...
Το πιθανότερο είναι να ισχύει, για εκείνη την Κυριακή. Αυτό όμως δεν δηλώνει γενικά τις προτιμήσεις του.
Μα το ψάλλει μόνος του...
Κι αν ήταν τόσο διαδεδομένο (που ήταν), σημαίνει πως το έψαλλαν (και) στον Πατριαρχικό Ναό..
Χμμ.. Ο Βουδούρης τα «Αινείτε» του Ιωάννη αναπαράγει στην Οκτώηχό του (βλ. εδώ).
Και αυτό επαληθεύεται από μεταγενέστερη Πατριαρχική Εγκύκλιο η οποία δημοσιεύθηκε το 1922 (βλ. παράθεση).
Prudence!
...
Η ηχογραφηση της Kalan κοβει το γνωστο "Υπο του Πρωτοψαλτου της ΜΧΕ Ιακωβου Ναυπλιωτου και Κωνσταντινου Πριγγου" που υπαρχει εδω. Διακρινονται σαφως 2 φωνες.
...
Στο Πατριαρχείο λέγαν και του Πέτρου και του Ιωάννου. Απλά του Πέτρου τα λέγαν περισσότερες φορές, ειδικά τις απλές Κυριακές.
Απο το αρθρο του π. Σεραφειμ Φαρασογλου. Φαινεται πως ο Ναυπλιωτης ειχε πολυ συγκεκριμενες προτημισεις στο θεμα των κοινωνικων:wink:
![]()
Μα γι'αυτό είπα:Οπως μου το εδειξε ενας φιλος (τον οποιο και ευχαριστω), η πηγη του π. Φαρασογλου ειναι τα γραφομενα του Βουδουρη. Ο Βουδουρης λεει μαλιστα πως ο προκατοχος του Ναυπλιωτη ο Αριστειδης Νικολαιδις συνηθως εψαλλε τα Κοινωνικα του Ιωαννου.
Αυτά σύμφωνα με τον Α. Βουδούρη.
Σημειωτέον, επίσης, ότι επί λαμπαδαρίας Ναυπλιώτου, ο Γ. Πρωγάκης τα «Αινείτε» του Ιωάννου (και όχι του Πέτρου) τύπωσε ως πρώτα και κύρια Κοινωνικά των Κυριακών.