Ιάκωβος Ναυπλιώτης ο Μεγαλοπρεπής (1864 - 1942)

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#21
Να σας πώ κάτι;
Το πρόβλημα δεν έγγυται στο αν θα είναι κατανυκτικά ή εκκλησιαστικά, αλλά στο τι ο καθένας θεωρεί κατανυκτικό ή εκκλησιαστικό.
Όπως καταλαβαίνετε σήμερα επικρατεί αρκετή σύγχυση σχετικά με αυτό.
Όσο για το άν ψάλλονται στο Αγ. Όρος για μένα δεν αποτελεί κριτήριο αυθεντικότητας...
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#22
Να σας πώ κάτι;
Το πρόβλημα δεν έγγυται στο αν θα είναι κατανυκτικά ή εκκλησιαστικά, αλλά στο τι ο καθένας θεωρεί κατανυκτικό ή εκκλησιαστικό.Όπως καταλαβαίνετε σήμερα επικρατεί αρκετή σύγχυση σχετικά με αυτό.
Μπορείς να γίνεις πιο αναλυτικός?...
Όσο για το άν ψάλλονται στο Αγ. Όρος για μένα δεν αποτελεί κριτήριο αυθεντικότητας...
Μπορείς να μας πεις για ποιους λόγους το πιστεύεις αυτό?
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#23
Μπορείς να γίνεις πιο αναλυτικός?...Μπορείς να μας πεις για ποιους λόγους το πιστεύεις αυτό?
Φυσικά και μπορώ...

Για να πάρω δύο ακραία παραδείγματα, ο Μ. Χ''μάρκος λέει Αποστόλους κατ'ήχον και το θεωρεί εκκλησιαστικό και κατανυκτικό...
Και ο Ι. Ναυπλιώτης λέει Απόστολο με το Κλιτόν και αυτός το θεωρεί εκλησιαστικό και κατανυκτικό...

Όσο για το δεύτερο, στο Αγ. Όρος, συνυπάρχουν και τα Ανοιξαντάρια τα Μέγιστα και το Αγνή Παρθένε Δέσποινα σε 3/4.
Τα Αργά Κεκραγάρια του Ιακώβου και του Αγ. Ι. του Δαμασκηνού και το "Παναγία Δέσποινα υπο την σκέπην σου πάντες" σε καθαρό τρίσημο και αυτό.
Και τα τρισάγια κατ'ήχον, τα Δοξαστικά των εορτών που είναι όλα οκτάηχα "πανηγυρικά" και άλλα πολλά...

Για να προλάβω, δεν είμαι κατήγορος της Αγιορίτικης ψαλτικής, το πρόβλημα είναι οτι σήμερα πάρα πολλά νέα παιδιά δεν γνωρίζουν ποιό είναι το παραδοσιακό μέλος.
Αιτίες είναι αρκετές, αλλά θα προτιμούσα κάποιος που θέλει να μάθει Β. Μουσική, με τον κατάλληλο δάσκαλο, να μάθει πρώτα τα παραδοσιακά μέλη και τον παραδοσιακό τρόπο ψαλμώδησης και μετά αν θέλει να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο.
Αλλιώς, πιστοποιητικά γνησιότητας ο καθένας επικαλείται ένα σωρό και πραγματικά εδώ δεν έχουμε τέλος, πχ. έτσι το άκουσα στο Όρος, στο Πατριαρχείο, έτσι τά'λεγε ο Στανίτσας, ο Χ''μάρκος, ο Πρίγγος, έτσι μου τά'μαθε ο Δάσκαλός μου και εμένα έτσι ο δικός μου, και ποιός είναι ο δάσκαλός σου, όχι πές μου πρώτα ποιός είναι ο δικός σου και άλλα πολλά...
 

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
#24
Επι της ουσιας του παροντος θεματος, παρακαλω

ΓΚΜ
Δια να αποφευγωμεν τις κυκλικες συζητησεις,
Εδω. ΕΝΑΣ απο τους πολλους οπου εζησαν το Πατριαρχειο και τον Ιακωβον ΒΕΒΑΙΕΙ οτι κατι εκαταλαβα περι του #υφους#


Δι αυτον τον λογον οργανωσα καποιους παραμετρους ωστε να διευκολυνω τας συζητησεις και συγγρισεις οσον αφορα τοθλαχιστον αυτο το #υφος#, αλλα και ολην την ψαλτικην εν γενει



http://analogion.com/forum/showpost.php?p=3893&postcount=59

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=3844&postcount=13


Τα κριτηρια αυτα βασιζονται εις οτι εμαθα και ιδιαιτερως εις οτι με εδιωρθωσαν οι διδασκαλοι μου == υπηρξαν και Αγιοριτες εν τω μεταξυ πχ π Καλλινικος απο τις Καρυες == καθε Σαββατο Κυριακο, μου ελεγε πως εψελνε καποια μαθηματα εν τω Αγιω Ορει == και εψαλλαμε αρκετες ακολουθειες μαζι =ερχοταν δια 2 η και παραπανω μηνες καποια χρονια δια να μας εξομολογει εις το Μοντρεαλ του Καναδα

Επειδη ΕΝΑ ειναι το σωστο ψαλσημο αλλ επειδη ΔΕΧΕΤΑΙ και καποιες ΔΙΑΦΟΡΕΣ, θεωρω οτι ειναι απαραιτητον να προδιορισθει ΤΙ δυναται να δεχθει αλλαγες και κατα ΠΟΣΟΝ

πχ = η ΕΚΡΙΞΗΣ του φωνηεντου ΔΕΝ δεχεται αλλαγην == οταν δεν γινει σωστα εχομεν βορβορυγμους και μεθυσο ασματωδιες

πχ = η ΣΥΝΘΕΣΙΣ οπου θα χρησιμοποιησωμεν ΔΥΝΑΤΑΙ να ΔΕΧΘΕΙ καποιες διαφορες == καποιες απο αυτες τις αλλαγες εναι ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ του Πατραιρχειου και αλλες του Αγιου ορους


ΟΛΑ κι ολα, οι διαφορες αναμεταξυ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ Πατριαρχικων και Αγιοργιτων κτλ ειναι καπου 10 το πολυ 15 τις εκατο σε ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ τους οποιους ΔΕΧΟΝΤΑΙ τροποποιησεις


Επι των ημερων μας δυστηχως, οι τροποποιησεις ευρισκονται εις ΟΛΟΥΣ σχεδον τους παραγοντες, και ακουγωμεν #Τραβηγματα# απο Αγιορητας αλλα και απο #Πατριαρχικους#


Προτεινω, λοιπον, να γινονται σχολια με ΣΥΓΓΕΚΡΙΜΕΝΑ παραδειγματα

αναφερα εις το παρελθον, πχ, οτι δια διφορες ΣΥΝΘΕΣΕΩΣ οσον αφορα το #υφος# κατα τον Βουδουρην, δυναται να συγκρινει τις τα Αντιφωνα της Μεγ Εβδομαδος


Nicos

Απο τον Πρίγγο και μετά πράγματι παρατηρείται αλλαγή στο Πατριαρχικό 'Υφος,
ΓΚΜ
Σε ποιον παραγοντα;

Μονον εις την συνθεσιν, η και αλλου;


Nicos
αρχίζουν να ψάλλονται εκτενώς λειτουργικά και ʼξιον Εστί κατ'ήχον, κάποια Δοξαστικά περιέχουν κάποιες θέσεις απο το αργό Δοξαστάριο του Ιακώβου-κάτι που γίνονταν και επι εποχής Κων/νου Πρωτοψάλτου-πιο εκτεταμένα όμως, επίσης κάποιες αλλαγές σε στιχηρά όπως του Πλ.Α', κτλ.
ΓΚΜ
Ωραια... προκειται λοιπον δια #διησθησιν# νεων μουσικων κειμενων

Nico
Επι Ιακώβου, τα εν χρήσει βιβλία ήταν Δοξαστάριο Σύντομο Π.Πελοποννησίου του 1820, Αναστασιματάριο Εφεσίου ή Χουρμουζίου ή Ιωάννου, Χερουβικά-Κοινωνικά Πελοποννησίου-Γρηγορίου (χερουβικά) ή και Φωκαέως (χερουβικά), ιδιόμελα απο το βιβλίο του Χουρμουζίου.
ΓΚΜ
Τα ΕΔΙΔΑΣΚΕ απο τα βιβλια, αλλα τελικα τα διδασκε και εκ ΣΤΗΘΟΥΣ, με τις διαορες #θεσεις# οπου εγνωριζε


Στο τελος, ο Ιακωβος δεν απεδιδε κατ ΕΝΑΝ και μονον τροπον το καθε κειμενον,



Nicos
Επι των ημερών του Στανίτσα, παρατηρείται η γενίκευση των θέσεων "Πρίγγου" σε Εωθινά, στιχηρά, Δοξαστικά κλπ. κάτι που έχουν συνεχίσει και όλοι οι μεταγενέστεροι, Νικολαϊδης και Αστέρης.
ΓΚΜ
Σωστα

Αλλα δεν αλλαξε μονον η ΣΥΝΘΕΣΙΣ αλλα και ο ΤΡΟΠΟΣ εκτελεσεως αυτης =#μυριοβολοι# λαρυγγισμοι, μηχανικη αντιμετωπισης της εκτελεσεως ΧΩΡΙΣ γνωσιν και χρησιν της εναλλαγης ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΕΩΣ χρονου κτλ

Nicos

Δεν είμαι εγώ σε θέση να κρίνω αν αυτές οι αλλαγές είναι σωστές ή όχι,
ΓΚΜ

ΔΕΝ ειναι σωστες
Περαν αυτου, εχαθησαν ΠΟΛΛΑ απο την παιδαγωγησιν του Ιακωβου

Nicos
γεγονός είναι όμως οτι η μουσική προχωράει με τα χρόνια όπως και οι λειτουργικές απαιτήσεις διαφοροποιούνται, αλλά σίγουρα για να μιλάμε εμείς σήμερα για Παλιά και Νέα Πατριαρχική Παράδοση, είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτο για τα χρονικά του Πατριαρχικού Ναού...
ΓΚΜ

Αλλο να προχωραμε #ομαλως# και αλλο #οξεως#

Ο Ιακωβος ΔΕΝ εγραψε δικα του λειτουργικα δια τον Πατριαρχικον Ναον == ουτε ο μαθητης του Τσολακιδης αχοληθηκε με το να #συμβαλλει# και να #εισαγει# και να#βελτιωσει# την μουσικην ωστε να #προχωρησει# == ητο ΠΟΛΥ ταπεινοι εμπροσθεν της ΠΡΟ αυτους προφοριακο ακουστικης παραδοσεως και ουτως, ησαν ΠΟΛΥ συντηρητικοι

Αυτο ΔΕΝ ισχυει δια τον Πριγγον

και ακομη ολιγοτερον δια τον Στανιτσαν

. π Κουκουζέλης - Aγιον Όρος
Παρακαλώ μην μας πιάνει πανικός και θέλουμε να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια ...καλά είναι που και νεωτεροι έχουν μελωποιήσει Λειτουργικά.
ΓΚΜ
Με ολον μου τον σεβασμον, πατερα Κουκουςελη, εδω γινεται λογος περι ΙΑΚΩΒΟΥ

Εις την νοοτροποιαν και παραδοσιν του ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ οι αλλαγες εγινοντο ΟΜΑΛΟΣ τε και ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΙΟΣ

Η γνωμη σας == # καλά είναι που και νεωτεροι έχουν μελωποιήσει Λειτουργικα# δεν εχει ΚΑΜΜΙΑΝ σχεσιν με το εγινετο εν τω Πατριαρχικω ναω την εποχην οπου ΕΜΕΓΑΛΩΣΕ και εψαλλε ο Ιακωβος

π. Κουκουζέλης - Aγιον Όρος

απλα το κριτήριο βρισκεται στο κατα πόσο είναι εκκλησιαστικα και κατανυκτικά ή όχι.
Και εδω στο Aγιον Ορος ψάλλουμε και παλαιά αλλα και νεώτερα είτε Ταλιαδώρο ή Σουρλαντζη,Χ''αθανασίου,Στανίτσα,Πρίγγο βέβαια, και άλλα πολλά...απλά προσοχή. δεν είναι όλα καλά και για Εκκλησίες....
ΓΚΜ
Κατα την νοοτροποιαν του Ιακωβου, ΟΥΔΕΝ εκ των νεωτερων μαθηματων θα επερνουσε, οσο και #κατανυκτικον# να το χαρακτηριζετε εσεις

Λειτουργικα εψαλλε Κλιτον εν τω Πατριαρχκω ναω == τελεια και παυλα


Αν υποθεσωμεν ομως οτι #κατι θα αφηνε πισω του και ο Ιακωβος#, ΟΥΔΕΠΟΤΕΣ θα εξεδιδε ΤΟΜΟΥΣ και ΤΟΜΟΥΣ αμανεδιστικων #λειτουργικων# του καθε #Αρχοντο σκουφοφορουντα# των ημερων μας


Ο ΜΟΝΟΣ σοβαρος αναμεταξυ τους ειναι ο ΣΟΥΡΛΑΤΖΗΣ == ΕΝΑ βιβλιο εγραψε και ΣΩΣΤΟΝ εις αρκετα μαθηματα



Ιδου λοιπον πως εξεφυγαμεν απο τον Ιακωβον και αναφερωμεθα εις αλλα, ασχετα προς αυτον θεματα

Nicos

Να σας πώ κάτι;
Το πρόβλημα δεν έγγυται στο αν θα είναι κατανυκτικά ή εκκλησιαστικά, αλλά στο τι ο καθένας θεωρεί κατανυκτικό ή εκκλησιαστικό.
Όπως καταλαβαίνετε σήμερα επικρατεί αρκετή σύγχυση σχετικά με αυτό.
Όσο για το άν ψάλλονται στο Αγ. Όρος για μένα δεν αποτελεί κριτήριο αυθεντικότητας...

ΓΚΜ
Ιδου το ΘΕΜΑ μας


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=2791&postcount=1


Δημ Κοuμπαρουλης
Ανοίγω αυτή τη συζήτηση σχετικά με το σχολιασμό της ερμηνείας του Ναυπλιώτη και συγκεκριμένες ερωτήσεις για αρχή (για τις οποίες έχω και εγώ άποψη και θα τη στείλω μόλις προλάβω).
Τί χαρακτηρίζει την εκτέλεση του Ιακώβου; Πώς την περιγράφετε; Σε ποιά στοιχεία μπορεί να αναλυθεί;
Πώς (με τί πνεύμα) πρέπει να ακούμε τις ηχογραφήσεις του Ιακώβου και πώς μπορούμε να ωφεληθούμε από αυτές σήμερα;
Νομίζετε οτι η εκτέλεση του Ιακώβου είναι "επίκαιρη" ή "απαρχαιωμένη/μουσειακή" και χρειάζεται "προσαρμογή" στη σημερινή πραγματικότητα;
Έχει τίποτα ο Ιάκωβος στην ερμηνεία του που οι νεώτεροι (π.χ. Πρίγγος, Στανίτσας, Νικολαίδης, Αστέρης) δεν το έχουν και που νομίζετε οτι θα έπρεπε να το είχαν; Με άλλα λόγια, έχουμε χάσει τίποτα όσον αφορά την εκτέλεση της Ψαλτικής από την εποχή του Ιακώβου ή όλα έχουν διατηρηθεί στους νεωτέρους διδασκάλους; Το Πατριαρχικό ύφος του Ιακώβου είναι το ίδιο με το Πατριαρχικό ύφος του Αστέρη για παράδειγμα;
Οι μαθητές και συνεργάτες του Ιακώβου (Πρίγγος, Τσολακίδης Μιχαηλίδης κ.α.) τον μιμήθηκαν σωστά; Αν ναί, ποιά νομίζετε οτι είναι τα στοιχεία εκείνα που κράτησαν από τον Ιάκωβο και που τους ανέδειξαν και αυτούς στη συνέχεια σαν συνεχιστές της παραδόσεώς του;
Ο Aγγελος Βουδούρης (δομέστικος του Ιακώβου) προσπάθησε να καταγράψει (να "δεσμεύσει" όπως λέει) την ερμηνεία του Ιακώβου με κάπως πιό αναλυτική σημειογραφία από των Τριών Διδασκάλων με σκοπό να διαιωνίσει και να διαδώσει την ερμηνεία του Ναυπλιώτη. Πώς κρίνετε την καταγραφή αυτή;
Πώς κρίνετε το ρεπερτόριο του Ιακώβου; Χρησιμοποιεί κλασσικά κείμενα/γραμμές; Ποιά βιβλία φάινεται να ακολουθεί;
Η εκτέλεση (πράξη) του Ιακώβου είναι σύμφωνη με τη θεωρία που περιγράφουν τα θεωρητικά της εποχής του; Αν όχι, πού διαφέρει;
Με ποιά μέθοδο διδασκαλίας δίδασκε ο Ιάκωβος;
ΓΚΜ
Eδω, λοιπον, γινεται συζητησις περι ΙΑΚΩΒΟΥ

==ποια ειναι τα ΧΑΡΑΚΤΙΡΙΣΤΙΚΑ της παιδαγωγησις και της εκτελεσεως του
==πως ομοιαζουν η διαφερουν απο αλλους


Το εαν ο αλφα η βητα Αγιοριτης η ο Στανιτσας ειναι κατανυκτικος η παραδοσιακος, ας το αναλυσωμεν καπω αλλου παρακαλω


Εδω γραφομεν πχ οτι το ψαλσιμο του Ιακωβου ομοιαζει, οσον αφορα γεροντακια του Αγιου Ορους, με ΠΑΛΑΙΟΥΣ αγιοριτας ψαλτες

Κι εγω προσπαθω να σας εξηγησω το ΔΙΑΤΙ και σε ΠΟΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ σημεια ητε ειναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ητε ειναι ΥΠΟΚΕΜΕΝΙΚΑ


Και λεγω οτι πολλα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΟΙΝΑ στοιχεια με τον Ιακωβον εχει ο

ο Αγιοριτης π Δοσιθεος Κατουνακιωτης, ιστοσελιδα



ο Αγιοριτης ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Ξενοφωντος π Αλεξιος Ξενοφοντινος, Ευλογηταρια,ιστοσελιδα

ο Σερβος Αγιοριτης ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Χιλανδαριου π Παισιος ιστοσελιδα

ο Κυπριος Αρχοντας Πρωτοψαλτης Θεοδουλος Καλλινικος εκ Κυπρου ιστοσελιδα,

ο υπερ εκατοσταχρονος Κυπριος Κυριακος Ψαλτης (http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4236&postcount=15)

και στο κατω κατω ο Αγιοριτης ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Φιλοθεου π Εφραιμ ιστοσελιδα, Αγγλικη ιστοσελιδα == παρ ολον οτι καποια ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ειναι φαλτσα ΣΠΟΡΑΔΙΚΩΣ =και οχι #ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΩΣ#, ακουγωμεν ΕΞΑΙΡΕΤΟΝ Παλμον, χαρην εις ΕΞΦΑΙΡΕΤΟΝ πρσοληψιν συμφωνων, ΕΣΑΙΡΕΤΟΝ εκριξην φωνηεντων, δηλαδη ακουγωμεν ΨΑΛΤΙΚΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ


παρα ο Στανιτσας, ο π Διονυσιος Φυρφυρης κτλ


Ακουσατε επισης και το πνευματικον τεκνον του ως ανωθι πατρος Εφραιμ, τον Αγιοριτην ΗΓΟΥΜΕΝΟΝ Χηροποταμου νυν μακαριστος Εφραιμ, δια να καταλαβετε την διαφοραν αναμεταξυ Στανιτσιστικων μυριοβολω λαρυγγισμο ακροβασιων και ΣΥΓΓΡΑΤΗΜΕΝΗΣ αποδοσεως

Εν παρενθεση, προσεξατε οτι ΟΥΔΕΙΣ εκ των Αγιοριτων ΗΓΟΥΜΕΝΩΝ και των αλλων παραδοσιακων ψαλτων ομοιαζωντων του Ιακωβου ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΘΣΙΝ ητε με χλιμιτρισματα η με μουγκριτο τραβηγματα και βορβορηγμο αχρονα ασματα, ΑΝΕΥ ΠΑΛΜΟΥ, οπως ηθιστε να ακουγεται απο αλλους #παραδοσιακους# η και #αγιοριτο μιμητας# των ημερων μας (τουτων δε των τελευταιων αδοντων επισης μετα ΔΥΤΙΚΩΝ διαστηματων, και κατα ΟΛΟΚΛΗΡΩΣ ΔΥΤΙΚΗΣ μουσικης αντιληψεως)

Εν παρενθεση, προσεξατε επισης το κατα ποσον εισιν ολοι τους ΑΨΟΓΟΙ εν τη εκτελεση των διαστηματων, πλησιαζοθσαν των ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΤΑΤΩΝ διαστηματων κατα την Χρυσανθικην 68 μοριον συγγερασμενην κλιμακαν και ΟΥΧΙ την ΔΥΤΙΚΟ ισοπεδομενην 72 μοριακην συγγερασμενην κλιμακαν τηε Επιτροπης.






Εαν θελεται, αναλυσατε καπου αλλου, παρακαλω, το διατι σας φερουν εις #κατανυξιν# κτλ τα ψαλσιματα αυτων η και αλλων

Εδω γινεται λογος περι ΙΑΚΩΒΟΥ

Δια οσους αγαπανε #Αγιοριτικα#, οπως κι εγω, ας τους φτιαξει τα λινκ ο Δημητιρος να ακουσουν κι αλλους εΑγιορητας πατερας εκτος απο τον π Διονυσιον Φυρφυρην

http://www.analogion.com/AthoniteSchool.html


Οσαν και να δυναται τις καποιος ν αμφισβητησει οιανδηποτες ψαλτην, τον Ιακωβον ΔΕΝ το εχει αμφισβητησει, εως τα νυν, ΟΥΔΕΙΣ σοβαρος γνωστης της ψαλτικης αλλα και της μουσικης


Αυτο δειχνη οτι εχει χαρακτηριστικα ΑΞΙΑ μιμησεως, τα οποια σας υπογραμμιζω οτι ακουγονται και σε ΑΛΛΟΥΣ σοβαρους ψαλτες, ητε ειναι Αγιοριτες, ητε ειναι Κυπριοι, ητε ειναι απ οπου να ειναι


Εαν θελομεν να υποδειξομεν κατι, καλον ειναι να παιρνομεν ενα ακουστικο παραδειγμα, να γινετε ηχογραφησις και να μας το συγγρινωμεν με κατι αλλο

Αλλοιως θα ομιλωμεν παπυρολογικως περι ανεμων και υδατων


ΕΠΙ της ουσιας λοιπον

Ακουσατε τους ως ανωθεν ψαλτας και να μου υποδειξετε ΣΕ ΠΟΙΑ ομοιαζωσιν περισσοτερως ο ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ και ο π Φυρφυρης με τον Ιακωβον εν συγκρισει με τους ψαλτες οπου εκαταλαγησα ανωθι των ονοματων αυτων




Αρχικό μήνυμα απο Hristakis
Μπορείς να γίνεις πιο αναλυτικός?...Μπορείς να μας πεις για ποιους λόγους το πιστεύεις αυτό?

Nicos

Φυσικά και μπορώ...

Για να πάρω δύο ακραία παραδείγματα, ο Μ. Χ''μάρκος λέει Αποστόλους κατ'ήχον και το θεωρεί εκκλησιαστικό και κατανυκτικό...
ΓΚΜ
Το θεμα εδω ειναι ΙΑΚΩΒΟΣ
κατα τον Ιακωβον ΔΕΝ ειναι σωστον


Nicos

Και ο Ι. Ναυπλιώτης λέει Απόστολο με το Κλιτόν και αυτός το θεωρεί εκλησιαστικό και κατανυκτικό...
ΓΚΜ

Δεν το #θεωρει# ο Ιακωβος #εκλησιαστικό και κατανυκτικό...#== απλως, ΟΥΤΟΣ το εμαθε == ακομη και η παλαογραφικη Γρηγοριανη εποχης 1000 μχ εχει τοιαυτα παραδειγματα

Nicos
Όσο για το δεύτερο, στο Αγ. Όρος, συνυπάρχουν και τα Ανοιξαντάρια τα Μέγιστα και το Αγνή Παρθένε Δέσποινα σε 3/4.
Τα Αργά Κεκραγάρια του Ιακώβου και του Αγ. Ι. του Δαμασκηνού και το "Παναγία Δέσποινα υπο την σκέπην σου πάντες" σε καθαρό τρίσημο και αυτό.
Και τα τρισάγια κατ'ήχον, τα Δοξαστικά των εορτών που είναι όλα οκτάηχα "πανηγυρικά" και άλλα πολλά...
ΓΚΜ

ΟΥΔΕΠΟΤΕΣ #συνυπηρξαν# Παραδοσιακα μετα ΑΣΧΕΤΩΝ μελωδηματων εν τω Πατριαρχειω == τουτεστην, υπηρξε καποια ΙΣΟΡΟΠΙΑ και οχι η συγχρονος ΑΝΥΣΟΡΟΠΙΑ, ειτε ειναι #Πατριαρχικη# ειτε ειναι #Αγιοριτικη#

Nicos
Για να προλάβω, δεν είμαι κατήγορος της Αγιορίτικης ψαλτικής, το πρόβλημα είναι οτι σήμερα πάρα πολλά νέα παιδιά δεν γνωρίζουν ποιό είναι το παραδοσιακό μέλος.

ΓΚΜ
Τα παραδοσιακα ευρισκονται ΓΡΑΠΤΩΣ εντος των Πατριαρχικων εκδοσεων = αλλα και ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΣμε τας διαφορες ηχογραφησεις του ΙΑΚΩΒΟΥ αλλα και αλλων ΣΟΒΑΡΩΝ ψαλτων

Nicos
Αιτίες είναι αρκετές, αλλά θα προτιμούσα κάποιος που θέλει να μάθει Β. Μουσική, με τον κατάλληλο δάσκαλο, να μάθει πρώτα τα παραδοσιακά μέλη και τον παραδοσιακό τρόπο ψαλμώδησης και μετά αν θέλει να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο.
ΓΚΜ
μάλλον, θα πρεπει να ακολουθησει τον δρομον της ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ .... και ΟΧΙ οποιον δρομον θελει ο ιδιος

Nicos
Αλλιώς, πιστοποιητικά γνησιότητας ο καθένας επικαλείται ένα σωρό και πραγματικά εδώ δεν έχουμε τέλος, πχ. έτσι το άκουσα στο Όρος, στο Πατριαρχείο, έτσι τά'λεγε ο Στανίτσας, ο Χ''μάρκος, ο Πρίγγος, έτσι μου τά'μαθε ο Δάσκαλός μου και εμένα έτσι ο δικός μου, και ποιός είναι ο δάσκαλός σου, όχι πές μου πρώτα ποιός είναι ο δικός σου και άλλα πολλά...
ΓΚΜ

Ειχα ΠΟΛΛΟΥΣ, αλλα ο σπουδαιτερος απο αποψεως χρονικου διαστηματος οπου επερασα διπλα του ητο ο Στυλιανος Τσολακιδηςμ μαθητης του Ιακωβου, περι του οποιου και γινεται λογος εδω

Το τι εχουν να ειπουν #αλλοι διδασκαλοι# περι παραδοσεως δεν εχει ΚΑΜΜΙΑΝ αξιαν, τουλαχιστον οσον αφορα το παρων θεμα περι Ιακωβου

ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ μου τα εδιηγηθηκε καποιος, ΟΥΤΩΣ σας τα προσφερω

οσο δια το #υφος# == #έτσι μου τό'μαθε ο διΔάσκαλός μου#

Και στο κατω κατω, #και ποιός είναι ο δάσκαλος# του καθ ενος απο εσας οπου γραφετε περι #Πατριαρχικου υφους# κατα τον #Ιακωβον# αλλα και περι #Αγιριτικου# υφους;


Οσο και να προσπαθω να σας διευκολυνω εις την ακροασιν σας οσον αφορα τον Ιακωβον, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ το θεμα οδευει ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ
 
Last edited by a moderator:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#25
Πρέπει να ξέρετε ότι εδώ και χρόνια ετοιμάζεται μια έκδοση απάντων των διασωθέντων ηχογραφήσεων του Ναυπλιώτη από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας όπου έχει γίνει, απ' ό,τι έχω ακούσει, πολύ καλή δουλειά στην αποκατάσταση του ήχου. Κάπου διάβασα, δεν μπορώ να βρω πού για να το επιβεβαιώσω, ότι η έκδοση θα περιέχει 5 cd με περίπου 100 δίσκους γραμμοφώνου. Βέβαια, αυτό το έχω ακούσει απ' το 2000. Υπομονή...
Επιβεβαιωνω οσα γραφει ο αγαπητος Γιαννης . Την ολη εργασια επιμελειται ο
καθηγητης Αντωνιος Αλυγιζακης (απο το χωριο Δαφνές του Νομου Ηρακλειου) .
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
#27
Δεν έχω διαβάσει όλα τα προηγούμενα δυστυχώς για να εκφέρω άποψη, υπόσχομαι όμως να το κάνω.

Θα ήθελα όμως να παρακαλέσω τον κ. ΜΙΧΑΛΑΚΗ, να ανεβάσει την ωραία διορθωμένη φωτογραφία του Ναυπλιώτη που βάζει στα μυνήματά του σε μικρογραφία ή και όποιες άλλες φωτογραφίες μπορεί... Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
#29
Φωτογραφια Ιακωβου Ναυπλιωτου


Ιδου και το τελευταιο μυνημα μου

Δια οσους επωφεληθηκαν κατι, χαιρομαι

Δια οσους δεν εκαλαβατε, λυπαμαι


Οπωτες φθασει και η δικαστικη κλισις, θα σας ενημερωσω

Η ασπαζομεθα Σιμωνοκαριτικη παντουφλα η φυλακη


Δυστυχως ΔΕΝ υπαρχη πια ψαλτικη

Χαιρε ΚΑΙΣΑΡ μας γραφουν

Απαντω ===ΧΑΙΡΕ ΙΑΚΩΒΕ, ΨΑΛΤΉ μεγαλοπρεστατε

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...ototpsaltis/Iakovos_Nafpliotis_Colour_001.bmp


Εις τον PSL θα απαντησω με προσωπικο mail

οτι εσβησθηκε θα το βαλω στo blog "ortho psaltologion"
 
Last edited by a moderator:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#30
Θα παρακαλούσα κι εγώ όποιον έχει ηχογραφήσεις του Ιακώβου Ναυπλιώτη είτε σε καλύτερη ποιότητα από αυτές που υπάρχουν στο analogion, είτε και άλλες που δεν υπάρχουν εκεί, να τις μοιραστεί μαζί μας. Είναι κρίμα να κρύβονται αυτές οι ηχογραφήσεις!
Βασιλη (και λοιποι φιλοι)
Επισυναπτω καποιες γνωστες ηχογραφησεις του Ναυπλιωτη , με σχετικη ηχητικη επεξεργασια . Τι λετε ;
 

Attachments

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#33
Στα βιογραφικά του Ναυπλιώτη στο [Τάκης Καλογερόπουλος, Λεξικό της Ελληνικής μουσικής, εκδόσεις Γιαλλελή, 200] που αναδημοσιεύονται και εδώ αναφέρεται οτι ο Ναυπλιώτης «μετέφερε στη Νέα σημειογραφία πλείστα όσα μαθήματα από το Παλαιό σύστημα γραφής της βυζ. μουσικής». Αληθεύει κάτι τέτοιο και εάν ναί, ποιά μαθήματα εξήγησε ο Ναυπλιώτης; Προφανώς ήξερε και την παλαιά γραφή από το δάσκαλό του Νικόλαο Στογιάννου ο οποίος δεν αναφέρεται στο πιό πάνω βιογραφικό. Εάν αληθεύει οτι ήταν και εξηγητής ο Ναυπλιώτης, ίσως διευκρινίζει και το ποιός βοήθησε και το μαθητή του Άγγελο Βουδούρη σε εξηγήσεις που φέρεται να έκανε ο ίδιος στους Κώδικες Της Ορθοδόξου Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Ασματωδίας.
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#34
Στα βιογραφικά του Ναυπλιώτη στο [Τάκης Καλογερόπουλος, Λεξικό της Ελληνικής μουσικής, εκδόσεις Γιαλλελή, 200] που αναδημοσιεύονται και εδώ αναφέρεται οτι ο Ναυπλιώτης «μετέφερε στη Νέα σημειογραφία πλείστα όσα μαθήματα από το Παλαιό σύστημα γραφής της βυζ. μουσικής». Αληθεύει κάτι τέτοιο και εάν ναί, ποιά μαθήματα εξήγησε ο Ναυπλιώτης; Προφανώς ήξερε και την παλαιά γραφή από το δάσκαλό του Νικόλαο Στογιάννου ο οποίος δεν αναφέρεται στο πιό πάνω βιογραφικό. Εάν αληθεύει οτι ήταν και εξηγητής ο Ναυπλιώτης, ίσως διευκρινίζει και το ποιός βοήθησε και το μαθητή του Άγγελο Βουδούρη σε εξηγήσεις που φέρεται να έκανε ο ίδιος στους Κώδικες Της Ορθοδόξου Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Ασματωδίας.
Δημήτρη,

Νομίζω ότι τέτοιες ερωτήσεις και συζητήσεις πρέπει να αναφερθούν κατ' ευθείαν στον Άρχοντα Α' Δομέστικο τ.Μ.τ.Χ.Ε. Μιλτιάδη Παππά. Αυτός είναι ο καταληλότερος να απαντήση και να δώσει τις πρέπουσα εξηγήσεις.

Απόστολος
 
#35
Και κάτι επίκαιρο από τον ΆΡΧΟΝΤΑ.
Δεν ξέρω αν έχει ανέβει ή αν υπάρχει στην επίσημη έκδοση. Όπως και να χει απολαύστε το παρά την κακή ποιότητα του ήχου.
Αφιερωμένο στο φίλο Δ. Σκρέκα:)
 

Attachments

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
#36
Από τη συλλογή των μεταγενέστερων και καθαρότερων ηχογραφήσεων στην Odeon όπως μεταδόθηκε από εκπομπή του Λ. Αγγελόπουλου.

Το ίδιο "Μη αποστρέψεις" υπάρχει και στη πρόσφατη έκδοση της Kalan αλλά με ποιο έντονη αποθορυβοποίηση. Προτιμώ αυτό που ανεβάζω εδώ καθώς ακούγεται το "ηχόχρωμα" της φωνής του Ναυπλιώτη!
 

Attachments

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#37
Στο Πατριαρχείο πρόσφατα ρώτησα τον άρχοντα λαμπαδάριο κυρ-Ιωάννη Χαριατίδη περί του Ναυπλιώτη και σχετικά με τα όσα λέγονται για αυτόν και μου επιβεβαίωσε οτι ο ίδιος πρόλαβε και άκουσε τον Ναυπλιώτη σαν παιδί και ήταν όντως μεγαλοπρεπής.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#38
Απο το αρθρο του π. Σεραφειμ Φαρασογλου. Φαινεται πως ο Ναυπλιωτης ειχε πολυ συγκεκριμενες προτημισεις στο θεμα των κοινωνικων :D :wink: :rolleyes:
 

Attachments

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιό Μέλος
#39
".....τα οποία αποστήθιζε και τα παρουσίαζε με μεγάλη τέχνη..."
Κάποιος, κάποτε, στη συζήτηση επάνω, είχε πεί για τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, πως είχε αποστηθίσει όλη την Οδύσσεια και την Ιλιάδα ! Οι μεγάλοι μας, δεν είναι τυχαίοι...Και ειδικά οι Μεγάλοι της Θρησκείας μας. Γι' αυτό και (πρέπει να) τους τιμούμε. Στο πρόσωπό τους, τιμούμε τον Λόγο του Θεού. Δηλ. τον ίδιο τον Θεό μας. Και ο Ι.Ναυπλιώτης - ως φαίνεται - δεν πρέπει να ήταν τυχαίος....
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#40
Απο το αρθρο του π. Σεραφειμ Φαρασογλου. Φαινεται πως ο Ναυπλιωτης ειχε πολυ συγκεκριμενες προτημισεις στο θεμα των κοινωνικων :D :wink: :rolleyes:
Αυτά σύμφωνα με τον Α. Βουδούρη. Απ'την άλλη, το «Αινείτε» του Ιωάννου (και όχι του Πέτρου) σε Α΄ ήχο που ο Ναυπλιώτης επέλεξε να ηχογραφήσει το εκτελεί με χαρακτηριστική άνεση και μαεστρία...

Το θέμα έχει ξανασυζητηθεί. Βλ. εδώ και εδώ.
 
Last edited: