Γεώργιος Κ. Μιχαλάκης Ἠχογραφήσεις - Συνθέσεις - Θεωρία - κ.ο.κ.

Status
Not open for further replies.
ΓΚΜ :Ἐκ τοῦ σχεδὸν κλασικοῦ Τριωδίου : Ἀπόκρεω
(διότι αἰ διαστολαὶ καὶ τὰ διαρκῶς ἐναλλασώμενα ἰσοκρατήματα ταλαιπωροῦν τόσον τοὺς ὀφθαλμοὺς ὄσον καὶ τοὺς ὤτας).
Χρόνος συνεπτηγμένος.

Εὐπρόσδεκτος θὰ ἦτο πᾶσα προσπάθεια ΠΟΛΥΤΟΝΙΣΜΟΥ ἀλλὰ καὶ προσθέσεως σημείων στίξεων μετὰ συντακτικῆς ἀνασυγκροτήσεως διὰ ὄσους δὲν γνωρίζωμεν τὴν ἀρχαΐζουσαν.

12 02 2015
Ταλαιπωρεῖται τις νὰ ψάχνει ΔΙΑΡΚΩΣ διὰ ΑΥΤΟΥΣIΑΣ, ΑΝΟΘΕΥΤΟΥΣ ἐκδόσεις.

Ἠθέλησα νὰ ψάλλω τὰ τοῦ Τριωδίου, καὶ ἐξεκίνησα μὲ τὴν ἠλεκτρονικὴν προ αναφερθῆσαν ἔκδοσιν.

Πέραν τῆς ΠΕΡΙΤΗΣ προσθήκης ἰσοκρατημάτων καὶ διαστολῶν
ἀντιλήφθην, ἐπίσης, τὰς ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ παύσεων ὡς καὶ ΠΡΟΣΘΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ κλασμάτων (πχ Θρηνῶ == μετὰ κλάσματος εἰς τὴν "κλασικὴν" καὶ ἄνευ κλάσματος εἰς τὴν αὐτούσιον)!!!!

Ὄντως, ψάλλοντας εἰς συνεπτηγμένον ΧΡΟΝΟΝ, ἔννοιωσα κάποιαν ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΙΑΝ διαρκῶν, τὴν ὁποίαν διαπίστωσα, ἀργότερα, συγκρίνοντας μὲ τὴν ἀρχικὴν ἔκδοσιν τοῦ Βιολάκη.

Εἰς τὰ ἑσπέρια ἰδιόμελα τῶν Ἁγίων Θεοδώρων, λείπει τὸ τέλος τοῦ Β στιχηροῦ == ἐγένετο ἀνάμοιξις μετὰ τῆς καταλήξεως τοῦ τρίτου...

Ζητῶ συγνώμη ὄπου δὲν ἤλεγξα τὰ μουσικὰ κείμενα, τὰ ὁποία ἀποῤῥήπτω, διὰ νὰ συνεχίσω μὲ τὰ αὐτούσια.
 

Attachments

  • GKM 2015 Hellenic Triodion Classic Petros Apokreo RVRB LQ.mp3
    5.3 MB · Views: 50
Last edited:
Ἐκ τῆς αὐτουσίου Μεγάλης Ἑβδομάδος τοῦ Πρίγγου

Τὴν Μεγάλην Ἑβδομάδαν εἶχα μάθει σχεδὸν ὀλοκλήρως ἐκ στήθους παρὰ τοῦ Στ. Τσολακίδη, ἐκ τῆς ὁποίας καὶ τὸ ἀργὸν "Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος".

Ἐπροσπάθησα νὰ τὸ ψάλλω έκ τῆς αὐθεντικῆς έκδόσεως τοῦ Πρίγγου.

ΔΕΝ μὲ βολεύει... ΑΛΛΟΥ θέλω νὰ ξεκινήσω χειρονομίας χρόνου, καὶ ἀλλοῦ μὲ "ρεμουλκάρη" ἡ γραφή.

ΟΥΔΕΝ πρόβλημα τοιούτου εἴδους ἀντιμετωπίζεται μὲ τὰς κλασικὰς ἐκδόσεις.

Ἐὰν κάποιος δημιουργήση ΚΛΑΣΙΚΗΝ Μεγάλην Ἑβδομάδαν
ἐκ τῶν διαφόρων ἀνθολογιῶν, δοξασταρίων καὶ εἱρμολογίων
θὰ ἦτο εὐχῆς ἔργον. Ὄπου ὑπάρχουσιν ἐλλείψεις, ἄς γίνει χρῆσις τοῦ Γεωργίου Ῥαιδεστινοῦ.
 

Attachments

  • GKM 2015 Hellenic Triod Meg Hebd Pringos excerpts 001 RVRB.mp3
    2.6 MB · Views: 36
Last edited:
"Ἐπακούσαι σου" Τεσσαρακοστῆς καὶ Ἐξάψαλμος
 

Attachments

  • GLM 2015 Hellenic Hexapsalmos.mp3
    3.6 MB · Views: 28
VIDEO : Εἰσήγησις πρὸς εὔκολον προσδιόρησιν διαστημάτων

Sonic Visualiser 2.4.1 FREEware
(http://www.sonicvisualiser.org/)

Ἐπισύναψις :Αὐτοματοποιημένος πίναξ XLS

Περὶ διαστημάτων καὶ καταμετρήσεως αὐτῶν ἐγένετο λόγος ἐν ἔτῃ 2009
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194898&postcount=75)

καὶ περὶ χρόνου ἐν ἔτῃ 2014
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=197093&postcount=19)


Διόρθωσις = ἀντὶ πατρὸς Γρηγορίου, λέγε ΓΑΒΡΙΗΛ.


Γενικὸν ἀρχεῖον
(https://www.mediafire.com/folder/4orx57bab37pd/Technologia)

Video Μέρος Πρῶτον
(http://www.mediafire.com/watch/rov5ablu8e0da5k/GKM_method_diastemata01p1.mp4)

Video Μέρος Δεύτερον
(http://www.mediafire.com/watch/i885m91dofii9gi/GKM_method_diastemata01p2.mp4)


Παλαιότεραι βιντεοσκοπήσεις


(http://graeca.mrezha.net/upload/MontrealPsaltiki/WAV/Ni_Pa_Agiorites_Samples_VIDEO_Part_001.wmv)


(http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...Pa_Iakovos_Mode_01_Samples_VIDEO_Part_001.wmv)

(http://graeca.mrezha.net/upload/MontrealPsaltiki/GKM_Paedagogical/GKM_Scale_Conversion_001.wmv)



Αἴτησις - Κάποιος προγραμματιστὴς ἄς δημιουργήσει μικρὸν λογισμικόν,
= εἰς τὸ ὁποῖον
== θὰ ἐισάγωνται
==== αἱ καταμετρηθήσαι συχνότηται
==== αἱ προσδιορήσεις λογαριθμικῶν κλιμάκων (ἐκτὸς τῶν 1200ET => 72 ET, 68 ET, 53 ET, κτλ)
==== καὶ αἱ προσδιορήσεις, κατὰ σειρὰν, τῶν καταμετρηθέντων φθόγγων

=καὶ ἐκ τοῦ ὁποίου λογισμικοῦ
== θὰ διεξάγονται
=== τὰ ἀπόλυτα άλλὰ καῖ προσπεραστικὰ ὐψοι εἰς, ἐκτὸς τῶν 1200ET,ἄλλας προεπιλεχθέντας λογαριθμηκὰς κλίμακας (72 ET, 68 ET; 53 ET κ.τ.λ.)
 

Attachments

  • _GKM_2015_Diastemata_Auto 003.zip
    150.1 KB · Views: 16
Last edited:
Ἀναβαθμοὶ Κυριακῆς - ἦχος Γ Χουρμούζιος

14 02 2015
Εὐχαριστίες πρὸς π. Μάξιμον διὰ τὴν ὑπογράμμησιν ὄτι προκειται περὶ Ἀναβαθμῶν καὶ οὐχὶ περὶ Ἀντιφώνων


Ἐγένετο προσπάθεια διὰ ΔΙΠΛΟΝ Χρόνον == τὸ μάθημα ΔΕΝ "βγαίνει" ἄλλωθι.
Ὁ σωστὸς ΔΙΠΛΟΣ Χρόνος χρειάζεται ΚΡΥΣΤΑΛΛΟ φωνὴ == Ἰάκωβον, Μάρδαν, Προύσαλην, Γέμελον, Μαυρόπουλον, Εἰρηναῖον Σμύρνης, Γεροθεοδώρου, Πετρίδην...
τὴν ὁποίαν οὐκ ἔχω, ἀλλ'οὐδὲ καὶ ἄλλοι, ἐξαίρετοι ψάλται, ὅπως π.χ. ὁ Στυλ Τσολακίδης.

Ὁ μὲν πρῶτος στίχος ὑπάρχει ΣΧΕΔΟΝ ἐπιτυχημένος.
Ἄλλοι δὲ ΠΑΣΧΩΣΙΝ, καὶ ἀκούγωνται ΑΝΙΣΟΡΟΠΑΙ μικροκαθυστερήσεις .
Δυσκολεύουν, ἐπίσης τὰ "ἀνοικτὰ" διαστήματα τοῦ ἐναρμονίου γένους.

Εἰς τὸν διπλὸν χρόνον διέπρεπων οἱ ΣΜΥΡΝΑΙΟΙ καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν == Βαμβουδάκης, Ἐμμ. Φαρλέκας (πρόγονός μου), ὡς καὶ Κύπριοι ψάλται.

Τὸ μυστικόν: ἡ νευρική, ἤτοι ἡ ΑΠΟΤΟΜΟΣ ἀπόσυρσις = ἔξοδος == ἐκ τοῦ πατήματος (abrupt, steep sloped RELEASE phase).

Ὁ μὲν Ἰάκωβος ἐκτελοῦσε αὐτὸν εὐσυνειδήτως, ἀλλὰ διακριτικῶς.
Ὁ δὲ Πρίγγος ἐχρησιμοποίησε αὐτὸν σποραδικῶς, μᾶλλον ἀσυνειδήτως.
Τέλος, ὁ Στανίτσας κατέληξε νὰ "ξενίζεται" καὶ νὰ κατηγορεῖ, εἰς ἠχογραφημένην συνέντευξιν, τὸν "τρίσημον" χρόνον τῶν Σμυρναίων....
 

Attachments

  • ChourmouziosAnth1824 Antip03_.zip
    1.1 MB · Views: 19
  • GKM 2015 Hellenic Antiphone mode 03 Chourmouzios RVRB.mp3
    998 KB · Views: 45
Last edited:
Πολυέλεος "Ἐπὶ τῶν ποταμῶν" Χουρμουζίου μετὰ κρατήματος

2009
Χρονικὴ ἀγωγὴ βραδέα μετὰ ἰσοκρατήματος
Ἀνθολογία Φαωκαέως
GKM Psaltis Polyeleos Psalm 136 137 Rivers Babylon Chourmouzios
(http://www.youtube.com/watch?v=CmZlH9vUg6Y)

GKM Psaltis Polyeleos Psalm 136 137 Rivers Babylon Chourmouzios Kratema
(http://www.youtube.com/watch?v=XO-CGHnFVv4)

2015
Χρονικὴ ἀγωγὴ σύντομος ἄνευ ἰσοκρατήματος
μετὰ χρόνο διπλοῦ λεπτῶς ἐντονωτέρου ἐν τῷ κρατήματι
Ἀνθολογία Χουρμουζίου 1824

Ὄποτε ὑπάρχουσιν δύο ἐκδοχαί, ὀρθότερος ἐστὶ ἡ δευτέρα.
Ἡ πρώτη συμπεριλήφθη πρὸς ἀνάλυσιν τῶν προβλημάτων.

Ἡ βάσις ἔπεσε ὀλίγον τι εἰς τὸ τέλος, ἐπειδὴ ἐγένετο διακοπὴ -
ἐξ ἄλλου, δὲν χρησιμοποιοῦνται ἰσοκράτης, ἀλλ'οὔτε ἀκουστικά.
 

Attachments

  • ChourmouziosAnth1824PolEpiPotam_.zip
    3.8 MB · Views: 17
  • GKM Hellenic Polyeleos Epi ton Potamon Chour RVRB LQ2.mp3
    4.1 MB · Views: 25
Last edited:
Ἀναβαθμοὶ Κυριακῆς - ἦχος Γ Χουρμούζιος

14 02 2015
Εὐχαριστίες πρὸς π. Μάξιμον διὰ τὴν ὑπογράμμησιν ὄτι προκειται περὶ Ἀναβαθμῶν καὶ οὐχὶ περὶ Ἀντιφώνων


Ἐγένετο προσπάθεια διὰ ΔΙΠΛΟΝ Χρόνον == τὸ μάθημα ΔΕΝ "βγαίνει" ἄλλωθι.
Ὁ σωστὸς ΔΙΠΛΟΣ Χρόνος χρειάζεται ΚΡΥΣΤΑΛΛΟ φωνὴ == Ἰάκωβον, Μάρδαν, Προύσαλην, Γέμελον, Μαυρόπουλον, Εἰρηναῖον Σμύρνης, Γεροθεοδώρου, Πετρίδην...
τὴν ὁποίαν οὐκ ἔχω, ἀλλ'οὐδὲ καὶ ἄλλοι, ἐξαίρετοι ψάλται, ὅπως π.χ. ὁ Στυλ Τσολακίδης.

Ὁ μὲν πρῶτος στίχος ὑπάρχει ΣΧΕΔΟΝ ἐπιτυχημένος.
Ἄλλοι δὲ ΠΑΣΧΩΣΙΝ, καὶ ἀκούγωνται ΑΝΙΣΟΡΟΠΑΙ μικροκαθυστερήσεις .
Δυσκολεύουν, ἐπίσης τὰ "ἀνοικτὰ" διαστήματα τοῦ ἐναρμονίου γένους.

Εἰς τὸν διπλὸν χρόνον διέπρεπων οἱ ΣΜΥΡΝΑΙΟΙ καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν == Βαμβουδάκης, Ἐμμ. Φαρλέκας (πρόγονός μου), ὡς καὶ Κύπριοι ψάλται.

Τὸ μυστικόν: ἡ νευρική, ἤτοι ἡ ΑΠΟΤΟΜΟΣ ἀπόσυρσις = ἔξοδος == ἐκ τοῦ πατήματος (abrupt, steep sloped RELEASE phase).

Ὁ μὲν Ἰάκωβος ἐκτελοῦσε αὐτὸν εὐσυνειδήτως, ἀλλὰ διακριτικῶς.
Ὁ δὲ Πρίγγος ἐχρησιμοποίησε αὐτὸν σποραδικῶς, μᾶλλον ἀσυνειδήτως.
Τέλος, ὁ Στανίτσας κατέληξε νὰ "ξενίζεται" καὶ νὰ κατηγορεῖ, εἰς ἠχογραφημένην συνέντευξιν, τὸν "τρίσημον" χρόνον τῶν Σμυρναίων....

Ο Στανίτσας ΔΕΝ είπε τέτοια πράγματα, τουλάχιστον σε όσες συνεντεύξεις του κυκλοφορούν. Πρόκειται για παρανόηση όπως έχει υποδειχθεί κ πέρυσι.
 
Last edited:
Ο Στανίτσας ΔΕΝ είπε τέτοια πράγματα, τουλάχιστον σε όσες συνεντεύξεις του κυκλοφορούν. Πρόκειται για παρανόηση όπως έχει υποδειχθεί κ πέρυσι.

From GKM
Ο Στανίτσας ΔΕΝ είπε τέτοια πράγματα,
Σίγουρα ΔΕΝ εἶπε τὰ ἐξῆς
14 02 2015
Εὐχαριστίες πρὸς π. Μάξιμον διὰ τὴν ὑπογράμμησιν ὄτι προκειται περὶ Ἀναβαθμῶν καὶ οὐχὶ περὶ Ἀντιφώνων


Ἐγένετο προσπάθεια διὰ ΔΙΠΛΟΝ Χρόνον == τὸ μάθημα ΔΕΝ "βγαίνει" ἄλλωθι.
Ὁ σωστὸς ΔΙΠΛΟΣ Χρόνος χρειάζεται ΚΡΥΣΤΑΛΛΟ φωνὴ == Ἰάκωβον, Μάρδαν, Προύσαλην, Γέμελον, Μαυρόπουλον, Εἰρηναῖον Σμύρνης, Γεροθεοδώρου, Πετρίδην...
τὴν ὁποίαν οὐκ ἔχω, ἀλλ'οὐδὲ καὶ ἄλλοι, ἐξαίρετοι ψάλται, ὅπως π.χ. ὁ Στυλ Τσολακίδης.

Ὁ μὲν πρῶτος στίχος ὑπάρχει ΣΧΕΔΟΝ ἐπιτυχημένος.
Ἄλλοι δὲ ΠΑΣΧΩΣΙΝ, καὶ ἀκούγωνται ΑΝΙΣΟΡΟΠΑΙ μικροκαθυστερήσεις .
Δυσκολεύουν, ἐπίσης τὰ "ἀνοικτὰ" διαστήματα τοῦ ἐναρμονίου γένους.

Εἰς τὸν διπλὸν χρόνον διέπρεπων οἱ ΣΜΥΡΝΑΙΟΙ καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν == Βαμβουδάκης, Ἐμμ. Φαρλέκας (πρόγονός μου), ὡς καὶ Κύπριοι ψάλται.

Τὸ μυστικόν: ἡ νευρική, ἤτοι ἡ ΑΠΟΤΟΜΟΣ ἀπόσυρσις = ἔξοδος == ἐκ τοῦ πατήματος (abrupt, steep sloped RELEASE phase).

Ὁ μὲν Ἰάκωβος ἐκτελοῦσε αὐτὸν εὐσυνειδήτως, ἀλλὰ διακριτικῶς.
Ὁ δὲ Πρίγγος ἐχρησιμοποίησε αὐτὸν σποραδικῶς, μᾶλλον ἀσυνειδήτως.


Ἄς περιορήσωμεν τὴν ἀναφορὰν εἰς τὰ ἐξῆς
ΓΚΜ said:
Τέλος, ὁ Στανίτσας κατέληξε νὰ "ξενίζεται" καὶ νὰ κατηγορεῖ, εἰς ἠχογραφημένην συνέντευξιν, τὸν "τρίσημον" χρόνον τῶν Σμυρναίων....

Ο Στανίτσας ΔΕΝ είπε τέτοια πράγματα, τουλάχιστον σε όσες συνεντεύξεις του κυκλοφορούν. Πρόκειται για παρανόηση όπως έχει υποδειχθεί κ πέρυσι.


Ἡ τοῦ Στανίτσα ἐκτέλεσις τοῦ
Το όμμα της καρδίας μου», Νικολάου Σμύρνης, Ήχ. πλ. β'
(http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=67207&d=1347956220)
οὐδεμία σχέσιν ἔχει μὲ τὸ Σμυρναίϊκον ὕφος.

Ἀκούσματα αὐθεντικὰ ὑπάρχουν == ὅπως μοῦ τὸ ἔψαλλε ὁ Κυριάκος Τσιαππούτας ἐκ τηλεφώνου, ἀλλὰ καὶ ὁ θεῖος μου Νικόλαος Ξηρόδημας, ὁ ὁποίος ΕΖΗΣΕ ἀπὸ κοντὰ τὸ ἀναλόγιον τῆς Μητροπόλεως Σμύρνης.

Ἐκ τῶν ἡμερῶν μας = ἀκούσατε τὴν ἑρμηνείαν του Μυλωνᾶ - παρουσιάζει κάποια ἐλάχιστα ἰδιόματα.

Τὴν ἠχογράφησιν ὄπου κάτι ἐμουρμούρησε ὁ Στανίτσας διὰ τὸ Σμυρναίϊκον ὕφος, τὸν "τρίσημον", καὶ ὄπου μάλιστα παραδίδει ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, τὴν ἔχω ΑΚΟΥΣΗ κι ἐγώ ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια. Δὲν ἐνθυμοῦμαι ποῦ, καὶ δὲν ἔχω εὔκαιρα αὐτὰ τὰ ἀρχεία.
Ἄς τὴν ἐπαναφωρτώσουν οἱ είδικοὶ.

Ἐπαναλαμβάνω ==
Στανίτσας vs. Χρόνος (ΔΙΠΛΟΣ + ΥΠΟΣΚΑΖΩΝ)
εἰσὶν πλανήται διαφορετικοὶ τῆς ὀλικῆς ψαλτικῆς ἀντιλήψεως
== δι'αὐτὸ καὶ ἐγένετο ΑΝΤΑγωνισμός ἐν τῷ Πατριαρχικῷ ναῷ
== (τὰ ἔχω περιγράψει ἀλλοῦ).

Ὄπως τότε, οὔτως καὶ ἐπὶ τοῦ παρόντως
== μερικοὶ θεωροῦν τὸν Στανίτσαν ὡς τὴν κορυφὴν τῶν ψαλτῶν,
== καὶ ἄλλοι ὡς τὸν ΑΙΤΙΟΝ πολλῶν καὶ διαφόρων προβλημάτων.

Περὶ τοῦ χρόνου (πχ εἰς τοὺς Πολυελέους):
ἄς συγκρίνει τις Πρίγγον, Προύσαλην, μαθητὰς τοῦ Χαντζηθεοδώρου καὶ ἄλλους ψάλτας μετὰ τὰ ψαλλώμενα τοῦ Στανίτσα.
 
Last edited:
From GKM

Σίγουρα ΔΕΝ εἶπε τὰ ἐξῆς
14 02 2015
Εὐχαριστίες πρὸς π. Μάξιμον διὰ τὴν ὑπογράμμησιν ὄτι προκειται περὶ Ἀναβαθμῶν καὶ οὐχὶ περὶ Ἀντιφώνων


Ἐγένετο προσπάθεια διὰ ΔΙΠΛΟΝ Χρόνον == τὸ μάθημα ΔΕΝ "βγαίνει" ἄλλωθι.
Ὁ σωστὸς ΔΙΠΛΟΣ Χρόνος χρειάζεται ΚΡΥΣΤΑΛΛΟ φωνὴ == Ἰάκωβον, Μάρδαν, Προύσαλην, Γέμελον, Μαυρόπουλον, Εἰρηναῖον Σμύρνης, Γεροθεοδώρου, Πετρίδην...
τὴν ὁποίαν οὐκ ἔχω, ἀλλ'οὐδὲ καὶ ἄλλοι, ἐξαίρετοι ψάλται, ὅπως π.χ. ὁ Στυλ Τσολακίδης.

Ὁ μὲν πρῶτος στίχος ὑπάρχει ΣΧΕΔΟΝ ἐπιτυχημένος.
Ἄλλοι δὲ ΠΑΣΧΩΣΙΝ, καὶ ἀκούγωνται ΑΝΙΣΟΡΟΠΑΙ μικροκαθυστερήσεις .
Δυσκολεύουν, ἐπίσης τὰ "ἀνοικτὰ" διαστήματα τοῦ ἐναρμονίου γένους.

Εἰς τὸν διπλὸν χρόνον διέπρεπων οἱ ΣΜΥΡΝΑΙΟΙ καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν == Βαμβουδάκης, Ἐμμ. Φαρλέκας (πρόγονός μου), ὡς καὶ Κύπριοι ψάλται.

Τὸ μυστικόν: ἡ νευρική, ἤτοι ἡ ΑΠΟΤΟΜΟΣ ἀπόσυρσις = ἔξοδος == ἐκ τοῦ πατήματος (abrupt, steep sloped RELEASE phase).

Ὁ μὲν Ἰάκωβος ἐκτελοῦσε αὐτὸν εὐσυνειδήτως, ἀλλὰ διακριτικῶς.
Ὁ δὲ Πρίγγος ἐχρησιμοποίησε αὐτὸν σποραδικῶς, μᾶλλον ἀσυνειδήτως.


Ἄς περιορήσωμεν τὴν ἀναφορὰν εἰς τὰ ἐξῆς





Ἡ τοῦ Στανίτσα ἐκτέλεσις τοῦ
Το όμμα της καρδίας μου», Νικολάου Σμύρνης, Ήχ. πλ. β'
(http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=67207&d=1347956220)
οὐδεμία σχέσιν ἔχει μὲ τὸ Σμυρναίϊκον ὕφος.

Ἀκούσματα αὐθεντικὰ ὑπάρχουν == ὅπως μοῦ τὸ ἔψαλλε ὁ Κυριάκος Τσιαππούτας ἐκ τηλεφώνου, ἀλλὰ καὶ ὁ θεῖος μου Νικόλαος Ξηρόδημας, ὁ ὁποίος ΕΖΗΣΕ ἀπὸ κοντὰ τὸ ἀναλόγιον τῆς Μητροπόλεως Σμύρνης.

Ἐκ τῶν ἡμερῶν μας = ἀκούσατε τὴν ἑρμηνείαν του Μυλωνᾶ - παρουσιάζει κάποια ἐλάχιστα ἰδιόματα.

Τὴν ἠχογράφησιν ὄπου κάτι ἐμουρμούρησε ὁ Στανίτσας διὰ τὸ Σμυρναίϊκον ὕφος, τὸν "τρίσημον", καὶ ὄπου μάλιστα παραδίδει ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, τὴν ἔχω ΑΚΟΥΣΗ κι ἐγώ ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια. Δὲν ἐνθυμοῦμαι ποῦ, καὶ δὲν ἔχω εὔκαιρα αὐτὰ τὰ ἀρχεία.
Ἄς τὴν ἐπαναφωρτώσουν οἱ είδικοὶ.

Ἐπαναλαμβάνω ==
Στανίτσας vs. Χρόνος (ΔΙΠΛΟΣ + ΥΠΟΣΚΑΖΩΝ)
εἰσὶν πλανήται διαφορετικοὶ τῆς ὀλικῆς ψαλτικῆς ἀντιλήψεως
== δι'αὐτὸ καὶ ἐγένετο ΑΝΤΑγωνισμός ἐν τῷ Πατριαρχικῷ ναῷ
== (τὰ ἔχω περιγράψει ἀλλοῦ).

Ὄπως τότε, οὔτως καὶ ἐπὶ τοῦ παρόντως
== μερικοὶ θεωροῦν τὸν Στανίτσαν ὡς τὴν κορυφὴν τῶν ψαλτῶν,
== καὶ ἄλλοι ὡς τὸν ΑΙΤΙΟΝ πολλῶν καὶ διαφόρων προβλημάτων.

Περὶ τοῦ χρόνου (πχ εἰς τοὺς Πολυελέους):
ἄς συγκρίνει τις Πρίγγον, Προύσαλην, μαθητὰς τοῦ Χαντζηθεοδώρου καὶ ἄλλους ψάλτας μετὰ τὰ ψαλλώμενα τοῦ Στανίτσα.


Η παρανόηση συνεχίζεται με ΟΛΟΪΔΙΟΥΣ πρωταγωνιστές μόνο που εν μέρει μετονομάστηκαν, δίκην τρόικας...
 
Η παρανόηση συνεχίζεται με ΟΛΟΪΔΙΟΥΣ πρωταγωνιστές μόνο που εν μέρει μετονομάστηκαν, δίκην τρόικας...
From GKM

Ὑπάρχει κάποια ἀπόδειξις;

Ὁμοίως, ἐὰν ἰσχυρίζονται μερικοὶ ὄτι κάπου ἄκουσαν Στανίτσαν νὰ ἐκφράζεται περὶ τρισήμου, νὰ δίνει παράδειγμα, καὶ νὰ ἀναφέρεται εἰς ὕφος ἀλλότριον τοῦ ἰδικοῦ του, δὲν θὰ ἦτο καλὸ νὰ ἐρευνηθῇ τὸ θέμα;
Τώρα, ποῦ τὸ ἢκουσα; CD Τσιούνη; Ἀλλοῦ; Δὲν ἐνθυμοῦμαι.
Πάντως, δὲν πρόκειται ΟΥΤΕ διὰ ὀνείρου ΟΥΤΕ περὶ ἐθελουσίας ΔΥΣΦΥΜΙΣΕΩΣ.

Ἀπὸ "νομικὰ στελέχει" ξεχειλίζουν τὰ ἀναλόγια
== ἀπὸ Πολυέλεον πέραν κάποιου ἁπλοῦ Ῥυθμοῦ δὲν ἔχωμεν...
 
Last edited by a moderator:
Ὑπενθύμισις
Moderator
Do not upload anything else from Georgios in the form of comments or critique of others

Prenumele
GKM wrote that there is no critique in this post.
I hope you'll enjoy the recording.

Ἵνα μή κλειδωθῇ...​
 
From GKM

Ὑπάρχει κάποια ἀπόδειξις;

Ὁμοίως, ἐὰν ἰσχυρίζονται μερικοὶ ὄτι κάπου ἄκουσαν Στανίτσαν νὰ ἐκφράζεται περὶ τρισήμου, νὰ δίνει παράδειγμα, καὶ νὰ ἀναφέρεται εἰς ὕφος ἀλλότριον τοῦ ἰδικοῦ του, δὲν θὰ ἦτο καλὸ νὰ ἐρευνηθῇ τὸ θέμα;
Τώρα, ποῦ τὸ ἢκουσα; CD Τσιούνη; Ἀλλοῦ; Δὲν ἐνθυμοῦμαι.
Πάντως, δὲν πρόκειται ΟΥΤΕ διὰ ὀνείρου ΟΥΤΕ περὶ ἐθελουσίας ΔΥΣΦΥΜΙΣΕΩΣ.

Ἀπὸ "νομικὰ στελέχει" ξεχειλίζουν τὰ ἀναλόγια
== ἀπὸ Πολυέλεον πέραν κάποιου ἁπλοῦ Ῥυθμοῦ δὲν ἔχωμεν...


Απόδειξη για τί πράγμα; Για το ότι "η παρανόηση συνεχίζεται" ή για το ότι συνεχίζεται "με ΟΛΟΪΔΙΟΥΣ πρωταγωνιστές μόνο που εν μέρει μετονομάστηκαν, δίκην τρόικας..."; Και οι λίθοι κεκράξονται...
Πρόκειται απλώς περί παρανοήσεως... Τον καλοφωνικό ειρμό αν ακούσει κάποιος μέχρι τέλους θα καταλάβει πολύ καλά τί και πώς ψάλλει ο Άρχων Θρ. Στανίτσας. Για τη συνέντευξη θα επανέλθουμε σύντομα. Είναι πολύ λεπτά πράγματα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί οι παραναγνώσεις καραδοκούν.

δ.
 
Last edited:
GKM στο μέλλον
symbole.gr / ῞Υμνοι διάφοροι /Γεώργιος Μιχαλάκης/
(http://symbole.gr/forum/viewforum.php?f=246&sid=8df1058133cb2038ba7874f56204a3dc)


Automatic translation - corrected
O GKM περιγράφει Διπλό και Yποσκάζοντα χρόνο και ισχυρίζεται ότι δεν το λέγει ο Στανίτσας όπως άλλους, παλαιότερους ψάλτες.

Είστε σίγουρος ότι καταλαβαίνετε τι εννοεί ο GKM σε ότι αναφέρεται;

Επίσης, ο GKM έχει ανεβάσει υλικό Στανίτσα πολύ πιό πριν από τους άλλους. Επίσης του έχουν δώσει ταινίες διάφοροι Κωνσταντινοπολίτες στο Μόντρεαλ. Όταν επιστρέψει, θα προσπαθήσει να βρεί το σχόλιο που αποδιδει στο Στανίτσα, σχετικά με τη Σμύρνη, "τρισημον» αλλά και παράδειγμα του Στανίτσα, που δεν ειναι κρατημα.

Αν αισθάνεστε ότι ο Στανίτσας (και ακόλουθοι όπως Ιωαννίδης, Γιάννου, Σφακιανάκης) έχει παρόμοια καταμέτρηση Χρόνου με το Γέμελο (Σχολή της Χίου με τα στοιχεία της Σμύρνης) και το Βαμβουδάκη, ίσως να δώσετε στη συνέχεια κάποιες αντικειμενικές αποδείξεις (όπως φασματική ανάλυση), οπως έχει κάνει ο GKM για να δείξει διαφορές μεταξύ Ιάκωβο και Αγγελόπουλο.
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=197093&postcount=19)


"Τον καλοφωνικό ειρμό αν ακούσει κάποιος μέχρι τέλους θα καταλάβει πολύ καλά τί και πώς ψάλλει ο Άρχων Θρ. Στανίτσας."
Δεν ακούγεται, για παράδειγμα, σαν το Βαμβουδάκη.

«Για τη συνέντευξη θα επανέλθουμε σύντομα. Είναι πολύ λεπτά πράγματα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί οι παραναγνώσεις καραδοκούν."
Τι είναι τόσο δύσκολο να καταλάβω; Ο Στανίτσας λέγεται να επικρίνει τον τρόπο του τρισήμου σε σημείο το οποίο δεν έχει τίποτα να κάνει με κράτημα.

Τέλος, δεδομένης της εχθρότητας που εκφράζεται σε αυτό το forum σχετικά με τις απόψεις και την προσωπικότητα του GKM

και τις επανειλημμένες προσκλήσεις στο GKM να εκφράζει τις απόψεις του σε άλλα blogs,
ο GKM θα συνεχίσει την κριτική του ενάντια των ακραίων τάσεων της Ψαλτικής (εν συγκρίσει με τη "παλιά σχολή του Ιακώβου κ.ά.), από Καρά εως Στανίτσα

symbole.gr / Υμνοι διάφοροι / Γεώργιος Μιχαλάκης /

Μπορεί να συνεχίσει η συζήτηση εκεί, για να μπορεί να σας απαντήσει, κατά τον συνήθη τρόπο, φυσικά, ο οποίος περιλαμβάνει πρόκληση σε εσάς και όσους βάζουν thanks στις αναρτήσεις σας, να δώσετε κάποια καταγραφή της δική σας ερμηνείας των διαφόρων ασμάτων, έτσι ώστε να βοηθήσεται τους υπόλοιπους να κατανοήσουμε τι είναι ακριβώς μπορεί να βρεί χρήσιμο και «παρόμοιο» κανείς αναμεταξυ Ιάκωβο και Στανίτσα και Καρά.


GKM describes diplos and hyposkazon chronos and claims that Stanitsas does not chant it like other chanters.
Are you sure that you understand what GKM is refering to?
GKM has also uploaded Stanitsas material much before others. He also has tapes given by Constintonopolites in Montreal. When he returns, he'll try to find the comment he attributes to Stanitsas concerning Smyrni, "trisimos" and the example Stanitsas gave, which is not a κράτημα.

If you feel that Stanitsas (and followers like Ιωαννίδης, Γιάννου, Σφακιανάκης) has similar Chronos counting with Gemelos (school of Chios with elements of Smyrni) and Bamboudakis, then perhaps you can provide some objective proof (such as spectral analysis), the way GKM has done to show differences between Iakovos and Angelopoulos.

"Τον καλοφωνικό ειρμό αν ακούσει κάποιος μέχρι τέλους θα καταλάβει πολύ καλά τί και πώς ψάλλει ο Άρχων Θρ. Στανίτσας."
It does not sound like Bamboudakis, for instance, would chant such a piece.

" Για τη συνέντευξη θα επανέλθουμε σύντομα. Είναι πολύ λεπτά πράγματα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί οι παραναγνώσεις καραδοκούν."
What is so difficult to understand? Stanitsas is said to criticize tha way a trisimos is included in singing and gives an example which has nothing to do with kratema

Finally, given the animosity expressed in this forum concerning GKM's views and personality

and the repeated invitations that GKM express his views in other blogs,
GKM will pursue his critisism of psaltic OUTLIERS (vs "Old school Iakovos et al.), from Karas to Stanitsas,
symbole.gr / ῞Υμνοι διάφοροι /Γεώργιος Μιχαλάκης/
You may take your debate there, where he can answer you, in the usual manner of course, which includes challenging you and all those who thank your posts, to provide some recording of your interpretation of various chants, so as to help the rest of understand what it is exactly that you find useful and "similar" in Iakovos vs. Stanitsas vs. Karas.

symbole.gr / ῞Υμνοι διάφοροι /Γεώργιος Μιχαλάκης/
(http://symbole.gr/forum/viewforum.php?f=246&sid=8df1058133cb2038ba7874f56204a3dc)
 
Ο Γεώργιος έχει δίκιο για την αλλαγή διαίρεσης του χρόνου μάλλον για την κατάργηση διαίρεσης του χρόνου κάτι το οποίο ήταν ζωντανό στην προφορική παράδοση.
Ο Στανίτσας θέλοντας να σώσει αυτή την παράδοση πήγε να την καταγράψει επ' ακριβώς κάτι το οποίο είναι αδύνατον, αφού η διαίρεση του χρόνου βασίζεται στην λογική της άλογης διαίρεσης των δύο χρόνων στον λεγόμενο διπλό χρόνο.
Έτσι οι μετά Στανίτσα εποχής ψάλτες αντιμετωπίζουν την μουσική με τον ίδιο τρόπο που θα διάβαζαν πεντάγραμμο. Αυτή είναι η (μεγάλη) καταστροφή(;)* που έγινε με την μέθοδο Στανίτσα.
Δεν αμφισβητείται το μέγεθος της προσφοράς και ικανότητας του Στανίτσα και το τεράστιο μέγεθος της μουσικής κληρονομιάς που μας παρέδωσε (ύφος, έκφραση, θέσεις, διαστήματα, μελοποιία) ήταν μουσική ιδιοφυΐα.
Οι ιδιοφιίες όμως πάντα φέρνουν τις αλλαγές και τις καλές αλλά μαζί με τις καλές και τις λίγες κακές που ενδέχεται να περιέχουν.
Άλλο παράδειγμα μουσικής ιδιοφυΐας που έφεραν (άθελα τους) και κακές ιδεολογίες ήταν ο Σακελαρίδης ο ποίος αν και δεινός μουσικός και φορέας της παράδοσης αυτό που έμεινε στην Αθηναϊκή κοινωνία ήταν δυστυχώς μία κακώς εννοούμενη δυτικομανία την οποία ούτε ο ίδιος είχε.
Το λάθος του Μιχαλάκη είναι που ο λόγος του είναι απόλυτος και "ισοπεδώνει" τον Στανίτσα και οποιονδήποτε άλλο αντί να επισημαίνει μόνο τα στοιχεία που πρέπει.
Είναι πολύ χρήσιμες οι παρατηρήσεις του Γεωργίου και είναι άξιες προσοχής παρά τον (ίσως) άκομψο τρόπο διατύπωσης τους

*αν χρησιμοποιούσαν σωστά τον Στανίτσα και όσα διέσωσε σε συνδυασμό και με άλλους ψάλτες, αν δεν υπήρχε κόλλημα μόνο με τον Στανίτσα το οποίο έφθασε σε σημείο να εξιδανικέψουμε το ψάλσιμο του Στανίτσα, δεν θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα.
ΥΓ Το πρόβλημα δηλαδή είναι η σημερινή Στανιτσοποίηση της ψαλτικής από πολλούς, δεν είναι ο σίγουρα μεγάλος ψάλτης Θρασύβουλος Στανίτσας.
 
Last edited:
Ο Στανίτσας θέλοντας να σώσει αυτή την παράδοση πήγε να την καταγράψει επ' ακριβώς κάτι το οποίο είναι αδύνατον, αφού η διαίρεση του χρόνου βασίζεται στην λογική της άλογης διαίρεσης των δύο χρόνων στον λεγόμενο διπλό χρόνο.
Ο τρόπος που καταγράφει και εκτελεί τον χρόνο ο Στανίτσας είναι διαφορετικός από αυτόν του Πρίγγου;

Δεν είμαι ειδικός στον χρόνο, αλλά αυτό που (πιστεύω και ακούω ότι) ερμηνεύει ο ΓΚΜ (και ίσως άλλοι) ως «χρόνο του Ιακώβου» είναι διαφορετικό όχι μόνο από τις ονομασθείσες «ακραίες τάσεις» (Στανίτσα και Καρά) αλλά και από τον Πρίγγο.
 
Αν και δε γνωρίζω ως ορολογία και αριθμοποίηση τα περισσότερα από αυτά τα οποία αναφέρει ο κύριος Μιχαλάκης, διαισθάνομαι ότι σε κάποια έχει δίκιο. Ο καιρός θα αποδείξει σε τι ακριβώς έχει δίκιο καθώς και όσοι αξιότεροι από εμένα ασχοληθούν με το έργο του. Είναι κρίμα ο οποιοσδήποτε που αγαπά τη μουσική μας και αφιερώνει τόσο χρόνο στη μελέτη της να μην μπορεί να εκθέτει με το όνομά του τις απόψεις του σε ένα τόσο πλούσιο φόρουμ όσο αυτό. Είναι όμως κρίμα επίσης να μη ξέρουμε τη διαφορά της διαφωνίας από το βρίσιμο και τον τσακωμό. Νομίζω πως πρέπει να δοθεί στον κύριο Μιχαλάκη η δυνατότητα να εκφράζει τις απόψεις του αλλά και ο ίδιος να μάθει να διαφωνεί χωρίς να ''ισοπεδώνει'', όπως σωστά λέει ο κύριος Σολδάτος. Νομίζω ότι ο Γεώργιος είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος που ο ίδιος αδικεί τον εαυτό του, γιατί ενώ θέλει και μπορεί να είναι δάσκαλος που θα διδάσκει και ΜΕ ΤΗ ΣΤΆΣΗ ΤΟΥ (είδες Γεώργιε πόσο με έχεις επηρεάσει, έχω αρχίσει να γράφω σαν και εσένα, χαχα) αυτός κάθεται και τσακώνεται με τους μαθητές γιατί π.χ. μασάνε τσίχλα. Ο Πέτρος ο πελοποννήσιος γιατί κατάφερε να είναι τόσο αγαπητός από ρωμιούς και τούρκους και όλοι να αναγνωρίζουν την ιδιοφυΐα του; Γιατί ακριβώς ήταν ΔΑΣΚΑΛΟΣ. Ήξερε να διδάσκει, να εμπνεει, να συνθέτει χωρίς να τα κάνει αχταρμά και χωρίς να απορρίπτει. Έτσι, και εσύ Γιώργο, μπορείς να ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ χωρίς να απορρίπτεις και χωρίς να καταδικάζεις , μπορείς να συνθέτεις, μπορείς να διαφωνείς, μπορείς να προτείνεις, μπορείς να κάνεις λάθη και σωστά. Απαγορεύεται όμως να χάνεις το ρόλο σου και την ψυχραιμία σας παρασυρόμενος από την απολυτότητά σου και τσιμπώντας από τις μπηχτές των μαθητών. Βέβαια φταίνε και οι μαθητές κάποιες φορές.... αλλά ο δάσκαλος δε πρέπει να πέφτει στην παγίδα!
 
Ο τρόπος που καταγράφει και εκτελεί τον χρόνο ο Στανίτσας είναι διαφορετικός από αυτόν του Πρίγγου;
Ναι

Ο τρόπος που καταγράφει και εκτελεί τον χρόνο ο Πρίγγος είναι διαφορετικός από αυτόν του Ιακώβου;
Ναι, αλλά ολιγότερο.
Ο Πρίγγος δεν χρησιμοποιεί glissando (frequency) οσο συχνα το χρησιμοποιεί ο Ιάκωβος (ακόμη πιο συχνά χρησιμοποιεἰ τη τεχνική αυτή ο Ειρηναίος Σάμου), καὶ, γιά να επισημάνει την ἐναρξην του χρόνου, χτυπάει πιο έντονα με την ένταση (intensity). Διπλό χρόνο σαν Βαμβουδάκη και Μαυρόπουλο πάντως δεν έχουμε ακούσει από Πρίγγο.

ΓΚΜ
Εἰς τὸν διπλὸν χρόνον διέπρεπων οἱ ΣΜΥΡΝΑΙΟΙ καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν == Βαμβουδάκης, Ἐμμ. Φαρλέκας (πρόγονός μου), ὡς καὶ Κύπριοι ψάλται.

Τὸ μυστικόν: ἡ νευρική, ἤτοι ἡ ΑΠΟΤΟΜΟΣ ἀπόσυρσις = ἔξοδος == ἐκ τοῦ πατήματος (abrupt, steep sloped RELEASE phase).

Ὁ μὲν Ἰάκωβος ἐκτελοῦσε αὐτὸν εὐσυνειδήτως, ἀλλὰ διακριτικῶς.
Ὁ δὲ Πρίγγος ἐχρησιμοποίησε αὐτὸν σποραδικῶς, μᾶλλον ἀσυνειδήτως.
Τέλος, ὁ Στανίτσας κατέληξε νὰ "ξενίζεται" καὶ νὰ κατηγορεῖ, εἰς ἠχογραφημένην συνέντευξιν, τὸν "τρίσημον" χρόνον τῶν Σμυρναίων...
Ο ΓΚΜ πάντοτε δίνει τις πηγές.
Αν δεν τις έχει πρόχειρες, θα τις ψάξει στο μέλλον.


Ο καιρός θα αποδείξει σε τι ακριβώς έχει δίκιο καθώς και όσοι αξιότεροι από εμένα ασχοληθούν με το έργο του.

Δεν υπάρχουν αξιότεροι, διότι εσύ, πάτερ, τουλάχιστον ψάλλεις και ακούγωνται αρκετά ορθά πράγματα. Μόλις συνηδειτοποιήσεις κάποιες λεπτομέρειες, θα τα λέγεις ακόμη πιό παραδοσιακά.
αλλά ο δάσκαλος δε πρέπει να πέφτει στην παγίδα!
Πολύ έγραφαν μεγάλες θεωρίες γιά διαστήματα και χρόνο.
Ο ΓΚΜ τα ανέλυσε με φασματογράφο και έδειξε ότι η τεχνολογία δικαιώνει τη προφορικὴ παράδοση όντως μεγάλων ψαλτών, όπως τον Ιάκωβο, και όχι τα ιδιοτυπα ψαλσήματα μερικών που προβάλλουν ορισμένες σχολές.
Ο Σολδάτος πρώτος συσχέτησε τη θεωρία και τα αποτελεσματα του ΓΚΜ με τη διπλοπαραλλαγή και τον άλογο χρόνο.

Οι αντίπαλοι έκαναν, και συνεχίζουν να κάνουν, μόνο σπόντες, κυκλικές συζητήσεις και ανούσια σχόλια, και να "διορθώνουν προφανἠ λάθοι" σε κλασικά κείμενα
Έφτασε το θέμα, από τους αντιπάλους του ΓΚΜ, σε φονικά avatar, απειλές γιά δικαστήρια και υποτιμώντας τον ΓΚΜ δεν είναι ψάλτης, αλλά και κατάρες από τον ΓΚΜ [εζήτησε συγνώμη από Θεό και δημοσίως από ανθρώπους].

Δεν αξίζει να επανέλθη στο forum ο ΓΚΜ, διότι κανείς ως τώρα δεν έχει απαντήσει επί της ουσίας, και ούτε πρόκειται να γίνει αυτό [επιμονή, εγωισμός ή και οικονομικά συμφέροντα], αν και μερικοί χρησιμοποιούν ιδέες του, εως σημείου μερικής η ολικής πλαστογραφίας, προσπαθώντας μάταια να αποδείξουν οτι οι θεωρίες τους είναι καλές.
Ηχογραφήσεις και σωστἐς εκτελέσεις πάντως δεν έχουν αναρτήσει όλοι αυτοί... μόνο σχόλια και υποκειμενικές "γενικότητες" γιά όσα δήθνε αντιλαμβάνονται. Συστηματικές, μεθοδικές, στατιστικές, αντικειμενικές εργασίες με παραδείγματα παλαιούς ψάλτες δεν έχουν παρουσιάσει ως τώρα.

Μονο ο Κυριάκος Τσιαππούτας έκανε αληθινά επιστημονική εργασία στα διαστήματα του Ιακώβου. Επίσης, είναι παραδοσιακός ψάλτης.
Αλλ'ο ΓΚΜ ζητάει να δημιουργηθούν υποκατηγορίες διαστημάτων
πχ (Νη Πα) διατ01, (Νη Πα) διατ02, (Νη Πα) διατ03, (Νη Πα) διατ04, κτλ
και να σκεφτόμαστε συστήματα, σύμφωνα με τις εργασίες Σολδάτου και Συμεωνίδη.

Απαντήσεις επι της ουσίας εκκρεμούν
πχ
http://graeca.mrezha.net/upload/MontrealPsaltiki/Psaltologion/Erotiseis_GKM_pros_Psaltologion_Dialogos_003.pdf
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195510&postcount=1

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195521&postcount=8
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195070&postcount=51
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194981&postcount=86
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4648&postcount=24

Όποιος θέλει δωρεάν εξηγήσεις, ας κάνει όπως εγώ στα Ρουμάνικα, και ο Βάιος Ντελής στα Ελληνικά μέσου skype. Ο Βάιος έχει βελτιωθή πολύ σημαντικά σε ένα χρόνο.
Να ηχογραφήτε τις συζητήσεις και τα παραδείγματα, να τα λογοκρίνετε γιά τους τυχόν σύγχρονους ευαίσθητους, και να τα φορτώνετε γιά κοινό ώφελος.


mimi: [http://analogion.com/forum/member.php?u=271]
skype: gkmichalakis


O ΓΚΜ θα αναλύει ότι χρήσιμo ή παρέκτροπο στο
symbole.gr / ῞Υμνοι διάφοροι /Γεώργιος Μιχαλάκης/
(http://symbole.gr/forum/viewforum.php?f=246&sid=8df1058133cb2038ba7874f56204a3dc)
 
Last edited:
Διατονική φθορά Πα σε διατονικό Γα
Κι ένα τελευταίο δωράκι
γιά να μή ταλαιπουρούντοι οι φιλόσοφοι

(http://analogion.com/forum/showthread.php?t=31989)

εδώ η θεωρία, το σκεπτικό και η πράξη.

Όπως και στα Ανοιξαντάρια Κουκουζέλη
πρόκειται γιά αντιστροφή τετραχόρδου
(permutation of individual tetrachord intervals):


Χρησιμοποιούμε

είτε τον Κανόνα Α
δηλαδή, ένα κοινό πάτημα στο φθοριζόμενο φθόγγο

η τον Κανόνα Β (διπλοπαραλλαγή)
δηλαδή, κοινά ενσωματωμένα συστήματα
με δύο κοινά πατήματα, συνήθως τα άκρα


Βάσει του Κανόνα Β

Εφαρμογἠ διπλοπαραλλαγής (Kανόνας Β )
permutation τετραχόρδου με κοινά άκρα ενα τετράχορδον (Δι=Βου και Πα =Ζω)
Ο Γα θα είναι υψωμένος. Κατα κανόνα, καλύτερα να γίνεται στο δεύτερο μέρος, στη κατάβαση από το Δι - άκουσμα είναι πιό ομαλό.
Έτσι γίνεται στα Ανοιξαντάρια Κουκουζελη.
Άκουσε δείγμα με Μελωδὀ και διαστήματα Επιτροπής
στὴν ανάβαση κανονίζονται τα ανώτερα όρια (Δι =Βου)
τα οποία να αντιστοιχούν με τα κατώτερα όρια (Πα = Ζω)
(ἐνας από τους δύο νόμους: τουλάχιστον δύο κοινά όρια ενσωματωμένων συστημάτων)

χωρἰς απότομες αλλαγές στο φθοριζόμενο φθόγγο
(δηλαδή όχι απότομη δίεση στο Γα)
ὀταν ανεβαίνουμε

και με αρμόδιες αλλαγές
όταν κατεβαίνουμε



δηλαδη η φθορα
Γα διατ = Πα διατ

αντιστοιχεί μἐ

κοινό (Δι διατ = Βου διατ) και
κοινό (Πα διατ = Ζω διατ)

και σχεδόν με
κοινό (Δι διατ = Κε χρωμ) και
κοινό (Δι διατ = Βου χρωμ)

και σχεδόν με
κοινό (Δι διατ = Δι ζυγὀς) και
κοινό (Δι διατ = Βου ζυγὀς)

Ο Γα μεταβάλεται ομαλά
δηλαδἠ υψώνεται ομαλά ο φθοριζόμενος φθόγγος Γα

ὀπως και στα Ανοιξαντάρια του Κουκουζέλη

όπου μεταβάλεται ομαλά ο φθοριζόμενος Βου διατ σε Πα διατ (ή και σε Κε διατ)
και υψώνεται ομαλά ο φθοριζόμενος φθόγγος Βου.

Πρόκειται για
(εναλλαγμένο) λέγετο με μικρό Δι Κε
μέσα στο λέγετο με μεγάλο Δι Κε

Ακουσε mp3 με Μελωδό και διαστήματα επιτροπής



Εφαρμογἠ διπλοπαραλλαγής (Kανόνας Β)
permutation τετραχόρδου με κοινά άκρα ενα τρίχορδον (Γα=Πα και Πα =Ζω

Το θέμα είναι απλό: Ο μελοποιός θέλοντας να δείξει την «φοβερότητα» του ανθρώπου αλλάζει τα διαστήματα από Γα-Βου-Πα σε ΠΑ-Νη-Ζω.και από 10-8-12, γίνονται 10-12-8 Άν στην κατάληξη έθετε μαρτυρία χωρίς τη λύση, αυτή θα ήταν π με μαρτυριόσημο του Ζω (βλ. σχήμα)


Και στις δύο περιπτώσεις, α αρχικος Πα είναι στη θέση του.
Το ακουσμα είναι αρκετα χαρμόσυνο, και όχι επιβλητικό.



Βάσει του Κανόνα Α
Εφαρμογἠ αληθινής παραχορδής


Ἀλλος τρόπος είναι ένα μίγμα
κλειδώνωμε τον Γα διατ = Πα διατ όπως ο Γιάννου
κάνωμε μεγάλο Γα Βου == Πα Νη
ανεβαίνωντας, σκεφτόμαστε Δι διατ = Κε χρωμ
κατεβαίνοντας, ο Πα διατ = Βου χρωμ
με συνέπεια το πάτημα αυτό
να είναι αρκετά χαμηλώτερο απο το αρχικο Πα
(κι εδω ειναι η διαφορά με το σχεδιάγραμμα του Γιάννου)

Ακούγεται εντονότερο το χρωματικό χρώμα, και πιό επιβλητικό
Αυτή υπάρχη στο φωνητικό δείγμα.


Μελωδος
Παράδειγμα με το Μελωδο αλλα με διαστήματα της επιτροπής
(δεν ήταν πρόχειρα τα 68ΕΤ και 64 ΕΤ)

περίπτωση Α (Κανόνας Β)= κλείδωμα Πα και Δι , με αντιστοιχο Γα Διεση εξ'αρχής

περίπτωση Β (Κανόνας Α)= κλείδωμα Γα, σκεπτικο Δι =Κε χρωμ και πτώση του Πα =εντονο χρωματικό = αυτό ακούγεται και στο μέλος του ΓΚΜ

Διόρθωσι:
αντί
"ο μεγάλος τόνος του χρωματικού ηχου δεν ειναι όσο μεγάλος του διατονικού"
λέγε
"ο μεγάλος τόνος του διατονικού ηχου δεν ειναι όσο μεγάλος του χρωματικού "
12/68ET < 12/64ET

Επίλογος
Όπως πάντα
πολλοί έγραψαν
μα κανένας εδώ δεν το έψαλλε ώστε να ακουγετε σωστά!


Σύνθεση
Υπάρχουν δύο τρόποι να εκτελέσει κανεις καποιος παραχορδές

Ο πιό συνηθισμένος τρόπος είναι με τη διπλοπαραλλαγή διά μέσου της εμπλωκής ενσωματωμένων συστημάτων τα οποία να εχουν τουλάχιστον δύο κοινά άκρα
Σε αυτή τη περίπτωση, πρέπει
== να προβλέπετα το πάτημα, όπως γίνεται με την ύψωση του Δι μετά τη σπάθη και πριν την εναρμόνιον φθορά του Ζω (Κολλυθειη Επι τον ποταμόν χουρμ)
== να γίνεται το πάτημα διαδοχικά πχ στα Ανοιξαντάρια Κουκουζελη, οπου ο φθοριζόμενος φόγγος πατάει σταδιακά το νέο ύψος (πχ ο Βου υψώνετε σταδικό, οταν κατεβαίνει η μελωδία),

Ο σπάνιος τρόπος είναι με τη σταθεροποίηση ένος κοινού πατήματος, συνήθως τον φθοριζόμενον φθόγγον και επαναφορά σχεδόν διά μνήμης στα αρχικά πατήματα. Πρόκειται για πραγματική παραχορδή. Αυτή η εκδοχή εχρησιμοποιήθηκε στη φωνητική εκτέλεση.

Ο ψάλτης επιλέγει ποιό κανόνα θα χρησιμοποιήσει με βάση τη προφορική παράδοση.
Όταν δεν έχει, θα βασισθεί στις λέξεις και στο πιο ομαλό άκουσμα....


Attachments:
GKM parachordi diat Ga to Diat Pa 001 RVRB LQ.mp3 : Εξηγήσεις και εκτέλεση κατά τον κανόνα Α (κλείδωμα ενός, ήτοι σταθεροποίηση επί του φθοριζόμενου φθόγγου = σπανίζει η εφαρμογή του)

FthoraPaDiatOnGaDiat.mp3 : Εξηγήσεις και εκτέλεση ΜΕΛΩΔΟΣ κατά τον κανόνα Β (κλείδωμα κατα κοινών, ενσωματωμένων συστημάτων, με κινητό φθοριζόμενου φθόγγου = συχνάζει η εφαρμογή του) αλλά καί κατά κανόνα Α με διαστήματα, δυστηχώς, της επιτροπής
FthoraGadiatToPaDiat03.zip:
- FthoraPaDiatOnGaDiat03 Λεπτομερές σχεδιάγραμμα των δύο εκδοχών: Κανόνων Α και Β = δείχνουν διαφορετικές θέσεις του Γα και του Πα, αντιστοίχως.
- DoxastikonHagiosKallistrosFthoraGaDiatToPaDiat001.mel: Αρχείο Μελωδὀς με υφεσοδιεσεις εως κάποτε δημιουργηθουν καλύτερες κλίμακες συστημάτων . Στο επιμαχο σημειο, με Γα και Πα ιδια, στη καταβασε, τα διαστηματα ειναι Δι 11 Γα 7 Βου αντι για Δι 12 Γα 6 Βου
- GKMmelodosGaDiatFthoraPaDiat.wmv: video Μελωδός

FthoraPaDiatOnGaDiatCOMP.zip:Σύγκριση διαστημάτων από τρία δείγματα (ES-HP-GKM) -XLS και σχεδιάγραμμα. Κανείς δεν έχασε τη βάση. Ψάλλουν,όμως, τη θεωρία που υποστηρίζει ο καθένας;
 

Attachments

  • GKM parachordi diat Ga to Diat Pa 001 RVRB LQ.mp3
    954.2 KB · Views: 37
  • FthoraPaDiatOnGaDiat.mp3
    549.6 KB · Views: 13
  • FthoraGadiatToPaDiat03.zip
    12.9 MB · Views: 17
  • FthoraPaDiatOnGaDiatCOMP.zip
    630.1 KB · Views: 12
Last edited:
Διατονική φθορά Πα σε διατονικό Γα
Κι ένα τελευταίο δωράκι
γιά να μή ταλαιπουρούντοι οι φιλόσοφοι


Οπως πάντα
πολλοί έγραψαν
μα κανένας εδώ δεν το έψαλλε ώστε να ακουγετε σωστά!

Έτι και ετι....
 
Τρισάγιον και Δύναμις Πέτρου Εφεσίου ήχος Βαρύς
(http://analogion.com/forum/showthread.php?t=3701)

Ἀλλο δεύτερος
Άλλο Πρωτόβαρυς
Άλλο Βαρύς Πεντάφωνος
Άλλο Βαρύς Τετράφωνος
Άλλο Βαρύς Επτάφωνος
Άλλο Λέγετος


Βαρύς διατονικός με φθορά δευτέρου δεν είναι δεύτερος
(έστω και να ψάλλουν μερικοί το Τον Δεσπότην σαν Δεύτερο στην αρχη)

Τέσσαρα παραδείγματα με διαφορετικά διαστήματα
σε μεσαία βάση.


Σχεδιαγράμματα με όλα τα διαστήματα όσα ψάλλησαν, για να συγκρίνει ο καθένας το τι αντιλαμβάνετε με το φασματογράφο (+/- 4 cents), και για να δημιουργήσει δικές του κλίμακες στα διάφορα προγράμματα.

Λεπτομέρειες
http://symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=246&t=478&sid=81f36f388a8dd929a7036978d81a908d
 

Attachments

  • GKM Trisagion Ephesios modes2, 4 and grave diat 03 LQ3.mp3
    743.6 KB · Views: 27
  • GKM_2015_Hellenic_THEORY_Barys_Diat_Ephe_modes_02_04_et_GraveDiat.zip
    2.8 MB · Views: 17
  • GKM 2015 Hellenic Axion mode 08 miktos Linardakis 001LQ.mp3
    559.4 KB · Views: 12
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top