Νέγρης Γιάννης;112390 said:Χωρίς σχόλια!!!
Χωρίς σχόλια!!!
O καθένας δηλαδή μπορεί να γράφει ότι θέλει...
ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω τί εξυπηρετούν αυτές οι μελοποιήσεις.
το χωρίς σχόλια δεν το δέχομαι .Χωρίς σχόλια!!!
Προ ετών έχω τύχει σε Ιερό Ναό να ακούσω τα αναστάσιμα ευλογητάρια σε τρίτο ψαλλόμενα ''εκ στήθους'' ...Ἡ μελοποίηση δὲν σημαίνει πὼς θὰ ψαλλεῖ ὑποχρεωτικὰ καὶ στὸ ναό.
Πόσα μαθήματα ὑπάρχουν ποὺ γιὰ διάφορους λόγους δὲν ψάλλονται ἀλλὰ ὁ καθένας μας εἶναι ἐλεύθερος νὰ τὰ μελετήσει;
Ἄς ὑπάρχουν.
Προ ετών έχω τύχει σε Ιερό Ναό να ακούσω τα αναστάσιμα ευλογητάρια σε τρίτο ψαλλόμενα ''εκ στήθους'' ...
Κατά την ταπεινή μου άποψη τίποτα από τα δυο , αλλά νομίζω ότι το θέμα που τέθηκε πριν αφορά τα όποια όρια(και αν βέβαια σήμερα υφίστανται) μεταξύ ''παράδοσης'' και ''ανανέωσης'' της πατρώας ημών μουσικής.και σας άρεσε αυτό που ακούσατε ή σας έκανε "εντύπωση" ;
Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...Σε τι χρησιμεύει δηλαδή την Κυριακή που έχουμε τρίτο ήχο να τα πούμε όλα σε τρίτο : ευλογητάρια , πεντηκοστό , αντίφωνα , δύναμις , ύμνους απολύσεως κ.λ.π .
Δεν είναι βαρετό ; Πως θα σας φαινόταν αν πηγαίνατε σε ένα κέντρο διασκέδασης ή μια συναυλία και όλα τα τραγούδια ήταν μαντζόρε ή όλα τα τραγούδια ζειμπέκικα φερ ειπείν ...
Κάποιοι ύμνοι και κάποια τροπάρια καθιερώθηκαν στην συνείδηση του κόσμου όπως είναι γραμμένα εκ της παραδόσεως και δη στον δεύτερο ήχο που είναι ο αρχαιότερος
Μπλέξατε χίλια θέματα μαζί , τι να πρωτοαπαντήσω το θέμα είναι παλιό και θεωρήται (από μένα )΄λήξαν .Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...
Αν το πρόβλημα της παραδόσεως ήταν μόνο σε τι ήχο πρέπει να ψέλνουμε τα λειτουργικά και δεν ξέρω τι άλλο,καλά θα ήταν.Ο παραδοσιακός ψάλτης δεν φαίνεται μόνο στο αν τηρεί τους ήχους,αλλά και στο πως εκτελεί σωστά (και τις έλξεις)τα διαστήματα των ήχων και στο καλλωπισμό των τροπαρίων.
Όπως σ εσάς δεν σας άρεσε στα αυτιά αυτή η μελοποίηση έτσι και σ εμένα δεν μου αρέσει να ακούω τον β'ήχο με έλξεις,γιατί δεν συνηθίζεται εκεί όπου προέρχεται η παράδοση.Αλλά δεν το κάνω θέμα σε κάθε ηχογράφηση όπου ανεβαίνει στο ψαλτολόγιο από συγκεκριμένους...και να τους προσβάλω πως το έψαλλες είσαι μεγάλε φάλτσος...
Ο κ.Νέγρης μελοποίησε σε τρίτο ήχο τα ευλογητάρια και τα παραχώρησε στο ψαλτολόγιο.Όποιος θέλει κάνει ένα κλικ επάνω στο αρχείο το κατεβάζει στον υπολογιστή του και τα χρησιμοποιεί αυτά τα ευλογητάρια στην εκκλησία.Οι άλλοι...
Κύριε Καλπακίδη ότι ανεβαίνει σχολιάζεται αλλά πριν να σχολιάζεται το ''χωρίς σχόλια'' του κ.Νέγρη,έπρεπε να τον ρωτάγατε πρώτα τι εννοεί με αυτήν την φράση του κατά την ταπεινή μου γνώμη.Μάλλον εδώ έγινε κάποια παρεξήγηση όπως φάνηκε στο #9.
Μα δεν είπα ότι είναι κάτι το διαφορετικό από αυτό που λέτε εσείς,αλλά ήθελα να πω ότι το κυρίως πρόβλημα δεν είναι αυτό περί ήχων όταν μιλάμε για παράδοση...κατά την ταπεινή μου γνώμη,και ότι έγινε κάποια παρεξήγηση.Δεν έμπλεξα κανένα άλλο θέμα μέσα.Απλώς αναφέρθηκα και εγώ στην παράδοση με άλλα παραδείγματα...Μπλέξατε χίλια θέματα μαζί , τι να πρωτοαπαντήσω το θέμα είναι παλιό και θεωρήται (από μένα )΄λήξαν .
Φρονώ δεν προσέβαλα κανέναν.
Η γνώμη μου για την χρησιμότητα των συνθέσεων είναι αυτή που είναι λυπάμαι που δεν μπορώ να σας πείσω για του λόγου το αληθές.
Επί προσωπικού δεν θα απαντήσω .
Ἄς ὑπάρχουν. Ὅποιος θέλει τὶς ψάλλει.
Όταν ο ήχος δεν προβλέπεται από τα λειτουργικά βιβλία ok, αλλά εδώ;Οἱ ἤχοι δὲν ἀποτελοῦν καὶ κανένα θέσφατο, πέραν τοῦ ἔθους.
Κατὰ τὰ ἄλλα ὁ κ. Νέγρης στρωτὰ γράφει, χωρὶς ὑπερβολές. Προσωπικά, μοῦ ἄρεσαν.
Φυσικά, γιατί όχι.
Όταν ο ήχος δεν προβλέπεται από τα λειτουργικά βιβλία ok, αλλά εδώ;
View attachment 67700
Καλό θα ήταν (αναφέρομαι στον κ. Νέγρη) να έχουμε υπόψη μας ότι και η παράδοση για κάποιο λόγο θέσπισε κάποια πράγματα. Κι άλλοι ξέραν και ξέρουν να γράφουν μουσική μπροστά στους οποίους δεν είμαστε μικροί, ούτε καν υπάρχουμε, αλλά κάποια πράγματα τα κρατούσαν προς ψαλμώδηση στο μπάνιο τους (άραγε για ποιο λόγο το ανάρτησε ο συνθέτης με την συγκεκριμένη μάλιστα περιγραφή, αν όχι για ψαλμώδηση εκεί που προβλέπεται. Επίσης, όποιος παίρνει σοβαρά τον εαυτό του και την τέχνη που υπηρετεί, θα πρέπει να παίρνει υπόψη του ότι όποιου το έργο καταγράφεται γίνεται μέρος της παραδόσεως ή δημιουργεί μία δική του. Εκτός κι αν τα περί σοβαρότητας δεν ισχύουν, οπότε πάω πάσο. Τέλος, το να ασχολείται κανείς με μία τέχνη που έχει ως βάση της την παράδοση προϋποθέτει την ύπαρξη κανόνων. Δεν μιλάμε για μουσική τζαζ εδώ, ούτε για καμμία σύγχρονη συμφωνική. Όπως και στη δημοτική μουσική και εδώ ισχύουν κανόνες πέραν της γνώσεως των ενεργειών και της ορθογραφίας των χαρακτήρων. Με τη λογική ότι τα ως άνω φτάνουν για να γίνει κανείς συγγραφέας ξεκινήσαμε οι περισότεροι και τα αποτελέσματα έχουν τέτοια μορφή, όπου αργότερα τα βλέπουμε και γελάμε (εάν ωριμάσαμε στην πορεία και δεν ξεμωραθήκαμε)...
Έτερον εκάτερον. Ουδείς υποστηρίζει το να σταματήσει να γράφει ο κ. Νέγρης. Δηλαδή εξαντλήσαμε την υμνογραφία και πάμε παρακάτω; Τι να πω, όπως το βλέπει ο καθένας...
Καταρχήν δεν μελοποίησε όλο τον όρθρο και την λειτουργία σε έναν ήχο.Όπως σ εσάς σας είναι βαρετό να ακούτε έναν ήχο από την αρχή ως το τέλος ή σ ένα κέντρο διασκέδασης κτλ...έτσι για κάποιους είναι βαρετό να ψέλνουνε η να ακούνε τα ευλογητάρια κάθε Κυριακή στον πλ.α φαντάζομαι εγώ φερ ειπείν...
Αν το πρόβλημα της παραδόσεως ήταν μόνο σε τι ήχο πρέπει να ψέλνουμε τα λειτουργικά και δεν ξέρω τι άλλο,καλά θα ήταν.Ο παραδοσιακός ψάλτης δεν φαίνεται μόνο στο αν τηρεί τους ήχους,αλλά και στο πως εκτελεί σωστά (και τις έλξεις)τα διαστήματα των ήχων και στο καλλωπισμό των τροπαρίων.
Όπως σ εσάς δεν σας άρεσε στα αυτιά αυτή η μελοποίηση έτσι και σ εμένα δεν μου αρέσει να ακούω τον β'ήχο με έλξεις,γιατί δεν συνηθίζεται εκεί όπου προέρχεται η παράδοση.Αλλά δεν το κάνω θέμα σε κάθε ηχογράφηση όπου ανεβαίνει στο ψαλτολόγιο από συγκεκριμένους...και να τους προσβάλω πως το έψαλλες είσαι μεγάλε φάλτσος...
Ο κ.Νέγρης μελοποίησε σε τρίτο ήχο τα ευλογητάρια και τα παραχώρησε στο ψαλτολόγιο.Όποιος θέλει κάνει ένα κλικ επάνω στο αρχείο το κατεβάζει στον υπολογιστή του και τα χρησιμοποιεί αυτά τα ευλογητάρια στην εκκλησία.Οι άλλοι...
Κύριε Καλπακίδη ότι ανεβαίνει σχολιάζεται αλλά πριν να σχολιάζεται το ''χωρίς σχόλια'' του κ.Νέγρη,έπρεπε να τον ρωτάγατε πρώτα τι εννοεί με αυτήν την φράση του κατά την ταπεινή μου γνώμη.Μάλλον εδώ έγινε κάποια παρεξήγηση όπως φάνηκε στο #9.
Τὰ προκείμενα τοῦ Ἑσπερινοῦ στὸ Ὡρολόγιο ἔχουν ξεχωριστὸ ἦχο, ὅμως ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.
Τὰ προεόρτια ἀπολυτίκια Χριστουγέννων καὶ Θεοφανείων ἐπιγράφονται ἦχος δ΄Κατεπλάγη Ἰωσήφ καὶ ψάλλονται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.
Τὸ Εἰ καὶ ἐν Τάφῳ ἐπιγράφεται πλ. δ΄ καὶ ψάλλεται -κατ' ἔθος- σὲ δεύτερο.
Πέραν τῶν παραπάνω δειγμάτων νὰ ὑπενθυμίσω πὼς τὸ τὶ θὰ ψαλλεῖ στο ἀναλόγιο σήμερα, ποὺ δεν ὑπάρχει ἔλεγχος, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν ψάλτη κυρίως. Ὁ Νικόλαος ἔχει ἀπαγορευτεῖ ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο ἀλλὰ κυκλοφορεῖ στὰ ἀναλόγια χωρίς νὰ ἐνοχλεῖται τις.
Τὶ ἐννοῶ; Ὁ κ. Νέγρης συνθέτει καὶ ἀνεβάζει. Δὲν ἔγραψε οὕτε παρότρυνε κάποιον νὰ τὰ ψάλλει στο ἀναλόγιο ἐν ᾦρᾳ ἀκολουθίας. Οὕτε σημαίνει πὼς ἐπειδὴ μοῦ ἄρεσαν θὰ τὰ ψάλλω στὸ ἀναλόγιο. Φυσικὰ καὶ θὰ ἀκολουθήσω τὴν παράδοση ὅπως πρέπει.
Δὲν σημαίνει ὅμως πὼς πρέπει νὰ καταδικάσουμε τὴν ἀπόπειρα τοῦ κ. Νέγρη. Γράφει στρωτὰ καὶ σὰν ἄσκηση οἱ συνθέσεις του μοῦ ἀρέσουν.
Σύμφωνοι σ' αυτό. Εφόσον λοιπόν με τη λογική αυτή οι συνθετικοί ορίζοντες επεκτείνονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ελπίζω να μου επιτραπεί αυτό.Κάποιες κάνουν γιὰ ἀναλόγιο κάποιες ὄχι (κατ' ἐμέ). Πέραν αὺτοῦ μᾶλλον θόρυβος γίνεται, ὁ συνθέτης ἁπλὰ ἀνέβασε, ἐπαναλαμβάνω, δὲν ἐνθάρρυνε κάνένα τὶ νὰ κάνει.