Αναστάσιμα ευλογητάρια Ήχος Γ΄

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φίλε Δομέστικε, να πω πως έκανες χθες την εγγραφή σου στο Ψαλτολόγιον και δεν έχεις παρακολουθήσει τι έγινε με τα παραδείγματα που αναφέρεις παρακάτω ώστε να μείνουν έτσι, να σε καταλάβω...

Μία σημείωη μόνο. Τα Απολυτίκια που αναφέρεις σε Δ΄ ήχο ψάλλονται πάλι, απλά στο στυλ του αντίστοιχου Αναστάσιμου.


Μα δεν είναι αισθητικό το θέμα εδώ. Anyway...


Εφόσον επικρατεί αυτή η λογική τελικά, δεν καταλαβαίνω (όπως και ο Δημήτρης στο δεύτερο μήνυμα του θέματος) τι ρόλο έχει το άλλο, το όπως δεν πρέπει.

Όντως γράφει στρωτά ο άνθρωπος και για αυτό το λόγο είναι κρίμα να αναλώνεται σε τέτοιες προσπάθειες (κάπως τις είχε σχολιάσει νομίζω ο κ. Καρασταμάτης κάπου), ενώ θα μπορούσε να γράψει κάτι πράγματι χρήσιμο, ακριβώς λόγω αυτής της λογικής στη μουσική γραφή του. Στο θέμα της άσκησης δεν θα συμφωνήσω διότι αφενός εάν θέλει να εξασκηθεί κανείς υπάρχει αστείρευτο υλικό μέσα στα πλαίσια του όπως πρέπει, αφετέρου... υπάρχει και άλλος λόγος που δεν είναι του παρόντος λόγω του ότι θα χρειαστεί να επεκταθώ αρκετά.
Σύμφωνοι σ' αυτό. Εφόσον λοιπόν με τη λογική αυτή οι συνθετικοί ορίζοντες επεκτείνονται προς όλες τις κατευθύνσεις, ελπίζω να μου επιτραπεί αυτό.

Διαφωνῶ μὲ τὴν ἀπαγορευτικὴ λογική σου. Διαχωρίζω τὶς συνθέσεις τοῦ ἀναλογίου ἀπὸ τὶς ὑπόλοιπες εἴτε πρόκειται γιὰ τὸν ἀπαγορευμένο Νικόλαο Σμύρνης εἴτε γιὰ τὰ εὐλογητάρια σὲ γ΄τοῦ Νέγρη.

Ὅσο γιὰ τὰ παραδείγματα τὶς γνωρίζω τὶς συζητήσεις τοῦ Ψαλτολογίου μὴν ἀνησυχεῖς. Ὅμως δὲν ἀλλάζει τὸ γεγονὸς πὼς τὰ ἑσπέρια προκείμενα ἔχουν ἦχο ἀλλὰ δὲν ψάλλονται σ' αὐτὸ καὶ μάλιστα μὲ καταγραφὴ στὰ παλαιὰ τυπωμένα βιβλία μας.

Ὅσο γιὰ τὴ δική σου σύνθεση ποὺ παραπέμπεις δὲν μὲ χαλάει καθόλου στὸ πνεύμα ποὺ προανέφερα. Πάντα γράφεις καλὰ καὶ στρωτά καὶ μ' ἀρέσουν τὰ κείμενά σου. Σὰν ἄσκηση, ὡς δείγμα συνθετικῆς ἰκανότητας θὰ τὰ ψάλλω, στὸ ἀναλόγιο φυσικά ΟΧΙ.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Διαφωνῶ μὲ τὴν ἀπαγορευτικὴ λογική σου. Διαχωρίζω τὶς συνθέσεις τοῦ ἀναλογίου ἀπὸ τὶς ὑπόλοιπες εἴτε πρόκειται γιὰ τὸν ἀπαγορευμένο Νικόλαο Σμύρνης εἴτε γιὰ τὰ εὐλογητάρια σὲ γ΄τοῦ Νέγρη.

Ὅσο γιὰ τὰ παραδείγματα τὶς γνωρίζω τὶς συζητήσεις τοῦ Ψαλτολογίου μὴν ἀνησυχεῖς. Ὅμως δὲν ἀλλάζει τὸ γεγονὸς πὼς τὰ ἑσπέρια προκείμενα ἔχουν ἦχο ἀλλὰ δὲν ψάλλονται σ' αὐτὸ καὶ μάλιστα μὲ καταγραφὴ στὰ παλαιὰ τυπωμένα βιβλία μας.

Ὅσο γιὰ τὴ δική σου σύνθεση ποὺ παραπέμπεις δὲν μὲ χαλάει καθόλου στὸ πνεύμα ποὺ προανέφερα. Πάντα γράφεις καλὰ καὶ στρωτά καὶ μ' ἀρέσουν τὰ κείμενά σου. Σὰν ἄσκηση, ὡς δείγμα συνθετικῆς ἰκανότητας θὰ τὰ ψάλλω, στὸ ἀναλόγιο φυσικά ΟΧΙ.

Μια διευκρινιση...τα εσπερια προκειμενα ψαλλονται σε δευτερο ηχο μονο στην περιπτωση που το φως ιλαρον ψαλλεται. Οταν αναγινωσκεται, ψαλλονται στον καθορισμενο για το καθενα ηχο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μια διευκρινιση...τα εσπερια προκειμενα ψαλλονται σε δευτερο ηχο μονο στην περιπτωση που το φως ιλαρον ψαλλεται. Οταν αναγινωσκεται, ψαλλονται στον καθορισμενο για το καθενα ηχο.

Ἀποτελεῖ ἄγραφη παράδοση; Τὰ μουσικὰ βιβλία δὲν γράφουν κάτι σχετικό.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ἀποτελεῖ ἄγραφη παράδοση; Τὰ μουσικὰ βιβλία δὲν γράφουν κάτι σχετικό.

Συμφωνω οτι δεν το γραφουν. Ομως η παραδοση...ειναι αδυνατο να χωρεσει στο συνολο της στα γραπτα.
 
Top