Ποιός πιστεύετε εἶναι ὁ λόγος ἀπουσίας Σταυροθεοτοκίων στὴν ἠμιεορτάσιμο ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου ὅπως ἀναγράφεται στὸ Μηναῖον;
Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων.
Μήπως θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος, γιατί προσωπικά μου φαίνεται περίεργη αυτή η επέμβαση των Διπτύχων στην ακολουθία όπως ευρίσκεται στο μηναίο (δεν υπονοώ τίποτα, ρωτάω καλοπροαίρετα για να μαθαίνω);Ἡ διάταξη τῶν Διπτύχων εἶναι ἡ σωστή, ἀρκετὰ προσαρμοσμένη στὰ παλαιὰ τυπικά, ἡ δεύτερη ἀφορᾶ μόνο πανηγυρίζοντα ναό.
Ἀπογοητεύομαι ἀπό τέτοιες έρωτήσεις καί τό έπίπεδο ψαλτῶν ἄν δέν μποροῦν νά ξεχωρίσουν δύο διαφορετικά πράγματα.Εμένα μου έστειλαν αυτό για αύριο το οποίο διαφωνεί με τα δίπτυχα.
Είναι σωστό;
Μήπως ἐσύ πρέπει νά γίνεις πιό συγκεκριμένος καί νά μᾶς ἐξηγήσεις σέ τί συνίσταται ἡ περίεργη αυτή η επέμβαση των Διπτύχων στην ακολουθία όπως ευρίσκεται στο μηναίο;;;;;;;;;;Μήπως θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος, γιατί προσωπικά μου φαίνεται περίεργη αυτή η επέμβαση των Διπτύχων στην ακολουθία όπως ευρίσκεται στο μηναίο (δεν υπονοώ τίποτα, ρωτάω καλοπροαίρετα για να μαθαίνω);
Ἄν ἔχεις (ἤ ὅποιος ἔχει) τήν ΜΥ2018 θά διαβάσεις ὅτι ὁ συντάκτης Διον. Ἀνατολικιώτης ἔλαβε γνώση 11 διαφορετικῶν ἐντύπων (ἐκ τῶν ὁποίων 6 παλαίτυπα μηναῖα Βενετίας) καί 2 χφφ. (15ου & 17ου αί.) ἀκολουθιῶν, καθώς καί μουσικές ἐκδόσεις τοῦ 19ου αἰ., σύμφωνα μέ τά ὁποῖα προκύπτει συμπλήρωση πλήρους ἀκολουθίας.Στα μηναία προ Βαρθολομαίου ο άγιος δεν εορταζόταν με μεγάλη δοξολογία. Τα δε στιχηρά των αίνων ήταν απόστιχα του όρθρου (χωρίς επανάληψη του δοξαστικού του εσπερινού). Εκεί υπήρχαν σταυροθεοτοκία κανονικά. Με τη (λίγο πρόχειρη κατά τη γνώμη μου) μετατροπή της ακολουθίας σε πιο πανηγυρική, τα σταυροθεοτοκία εξέπεσαν.
Μήπως ἐσύ πρέπει νά γίνεις πιό συγκεκριμένος καί νά μᾶς ἐξηγήσεις σέ τί συνίσταται ἡ περίεργη αυτή η επέμβαση των Διπτύχων στην ακολουθία όπως ευρίσκεται στο μηναίο;;;;;;;;;;
Αὐτή, λοιπόν, ἦταν ἡ μόνη "ἐπέμβαση" καί δέν ἔπρεπε νά γενικεύσεις.Όταν ίσως λίγο πρόχειρα έγραψα για περίεργη επέμβαση των Διπτύχων στην ακολουθία του Μηναίου, εννοούσα την μεταφορά των αποστίχων του εσπερινού ως κεκραγάρια και τη χρήση άρα της Παρακλητικής στα απόστιχα. Απλώς ήθελα να μάθω το σκεπτικό αυτής της διάταξης, όχι αμφισβητώντας την ορθότητά της, αλλά για να μάθω ποιος είναι ο λόγος που υπάρχει, ενώ το Τ.Μ.Ε. δεν αναφέρει τιποτα.
εννοούσα την μεταφορά των αποστίχων του εσπερινού ως κεκραγάρια και τη χρήση άρα της Παρακλητικής στα απόστιχα.