Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Το θέμα κ. Σουλδάτε μου, εφ όσον διαβάσατε την αρχή της ροής είχε κλεισει προ πολλού. Παρ ότι ΑΠΟΦΑΝΘΗΚΑΜΕ ΟΛΟΙ πως η ΕΛΒΥΧ είναι ΑΡΙΣΤΗ στην ερμηνεία του είδους της ψαλτικής της ερμηνείας, με επίπονη αφοσίωση, πολλή δουλειά, πειθαρχία στον ΛΑ, κάποιοι προερχόμενοι απο το περιβάλλον της ΕΛΒΥΧ ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ θέλουν και να περάσουν παραπέρα. Πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ μπορεί να είναι άριστη στην εκτέλεση και στην πειθαρχία, πως άλλες χορωδίες (ιστορικώς και σύγχρονες) ήταν και είναι υποδέεστερες, πως ΜΟΝΟ ο ΛΑ κατέχει χοραρχικές ικανότητες και πως ΜΟΝΟ απο τον ΛΑ μπορεί τις να μάθει χοραρχία Βυζαντινού χορωδιακού σχήματος.

ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΝΙΑ ΜΑΣ κ. ΣΟΥΛΔΑΤΕ.

ΑΛΛΟ η αριστεία και ΑΛΛΟ η τελειότητα.

Άριστη η ΕΛΒΥΧ; Εκκοφαντικώς ΝΑΙ.

Τέλεια; ΟΧΙ.

ΝΓ
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Αν θέλετε να παίξουμε το παιχνίδι "κοιτα ρε να δείς ποιούς ξέρω γω και με ποιούς έκανα", στείλατέ μου ιδιοτικό ΠΜ με ηχητικά των συναναστροφών σας, γράμματα απευθυνόμενα προς σας απο διάφορους ονομαστούς και μη, με τις υπογραφές, και τότε θα αξιολογώ την καμποσύνη σας (και των φίλων σας).

Καλή συνέχεια... :cool:
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Περιμένω το ΠΜ σας κ. Σουλδάτε, έτσι να υποκλιθώ στην καμποσύνη σας.

Σας συγχαίρω πάντως για την άριστη και πολύτιμη εργασία που προσφέρετε με τις γραμαμτοσειρές σας. Και αυτό το εννοώ χωρίς ειρωνεία και με ειληκρίνεια.

ΝΓ
 
Αγπητέ μου Φίλε, κ. Γιάννου,

Είμαστε κι εμείς εδώ.

Εκτώς των ΠΟΛΛΩΝ διαστηματικών νεοτερισμών (και δεν είναι ΜΟΝΟ η έλξις του Γα απο τον Δι στο μαλακό χρωματικό γένος όπως γράφτηκε σε νωρίτερο μύνημα, αλλά ΠΛΗΘΩΡΑ άλλων νεοτερισμών)........

ΝΓ
Αυτό μάλλον δεν είναι νεωτερισμός. Ίσως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επαναφορά ή αποκατάσταση.

Μήν ξεχνάτε και τις υπερβολικές και έντονες αναλύσεις που είναι (υποκειμενικώς) κουραστικές και αντικειμενικώς αποκλεισμοί απο τα παραδεδομένα (τα μη Καραϊκά βεβαίως).

ΝΓ

Όλες, μία-μία υπάρχουν στους "παραδοσιακούς" ψάλτες. ΟΛΕΣ.

Μην ξεχνάτε και την επαναφορά των παλαιών σημαδοφώνων και τις δοξασίες πως η ερμηνεία τους (κατα τον τρόπο της ΕΛΒΥΧ) εκπροσωπεί την ερμηνεία των πριν την μεταρρύθμιση των Τριών (με λίγα λόγια, ο Καράς βρήκε την Κλείδα του Κηλτζανίδη και ΜΟΝΟ οι μαθητές του ΛΑ έχουν πρόσβαση σ αυτήν).

Δεν την ξεχνάμε. Δεν ισχυρίζεται κανείς ότι ταυτίζεται απόλυτα η παλαιά με την προταθείσα ερμηνεία. Όπως εύκολα διακρίνει κάποιος, ο Καράς έδωσε αυτές τις ερμηνείες βάσει των εξηγήσεων των εν λόγω σημαδιών στη νέα γραφή. Κάτι... αναφέρει και ο κ. Νερατζής στο σύγγραμά του.
Ο Καράς το έγραψε, αλλά οι κύριοι "διασώστες" της ενέργειας των σημαδιών είναι οι "παραδοσιακοί" ψάλτες.

Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια να αμφισβητηθεί η μέθοδος των Τριών στις μουσικές σχολές όπου διδάσκουν μαθητές του ΛΑ και η αντικατάσταση των παραδεδωμένων με την Μέθοδο Καρά.

ΝΓ
Αυτό πάλι, πρώτη φορά το μαθαίνω. Ίσα-ίσα μέσω του Σίμωνα Καρά, του καθηγητή Γρ. Στάθη, του κ. Αγγελόπουλου και των εξαίρετων μαθητών τους (Κωνσταντίνου, Γιαννόπουλος, Αρβανίτης και όλοι οι άλλοι μηδενός εξαιρουμένου) σήμερα μιλάνε όλοι για τη μέθοδο των τριών διδασκάλων. Αν δεν ήταν οι παραπάνω, δυστυχώς οι τρεις δάσκαλοι και η μέθοδός τους θα ήταν μια απλή ιστορική αναφορά και τίποτα παραπάνω. Ενώ μέσω αυτών δεν είναι μία απλή αναφορά, αλλά σημείο αναφοράς.


Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια αποθέωσις του Καρά δια μέσου διεστραβλωμένων και ιστορικώς μη στηρούμενες δηλώσεις στα ΜΜΕ.

ΝΓ

Από τις λίγες φορές που ο αχάριστος Έλληνας αποδίδει τιμή σε έναν άνδρα που πρόσφερε όλη του τη ζωή σε όλους μας.


Να σταματήσω εδώ;

ΝΓ

Ναι. Ναι.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
απ' ότι καταλαβαίνω, μάλλον κάποιοι δεν θέλουν να υπάρχει η άλλη θέση, άποψη, πλευρά εδω μέσα και καταφεύγουν σε χοντρές εκφράσεις όπως έγκλημα, ελβυχολατρεία... κλπ.
λυπάμαι ειλικρινά.
ας γίνει ενα κλειστό κλάμπ αναθεματισμού των "βαρβάρων".
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Το ν ανοίξουμε θέμα κυκλικό το οποίο έχει συζητηθεί, μάλλον θα κουράσει.

Ρίξτε μια ματιά εδώ εφ όσον σας ενδιαφέρει

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=120390&postcount=206

Και μια υπενθύμηση

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=119943&postcount=90

ΕΦ όσον δεν σας ικανοποιούν οι διάλογοι στις ως άνω ενώσεις, τότε επανερχόσαστε και τα ΞΑΝΑλεμε...για την ιστορική αυθεντία απάντων Καρά.

ΝΓ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κ. Νικο Λ.

Γράφετε

ας γίνει ενα κλειστό κλάμπ αναθεματισμού των "βαρβάρων".

Καθόλου.

Εφ όσον το πρώτο θέμα έιχε ως αντικείμενο την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ της ΕΛΒΥΧ και την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ του ΛΑ ως Χοράρχου, τι νομίζετε, πως δεν θα υπήρχαν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ αμφισβητήσεις;

Εαν το κείμενο, και οι ερωτήσεις ήταν του είδους π.χ. τι μπορεί να μάθει τις για την Χοραρχία απο τον ΛΑ, ή, τα συστατικά της εργασίας της ΕΛΒΥΧ, με ποιο τροπο αποτελείται η ομοφωνία στις εκτελέσεις τις ΕΛΒΥΧ, πιστεύετε πως η ροή του θέματος θα εξελισσόταν όπως έχει εξελιχθεί;

Προσωπικά, θα σας απαντήσω οχι.

Εφ όσον όμως αποτολμάται η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΘΕΟΠΟΙΗΣΗ με την περαιτέρω δοξασία πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ και ΜΟΝΟ ο ΛΑ είναι ικανοί για μια άριστη χορωδιακή παρουσίαση (και τύφλα να χουν 60 και πλέον χρόνια άλλων χορωδιών), πως θέλατε την ροή της συζήτησης να εξελιχθεί;

ΝΓ
 
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Το ν ανοίξουμε θέμα κυκλικό το οποίο έχει συζητηθεί, μάλλον θα κουράσει.

Ρίξτε μια ματιά εδώ εφ όσον σας ενδιαφέρει

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=120390&postcount=206

Και μια υπενθύμηση

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=119943&postcount=90

ΕΦ όσον δεν σας ικανοποιούν οι διάλογοι στις ως άνω ενώσεις, τότε επανερχόσαστε και τα ΞΑΝΑλεμε...για την ιστορική αυθεντία απάντων Καρά.

ΝΓ

Εγώ δεν χαρακτήρισα ποτέ τον Καρά ως αυθεντία. Απλά ως έναν ερευνητή με οξύνοια, ένστικτο και πολλή δουλειά, που πρόσφερε όσο μπορούσε στη μουσική και στον πολιτισμό μας. Όπως προσφέρετε κι εσείς όσο μπορείτε, κι εγώ και όλοι οι άλλοι συνάδελφοι.
Εγώ πάντοτε φανταζόμουνα την μουσική μας ως ένα ψηφιδωτό που ο καθείς τοποθετεί την ψηφίδα της δικής του προσφοράς και όλες μαζί συνθέτουν αυτό το υπέροχο ψηφιδωτό της Ελληνικής Μουσικής.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κ. Νικο Λ.

Γράφετε

ας γίνει ενα κλειστό κλάμπ αναθεματισμού των "βαρβάρων".

Καθόλου.

Εφ όσον το πρώτο θέμα έιχε ως αντικείμενο την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ της ΕΛΒΥΧ και την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ του ΛΑ ως Χοράρχου, τι νομίζετε, πως δεν θα υπήρχαν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ αμφισβητήσεις;

Εαν το κείμενο, και οι ερωτήσεις ήταν του είδους π.χ. τι μπορεί να μάθει τις για την Χοραρχία απο τον ΛΑ, ή, τα συστατικά της εργασίας της ΕΛΒΥΧ, με ποιο τροπο αποτελείται η ομοφωνία στις εκτελέσεις τις ΕΛΒΥΧ, πιστεύετε πως η ροή του θέματος θα εξελισσόταν όπως έχει εξελιχθεί;

Προσωπικά, θα σας απαντήσω οχι.

Εφ όσον όμως αποτολμάται η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΘΕΟΠΟΙΗΣΗ με την περαιτέρω δοξασία πως ΜΟΝΟ η ΕΛΒΥΧ και ΜΟΝΟ ο ΛΑ είναι ικανοί για μια άριστη χορωδιακή παρουσίαση (και τύφλα να χουν 60 και πλέον χρόνια άλλων χορωδιών), πως θέλατε την ροή της συζήτησης να εξελιχθεί;

ΝΓ

εσείς μένετε μόνο στο συγκεκριμένο θέμα;;
ας πούμε ότι σβήνει....
θα είναι όλα καλά;;
το πρόβλημα απ ὀτι καταλαβαίνω είναι να μην ακούγεται επ ουδενί η άλλη πλευρά.
το αποφθεγμα του Βολταίρου δεν αγγίζει κάποιους...
εγώ σας απαγόρευσα να έχετε τις απόψεις σας πάνω στην εκτέλεση των όποιων σημαδιών;; ειρωνεύτηκα ποτέ το δάσκαλό σας;; είπα ποτέ ότι κάνετε έγκλημα;;
αυτά είναι στοιχεία που δεν παραπέμπουν σε χώρο ελεύθερης διακίνησης ιδεών κ απόψεων.
σκεφτείτε τα κ αν κοιμηθείτε ήσυχα, ίσως έχετε δίκιο. αν όχι, ξανασκεφτείτε τις αντιδράσεις της μη καραίκής πλευράς...
 
S

Sotres

Guest
Ειρωνικά δεν ήταν σε καμία περίπτωση! Λυπάμαι διότι απουσίας θέσεων καταφεύγετε σε λύσεις φυγής. Ανέφερα κάτι συγκεκριμένο. Άν δείτε τα σχόλια μου θα με καταλάβετε καλύτερα.
Δεν πειράζει. Εσείς να στε καλά και η γνωστή καραμέλα. Φταίει ο Καράς, φταίει ο Αγγελόπουλος, αχ πόσο μας πήγε πίσω η ΕλΒΥΧ κ.λπ. τα γνωστά. Λειτουργεί πάντα αυτή η καραμέλα. Θα θελα να ξερα Δεν κουραστήκατε με το να λέτε τα ίδια και τα ίδια; Εγώ λοιπόν σας λέω ότι ψάξτε να βρείτε κάτι πιο έξυπνο. Στο τελευταίο γκάλοπ η ΕΛΒΥΧ πήγε πολύ καλά. Το χειρότερο όμως είναι ότι το ύφος του Στανίτσα προσπαθούν να το μιμηθούν πολλές από τις χορωδίες που έλαβαν μέρος στο ίδιο γκάλοπ, και δυστυχώς δεν τα πήγαν καλά. Τυχαίο; Η θέση μου λοιπόν είναι η εξής: Τα της Ανατολής θέλουν μίμηση αλλά και ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ. Αυτό έχει η ΕΛΒΥΧ, είτε σας αρέσει είτε όχι. Διαμόρφωσε ερμηνεία η συγκεκριμένη χορωδία κ. ΓΙαννουκάκη! Δεν είναι παπαγαλάκι που εκεί που βήχει ο Άρχων βήχουμε όλοι!
Τελειώνοντας το ποιοι είναι οι Αγγελίδης, Κωνσταντίνου, Λανάρας, Μεντάκης, Ζάχαρης, Κουτρας, Φραγκάκης, κ.λπ. δεν θα το πω εγώ. Αφήνω να μιλήσει το γεγονός ότι όλοι τους πέρασαν από τα χέρια του μεγάλου Αγγελόπουλου. Άποψή μου! Όλοι τους έφτιαξαν χορωδίες. Άρα για μένα τόσα χρόνια, πάνω από 850 παιδιά υμνούν ΘΕΟ και έχουν πυξίδα....Δεν διάβασα στο ψαλτολόγιο ακόμη ότι: μέσα από τη βυζαντινή κάποιοι κρατήθηκαν και οργάνωσαν τη Ζωή βρίσκοντας νόημα μέσα στις αλήθειες της Εκκλησίας μας...
Ξεκίνα πάλι, φταίει ο Καράς, φταίει ο Λυκούργος, φταίει το σύστημα...Δεν με νοιάζει... Εγώ στην ΕΛΒΥΧ βρίσκω ερμηνευτική προσωπικότητα. Σεβαστή η άποψή σου την οποία δεν την ασπάζομαι, απουσίας επιχειρημάτων.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
απ' ότι καταλαβαίνω, μάλλον κάποιοι δεν θέλουν να υπάρχει η άλλη θέση, άποψη, πλευρά εδω μέσα και καταφεύγουν σε χοντρές εκφράσεις όπως έγκλημα, ελβυχολατρεία... κλπ.
λυπάμαι ειλικρινά.
ας γίνει ενα κλειστό κλάμπ αναθεματισμού των "βαρβάρων".

Μπα, ἔχει ἤδη σχηματισθεῖ κλάμπ «θυμάτων τοῦ πατριαρχικοῦ μίσους» σὲ συνέχεια τοῦ κλάμπ ἀπὸ τὴν ἀπαρχὴ τοῦ ψαλτολογίου μὲ τίτλο «ἐσεῖς μὲ πόσους διδάκτορες μουσικολόγους ἀνταλλάξατε καλημέρα σήμερα».
 
S

Sotres

Guest
Κύριε Γιαννουκάκη, πολύ φοβάμαι ότι οι συνομιλητές σας έχουν ακούσει πολύ περισσότερα από σας και έχουν πολύ ευρύτερους ορίζοντες. Προσπαθείστε να βγείτε και σεις λίγο από τα μουσικά στεγανά σας και να απομονώσετε την τεχνική της διεύθυνσης από τη μουσική σχολή.




Η κυρά Μαριγούλα ήταν. Άγιος άνθρωπος! :D:D:D

'Ολα κι όλα. Η Μαριγούλα είναι εστιατόριο από τα λίγα. Έδρα στον Πολύγυρο...
Κάποιες αξίες υπάρχουν!!!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Αυτό πάλι, πρώτη φορά το μαθαίνω. Ίσα-ίσα μέσω του Σίμωνα Καρά, του καθηγητή Γρ. Στάθη, του κ. Αγγελόπουλου και των εξαίρετων μαθητών τους (Κωνσταντίνου, Γιαννόπουλος, Αρβανίτης και όλοι οι άλλοι μηδενός εξαιρουμένου) σήμερα μιλάνε όλοι για τη μέθοδο των τριών διδασκάλων. Αν δεν ήταν οι παραπάνω, δυστυχώς οι τρεις δάσκαλοι και η μέθοδός τους θα ήταν μια απλή ιστορική αναφορά και τίποτα παραπάνω. Ενώ μέσω αυτών δεν είναι μία απλή αναφορά, αλλά σημείο αναφοράς.


Δηλαδὴ πιὸ πρὶν ἀπὸ τοὺς παραπάνω, κανεὶς δὲν γνώριζε τίποτε περὶ θεωρίας, ψάλτες δὲν εἴχαμε παρὰ μόνο ἀνδρείκελα ἐπὶ τῶν ἀναλογίων, ποὺ περίμεναν τοῦς φωτιστὲς γιὰ νὰ μάθουν νὰ ψελλίζουν οἱ καημένοι τὸ παβουγαδι.

Κὰι ἐξαίφνης τὶς τελευταῖες δεκαετίες ἡ Μέθοδος ἀπὸ ἁπλὴ ἱστορικὴ ἀναφορὰ ἔγινε ψαλτικὴ πραγματικότητα καὶ ὅλοι ἐμεῖς οἱ νεότεροι ἀναλόγιστήκαμε μὲ λύπηση τοὺς προκατόχους μας, ποὺ δὲν ἤξεραν τὶ θὰ πεῖ Χρύσανθος ἐκ Μαδύτων.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Δηλαδὴ πιὸ πρὶν ἀπὸ τοὺς παραπάνω, κανεὶς δὲν γνώριζε τίποτε περὶ θεωρίας, ψάλτες δὲν εἴχαμε παρὰ μόνο ἀνδρείκελα ἐπὶ τῶν ἀναλογίων, ποὺ περίμεναν τοῦς φωτιστὲς γιὰ νὰ μάθουν νὰ ψελλίζουν οἱ καημένοι τὸ παβουγαδι.

Κὰι ἐξαίφνης τὶς τελευταῖες δεκαετίες ἡ Μέθοδος ἀπὸ ἁπλὴ ἱστορικὴ ἀναφορὰ ἔγινε ψαλτικὴ πραγματικότητα καὶ ὅλοι ἐμεῖς οἱ νεότεροι ἀναλόγιστήκαμε μὲ λύπηση τοὺς προκατόχους μας, ποὺ δὲν ἤξεραν τὶ θὰ πεῖ Χρύσανθος ἐκ Μαδύτων.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
Αυτό είπα ή αυτό κατάλαβες;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ειρωνικά δεν ήταν σε καμία περίπτωση! Λυπάμαι διότι απουσίας θέσεων καταφεύγετε σε λύσεις φυγής. Ανέφερα κάτι συγκεκριμένο. Άν δείτε τα σχόλια μου θα με καταλάβετε καλύτερα.
Δεν πειράζει. Εσείς να στε καλά και η γνωστή καραμέλα. Φταίει ο Καράς, φταίει ο Αγγελόπουλος, αχ πόσο μας πήγε πίσω η ΕλΒΥΧ κ.λπ. τα γνωστά. Λειτουργεί πάντα αυτή η καραμέλα. Θα θελα να ξερα Δεν κουραστήκατε με το να λέτε τα ίδια και τα ίδια; Εγώ λοιπόν σας λέω ότι ψάξτε να βρείτε κάτι πιο έξυπνο. Στο τελευταίο γκάλοπ η ΕΛΒΥΧ πήγε πολύ καλά. Το χειρότερο όμως είναι ότι το ύφος του Στανίτσα προσπαθούν να το μιμηθούν πολλές από τις χορωδίες που έλαβαν μέρος στο ίδιο γκάλοπ, και δυστυχώς δεν τα πήγαν καλά. Τυχαίο; Η θέση μου λοιπόν είναι η εξής: Τα της Ανατολής θέλουν μίμηση αλλά και ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ. Αυτό έχει η ΕΛΒΥΧ, είτε σας αρέσει είτε όχι. Διαμόρφωσε ερμηνεία η συγκεκριμένη χορωδία κ. ΓΙαννουκάκη! Δεν είναι παπαγαλάκι που εκεί που βήχει ο Άρχων βήχουμε όλοι!
Τελειώνοντας το ποιοι είναι οι Αγγελίδης, Κωνσταντίνου, Λανάρας, Μεντάκης, Ζάχαρης, Κουτρας, Φραγκάκης, κ.λπ. δεν θα το πω εγώ. Αφήνω να μιλήσει το γεγονός ότι όλοι τους πέρασαν από τα χέρια του μεγάλου Αγγελόπουλου. Άποψή μου! Όλοι τους έφτιαξαν χορωδίες. Άρα για μένα τόσα χρόνια, πάνω από 850 παιδιά υμνούν ΘΕΟ και έχουν πυξίδα....Δεν διάβασα στο ψαλτολόγιο ακόμη ότι: μέσα από τη βυζαντινή κάποιοι κρατήθηκαν και οργάνωσαν τη Ζωή βρίσκοντας νόημα μέσα στις αλήθειες της Εκκλησίας μας...
Ξεκίνα πάλι, φταίει ο Καράς, φταίει ο Λυκούργος, φταίει το σύστημα...Δεν με νοιάζει... Εγώ στην ΕΛΒΥΧ βρίσκω ερμηνευτική προσωπικότητα. Σεβαστή η άποψή σου την οποία δεν την ασπάζομαι, απουσίας επιχειρημάτων.

Πάααρα πολὺ ὠραῖο ἐπιχείρημα:

Ὅλοι στην ΕΛΒΥΧ γιὰ νὰ ἀνακαλύψουμε τὸ νόημα μέσα στὶς ἀλήθειες τὴς ἐκκλησίας μας.
:eek::eek::eek::eek::eek:

Ἐμπρὸς ὅλοι οἱ ἡμιάγριοι πατριαρχικοὶ ποὺ ἐπιμένετε νὰ θεωρεῖτε τὴν Μέθοδο τῶν τριῶν Διδασκάλων ἁπλὴ ἱστορικὴ ἀναφορὰ, ἑμπρὸς νὰ ἀναβαπτισθεῖτε σὲ νέα κολυμβήθρα τοῦ Σιλωάμ, πρὸς ἴασιν καὶ τῶν πνευματικῶν μας προβλημάτων μέσω τῆς «μυστηριακῆς» συμμετοχῆς σὲ μιὰ ψαλτικὴ χορωδία.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αυτό είπα ή αυτό κατάλαβες;

Αυτό πάλι, πρώτη φορά το μαθαίνω. Ίσα-ίσα μέσω του Σίμωνα Καρά, του καθηγητή Γρ. Στάθη, του κ. Αγγελόπουλου και των εξαίρετων μαθητών τους (Κωνσταντίνου, Γιαννόπουλος, Αρβανίτης και όλοι οι άλλοι μηδενός εξαιρουμένου) σήμερα μιλάνε όλοι για τη μέθοδο των τριών διδασκάλων. Αν δεν ήταν οι παραπάνω, δυστυχώς οι τρεις δάσκαλοι και η μέθοδός τους θα ήταν μια απλή ιστορική αναφορά και τίποτα παραπάνω. Ενώ μέσω αυτών δεν είναι μία απλή αναφορά, αλλά σημείο αναφοράς.

Αὐτὸ ἔγραψες καὶ σὲ αὐτὸ βασίστηκα.
 
S

Sotres

Guest
Δομέστικε μπερδεύεσαι και άσχημα! Άλλο ψάλτης-ερμηνευτής και άλλο ερευνητής. Σπάνιες οι περιπτώσεις που και οι δύο ιδιότητες συνδυάζονται! Πες μας περιπτώσεις μέχρι το 1960 που διάβασες περί Χρυσάνθου και ερμηνείας! Είναι πολύ λίγες: Φυσικά και δεν περιμένεις στο πρόσωπο του Ταλιαδώρου να βρεις τον ερευνητή-θεωρητικό. Αυτός είναι ΨΑΛΤΗΣ! Λίγοι ήταν οι θεωρητικοί. Να σου πω και κάτι. Μίλησα με έναν επιφανέστατο ψάλτη της πόλης μας. Όταν φθάσαμε στον Αφθονίδη μου λέει. Ζει αυτός; ΌΤαν λοιπόν Δάσκαλος της Θεσσαλονίκης σου λέει αυτό τι υποψιάζεσαι; Δεν υποτιμώ τους μεγάλους Δασκάλους της Θεσσαλονίκης. Είναι Ψάλτες. Δεν είναι θεωρητικοί! Πάει ο Ευθυμιάδης. Πάει ο Σουρλατζής. Τι να κάνουμε; Τελειώνοντας. Πρακτικά. Επειδή βρέθηκα σε εξετάσεις Πτυχίων και Διπλωμάτων στη Θεσσαλονίκη. Άσε να ξέρω από πρώτο χέρι τους θεωρητικούς της Θεσσαλονίκης. Είναι πολύ λίγοι! Να μην πω ονόματα και ξεχάσω κάποιον! Βρέθηκες ποτέ σε Επιτροπή;
 
S

Sotres

Guest
Δομέστικε παραφέρεσαι! Καταλαβαίνεις τι γράφω! Άσε τις ντρίπλες και δες αυτό που καταγράφεται! Πάντα μεταφράζεις ότι και όπως σου αρέσει! Φτάνει. Δεν σχολιάζεις και τα περί ερμηνευτικής προσωπικότητας. Ή δεν καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό; κάθε άλλο. Άσε να κάνω φασαρία εκεί που δεν υπάρχει λόγος...
νομίζω είναι το σύνθημά σου.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε

Εγώ δεν χαρακτήρισα ποτέ τον Καρά ως αυθεντία.

Άλλοι προερχόμενοι απο το περιβάλλον της ΕΛΒΥΧ, και ο ΛΑ, μάλλον τον έχουν σχεδόν Θεοποιήσει ως αυθεντία επι της ΒΜ, ενώ ο Καράς εργαζόταν ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ και αυτοεξωρισμένος απο την κοινή ψαλτική κοινότητα της εποχής του.

Σἰγουρα θα διαβάσατε το κείμενο εδώ (παραθέτω μονο κείμενα οπου ο ΙΔΙΟΣ ο ΛΑ μιλάει, και όχι αυτα που περιγράφουν, ή ερμηνεύουν τι είπε, για την σωστή εκτίμηση)

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=172498

Μερικά αποσπάσματα

"Στόχος, όπως σημειώνει μεταξύ άλλων ο Λυκούργος Αγγελόπουλος, είναι η προσέγγιση της μουσικής με επιστημονική αλλά και καλλιτεχνική ευαισθησία. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η διαρκής μουσικολογική έρευνα που υποστηρίζει και κατοχυρώνει τη μουσική εκτέλεση, τη διδασκαλία της βυζαντινής μουσικής ως ολοκληρωμένου συστήματος. Ολα αυτά, όπως τονίζει ο διευθυντής της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας, «δεν θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα χωρίς τη συνεχή έρευνα στις πηγές τόσο της γραπτής όσο και της προφορικής παράδοσης."

"Αν αγνοήσουμε την προφορική παράδοση δεν μπορούμε να μιλάμε για βυζαντινή μουσική."

"H αλήθεια είναι ότι υπάρχουν σχολές και διδασκαλίες που ερμηνεύουν με κάποιες παραλλαγές την κίνηση της φωνής, τα σημάδια της βυζαντινής μουσικής."

"Για παράδειγμα, στον 19ο αιώνα τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο μαθητής έβλεπε το κείμενο, το άκουγε από τον δάσκαλό του και στη συνέχεια το ερμήνευε."

"......Σίμων Καράς, ....... Ηταν εκείνος που κατέγραψε και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για το πώς ερμηνεύονται τα σημάδια από τη γραπτή και προφορική παράδοση."


Στο ΒΗΜΑγκαζίνο της 24ης Απριλίου 2011 (σελ. 38 μεχρι και 41), λέει ο ΛΑ

"Το έργο του Καρά πάνω στη συστηματική καταγραφή των ύμνων της Ορθόδοξης εκκλησίας, στην παλαιά και στην νέα σημειογραφία και στην υφολογική απόδοσή τους δεν είχε προηγούμενο"

"Στην ΕΛΒΥΧ συνεχίζουμε το έργο του σπουδαίου (εννοεί τον Καρά) έλληνα διδασκάλου, δίνοντας μεγάλο βάρος στη χρονική αγωγή, στην ποιότητα και στην ακρίβεια των διαστημάτων..."

Απο εδώ
http://www.greeknewsonline.com/?p=8990

(Λέει ο ΛΑ) «Έτσι πιστεύουμε», συνέχισε, «ότι μπορεί κάτι να προσφέρουμε ιδίως σε ανθρώπους που δεν ξέρουν βυζαντινή μουσική, αλλά καμιά φορά δεν ξέρουν ελληνικά. Εχουν ένα έτοιμο υλικό και σε συνδυασμό με το CD – γιατί πάντα θα πρέπει το υλικό αυτό που είναι στο χαρτί να συνδυάζεται με το ακρόαμα, με την ακουστική παράδοση»


«Εκτός από την παραδοσιακή μουσική που έρχεται ως τις μέρες μας μέσα από τα γραπτά και προφορικά κείμενα, -γιατί η βυζαντινή μουσική είναι μεν γραπτή, αλλά ξέρουμε πώς να την ψάλλουμε όταν θα έχουμε την ακουστική παράδοση, δηλαδή τους ψάλτες οι οποίοι είναι φορείς της παραδόσεως αυτής-, παρουσιάζουμε και μερικά έργα από την έρευνα», επισήμανε ο κ. Αγγελόπουλος, εξηγώντας ότι «όταν δηλαδή είναι κάτι που δεν έχει φτάσει ως τις μέρες μας με τη γραπτή ή ακουστική παράδοση, γιατί ξεχάστηκε κάποια στιγμή, εμείς το παρουσιάζουμε εφόσον γίνεται μια επιστημονική εργασία από κάποιον μουσικολόγο και έχει εάν αποτέλεσμα το οποίο νομίζουμε ότι αυτό θα ωφελήσει αν ακουστεί»

Και πολλά άλλα να μην σας κουράσω.

Τα συμπεράσματα δικά σας......


Γράφετε

Απλά ως έναν ερευνητή με οξύνοια, ένστικτο και πολλή δουλειά, που πρόσφερε όσο μπορούσε στη μουσική και στον πολιτισμό μας.

Συνείσφερε στην καταγράφηση των δημοτικών τραγουδιών; Σίγουρα. Και θα πρόσθετα με επιμονή και πολλή δουλειά για την εποχή του. Γιαυτή την εργασία πιστεύω πως όλοι θα συμφωνήσουμε.

Γράφετε

Εγώ πάντοτε φανταζόμουνα την μουσική μας ως ένα ψηφιδωτό που ο καθείς τοποθετεί την ψηφίδα της δικής του προσφοράς και όλες μαζί συνθέτουν αυτό το υπέροχο ψηφιδωτό της Ελληνικής Μουσικής.

Ναι, αλλα εαν κάποια συγκεκριμένη ψηφίδα δεν χωράει; Τότε;

ΝΓ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δομέστικε μπερδεύεσαι και άσχημα! Άλλο ψάλτης-ερμηνευτής και άλλο ερευνητής. Σπάνιες οι περιπτώσεις που και οι δύο ιδιότητες συνδυάζονται! Πες μας περιπτώσεις μέχρι το 1960 που διάβασες περί Χρυσάνθου και ερμηνείας! Είναι πολύ λίγες: Φυσικά και δεν περιμένεις στο πρόσωπο του Ταλιαδώρου να βρεις τον ερευνητή-θεωρητικό. Αυτός είναι ΨΑΛΤΗΣ! Λίγοι ήταν οι θεωρητικοί. Να σου πω και κάτι. Μίλησα με έναν επιφανέστατο ψάλτη της πόλης μας. Όταν φθάσαμε στον Αφθονίδη μου λέει. Ζει αυτός; ΌΤαν λοιπόν Δάσκαλος της Θεσσαλονίκης σου λέει αυτό τι υποψιάζεσαι; Δεν υποτιμώ τους μεγάλους Δασκάλους της Θεσσαλονίκης. Είναι Ψάλτες. Δεν είναι θεωρητικοί! Πάει ο Ευθυμιάδης. Πάει ο Σουρλατζής. Τι να κάνουμε; Τελειώνοντας. Πρακτικά. Επειδή βρέθηκα σε εξετάσεις Πτυχίων και Διπλωμάτων στη Θεσσαλονίκη. Άσε να ξέρω από πρώτο χέρι τους θεωρητικούς της Θεσσαλονίκης. Είναι πολύ λίγοι! Να μην πω ονόματα και ξεχάσω κάποιον! Βρέθηκες ποτέ σε Επιτροπή;

Ψάλτες, δὲν διαφωνῶ. Δεν νομίζω πάντως λ.χ. ὁ Ταλιαδῶρος νὰ μὴν γνώριζε τὸν Χρύσανθο καὶ τὸ Θεωρητικό.

Ἔν τάξει δὲν γνώριζε τὸ περίφημο Αὐτόγραφο τῆς Δημητσάνας, αὐτὸ σημαίνει πὼς δὲν ἐφάρμοζε τὴν Διδασκαλία τῶν τριῶν στην ψαλτική του; Δὲν γνωρίζει τὴν παρασημαντικὴ τῆς μέσοβυζαντινῆς περιόδου, νὰ τὸν σκοτώσουμε;

Θεωρητικοὶ ἤταν λίγοι παλαιότερα. Κὰι σήμερα ποὺ ἔχουμε πολλοὺς λίγες ἀνοησίες διαβάζουμε σὲ ἀνακοινώσεις «ἐπιστημονικές» ἤ πόσα διδακτορικὰ σχετίζονται κυρίως μὲ τὸ γλέιψιμο καὶ πόσα μὲ τὴν ἔρευνα; Τὰ ξέρεις καλύτερα ἀπὸ μένα, τά νιώθεις στο πετσί σου, ἔχεις ἀδικηθεῖ ὁ ἴδιος, τὶ κάθεσαι καὶ μοῦ γράφεις;
 
Status
Not open for further replies.
Top