Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ο Σώχος (μουσικός της λυρικής σκηνής και χοράρχης παλιότερα της πολυφωνικής χορωδίας Αγ. Λουκά Πατησίων) και ο Χατζηνικολάου (γνωστός σε όλους μας πρωτοψάλτης) πηγαίνουν να ακούσουν το ΛΑ που τότε είχε αρχίσει να γίνεται γνωστός (αν δεν κάνω λάθος παρουσίαζε έργα των συνθετών Δ. ( κατά διόρθωση Ε. Μακρή) Τερζάκη και Μιχάλη Αδάμη). Κάποια καλλιτεχνική φλέβα θα αναγνώριζαν...

Δηλ. δεν πήγαιναν να ακούσουν τον Άρχοντα με τη χορωδία του σε ψαλτικά;

Δ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αντικειμενικά κριτήρια σχετικά με την καλλιτεχνική τελειότητα μιας χορωδίας δεν υπάρχουν. Είναι προφανές ότι ο καθένας κρίνει σύμφωνα με τα ακούσματά του και το προσωπικό του γούστο. Το να ψηφίζουμε ποια χορωδία είναι καλύτερη μου θυμίζει λίγο τη Δάφνη Μπόκοτα που εκλιπαρεί κάθε χρόνο τους Έλληνες του εξωτερικού να ψηφίσουν την Ελλάδα στη Eurovision και μετά χαιρόμαστε που "αντικειμενικά" πήραμε την ...τάδε... θέση.

Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που καλό είναι να γίνουν γνωστές και να αποτελέσουν τροφή για προβληματισμό. Τα καταγράφω με την ελπίδα ότι θα απορροφηθούν με θετική προδιάθεση και ως παραδείγματα προς μίμηση, χωρίς διάθεση συνέχισης της αντιπαράθεσης:

- Το εύρος του ρεπερτορίου που έχει κατά καιρούς παρουσιάσει η ΕΛΒΥΧ περιλαμβάνει τα ακόλουθα: βυζαντινή μουσική στα ελληνικά και άλλες γλώσσες, πρωτοχριστιανικούς ύμνους, αποδόσεις μελοποιήσεων αρχαίων κειμένων, παραδοσιακή μουσική, σύγχρονη μουσική, κ.α. Θα πει κανείς "τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη ΒΜ;" Όπως ένας βυζαντινολόγος μελετάει τη βυζαντινή ιστορία σε σύγκριση με την οθωμανική και τη ρωμαϊκή, έτσι και ένας μουσικός κατανοεί καλύτερα ένα είδος μουσικής όταν το μελετάει σε σχέση με τα παράπλευρα μουσικά ρεύματα που το επηρεάζουν.

- Όσον αφορά στο εύρος των δραστηριοτήτων, η ΕΛΒΥΧ σίγουρα έχει αξιοπρόσεκτη εμπειρία στο βιογραφικό της: συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ, διεθνή μουσικολογικά, ιατρικά και άλλα συνέδρια, θεατρικά δρώμενα, συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες, κ.α.

- Η διεθνής αναγνώριση της ΕΛΒΥΧ στο χώρο της μουσικής ξεπερνάει κατά πολύ τις προσδοκίες πολλών χορωδιών ή μουσικών. Χαρακτηριστικά αναφέρω μια ηχογράφηση που έγινε το 2008 σε στούντιο τηλεόρασης στη Βοστώνη, κατά την οποία καταγράφηκαν μεμονωμένα οι φωνές των χορωδών για να χρησιμοποιηθούν στην ακουστική μελέτη κατά την ανέγερση μεγάρου μουσικής.

- Σε θέματα επαγγελματισμού και ετοιμότητας, η ΕΛΒΥΧ έχει επανειλημμένα αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί σε μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία (συνέδρια, φεστιβάλ, τηλεοπτικά, κλπ). Πάντα έτοιμη να ανταποκριθεί ακόμα και την τελευταία στιγμή σε απαιτητικές διοργανώσεις.

- Με πιο τεχνική ματιά, η διεύθυνση της χορωδίας από το ΛΑ σίγουρα αγγίζει την τελειότητα. Σε αντίθεση με άλλες χορωδίες (δεν αναφέρομαι σε κάποια συγκεκριμένη) που ο χοράρχης απλά μετράει το ρυθμό, στο πρόσωπο και στα χέρια του ΛΑ μπορεί κάποιος να δει όλες τις ποσοτικές και ποιοτικές λεπτομέρειες της απόδοσης του μέλους με τόση λεπτομέρεια που μπορεί να ψάλλει με απόλυτη ακρίβεια ακόμα και κάποιος που δεν έχει συμμετάσχει στις πρόσφατες πρόβες και ακόμα και όταν το μουσικό κείμενο δεν περιέχει καν τα ποιοτικά σημάδια που αποδίδονται. Ο ΛΑ είχε πει κάποτε ότι κατά το ξεκίνημα της χορωδίας είχε μελετήσει πολλούς χοράρχες χορωδιών και ορχηστρών και είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η διεύθυνση βυζαντινής χορωδίας ταιριάζει περισσότερο στη διεύθυνση ορχήστρας παρά στη διεύθυνση ευρωπαϊκής χορωδίας.

- Μην ξεχνάμε επίσης ότι ο ΛΑ είναι αυτός που εμπνευσμένος από το Άγιο Όρος καθιέρωσε το στήσιμο της χορωδίας σε ημικύκλιο με το χοράρχη ανάμεσα στους χορωδούς, σχήμα που αργότερα αντιγράφηκε και από άλλες χορωδίες.


Ανεξάρτητα από τις θεωρητικές διαφωνίες μας στα διάφορα θέματα της ΒΜ (διαστήματα, έλξεις, κλπ), πιστεύω ότι το καλλιτεχνικό αισθητήριο του ΛΑ είναι αντικειμενικά αξιοθαύμαστο. ο ΛΑ και η ΕΛΒΥΧ αποτελούν μεγάλο κεφάλαιο της μουσικής (ο καθηγητής φωνητικής Ονούφριος Σώχος μου είχε αναφέρει ότι πριν 30-40 χρόνια τον είχε πάρει ο Χατζηνικολάου να πάνε να ακούσουν τον ανερχόμενο τότε ΛΑ σε συναυλία σύγχρονης μουσικής στο Rex).

Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να καταγραφούν όλα αυτά σε κάποιο βιβλίο...


Ἀφήνοντας κάποιους πειρασμοὺς καὶ περισπασμοὺς ἄς ἐπιστρέψω στο προκείμενο.

Περὶ ὀργάνωσης οὐδείς λόγος, πρόκειται γιὰ εξαιρετικὰ καλοστημένη χορωδία μὲ βάθος.

Γιὰ τὴν παρουσίαση τῶν παραπλεύρων μουσικῶν ρευμἀτων, ὑπάρχει ἀντίρρηση ὅταν διακρίνονται τάση συγκρητισμοῦ ποὺ δὲν δικαιολογεῖται πάντα ἀπὸ τὴν ἐλλιπὴ γενικὰ μουσικολογικὴ ἔρευνα, ἰδιαίτερα τῆς μεσοβυζαντινῆς καὶ πρωϊμότερων αὐτῆς περιόδων.

Γιὰ τὰ θεωρητικἀ τώρα. Πὼς εἶναι δυνατὸν νὰ μιλοῦμε γιὰ ἑρμηνευτικὴ τελειότητα, ὅταν τὰ ἑρμηνευόμενα ψαλτικὰ μέλη ἐλέγχονται συνεχῶς γιὰ ἐπαναλαμβανόμενη ἀναντιστοιχία μὲ τὸ ὑπάρχον καὶ παραδεδομένο θεωρητικὸ οἰκδόμημα ἀλλὰ καὶ παρουσιάζουν μεγάλη διαφορὰ ἀπὸ τὶς παλαιότερες διαθέσιμες ψαλτικὲς ἠχογραφήσεις.

Μπορεῖ τὸ ἄκουσμα στὸν μὴ γνώστη νὰ ἀκούγεται δυναμικὸ, συμπαγὲς, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ἐπιτυχημένο, ὅμως ΨΑΛΤΙΚΑ ἔχει διατυπωθεῖ πολλάκις καὶ κατὰ συρροὴ ἐδῶ μέσα τὸ ἄκουσμα φθάνει κάποτε σὲ ὅρια καὶ ἀνοχῆς ἀκόμη.

Συνεπῶς, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ μπορεῖ νὰ λεχθεῖ ὁ,τιδήποτε περι τελειότητας καὶ ἄλλων ... τελῶν, ΨΑΛΤΙΚΑ ὅμως ...
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Παρατηρῶ πὼς οἱ τιμητὲς τοῦ παρελθόντος τοῦ forum περὶ πτυχίων καὶ συνεδρίων καὶ μουσικολογικῶν σπουδῶν ἀποκτοῦν ὄψιμη συνείδηση περὶ «ἔκθεσης»! ἀνθρώπων, ἐπιδεικνύοντας «ἀξιοθαύμαστη» ἐγκράτεια γιὰ κάποιο διάστημα, γυρίζοντάς το ὄμως κατὰ βούληση καὶ κατὰ συρροὴ καὶ κατ' ἐπανάληψη σὲ ἀ-κράτεια ἰδεολογική.

Ὅπως ἐπίσης, διερρήγνυαν ἰμάτια στὶς «ταμπέλες» τοῦ κ. Γιάννου, μὲ περισσή εὐκολία καὶ ἀνερυθρίαστα ὄμως τὶς ἀποδίδουν ὅταν θέλουν. Στὸν Στανίτσα κανεὶς δὲν ἀπέδωσε ἰδιότητα ἐπιστήμονα τάχα καὶ μουσικολόγου, ἁπλὰ σημαντικότατου κληρονόμου, συνεχιστή, μεταλαμπαδευτή καὶ φορέα τῆς μακραίωνης ψαλτικῆς μας παράδοσης μὲ τὴν ἀντίστοιχη βαρύτητα τῶν λόγων του.

«Ἄλλοι» ἐδω μέσα φροντίζουν νὰ συγκαλύπτουν τὴν ἐπιτηδευμένη και καθαρὰ ἐγωιστική τους ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὴν παράδοση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας μὲ «θεωρητικὲς» ἐνασχολήσεις καὶ νεκραναστάσεις βαρύγδουπων καὶ ἀρχαιοπρεπῶν ἐκφράσεων προκειμένου μὲ ἐνοχλητικὸ θόρυβο νὰ καλύψουν τὴν ἀδιαφορία τους γιὰ τὴν παράδοση καὶ τὸ ἐνδιαφέρον τους νὰ ἐπιβάλλουν ἐτσιθελικὰ ἀλλότρια τῆς παραδοσιακῆς ψαλτικῆς πράγματα.

Τὰ μέλη τοῦ Κουκουζέλη καὶ τοῦ Γλυκέως δὲν εἶναι κολυμβήθρα τοῦ Σιλωάμ, οὕτε οἱ μοζαραβικὲς καλοφωνίες, οὕτε τὰ παλαιορωμαϊκὰ πειράματα.

ΥΓ. Ἡ ζήτηση ἐπιστημονικῶν τίτλων εἶναι εὐθέως ἀνάλογη τῶν καλλιεργούμενων καὶ ἀναφερόμενων πολυποίκιλων ἐπιστημονικῶν ἐνασχολήσεων.

Συνεπῶς, προσοχὴ καὶ στὸν πάγο τοῦ χειμῶνος ποὺ καὶει καὶ στὴν κάψα τοῦ καλοκαιριοῦ ποὺ ἐπίσης καἰει, μέχρι καὶ γ΄ βαθμοῦ. Γι' ἀπὸ μακριὰ στὶς πηγὲς ἀπολύτου ψύχους καὶ καύσωνος, κάνει τζιζ :cool::rolleyes:

Πω πω..! απίστευτο ...τάπωμα!!! εγώ ξαναβουτάω, καίγονται γούνες εδώ γύρω... :wink::p
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Δηλ. δεν πήγαιναν να ακούσουν τον Άρχοντα με τη χορωδία του σε ψαλτικά;

Όπως ανέφερα και στο αρχικό μήνυμα το συγκεκριμένο περιστατικό αφορά συναυλία σύγχρονης μουσικής. Δεν υπήρχε ακόμα η ΕΛΒΥΧ τότε. Η πορεία του ΛΑ είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, αλλά δυστυχώς το μόνο που γνωρίζουν οι περισσότεροι εδώ μέσα για αυτόν είναι ότι κάνει δίεση το ΓΑ. Και εγκλωβισμένοι σε αυτό, απαξιώνουν έναν από τους λίγους Έλληνες καλλιτέχνες που έχουν παρουσία και στις 5 ηπείρους με γελοίους αφορισμούς του στυλ "πήγε στην τάδε χώρα, άρα είναι δάκτυλος της τάδε θρησκείας"...


domesticus said:
Για τα θεωρητικά τώρα...

Δεν αναφέρθηκα σε θεωρητικά θέματα στο μήνυμά μου. Και δε νομίζω ότι και το συγκεκριμένο θέμα αναφέρεται σε θεωρητικά θέματα. Αυτά έχουν ειπωθεί ξανά και ξανά και οι διαμάχες και οι φανατισμοί που έχουν προκύψει κρατούν πολλά μέλη εκτός Ψαλτολογίου (συμπεριλαμβανομένου γενικά και εμένα). Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί επαναλβάνετε (και οι μεν και οι δε) για χιλιοστή φορά τους ίδιους παράλληλους μονολόγους. Αυτά, όποιος θέλει μπορεί να τα διαβάσει σε παλιότερα μηνύματα.

Προσπάθησε όμως να απομονώσεις το καλλιτεχνικό σου αισθητήριο από τις θεωρητικές διαφωνίες μας και τότε θα έχεις πολλά να διδαχθείς από το ΛΑ σε καλλιτεχνικό, οργανωτικό και τεχνικό επίπεδο. Πήγαινε για παράδειγμα σε μια συναυλία να δεις πως διευθύνει. Αν δεν μπορείς να ακούς τις έλξεις και τις αναλύσεις, κλείσε τα αυτιά και παρατήρησε μόνο τα χέρια του. Δες πώς σε πολλά σημεία τα δυο χέρια κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Για παράδειγμα, σε σημεία που μια νότα κρατάει τρεις χρόνους χωρίς να ακολουθείται από μαρτυρία, με το αριστερό κρατάει τους χορωδούς να μην πάρουν ανάσα στο τέλος των τριών χρόνων και διασπάστει η μουσική φράση και με το δεξί δίνει την ανάλυση της επόμενης νότας μισό μέτρο πριν την κάνουν οι χορωδοί. Στο σημείο αυτό είμαι σίγουρος ότι θα σου δημιουργηθεί η περιέργεια να ανοίξεις τα αυτιά για να καταλάβεις τι αντίκτυπο έχει η κάθε κίνηση στο μέλος. Έχεις δει άλλο χοράρχη να διευθύνει με τόση λεπτομέρεια;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Όπως ανέφερα και στο αρχικό μήνυμα το συγκεκριμένο περιστατικό αφορά συναυλία σύγχρονης μουσικής. Δεν υπήρχε ακόμα η ΕΛΒΥΧ τότε. Η πορεία του ΛΑ είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, αλλά δυστυχώς το μόνο που γνωρίζουν οι περισσότεροι εδώ μέσα για αυτόν είναι ότι κάνει δίεση το ΓΑ. Και εγκλωβισμένοι σε αυτό, απαξιώνουν έναν από τους λίγους Έλληνες καλλιτέχνες που έχουν παρουσία και στις 5 ηπείρους με γελοίους αφορισμούς του στυλ "πήγε στην τάδε χώρα, άρα είναι δάκτυλος της τάδε θρησκείας"...

Για ποιά χρόνια μιλάμε; Κάποιος μάλλον δεν τα πάει καλά με τα μαθηματικά;

Δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Για ότι άκουσε κανείς, μπορεί και να παράκουσε.

Αυτιά έχουμε (;) για να ακούσουμε, να συγκρίνουμε και μετά να κρίνουμε.

τί να σχολιάσω απ' τα παραπάνω;;
αν το κάνω θα με αποβάλλουν... κ θα χαιρονται κάποιοι...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
τί να σχολιάσω απ' τα παραπάνω;;
αν το κάνω θα με αποβάλλουν... κ θα χαιρονται κάποιοι...

Να σχολιάσεις το υπόλοιπο που παρέλειψες να αναφέρεις.

ΥΓ.Κι άλλη φορά, αν θέλεις να παραπέμψεις σε κάποιο μήνυμα, και να το σχολιάσεις δυσμενώς, οφείλεις είτε να το παραθέσεις ολόκληρο ή να επισημάνεις ακριβώς που παραλείπεις κάτι, αλλιώς ελέγχεται ο σχολιασμός ως ύποπτος και παραπλανητικός.
 
Last edited:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Για ποιά χρόνια μιλάμε; Κάποιος μάλλον δεν τα πάει καλά με τα μαθηματικά;

Δε γνωρίζω ακριβώς σε ποια χρονιά αναφερόταν αλλά από τα λεγόμενα του Σώχου είχα καταλάβει ότι ήταν πριν ακόμα γίνει γνωστός στο ευρύ κοινό ο ΛΑ, άρα μάλλον προ ιδρύσεως ΕΛΒΥΧ (1977). Για αυτό έγραψα "πριν 30-40 χρόνια". Μου το είχε αναφέρει ο Σώχος ως την πρώτη του γνωριμία με το ΛΑ. Αν θεωρείς ότι υπάρχει κάποιο λάθος στις χρονολογίες ή αν έχεις στα χέρια σου το προσωπικό ημερολόγιο του ΛΑ, ανάφερε τις σωστές ημερομηνίες να το διορθώσουμε. :)
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Να σχολιάσεις το υπόλοιπο που παρέλειψες να αναφέρεις.

ΥΓ.Κι άλλη φορά, αν θέλεις να παραπέμψεις σε κάποιο μήνυμα, και να το σχολιάσεις δυσμενώς, οφείλεις είτε να το παραθέσεις ολόκληρο ή να επισημάνεις ακριβώς που παραλείπεις κάτι, αλλιώς ελέγχεται ο σχολιασμός ως ύποπτος και παραπλανητικός.

δεν παρέλειψα να το αναφέρω, απλά εκείνο το σημείο δε με πείραξε.
οσον αφορα τις υποδείξεις σου, τις κανεις σα Νεοκλής ή σαν Συντονιστής, διότι δε μου αρέσει το ύφος....
τώρα, το άν εχουμε αυτιά ή αν ακούμε, είναι άλλο θέμα. εγω εγραψα κάτι συγκεκριμένο. αν δεν κατάλαβες ακόμη που έκανες λάθος...
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Εδώ, στα 5 λεπτά

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=120613&postcount=1

Δουλειά, επιμέλεια, υπομονή και επιμονή.

Να πώς πετυχαίνεται η πιστή στην παράδοση και άριστη εκτέλεση και απόδοση.

Απο το 1977 (αρκετά πρίν σκεφτεί ο ΛΑ άν του αρέσει ο Καράς η όχι).

Βρήκα και την λαμπρή παρουσίαση της Χορωδίας Συλλόγου Ιεροψαλτών της Θεσσαλονίκης στο Ηρώδου Αττικού (1986 περίπου) με Χοράρχη τον Καραμάνη.

Σε λίγες ώρες θα αναρτήσω εαν όχι όλο, τουλάχιστον αποσπάσματα...

ΝΓ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Γράφει ο κ. Σουλδάτος

Δες πώς σε πολλά σημεία τα δυο χέρια κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Για παράδειγμα, σε σημεία που μια νότα κρατάει τρεις χρόνους χωρίς να ακολουθείται από μαρτυρία, με το αριστερό κρατάει τους χορωδούς να μην πάρουν ανάσα στο τέλος των τριών χρόνων και διασπάστει η μουσική φράση και με το δεξί δίνει την ανάλυση της επόμενης νότας μισό μέτρο πριν την κάνουν οι χορωδοί. Στο σημείο αυτό είμαι σίγουρος ότι θα σου δημιουργηθεί η περιέργεια να ανοίξεις τα αυτιά για να καταλάβεις τι αντίκτυπο έχει η κάθε κίνηση στο μέλος. Έχεις δει άλλο χοράρχη να διευθύνει με τόση λεπτομέρεια;

Δηλαδή τόσες αξιοθαύμαστες χορωδίες που πέρασαν και που υπάρχουν όπου ο χοράρχης περιορίζεται στις απλές και λιτές κινήσεις, δεν αποδίδουν; Δεν είναι ΕΞ ΙΣΟΥ (και ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ) άριστες στην πιστή εκτέλεση του κειμένου;

κ. Σουλδάτε, σας θαυμάζω για την εργασία σας στις γραμματοσειρές όπου προσφέρετε πολύτιμο έργο. Ξεκολλήστε όμως απο την ΕΛΒΥΧολαγνεία και τον ΕΛΒΥΧέρωτα και δείτε τα θέματα πιο σφαιρικά.

Αποφανθήκαμε πως η ΕΛΒΥΧ είναι άριστη στην απόδοση του είδους της, στην πειθαρχία και την άριστη εκτέλεση του είδους της. Άλλο αυτό και άλλο η τελειότητα, όρος υποκειμενικός ο οποίος υπάγεται και στην ομογενή κριτική. Και εφ όσον, για τους γνωστούς λόγους, δεν υπάρχει αυτή η ομογενές γνώμη για το ΥΠΟΒΑΘΡΟ (θεωρητικό και ιστορικευαισθητικό) της ΕΛΒΥΧ, τότε η λογική θα μας κατευθύνει στην χρήση των όρων "άριστη, δεμένη, καλοδουλεμένη, πειθαρχική κτλ".

Άλλα όχι και τέλεια.

ΝΓ
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Η άριστη, δεμένη, καλοδουλεμένη, πειθαρχική κτλ. ΕΛΒΥΧ κάνει ένα έγκλημα... (με την έννοια σφάλμα)... Κι αυτό είναι τα διαστήματα.... το δε έγκλημά της είναι συνεχές, (όχι ελαφρόν) βαρύ και διαρκές, γιαυτό δεν μπορούμε να ανεχθούμε το επίθετο που της αποδίδεται, δηλ. ΤΕΛΕΙΑ.- (τελεία και παύλα)!
 

Attachments

  • 11080901.MP3
    4 MB · Views: 36
Last edited:
P

PANROUST

Guest
Η άριστη, δεμένη, καλοδουλεμένη, πειθαρχική κτλ. ΕΛΒΥΧ κάνει ένα έγκλημα... (με την έννοια σφάλμα)... Κι αυτό είναι τα διαστήματα.... το δε έγκλημά της είναι συνεχές, (όχι ελαφρόν) βαρύ και διαρκές, γιαυτό δεν μπορούμε να ανεχθούμε το επίθετο που της αποδίδεται, δηλ. ΤΕΛΕΙΑ.- (τελεία και παύλα)!

Ανατρίχιασα...
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Ξεκολλήστε όμως απο την ΕΛΒΥΧολαγνεία και τον ΕΛΒΥΧέρωτα και δείτε τα θέματα πιο σφαιρικά.


Κύριε Γιαννουκάκη,

Σας μίλησα με συγκεκριμένες διαπιστώσεις, αναφερόμενος σε αντικειμενικά θέματα, χωρίς κανένα κόλλημα και καμιά λατρεία. Αντίθετα εσείς αφορίζετε τα πάντα με ιδιαίτερο μίσος, χωρίς κάποιο επιχείρημα.


Αποφανθήκαμε πως η ΕΛΒΥΧ είναι άριστη στην απόδοση του είδους της, στην πειθαρχία και την άριστη εκτέλεση του είδους της.
................................
τότε η λογική θα μας κατευθύνει στην χρήση των όρων "άριστη, δεμένη, καλοδουλεμένη, πειθαρχική κτλ".

Μάλλον δε διαβάσατε όσα έγραψα. Μου χρεώνετε φράσεις και λέξεις που δεν έχω αναφέρει σχετικά με την άριστη απόδοση κλπ της ΕΛΒΥΧ. Αντίθετα, μάλιστα, έγραψα ότι "αντικειμενικά κριτήρια σχετικά με την καλλιτεχνική τελειότητα μιας χορωδίας δεν υπάρχουν".


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=120613&postcount=1

Δουλειά, επιμέλεια, υπομονή και επιμονή.

Το συγκεκριμένο βίντεο αποτελεί τουλάχιστον ατυχές αντιπαράδειγμα στα όσα ανέφερα περί διεύθυνσης. Δε θα κρίνω "την καλλιτεχνική τελειότητα της χορωδίας για την οποία δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια". Θα παρατηρήσατε όμως ότι ο χοράρχης διευθύνει τη χορωδία από σημείο που δεν τον βλέπουν οι χορωδοί. Αυτό το θεωρείτε άριστη εκτέλεση; Δεν το βλέπετε ότι έχει επίπτωση και στην απόδοση (π.χ. έλλειψη συγχρονισμού στα σταματήματα); Αν το θεωρείτε άριστη εκτέλεση, παραιτούμαι από κάθε προσπάθεια... :D
 
P

PANROUST

Guest
Ο Σώχος (μουσικός της λυρικής σκηνής και χοράρχης παλιότερα της πολυφωνικής χορωδίας Αγ. Λουκά Πατησίων) και ο Χατζηνικολάου (γνωστός σε όλους μας πρωτοψάλτης) πηγαίνουν να ακούσουν το ΛΑ που τότε είχε αρχίσει να γίνεται γνωστός (αν δεν κάνω λάθος παρουσίαζε έργα των συνθετών Δημήτρη Τερζάκη και Μιχάλη Αδάμη). Κάποια καλλιτεχνική φλέβα θα αναγνώριζαν...

Εσείς ο ίδιος είπατε, τότε που πήγαν να ακούσουν το ΛΑ ήταν άγνωστος ακόμη.
Πριν πάει ο Χατζηνικολάου να πρώτο ακούσει τον ανερχόμενο ΛΑ δεν είχε αναγνωρίσει καμία καλλιτεχνική φλέβα.Μετά έβγαλε τα συμπεράσματα του προς στον μέλλον.Είναι φυσικό όταν ακούς για κάποιον να πρώτο βγαίνει στην ''σκηνή'' να θέλεις να πας να τον δεις τη σόι καλλιτέχνης είναι.
Αλλά μετά από αυτό δεν μπορούμε να λέμε ότι ο Χατζηνικολάου ευλογούσε τον ΛΑ και την Ελβυχ.Έλεος!!!!!!!!
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Εσείς ο ίδιος είπατε, τότε που πήγαν να ακούσουν το ΛΑ ήταν άγνωστος ακόμη. Πριν πάει ο Χατζηνικολάου να πρώτο ακούσει τον ανερχόμενο ΛΑ δεν είχε αναγνωρίσει καμία καλλιτεχνική φλέβα.

Εννοώ, άγνωστος στο ευρύ κοινό, σε σχέση με τη μετέπειτα πορεία του. Ο Χατζηνικολάου τον ήξερε και γι' αυτό πρότεινε και στο Σώχο να πάνε να τον δουν. Μην ξεχνάμε ότι ο ΛΑ είχε περάσει από τη μητρόπολη (ως μαθητής του Τζελά) αλλά και από το σύλλογο ιεροψαλτών.

Αλλά μετά από αυτό δεν μπορούμε να λέμε ότι ο Χατζηνικολάου ευλογούσε τον ΛΑ και την Ελβυχ.Έλεος!!!!!!!!

Και ούτε το είπε κανείς. Έλεος!!!!!!!!!
Είπαμε απλά ότι πήγαν να τον ακούσουν. Ο Σώχος πάντως λέει τα καλύτερα για το ΛΑ. Αν ο ΧΝ είχε αρνητική γνώμη φεύγοντας από τη συναυλία, φαντάζομαι θα είχε επηρεάσει και το Σώχο.
 
S

Sotres

Guest
Αγαπητέ κ. Γιαννουκάκη, όταν αναφέρεστε σε πιστή εκτέλεση του κειμένου, τι εννοείτε;
Ευχαριστώ
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγπητέ μου Φίλε, κ. Γιάννου,

Εκτώς των ΠΟΛΛΩΝ διαστηματικών νεοτερισμών (και δεν είναι ΜΟΝΟ η έλξις του Γα απο τον Δι στο μαλακό χρωματικό γένος όπως γράφτηκε σε νωρίτερο μύνημα, αλλά ΠΛΗΘΩΡΑ άλλων νεοτερισμών)........

Μήν ξεχνάτε και τις υπερβολικές και έντονες αναλύσεις που είναι (υποκειμενικώς) κουραστικές και αντικειμενικώς αποκλεισμοί απο τα παραδεδομένα (τα μη Καραϊκά βεβαίως).

Μην ξεχνάτε και την επαναφορά των παλαιών σημαδοφώνων και τις δοξασίες πως η ερμηνεία τους (κατα τον τρόπο της ΕΛΒΥΧ) εκπροσωπεί την ερμηνεία των πριν την μεταρρύθμιση των Τριών (με λίγα λόγια, ο Καράς βρήκε την Κλείδα του Κηλτζανίδη και ΜΟΝΟ οι μαθητές του ΛΑ έχουν πρόσβαση σ αυτήν).

Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια να αμφισβητηθεί η μέθοδος των Τριών στις μουσικές σχολές όπου διδάσκουν μαθητές του ΛΑ και η αντικατάσταση των παραδεδωμένων με την Μέθοδο Καρά.

Μην ξεχνάτε και την έντονη προσπάθεια αποθέωσις του Καρά δια μέσου διεστραβλωμένων και ιστορικώς μη στηρούμενες δηλώσεις στα ΜΜΕ.

Να σταματήσω εδώ;

ΝΓ
 
S

Sotres

Guest
Στο συγκεκριμένο Βίντεο δεν υπάρχει διεύθυνση χορού...Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς σε αυτό! Διότι εάν αυτό είναι διεύθυνση δικαιωματικά και κάποια άλλα επαγγέλματα διεκδικούν την ιδιότητα του χοράρχη!!! Για να μην παρεξηγηθώ δεν θέλω σε καμμία περίπτωση να μειώσω τον κ. Ταλιαδώρο! Τον σέβομαι και τον αγαπώ και η προσφορά του είναι μεγάλη και χιλιοαναγνωρήστικε από πολλούς φορείς! με διάφορους τρόπους.Να ναι πάντα γερός και να μας ομορφαίνει τα αναλόγια!
 
Status
Not open for further replies.
Top