Πανάξιος ο νέος Άρχοντας Πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου.
Η καλύτερη επιλογή. Ανατρέξτε σε παλιότερες ηχογραφήσεις
του κ θα καταλάβετε την συνολική του αξία.Τεράστιο
ταλέντο που συνεχώς εξελίσσεται.
Μὰ καὶ φυσικὰ τὴν καταλαβαίνουμε. Ἁπλὰ στὸ Πατριαρχεῖο εἶναι ἀκατάλληλη.
Με εντυπωσιάζει το γεγονός, πως ενώ παρατέθηκαν 4 ερμηνείες του μέλους από πατριαρχικούς, στην οποία ας προσθέσουμε και την εκτέλεση από την Κυριακή των Βαΐων 2014, δεν παρατηρεί κανείς τη διαστηματική απομάκρυνση του ΠΝ από τα πατριαρχικά παραδεδομένα.
Κι ενώ από πολλούς ελλαδίτες ψάλτες, ακούμε στην πρώτη κιόλας μουσική φράση χρωματικό τετράχορδο πάνω από τον ΚΕ, από τους πατριαρχικούς ακούμε διατονικό και ορθώς.
Χάρη, επειδή είσαι πάντα ακριβής στην έκφρασή σου: είναι άλλο πράγμα η διαστηματική απομάκρυνση (=διαφορά στην αντίληψη και εκτέλεση των διαστημάτων) και άλλο η απομάκρυνση στις γραμμές.Με εντυπωσιάζει το γεγονός, πως ενώ παρατέθηκαν 4 ερμηνείες του μέλους από πατριαρχικούς, στην οποία ας προσθέσουμε και την εκτέλεση από την Κυριακή των Βαΐων 2014, δεν παρατηρεί κανείς τη διαστηματική απομάκρυνση του ΠΝ από τα πατριαρχικά παραδεδομένα.
μπορείς να ανεβάσεις το κείμενο από το οποίο έψαλλαν;Με εντυπωσιάζει το γεγονός, πως ενώ παρατέθηκαν 4 ερμηνείες του μέλους από πατριαρχικούς, στην οποία ας προσθέσουμε και την εκτέλεση από την Κυριακή των Βαΐων 2014, δεν παρατηρεί κανείς τη διαστηματική απομάκρυνση του ΠΝ από τα πατριαρχικά παραδεδομένα.
Κι ενώ από πολλούς ελλαδίτες ψάλτες, ακούμε στην πρώτη κιόλας μουσική φράση χρωματικό τετράχορδο πάνω από τον ΚΕ, από τους πατριαρχικούς ακούμε διατονικό και ορθώς.
όχι την απομαγνητοφώνηση, αλλά αυτό που είχαν μπροστά τους.
ευχαριστώ.
Επειδή ίσως υπονοείς ότι θέλεις να δεις εάν το κέιμενο που είχαν μπροστά τους έχει την διατονική θέση (φυσικά το πιθανότερο ήταν να λέχθηκε από στήθους, όπως και από όλους τους άλλους παλαιότερους ψάλτες που αναφέρθηκαν), το πιθανότερο ήταν όχι, απλώς έτσι εκτελείται η θέση αυτή "κατά παράδοση". Και εκεί βρίσκεται τελικά το θέμα. Ποια είναι αυτή η παράδοση, που πρέπει να ακολουθηθεί. Η "γραπτή" η "προφορική" κάποια άλλη ...
Χάρη, επειδή είσαι πάντα ακριβής στην έκφρασή σου: είναι άλλο πράγμα η διαστηματική απομάκρυνση (=διαφορά στην αντίληψη και εκτέλεση των διαστημάτων) και άλλο η απομάκρυνση στις γραμμές.
Πιστεύω ότι εννοείς το δεύτερο: ο ΠΝ επέλεξε μια άλλη γραμμή (αυτήν του κειμένου και όχι αυτήν της προφορικής παράδοσης, που συνηθίζει διατονική εκτέλεση στο σημείο αυτό).
Χάρη, επειδή είσαι πάντα ακριβής στην έκφρασή σου: είναι άλλο πράγμα η διαστηματική απομάκρυνση (=διαφορά στην αντίληψη και εκτέλεση των διαστημάτων) και άλλο η απομάκρυνση στις γραμμές.
Πιστεύω ότι εννοείς το δεύτερο: ο ΠΝ επέλεξε μια άλλη γραμμή (αυτήν του κειμένου και όχι αυτήν της προφορικής παράδοσης, που συνηθίζει διατονική εκτέλεση στο σημείο αυτό).
Όπως επισημαίνει ο «πολύς» Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Ιωσηφίδης, σε άρθρο του στην Επετηρίδα του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής Μουσικής: " Το Πατριαρχικόν Ύφος, ανάγει την πηγήν του διαδοχικώς εις τους αμέσως μετά την Άλωσιν χρόνους. Επειδή δε μόνον οι Μουσικοδιδάσκαλοι του Πατριαρχικού Ναού ήσαν οι γνώσται και ειδήμονες της Αρχαίας των Σημαδοφώνων Γραφής και εκ Παραδόσεως εδίδαξαν και διεβίβασαν την εκτέλεσιν των μουσικών μελών της Βυζαντινής εποχής, δια τούτο επέτυχον να διακρατήσουν επί αιώνας ολόκληρους, την Ιεράν Κληρονομίαν, του πνευματικού θησαυρού των Βυζαντινών ".
το "πιθανότερο" δε μου λέει κάτι. η υπόθεση δε συνιστά απόδειξη.
αν το κείμενο έχει, όπως λες διατονική "θέση", φθορά θα πώ εγώ, τότε θα συμφωνήσω. αν έχει χρωματική, που υποψιάζομαι, τότε γιατί κατηγορείται ο Νεοχωρίτης;; επειδή έψαλε αυτό που έβλεπε;;
αν ήσασταν εξεταστής κ κάποιος υποψήφιος για πτυχίο ή δίπλωμα έλεγε διατονικά, ενώ το κείμενο έχει χρωματική, τί θα του έλεγες;;; σ' αυτό θέλω να μου απαντήσεις...
Τότε εννοούμε κάτι διαφορετικό. Η δική μου αίσθηση για το τι είναι «διαφορετική αντίληψη και εκτέλεση των διαστημάτων» είναι π.χ. το να εκτελείται ένα διάστημα με 12 μόρια αντί για 10. (Κάτι για το οποίο, όπως ξέρεις καλά, έχει κατηγορηθεί έντονα η θεωρία του Σ. Καρά και των ακολούθων του).Εξακολουθώ να είμαι ακριβής στην έκφρασή μου (ακόμα κι αν τοιουτοτρόπως εμπίπτω πολλάκις στο "τα πολλά λόγια είναι φτώχεια") και εννοώ το πρώτο.
Το κείμενο είναι αυτό του Πέτρου και το πέρασμα από τον άνω ΝΗ είναι στα πλαίσια της ανάλυσης της θέσης (της η οξείας στην γραφή του Πέτρου). Δείτε το βίντεο του ΟΦΕΛΠ με τη (σωστή) εκτέλεση του Ζαγκανά.
Ακόμα και χωρίς να σημειώνεται φθορά σε κείμενα πατριαρχικών στη νέα μέθοδο, αυτή υποννοείται σύμφωνα με τη λογική της παλαιάς (που μεταφέρεται δια της ζώσας παραδόσεως).
Το αναλόγιο δεν είναι αίθουσα εξέτασης μαθητών. Δεν ψάλλεις αυτό που βλέπεις. Ψάλλεις αυτό που ξέρεις και με το οποίο έχεις διαποτισθεί.
Για τους μαθητές ισχύουν άλλα κριτήρια. Εκεί (μόνον) έχεις δίκιο.
Τότε εννοούμε κάτι διαφορετικό. Η δική μου αίσθηση για το τι είναι «διαφορετική αντίληψη και εκτέλεση των διαστημάτων» είναι π.χ. το να εκτελείται ένα διάστημα με 12 μόρια αντί για 10. (Κάτι για το οποίο, όπως ξέρεις καλά, έχει κατηγορηθεί έντονα η θεωρία του Σ. Καρά και των ακολούθων του).
Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να προσάψει στον ΠΝ ότι εκτελεί με 12 ένα διάστημα που ο Στανίτσας θα εκτελούσε με 10 ή αντίστροφα. (Μιλώ σε επίπεδο θεωρίας, εκτός κειμένων και γραμμών).