Προσοχή λάθος στο τυπικό 28/10/2012

geozis

Μέλος
Ποιός σοῦ εἶπε ὅτι ἦταν λάθος νά ψάλουν τά ἀντίφωνα τῆς Κυριακῆς;


Ειλικρινά πάτερ δεν ήξερα τι ήταν το σωστό και τί λάθος να ψαλλεί στη συγκεκριμένη περίπτωση και γι΄αυτό στηρίχθηκα στην καθοδήγηση του τυπικού..
Ξέρω οτι τα αναστάσιμα προηγούνται, αλλα για να μου υπαγορεύσει το τυπικο να πω αυτά, αυτό θα ειναι το σωστό. Όπως και στο απολυτίκιο της Αγίας Σκέπης το τυπικό λέει το "Θεοτόκε αειπάρθενε" και όχι "της Σκέπης Σου Παρθένε" που είναι το κύριο απολυτίκιο, κι αυτό είπαμε χωρίς να σκεφθούμε τι και πως..
Αλλα εαν είναι έτσι, τότε πιστεύω δεν θα πρεπε να συμβουλευτούμε το τυπικό και να πούμε ό,τι σωστό νομίζαμε εμείς..
 
Last edited:

geozis

Μέλος
Τι να πω ; Εκπέμπουμε σε άλλο κύμα .
Δεν έγραψα εγώ (ούτε διεκδικεί κανείς ) για αλάθητο ...
Ίσα -ίσα , έγραψα ότι λάθη υπάρχουν , γίνονταν και θα γίνονται εφ όσον υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας. (καμία διαφωνία επ αυτού ) .
Διαφώνησα με τον τρόπο που τέθηκε το θέμα , για την τροπή της συζήτησης και άλλα φαιδρά .
Αν εννοείται αν έχω οικονομικό όφελος , μπορώ να σας πω κατ ιδίαν (από τον φόβο , μην παρακολουθεί το φόρουμ , κάποιος εφοριακός:mad: ). Αλλά γενικά κοιτάω να γλύφω την ηγεσία (εν προκειμένω την ιεραρχία ) , μήπως και πάρω κανένα οφφίκιο και εγώ , τώρα που έγιναν της μόδας. :rolleyes:
Και για να σοβαρευτούμε . Κάποιοι άνθρωποι κοπιάζουν , για να έρθει στα χέρια μας αυτό το εγχειρίδιο . Λίγο σεβασμός δεν βλάπτει.
Έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμα ,ότι ο συντάκτης δεν έχει την ανάγκη της δικής μας υπεράσπισης .
Αν δεν το γνωρίζεται , είναι και παλαιό μέλος του φόρουμ .
Έχω την τιμή να τον γνωρίζω , εκτιμώ τον άνθρωπο και θαυμάζω την εμβρίθεια των γνώσεών του .(αν εσείς βλέπετε σε αυτό διαπλοκή ..)
Επειδή είμαι ανώτερος άνθρωπος , αντιπαρέρχομαι τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς:eek:

Τώρα με καλύψατε! Μου δώσατε την απάντηση επιτέλους για την τόσο φανατική υποστήριξη προς το συντάκτη..Ευχαριστώ πολύ!
Ε, καλά αφού έχετε τέτοιο θαυμασμό για το συντάκτη (τον οποίο έχω κι εγώ για το έργο και την τεράστια αυτη προσπάθεια..) και λατρεία (την οποία εγώ δεν έχω..) δεν πρόκειται να του αναγνωρίσετε ποτέ και κανενα λάθος, άρα η αποψή σας είναι τελείως υποκειμενική και δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε άλλο...
Τώρα για τα γλυψίματα στην ηγεσία κι αυτά που λέτε, εμένα δεν μου πέρασαν απο το μυαλό να σας πώ την αλήθεια, αλλα τώρα με βαλατε σε σκέψεις.. Ξέρετε τα πιο σοβαρά πράγματα λέγονται εν είδη πλάκας!
 

geozis

Μέλος
Από αυτό και μόνο συμπεραίνεις ...
Αχ κ. Καλπακίδη είπατε οτι είστε ανώτερος άνθρωπος κι οτι αντιπαρέρχεστε τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς (που εγω δεν έκανα κανένα) αλλα τελικά υποκύψατε..
Βλέπετε το επίπεδο ενός ανθρώπου και η ανωτερότητα βγαίνει στην επιφάνεια χωρίς να το θέλει..Δεν κρατιέται!!
 
«αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπται ο τοιούτος και αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος»
Δεν είναι η πρώτη φορά που έχετε απορίες περί τυπικού , αλλά τώρα είστε ειδήμων ...
Η συμμετοχή σας στο φόρουμ περιορίζεται σε απορίες περί τυπικού και πάλιν τυπικού, περί θεωρίας (σπάθη στον δι ) (επιμόνως) αναζήτηση επετειακών τραγουδιών (που εγώ σας εξυπηρέτησα , αλλά και αυτό δεν σεβαστήκατε .)
Ερμηνεύετε επιλεκτικά αυτά που γράφω , αλλά δεν πειράζει .
Όπως βλέπετε , εσείς εκτίθεστε .
Και στο παρελθόν δέχθηκα παρενοχλήσεις από διάφορους "θαυμαστές " μου αλλά παρακαλώ , μην το παρακάνετε , γιατί ενοχλείται ο υπόλοιπος άρρεν πληθυσμός του ψαλτολογίου.
Υ.Γ. Αυτόγραφα μετά τις 5π.μ. στον Διογένη (παρακαλώ συνεννοηθείτε με την ορντινάτζα μου )
 

geozis

Μέλος
«αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπται ο τοιούτος και αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος»
Δεν είναι η πρώτη φορά που έχετε απορίες περί τυπικού , αλλά τώρα είστε ειδήμων ...
Η συμμετοχή σας στο φόρουμ περιορίζεται σε απορίες περί τυπικού και πάλιν τυπικού, περί θεωρίας (σπάθη στον δι ) (επιμόνως) αναζήτηση επετειακών τραγουδιών (που εγώ σας εξυπηρέτησα , αλλά και αυτό δεν σεβαστήκατε .)
Ερμηνεύετε επιλεκτικά αυτά που γράφω , αλλά δεν πειράζει .
Όπως βλέπετε , εσείς εκτίθεστε .
Και στο παρελθόν δέχθηκα παρενοχλήσεις από διάφορους "θαυμαστές " μου αλλά παρακαλώ , μην το παρακάνετε , γιατί ενοχλείται ο υπόλοιπος άρρεν πληθυσμός του ψαλτολογίου.
Υ.Γ. Αυτόγραφα μετά τις 5π.μ. στον Διογένη (παρακαλώ συνεννοηθείτε με την ορντινάτζα μου )


Ξέρετε ενα ρητό που λέει οτι: "Αυτός που θέλει το κακό μου με κάνει και γελάω, αυτός που θέλει το καλό μου με κάνει και κλαίω...
Εγω αγαπητέ, δεν έχω μάθει στη ζωή μου, ούτε να γλύφω, ούτε να κολακεύω, ούτε να πατάω ακατασχέτως κι όπου να'ναι thank's για να γίνω αρεστός σε κάποιους εδω μέσα.... Προτιμώ να είμαι χρήσιμος παρά ευχάριστος! Αλλα πίστεψέ με τουλάχιστον είμαι ειλικρινής! Αυτό που λέω, αυτό κι εννοώ!

Οσον αφορά τα ποστ που έχω κάνει, αυτά θεωρούσα σκόπιμα οτι έπρεπε να κάνω κι αυτά εκανα.. Υπάρχει κάποιος υποχρεωτικός αριθμός συμμετοχής ή και θεματολογίας;; Ξέρεις, δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ σε όλη μου τη ζωή με το forum να γίνω γνωστός, να προβληθώ και να κάνω καριέρα μέσω ψαλτολογίου, πίστεψέ με δεν τό χω ανάγκη...

Όντως πριν απο λιγες μέρες είχαμε μια σύντομη και φιλική συζήτηση, όταν εγώ ζήτησα κάτι και με βοήθησες κι ευχαριστώ πολύ!
Αλλα δε στο κρύβω οτι εξεπλάγην δυσάρεστα όταν απρόκλητα και χωρίς να αναφέρω κάτι για σένα, έσπευσες να μου απαντήσεις επιθετικά και στυγνά (βλέπε μην. 27) σα να μη μιλήσαμε ποτέ και σα να μην είδες τον τρόπο που μιλάω...και ειλικρινά δεν κατάλαβα το λόγο του ύφους του μηνύματος..
Ειλικρινά λυπάμαι πολύ!
Αυτά με αγάπη!
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
... Όπως και στο απολυτίκιο της Αγίας Σκέπης το τυπικό λέει το "Θεοτόκε αειπάρθενε" και όχι "της Σκέπης Σου Παρθένε" που είναι το κύριο απολυτίκιο, ...

Κι αὐτό λάθος εἶναι;
Καταλαβαίνετε τί κάνετε; Καταλαβαίνετε τίς νομικές συνέπειες πού μπορεῖ νά ἔχουν αὐτά; Καταλαβαίνετε τά περί ψευδῶν πληροφοριῶν, δυσφημίσεως ἐκδόσεως κλπ.; Καί οἱ ἀνώνυμοι ἄντρες μπορεῖ νά ξεγλυστρᾶνε, ἀλλά τό Ψ θά τήν πληρώσει. Εἰσπράττουμε πολύ ὀργή γι᾿ αὐτά πού γράφονται μέ τόση εὐκολία καί ἀνευθυνότητα.
Ποῦ εἶναι τό λάθος, πού ὅμως σάν καλό παιδάκι ὑπάκουσες, ἄν καί ἦταν λάθος;
Εἶπες τρίτο ἀντίφωνο μέ τό «Τῆς Σκέπης σου Παρθένε»; Ὅταν ἔχουμε δύο ἀπολυτίκια μιᾶς ἑορτῆς, στή συνέχεια δέν θά ποῦμε τό ἕτερον;

Βγῆκαν Arhontιες_Artisτρ ες καί γράφουν ἐξωφρενικά πράγματα, πού θά γίνει μεγάλο κακό στό Ψ. Τά Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχουν στήν ἀρχή πίνακα ἱστορικῶν γεγονότων; Δέν γράφουν γιά τό 1453, γιά τό 1461 (Ἄλωσις Τραπεζοῦντος ὐπό τῶν Τούρκων); Ποιός ἔχει τολμήσει νά γράψει γιά 15 Μαΐου 1919; Δέν γράφουν γιά Γενοκτονία Ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ τό 1919-1923 καί γιά τό 1922;
Δέν προβάλλει τίς ἱστορικές μνῆμες ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος; Δέν ἦταν τίς προηγούμενες μέρες ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος συνέχεια σέ πόλεις τῆς Μακεδονίας πού ἑόρταζαν τά 100 χρόνια ἀπελευθέρωσης ἀπό τούς Τούρκους;

Καί σᾶς πῆραν στά σοβαρά κάποιοι (σοβαροί;) καί ἄνοιξαν νέα θέματα... γιά νά δώσουν πεδίο νά ἐπαναλάβετε τά ἴδια!

Ἔλεος!!!


 
Εγω αγαπητέ, δεν έχω μάθει στη ζωή μου, ούτε να γλύφω, ούτε να κολακεύω, ούτε να πατάω ακατασχέτως κι όπου να'ναι thank's για να γίνω αρεστός σε κάποιους εδω μέσα....

Ξέρεις, δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ σε όλη μου τη ζωή με το forum να γίνω γνωστός, να προβληθώ και να κάνω καριέρα μέσω ψαλτολογίου, πίστεψέ με δεν τό χω ανάγκη...


Αλλα δε στο κρύβω οτι εξεπλάγην δυσάρεστα όταν απρόκλητα και χωρίς να αναφέρω κάτι για σένα, έσπευσες να μου απαντήσεις επιθετικά και στυγνά (βλέπε μην. 27) σα να μη μιλήσαμε ποτέ και σα να μην είδες τον τρόπο που μιλάω...και ειλικρινά δεν κατάλαβα το λόγο του ύφους του μηνύματος..
Ειλικρινά λυπάμαι πολύ!
Αυτά με αγάπη!
Επειδή το αστείο παρατράβηξε , σε καλώ να ανακαλέσεις τάχιστα , να αφαιρέσεις προσωπικούς χαρακτηρισμούς και υπονοούμενα γιατί υπάρχει και η νομική οδός .
Όσον αφορά το μήνυμά μου υπ αριθμ 27 , το επαναφέρω γιατί δεν βλέπω που και πως επιτίθεμαι στυγνά και προκλητικά.

..έννοια σου και δεν κινδυνεύει κανενός κεφάλι και δη από το ψαλτολόγιο...


..αν ήσουν εσύ ο συντάκτης , δεν θα θιγόσουν ;

δεν έγινε και με τον ποιο κομψό τρόπο

Αγαπητέ μάλλον εσείς ήσασταν από αυτούς που γενίκευσαν για τα λάθη στο τυπικό και πήρε άλλη ρώτα η συζήτηση (άλλος έγραψε για τον Άγιο Ευγένιο , άλλος για τα Ελληνοτουρκικά και άλλος για τους βίους των Δεσποτάδων )
Και τέλος . Οι συντάκτες , σίγουρα δεν έχουν την ανάγκη να τους υπερασπιστώ ούτε εγώ ούτε κανείς .
Δυο σκέψεις . Το έργο είναι τεράστιο . Παροράματα και αβλεψίες ,πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν ,αλλά εγκαίρως επεμβαίνουν και διορθώνουν οι μηχανισμοί.
Οι "αφηρημένοι" ή οι "αδιάβαστοι" , ούτως ή άλλως θα κάνουν λάθη ,άρα ας μην επιδιδόμεθα σε κυνήγι μαγισσών και μετάθεση ευθυνών .
Και κάτι τελευταίο για το ότι δεν αναγράφονται τα αυτονόητα .
Ο συντάκτης , θεωρεί , ότι απευθύνεται ,σε κάποιους που έχουν "στοιχειώδη" γνώση τυπικού.
Διαμαρτυρηθήκατε για τον όγκο του βιβλίου . Που να έγραφε και τα αυτονόητα..
Πόσοι από εμάς έχουμε διαβάσει (μελετήσει ) τις τόσο διδακτικές και ενδιαφέρουσες υποσημειώσεις του συντάκτη , κατά τα παρελθόντα έτη;
Αν το είχαμε πράξει , θα μας είχαν λυθεί πολλές απορίες και θα ήμασταν προσεκτικότεροι στην κριτική μας.
 

geozis

Μέλος

Κι αὐτό λάθος εἶναι;
Καταλαβαίνετε τί κάνετε; Καταλαβαίνετε τίς νομικές συνέπειες πού μπορεῖ νά ἔχουν αὐτά; Καταλαβαίνετε τά περί ψευδῶν πληροφοριῶν, δυσφημίσεως ἐκδόσεως κλπ.; Καί οἱ ἀνώνυμοι ἄντρες μπορεῖ νά ξεγλυστρᾶνε, ἀλλά τό Ψ θά τήν πληρώσει. Εἰσπράττουμε πολύ ὀργή γι᾿ αὐτά πού γράφονται μέ τόση εὐκολία καί ἀνευθυνότητα.
Ποῦ εἶναι τό λάθος, πού ὅμως σάν καλό παιδάκι ὑπάκουσες, ἄν καί ἦταν λάθος;
Εἶπες τρίτο ἀντίφωνο μέ τό «Τῆς Σκέπης σου Παρθένε»; Ὅταν ἔχουμε δύο ἀπολυτίκια μιᾶς ἑορτῆς, στή συνέχεια δέν θά ποῦμε τό ἕτερον;

Βγῆκαν Arhontιες_Artisτρ ες καί γράφουν ἐξωφρενικά πράγματα, πού θά γίνει μεγάλο κακό στό Ψ. Τά Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχουν στήν ἀρχή πίνακα ἱστορικῶν γεγονότων; Δέν γράφουν γιά τό 1453, γιά τό 1461 (Ἄλωσις Τραπεζοῦντος ὐπό τῶν Τούρκων); Ποιός ἔχει τολμήσει νά γράψει γιά 15 Μαΐου 1919; Δέν γράφουν γιά Γενοκτονία Ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ τό 1919-1923 καί γιά τό 1922;
Δέν προβάλλει τίς ἱστορικές μνῆμες ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος; Δέν ἦταν τίς προηγούμενες μέρες ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος συνέχεια σέ πόλεις τῆς Μακεδονίας πού ἑόρταζαν τά 100 χρόνια ἀπελευθέρωσης ἀπό τούς Τούρκους;

Καί σᾶς πῆραν στά σοβαρά κάποιοι (σοβαροί;) καί ἄνοιξαν νέα θέματα... γιά νά δώσουν πεδίο νά ἐπαναλάβετε τά ἴδια!

Ἔλεος!!!



Πάτερ ειλικρινά δεν σας καταλαβαίνω...!
Περίμενα απο εσάς μια πιο προσεκτική ανάγνωση του μηνύματός μου και μια πιο ψυχραιμη απάντηση!
Σας παρακαλώ να διορθώσετε το μηνυμά σας γιατί παραποιησατε βάναυσα τα λεγόμενά μου και βγάλατε εντελώς αντίθετο νόημα! Παρακαλώ να διορθώσετε!
Δεν ανέφερα πουθενα μα πουθενά τη λέξη ΛΑΘΟΣ πάτερ!
Αντιθέτως εαν κατανοούσατε το μήνυμά μου, θα καταλαβαινατε οτι αυτο που ήθελα να πώ είναι, πως ο κάθένας δεν μπορεί να κάνει αυτοσχεδιασμούς και να λέει ό,τι θέλει, (όπως στην περίπτωση των αντιφώνων) γιατι σε αυτή την περιπτωση θα έλεγε το κυρίως απολυτίκιο! ΑΡΑ πολύ σωστά το τυπικό παραπέμπει στο έτερο!!
Επίσης πάτερ δεν περίμενα απο εσάς ειρωνικούς χαρακτηρισμούς τύπου " υπάκουσες σαν καλό παιδάκι" και οτι κάποιοι μας πήραν στα σοβαρά ενω δεν έπρεπε κ.τ.λ. Δεν με ξέρετε και άρα δεν μπορείτε να εκφέρετε γνώμη περι σοβαρότητας του ατόμου μου... νομίζω έχω δείξει οτι δε λέω παράλογα πράγματα..
Το όλο θέμα που έγω επσήμανα ήταν για τα αντίφωνα και τη μια λεξούλα που έπρεπε να υπάρχει για να καταλάβει ο ψάλτης τί έπρεπε να πεί κι όχι απο τα συμφραζόμενα...!
Που είναι πάτερ αυτα τά "περί ψευδῶν πληροφοριῶν, δυσφημίσεως ἐκδόσεως κλπ.;" Εκανα εγω τέτοιο πράγμα και δεν το κατάλαβα; Ουτε με το αγιόλογιο ασχολήθηθηκα ούτε με τίποτα άλλο! Έλεος!
Δεν είδα όμως πάτερ να πείτε ΜΙΑ κουβέντα, οτι ναι, έπρεπε να προστεθεί μια λέξη: "ΑΝΤΙΦΩΝΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ" και θα ήμουν καλυμμένος, δεν θα επανερχομουν στο θέμα!
Και επιτέλους, δεν είπα οτι πρόκειται για θανάσιμο αμάρτημα, μια απλή επισήμανση έκανα! Αυτες ειναι οι ψευδες πληροφορίες και η δυσφήμηση εκδόσεων;;; Γιατι τόσο κακό και τέτοια έκταση του θέματος;;
 
Last edited:

geozis

Μέλος
Επειδή το αστείο παρατράβηξε , σε καλώ να ανακαλέσεις τάχιστα , να αφαιρέσεις προσωπικούς χαρακτηρισμούς και υπονοούμενα γιατί υπάρχει και η νομική οδός .
Όσον αφορά το μήνυμά μου υπ αριθμ 27 , το επαναφέρω γιατί δεν βλέπω που και πως επιτίθεμαι στυγνά και προκλητικά.



που είδες τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς; Εγω γενικά μίλησα για πολλούς εδω μέσα και τη νοοτροπία τους!
Τώρα ,εαν εσύ είδες τον εαυτό σου μεσα σε αυτό, εγω δε φταίω...
 
Last edited:
που είδες τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς; Εγω γενικά μίλησα για πολλούς εδω μέσα και τη νοοτροπία τους!
Τώρα ,εαν εσύ είδες τον εαυτό σου μεσα σε αυτό, εγω δε φταίω...

Εφ όσον χρησιμοποιείτε το μήνυμά μου ως παράθεση πως να το εκλάβω ;
Ανασκευάσατε μερικώς , αλλά συνεχίζετε τα υπονοούμενα .
Εγώ (ως οφείλω ) θα σας καλέσω , για τελευταία φορά , να ανακαλέσετε.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Πάτερ ειλικρινά δεν σας καταλαβαίνω...!
Περίμενα απο εσάς μια πιο προσεκτική ανάγνωση του μηνύματός μου και μια πιο ψυχραιμη απάντηση!
Σας παρακαλώ να διορθώσετε το μηνυμά σας γιατί παραποιησατε βάναυσα τα λεγόμενά μου και βγάλατε εντελώς αντίθετο νόημα! Παρακαλώ να διορθώσετε!
Δεν ανέφερα πουθενα μα πουθενά τη λέξη ΛΑΘΟΣ πάτερ!
Αὐτό φάνηκε πεντακάθαρα! Ἄλλο τί ἤθελες ἐσύ (ἐκ τῶν ὑστέρων). Μή στενοχωρεῖσαι. Ὑπάρχουν καί τά ἀκούσια ἁμαρτήματα. Ὠφειλα ὅμως νά στηρίξω τήν ἀξιοπιστία τοῦ τυπικοῦ.

Δεν είδα όμως πάτερ να πείτε ΜΙΑ κουβέντα, οτι ναι, έπρεπε να προστεθεί μια λέξη: "ΑΝΤΙΦΩΝΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ" και θα ήμουν καλυμμένος, δεν θα επανερχομουν στο θέμα!
Γιατί νά τό πῶ; Ὅπως ἦταν, πολύ καλά ἦταν. Ἆρα δέν κατάλαβες τίποτε ἀπό τά προηγούμενα.

Νά εἶσαι καλά!


 
!
Δεν ανέφερα πουθενα μα πουθενά τη λέξη ΛΑΘΟΣ πάτερ!
;
...
μόνο στο πρώτο μήνυμά σας , υπ αριθμ 26 , μετράω τη λέξη λάθος (λάθη κ.λ) τέσσερις (4) φορές .
Αυτό περί αξιοπιστίας.
 

geozis

Μέλος
Εφ όσον χρησιμοποιείτε το μήνυμά μου ως παράθεση πως να το εκλάβω ;
Ανασκευάσατε μερικώς , αλλά συνεχίζετε τα υπονοούμενα .
Εγώ (ως οφείλω ) θα σας καλέσω , για τελευταία φορά , να ανακαλέσετε.

Το χοντραίνεις ετσι; Εχεις χάσει την ψυχραιμία σου.. Γιατι; Βέβαια γνωστή η οδός.. όταν δεν έχουμε κάτι ουσιαστικό να πούμε επι του θέματος, αρχίζουν οι εκφοβισμοι - εντυπωσιασμοί..
Θα φτάσουμε λες μέχρι τα δικαστήρια;; Αχαχα! Ξέρεις πόσο γελοίο ακούγεται;
Την παράθεση την χρησιμοποίησα γιατι είχε σχέση με αυτά που ήθελα να πω με αυτά που έγραφες.. Γι αυτό και δεν έχω να ανακαλέσω τίποτα..
Επαναλαμβάνω: εαν συμπεριλαμβάνεσαι κι εσυ μεσα σε αυτούς που αναφέρω, εγω δε φταίω, είναι δικό σου πρόβλημα!
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Γιώργο Μ. μόνο εσύ μπορείς να σώσεις τη κατάσταση...
 
Το χοντραίνεις ετσι; Εχεις χάσει την ψυχραιμία σου.. Γιατι; Βέβαια γνωστή η οδός.. όταν δεν έχουμε κάτι ουσιαστικό να πούμε επι του θέματος, αρχίζουν οι εκφοβισμοι - εντυπωσιασμοί..
Θα φτάσουμε λες μέχρι τα δικαστήρια;; Αχαχα! Ξέρεις πόσο γελοίο ακούγεται;
Την παράθεση την χρησιμοποίησα γιατι είχε σχέση με αυτά που ήθελα να πω με αυτά που έγραφες.. Γι αυτό και δεν έχω να ανακαλέσω τίποτα..
Επαναλαμβάνω: εαν συμπεριλαμβάνεσαι κι εσυ μεσα σε αυτούς που αναφέρω, εγω δε φταίω, είναι δικό σου πρόβλημα!

Το μέχρι που θα το φτάσω , είναι δικό μου θέμα και θα γελάσει καλύτερα , αυτός που θα γελάσει τελευταίος .
Μπορεί να σε διασκεδάζει , ή να σου φαίνεται φαιδρό , αλλά εγώ αντιθέτως με σένα συμμετέχω στο φόρουμ ( το οποίο εσύ σε προηγούμενο μήνυμα απαξίωσες ) εδώ και τέσσερα χρόνια επωνύμως .
Στο φόρουμ είναι εγγεγραμμένα χιλιάδες μέλη και το παρακολουθούν (ως γνωστόν ) άλλα τόσα .
Άρα δεν είναι δυνατόν να επιτρέψω σε κάποιον που συμμετέχει ανωνύμως να θίξει την τιμή και την υπόληψή μου , έστω και με υπονοούμενα.
Ότι είχα να πω , για το θέμα , το κάλυψα (επιχειρηματολογώντας ) στα προηγούμενα μηνύματα.
Αν σου είναι τόσο δύσκολο να ανακαλέσεις , λυπάμαι που δεν μου αφήνεις άλλη επιλογή.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Αν και βρίσκομαι εκτός Ελλάδος και αφιερώνω τον χρόνο μου κάνοντας βόλτα στην όμορφη πόλη της Στοκχόλμης, επιτρέψατέ μου μια μικρή παρέμβαση και σκέψεις σχετικά με τα Δίπτυχα:
  1. Για πολλά χρόνια η εορτή της Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου αντιμετωπιζόταν κακώς ως Θεομητορική Εορτή, βασισμένοι οι Τυπικάρηδες σε απόφαση της Ιεράς Συνόδου. Νομίζω κατά τα έτη συγγραφής του Τυπικού υπό του Διονυσίου Ανατολικιώτη (ίσως κι ο αείμνηστος Μπεκατώρος -ας με διορθώσετε αν κάνω λάθος) ερμηνεύοντας αυτός την απόφαση της Συνόδου όχι κατά γράμμα, εφήρμοσε τις διατάξεις της 21ης Νοεμβρίου, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται περί εορτής Θεομητορικών αμφίων (π.χ. 2/7 και 31/8) τηρώντας παράλληλα την επισημότητα της εορτής λόγω των Νικητήριων της 28ης Οκτωβρίου. Οπότε οι διατάξεις πλέον είναι πολύ πιο βελτιωμένες από το παρελθόν. (πχ. Εωθινόν Ευαγγέλιον)
  2. Για τα Αντίφωνα - και εφόσον δεν πρόκειται περί Θεομητορικής Εορτής- ψάλλονται ή τα συνήθη ή τα της εορτής (κατά μίμηση της 21 Νοεμβρίου) ή τα Τυπικά και οι Μακαρισμοί κατά το ΤΜΕ. Παλαιότερα αυτή η διάταξη (Τυπικά και Μακαρισμοί) αν και είναι η θεωρητικά ισχύουσα (εν Κυριακή) δεν αναγραφόταν υπό άλλων συντακτών στα Δίπτυχα.
  3. Για το απολυτίκιο που παραλείπεται μετά την Είσοδο ας δούμε λίγο τί γίνεται στις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου. Εφ΄ όσον είναι δύο τα απολυτίκια και αφού ψαλλεί το της εορτής εκ γ΄(προ της εισόδου) δεν ενοχλεί να ψαλεί το "Θεοτόκε αειπάρθενε" μόνο μετά την Είσοδο και μάλιστα σε ημέρα Κυριακή.

Συνεπώς, να μείνουμε σε όσα θετικά σε σχέση με το παρελθόν έχει το τυπικολογικό μέρος των Διπτύχων, να κάνουμε την καλοπροαίρετη κρητική μας για τα τυχόν τυπογραφικά λάθη, να πούμε την γνώμη μας ή τις ενστάσεις μας και κυρίως να σεβόμαστε τους συντάκτες και τους συνομιλητές μας. Πολλά από όσα γράφηκαν αυτές τις ημέρες (π.χ. για τον Άγιο Ευγένιο τον Τραπεζούντιο) κινούνταν πέρα από την σφαίρα της λογικής...
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
ΥΓ Μιχάλη, πρώτα έγραψα και μετά το είδα. Δεν θα σώσω, αντιπάθειες θα δημιουργήσω, αλλά τελευταία δεν με νοιάζει και πολύ.

Απόστολε και λοιποί , αρχίζει να γίνεται κουραστικό το θέμα επι προσωπικού.
Όταν μπαίνεις σε δημόσια αντιπαράθεση, πρέπει να είσαι αποφασισμένος να σπάσεις αυγά.
Ή συγκρούεσαι με επιχειρήματα, ή συγκρούεσαι προσωπικά κατά μέτωπο ή κάνεις υπομονή. ( Για μένα καλύτερο το τελευταίο. Αν δεν είναι στη φύση σου να αδικήσεις, το πιο πιθανό είναι να αδικηθείς. Είναι κανόνας αυτό). Αλλιώς μη μπαίνεις καν σε αντιπαράθεση.

Μετά υπάρχουν και οι κανόνες του φόρουμ. Αν κάποιος τους παραβιάζει, αν βρίζει, αν συκοφαντεί, διαγράφεται το μήνυμά του ή διαγράφεται και ο ίδιος.

Από εκεί και πέρα το να μιλάμε για ανακλήσεις με απειλή νομικής οδού και τέτοια, ειδικά εδώ μέσα και ειδικά μεταξύ μας, συγγνώμη αλλά μου θυμίζει ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ και παραπέμπει αλλού - σε θέματα που όλοι ΣΑΣ έχετε κατά κόρον ψέξει εδώ μέσα. Αυτά.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Θα ήθελα να καταθέσω τη γνώμη μου για το θέμα επειδή βλέπω πως κάπως έχουν οξυνθεί τα πράγματα.

Το σίγουρο είναι πως υπάρχουν κάποια λαθάκια στο μέρος του τυπικού για τα δίπτυχα του 2012. Ίσως τα λαθάκια να είναι περισσότερα από άλλες χρονιές, ίσως και όχι δε τα έχω μετρήσει. Όμως ξεχνάμε δύο πολύ βασικά πράγματα: Την υποχρέωση των ψαλτών να γνωρίζουν ήδη το τυπικό πριν αναλάβουν αναλόγιο, και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εκκλησία μας.

Εάν είμαι ψάλτης και στηρίζομαι σε αυτά που λένε τα δίπτυχα, και χωρίς τα δίπτυχα δε μπορώ να ψάλω , τότε δε θα έπρεπε να είμαι ψάλτης. Αυτό πιστεύω και είναι βέβαια προσωπική μου γνώμη. Αντί λοιπόν να κάνω παράπονα για το βιβλίο, θα έπρεπε να αισθάνομαι ντροπή που ενώ είμαι ψάλτης αγνοώ πράγματα που θα έπρεπε ήδη να γνώριζα από πριν και άρα κακώς είμαι διορισμένος ψάλτης. Πιστεύετε πως πρέπει να ανοίγουμε το βιβλίο του τυπικού κατά τη διάρκεια των ακολουθιών;

Δηλαδή αντί να βλέπω τα λάθη μου ως ψάλτης και να προσπαθώ να τα διορθώνω θα ρίχνω και τις ευθύνες αλλού; Και μάλιστα στην ίδια την εκκλησία; Δεν νομίζετε πως υπάρχει λάθος εδώ;

Είναι υποχρεωμένη η εκκλησία να γράφει κάθε χρόνο το τυπικό; Ασφαλώς και όχι. Έτσι νομίζω γιατί ήδη υπάρχει το τυπικό της μεγάλης του Χριστού εκκλησίας και μαζί με το "Σύστημα Τυπικού" της αποστολικής διακονιας δε χρειάζεται τίποτα άλλο, παρά μονάχα διάβασμα σοβαρό και συχνό από τους υποψήφιους ψάλτες και αρκετή πρακτική. Απλά βοηθά η εκκλησία ως μητέρα τα παιδιά της. Έτσι δε μπορεί να καταλογίζουμε ευθύνες επειδή ανακάλυψα κάποια ελάχιστα λαθάκια στα δίπτυχα. Άσε που κατά κάποιο τρόπο μας προσβάλει αυτός ο «τυφλοσούρτης». Λες και δεν έχουμε μυαλό να μάθουμε το τυπικό απέξω και πρέπει να μας λένε κάθε στιγμή ποιο τροπάριο θα ψάλουμε.

Το άλλο τώρα είναι πως η εκκλησία μας περνά δύσκολη περίοδο και πρέπει όλοι μας να το κατανοήσουμε. Ας βλέπουμε λάθη. Δε πρέπει να τα κάνουμε σημαία. Να τα αναφέρουμε κατ’ ιδίαν και να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε κάτι που σύμφωνα με τη γνώμη μας είναι λάθος από πλευράς της εκκλησιαστικής διοίκησης γενικότερα.

Κάπως έτσι βλέπω τα πράγματα. Μη δυσκολεύουμε την ήδη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε ως ψάλτες και ως ορθόδοξοι χριστιανοί μέσα σε ένα κράτος που πολεμά δυστυχώς την εκκλησία μας.
 

geozis

Μέλος
...
μόνο στο πρώτο μήνυμά σας , υπ αριθμ 26 , μετράω τη λέξη λάθος (λάθη κ.λ) τέσσερις (4) φορές .
Αυτό περί αξιοπιστίας.

Καλά.... άλλο τόσο αξιόπιστος είσαι κι εσυ, που αναφέρεσαι στο μηνυμά μου 26, με θέμα τα αντίφωνα, που βεβαίως είπα πως είναι λάθος, ενω εγώ αναφέρομαι στο μήνυμα με αριθμ. 41 που αναφερομαι στο απολυτικιο και ΠΟΥΘΕΝΑ δε γραφω οτι ειναι λαθος...
αυτα για τη αξιοπιστία.. ασε να κρινουν αυτοι που διαβάζουν...
 
Last edited:
Καλά.... άλλο τόσο αξιόπιστος είσαι κι εσυ, που αναφέρεσαι στο μηνυμά μου με θέμα τα αντίφωνα, που βεβαίως είπα πως είναι λάθος, ενω εγώ αναφέρομαι στο μήνυμα με αριθμ. 41 που αναφερομαι στο απολυτικιο και ΠΟΥΘΕΝΑ δε γραφω οτι ειναι λαθος...
αυτα για τη αξιοπιστία.. ασε να κρινουν αυτοι που διαβάζουν...

και πάλιν και πολλάκις ....
Ειλικρινά πάτερ δεν ήξερα τι ήταν το σωστό και τί λάθος να πούμε ό,τι σωστό νομίζαμε εμείς..
Αλλά , ουδείς πιο αχάριστος του ευεργετιθέντος
Το μόνον που(ειλικρινώς ) με στενοχώρησε .
Καλή συνέχεια .
 
Top