Ποιό ψαλτικό ύφος Βυζαντινής Μουσικής σας αρέσει περισσότερο;

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος

Διαφωνῶ, τὸ ὕφος εἶναι θέμα προσωπικῆς ἐπιλογῆς σὲ ἄμεσο συνδυασμὸ μὲ τὶς δυνατότητες τοῦ καθενός καὶ τὸ χρόνο ποὺ διαθέτει γιὰ διάβασμα καὶ ἐξάσκηση. Ἐφ' ὅσον ἀποκτήσεις ἐμπειρία καὶ μπορεῖς νὰ ψάλλεις ἄνετα χωρὶς ἐκζήτηση, εἶσαι ΟΚ. Δὲν ἔχει σχέση τὸ φύλο, μολονότι προσωπικὰ δὲν μπορῶ νὰ ἀκούω γυναῖκες νὰ ψάλλουν, πλὴν Ὁρμύλιας.
Τι διάβασμα και εξάσκηση;
Αργά ανοιξαντάρια Κουκουζέλους δεν θα ακούσεις στο Πατριαρχείο αλλά στο Άγιον Όρος. Δεν θέλουν διάβασμα αυτά;
Γιατί μπλέκετε το μύνημα της Πολύμνιας με τα.. κατά το δοκούν;
Φυσικά πολλοί αγαπούν το αγιορείτικο περισσότερο απ το Πατριαρχικό.
Ας επανέλθουμε στο θέμα μας.
Ο Πρίγγος και ο Στανίτσας αφότου έφυγαν απ το Πατριαρχείο είχαν Πατριαρικό ύφος ή όχι;
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αθηναϊκή σχολή: Σπυρίδων Περιστέρης, Ευάγγελος Τζελάς και (σε μερικούς ύμνους) Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος και Χαρίλαος Ταλιαδώρος.
 

sinesios

Νέο μέλος
Χαίρετε κύριοι. Γνώμη μου είναι ότι πλέον, λόγω της μεγάλης πληροφορησης και ακουσμάτων που διαθέτουμε, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε πολλά. Το καλύτερο όμως για τον καθένα, θα μείνει στο αυτί του. Προσωπικά, θεωρώ ότι καλό είναι να κούμε τα πάντα και να διαμορφώνουμε ο καθένας το υφος που του ταιριάζει, όχι επιτηδευμένα, αλλά επειδή αυτό έμεινε στο αυτί.
Πολλοί από εμάς μικροί, ακούγαμε Στανίτσα ή άλλους μεγάλους ψάλτες και προσπαθούσαμε να τους αντιγράψουμε. Καλό. Αλλά καλύτερο είναι να τους ακούσεις κανα δυο φορές και να πας παρακάτω.
όταν μεγαλώνεις χάνεις και τη δυνατότητα του μιμητισμού γαιτί έχεις αφομιώσει ουσιαστικά τα στοιχεία που σε χαρακτηρίζουν.
Όλοι έχουν να δώσουν, αρκέι να ξέρεις να παίρνεις...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Τα είπα όλα πριν αλλά βλέπω ότι ο κακός μουργόλυκος
δεν "τσιμπάει" οπότε ας προσπαθήσω.


Σχολή Καρά: Αγγελόπουλος,Αρβανίτης,Κωνσταντίνου,Αγγελίδης
κ από χορωδίες ΕΛ.ΒΥ.Χ. (αλλά μ' αρέσουν κ οι Μαϊστορες των Στάθη-Χαλδαιάκη)
 
Last edited:

agrovas

Βασίλης Αγροκώστας
Δεν έχω ακούσει και κάποια που να έχει ψαλτικό ύφος.

Πήγαινε στην ενότητα "Ηχογραφήσεις" και στην υποενότητα "Γυναίκες" άκου την κυρία Αρχοντούλα Κυνηγοπούλου να δεις οτι ψέλνει με αντρίκιο και σοβαρό ύφος...
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
+1

Εγώ βρίσκω αρκετά συμπαθητική την κοπέλα που ψάλλει-τραγουδάει μαζί με τον Αηδονίδη. Νεκταρια Καραντζη αν δεν κάνω λάθος.

μου βγάζει κάτι πολύ "θεατρικό" και "δήθεν"...
Προσωπική άποψη...
 
Προτιμώ το Αγιορείτικο: ύφος ταπεινό-...................


Θα προσέθετα, από ακούσματα περισσότερο των παληών ιδιορρυθμιτών ίσως και των Σμυρνιοδανιηλαιων και λιγότερο του -κορυφαίου- Φιρφιρή, ότι εμπεριείχε μιαν απλότητα;, αφελότητα;, παιδικότητα;, όπως θέλετε πείτε το, που σε αιχμαλώτιζε κυριολεκτικά. Μάλλον το είχαν και στα χωριά μας (πανελλαδικώς) πριν αρχίσουν τα κασετόφωνα το έργο τους. "Έργο" όχι κατ' ανάγκην κακό.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!

Δηλ. στο Πατραρχειο ειχαν και ω! του θαυματος,ερχομενοι στην Ελλαδα,σταματησαν να εχουν;....Πως γινεται αυτο;
Τα προσωπικα βιωματα του καθενος,δεν αλλαζουν απο τη μια μερα στην αλλη....
 

Στράτος

Μέλος
Τι διάβασμα και εξάσκηση;
Αργά ανοιξαντάρια Κουκουζέλους δεν θα ακούσεις στο Πατριαρχείο αλλά στο Άγιον Όρος. Δεν θέλουν διάβασμα αυτά;
Γιατί μπλέκετε το μύνημα της Πολύμνιας με τα.. κατά το δοκούν;
Φυσικά πολλοί αγαπούν το αγιορείτικο περισσότερο απ το Πατριαρχικό.
Ας επανέλθουμε στο θέμα μας.
Ο Πρίγγος και ο Στανίτσας αφότου έφυγαν απ το Πατριαρχείο είχαν Πατριαρικό ύφος ή όχι;



Μάλλον πολίτικο νομίζω, αφού η αποχώρηση, μάλλον τους "απελευθέρωσε" (κυρίως το Στανίτσα)...
 

πλανας

Παλαιό Μέλος
Μάλλον πολίτικο νομίζω, αφού η αποχώρηση, μάλλον τους "απελευθέρωσε" (κυρίως το Στανίτσα)...

Αυτη η ''σκλαβια'' του πατριαρχειου λοιπον ειναι το πατριαρχικο ψαλσιμο και οχι η απελευθερωμενη version που ηρθε στην ελλαδα.
 

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
Αφού ψηφίζουμε [:D], ας ψηφίσω κι εγώ...

Προτιμώ το Αγιορείτικο: ύφος ταπεινό-κατανηκτικό.
(Χωρίς να σημαίνει ότι υποτιμώ το Πατριαρχικό -αντιθέτως!)

Έχω την εντύπωση όμως ότι το Αγιορείτικο -εκτός του ότι μου αρέσει!- ταιριάζει περισσότερο και για γυναίκα.

αφού οι πατέρες υμνούν την Παναγία, φυσικά και ταιριάζει απόλυτα και για γυναίκα, όπως και σε άνδρα, δεν υπάρχουν ύμνοι μόνο για άνδρες ή μόνο για γυναίκες, αλλιώς φανταστείτε, θα λέγαμε, σήμερα έχει εσπερινό για άνδρες, αύριο για γυναίκες. δεν κολλάει φυλετική διάκριση και μουσική, ουκ αρσεν, ουδέ θύλη. επίσης, είχα κατά νου τον μέγα κουκουζέλη που έψαλλε στο πατριαρχείο και πήγε να γλυτώσει ο άνθρωπος από τις δόξες και τις τιμές στη Λαύρα και έβοσκε τράγους οι οποίοι γυρνούσαν νηστικοί κάθε βράδυ στο μοναστήρι, γιατί προτιμούσαν να ακούν τον ιωάννη, παρά να βόσκουν (χα,χα τέτοια δίαιτα θέλει κι ο πάγκαλος, πατριαρχική). τέλος, το άγιον όρος είναι νεότερο από το πατριαρχείο, άρα και η μουσική η αγιορείτικη η καταγωγή της είναι πατριαρχική. δεν έχουμε δύο βυζαντινές μουσικές, αλλά μία βυζαντινή μουσική και μία μή-βυζαντινή μουσική.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Αυτη η ''σκλαβια'' του πατριαρχειου λοιπον ειναι το πατριαρχικο ψαλσιμο και οχι η απελευθερωμενη version που ηρθε στην ελλαδα.

Kαι ποις ειναι αυτες οι ''απελευθερωμενες'' version παρακαλω;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Διαβάστε ξανά Ιω. 4.1 κ σταματήστε να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλον. Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, τα βιώματά του, την έκφρασή του. Και προπαντός: σεβασμός σε κάθε φορέα κάθε παράδοσης. Λυπούμαι, αλλά μόνο σεβασμό δε βλέπω. Λες και οι ψάλτες είναι ποδοσφαιριστές, μοντέλα, περσόνες, υμνωδοί του Υψίστου είναι, μέσω τέχνης και επιστήμης.

Δ.
 
Last edited:

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Ωραιο !!! Κανενα αλλο με τον ΤΟΤΟ ξερετε ;


Αγαπητέ Φαρλέκα,

το ότι ο Στανίτσας συγκεκριμένα, όταν κατέβηκε στην Αθήνα διαφοροποιήθηκε κάπως από την πολύ αυστηρή πατριαρχική γραμμή είναι γεγονός. Αυτό δεν σημαίνει πως το ύφος του δεν συνέχισε να είναι πατριαρχικό. Απλά, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΟΤΑΝ ΕΨΑΛΛΕ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ ΝΑΟ. Ο Στανίτσας άνθρωπος ήταν κι αυτός, με πάθη όπως όλοι: Τον τσίγκλισαν εδώ, του φέρθηκαν λίγο υποτιμητικά οι ξερόλες Αθηναίοι, και αυτός αντέδρασε. Τόσο επί αναλογίου, όσο και εκτός. Ενδεχομένως να άλλαξε και λίγο ο χαρακτήρας του. Άλλο είναι να σε έχουν "στα όπα-όπα", και άλλο να δέχεσαι πολεμική συμπεριφορά. Δεν αντιδράς το ίδιο, αν είσαι κοινός άνθρωπος. Διαφορά υπάρχει και στα χειρόγραφά του: Αλλιώς έγραφε στην Πόλη και αλλιώς εδώ όταν ήρθε.. Εδώ προσπάθησε να επιδείξει όλη του την εφευρετικότητα και την μαεστρία. Στο Πατριαρχείο δεν μπορούσε να ψάλλει ό,τι ήθελε. Εδώ, λίγο τον τσίγκλισαν και προς αντίδρασιν άρχισε τα "άπιαστα" για να αποδείξει το αυτονόητο: Ότι είναι ο Στανίτσας και απαιτεί σεβασμό.
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Αγαπητέ Φαρλέκα,

το ότι ο Στανίτσας συγκεκριμένα, όταν κατέβηκε στην Αθήνα διαφοροποιήθηκε κάπως από την πολύ αυστηρή πατριαρχική γραμμή είναι γεγονός. Αυτό δεν σημαίνει πως το ύφος του δεν συνέχισε να είναι πατριαρχικό. Απλά, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΟΤΑΝ ΕΨΑΛΛΕ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ ΝΑΟ. Ο Στανίτσας άνθρωπος ήταν κι αυτός, με πάθη όπως όλοι: Τον τσίγκλισαν εδώ, του φέρθηκαν λίγο υποτιμητικά οι ξερόλες Αθηναίοι, και αυτός αντέδρασε. Τόσο επί αναλογίου, όσο και εκτός. Ενδεχομένως να άλλαξε και λίγο ο χαρακτήρας του. Άλλο είναι να σε έχουν "στα όπα-όπα", και άλλο να δέχεσαι πολεμική συμπεριφορά. Δεν αντιδράς το ίδιο, αν είσαι κοινός άνθρωπος. Διαφορά υπάρχει και στα χειρόγραφά του: Αλλιώς έγραφε στην Πόλη και αλλιώς εδώ όταν ήρθε.. Εδώ προσπάθησε να επιδείξει όλη του την εφευρετικότητα και την μαεστρία. Στο Πατριαρχείο δεν μπορούσε να ψάλλει ό,τι ήθελε. Εδώ, λίγο τον τσίγκλισαν και προς αντίδρασιν άρχισε τα "άπιαστα" για να αποδείξει το αυτονόητο: Ότι είναι ο Στανίτσας και απαιτεί σεβασμό.


Αυτό που λέτε είναι πάρα πολύ σωστό! Αν κοιτάξουμε λίγο το Τριώδιο που έγραψε ο αείμνηστος θα δούμε ακριβώς αυτό που λέτε(γνώμη μου)
 

πλανας

Παλαιό Μέλος
Διαβάστε ξανά Ιω. 4.1 κ σταματήστε να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλον. Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, τα βιώματά του, την έκφρασή του. Και προπαντός: σεβασμός σε κάθε φορέα κάθε παράδοσης. Λυπούμαι, αλλά μόνο σεβασμό δε βλέπω. Λες και οι ψάλτες είναι ποδοσφαιριστές, μοντέλα, περσόνες, υμνωδοί του Υψίστου είναι, μέσω τέχνης και επιστήμης.

Δ.

Εγω δεν το κρινω απλα κανω μια διαπυστωση οτι αλλο ηταν εντως πατριαρχειου και αλλο εκτως. Και το προβλημα με αυτο το θεμα ειναι οτι θεωρουμε πατριαρχικο ψαλσιμο το ψαλσιμο του Στανιτσα εκτως πατριαρχειου και οxι εντως. Αυτο δεν ειναι ενα προβλημα; Δεν λεω οτι δεν ειναι ωραιος ο Στανιτσας στο ψαλσιμο του μετα την φυγη απο την Πολη αλλα δεν ειναι το ιδιο.
 
Last edited:

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Τι με νοιάζει αν το ύφος του αειμνήστου Στανίτσα
ήταν πατριαρχικό ή όχι. Το Φανάρι δεν δίνει επιφοίτηση
σε κανέναν. Μελέτησε, είχε το χάρισμα κ το αποτέλεσμα
αγγελικό.
Μου άρεσε κ μετά την απέλασή του από τη Πόλη.
Ο Πρίγγος αν κ θεωρείται "ιερό τέρας"
ΔΕΝ μου αρέσει. Τεράστια τεχνική,πλαστικότητα στη
φωνή του ναι συμφωνώ αλλά δεν μου άρεσε η χροιά της
φωνής του όπως κ άλλων. Απόψεις είναι αυτές κ γούστα.
Δεν θέλετε πατριαρχικό το ύφος του Στανίτσα
μετά την έλευσή του στην Αθήνα;
Στανιτσικό; Αυτό κάνει;
Ας βρούμε καμμιά του ηχογράφηση ακόμα
να τον απολαύσουμε.
 
Top