konstantinou
Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Θα μπορούσε να μπει η παρακάτω ηχογράφηση στο "Ατενίσαι" ως πιο καθαρή.
View attachment 01 Ατενισαι Ναυπλιωτης+Πριγγος.mp3
Ευχαριστώ.
View attachment 01 Ατενισαι Ναυπλιωτης+Πριγγος.mp3
Ευχαριστώ.
Θα μπορούσε να μπει η παρακάτω ηχογράφηση στο "Ατενίσαι" ως πιο καθαρή.
View attachment 12616
Ευχαριστώ.
Προσέξτε, θα έρθω ένα Σάββατο να ακούσω ποιανού Φως Ιλαρόν λέτε για να διαπιστώσω πόσο παραδοσιακοί είστε
Και ποιος είπε ότι αυτά τα ΝΗ-ΠΑ που ακούς στις ηχογραφήσεις δεν είναι αυξημένα; Απλώς εσείς εδώ τα θέλετε με αποδείξεις χειροπιαστές. Κι αυτό θέλει λίγο χρόνο για να γίνει. Κι εγώ από τις ηχογραφήσεις του forum θα αντλήσω τα παραδείγματά μου. Για να απαιτείτε όμως ρε παιδιά αναλυτική επιμέτρηση, θα πρέπει να περιμένετε λίγο να σας προσδιορίσουμε ακριβώς το διάστημα επιστημονικά (π.χ. με φασματογράφο, με cents) και όχι αφηρημένα, όπως γίνεται μέχρι τώρα.Λάμπρος Λιασής;34508 said:Χριστός Ανέστη!!!!!
Δεν είναι λίγο περίεργο να ψάχνουμε το ένα και μοναδικό ηχητικό που θα δείξει το Πα αυξημένο στο διάστημα ΝΗ - ΠΑ και στο ά ήχο, ενώ έχει το αρχείο του forum χιλιάδες ώρες ηχογραφήσεων, που μάλλον (δεν το έψαξα για να βρω), μάλλον λέω, δεν υπάρχει πουθενά?
Μπορεί να τεκμηριώσει τον κανόνα?
Ρε Στέφανε (θα φύγουμε τώρα από το θέμα, αλλά με αναγκάζεις, γι' αυτό και προτείνω να μεταφερθούν αλλού τα μηνύματα αυτά) αμάν πια μ' αυτό το θέμα: δεν χρειάζεται φιλοσοφία να καταλάβει κανείς ότι τα φυσιολογικά διαστήματα του δευτέρου είναι διαφορετικά από τα διαστήματα του δευτέρου της σχολής Καρά! Αλλά επειδή επιμένεις, ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους: εσύ λες ότι ψάλεις όπως διδάχθηκες στη σχολή σου. Στη συζήτηση αυτή λοιπόν έχουμε δύο διαφορετικά δείγματα δευτέρου ήχου: το ένα από παραδοσιακούς ψάλτες και το άλλο από ψάλτες της σχολής Καρά. Πές μας λοιπόν ευθέως ποιον από τους δύο δεύτερους ήχους ψάλεις. Εάν ψάλεις το καραϊκό, τότε δεν μπορεί να σου είπε ο ψάλτης που λες ότι ψάλεις μια χαρά. Εάν ψάλεις το παραδοσιακό, τότε είσαι... "μούφα-καραϊκός"!Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί πρέπει πάντα οι της σχολής Καρά να βρίσκονται σε αντεπίθεση ενάντια σε όλους αυτούς που αυτοαποκαλούνται παραδοσιακοί (Προσέξτε, θα έρθω ένα Σάββατο να ακούσω ποιανού Φως Ιλαρόν λέτε για να διαπιστώσω πόσο παραδοσιακοί είστε ). Πριν δυο χρόνια είχε έρθει στο πανηγύρι μου ένας μεσήλικας. Είπαμε το Δοξαστικό Αίνων σε Β΄ και μου είπε - Μπράβο, πολύ ωραίο!
Μετά το τέλος της ακολουθίας, ευχαριστημένος από το ψάλσιμό μου με ρώτησε:
- Ποιανού είσαι μαθητής;
- Του Αγγελόπουλου.
Τότε άλλαξε εντελώς στάση, λες και του έβαλα κόκκινο πανί:
- Τι θες σε αυτόν παιδί μου; Πώς τα λέτε έτσι; Τι διαστήματα είναι αυτά στο Β' ήχο;
- Μα, το δοξαστικό των Αίνων σε Β' ήταν. Εσείς δε μου είπατε ότι σας άρεσε;
- Δεν ξέρω τι ήταν το δοξαστικό, αλλά δε διαβάζεις τι γράφει ο Κατσιφής για για τον Αγγελόπουλο.
- Δεν ξέρω και εγώ τι γράφει ο Κατσιφής, αλλά ξέρω ότι πριν μου είπατε Μπράβο για το δοξαστικό. Άρα, μόνο από κακία και ζήλια μας κατηγορείτε.
Και τότε άρχισε τις γνωστές παρα-φυλλο-λογίες: (λόγια από φυλλάδες του ενός παρά)
- Θα ήθελα να ήξερα τι διασυνδέσεις έχετε και πηγαίνετε στο εξωτερικό. Και τι δουλειά έχετε στους Εβραίους. (αναφέρθηκε σε συναυλία στο Ισραήλ)
- Όπου μας καλούν πηγαίνουμε. Υπάρχουν παντού άνθρωποι που θαυμάζουν τη Βυζαντινή μουσική. Αναγνωρίζουν την απόδοσή μας και μας καλούν σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Το Ισραήλ σας ενόχλησε; Εσάς, αν είστε σε κάποια χορωδία, προφανώς δεν αναγνωρίζουν την αξία σας γι αυτό δε σας καλούν πουθενά. Δεν πρόκειται να γίνετε καλύτεροι όμως με τον κατηγορείτε κάποιον που δεν γνωρίζετε, επειδή σας το είπε κάποιος άλλος. Καθίστε δουλέψτε όπως ο Αγγελόπουλος και μετά μιλήστε...
Γιατί κανείς δεν απαντάει στα μηνύματα 138 και 167; Φαντάζομαι επειδή είναι προφανές σε όλους ότι η συγκεκριμένη ηχογράφηση του Πρίγγου δεν αποτελεί τεκμήριο. Άρα, επανερχόμαστε στην αρχική διαπίστωση ότι το Πα είναι ψηλό μόνο όταν ακολουθεί Βου, έστω και "κρυφό" (για απειροελάχιστο χρόνο). Αντίθετα, όταν το μέλος "κάθεται" στον Πα, συμφωνήσαμε όλοι ότι το Πα είναι "φυσικό" (ίδιο με του Πρώτου ήχου).
Ας μην απαντήσω.- Όπου μας καλούν πηγαίνουμε. Υπάρχουν παντού άνθρωποι που θαυμάζουν τη Βυζαντινή μουσική. Αναγνωρίζουν την απόδοσή μας και μας καλούν σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Το Ισραήλ σας ενόχλησε; Εσάς, αν είστε σε κάποια χορωδία, προφανώς δεν αναγνωρίζουν την αξία σας γι αυτό δε σας καλούν πουθενά. Δεν πρόκειται να γίνετε καλύτεροι όμως με τον κατηγορείτε κάποιον που δεν γνωρίζετε, επειδή σας το είπε κάποιος άλλος. Καθίστε δουλέψτε όπως ο Αγγελόπουλος και μετά μιλήστε...
Επειδή ξημερώνει και γιορτή μεγάλη, κι επειδή μάλλον ορισμένοι είναι κατά προσώπων και όχι υπέρ της μουσικής, θα τους κάνω τη χάρη να πω το
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
...Θα μπορούσατε να απαντήσετε στα παραπάνω ερωτήματα ή είναι κι αυτά απρεπή;
Μήπως είναι παραπολιτική; Μήπως πάλι κινδυνεύει η δημοκρατία;
Υ.Γ.: Έχω καταλάβει λάθος ή είστε κι εσείς μαθητής του καρά;
Καλό θα είναι να απαντάμε με ευπρέπεια
Θεωρητικά όλοι συμφωνούμε και επαυξάνουμε σ' αυτό αγαπητέ κ. Κωνσταντίνου. Στην πράξη όμως τα τηρούμε; Ειδικά όταν κανείς τα ακούει αυτά από εσάς, είναι πράγματι ν' απορεί και να αναρωτιέται σε ποιον άλλον εκτός από τον εαυτό σας μπορεί να απευθύνονται αυτά. Π.χ. (στο ίδιο μήνυμα με τη σύστασή σας περί ευπρέπειας!!) :όσα κατατίθενται πρέπει να είναι σεβαστά χωρίς ειρωνείες
και κατόπιν στο ίδιο μήνυμα με τη σύστασή σας περί αποφυγής ειρωνείας (!!!) :Εάν δε χωράει πολλά ο σκληρός, ας τον αντιικαταστήσουμε.
Μήπως αυτά τα δύο έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα προηγούμενα; Και κυρίως με το αποσυρθέν και ολίγον προ της Μ. Εβδομάδος γραφέν μήνυμά σας; (για το οποίο μάλιστα μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι βρέθηκαν άτομα να βάλουν και ευχαριστήριο!!!) Δεν αντιλαμβάνομαι πραγματικά τι περισσότερο είχε διαπράξει ο συνονόματός σας κ. Μιχαλάκης, που διεγράφη από το φόρουμ. Τουλάχιστον εκείνος έγραφε ΚΑΙ μουσικά στα μηνύματά του. Το δικό σας διαγραφέν δεν περιείχε καθόλου μουσική κρίση, παρά μόνο ύβρεις και (φυσικά...) ειρωνείες. Μήπως δεν είναι ντροπή να παραδεχόμαστε το λάθος μας, έστω κι αν έχουμε τον τίτλο του μουσικολόγου;Οι ερωτήσεις στυλ παιδίσκης στην αυλή του Αρχιερέως "μήπως και συ είσαι μαθητής του;" ακούστηκαν τη Μεγάλη Εβδομάδα. Μην επαναλαμβάνονται και μετά την Ανάσταση.
Αν δηλαδή κάτι έχει υποδειχθεί λανθασμένα και ατεκμηρίωτα (όπως το διάστημα ΖΩ-ΝΗ του δευτέρου), η απλή αναφορά του συγγραφέα (εσάς ή του Καρά) σκοτώνει το διάλογο;; Να σας υπενθυμίσω ότι εσείς έχετε κρίνει στο παρελθόν τόσο τη δική μου ακουστική ικανότητα όσο και την απόδοση διαστημάτων του Θρασύβουλου Στανίτσα στη συζήτηση περί του ΖΩ-ΝΗ του δευτέρου ήχου, όπου, αναφερόμενος στο γνωστό σημείο της συνέντευξης όπου ο Άρχοντας ψάλει το δεύτερο ήχο, λέτε:οι παραθέσεις κάνουν κακό. Ιδιαιτέρως, όταν κάτω από αυτές γίνονται έμμονες αναφορές σε ονόματα (Καράς κλπ) που δεν μπορούν να παρευρεθούν στη συζήτηση, σκοτώνουν το "διάλογο" και αναδεικνύουν τους "εμμένοντας" παρά τους καταθέτες.
Θα μου επιτρέψετε να αμφισβητήσω την ακουστική σας ικανότητα στο ανωτέρω παράδειγμα. Το διάστημα Ζω΄- Νη΄ δεν είναι με τίποτε ελάχιστος τόνος (δηλαδή 8).
Είμαι μαθητής του Αγγελόπουλου και έχω συμπεράνει ύστερα από 10 χρόνια προβληματισμού συζητήσεων και μελέτης ότι τελικά η θεωρία και η πράξη του Καρά και του δασκάλου μου περιέχει πολλά θεμελιώδη λάθη.
Να είσαι καλά Στέλιο Βαρβέρη, με υγεία και δύναμη για τη συνέχεια.
Οι ευχές μου σε συντροφεύουν πάντα.