dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Ένα θέμα που ίσως δεν φαίνεται σπουδαίο αλλά είναι σημαντικό.
Στα Ειρηνικά, στις Αιτήσεις, Εκτενή, Πληρωτικά και αλλού οι χοροί "απαντούν" με "Κύριε ελέησον", "Παράσχου Κύριε", "Σοι Κύριε" κ.α.
Πολλές φορές έχω παρατηρήσει μια "ασυνενοησία" μεταξύ των χορών με αποτέλεσμα ο ένας να κοιτάει τον άλλον ή να ψάλλουν και οι δύο ταυτόχρονα.
Επειδή θεωρώ το θέμα σημαντικό (να υπάρχει και εδώ μια Τάξις και μια συννενόηση μεταξύ των χορών) άνοιξα αυτό το ΘΕΜΑ για να γράψουμε τις απόψεις μας ή κάποια στοιχεία (άν υπάρχουν) σχετικά με την τάξη που πρέπει να τηρησουμε στο θέμα αυτό.
Σημειώνω κάποιες δικές μου προτάσεις:
1. Ειρηνικά ο α' χορός
2. Αίτηση- απαντάει ο χορός που θα "ξεκινήσει" την ψαλμωδία.
3. Εκτενή- α' χορός.
4. Πληρωτικά ο β' χορός.
Το θέμα αυτό μπορεί να συνδυαστεί και με την Έναρξη των μελών και την επιβολή του ήχου η οποία δεν πρέπει να γίνεται (κατ' εμέ) με το "Αμήν" ως απήχημα αλλά αφού πούμε το "Αμήν" [ως απάντηση στην εκφώνηση του Ιερέα και στην βάση που έγινε η εκφώνηση (ή τουλάχιστον αρμονικά προς αυτήν)] να κάνουμε απήχημα του ήχου ώστε να ξεκινήσουμε την ψαλμωδία.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης
Στα Ειρηνικά, στις Αιτήσεις, Εκτενή, Πληρωτικά και αλλού οι χοροί "απαντούν" με "Κύριε ελέησον", "Παράσχου Κύριε", "Σοι Κύριε" κ.α.
Πολλές φορές έχω παρατηρήσει μια "ασυνενοησία" μεταξύ των χορών με αποτέλεσμα ο ένας να κοιτάει τον άλλον ή να ψάλλουν και οι δύο ταυτόχρονα.
Επειδή θεωρώ το θέμα σημαντικό (να υπάρχει και εδώ μια Τάξις και μια συννενόηση μεταξύ των χορών) άνοιξα αυτό το ΘΕΜΑ για να γράψουμε τις απόψεις μας ή κάποια στοιχεία (άν υπάρχουν) σχετικά με την τάξη που πρέπει να τηρησουμε στο θέμα αυτό.
Σημειώνω κάποιες δικές μου προτάσεις:
1. Ειρηνικά ο α' χορός
2. Αίτηση- απαντάει ο χορός που θα "ξεκινήσει" την ψαλμωδία.
3. Εκτενή- α' χορός.
4. Πληρωτικά ο β' χορός.
Το θέμα αυτό μπορεί να συνδυαστεί και με την Έναρξη των μελών και την επιβολή του ήχου η οποία δεν πρέπει να γίνεται (κατ' εμέ) με το "Αμήν" ως απήχημα αλλά αφού πούμε το "Αμήν" [ως απάντηση στην εκφώνηση του Ιερέα και στην βάση που έγινε η εκφώνηση (ή τουλάχιστον αρμονικά προς αυτήν)] να κάνουμε απήχημα του ήχου ώστε να ξεκινήσουμε την ψαλμωδία.
Φιλικά
Δημήτριος Καλπακίδης