Κυριακὴ 22-11-2009

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Εμεις πάλι παραλίγο να μην πούμε πράμα σωστό αλλά κρίνω γιατί είμαι κουζουλός

Να ζήσει η Κρήτη!
Η ρακή η φρέσκια βγήκε κυρ-Αντώνη; Να γίνουμε και λίγο χοϊκοί ...:D
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ο Κύριος δίδαξε πληθυντικό "έτσι να προσεύχεσθε...Πάτερ ημών .."
Σε πολλά σημεία της υμνωδίας έχει επικρατήσει ο ενικός παρόλο που απευθύνουμε την προσευχή μας ομαδικά. "Ελεησόν με ο Θεός, ελέησόν με."
Ευλογητός ει Κύριε δίδαξόν με τα δικαιώματά σου, (μάλλον όχι για τον κεκοιμημένο αλλά για μας).

Νομίζω ότι ο πληθυντικός και ο ενικός κάπως είναι το ίδιο γιατί είμαστε ένα σώμα στην εκκλησία. Ελέησέ τον δεν υπάρχει. Ελέησον ημάς υπάρχει, και ελέησόν με υπάρχει που είναι και ενικός και πληθυντικός.

Είχα γνωρίσει γέροντα που ψιλομετάφραζε στα νεοελληνικά τα δύσκολα σημεία των ευχών και όλοι κρέμονταν απο τα χείλη του. Φυσικά αν επιχειρούσα κι εγώ το ίδιο θα έπεφτε, τό γέλιο.

Αν ξεφύγει το καράβι από τη ρότα του (τυπικό κλπ) δεν πρόκειται και να χαθεί.
Εδώ έχουν τρακάρει καράβια και καράβια σε υφάλους και πλέουν μια χαρά.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Υπέδειξα πριν από λίγο ότι εδώ διακρίνω κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας.

Ο νοών νοείτω!!!!
Τί θα ψάλλεις, πως θα οργανώσεις τους Χορούς σε συνεργασία με τον Λαμπαδάριο και τους Κληρικούς. Τί μαθήματα θα πείς σε συνεργασία πάλι.... είναι πεδίο επιρροής. Επηρεάζεις την λατρεία, είτε το θές είτε όχι!!!

Τα υπόλοιπα που αναφέρεις είναι παντελώς άσχετα, διότι δεν μπορείς να γνωρίζεις υπό ποιές συνθήκες ψάλλει ο καθένας ( τί ζητά ο ιερατικώς προϊστάμενος, τί απαγορεύει ο μεν, τί επιτρέπει ο δε.. κ.ο.κ.). Ο χαρακτήρας της Εγκυκλίου που επικαλείσαι έχει διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν που είτε αμαθώς ( το απεύχομαι) είτε σκοπίμως ( κ αυτό το απεύχομαι) θέλεις να της προσδώσεις.

Νομίζω ότι εσύ σκοπίμως κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις τί εννοώ.
Εννοώ ασφαλώς ότι τέτοιες διαφοροποιήσεις δεν θεωρώ ότι είναι κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας.

Τώρα όταν λές:

Τέτοια επιχειρηματολογία είναι για άλλους χώρους, και με προβληματίζει το ανύπαρκτο επίπεδό της.

το αφήνω στην κρίση των αναγνωστών για την "Εκκλησιολογική" και "θεολογική" προσέγγιση.

Ευχαριστώ και καληνύχτα.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Να ζήσει η Κρήτη!
Η ρακή η φρέσκια βγήκε κυρ-Αντώνη; Να γίνουμε και λίγο χοϊκοί ...:D
Βγήκε αγαπητέ Σταύρο και μάλιστα ένας μαθητής μου έχει καζάνι.Όποιος θέλει καλοδεχούμενος μόνο να αντέχει.Πατέρα Μάξιμε ε όχι και μπαλωθιές για τέτοια ασήμαντο αφορμή.Τάχουμε καλά φυλαγμένα τα άρματα........
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Βγήκε αγαπητέ Σταύρο και μάλιστα ένας μαθητής μου έχει καζάνι.Όποιος θέλει καλοδεχούμενος μόνο να αντέχει.Πατέρα Μάξιμε ε όχι και μπαλωθιές για τέτοια ασήμαντο αφορμή.Τάχουμε καλά φιλαμένα τα άρματα........

Σπανίζουν σήμερα τα καλά εργαλεία και τα καλά πολεμοφόδια... Οινοπνευματικώς και πυρομαχικώς και ως Μανιάτης ομιλώ....:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σπανίζουν σήμερα τα καλά εργαλεία και τα καλά πολεμοφόδια... Οινοπνευματικώς και πυρομαχικώς και ως Μανιάτης ομιλώ....:D

28 γράδα ρακί ἀπὸ τ᾿ ἀμπέλι μου σοῦ κάνει γιὰ πολεμοφόδιο ἤ φορᾶτε ἀλεξίσφαιρο στὴν Μάνη;
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
28 γράδα ρακί ἀπὸ τ᾿ ἀμπέλι μου σοῦ κάνει γιὰ πολεμοφόδιο ἤ φορᾶτε ἀλεξίσφαιρο στὴν Μάνη;

Bring 'em on, pal!!!! :cool:
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Πόσα γράδα είπαμε είναι Δομέστικε;:D
 

evaggelosgeorgiou

Νέο μέλος
Στις 22 Νοεμβρίου η Εκκλησία μας εορτάζει μεταξύ άλλων αγίων και τη μνήμη του αγίου μάρτυρος Μενίγνου του κναφέως (κναφεύς=λευκαντής υφασμάτων), προστάτου των χημικών. Έζησε το 2ο μισό 3ου αι. και καταγόταν από την Κολωνία- πόλη του Ελλήσποντου. Αφού υπέστη βασανιστήρια για την ορθόδοξη ομολογία του, τελειώθηκε διά ξίφους.
Ο Δρ Χαραλάμπης Μπούσιας, υμνογράφος και καθηγητής στα ΤΕΙ Κλωστοϋφαντουργίας στην Αθήνα πρότεινε στην Ιερά Σύνοδο την καθιέρωση του Αγ. Μενίγνου ως προστάτου των χημικών καθότι η λεύκανση και βαφή υφασμάτων αποτελούν διεργασίες που εμπίπτουν στους κλάδους της Χημείας.
Συνέταξε δε και πλήρη ακολουθία.
Επιφυλάσσομαι να την ανεβάσω ώστε αν κάποιοι θέλουν να γορτάζουν τον Άγιο αυτό, ενδεχομένως άλλοι συνάδελφοι ιεροψάλται που είναι και χημικοί...:)
Η μοναδική του εικόνα βρίσκεται στηνεκκλησία του Αγίου Θωμά στο Γουδί.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
μαθητής;54856 said:
Αυτο που εγραψες Μανολη Θεοδωρακη ειναι τελειως απαραδεκτο. :mad: Δεν ξερω για τα υπολοιπα, απο που παιρνεις τις τυπικες διαταξεις και τι τυπικο ακολουθεις, ουτε με νοιαζει αν σου εδωσε κανεις την αδεια και ποιος, για να κανεις οσα κανεις. Οπως δε με νοιαζει ουτε και ρωτησα ποτε απο που πηρανε την αδεια ολοι εκεινοι οι παπαδες και οι ψαλτες που κανουνε στις ακολουθιες της Εκκλησιας οσες αυθαιρεσιες κανουνε και ποτε κανεις δεν τους λεει τιποτε ουτε σκανδαλιστηκε κανενας με δαυτους. :cool: Αλλα αυτο που γραφεις εδω δεν το καταλαβαινεις οτι ποναει και τσουζει; :wink: Εχουνε δικιο οι ανθρωποι και σου την πεφτουνε. Ακους εκει να ερθεις στα καλα καθουμενα και να τους πεις οτι μεσα σε τρεις ωρες προλαβαινεις να κανεις οχι μονο οσα προβλεπει το συνηθισμενο τυπικο, αλλα πολλυ περισσοτερα!

(τα) τσούζει, και πονάει ( κεφάλι)....


welcome back!

Δ.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κοίτα, φίλε μαθητή. Τα όσα κατέθεσες είναι σημαντικά ως προβληματισμοί και καλό είναι να καταθέτουμε τη γνώμη μας και τις γνώσεις μας, για να γίνουν και οι άλλοι σοφότεροι. Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι το επιθετικό (και ειρωνικό ύφος). Με επιχειρήματα και τεκμήρια δε συζητούσαμε; Μπες κι εσύ στο κλίμα αυτό και προσκόμισε τα δικά σου (αφού τα έχεις). Γιατί όλα στα πλαίσια μιας πολεμικής;

Αλλά απλή απορία είναι και την παρακάμπτω, άρα:
ΥΓ1, στα λιγα μελη που με ζητησανε να συμμετεχω: Θα το ξανακάνετε αυτο το λάθος; :(
Εγώ προσωπικά ναι.
 

Ellazar

Ελευθερία
Αλήθεια, μήπως με όλη αυτή την ανάλωση χάνεται η ΟΥΣΙΑ της Θείας Λατρείας; Μήπως - είτε ακολουθηθούν οι αρχέτυπες διατάξεις είτε σύγχρονα τυπικά, είτε ψαλλούν όλες οι ωδές και το κήρυγμα γίνει στη θέση του είτε όχι, είτε η σημερινή διάταξη της Θ. Λειτουργίας του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου είναι η ίδια με τη διάταξη που έγραψε ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος αλλά είτε ακόμα κι αν όλα γίνονται «τυπικώς στραβά» σήμερα, όπως πολλοί λέτε (και αναφέρομαι στις διάφορες παρατηρήσεις που έγιναν, π.χ. γιατί…ο προϊστάμενος είναι ανάποδος, γιατί δεν υπάρχει χρόνος, γιατί ο κόσμος γκρινιάζει κλπ κλπ) – μήπως το Άγιο Πνεύμα δεν κατεβαίνει στο «τα σα εκ των σων»;, μήπως δεν γίνεται ο καθαγιασμός των Δώρων;, ή μήπως ακυρώνεται το Μυστήριο;
Δεν είμαι υπέρ της αυθαιρεσίας ούτε διατείνομαι ότι ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ειδικά σ’ ένα χώρο όπως η Εκκλησία. Αλλά μήπως τόσος ντόρος και ο παρολίγον τσακωμός για κάτι, αν όχι επουσιώδες (γιατί δεν είναι), τουλάχιστον δευτερεύον σε τελική ανάλυση;
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Ι. Ν. Υπαπαντής, Θεσσαλονίκη

-Β' Εωθινό από Αναστασιματάριο Πέτρου Εφεσίου
(τελικά πολύ όμορφα αυτά τα σύντομα εωθινά)
-Δοξολογία σύντομη Μιχ. Χ"Αθανασίου Ήχος πρωτόβαρυς
-Τρισάγιο και Δύναμις σε ήχο βαρύ του Πέτρου Εφεσίου
(από το ωραίο κείμενο του αγαπητού Ευστάθιου Μεντζά εδώ
-Χερουβικό, Ιω. Αρβανίτη Ήχος Βαρύς
(πολύ όμορφο, από εδώ)
-Λειτουργικά και Άξιον Εστί : όπως-όπως, και με αρκετά λάθη:(
-Στο αντίδωρο, Αργές καταβασίες Χριστουγέννων
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Παιδιά Σήμερα Κυριακή 22 Νοεμ μετά το Ἐξαιρέτως ψάλαμε το Άξιον εστίν σωστά η λάθος;

Βέβαια! Να αναφέρω όμως πληροφοριακά ότι κατά τη Ρωσσική εκδοχή του ΤΑΣ ο αντί του "άξιον εστιν" ειρμός των εορτών ψάλλεται καθημερινώς μέχρι της αποδόσεώς των.
 


Πρόκειται γιὰ τὸ ἀκριβὲς κείμενο τοῦ ὅρου τῆς β’ οἰκουμενικῆς συνόδου (βλ. ἐκδόσεις Mansi, Schwartz, καὶ Θρησκευτικὴ καὶ ἠθικὴ ἐγκυκλοπαίδεια, ἐπίσης Κυρίλλου Ἱεροσολύμων κατήχησις φωτιζομένων θ’, 4 καὶ ια’, 1 (350 μ. Χ.) ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 1 σ. 288, Ἐπιφανίου Ἀγκυρωτὸς (περὶ τὸ 375) § 118 ἔκδ. Β.Ε.Π.Ε.Σ. τ. 74 σ. 174, Ἰ. Δαμασκηνοῦ (+760) Περὶ πίστεως κατὰ νεστοριανῶν §§ 34-35 καὶ 41 ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 4 σσ. 304, 316, πρβλ. καὶ «Πιστεύομεν καὶ ὁμολογοῦμεν» λειτουργίας «Ἰακώβου» ἔκδ. Ἰ. Φουντούλη 1977 σ. 59.
Πολλὲς παράμετροι τῆς ἀρχαίας παράδοσης ἀναδεικνύονται μόνο μὲ τὴν ἐφαρμογή της, βοηθῶντας τὴν ἔρευνα γιὰ περαιτέρω παρατήρηση σὲ πραγματικὲς συνθῆκες, ἐξαγωγὴ ἐπιπλέον συμπερασμάτων καὶ δοκιμασμένων προτάσεων βάσει ὅμως ἑνὸς διαθέσιμου δείγματος καὶ μιᾶς ἐνοριακῆς ἐμπειρίας.
Ἀγωγή-Συνεργασία-Τόλμη-Δοκιμή-Ἀνακάλυψη. Ὁ ζῆλος φανερώνει ὅτι οἱ ἀρχέτυπες διατάξεις δὲν κοστίζουν ὅσο ἀποκαλύπτουν τὴν σοφία τῶν πατέρων ποὺ τὶς θέσπισαν.

Διαβάζοντας το παραπάνω κείμενο έρχεται στο μυαλό μου το ρητό του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού: "Το κακό θα έρθει από τους μορφωμένους". Ένα ρητό που μου λεγε η αγράμματη γιαγιά μου όταν μου μάθαινε, μικρός σαν ήμουν, το "Πιστεύω". Θα μπορούσα να γράψω αρκετά για το σφάλμα της απόδοσης του "Πιστεύω" στον πληθυντικό, αλλά είμαι σίγουρος ότι ούτε καν θα σας προβληματίσουν.
 
Θεωρείς δηλαδή ότι οι υπόλοιποι τηρούμε το ΤΜΕ;
Λέμε τους Κανόνες;
Ψάλλουμε όλα όσα προβλέπονται από την τάξη για να κρίνουμε;
Ας μήν πάω στο θέμα τί ψάλλουμε και τί πρέπει να ψάλλουμε.
Ας μήν στρουθοκαμηλίζουμε και ας πούμε τουλάχιστον ένα μπράβο στον Μανώλη για όσα καταφέρνει στην σφαίρα επιρροής του.

Το ΤΜΕ καλύτερα να μην το πιάσουμε, ας όψονται οι καινοτόμοι της εκκλησίας. Έχει διαφορά όμως να καταργείς από την ακολουθία κάποια πράγματα (π.χ. τυπικά την Κυριακή) και άλλο να τα διατηρείς αλλοιωμένα, όπως πχ το "Πιστεύω" στον πληθυντικό. Η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού και με μία φωνή προσεύχεται. Ο χορός των ψαλτών είναι το στόμα του λαού. Είναι άτοπο επίσης να ισχυριζόμαστε ότι επειδή το "Πάτερ ημών" είναι στον πληθυντικό, άρα όλα πρέπει να τα λέμε έτσι. Υπάρχουν προσευχές τόσο στον ενικό, όσο και στον πληθυντικό, ας κρατήσουμε απλά την παράδοση. Ξεχάστε τα δήθεν "πειραγμένα" κείμενα. Το μόνα πειραγμένα εδώ μέσα είναι τα μυαλά μας.
Δυστυχώς θα συμφωνήσω με την έκφραση "σφαίρα επιρροής". Ο καθένας πλέον στην εκκλησία κάνει ότι γουστάρει. Είτε λαϊκός, είτε ιερέας, είτε αρχιερέας. Αλλά ας κοιτάξουμε να διορθώσουμε τα μεγάλα δογματικά σφάλματα (πχ συμπροσευχές με τους αιρετικούς) και θα διορθωθούν και τα μικρότερα.
 
Top