neoklis
Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... ή πρωτοψάλτης σε κεντρικό ναό της Λάρισας;
Προετοιμάζεσαι;;!!
.... ή πρωτοψάλτης σε κεντρικό ναό της Λάρισας;
Προετοιμάζεσαι;;!!
Γιατί όχι Λαμία ;
Αφού εκεί μένει ο άνθρωπος Νεοκλή ...
Εγώ σου το εύχομαι γιατί έχεις μεράκι και ζήλο
Εν τάξει , αν θες την γνώμη μου , δεν το βρίσκω κακό κάποιος να έχει φιλοδοξία να πάει σε μεγαλύτερο ναό . Το δέλεαρ και τηρουμένων των οικονομικών αναλογιών είναι μεγάλο (αν και στις μέρες μας έχω μια κάποια επιφύλαξη...)
Βέβαια , χωρίς να σημαίνει ότι αυτό θα γίνεται κατά σύστημα και κατ εξακολούθηση και με μέσα σκοτεινά και αθέμιτα
Και διασυνδέσεις θα πρόσθετα εγώ . Πολλές οι περιπτώσεις αξιόλογων ψαλτών που έμειναν στην αφάνεια λόγω έλλειψης γνωριμιών και δημοσίων σχέσεων ,Βέβαια η εκκλησία δεν είναι κέντρο διασκέδασης να αλλάζει "το σχήμα" κάθε σεζόν...αλλά και μετρίων άλλων που σταδιοδρόμησαν σε μεγάλα στασίδια .
Και όσον αφορά τη δική σας περίπτωση και σε σας εύχομαι ο Θεός να σας αξιώσει να αναρριχηθείτε στο αναλόγιο που επιθυμείτε .
Η αξία δεν κρύβεται . Καμιά φορά όπως έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμα είναι και οι συγκυρίες .
Φίλε μου έχεις απόλυτο δικιο. Μας εχει φάει μια νεα ταση (ορθοφωνία,ευκρίνεια οχι αργά μέλη-τα παθη τα σεπτα σύντομο- οχι δύναμις και οσο πιο πολυ μακρια απο το υφος το παραδοσιακο.Να τραγουδας οχι να ψάλλεις και καθε νέο φυντανάκι μουσικος απο 24 χρονων που ταμαθε ολα και εχει άποψη για το αναλόγιο αλλα δεν ξέρει τον Πρίγγο, τον Στανίτσα , τον Χατζησταμάτη, τον Τσαμκιράνη και ολους τους δασκάλους της παραδοσης-ουτε εχει ακούσει να ψάλλουν αυτοί- βουτάει ενα πιανακι ισοκρατη και λαλαει και κορδώνεται οτι ψάλλει με την ευλογία του διευθυντη του ναού. Το δίπλωμα σε κανει ψαλτη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! και το οτι εισαι και καλο παιδι.!!!!!!!!
να κανω μια ερωτηση???
το "δυναμις",γιατι ειναι ?
Ας καταθέσω και γω την δικιά μου γνώμη σεβόμενος την (ίσως) διαφορετική γνώμη άλλων μελών του φόρουμ. Σίγουρες κάποιες φορές γίνονται αδικίες σε προσλήψεις (θέλω να πιστεύω λίγες, έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν στατιστικά για να εξάγουμε συμπεράσματα). Λέγοντας αδικίες όλοι καταλαβαίνουμε και εννοούμε ό,τι κάποιος ιεροψάλτης άξιζε μια θέση την οποία κατέλαβε κάποιος άλλος . Βέβαια και να λες ό,τι αδικείται κάποιος πάλι υπάρχει μια σχετικότητα στην έκφραση, γιατί; Γιατί υπεισέρχονται τα λεγόμενα κριτήρια αξιολόγησης..
δηλ. να δώσω ένα παράδειγμα ένας ιεροψάλτης έχει ολοφάνερα περισσότερες γνώσεις βυζαντινής μουσικής και τυπικού έναντι ενός άλλου ο οποίος όμως οικονομικά δεν έχει άλλο εισόδημα για να ζήσει... τι πρέπει να κάνει η εκκλησία να πάρει τον πρώτο που σίγουρα θα ψάλει καλύτερα και ν' αφήσει τον άλλο να πεθάνει..; μέχρι πρότινως εαν το έγραφε αυτό κάποιος, δεν θα τον πίστευε κανένας, δηλ. ό,τι μπορεί κάποιος να έχει τόση ανάγκη έστω και απ' αυτά τα λεφτά του αναλογίου, κι όμως τώρα υπάρχουν σίγουρα περισσότεροι... αυτό το έφερα ως παράδειγμα ό,τι υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες και το θέμα δεν είναι πάντα τόσο απλό όσο φαίνεται εξ' αρχής. Το καλύτερο θα ήταν να χουν όλοι το αναλόγιο τους και να αναπαύεται η ψυχή τους. Αλλά απ'την στιγμή που δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό καλό θα ήταν να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια πρόσληψης για όλη την επικράτεια μερικά απ' αυτα:
πτυχίο και δίπλωμα βυζαντινής
- προυπηρεσία σε άλλους ναούς (αν μπορούμε να την ονομάσουμε έτσι)
οικονομικά κριτήρια, π.χ. εκαθαρρίστικό εφορίαςαν υπήρχαν αυτά τα αντικειμενικά κριτήρια που θα μοριοδοτούνταν αναλόγως της βαρύτητας τους και περνούσε από ανεξάρτητη επιτροπή η οποία και θα πιστοποιούσε τις ανωτέρω γνώσεις τότε η πρόσληψη και νόμιμη θα ήταν και κανένας δεν θα μπορούσε να μεμφθεί έναντι αυτής.
κοινωνικά κριτήρια εάν είναι πολύτεκνος κ.λπ.
Παντός παρήγορο είναι ό,τι ασχολούνται αρκετοί νέοι άνθρωποι με την πατρώα μουσική μας. Μακάρι να έχουμε όλοι το κύριο επάγγελμα μας και να πηγαίνουμε στην εκκλησία για την πίστη μας.
Τι είναι αυτά που γράφετε αγαπητέ συνάδελφε ;
Κριτήρια σίγουρα υπάρχουν , αντικειμενικά και υποκειμενικά .
Θα προσκομίζουμε εκκαθαριστικό εφορίας για την πρόσληψη ;
Που τα είδατε αυτά ;
Όσον αφορά τα " κοινωνικά" κριτήρια , όσο και αν μου είναι συμπαθείς οι πολύτεκνοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες , αυτά δεν μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο πρόσληψης σε ένα ναό .
Και αναφέρω μια περίπτωση - κάποιοι την ξέρουν - όπου πήγα να δοκιμαστώ σε ναό (επαρχίας) σε εσπερινό του Σαββάτου .
Ο ήχος δεύτερος και ήμουν και σε φωνητικό οίστρο . ( τι να κάνουμε , όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες ).
Μόλις τελείωσε ο εσπερινός και μπήκα μέσα στο ιερό , ο παππούλης ( που ήταν και προιστάμενος ) μου είπε το εξής αμίμητο :
"Μπράβο ! Πολύ ωραία μας τα είπες . Μόνο που εμείς ψάχνουμε κάποιον υποδεέστερο . Να ! ήλθε και ένας πολύτεκνος προχθές , αυτός έχει περισσότερες ανάγκες . "
Το σκεφτόμουν καμιά βδομάδα : "Καλά τι μου είπε ο άνθρωπος " ;
Ο Θεός βέβαια φύλαξε και δεν έμπλεξα .
Μετά από λίγο , ο ίδιος ιερέας μετακινήθηκε σε άλλο ναό (όχι ως προιστάμενος ) ( τον φορτώθηκε άλλος )
και μετά την πάροδο λίγων μηνών , πήρε απολυτήριο και έφυγε από την μητρόπολη . ( αυτό το συμβάν μπορεί να μετακινηθεί αυτούσιο και στα ευτράπελα )
Ας καταθέσω και γω την δικιά μου γνώμη σεβόμενος την (ίσως) διαφορετική γνώμη άλλων μελών του φόρουμ. Σίγουρες κάποιες φορές γίνονται αδικίες σε προσλήψεις (θέλω να πιστεύω λίγες, έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν στατιστικά για να εξάγουμε συμπεράσματα). Λέγοντας αδικίες όλοι καταλαβαίνουμε και εννοούμε ό,τι κάποιος ιεροψάλτης άξιζε μια θέση την οποία κατέλαβε κάποιος άλλος . Βέβαια και να λες ό,τι αδικείται κάποιος πάλι υπάρχει μια σχετικότητα στην έκφραση, γιατί; Γιατί υπεισέρχονται τα λεγόμενα κριτήρια αξιολόγησης..
δηλ. να δώσω ένα παράδειγμα ένας ιεροψάλτης έχει ολοφάνερα περισσότερες γνώσεις βυζαντινής μουσικής και τυπικού έναντι ενός άλλου ο οποίος όμως οικονομικά δεν έχει άλλο εισόδημα για να ζήσει... τι πρέπει να κάνει η εκκλησία να πάρει τον πρώτο που σίγουρα θα ψάλει καλύτερα και ν' αφήσει τον άλλο να πεθάνει..; μέχρι πρότινως εαν το έγραφε αυτό κάποιος, δεν θα τον πίστευε κανένας, δηλ. ό,τι μπορεί κάποιος να έχει τόση ανάγκη έστω και απ' αυτά τα λεφτά του αναλογίου, κι όμως τώρα υπάρχουν σίγουρα περισσότεροι... αυτό το έφερα ως παράδειγμα ό,τι υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες και το θέμα δεν είναι πάντα τόσο απλό όσο φαίνεται εξ' αρχής. Το καλύτερο θα ήταν να χουν όλοι το αναλόγιο τους και να αναπαύεται η ψυχή τους. Αλλά απ'την στιγμή που δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό καλό θα ήταν να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια πρόσληψης για όλη την επικράτεια μερικά απ' αυτα:
πτυχίο και δίπλωμα βυζαντινής
- προυπηρεσία σε άλλους ναούς (αν μπορούμε να την ονομάσουμε έτσι)
οικονομικά κριτήρια, π.χ. εκαθαρρίστικό εφορίαςαν υπήρχαν αυτά τα αντικειμενικά κριτήρια που θα μοριοδοτούνταν αναλόγως της βαρύτητας τους και περνούσε από ανεξάρτητη επιτροπή η οποία και θα πιστοποιούσε τις ανωτέρω γνώσεις τότε η πρόσληψη και νόμιμη θα ήταν και κανένας δεν θα μπορούσε να μεμφθεί έναντι αυτής.
κοινωνικά κριτήρια εάν είναι πολύτεκνος κ.λπ.
Παντός παρήγορο είναι ό,τι ασχολούνται αρκετοί νέοι άνθρωποι με την πατρώα μουσική μας. Μακάρι να έχουμε όλοι το κύριο επάγγελμα μας και να πηγαίνουμε στην εκκλησία για την πίστη μας.
Είπε κανείς ότι το "δύναμις" είναι "εκ των [ων] ουκ άνευ";
ναι.δειτε το μηνυμα στο οποιο απαντησα.
Επειδή είδα το μήνυμα, αλλά όχι αυτό που γράφεις, γι' αυτό ρώτησα.