Κριτήρια και τρόποι πρόσληψης ιεροψαλτών

  • Thread starter NIKOΛΑΟΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ
  • Start date

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Σίγουρα πρόκειται περί προσωπικής άποψης και σίγουρα δεν αφορά το σύνολο του ιεροψαλτικού κόσμου.
Δεν παύει όμως να είναι η άποψη ενός ψάλτη με 25ετή και πλέον εμπειρία, οπότε δεν νομίζω να είναι αμελητέα και απριόρι καταδικαστέα.

Ακόμα κι εσεις κ. Σουλδάτε που προφανώς θεωρείτε ότι δεν ανήκετε στην πλειονότητα των ψαλτών που αναφέρθηκα, πιστεύω ότι με τις πράξεις σας αναιρείτε τα γραφόμενά σας. Και εννοώ ότι αν οι πράξεις σας διακατέχονταν από πνεύμα ταπεινοφροσύνης και ανιδιοτέλειας, θα προσφέρατε τις πολύτιμες ομολογουμένως γνώσεις σας στη βυζαντινή μουσική στο φόρουμ ανώνυμα.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για πολλούς άλλους άξιους μελετητές και μουσικολόγους που προσφέρουν τις γνώσεις τους στο ψαλτολόγιο.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για αυτούς που αυτοπροβάλλονται με προσωπικές τους ηχογραφήσεις που ανεβάζουν οι ίδιοι ή φίλοι τους που πράττουν υπό τη δική τους παρότρυνση.
Το ψαλτολόγιο αγαπητέ φίλε είναι χώρος ελεύθερης διακίνησης απόψεων και γνώσεων(οπτικοακουστικών).Είναι δικαίωμα αναφαίρετο του καθενός το τι θα αναρτήσει(σχόλια,απόψεις,ηχογραφήσεις δικές του ή άλλων κ.ο.κ).Εννοείται με τον προσήκοντα σεβασμό και μέτρο απέναντι στα μέλη του ψαλτολογίου και όχι μόνο.Όσο για τις προσωπικές ηχογραφήσεις που λες όλοι μας έχουμε στην κατοχή μας ατομικές ηχογραφήσεις.Εγώ προσωπικά ηχογραφώ τον εαυτό μου για να βελτιώνομαι και τίποτα άλλο.Το αν κάποιοι αναρτούν προσωπικές ηχογραφήσεις δε συνιστά ατόπημα,έπαρση και ναρκισσισμό.Ατόπημα συνιστά στο να βλέπουμε πίσω από τέτοια αξιέπαινα εγχειρήματα απέραντη συνομοσιολογία,αυτοπροβολή και φωνητική διαφήμιση!!!!!!!!
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Ευλογείτε πάτερ.

Θεωρείτε ότι έχω υποπέσει σε παράβαση κανόνων επειδή πιστεύω ότι τα μέλη του Ψαλτολογίου που εκφράζουν απόψεις μουσικολογικές (ομολογουμένως άξιολογότατες) ή παρουσιάζουν ηχογραφήσεις τους (ωραιότατες και χρησιμότατες) δεν διέπονται από ταπεινοφροσύνη και ανιδιοτελή κίνητρα;

Δεν αισθάνομαι ότι προσβάλλω οποιονδήποτε.Οι περισσότεροι έτσι είμαστε. Ούτε του εαυτού μου εξαιρουμένου.

Πιστεύω ότι καταγράφω μια πραγματικότητα και μια αλήθεια αδιαμφισβήτητη.

Γιατί η έλλειψη ταπεινοφροσύνης και ανιδιοτέλειας να θεωρείται κάτι εξωπραγματικό. Οι περισσότεροι πιστεύω ότι αν κάνουμε μια καλή ενδοσκόπηση του εαυτού μας δεν θα διαφωνήσουμε. Ποιος από εμάς υποστηρίζει ότι είναι ταπεινός; Αυτός πρώτος θα πέσει σε υπερηφάνεια. Δηλαδή αν μας πουν ότι είμαστε αμαρτωλοί, πρέπει να προσβληθούμε;

Αν υποστήριζα το αντίθετο μάλλον αφελής και
ουρανοβάμων
θα χαρακτηριζόμουν από τους περισσοτέρους.

Τουλάχιστον από σας πάτερ και από τους άλλους ιερείς του Ψαλτολογίου, περιμένω μια πνευματική κουβέντα και μια συμβουλή για να γίνουμε οι ψάλτες καλύτεροι χριστιανοί.

Καλές οι μελέτες, οι διατριβές, οι μουσικολογικές συζητήσεις, οι περίτεχνες μουσικές εκτελέσεις και οι πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις, αλλά δεν πρέπει να μιλάμε και λίγο για τον Χριστό;

Δεν αντιλέγω ότι αν δεν υπήρχαν όλα τα παραπάνω θα είμαστε επιστημονικά και μουσικά φτωχότεροι, αλλά ποια είναι η χρυσή τομή, αν υπάρχει φυσικά;
Εδώ θέλουμε την βοήθεια εσάς των πνευματικών.
Βοηθήστε μας να γίνουμε καλύτεροι και μην αφορίζετε την αλήθεια.

Αν αντικαταστησετε το εντος της παραθεσης με το "αιθεροβαμων" :), σε γενικες γραμμες τα λετε καλα .
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αγαπητέ άσημε, δεν είναι μόνο το αξιόλογο ή όχι του υλικού που αναρτάται ή συζητείται εδώ (και όχι μόνον εδώ), αλλά και δωρεάν. Δε νομίζετε ότι είναι λίγο οξύμωρο το να λέτε ότι αυτός ο χώρος χρειάζεται περισσότερη ανιδιοτέλεια; Ξέρετε τι κόπος και μελέτη χρειάζεται γιαυτό που προσφέρεται εδώ ως δώρο στους συν-αδέλφους;

Το τι κάνει ο καθένας με την ψυχή του και με το Θεό από ένα σημείο και μετά είναι θέμα καθαρά προσωπικό, αφήστε δε που ακριβώς αυτή η διάθεση προσφοράς είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που τροφοδοτούν αυτή την τεθλασμένη πορεία προς την κατά χάριν θέωση, η οποία περνάει από τον συνάνθρωπο. Πέραν του ότι δε νομίζω οι ιερείς του forum να επιθυμούν να γίνουν διαδικτυακοί πνευματικοί για τον καθένα από εμάς.

Ουδής αναμάρτητος και με αυτό ως δεδομένο πορευόμαστε. Αν πλέον και ένα ευχαριστώ για μία πραγματικά ανιδιοτελεί προσφορά είναι πολύ, τότε τι να πω... Ας μην το λέμε (;)

Σαν ψάλτες, το διακόνημά μας είναι πάλι προς τον συνάνθρωπο. Όπως έχουμε και αλλού σχολιάσει, ακόμη και ο ένθεος ζήλος ώστε να αναδείξουμε στο λαό του Θεού με τον ορθότερο τρόπο τη λογική λατρεία, δεν είναι μικρό πράγμα, οπότε μην αποστασιοποιείτε τις μουσικές συζητήσεις από τις πνευματικές, διότι η συζήτηση σε τι μόρια θα πούμε τη μαλακή χρωματική κλίμακα μοιάζει αρκετά με το να προβληματιζόμαστε και να παραδειγματιζόμαστε από τους βίους των Αγίων. Και οι δύο μπορεί να αποδειχτούν ωφέλιμοι για την εν Χριστώ ζωή κάποιων και οι δύο μπορεί να καταλήξουν σε διαφωνίες, διαμάχες κλπ. Το ότι αλλάζει ο δρόμος, δεν σημαίνει ότι αλλάζει και ο προορισμός.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μεταξύ ιερέων και ψαλτών υπάρχει εκτός των άλλων και μια πολύ σημαντική διαφορά: Ένας ιερέας αν επιλέξει τον δρόμο της ταπεινοφροσύνης και ανιδιοτέλειας (όπως οφείλει άλλωστε κάθε χριστιανός) μπορεί να μην "απολαύσει" δόξες, τιμές, οφίκια και οικονομικές απολαβές που προσφέρουν ορισμένες ενορίες με πολλά τυχερά, αλλά τουλάχιστον θα έχει ένα μισθό εξασφαλισμένο.
Ένας ψάλτης αν ακολουθήσει την ίδια συμπεριφορά το πιο πιθανό είναι κάποια στιγμή να μείνει χωρίς στασίδι ή στην καλύτερη περίπτωση να έχει πολύ μικρές απολαβές και φυσικά να μην αναγνωριστεί ποτέ ή όποια αξία διαθέτει.
Ο ψάλτης δυστυχώς πρέπει να κάνει διαρκώς έναν αγώνα που πολλές φορές έρχεται σε αντίθεση με την χριστιανική του συνείδηση.

Αναγκάζεται να επιδιώκει γνωριμίες, αναγνώριση, διαφήμιση, χρησιμοποιώντας πολλές φορές ακόμα και αθέμιτα μέσα για να επιβιώσει.


Αν ο ψάλτης είναι ταπεινός, η αρετή αυτή δεν φτάνει για να έχει ένα αναλόγιο, ικανό να του προσφέρει την οικονομική βοήθεια, που στις μέρες μας έχει γίνει περισσότερο από ποτέ, απαραίτητη.
Έτσι λοιπόν οι περισσότεροι ψάλτες αναγκάζονται να θυσιάζουν τις χριστιανικές τους αρχές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που δεν έχουμε και τόσο καλό όνομα στον εκκλησιαστικό χώρο.

Παρ' ὅλο ποὺ τὰ 'χουμε σπάσει ἀλλοῦ, ἐδῶ συμφωνοῦμε ἀκόμη καὶ στὴ γενίκευση.

Χρειάζεται νὰ λέγονται κάποια πράγματα πέραν τῆς «εὐσέβειας» ποὺ μᾶς βολεύει ...
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Αγαπητέ άσημε, δεν είναι μόνο το αξιόλογο ή όχι του υλικού που αναρτάται ή συζητείται εδώ (και όχι μόνον εδώ), αλλά και δωρεάν. Δε νομίζετε ότι είναι λίγο οξύμωρο το να λέτε ότι αυτός ο χώρος χρειάζεται περισσότερη ανιδιοτέλεια; Ξέρετε τι κόπος και μελέτη χρειάζεται γιαυτό που προσφέρεται εδώ ως δώρο στους συν-αδέλφους;

Το τι κάνει ο καθένας με την ψυχή του και με το Θεό από ένα σημείο και μετά είναι θέμα καθαρά προσωπικό, αφήστε δε που ακριβώς αυτή η διάθεση προσφοράς είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που τροφοδοτούν αυτή την τεθλασμένη πορεία προς την κατά χάριν θέωση, η οποία περνάει από τον συνάνθρωπο. Πέραν του ότι δε νομίζω οι ιερείς του forum να επιθυμούν να γίνουν διαδικτυακοί πνευματικοί για τον καθένα από εμάς.

Ουδής αναμάρτητος και με αυτό ως δεδομένο πορευόμαστε. Αν πλέον και ένα ευχαριστώ για μία πραγματικά ανιδιοτελεί προσφορά είναι πολύ, τότε τι να πω... Ας μην το λέμε (;)

Σαν ψάλτες, το διακόνημά μας είναι πάλι προς τον συνάνθρωπο. Όπως έχουμε και αλλού σχολιάσει, ακόμη και ο ένθεος ζήλος ώστε να αναδείξουμε στο λαό του Θεού με τον ορθότερο τρόπο τη λογική λατρεία, δεν είναι μικρό πράγμα, οπότε μην αποστασιοποιείτε τις μουσικές συζητήσεις από τις πνευματικές, διότι η συζήτηση σε τι μόρια θα πούμε τη μαλακή χρωματική κλίμακα μοιάζει αρκετά με το να προβληματιζόμαστε και να παραδειγματιζόμαστε από τους βίους των Αγίων. Και οι δύο μπορεί να αποδειχτούν ωφέλιμοι για την εν Χριστώ ζωή κάποιων και οι δύο μπορεί να καταλήξουν σε διαφωνίες, διαμάχες κλπ. Το ότι αλλάζει ο δρόμος, δεν σημαίνει ότι αλλάζει και ο προορισμός.

K. Τσακίρογλου η προσφορά σας στο ψαλτολόγιο είναι τεράστια και σας ευχαριστώ για την βοήθεια που μου έχετε προσφέρει πολλές φορές με τα κείμενά σας.

Δεν είναι στις προθέσεις μου να αντιπαρατεθώ με κανέναν από σας που προσφέρετε στο ψαλτολόγιο.

Σας σέβομαι και σας εκτιμώ.

Η κουβέντα που άνοιξα είναι περισσότερο θεολογική και φιλοσοφική παρά επικριτική και ο αρχικός μου στόχος ήταν να εκφράσω την άποψή μου όσον αφορά την συμπεριφορά των ψαλτών μέσα στον εκκλησιαστικό χώρο (ως κατώτερος κλήρος), προσπαθώντας να προσεγγίσω το θέμα των κριτηρίων πρόσληψης των ψαλτών και ειδικότερα τα κριτήρια πρόσληψης σε "καλά" αναλόγια.

Δεν έχω τίποτα το μεμπτό να πω τόσο για σας όσο και για τα άλλα αξιόλογα και εκλεκτά μέλη που προσφέρουν στο φόρουμ. Εγώ προσωπικά σας θαυμάζω όλους.

Είναι λεπτό το θέμα και μπορεί εύκολα να εκτραπεί σε μια προσωπική αντιπαράθεση, κάτι που δεν θέλω να γίνει.

Αν δεν γίνομαι κατανοητός τι εννοώ, ίσως οφείλεται και στον τρόπο που εκφράζομαι, ίσως είμαι εντελώς λάθος, ίσως όμως να είναι και εντελώς λάθος αυτοί που δεν με καταλαβαίνουν.

Ας μας φωτίσει όλους ο Θεός να δούμε την πολυπόθητη αλήθεια.
 
Last edited:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Το πως αυτό:

αν οι πράξεις σας διακατέχονταν από πνεύμα ταπεινοφροσύνης και ανιδιοτέλειας, θα προσφέρατε τις πολύτιμες ομολογουμένως γνώσεις σας στη βυζαντινή μουσική στο φόρουμ ανώνυμα.

δικαιολογεί αυτό:

Ο ψάλτης δυστυχώς πρέπει να κάνει διαρκώς έναν αγώνα που πολλές φορές έρχεται σε αντίθεση με την χριστιανική του συνείδηση. [...] χρησιμοποιώντας πολλές φορές ακόμα και αθέμιτα μέσα για να επιβιώσει. [...] οι περισσότεροι ψάλτες αναγκάζονται να θυσιάζουν τις χριστιανικές τους αρχές.

φαντάζομαι ότι χρειάζομαι άλλα 11 χρόνια εμπειρίας για να το καταλάβω. :)

Συνδυάζοντας τα παραπάνω, δεν καταλαβαίνω συγκεκριμένα τα εξής:
1. Αν γράφατε επωνύμως τις απόψεις σας, αυτό θα ερχόταν σε αντίθεση με τη χριστιανική σας συνείδηση, ενώ το να κατακρίνετε τους άλλους ανώνυμα βρίσκει σύμφωνη τη συνείδησή σας; :)
2. Είναι αθέμιτο να μοιράζεται κάποιος επώνυμα τις γνώσεις ή το υλικό του με τα υπόλοιπα μέλη του φόρουμ; :)
3. Η επώνυμη ανάρτηση των απόψεών σας θα σήμαινε αυτόματα ότι θυσιάζετε τις χριστιανικές σας αρχές; :)
4. Οι ψάλτες έχουν κακό όνομα στον εκκλησιαστικό χώρο επειδή ανταλλάσσουν απόψεις στο Ψαλτολόγιο; :D

Λίγο αστεία μου φαίνεται η συζήτηση που ανοίξαμε.
Να είστε καλά.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, τα περί του τρόπου συμμετοχής του κάθε μέλους στο Ψαλτολόγιον είναι εκτός θέματος εδώ και προσωπικά δεν βλέπω σε τι μπορεί να ωφελήσουν. Τα περι επωνυμίας και ανωνυμίας έχουν συζητηθεί πολλάκις στο παρελθόν. Παρακαλώ και εγώ να μην καταλήξει το θέμα αυτό προσωπική αντιπαράθεση. Προσωπικά σχόλια σχετικά με τα κίνητρα, αρετές και πνευματική κατάσταση των μελών εντός ή εκτός του φόρουμ δεν έχουν θέση εδώ. Προτείνω να ολοκληρωθεί αυτή η παραχορδή και ο καθένας ούτως ή άλλως βγάζει τα συμπεράσματά του.

Τα περί της εκτίμησης και γενικής άποψης των ιεροψαλτών από την εκκλησιαστική και ευρύτερη κοινότητα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα σχετικό με την παρούσα συζήτηση αλλά μεγάλο και ίσως θα έπρεπε να συζητηθεί ξεχωριστά και πιό συγκεκριμένα. Το αφήνω σε σας και παραμπέμπω και στις απόψεις του Αγγέλου Βουδούρη για το επάγγελμα του ιεροψάλτου στην Πόλη στις αρχές του 20ου αιώνα. Αν κάποιος ενδιαφέρεται ας ανοίξει νέο θέμα και μεταφέρουμε από εδώ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Δεν γράφω ως δωροδότης του forum (τρομάρα μου), αλλά ως μέλος του, εδώ δεν υπάρχουν διακρίσεις, ούτε μέλη που τα χαϊδεύει η κοινότητα, αντιθέτως δε αποστασιοποιεί όσους με την πρώτη ευκαιρία διαφημίζουν τους τίτλους τους. Δεν έκλαβα τα γραφόμενά σας ως μία οποιουδήποτε είδους προσωπικής επίθεσης, τις απόψεις σχολιάζω, οπότε no problem.

Δεν είμαι ούτε και γω εναντίον κάποιας φιλοσοφικής συζήτησης, αλλά υπάρχει ειδική ενότητα γιαυτό. Κατανοώ τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς. Ως Ψαλτολόγιον όμως καταλαβαίνετε ότι μέσα και από αυτό το πρίσμα (της "ψαλτολογίας") κουβεντιάζουμε.

Προσωπικά από τα γραφόμενά σας με ξένισε (πέρα από αυτά που αφορούν την εδώ κοινότητα), το ότι κάποιοι χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα για ψαλτικές θέσεις ή αυτοπροβολή. Εάν φυσικά η συζήτηση και η ομάδα των συντονιστών το επιτρέπουν, θα ήθελα να μας αναπτύξετε σε τι ακριβώς μέσα αναφέρεστε.
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Κ. Σουλδάτε,
αναφέρθηκα σε σας προσωπικά όχι με σκοπό να σας επικρίνω, αλλά προσπάθησα χρησιμοποιώντας το δικό σας παράδειγμα (εκ των υστέρων καταλαβαίνω ότι συνετότερο θα ήταν να μιλούσα γενικά) για να στηρίξω το επιχείρημά μου περί έλλειψης ταπεινοφροσύνης στον ιεροψαλτικό κόσμο, ο οποίος αποτελεί και την πλειονότητα των μελών του Ψαλτολογίου.

Δεν έχω την πρόθεση να κάνω τον δάσκαλο στα μέλη του φόρουμ. Μια πραγματικότητα προσπάθησα να καταγράψω (ότι δηλαδή οι περισσότεροι ψάλτες δεν είμαστε ταπεινοί και ανιδιοτελείς) και επειδή εσείς διαφωνήσατε (με επιθετική διάθεση και μάλλον ειρωνευόμενος την άποψή μου), θέλησα (προφανώς όχι εκδικιτικά) να στηρίξω περισσότερο την άποψή μου, χρησιμοποιώντας παράδειγμα.

Από κει και πέρα πιστεύω ότι η συζήτηση έχει ξεφύγει από τον αρχικό της στόχο και ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί, έτοιμη να μετατραπεί σε προσωπική αντιπαράθεση.

Το σκεπτικό μου δεν είναι επικριτικό για κανέναν , και σχετίζεται με την ρήση του Ευαγγελίου : «σου δε ποιούντος έλεημοσύνην μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου» (Ματθ. 6,3) καθώς και αυτή «Πάντα δε τα έργα αυτών ποιούσι προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις» (Ματ. 23,5). Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.

Κατά τα άλλα σχύει και για σας η ίδια απάντηση που έδωσα στο μύνημα του κ. Τσακίρογλου.

Και επαναλαμβάνω το εξής: χωρίς τις προσφορές ανθρώπων όπως εσείς και ο κ. Τσακίρογλου το Ψαλτολόγιο θα ήταν φτωχότερο.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
.... το επιχείρημά μου περί έλλειψης ταπεινοφροσύνης στον ιεροψαλτικό κόσμο, ο οποίος αποτελεί και την πλειονότητα των μελών του Ψαλτολογίου.

Δεν έχω την πρόθεση να κάνω τον δάσκαλο στα μέλη του φόρουμ. Μια πραγματικότητα προσπάθησα να καταγράψω (ότι δηλαδή οι περισσότεροι ψάλτες δεν είμαστε ταπεινοί και ανιδιοτελείς) ...
Το σκεπτικό μου δεν είναι επικριτικό για κανέναν , και σχετίζεται με την ρήση του Ευαγγελίου : «σου δε ποιούντος έλεημοσύνην μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου» (Ματθ. 6,3) καθώς και αυτή «Πάντα δε τα έργα αυτών ποιούσι προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις» (Ματ. 23,5). Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο....

Επειδή στο γράφουν τόσοι, αλλά εσύ δεν εννοείς να το καταλάβεις .....

[Σημείωμα συντονιστή] .... Προσωπικά σχόλια σχετικά με τα κίνητρα, αρετές και πνευματική κατάσταση των μελών εντός ή εκτός του φόρουμ δεν έχουν θέση εδώ. ......

Αφού εσύ επιμένεις να ασχολείσαι με το τι έχει κανείς μέσα στην καρδιά του και να κάνεις ακολούθως επικριτικά σχόλια γιατί απορείς, που
... η συζήτηση έχει ξεφύγει από τον αρχικό της στόχο και ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί, έτοιμη να μετατραπεί σε προσωπική αντιπαράθεση....
Εσύ το προκαλείς, αν δεν το επιζητείς.
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Κ. Λευκόπουλε

Αν από όλα όσα έχω γράψει, εσείς καταλάβατε αυτά, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Δυστυχώς είστε αρνητικά προκατειλημμένος.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
....Αν από όλα όσα έχω γράψει, εσείς καταλάβατε αυτά, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. ....

Εσύ ο ίδιος είπες
Αν δεν γίνομαι κατανοητός τι εννοώ, ίσως οφείλεται και στον τρόπο που εκφράζομαι, ίσως είμαι εντελώς λάθος, ίσως όμως να είναι και εντελώς λάθος αυτοί που δεν με καταλαβαίνουν.

Όπως και νάχει, υπάρχει πρόβλημα κατανόησης. Να είσαι λοιπόν πιο ξεκάθαρος για να μπορούμε να συννενοούμαστε και να μη παρεξηγούμαστε.
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Όπως και νάχει, υπάρχει πρόβλημα κατανόησης. Να είσαι λοιπόν πιο ξεκάθαρος για να μπορούμε να συννενοούμαστε και να μη παρεξηγούμαστε.

Εγώ είπα:
"Αν δεν γίνομαι κατανοητός τι εννοώ, ίσως οφείλεται και στον τρόπο που εκφράζομαι, ίσως είμαι εντελώς λάθος, ίσως όμως να είναι και εντελώς λάθος αυτοί που δεν με καταλαβαίνουν."
 
Εγώ είπα:
"Αν δεν γίνομαι κατανοητός τι εννοώ, ίσως οφείλεται και στον τρόπο που εκφράζομαι, ίσως είμαι εντελώς λάθος, ίσως όμως να είναι και εντελώς λάθος αυτοί που δεν με καταλαβαίνουν."

... είναι δηλαδή αυτό που λέει ο λαός ," ή ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζω " .....
Και την υπογραμμίζετε την άποψή σας , πράγμα που σημαίνει ότι εμμένετε σε αυτό .
Μάλλον εσάς πρέπει να σας προβληματίσει το γεγονός , γιατί δεν είναι το μόνο
θέμα που "δεν σας καταλαβαίνουν"...
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
... είναι δηλαδή αυτό που λέει ο λαός ," ή ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζω " .....
Και την υπογραμμίζετε την άποψή σας , πράγμα που σημαίνει ότι εμμένετε σε αυτό .
Μάλλον εσάς πρέπει να σας προβληματίσει το γεγονός , γιατί δεν είναι το μόνο
θέμα που "δεν σας καταλαβαίνουν"...

Ο λόγος που υπογράμμισα ήταν για να υπενθυμίσω στον κ. Λευκόπουλο ότι υπάρχει κατά τη γνώμη μου ΚΑΙ αυτή η περίπτωση ως πιθανή αιτία έλλειψης αλληλοκατανόησης.

Όσο για την συμβουλή σας περί "προβληματισμού" σας διαβεβαιώ ότι την έχω ως αρχή στη ζωή μου, σε υπερθετικό βαθμό μάλιστα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κατηγορούμαι για υπερβολική μετριοπάθεια.
 
Όσο για την συμβουλή σας περί "προβληματισμού" σας διαβεβαιώ ότι την έχω ως αρχή στη ζωή μου, σε υπερθετικό βαθμό μάλιστα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κατηγορούμαι για υπερβολική μετριοπάθεια.

Σας τιμάει αυτό και μπράβο σας .
Μόνο που μέχρι σήμερα δεν σας έχει "βγει" αυτό στο Ψαλτολόγιο.....
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Σας τιμάει αυτό και μπράβο σας .
Μόνο που μέχρι σήμερα δεν σας έχει "βγει" αυτό στο Ψαλτολόγιο.....

Η κουβέντα έγινε εντελώς προσωπική. Επιτρέψτε μου να αποσυρθώ από τη συζήτηση, δεδομένου ότι δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τα μέλη του φόρουμ.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Δεν γράφω ως δωροδότης του forum (τρομάρα μου), αλλά ως μέλος του, εδώ δεν υπάρχουν διακρίσεις, ούτε μέλη που τα χαϊδεύει η κοινότητα, αντιθέτως δε αποστασιοποιεί όσους με την πρώτη ευκαιρία διαφημίζουν τους τίτλους τους. Δεν έκλαβα τα γραφόμενά σας ως μία οποιουδήποτε είδους προσωπικής επίθεσης, τις απόψεις σχολιάζω, οπότε no problem.

Δεν είμαι ούτε και γω εναντίον κάποιας φιλοσοφικής συζήτησης, αλλά υπάρχει ειδική ενότητα γιαυτό. Κατανοώ τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς. Ως Ψαλτολόγιον όμως καταλαβαίνετε ότι μέσα και από αυτό το πρίσμα (της "ψαλτολογίας") κουβεντιάζουμε.

Προσωπικά από τα γραφόμενά σας με ξένισε (πέρα από αυτά που αφορούν την εδώ κοινότητα), το ότι κάποιοι χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα για ψαλτικές θέσεις ή αυτοπροβολή. Εάν φυσικά η συζήτηση και η ομάδα των συντονιστών το επιτρέπουν, θα ήθελα να μας αναπτύξετε σε τι ακριβώς μέσα αναφέρεστε.

Εμενα παλι με ξενισε το οτι σας ξενισε η συγκεκριμενη τοποθετηση . Δεν ξερω τι εμπειριες εχετε απο το μερος που ζειτε , αλλα στην πολη του Πρωτοκλητου εχουν γινει σημεια και τερατα . Το γεγονος οτι ειμαι επωνυμος (στο φορουμ εννοω :) ) , αλλα και η συνολικη μου φιλοσοφια , δεν μου επιτρεπουν να γινω πιο αναλυτικος . Ευελπιστω οτι θα μας διαβασει καποιος ανωνυμος συμπολιτης μου (που σιγουρα υπαρχει ) και ισως να μας πει περισσοτερα ......
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Μην ανησυχείτε άσημε φίλε. Ούτε προσωπικά το έχω πάρει ούτε σας επιτίθεμαι ούτε σας ειρωνεύομαι. Ο γραπτός λόγος εύκολα παρεξηγείται.

Απλά δε θεωρώ ότι η έλλειψη ταπεινοφροσύνης ή αλλιώς το προσωπικό "ψώνιο" του καθενός αποτελεί αθέμιτο μέσο και σας ζήτω να τεκμηριώσετε ή να αποσύρετε την ασταθή γενίκευσή σας που προσβάλλει τους πάντες.
 
Last edited:

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Απλά δε θεωρώ ότι η έλλειψη ταπεινοφροσύνης ή αλλιώς το προσωπικό ψώνιο του καθενός αποτελεί αθέμιτο μέσο και σας ζήτω να τεκμηριώσετε ή να αποσύρετε την ασταθή γενίκευση σας που προσβάλλει τους πάντες.

Πρόκειται για παρανόηση για την οποία μπορεί να φταίω κι εγώ.

Και φυσικά δεν είχα στο μυαλό μου αυτά που αναφέρεστε όταν μιλούσα για αθέμιτα μέσα.
 
Top