Ηλεκτρονικό Αναλόγιο

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Καλημερα φιλε chanende.θελω να απευθυνω μια ερωτηση και σε σενα και σε ολους τους συναδελφους.σας αρεσει η εικονα του υπολογιστη επανω στην Αγια Τραπεζα;

Οὕτε κρύο οὕτε ζέστη, ἀντί νὰ διαβάζει ἀπὸ βιβλίο διαβάζει ἀπὸ ἠλεκτρονικό βιβλίο, ἐ καί; Ποιὸ τὸ πρόβλημα; Τὶς εὐχὲς διαβάζει ὁ λειτουργὸς, δὲν βλέπει τσόντες ...

Νὰ ἀπευθύνω λοιπὸν κι ἐγώ μιὰ ἐρώτηση. Σᾶς ἀρέσει ἡ εἰκόνα τῶν μικροφώνων ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης;
 

Attachments

  • 1325259365_219949777_1---MIK-.jpg
    1325259365_219949777_1---MIK-.jpg
    40.8 KB · Views: 24

L.M

Μέλος

Οὕτε κρύο οὕτε ζέστη, ἀντί νὰ διαβάζει ἀπὸ βιβλίο διαβάζει ἀπὸ ἠλεκτρονικό βιβλίο, ἐ καί; Ποιὸ τὸ πρόβλημα; Τὶς εὐχὲς διαβάζει ὁ λειτουργὸς, δὲν βλέπει τσόντες ...

Νὰ ἀπευθύνω λοιπὸν κι ἐγώ μιὰ ἐρώτηση. Σᾶς ἀρέσει ἡ εἰκόνα τῶν μικροφώνων ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης;

Φυσικα και δεν μου αρεσει.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Καλημερα φιλε chanende.θελω να απευθυνω μια ερωτηση και σε σενα και σε ολους τους συναδελφους.σας αρεσει η εικονα του υπολογιστη επανω στην Αγια Τραπεζα;
Αντιθέσεις αισθητικές και μη υπάρχουν παντού γύρω μας. Ας αναφέρω άλλη μία. Σε πανηγυρίζοντα Ναό ο όποιος καλεσμένος Επίσκοπος κηρύττει για την οικονομική κρίση και για την συμπαράσταση της Εκκλησίας στους πληγέντες από αυτήν. Αμέσως μετά τη Θ. Λειτουργία, ακολουθεί δεξίωση σε πολυτελή αίθουσα με ανάλογα εδέσματα για λίγους και εκλεκτούς, πριν ο Επίσκοπος μπει στο πολυτελές αυτοκίνητό του (υπηρεσιακό μεν, αλλά αυτό το κάνει λιγότερο προκλητικό;) αναχωρόντας. Υπάρχει η αισθητική (εκκλησιαστική και άλλες), το feng shui, η μόδα και η χρηστικότητα. Ο καθένας δίνει σε κάθε κομμάτι του περιβάλλοντος την ονομασία που τον βολεύει.
 

L.M

Μέλος

Οὕτε κρύο οὕτε ζέστη, ἀντί νὰ διαβάζει ἀπὸ βιβλίο διαβάζει ἀπὸ ἠλεκτρονικό βιβλίο, ἐ καί; Ποιὸ τὸ πρόβλημα; Τὶς εὐχὲς διαβάζει ὁ λειτουργὸς, δὲν βλέπει τσόντες ...

Νὰ ἀπευθύνω λοιπὸν κι ἐγώ μιὰ ἐρώτηση. Σᾶς ἀρέσει ἡ εἰκόνα τῶν μικροφώνων ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης;

Τα laptop και τα μικροφωνα κτλ προαναφερομενα ηλεκτρονικα ειναι συμφωνα με την παραδοση της εκκλησιας;Οσο για το σχολειο περι του τι θα διαβαζει ο ιερεας.....δεν θελω να σχολιασω κατι.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς

Οὕτε κρύο οὕτε ζέστη, ἀντί νὰ διαβάζει ἀπὸ βιβλίο διαβάζει ἀπὸ ἠλεκτρονικό βιβλίο, ἐ καί; Ποιὸ τὸ πρόβλημα; Τὶς εὐχὲς διαβάζει ὁ λειτουργὸς, δὲν βλέπει τσόντες ...

Νὰ ἀπευθύνω λοιπὸν κι ἐγώ μιὰ ἐρώτηση. Σᾶς ἀρέσει ἡ εἰκόνα τῶν μικροφώνων ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης;

Τα laptop και τα μικροφωνα κτλ προαναφερομενα ηλεκτρονικα ειναι συμφωνα με την παραδοση της εκκλησιας;


κάθε εποχή χρησιμοποιεί τα δικά της τεχνικά μέσα!
Στη Μονή της Χώρας υπάρχουν σε πολλά σημεία του Ναού λαγίνια εντοιχισμένα και χτισμένα ανάποδα, για ενίσχυση της φωνής! Αυτά είχαν, αυτά έβαζαν...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τα laptop και τα μικροφωνα κτλ προαναφερομενα ηλεκτρονικα ειναι συμφωνα με την παραδοση της εκκλησιας;....

Πρῶτον, δὲν εἶναι λαπτοπ ἀλλὰ ἕνα διακριτικότατο ταμπλετ.

Χωρὶς μικρόφωνα, ἕνας ψάλτης μόνος του μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει θὰ εἶχε αὐτοκτονήσει ... :rolleyes:

Οἱ κώδικες, δηλαδὴ τὰ σημερινὰ δεμένα βιβλια εἶναι σύμφωνα με την παράδοση τῆς Ἐκκλησίας; Διότι κατὰ τοὺς ἀποστολικοὺς καὶ πρωτοβυζαντινοὺς χρόνους χρησιμοποιούσαν εἰλητάρια.
 

L.M

Μέλος
κάθε εποχή χρησιμοποιεί τα δικά της τεχνικά μέσα!
Στη Μονή της Χώρας υπάρχουν σε πολλά σημεία του Ναού λαγίνια εντοιχισμένα και χτισμένα ανάποδα, για ενίσχυση της φωνής! Αυτά είχαν, αυτά έβαζαν...

Σε προηγουμενο ναο στον οποιο εψαλλα ειχαν και εκει λαγινια.το ευχαριστιοταν η ψυχη μου το εκει ψαλσιμο.

Υ.Γ:Συμφωνω με το μηνυμα σου.
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ευκολία μεν το ipod αλλά κάπου χαλάει όλη αυτήν την ευκολία.Διότι άλλο να βλέπεις στο ψαλτήρι τα βιβλία(πολλες φορές πολλά).και άλλο εναν υπολογιστη.Θέλει πολύ κουβέντα αυτό.
 
Καλημερα φιλε chanende.θελω να απευθυνω μια ερωτηση και σε σενα και σε ολους τους συναδελφους.σας αρεσει η εικονα του υπολογιστη επανω στην Αγια Τραπεζα;

Εμένα δεν μου αρέσει ούτε η εικόνα του ευχολογίου πάνω στην αγία τράπεζα ούτε της μίτρας ούτε των μικροφώνων, δεδομένου ότι πάνω στην αγία τράπεζα τελούνται τα φρικτά μυστήρια. Είναι όμως θέμα τοπικής παράδοσης. Στη ρωσσική Εκκλησία το ευχολόγιο δεν τίθεται επί της αγίας τραπέζης (νομίζω ούτε καν το ιερό Ευαγγέλιο), αλλά το κρατά ένας υπηρέτης (υποδιάκονος - διάκονος· δε γνωρίζω ακριβώς) και ο λειτουργός διαβάζει τις ευχές. Κάλλιστα λοιπόν ο υπηρέτης θα μπορούσε να βαστάει το τάμπλετ.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
.... ούτε της μίτρας ....
Στη ρωσσική Εκκλησία το ευχολόγιο δεν τίθεται επί της αγίας τραπέζης (νομίζω ούτε καν το ιερό Ευαγγέλιο),

Μη λέμε ό,τι θέλουμε! Η λειτουργική θέση του Ευαγγελίου είναι επί της Αγίας Τραπέζης!!! είναι το κυριότερο Σύμβολο του Χριστού μας.
Δε νοείται Αγ. Τράπεζα χωρίς Ευαγγέλιο...!
Και λειτουργούντος Επισκόπου η θέση της Μίτρας είναι επίσης [λειτουργικά] εκεί!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Και λειτουργούντος Επισκόπου η θέση της Μίτρας είναι επίσης [λειτουργικά] εκεί!
Προβλέπεται αυτό από κάπου; Στο Αρχιερατικό δεν παρατηρώ κάποια αναφορά στην ιεροποίηση των βασιλικών συμβόλων. Μάλιστα έμαθα πολύ πρόσφατα ότι σε συνοδική Θ. Λειτουργία η Αγία τράπεζα σε κάποια συγκεκριμένη στιγμή είχε γίνει δειγματολόγιο από Μήτρες, οι οποίες σε παράταξη έπιαναν το μισό περίπου εμβαδόν της. Και τότε ένας εκ των Αρχιερέων βαθύς μάλιστα γνώστης της τάξεως, συννενοημένος με έναν εκ των Διακόνων, άρχισε να τις πιάνει δύο δύο από τους Σταυρούς στην κορυφή τους και να τις εναποθέτουν πάνω σε κάποιο ντουλάπι του Ιερού, χωρίς φυσικά να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από κανέναν. Απ' όσο ξέρω η Αγία Τράπεζα δεν είναι ακουμπιστήρι για οτιδήποτε πέρα από όσα βρίσκονται πάνω της συνεχώς και τα σκεύη με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Προβλέπεται αυτό από κάπου; Στο Αρχιερατικό δεν παρατηρώ κάποια αναφορά στην ιεροποίηση των βασιλικών συμβόλων. Μάλιστα έμαθα πολύ πρόσφατα ότι σε συνοδική Θ. Λειτουργία η Αγία τράπεζα σε κάποια συγκεκριμένη στιγμή είχε γίνει δειγματολόγιο από Μήτρες, οι οποίες σε παράταξη έπιαναν το μισό περίπου εμβαδόν της. Και τότε ένας εκ των Αρχιερέων βαθύς μάλιστα γνώστης της τάξεως, συννενοημένος με έναν εκ των Διακόνων, άρχισε να τις πιάνει δύο δύο από τους Σταυρούς στην κορυφή τους και να τις εναποθέτουν πάνω σε κάποιο ντουλάπι του Ιερού, χωρίς φυσικά να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από κανέναν. Απ' όσο ξέρω η Αγία Τράπεζα δεν είναι ακουμπιστήρι για οτιδήποτε πέρα από όσα βρίσκονται πάνω της συνεχώς και τα σκεύη με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.

1) δεν μπαίνουν ΟΛΕΣ οι Μίτρες στην Αγ. Τράπεζα, κανονικά μόνο του Πρώτου τη τάξει.
[ας μην ξεχνάμε ότι αρχικά ΕΝΑΣ μόνο φορούσε Μίτρα: ο Οικουμενικός Πατριάρχης και μόνο! μετά παράγινε το... κακό]

2) και κατά την Ένδυση του [πρώτου τη τάξει] Αρχιερέως μετά τον αρχαίο πολυχρονισμό "Τον Δεσπότην", τα Άμφια για να ενδυθεί, παίρνονται απ' την Αγ. Τράπεζα όπου έχουν εναποτεθεί εκεί νωρίτερα υπό Διακόνου
 
Last edited:
Μη λέμε ό,τι θέλουμε! Η λειτουργική θέση του Ευαγγελίου είναι επί της Αγίας Τραπέζης!!! είναι το κυριότερο Σύμβολο του Χριστού μας.
Δε νοείται Αγ. Τράπεζα χωρίς Ευαγγέλιο...!

Συμφωνώ μαζί σας για το συμβολισμό και αυτή είναι η σύγχρονη πρακτική που γνωρίζω. Ωστόσο, δεν γράφω ό,τι θέλω:( Και αυτό που είχα δει ήταν παρατραπέζιο ανατολικά (και ως συνέχεια) της αγίας τραπέζης οπού εκεί βρισκόταν το Ευαγγέλιο σε όρθια θέση με τα εξαπτέρυγα και τα φανάρια. Δυστυχώς δεν βρίσκω το βίντεο. Έψαξα λίγο το διαδίκτυο, αλλά δεν κατάφερα να το βρω (ούτε καν τον υπηρέτη που βαστάει το λειτουργικό βιβλίο).
 

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
Στον πατριαρχικό ναό της Κων/πόλεως η μήτρα και τα άμφια του πατριάρχη τοποθετούνται σε βοηθητικό τραπέζι.

Στη ρωσσική Εκκλησία το ευχολόγιο δεν τίθεται επί της αγίας τραπέζης (νομίζω ούτε καν το ιερό Ευαγγέλιο), αλλά το κρατά ένας υπηρέτης (υποδιάκονος - διάκονος· δε γνωρίζω ακριβώς) και ο λειτουργός διαβάζει τις ευχές. Κάλλιστα λοιπόν ο υπηρέτης θα μπορούσε να βαστάει το τάμπλετ.

Στη Ρωσική εκκλησία το ευαγγέλιο τίθεται επί της αγίας τραπέζης, αλλά όχι τα λειτουργικά βιβλία, όπως σωστά παρατηρήσατε.

Η άποψη μου σχετικά με το αρχικό θέμα είναι πως η χρήση της τεχνολογίας κατά τη λατρεία προφανώς δεν είναι μεμπτή. Θα πρέπει να όμως γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και διακριτικότητα ώστε να μην αποσπά την προσοχή ή γίνεται θέμα όπως εδώ :rolleyes:. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο διακριτικός τρόπος με τον οποίο είναι τοποθετημένα τα μικρόφωνα στον πατριαρχικό ναό της Κων/πόλεως.
 
Last edited:
Στη Ρωσική εκκλησία το ευαγγέλιο τίθεται επί της αγίας τραπέζης, αλλά όχι τα λειτουργικά βιβλία, όπως σωστά παρατηρήσατε.

Ευχαριστώ για τα βίντεο. Στο 24'30" *της ρωσικής λειτουργίας φαίνεται ότι το Ευαγγέλιο είναι τοποθετημένο (όπως και το αρτοφόριο, και οι κανδήλες) σε παρατραπέζιο (προέκταση της αγίας τράπεζας προς ανατολάς) σε όρθια θέση. Τώρα δεν ξέρω αν αυτή η λεπτομέρεια που δεν κατάφερα να εντοπίσω σε λειτουργίες άλλων ρωσικών ναών έχει κάποια λειτουργική σημασία για τους Ρώσσους ή είναι πρακτικοί οι λόγοι.

Επί του θέματος, αυτό που ήθελα να μείνει, είναι ότι αν σκανδαλίζει αισθητικά η εναπόθεση του τάμπλετ επί της αγίας τραπέζης κάλλιστα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα αναλόγιο ή ένας βοηθός να το βαστάει ανά χείρας. Όπως σωστά τονίσατε είναι θέμα διάκρισης.

*Στο 29'40" φαίνεται ακόμα καλύτερα.
 
Last edited:

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
Πάντως, δε νομίζω ότι το πρόβλημα είναι εάν ακουμπάει το tablet στην αγία τράπεζα ή όχι. Δεν είναι μιαρότερο το ηλεκτρονικό βιβλίο από το έντυπο και εφόσον ακουμπά κανείς το έντυπο ας ακουμπήσει και το ηλεκτρονικό. Άλλωστε, όπως έγραψε ο domesticus, στην αγία τράπεζα ακουμπούν και τα μικρόφωνα κάτι που δε φαίνεται να ενοχλεί.

Δεν είμαι όμως σίγουρος εάν η χρήση του tablet εξυπηρετεί το σκοπό της λατρείας, καθώς όπως φαίνεται από εδώ, όταν χρησιμοποιείται με εμφανή τρόπο αποσπά την προσοχή και μπορεί να καταντήσει ανέκδοτο :). Επίσης, δε μου είναι προφανές το πλεονέκτημα που προσέφερε η χρήση του tablet στο εν λόγω στο μυστήριο εφόσον και βαρύτερο είναι, αλλά και μεγαλύτερο σε μέγεθος από το αντίστοιχο έντυπο βιβλιαράκι :rolleyes:.

Για τον παραπάνω λόγο, πιστεύω πως εάν κάποιος έχει την ανάγκη να το χρησιμοποιήσει ας το κάνει ως λύση ανάγκης, αλλα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσοχή και διακριτικότητα, σύμφωνα με το "ἵνα μὴ τὸν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω".
 

sazaklis

Νέο μέλος
Καλησπέρα σας. εχτές εγκατέστησα στο ipad μου το Δραμινό Ψαλτήριον.
Θέλω να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους εμπ[νευστές και δημιουργούς του.
έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. μακλαρι να βρει ανταπόκριση και να μακάρι όπως το ψαλτολόγιο να γίνει ένα ανοικτό φόρουμ οπου όλοι θα μπορούν να προσθέτουν βελτιώσεις.
Όσον αφορά τη διαμάχη που έχει προκύψει για τα ipad και το αναλόγιο, τα πράγματα είναι πολύ απλά.
η τεχνολογία μας παρέχει ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ εργαλείο να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας.
κανείς δεν μας υποχρεώνει να το χρησιμοποιήσουμε ούτε θα μας κατηγορήσουν αν δεν το υιοθετήσουμε.
υπάρχει απόλυτη ελευθερία έκφρασης και χρήσης της τεχνολογίας.
όπως για ένα κομμάτι δύο άνθρωποι μπορεί να διαλέξουν διαφορετικές υλοποιήσεις / παραλλαγές από ένα δάσκαλο ή έναν άλλον έτσι είναι και η τεχνοπλογία.
το να αφορίζουμε κάποιες καταστάσεις είναι αθέμιτο και τελείως λαθεμένο και ακόμα χειρότερα όταν γίνεται σε καταστάσεις που έχουμε ελλειπή γνώση του θέματος.
κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει την ελεύθερη ανταλλαγή ιδεών και θέσεων
όλες οι προσπάθειες είναι καλές και ευλογημένες.
 
Όσον αφορά στη διακριτικότητα, η παρακάτω θήκη τύπου βιβλίου προσφέρει ικανοποιητικό καμουφλάζ. Το είδα σήμερα από τον ιερέα της ενορίας μου, και δεν κατάλαβα ότι περιείχε ipad, παρά μόνο εκ των υστέρων.

BookBook-Hard-Leather-iPad-Case.jpg
 
Όλα καλά κι ωραία , αλλά ας σφυγμομετρήσουμε και αντιδράσεις του κόσμου.
Αρκετοί γνωστοί , φίλοι και συνάδελφοι , επειδή ξέρουν ότι ασχολούμαι με τα ψαλτικά , μου διηγήθηκαν δικές τους εμπειρίες , όπου παραβρέθηκαν σε μυστήρια ως καλεσμένοι και ο ιερέας χρησιμοποιούσε i pad , tablet pc , i phone , ή e- book ....
οι αντιδράσεις δεν ήταν και οι καλύτερες .
Τα σχόλια ήταν μάλλον ειρωνικά , καυστικά και εμπεριείχαν και έναν σκεπτικισμό - προβληματισμό , αν με την σύγχρονη οικονομική συγκυρία της χώρας , συνάδει η εικόνα αυτή των λειτουργούντων ιερέων με ακριβά (κατά κανόνα ) ηλεκτρονικά εξαρτήματα ανά χείρας .
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Όλα καλά κι ωραία , αλλά ας σφυγμομετρήσουμε και αντιδράσεις του κόσμου.
Αρκετοί γνωστοί , φίλοι και συνάδελφοι , επειδή ξέρουν ότι ασχολούμαι με τα ψαλτικά , μου διηγήθηκαν δικές τους εμπειρίες , όπου παραβρέθηκαν σε μυστήρια ως καλεσμένοι και ο ιερέας χρησιμοποιούσε i pad , tablet pc , i phone , ή e- book ....
οι αντιδράσεις δεν ήταν και οι καλύτερες .
Τα σχόλια ήταν μάλλον ειρωνικά , καυστικά και εμπεριείχαν και έναν σκεπτικισμό - προβληματισμό , αν με την σύγχρονη οικονομική συγκυρία της χώρας , συνάδει η εικόνα αυτή των λειτουργούντων ιερέων με ακριβά (κατά κανόνα ) ηλεκτρονικά εξαρτήματα ανά χείρας .

Μήπως νὰ ρωτούσαμε πόσο κάνει καὶ ἡ συνολικὴ ὀργάνωση τῶν παραπάνω μυστηρίων ἀπὸ οἰκονομικῆς πλευρᾶς καὶ μάλιστα σὲ περίοδο κρίσης;

Τὰ ποσὰ παραμένουν δυσθεώρητα καὶ εἶναι ἐξαιρετικὰ ὑποκριτικὸ τὰ ἐν λόγω σχόλια, ὅταν διατίθενται χιλιάδες εὐρώ γιὰ ἕνα βράδυ ...

Ἀλλὰ εἴπαμε ὅταν στὴν Ἑλλάδα οἱ περισσότεροι ἄνω τῶν 50 εἶναι ψηφιακὰ ἀναλφάβητοι καὶ τεχνοφοβικοὶ, τὶ ἄλλο θὰ ἀκούσεις;
 
Last edited:
Top