Δύναμις-Όσοι εις Χριστόν-Α΄ μετά του αγια

κλιτόν

Active member
Καλά Χριστούγεννα και σε εσάς και ευχαριστούμε!

Ήθελα να σας ρωτήσω παρακαλώ για ποιο λόγο αναφέρετε ότι το μέλος είναι πρώτος ήχος συνδεδεμένος μετά του άγια. Ερωτώ διότι παρατηρώ ότι το μέλος ενδιατρίβει κυρίως στον άγια και στον πλάγιο του (πλ.δ΄ ΝΗ), αφιερώνοντας ολίγα τινά στον έσω α΄ ήχο και στον τρίφωνό του στην κατάληξη. Με άλλα λόγια θέλω να πω: μπορούμε να πάρουμε π.χ. το χερουβικό της εβδομάδος του Πέτρου σε άγια και προσθέτοντας μία γραμμή πρώτου ήχου στην αρχή και μια στο τέλος να το ονομάσουμε ήχο πρώτο μετά του άγια; Το παράδειγμα του χερουβικού δεν είναι το καλύτερο, το παραθέτω όμως για να σας δώσω να καταλάβετε τι εννοώ.

Σας ευχαριστώ για τον κόπο σας και συγχωρέστε την άγνοιά μου εάν σφάλω.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Το «μετά του αγια» το έβαλα βασικά απλώς ως τίτλο προς διάκρισιν από άλλες συνθέσεις μου του «¨Οσοι εις Χριστόν».
Μπορεί να εμφανίζεται 'ως κάτι περίεργο, το εμπνεύστηκα όμως από την πορεία παλαιοτέρων (15ου αι) εκδοχών. Η πτώση στον πλ. Δ΄ στο «ενεδύσασθε» υπάρχει στις περισσότερες παλαιές εκδοχές. Μάλλον ο Κορώνης το 'αλλαξε και το κατέληξε στον Βαρύ Ζω. Και το λεγόμενο «αρχαίον» που γνωρίζουμε εμείς σήμερα στο Νη καταλήγει εκεί (βλ. Πανδέκτη Δ΄, 45-46) και οι νεώτεροι το διασκεύασαν να πάει στο Ζω.
Το πέρασμα στον Α΄ από τον πλ. Δ΄ στο «ενεδύσασθε» γίνεται μέσω του Γα και στα παλαιά μέλη (βλ. και το λεγόμενο «αρχαίον»).
Επίσης, και στο «εβαπτίσθητε» εμφανίζεται στα παλαιά συχνά η πτώση στο Νη, έστω κι άν δεν γίνευαι πλήρης κατάληξη εκεί.
Ο αγια Δι είναι ένας ήχος που θα μπορούσε ούτως ή άλλως να χρησιμοποιηθεί ως τμήμα μιας αργής σύνθεσης του «Όσοι εις Χριστόν».

Σκέφτηκα να συνδυάσω όλα αυτά, με έμφαση στον αγια, και προέκυψε η παρούσα σύνθεση.

[Ένα σύντομο παλαιό:]
 

Attachments

  • Όσοι εις Χριστόν-κοινόν.PNG
    Όσοι εις Χριστόν-κοινόν.PNG
    184.7 KB · Views: 52

κλιτόν

Active member
Σας ευχαριστώ πολύ, σήμερα το είδα. Καλό υπόλοιπο εορτών και καλές συνθέσεις γενικότερα!
 
Top