έχει και Τη υπέρμαχω... σε Βαρύ
Νομίζω ότι στη προσφάτως εκδοθείσα Αθωνική Ανθολογία έχει ένα Μακάριος ανήρ σε Β' ήχο. Μήπως είναι το ίδιο; Μπορεί να το δει κανείς;Το ίδιο χειρόγραφο έχει και ένα Μακάριος ανήρ του αγνωστου συνθετη... σε ήχο B'
Κεκραγάρια σύντομα* καθημερινά, Αντωνίου ιερέως (fol. 223r ff.).
* Από τη εξήγηση του K. Φωτόπουλου φαίνονται να είναι... αργά.
Παρατηρησα επίσης ότι σύμφωνα με τον γραφέα του κώδικα και τα κεκραγαρια του Μπαλασίου είναι "σύντομα και εκκλησιακά", αλλά όταν βλέπω τη εξήγηση του Ιωάσαφ Διονυσιάτου
Και τα αγιορείτικα σύντομα επιγράφονται. Αλλά και τα του Ιακώβου χαρακτηρίζονται ως συντετμημένα. Μάλλον με τα του Δαμασκινού τα συγκρίνουν.Είναι όντως αργά η υπάρχει μήπως δυνατότητα συντομότερης εξήγησης (Λαοσυνάκτα; );
Και τα αγιορείτικα σύντομα επιγράφονται. Αλλά και τα του Ιακώβου χαρακτηρίζονται ως συντετμημένα. Μάλλον με τα του Δαμασκινού τα συγκρίνουν.
Αυτό που λέτε για τα κεκραγαρια του Ιακώβου αυτό μπορώ να καταλαβαίνω. Τα του Μπαλασίου όμως δεν έχουν σχέση με τα του "Δαμασκηνού" και δε νομίζω πως είναι μικρότερα, βλ. λ.χ. κεκραγαριο σε Βαρύ. Εκτος αν υπάρχει κάποια άλλη σειρά που δεν αυτή που έχει Πανδεκτη (πάντως οι μαρτυρίες συμπίπτουν).
Συμφωνώ ότι του Μπαλασίου είναι μεγάλα (ίσως εξίσου με του Δαμασκηνού).
Αλλά δείτε τα του Ιακώβου που σε κάποια εποχή εθεωρούντο συντμήσεις (ή συντετμημένα ή σύντομα). Ας πεί κανείς σήμερα ότι του Ιακώβου είναι σύντομα. Θα τον φάνε.:wink:. Σε κάποια άλλη εποχή, όμως, αυτά (τα του Ιακώβου) εθεωρούντο σύντομα. Έτσι και τα κεκραγάρια του Αντωνίου,που ζεί λίγο πριν τον Ιάκωβο, θεωρούναι σύντομα (σε σχέση με τα του Δαμασκηνού και τα του Μπαλασίου).
Εικασία κάνω, δεν διατυπώνω επιστημονική άποψη.
Ψάχνω αλλά δεν τα βρίσκω κάπου ως σύντομα. Έχω την εντύπωση, όμως, ότι κάπου τα είχα,δει ως "σύντομα". Μπορεί φυσικά να κάνω λάθος.Δεν ξέρω αν τα του Ιακώβου ονομάζονται σύντομα (συντετμημένα ναι).
Συμφωνώ με το ερώτημα αλλά αναφέρονται σε χφφ ως σύντομα τα του Μπαλασίου. Πχ: Λειμώνος 459 φ73v έτερα σίντομα Μπαλασίου ιερέως (προηγούνται κεκραγάρια εκκλησιαστικά καθώς εν τω αγιονύμω όρει ψάλλονται)-η αναφορά από το βιβλίο του Μ.Χ"γιακουμή Μουσικά χφφ τουρκοκρατίας.Κι όμως τα του Μπαλασίου είναι σύντομα σε σχέση με τι;
Νομίζω ότι δεν δηλώνεται η ίδια θέση γιατί είναι δυο διαφορετικές γραφές, δύο διαφορετικών εποχών. Σίγουρα κάποιος που ασχολείται με τις εξηγήσεις μπορεί να μας δώσει απάντηση σε αυτό.Και κάτι άλλο: δεν αμφιβάλλω ότι παρόμοια εξήγηση της αρχικής γραμμής με τρία ισα τη βρήκε κάπου ο Φωτόπουλος στις μεταγραφές των Τριών. Δεν καταλαβαίνω όμως πως αυτή η γραμμή από την μεγάλη έγινε τόσο μικρή στη γραφή του Πέτρου. Ίδια θέση δεν είναι;
Και κάτι άλλο: δεν αμφιβάλλω ότι παρόμοια εξήγηση της αρχικής γραμμής με τρία ισα τη βρήκε κάπου ο Φωτόπουλος στις μεταγραφές των Τριών. Δεν καταλαβαίνω όμως πως αυτή η γραμμή από την μεγάλη έγινε τόσο μικρή στη γραφή του Πέτρου. Ίδια θέση δεν είναι;
Αυτα τα Ευλογηταρια ποιανου ειναι;
Την έχει εξηγήσει ο Ματθαίος Βατοπεδινός ο εφέσιος, αλλά δεν την έχω πρόχειρη. Αν την βρω θα την ανεβάσω.Δοξολογία Αναστασίου Ραψανιώτου σε ήχο πλ. β' από τον κώδικα Gr 76 της Εθνικής Βιβλιοθήκης Βουλγαρίας. Νομίζω πως δεν υπάρχει εξήγηση της.