Κατ´ αρχάς, η τοποθέτηση του κ. Μακρή εδώ
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=145046&postcount=111
με καλύπτει πλήρως και έρχεται, λογικώς, να ολοκληρώσει το θέμα, αλλα επειδή εμμένουν θιασώτες της πλέον καταδικαστέας Μεθόδου (υπο Πατριαρχικής Αποφάσεως) σε σοφισμούς, θέλω να επισυνάψω ερωτήσεις στις οποίες ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ και να απαντήσω σε τοποθετήσεις δικές τους.
Βλέπω αυτή την εμμονή να τους οδηγήσει σε πλέον δυσμενές αποφάσεις. Και λυπάμαι, διοτι δεν υπάρχει λογος εφ´όσον συμμορφωθούν και ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ στα παραδεδωμένα (τα οποία ανοιχτά πλέον έχουν αμφισβητήσει για να...."πουλήσει".....το κίνημά τους.
Λοιπον
Εις απάντηση προς τους κ.κ. Βαγενά και Αρβανίτη
@κ. Βαγενά
Γράφετε
το "κάλλιο αργά παρά ποτέ" που ειπώθηκε ούτε εξηγεί την πολύχρονη σιωπή για το Θεωρητικό του Σ. Καρά,
Η σιωπή δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως και αποδοχή.
Γράφετε
ούτε αίρει την Πατριαρχική έγκριση και για το Θεωρητικό του κ. Κωνσταντίνου (δηλαδή το βιβλίο του Καρά απαγορεύεται ενώ του κ. Κωνσταντίνου επιτρέπεται!!! )
Άλλο η ευλογία και άλλο η ΕΓΚΡΗΣΙ. ΕΓΚΡΗΘΗΚΕ το Θεωρητικό του κ. Κωνσταντίνου; Μπορείτε να αναρτήσετε ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ συγκεκριμένα η επιστολή προς τον κ. Κωνσταντίνου;
Γράφετε
ούτε σε καμία περίπτωση συνάδει με την απονομή του οφικίου στον κ. Αγγελόπουλο.
Υπάρχουν, ιστορικά, άρχοντες που τους ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ το οφφίκιο εφ´ όσον δεν συμμορφώθηκαν με αιτήσεις της Μητέρας Εκκλησίας....το γνωρίζετε πολύ καλά.
Γράφετε
σ' αυτούς που θα σπεύσουν να υπερασπιστούν με ζήλο την κρίση του Πατριαρχείου προφταίνω να απαντήσω ότι κανείς δεν είναι (ή ήταν) προκατειλημμένος αλλά τα γεγονότα δεν μπορούν, μάλλον, να ερμηνευθούν δια της ευθείας οδού, εκτός αν πρόκειται πια για πραγματική ανωριμότητα!
Δηλαδή, θέλετε να βγάλετε την επιτροπή, τα μέλη, τους συμβούλους, τους ψάλτες τους οποίους συμβουλεύτηκε η Ι.Σ. ΟΛΟΥΣ ομαδικά ανίδεους; Λυπάμαι. Να, μέχρι που φτάνει η αλαζωνεία.....
Γράφετε
Η Σύνοδος του Πατριαρχείου δεν είναι δυνατόν να αποφανθεί για θέματα που αφορούν τη μουσική ή την αγιογραφία κ.τ.ο. γι' αυτό συστήνει αρμόδιες ειδικές επιτροπές όπως του 1881.
Δεν μου λέτε κ. Βαγενά, απο το 1998 μέχρι και προσφάτως, μήπως δεν εστάλησαν επιστολές, μελέτες, στοιχεία, ηχητικά, αναλύσεις κ.α. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΕΜΠΕΡΙΕΣΤΑΤΩΜΕΝΑ στοιχεία, στην Ιερά Σύνοδο, ή και στον Πατριάρχη για το εν λόγω θέμα, ο όγκος ο οποίος προκάλλεσε την σύσταση επιτροπής, την συγκρότηση ψαλτών, μουσικολόγων κ.α. για να αξιολογήσουν εαν ή όχι έχει σχέση η εν λόγω Θεωρία και πράξη και ερμηνεία με τα παραδεδωμένα; Δηλαδή, συγγνώμη, επειδή βρίσκονται οι άνθρωποι στην Τουρκία, σε ξετσίπωτο χωριό μένουν χωρίς πρόσβαση στον εξωτερικό χώρο και χωρίς πρόσβαση σε μουσικολόγους με ΔΙΕΘΝΩΣ αναγνωρισμένο κύρος; Και πάλι, να, μέχρι που φτάνει η αλαζωνεία.....
Γράφετε
Κατά τ' άλλα ο Πατριάρχης μπορεί να στέλνει συγχαρητήριες επιστολές ή προλόγους ακόμα και σε εκδόσεις τετράφωνης εκκλησιαστικής μουσικής όπως αυτήν. Και επειδή τυχαίνει να συνδέομαι με τον εκδότη, πρόκειται περί αληθέστατου γεγονότος και το βιβλίο ήδη τυπώνεται.
Ναί κ. Βαγενά, ο Πατριάρχης, ως ΠΑΤΕΡΑΣ, οφείλει να χαιρετίζει την δημιουργία αλλά όταν πρόκειται η δημιουργία να κινδυνεύει τα του οίκου του, βάζει φρένο.
Τώρα, προς κ. Αρβανίτη
Κατ´ αρχάς, θα με υποχρεώσετε, να απαντήσετε ΠΛΗΡΩΣ στις ερωτήσεις που σας έθεσα εδώ επι της επιστολής σας στον μακαριστό κ.κ. Χριστόδουλο
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=145036&postcount=108
ΥΠΕΚΦΕΥΓΕΤΕ να απαντήσετε, όπως το κάνουν επι το δοκούν και οι ομοιδεάτες σας όταν σας αιτούμε ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
Εφ´ όσον σκεφτείτε τις απαντήσεις σας, θα τοποθετηθώ επι των άλλων σημείων σας εδω
1)
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=145040&postcount=109
κι εδω
2)
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=145057&postcount=113
Ως προς το (1). Συγχαρητήρια για το βιογραφικό σημείωμα της ΕΛ.ΒΥ.Χ. Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ της ερμηνείας και των προβαλλόμενων στο πλαίσιο της παράδοσης και της αυθεντίας εξαρτάται απο τον αριθμό συναυλιών που όποιοςδήποτε πραγματοποιεί;
Ως γνωστόν, ο κ. Αγγελόπουλος έχαιρε την υποστήριξη των εταιριών HARMONIA MUNDI, JADE, OPUS. Οι εταιρείες αυτές ήχαν και έχουν ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ προβολής να πουληθούν τα αντικείμενά τους. Επίσης, οι εν λόγω εταιρείες ήχαν και έχουν τμήματα ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ που ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ για την ΠΡΟΒΟΛΗ των συνεργατών τους. Έχαιρε η δεν έχαιρε ο κ. Αγγελόπουλος την υποστήριξη αυτών των εταιριών; Γιατί ΣΙΩΠΑΤΕ κ. Αρβανίτη για της εν λόγω εταιρείες;
Όπως απαντήσατε, και ευχαριστώ που απαντήσατε θετικώς, έχαιρε ο κ. Αγγελόπουλος την υποστήριξη γιὰ μία δεκαετία καὶ πλέον, τὴν ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ - καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
ΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ κ. Αρβανίτη μου υποστήριξε τις περιοδείες της ΕΛ.ΒΥ.Χ.;
ΑΛΛΕΣ ΧΟΡΩΔΙΕΣ ήχαν την ΑΝΑΛΟΓΟΝ ΕΙΣ ΕΚΤΑΣΙΝ υποστήριξην ιμπρεσάριο και κράτους; Και εαν όχι, ΓΙΑΤΙ;
Τώρα, στις ερωτήσεις μου, απαντάτε
1. Η διδακτέα ύλη που διδάσκουν τόσο ο κ. Αγγελόπουλος όσο και μαθητές του κι εγώ είναι η εγκεκριμένη και μάλιστα διδάσκεται με όσο γίνεται μεγαλύτερη πληρότητα, ενώ διδάσκεται λειψή από πολλούς άλλους.
Μπά; Προκλητική η δήλωσή σας αυτή κ. Αρβανίτη. Μπορείτε να αναρτήσετε το syllabus της σχολής σας να δούμε κατα πόσο εκπροσωπεί την πληρότητα και κατα πόσο είναι πρωτότυπο;
Απαντάτε
Προς τί το ερώτημα λοιπόν;
Συγκεκριμένη η ερώτησή μου την οποία ή δεν την καταλάβατε, ή δεν θέλετε να απαντήσετε. Εαν ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ η ύλη η Καραϊκή, σε τι θα διαφέρει η διδασκαλία και το αποτέλεσμα απο την εποχή του 50, του 60, του 70 και του 80 απο επιφανείς άλλες σχολές της Ελληνικής επικράτειας;
Απαντάτε
Για να μην αναφέρω και γενικότερα την επέκταση και εμπλουτισμό του ρεπερτορίου με μέλη από την όλη παλαιότερη παράδοση, τόσο στην Εκκλησία όσο και σε συναυλίες, στα οποία η σχολή Καρά έχει παίξει σημαντικό ρόλο.
Επ αναλογίω κ. Αρβανίτη μου, η επιβολή τέτοιων μαθημάτων (και ως επιστήμονας, πιστεύω πως γνωρίζετε γιατί αποκαλούσαν αυτά τα κείμενα ΜΑΘΗΜΑΤΑ οι παλαιοί) στις μέρες μας προσθέτει κάτι περισσότερο στην λατρεία; ΜΠΑΟΥΛΑ μαθημάτων έχουν γραφτεί, τα οποία (οπως γραφετε) προβάλλει η ΕΛ.ΒΥ.Χ. Πόσα απο αυτά είναι σε γενική χρήση ΕΞΑΙΤΙΑΣ της ΕΛ.ΒΥ.Χ. επι αναλογίω σήμερα στον ορθόδοξο κόσμο; Ό,τι προβάλλεται σε κονσέρτο είναι και εφαρμόσημο στην ώρα της ακολουθίας;
Απαντάτε
Επιστροφή στην "προ-καραϊκή εποχή" (sic) τί θα σήμαινε; Ποιά είναι ακριβώς τα χαρακτηριστικά αυτής της εποχής;
Εαν ψάξετε τις ηχογραφήσεις των ψαλτών απο τη εποχή του 40 μέχρι και του 70, θα δείτε μια γενική ομοιομορφία, (που δυστυχώς την αποκαλείτε ξηροφωνία λίγο πιο κάτω). Αυτή είναι η προ Καραική περίοδος. Ο Πρωτοψάλτες εκείνων των χρόνων. Ο κατάλογος γνωστός.
Απαντατε
2. Ασφαλώς και έβγαιναν, αλλά γιατί θα πρέπει να αποκλειστεί η προσπάθεια να βγούν και καλύτεροι, αν γίνεται;
Ο καλύτερος είναι πρωιόν γενετικής (ανατομίας) και εξάσκησης του φωνητικού οργάνου. Δεν γίνεται με λαβυρινθώδεις θεωρίες, κ. Αρβανίτη μου.
Απαντάτε
Τότε προς τί οι εκδόσεις Θεωρητικών από πολλούς, οι προσπάθειες για καλύτερες μεθόδους διδασκαλίας (βλ. και πρόσφατες διαφημίσεις) και από ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με τον Καρά;
Μήπως υπήρχε και κίνητρο απο το κράτος κάποτε; Για τους παλιότερους, θα θυμόσαστε τα επιδόματα που έχαιρων οι "προβάλλοντες την Εθνική Κουλτούρα".....δια μέσου πάσης φύσεως εκδόσεων....
Απαντάτε
Πρός τί η έρευνα και η πανεπιστημιακή διδασκαλία, τα διδακτορικά κλπ;
Σας επιστρέφω την ερώτηση. Κατα πόσο έχουν γίνει οι μελέτες με ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ τρόπο; Ποίοι έδωσαν τα διδακτορικά και τις θέσεις και με ποιά κρητήρια; Οι διαδικασίες των διδακτορικών και των ακαδημαικών θέσεων ήταν πάντοτε "καθαρές" και επι ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ;
3. Το αν προσθέτει ή δεν προσθέτει τίποτα η Μέθοδος Καρά μπορεί να το πεί μόνο όποιος θέλει να την μελετήσει σοβαρά και να δεί τα θετικά και αρνητικά της. Όμως πολλοί, και ιδιαιτέρως ο κ. Γιαννουκάκης, έχουν δείξει ότι δεν θέλουν (ίσως και δεν μπορούν) να το κάνουν.
Ο κ. Γιαννουκάκης, αγαπητέ μου κ. Αρβανίτη, απο το 1987, ΔΙΑΒΑΣΕ και ΜΕΛΕΤΗΣΕ το εν λόγω Θεωρητικό. ΡΩΤΗΣΕ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΗΚΕ και κατέληξε πως ήταν ΑΧΡΗΣΤΟ, ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ και παραποίηση και παραχάραξη της επικρατούσας τότε διδακτέας ύλης και παράδοσης.
Κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο Θησαυρός ήταν ΠΥΡΙΤΑΝΘΡΑΚΑΣ. Επι ιστορικής και επιστημονικής βάσης.
Απαντάτε
Πολλές φορές εδώ εγώ προσωπικά έχω δείξει θετικές πλευρές της Μεθόδου και δεν έχω φοβηθεί να θίξω και τις αρνητικές.
Ποιές είναι οι αρνητικές;
Απαντάτε
Πόσοι θέλησαν να αποδεχτούν τις θετικές; Από ελάχιστοι έως κανένας.
Και ποιές, κατ´ εσάς είναι οι θετικές;
Απαντάτε
Θέλουν τον Καρά καταδικασμένο στο σύνολό του, γιατί τον μισούν.
Δεν υπάρχει μίσος στην επιστήμη κ. Αρβανίτη. Υπάρχει η κρύα μελέτη των ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. Ο σοβαρός επιστήμονας, ΥΠΟΘΕΤΕΙ, ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ την υπόθεση και ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕΙ. Ψυχρά αλλά με σοβαρότητα. Και όταν η υπόθεση ΔΕΝ υποστηρίζεται απο τις μετρήσεις και την παιδεία, τότε ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ. Εδώ, όπως σεις γράφετε, η Καραική Μέθοδος έχει αρνητικά, πάνω στα οποία έρχονται άλλοι να προσθέσουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ αρνητικά σε σημείο που ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ γενικώς, και σεις ΕΜΜΕΝΕΤΕ. Επιστήμη είναι αυτή;
Απαντάτε
είμαι πρόθυμος να τους εξηγήσω τί προσθέτει και τί όχι, πόσο στηρίζεται ιστορικά, μουσικολογικά κλπ και πόσο όχι.
Αναμένουμε τα θετικά και τ´ αρνητικά (κατ´ εσάς)
Απαντάτε
Ως προς τη Μητέρα Εκκλησία, εγώ θα περίμενα να κάνει πρώτα αυτό που κάνει κάθε γονιός όταν μαλώνουν τα παιδιά του. Να επιβάλλει την ειρήνη και μετά να ακούσει το καθένα, με σκοπό την ενότητα.
Η Μητέρα Εκκλησία έλαβε οόοοοοολο τον όγκο του θέματος. Βλέποντας πως ΔΕΝ ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ η παράταξη η Καραική προς την Εκκλησία της Ελλάδος επι ετών, και βλέποντας πως το κίνημά σας ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ την ΝΟΘΕΙΑ, ως καλή μάνα, για πέντε τουλάχιστον έτη παρακολουθούσε στενά το θέμα. Ρώτησε (ίσως όχι εσάς), μελέτησε καιο πάλιι με μεγάλη προσοχή επανεμελέτησε πρίν, αγανακτισμένη πλέον, βγάλει την απόφαση, την οποία τολμάτε να υβρίσετε και να προκαλλείτε.
Απαντάτε
Επίσης, να έχει αντιδράσει τόσα χρόνια σε ποικίλες άλλες αλλοιώσεις όχι μόνο της δικής της μουσικής παράδοσης, αλλά και της αλλοίωσης του φρονήματος που έχει υπάρξει από τέτοιες μουσικές αλλοιώσεις (π.χ. αμανετζίδικο ψάλσιμο, ψαλτικές "μαγκιές" κλπ). Κατά τη γνώμη μου δεν τα έχει κάνει.
Συμμορφωθείτε σείς με την απόφαση πρώτα. Όλα τα παρακολουθεί το Πατριαρχείο. Και όλους.
ΝΓ