1-1000 Ευτράπελα (αστείες καταστάσεις στο ψαλτήρι)

Status
Not open for further replies.

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Παρεμπιπτόντως να αναφέρω πόσο αλγεινή εντύπωση μου προκαλούν τα μουντζουρωμένα και κακομεταχειρισμένα λειτουργικά βιβλία στο αναλόγιο (εννοώ τα βιβλία κειμένου):mad::mad::mad: με "Χ" μπροστά από τις καταβασίες, σταγμένα κεριά (τι στο καλό διακοπή ρεύματος είχε όταν έψαλλαν!!!) και άλλα τέτοια!!!
 
Last edited by a moderator:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Παρεμπιπτόντως να αναφέρω πόσο αλγεινή εντύπωση μου προκαλούν τα μουντζουρωμένα και κακομεταχειρισμένα λειτουργικά βιβλία στο αναλόγιο (εννοώ τα βιβλία κειμένου):mad::mad::mad: με "Χ" μπροστά από τις καταβασίες, σταγμένα κεριά (τι στο καλό διακοπή ρεύματος είχε όταν έψαλλαν!!!) και άλλα τέτοια!!!

eμένα ίσα ίσα που αυτά μου αρέσουν πολύ... κεριά κτλ, να θυμίζει παλιό και να μυρίζει... να βγάζουμε τα μάτια μας...


Να αναφέρω εδώ κ ένα ευτράπελο...
Ενας φίλος μου την ώρα που ψάλλαμε πολλά άτομα μαζί από ένα αρκετά παλιό βιβλίο άρχισε να κάνει νοήματα κ να μας δείχνει το βιβλίο και να χτυπιέται... Εμείς κοιτιόμασταν απορημένοι μη μπορώντας να καταλάβουμε τι εννοεί αφού δεν είχε γίνει κάποιο μουσικό λάθος...
Είχε δει μία τρίχα η οποία ήταν πιασμένη ανάμεσα στις δυο σελίδες, μέσα στη βιβλιοδεσία κ έκανε σαν τρελός για την τρίχα επειδή ήταν "παλιά"!!!! Πιθανώς του βιβλιοδέτη ή κάποιου άλλου που είχε στην κατοχή του το βιβλίο!
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Τι να πω. Ίσως σαν βιολόγος στα πολυχρησιμοποιημένα βιβλία βλέπω και τα μικρόβια :rolleyes:
Οι λάτρεις των παλαιών λειτουργικών βιβλίων μπορούν να τα απολαύσουν στα αναλόγια της Βουλγαρίας όπου χρησιμοποιούνται ακόμη ελλείψει εκδόσεως νεωτέρων μέχρι και βιβλία του ΙΘ΄ αιώνα.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Νεοχειροτονηθείς και ολιγογράμματος ιερέας, βγαίνει να διαβάσει ένα απ' τα Δώδεκα Ευαγγέλια της Μ. Πέμπτης...
Δεν έβλεπε και καλά, λόγω έλλειψης επαρκούς φωτισμού...
όπότε φθάνοντας στη φράση: "Ηλί Ήλί, λαμά σαβαχθανί"
λέει το αμίμητο: Αλή Αλή.... λαμά σαβαχθανί!!!:)
[ακαριαίο σχόλιο του ψάλτη του:"τί επαθε? θυμήθηκε τον Αλή μπαμπά και τους 40 κλέφτες??:)]
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Στο ευαγγέλιο της Μεταμορφώσεως, αναφέρει ότι οι μαθητές είπαν στον Ιησού να κατασκευάσουν 3 σκηνές (σκηνάς, στη γλωσσα του ευαγγελιου)
κάποιος Διάκος μπερδεύτηκε κ είπε: "ποιήσαι τρια σκοινιά", αντί σκηνάς.
τελειώνοντας το ευαγγέλιο του λέει ο Δεσπότης "έχεις δίκιο, 3 σχοινιά. 1 για σένα, 1 για μένα κ 1 για αυτόν που έβαλες μέσο για να γίνεις παπάς"...
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Ακουσθηκε και αυτο στον κανωνα του Ακαθιστου :
Κειμενο : ''... ηλθεν Ιησους ο Υπερθεος ...'' .
Ψαλτης (προφανως μη γνωριζων πολλα γραμματα) : ''.. ηλθεν Ιησους ο συμπεθερος .. '' .
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Τινες δε των εκει εστηκοτων ακουσαντες ελεγον οτι Αλή Πασάν φωνει ουτος...:D:D:D:D

ΑΙΡΕΣΗ ΑΙΡΕΣΗ ΟΥΥΥΥ 666 (Eleni Louka mode) :D:D:D
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Το κλασσικότερο όλων ίσως...

"Απορία ψάλτου ...βήξ".

:)

Το έχω δεί να γίνεται ζωντανά από ηλικιωμένους βοηθούς και είναι πολύ αστείο.
 

dpapagia

Δημήτρης Παπαγιαννούλης
Καλημέρα και χρόνια πολλά.

Πέρυσι, τέτοιο καιρό (περίοδος παρακλήσεων), έψαλλα μ' έναν ηλικιωμένο, ο οποίος, επειδή δεν βλέπει και πολύ καλά, μπερδεύει τις λέξεις, και μερικές φορές λέει άλλ' αντ' άλλων. Έτσι, εκεί, στην 1η ωδή, ο μικρός παρακλητικός κανόνας λέει κάπου : "Σοι γαρ νυν προσφεύγων ανατείνω, και την ψυχήν και την διάνοιαν". Αυτός ο ψάλτης είπε : "Σοι γαρ νυν προσφεύγων ανατείνω, και την ζωήν και την ανάστασιν". :eek: Εκείνη τη στιγμή μου έρχεται ένα ξαφνικό γέλιο, και στρέφω το πρόσωπό μου προς το τέμπλο, να μη με δει το εκκλησίασμα να γελάω.

Ένα άλλο τώρα, που το έχει πει ο πατέρας μου. Βέβαια, δεν ξέρω αν είναι πραγματικό γεγονός ή ανέκδοτο, ωστόσο θα το πω. Το περιστατικό γίνεται τη Μεγάλη Παρασκευή, στην ώρα των εγκωμίων. Ο ένας ψάλτης μπερδεύεται, και δεν ξέρει ποιο εγκώμιο πρέπει να πει, και φτάνει η ώρα του να ψάλλει. Οπότε, ακολουθεί ο διάλογος, ψαλτά, στη μελωδία των εγκωμίων :
- Πούν' το, πούν' το, πούν' το, το έχασα εγώ.
- Στην 142 σελίδα, με ρεζίλεψες, δοξάζουσαι την σην!!! :confused:
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Σημερινό, από παραδρομή γλώσσας:

ο ιερέας μας (πολύ καλός και ευσυνήδειτος Λειτουργός) συνηθίζει σήμερα να διάβαζει την ευχή "επί τη επευλογήσει των καρπών της αμπέλου, αναγινωσκομένη τη 6η Αυγούστου"
Φέρνουν οι χωρικοί μας, σταφύλια, αλλά και άλλα φρούτα (πεπόνια, καρπούζια) σαν "απαρχές" για να ευλογηθούν....

Διαβάζοντας λοιπόν την ευχή φθάνει στο σημείο:"... (μνήσθητι Κύριε )και των δούλων σου των προσφερόντων Σοι τα δώρα ταύτα: Ιωάννου, Ευστρατίου, Μαρίας... (ευλογώντας τις αντίστοιχες πιατέλες με τα φρούτα... )Γυρνά προς την νεωκόρισσα ξαφνικά και λέει:
"- Τούτο το καρπούζι, ποιός τό' φερε??"
"- Ο Κώστας"
"...- Κωσταντίνου..."
(και έχοντας ξεχάσει τη συνέχεια της ευχής συνεχίζει επιλέγοντας) :)
-"... και πάντων Σου των Αγίων ελεήσαι και σώσαι ημάς, ως αγαθός και φιλάνθρωπος και ελεήμων Θεός...:wink:
 
Last edited:

emmanouil

Σιάφης Εμμανουήλ
Ας σας καταθέσω και εγώ ένα αστείο περιστατικό που έζησα πρίν από μερικά χρόνια.

Βρισκόμουν στο μοναστήρι του Προφήτη Ηλία στην Ύδρα μαζί με τη χορωδία του Γ.Ρεμούνδου προσκεκλημένοι στο ομώνυμο πανηγύρι από τον ηγούμενο της μονής.

Στο πανηγυρικό εσπερίνο της εορτής, που ξεκίνησε περίπου στις 9 το βράδυ για να ακολουθησει αγρυπνία, προεξήρχε ο τότε νεοχειροτονημένος μητροπολίτης Ύδρας κ.κ. Εφραίμ.

Ο ναός ήταν σκοτεινός λόγω της ώρας και του κατανυκτικού της ακολουθίας και φωτιζόταν μόνο από τα αναμένα κεριά.

Την ώρα της ανάγνωσης των προφητειών απο το σεβασμιώτατο, ένας από τους υποδιακόνους που στεκόταν δίπλα του κρατώντας κερί για να τον βοηθά στην ανάγνωση, για να ακουστεί καλύτερα η φώνή του σεβασμιωτάτου άλλαζε συνεχώς τη θέση του μικροφώνου, με αποτέλεσμα να κουνιέται το κερί που κρατούσε.

Αυτό ενόχλησε το δεσπότη με αποτέλεσμα να ακουστεί το εξής αμίμητο:

"... και είπεν Ηλίας προς 'Αχαζ -...αστ' αυτό εκεί!..."


και συνέχισε την ανάγνωση της προφητείας.
Περιτό να σας πω τι ακολούθησε στο ψαλτήρι...:D:D
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Γεωργιανός πατήρ σε ενορία στη Θεσσαλονίκη (τώρα έχει πάει στη πατρίδα του), ας διατηρήσουμε την ανωνυμία του.

Όρθρος - Θ.Λειτουργία καθημερινές, διάρκεια 57'. Αν ξέρετε πιο γρήγορο πείτε μου να σταματήσω να καυχόμαι ότι ψέρω αυτόν που κατέχει το ρεκόρ.

Τότε προσπαθούσα να μάθω που πάνε τα 4 στη ψαλτική κ έλεγα σε ένα φίλο μου που έψελνε καθημερινός εκεί: "Να έρθω να μάθω κ τυπικό"? "Έλα αλλά δε θα μάθεις κ πολλά".

Μια φορά διάβαζε το παιδί εξάψαλμο, κανονικά θα έλεγα, κ βγαίνει στην ωραία πύλη κ λέει: "Μη διαβάζεις αργαααααααα, μη διαβάζεις αργαααααααα, ΑΓΧΩΝΟΜΑΙ...."

Κυριακές κ αγρυπνίες λειτουργούσε μαζί με το προϊστάμενο κ όλα ήταν φυσιολογικά βέβαια.

Σε μια αγρυπνία λέγανε οι ψάλτες κράτημα. Δε θυμάμαι που ήταν και λέγανε τορορο-τορο-τορο. Στο τέλος λέει: Γιατί λέγατε "βλάκα-βλάκα"? Στη γλώσσα μου τόρο σημαίνει βλάκας.
Αν κάποιος ξέρει γεωργιανά ας με διαψεύσει, μπορεί να μη θυμάμαι καλά τη φράση του κρατήματος, νομίζω τορορο ήταν πάντως κ όχι τεριρέ ή τιριρι.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Όρθρος - Θ.Λειτουργία καθημερινές, διάρκεια 57'. Αν ξέρετε πιο γρήγορο πείτε μου να σταματήσω να καυχόμαι ότι ψέρω αυτόν που κατέχει το ρεκόρ.

Σε ορεινό χωριό της Λακωνίας, από ολιγογράμματο πλην "δυναμικό" ιερέα... Όρθρος και Θ. Λ. Κυριακής: Έναρξη 08.00 (σε συνεννόηση με τους χωριανούς πάντα...) Λήξη 09.30.

Άμα το δεις αναλογικά, (σε σχέση καθημερινής - Κυριακάτικης Θ.Λ.) είναι εξίσου ταχύς αν όχι ταχύτερος :D:D:D
 
Του Σωτήρος ήμουν προσκεκλημένος να ψάλω σε πανηγύρι χωριού της περιοχής του Πύργου. Πηγαίνω εκεί τα τελευταία 4 χρόνια. Σας πληροφορώ ότι και τα 4 χρόνια η μνημόνευση των Αγίων (αρτοκλασία- απόλυση κλπ) από τον ιερέα του ναού έχει ως εξής: "Δόξα σοι Χριστέ ο Θεός ημών .............. των Αγίων και Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, της Μεταμορφώσεως του Κυρίου, ης την μνήμην επιτελούμεν και πάντων Σου των Αγίων...."

Καταλαβαίνετε το γέλιο, μα κάθε χρόνο.....
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Έχω ακούσει να μνημονεύονται και προεόρτια και συνάξεις κλπ.
Βέβαια αν το κάνει ολιγογράμματος ιερέας σε κανένα χωριό μικρό το κακό.
Όταν εφημέριος κεντρικού ναού που διαφημίζει τα 2 πτυχία του επί 5 χρόνια προσθέτει στην απόλυση των Βαΐων "και αναστάς εκ νεκρών" διότι λέει είναι Κυριακή και δεν πρέπει να υποτιμούμε την Ανάσταση τι να πεις; :eek::eek:

Κυνικός όπως πάντα έβαζα στοίχημα με τους βοηθούς μου ότι θα το ξανακάνει και πάντα το κέρδιζα! :D
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
Όρθρος - Θ.Λειτουργία καθημερινές, διάρκεια 57'. Αν ξέρετε πιο γρήγορο πείτε μου να σταματήσω να καυχόμαι ότι ψέρω αυτόν που κατέχει το ρεκόρ.

Μιχάλη, θα σε απογοητεύσω. Γνωρίζω τον άνθρωπο που κατέχει το πανελλήνιο ρεκόρ. Θυμάμαι αυτό το περιστατικό από όταν δεν είχα ψαλτήρι και κάναμε Πάσχα σε κάποια ενορία των Γλυκών Νερών ή της Παιανίας:

Ο ιερέας των Αγίων Αναργύρων Παιανίας (αναφέρω συγκεκριμένα στοιχεία, καθώς και ίδιος διαφήμιζε το κατόρθωμά του για να έρχεται κόσμος), έβαζε δι' ευχών στην αναστάσιμη λειτουργία στις 00:55! Θυμάμαι ότι τα λέγαν όλα τροχάδην, ειρμολογικά τους αίνους και το δοξαστικό, χωρίς "περιττές" εκφωνήσεις, 00:25 ήταν στο χερουβικό (το θυμάμαι σαν σήμερα), 00:45 ήταν στο κοινωνικό, το οποίο κρατούσε 3-4 λεπτά το πολύ.

Η κοινωνία ήταν όλα τα λεφτά! Γινόταν σε χρόνο αστραπή. Κινδύνευες να πνιγείς. Πετούσε στο στόμα σου τη λαβίδα η οποία για λόγους ταχύτητας είχε μόνο "αίμα" (που να κάθεται τώρα να κόβει κομματάκια άρτου), άδειαζε το περιεχόμενο πριν προλάβεις να κλείσεις το στόμα, και μέχρι να κλείσεις το στόμα είχε ήδη "γεμίσει" για τον επόμενο.

Η όλη φάση ήταν παρωδία. Προφανώς, δεν ξαναπήγαμε...

ΥΓ. Στο ναό μου που επίσης κάνουμε σύντομη την αναστάσιμη ακολουθία, δεν έχουμε καταφέρει να μπει δι' ευχών πριν τη 1.35. Τα λέμε πάντως ΟΛΑ, εκτός από το ότι λέμε μία φορά το Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, δύναμις σύντομο, χερουβικό καθημερινής, κοινωνικό λίγο σύντομο, χωρίς κήρυγμα, και γενικά σύντομο ρυθμό σε όλα. Πάντως, ενώ παλιά που τελείωνε 2.45 έμεναν 10-12 ηλικιωμένους, τώρα είναι γεμάτος ο ναός μέχρι το τέλος και κάθε χρόνο μένουν και πιο πολλοί, ακόμα και οικογένειες.
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
... Στο ναό μου που επίσης κάνουμε σύντομη την αναστάσιμη ακολουθία, δεν έχουμε καταφέρει να μπει δι' ευχών πριν τη 1.35. Τα λέμε πάντως ΟΛΑ, εκτός από το ότι λέμε μία φορά το Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, δύναμις σύντομο, χερουβικό καθημερινής, κοινωνικό λίγο σύντομο, χωρίς κήρυγμα, και γενικά σύντομο ρυθμό σε όλα. Πάντως, ενώ παλιά που τελείωνε 2.45 έμεναν 10-12 ηλικιωμένους, τώρα είναι γεμάτος ο ναός μέχρι το τέλος και κάθε χρόνο μένουν και πιο πολλοί, ακόμα και οικογένειες.

᾿Εγὼ τελειώνω 1.00 ἀκριβῶς καὶ τὰ λέω ΟΛΑ ὅπως κι ἐσεῖς. ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ Δι᾿ εὐχῶν μπορεῖ νὰ μπῇ 1.10 ἢ 1.15, ἀναλόγως πόσοι θὰ κοινωνήσουν. γιὰ νὰ τελειώνετε 1.35, σημαίνει ὅτι ἔχετε πολὺν κόσμο.
Φαίνεται ἀπίστευτο, ἀλλὰ μία χρονιὰ εἶπα στὸν ἱερέα (πρώτη φορὰ κάναμε ἀνάστασι μαζί) νὰ πῇ στὸν κόσμο νὰ μὴ φύγῃ, διότι σὲ 40 λεπτὰ τὸ πολὺ θὰ τελειώναμε. τὸ εἶπε, ἀλλὰ φυσικὰ δὲν τὸ πίστευε. ὅταν 1.10 εἶπε Δι᾿ εὐχῶν καὶ 1.15 ἔβαλα μπρὸς τὸ ἁμάξι (τὸν πήγαινα σπίτι του στὴν πόλι ποὺ ἔμενε καὶ μετὰ πήγαινα στὸ δικό μου, συνολικὰ 1 ὥρα τοὐλάχιστον δρόμος), τότε ἄρχισε νὰ τὸ συνειδητοποιῇ.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
᾿Εγὼ τελειώνω 1.00 ἀκριβῶς καὶ τὰ λέω ΟΛΑ ὅπως κι ἐσεῖς. ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ Δι᾿ εὐχῶν μπορεῖ νὰ μπῇ 1.10 ἢ 1.15, ἀναλόγως πόσοι θὰ κοινωνήσουν. γιὰ νὰ τελειώνετε 1.35, σημαίνει ὅτι ἔχετε πολὺν κόσμο.
Φαίνεται ἀπίστευτο, ἀλλὰ μία χρονιὰ εἶπα στὸν ἱερέα (πρώτη φορὰ κάναμε ἀνάστασι μαζί) νὰ πῇ στὸν κόσμο νὰ μὴ φύγῃ, διότι σὲ 40 λεπτὰ τὸ πολὺ θὰ τελειώναμε. τὸ εἶπε, ἀλλὰ φυσικὰ δὲν τὸ πίστευε. ὅταν 1.10 εἶπε Δι᾿ εὐχῶν καὶ 1.15 ἔβαλα μπρὸς τὸ ἁμάξι (τὸν πήγαινα σπίτι του στὴν πόλι ποὺ ἔμενε καὶ μετὰ πήγαινα στὸ δικό μου, συνολικὰ 1 ὥρα τοὐλάχιστον δρόμος), τότε ἄρχισε νὰ τὸ συνειδητοποιῇ.

Συγγνώμη κιόλας, και χωρίς καμία διάθεση αντιδικίας, αλλά κάτι δεν βγαίνει καλά... Διότι αν υποθέσουμε ότι λέμε "Δόξα τη Αγία" στις 00.00, και μετά όλα τα "Χριστός Ανέστη" και την Εκτενή, αυτό και μόνο θέλει το λιγότερο κάτι λιγότερο από δέκα λεπτά... Ο Εόρτιος Κανόνας και μόνο, με επανάληψη του Ειρμού, του Χριστός Ανέστη (τρις) και όλα τα συναφή έχει επίσης ένα μεγάλο μέρος του χρόνου. Δλδ. δεν λέγεται όλο αυτό και σε δέκα λεπτά... Αν ακολουθήσουμε λογικά όλα αυτά το Χερουβικό πρέπει να ήταν κάπου στο τρίλεπτο; Και το Κοινωνικό πόσο διήρκεσε? Δλδ. ο Ιερέας έκανε όλη την διαδικασία εντός του Ι. Βήματος σε κάπου 5 λεπτά ή και λιγότερο; (Μου θυμίζει κάποτε στον Καναδά τα Χριστούγεννα όπου παρέστην ως εκκλησιαζόμενος σε Θ.Λ. που η χρονική απόσταση από το "Εις Άγιος" έως το "Μετά φόβου" διήρκεσε όσο το "Χριστός γεννάται" και το "Έσωσε λαόν" σε στιχηραρικό μέλος....!!!!!!)
Εν τέλει δε, ο ιερέας ξεντύθηκε και κατέλυσε μεταξύ 1.10 και 1.15...;
Εν τέλει στην όλη ιστορία δεν είναι αν τα λέμε όλα αλλά πως τα λέμε κιόλας. Δλδ. για να τα πούμε όλα, ¨ορθρο και Λειτουργία μέσα σε λιγότερο από μια ώρα (!!!!) πρέπει να τα λέμε χμμμ.... χύμα?!?!?!?!?!

Από προσωπική εμπειρία στην Αγ. Αικατερίνα Πλάκας όπου λέγαμε κυριολεκτικά τα πάντα (από τριπλά "Χριστός Ανέστη" και επανάληψη Ειρμών έως και Δύναμις -Όσοι εις Χριστόν του Πρίγγου...) τελούσαμε δλδ. Όρθρο και Θεία Λειτουργία σαν να ήταν μια οποιαδήποτε άλλη Δεσποτική Εορτή ασχέτως ώρας, τελειώναμε γύρω στις 2.00 και μάλιστα με αρκετούς πιστούς οι οποίοι έμεναν ή και έρχονταν από αλλού ξέροντας ότι κάνουμε πλήρη Ακολουθία...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Από προσωπική εμπειρία στην Αγ. Αικατερίνα Πλάκας όπου λέγαμε κυριολεκτικά τα πάντα (από τριπλά "Χριστός Ανέστη" και επανάληψη Ειρμών έως και Δύναμις -Όσοι εις Χριστόν του Πρίγγου...) τελούσαμε δλδ. Όρθρο και Θεία Λειτουργία σαν να ήταν μια οποιαδήποτε άλλη Δεσποτική Εορτή ασχέτως ώρας, τελειώναμε γύρω στις 2.00 και μάλιστα με αρκετούς πιστούς οι οποίοι έμεναν ή και έρχονταν από αλλού ξέροντας ότι κάνουμε πλήρη Ακολουθία...

Σταύρο. συμφωνώ και επαυξάνω!

Εδω ξενυκτάμε σε ένα νοσοκομείο, για να περιμένουμε το αεροπλάνο και εγώ δεν ξέρω που αλλού και βαριόμαστε να μείνουμε στην ωραιότερη όλων Θεία Λειτουργία.

Ψάλουμε δε "τάκα-τάκα" στην μεγαλύτερη όλων Δεσποτική εορτή. Έλεος δηλαδή...

Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:
 
Status
Not open for further replies.
Top