Απαντηση απο τον κο Τζωρτζη:
Tυπικο Οικ. Πατριαρχειου:....Καθίσματα: Τα Αναστάσιμα της α' και β' Στιχολογίας και εις το, Και νύν, αυτών, αντί των Θεοτοκίων, ανά εν της Εορτής. Δεν κάνει λόγο για αντικατάσταση του θεοτοκίου της α΄ στιχολογίας με το παραλειφθέν θεοτοκίον του πλ. β΄ στο Θεός Κύριος αλλά ψαλμώδηση του της Εορτής. Εις τους Αίνους ορίζει τα 4 Αναστάσιμα στιχηρά και ακολούθως τα 4 Στιχηρά Προσόμοια της Εορτής.....
Αν και απαντήθηκαν τα του κ. Τζωρτζή εκεί, στο σχετικό θέμα που παραπέμπεις...
Για το θέμα των Καθισμάτων:
α') άνοιξε και δες τί καθίσματα υπάρχουν στις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου. (Σαμαρείτιδος και Πατέρων Α' Οικ. Συνόδου) και τί γίνεται με τα θεοτοκία.
β') δες πως ονομάζονται τα καθίσματα των "μεθεόρτων" που λές. Είναι τα
της εορτής κατ' ουσίαν τα οποία μεταφέρονται από την α' ημέρα της εορτής ή αφορούν υμνολογικό υλικό
(της εορτής) το οποίο για διάφορους λόγους "βρήκε καταφύγιο" στις μεθέορτες ημέρες. π.χ. για την περίπτωση της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού αναφέρω πόσο μεταφέρονται από την α' ημέρα στις μεθέορτες ημέρες:
15/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
16/9 α' Στιχολογία "Ο υψωθείς"
(το κοντάκιον της εορτής!!!)
17/9 μεσώδιον "Εν παραδείσω"
19/9 α' Στιχολογία "Του Σταυρού σου το ξύλον"
20/9 β' Στιχολογία "Προδιετύπου μυστικώς"
Για το θέμα των Στιχηρών:
α) δες τα στιχηρά που ορίζονται από τα Μηναία και Πεντηκοστάρια τις μεθέορτες Κυριακές Χριστουγέννων, Σαμαρείτιδος και Α' Οικουμενικής Συνόδου.
β) όπως και στο θέμα των Καθισμάτων έτσι και εδώ ομιλούμε περί Στιχηρών της εορτής. Αν δούμε πάλι τα Μηναία ή Πεντηκοστάριο θα διαπιστώσουμε ότι τα Στιχηρά των μεθεόρτων ημερών αναγράφονται ως
Στιχηρά της Εορτής
γ') Στιχηρά των Αίνων δεν υπάρχουν στις μεθέορτες ημέρες της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού παρά μόνο 16 και 20 του μηνός. Στις άλλες περιπτώσεις υπάρχουν Απόστιχα των Αίνων. Τα απόστιχα των αίνων δεν μεταφέρονται στους αίνους. Με την ίδια λογική τότε και τα απόστιχα του Εσπερινού να τα λέμε στα Κεκραγάρια!!! Στις δύο περιπτώσεις 16 και 20 του μηνός ασφαλώς ψάλλονται και των αγίων στιχηρά όπως ορίζονται στις αντίστοιχες περιπτώσεις.
....Στην προθεωρία του Τυπικού Γ. Βιολάκη, το οποίο σαφώς και είναι αυτό που ακολουθείται σε όλες τις ελληνόφωνες ορθόδοξες Εκκλησίες όπως προσφάτως μας έχουν υπενθυμίσει ο π. Μάξιμος και ο Παναγιώτης Σόμαλης, αναφέρεται ότι "εν ταις μεθεόρτοις Κυριακαίς και ταις Αποδόσεσι ψάλλονται εν τη α΄ και β΄Στιχολογίαν πάλιν ανά δύο Αναστάσιμα και αντί Θεοτοκίων λέγονται τα της Εορτής". Για τα στιχηρά των αίνων αναφέρει ότι ψάλλονται "(εν μεθεόρτω Κυριακή) αναστάσιμα δ΄ και μεθέορτα δ΄".....
α') Το τυπικό του Βιολάκη είναι Τυπικό και όχι Ευαγγέλιο. Χρήζει και ερμηνειών και βελτιώσεων. Αυτή είναι η δουλειά του Τυπικάρη.
β') Το τυπικό του Βιολάκη είναι το ισχύον τυπικό και της Ελλαδικής Εκκλησίας της οποίας είμαστε μέλη.
γ') Η τοπική εκκλησία έχει ορίσει Συνοδική Επιτροπή και συντάκτη των Διπτύχων, ο οποίος συντάσει, προφανώς με την εποπτεία και την έγκριση των μελών της Επιτροπής αλλά και της Ιεράς Συνόδου τα Δίπτυχα κατ' έτος. Συνεπώς θέμα "κανονικότητας" δεν υπάρχει κι αν υπάρχει στρέφεται εναντίων όσων εγείρουν τέτοιου είδους ζητήματα.
Ποιο ειναι το σωστο;....Ειναι η 2η περιπτωση;...Η' η πρωτη;...Αυτο δεν καταλαβα...
Και να με συγχωρειτε,ισως να μην εκφραστικα σωστα...Ειμαι λιγο χυμα τυπος και ρεαλιστης,γι'αυτο και ισως φανηκα αποτομος...
Κουβεντα κανουμε...Δεν εχω τιποτα με κανεναν,εννοειται...
Τωρα,αν για το θεμα μας δεν καταλαβα κατι,παρακαλω,διορθωστε με.....
Όποιος διαβάσει τα σχετικά θέματα θα καταλάβει "πιο είναι το σωστό". Εκτός κι αν δεν θέλει...