29 Aὐγούστου - ᾿Αποτομή τῆς τιμίας κεφαλῆς ᾿Ιωάννου τοῦ Προδρόμου

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#1


Κατὰ τὴν παλαιὰν παράδοσιν εἰς τὸν ὄρθρον καὶ τὴν λειτουργίαν ψάλλεται τὸ κοντάκιον τοῦ ἁγίου, μόνον. Εὑρίσκεται τονισμένον ἀπὸ τὸν Μανουήλ πρωτοψάλτην (+1819) στὴν Συλλογὴν Ἰδιομέλων ἔκδ. 1831 σσ. 184-185.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3
Κατὰ τὴν παλαιὰν παράδοσιν εἰς τὸν ὄρθρον καὶ τὴν λειτουργίαν ψάλλεται τὸ κοντάκιον τοῦ ἁγίου, μόνον. Εὑρίσκεται τονισμένον ἀπὸ τὸν Μανουήλ πρωτοψάλτην (+1819) στὴν Συλλογὴν Ἰδιομέλων ἔκδ. 1831 σσ. 184-185.
Ἐνδιαφέρουσα παράδοση.
Δηλαδή καταλιμπάνεται τό ἀπολυτίκιον (Μνήμη δικαίου);

Ἀναρτῶ τό μουσικό κείμενο.​
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#5
Ὄχι. Δὲν ψάλλεται ἄλλο κοντάκιο.
Εὐχαριστῶ.
Ἔτσι πού τό γράφεις ὅμως, εἰδικά γιά τόν ὄρθρο...

Ὁπότε στόν ὄρθρο ψάλλεται (ἀντί ἀναγνώσεως —συμβαίνει αὐτό καί ὡραῖο εἶναι) ἀφ᾿ ἕκτης καί στή λειτουργία δέν ψάλλεται τό Ἰωακεὶμ καὶ Ἄννα, ἔστω κι ἄν τηροῦμε τήν πράξη τῶν διπλῶν κοντακίων.

Εὐχαριστοῦμε.

ΥΓ. Πάντως γιά νά τό τονίζει ὁ Μανουήλ πρωτοψάλτης, κάτι σημαίνει...

 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#6
Ἀνάμνηση τῶν ἐγκαινίων ναοῦ τοῦ Προδρόμου (Ἰ. Φουντούλη Τελετουργικὰ θέματα τ. 3 σ. 223).



Κατάλυση οἴνου καὶ ἐλαίου



(Dmitrievskij τ. 1 σ. 800, Paris. gr. 402 ΤΑΣ μονῆς Κουτσουβέντη ιγ'-ιδ' αἰ. φ. 185v, Dmitrievskij τ. 3 σ. 150, χφφ. Σινὰ 1104 ΤΑΣ ιδ’ αἰ. φ. 103v, Paris. gr. 387 ΤΑΣ ιε’ αἰ. φ. 112v, ΤΑΣ κεφ. κστ’, Τυπικὸν Κωνσταντίνου πρωτοψάλτου ἔκδ. 1838 σ. 15, Τυπικὸν Ρήγα σ. 906),



διότι ψάλλεται μεγάλη δοξολογία παλαιόθεν, καὶ δὲν ἁρμόζει ξηροφαγία (πένθος) σὲ μεγάλη ἑορτή.

Δὲν τελοῦνται γάμοι.
 
Top