15. Κεκραγάριον 15 Αὐγούστου Θ. Γεωργιάδη (καταγραφή παρά ανωνύμου διδασκάλου)

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#1
Για το καλό, είπα να ανεβάσω ένα πολύ ωραίο "Κύριε εκέκραξα", που προσομοιάζει με τα κεκραγάρια της εορτής σε αργό ειρμολογικό μέλος.
το "Κατευθυνθήτω" θα το ανεβάσω μαλλον αύριο ή την Τετάρτη-πρέπει να προηγηθεί πληκτρολόγηση.

καλή δύναμη σε όλους.
 

Attachments

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#2
Για το καλό, είπα να ανεβάσω ένα πολύ ωραίο "Κύριε εκέκραξα", που προσομοιάζει με τα κεκραγάρια της εορτής σε αργό ειρμολογικό μέλος.
το "Κατευθυνθήτω" θα το ανεβάσω μαλλον αύριο ή την Τετάρτη-πρέπει να προηγηθεί πληκτρολόγηση.

καλή δύναμη σε όλους.
Ευχαριστούμε για την πληκτρολόγηση και το ανέβασμα.

Λίγα - καλοπροαίρετα- σχόλια:
Η αντίληψη πάντως αυτή προήλθε,
να προσομοιάζει δηλαδή με τα κεκραγάρια της εορτής, από την παράλειψη της Στιχολογίας "Θου Κύριε" που συνηθίζεται σε κάποιες ενορίες.
Ασφαλώς αν ψαλλεί η Στιχολογία μπορούν να ψαλλούν ακόμη και του παλαιού Στιχηραρίου μέλη.

καλή δύναμη κι από εμένα
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#3
Για το καλό, είπα να ανεβάσω ένα πολύ ωραίο "Κύριε εκέκραξα", που προσομοιάζει με τα κεκραγάρια της εορτής σε αργό ειρμολογικό μέλος.
το "Κατευθυνθήτω" θα το ανεβάσω μαλλον αύριο ή την Τετάρτη-πρέπει να προηγηθεί πληκτρολόγηση.

καλή δύναμη σε όλους.
Αγαπητέ κ. Νίκο Λ. (δυστυχώς αγνοώ το επώνυμό σας)
Ευχαριστούμε για το Κύριε εκέκραξα του αειμνήστου Γεωργιάδου, είναι πολύ γνωστό, όμορφο, αλλά αποτελεί και μείξη ειδών μελοποιίας, γι' αυτό και συζητήσιμο. Πάντως ευχαριστούμε, και για τον κόπο σας.
Ήθελα απλά να ρωτήσω: βλέπω ότι χρησιμοποιείτε οξεία, τρομικόν, εκστρεπτόν, ισάκι, κ.λπ.
Κανένα πρόβλημα, δεν παίρνω θέση.
Όμως από κάτω γράφετε "από χφ. του διδασκάλου"
Δεν θα ήταν καλύτερα να αντιγράφατε αυτούσιο το χφ. του Γεωργιάδου, ή, εφόσον θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα σημάδια που δεν τα χρησιμοποιούσε εκείνος, να σημειώνατε ότι το αντιγράψατε με αυτές τις αλλαγές, σύμφωνα με την δική σας, ή του αειμνήστου διδασκάλου Σίμωνος Καρά αντίληψη;
Επί παραδείγματι: έχουμε τις εκδόσεις ποιημάτων του Ελύτη, του Σεφέρη, κ.ά., έχουμε και ηχογραφήσεις τους όπου διαβάζουν κάποια από αυτά τα ποιήματα. Σε μία από τις εκδόσεις των έργων τους μετά θάνατον, δικαιούμαστε να τα παρουσιάσουμε (π.χ. τονισμοί, στίχοι, κ.ά.) όχι σύμφωνα με τις εκδόσεις που έκαναν οι ίδιοι, αλλά σύμφωνα με τον τυχόν τρόπο που παρατηρούμε να τα απαγγέλλουν; Αν ήθελαν κάτι διαφορετικό δεν θα το περιελάμβαναν στις εκδόσεις τους όσο ζούσαν;
Είναι ενδιαφέρον το θέμα...
Φιλικά
Ε.Γ.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#4
Για να μην παρεξηγουμαι, το διορθώνω.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΜΟΥ
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#5
Για να μην παρεξηγουμαι, το διορθώνω.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΜΟΥ
Ευχαριστώ για την απάντηση. Θα ήθελα, αν είναι δυνατόν, να ξέρω ποιος είναι ο δάσκαλός σας.
Ε.Γ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#6
Ορίστε κ το "Κατευθυνθήτω".

Αγαπητέ κε Γιαννόπουλε, καταρχήν δεν έχω το αυθεντικό χειρογραφο του Γεωργιάδη. Σας πληροφορώ ότι κυκλοφορεί κ σε εκτέλεση Παναγιωτίδη, αν δεν κάνω λάθος. αν ανέβαζα την εν λόγω εκτέλεση (ανάλυση σημαδιών) θα μου κάνατε την παρατήρηση για τα σημάδια που χρησιμοποίησα;;
αν υπήρχε π.χ. στον εσπερινό του Καραμάνη, αναλελυμένο, με διγοργα κ τρίγοργα (δηλα δη, εκτέλεση Καραμάνη) κ δεν ήταν το πρωτότυπο του Γεωργιάδη θα μου κανατε την παρατηρηση;;
Δεν χρειάζονται τέτοιου είδους σχόλια για τον τρόπο εκτέλεσης του καθενός, εκτός κι αν υπάρχει κάποιος που μας κρίνει κ πρέπει να λογοδοτήσουμε...
Ευχαριστώ.
ΥΓ1: μην απαντήσετε, δεν θα το συζητησω ξανά.
ΥΓ2: δεν θα ξαναανεβάσω τίποτα.
 

Attachments

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#7

[Σημείωσις συντονιστοῦ]
........................
ΥΓ1: μην απαντήσετε, δεν θα το συζητησω ξανά.
ΥΓ2: δεν θα ξαναανεβάσω τίποτα.
᾿Εδῶ εἶναι χῶρος διαλόγου καὶ κανένα μέλος (καὶ δὴ ἀνώνυμον) δὲν ἔχει τὸ δικαιωμα νὰ ἀπαγορεύσῃ σὲ ἕνα ἄλλο μέλος (καὶ δὴ ἐπώνυμον) νὰ ἐκφράσῃ τὶς ἀπόψεις του καὶ τὴν γνώμη του, ὅταν μάλιστα ὁ συνομιλητής μας ἐκφράζεται εὐπρεπῶς καὶ μὲ σεβασμὸ πρὸς τὰ ἄλλα μέλη καὶ ἀκολουθεῖ τοὺς κανόνες τοῦ Ψαλτολογίου. ἐὰν κάποιος θέλει νὰ δημοσιεύσῃ κάτι, χωρὶς νὰ μποροῦν ἄλλα μέλη νὰ γράψουν τὰ σχόλιά τους (γιὰ νὰ μὴν ἀκούσῃ ἐνδεχομένως ὁ δημοσιεύων τὰ «σχολιανά» του), ἂς ἀπευθύνεται στὸν διαχειριστή.
Βεβαίως καὶ ὁ κύριος Γιαννόπουλος μπορεῖ ἐδῶ εἴτε νὰ ἀπαντήσῃ εἴτε ὄχι, πάντοτε μὲ ἀπόλυτον ἐλευθερίαν κρίσεως καὶ συνειδήσεως. ἐμεῖς καὶ τὸν σεβόμεθα καὶ δὲν θὰ τοῦ ὑποδείξωμε βεβαίως τί νὰ πράξῃ καὶ τὸν εὐχαριστοῦμε ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν συμμετοχή του, ἡ ὁποία διέπεται ἀπὸ σοβαρότητα, ἦθος καὶ σεβασμὸ πρὸς τὸν συνομιλητή του καὶ εἶναι μέχρι τώρα ὑπόδειγμα διαλόγου.
θὰ ἀποφύγω τέλος νὰ χαρακτηρίσω τὴν συμπεριφορὰ τοῦ μέλους Nikos L. –κάθε ἀναγνώστης ἂς κρίνῃ μόνος του–, ἐπισημαίνω ὅμως ὅτι τέτοια κρούσματα ἐπιβαρύνουν ἀκόμη περισσότερον τὴν ἤδη ἀρνητικὴ διάθεσι ποὺ ἔχει σχηματιστῆ μεταξὺ τῶν περισσοτέρων ἐνεργῶν μελῶν ἀπέναντι στὶς ἀνώνυμες συμμετοχές. συχνὰ μάλιστα κάποιος ἀνώνυμος ἀλλάσσει «ψευδώνυμον», καὶ ἐνῷ ἀπὸ τὴν μιὰ δηλώνει ψευδῶς ὅτι ἀποχωρεῖ, κατόπιν ἐπανέρχεται μὲ ἕνα καὶ δύο ψευδώνυμα (σὰν Λερναία ῞Υδρα). τὰ φαινόμενα αὐτὰ εἶναι ἤδη διεγνωσμένα τόσον ἀπὸ τὸν διαχειριστὴ καὶ τοὺς συντονιστὰς ὅσον καὶ ἀπὸ ἄλλα μέλη.

Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#8
Παρακαλώ, Διονυσιε, μπορώ να ακουσω τα σχολιανά μου;;
το ότι είπα ότι δεν το ξανασυζητώ, δε σημαινει ότι δεν μπορεί καποιος να απαντησει, ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ.
όσο για το ανωνυμος, η διευθυνση του site έχει τα στοιχεια μου.
για τα περαιτερω...αν θελετε μπορούμε κατ'ιδιαν μεσω τηλ. να μου τα πειτε, αλλά δεν κατάλαβα τί σας πείραξε;; επειδή απάντησα κ δε ζητησα συγνωμη που χρησιμοποίησα παλιά σημάδια;;
ΝΑ'ΣΑΙ ΚΑΛΑ...
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#9
Αγαπητοί,


Νομίζω ότι όλη η "συζήτηση" γίνεται βάσει μιας παρανόησης και σε λάθος τόπο. Ας ξεκινήσω από το δεύτερο και μετά πάω στο πρώτο. Κατ' αρχήν εδώ συνηθίζουμε να δημοσιεύουμε για την αλληλοπληροφόρησή μας τι μαθήματα θα χρησιμοποιήσουμε ή χρησιμοποιήσαμε κατά τις Κυριακές ή τις Εορτές κάθε μηνός. Η δημοσίευση και ο σχολιασμός του κομματιού και η συζήτηση που έχει επακολουθήσει είναι για άλλο σημείο του forum.
Τώρα, από εκεί και πέρα, και εφ' όσον οι κ.κ. Συντονιστές μεταφέρουν τη συζήτηση αυτή εκεί που πρέπει, θα πρέπει να πούμε αντικειμενικά ότι η παρατήρηση του κ. Γιαννόπουλου είναι πολύ σωστή όσον αφορά την μεταφορά ενός κομματιού. Καλώς η κακώς, κάποιοι ακολουθούμε κάποιες "σχολές῾ Καλώς ή κακώς όμως όσοι συνέθεσαν κάποια κομμάτια ακολουθούσαν κι αυτοί κάποιες. Και έγραψαν κάποια κομμάτια στην παλαιά, στη νέα, ή στην δεν ξέρω κι εγώ ποια γραφή. Οποιαδήποτε μεταφορά και διασκευή πρέπει να σημειώνεται τηρώντας τις αρχές που τηρούνται χρόνια τώρα. Οι όποις παρεμβάσεις πρέπει να σημειώνονται και να αναφέρεται και το όνομα αυτού που τις έκαμε αλλιώς αυτό συνιστά αλλοίωση του κομματιού και όχι διασκευή ή απόδοση κατ' εκτέλεση.
Προσωπικά δεν θα με πείραζε να το έβλεπα με "σημάδια" φτάνει να αναφερόταν ότι η προσθήκη τους έγινε από τον Χ ψάλτη και από εκεί και πέρα είναι στη διάθεση και τη διάκριση του αν θα το ψάλλει ή όχι. Να σημειώσω δε εδώ ότι αν το βρούμε σε αναλελυμμένη μορφή στο βιβλίο οποιουδήποτε άλλου συνθέτη, τότε αυτός σίγουρα θα έχει μπει στον κόπο να αναφέρει την πατρότητά του και ότι το διεσκεύασε ο ίδιος. Τα βιβλία των διακεκριμμένων συνθετών όπως Καραμάνης, Πετρίδης, Ταλιαδώρος, Ιωαννίδης, Πέττας (η σειρά είναι τυχαία και ο κατάλογος ατελείωτος...) είναι γεμάτα από τέτοιες διευκρινίσεις.
Ο Αγαπητός Διονύσιος αρκετά σωστά προσέγγισε το θέμα από την άποψη της ελευθερίας του λόγου. Θα διαφωνήσω (εν μέρει) μόνο με το μέρος της επωνυμίας/ανωνυμίας. Είναι δικαίωμα κάποιων να διατηρούν την ανωνυμία τους, φτάνει να μην κάνουν κατάχρηση αυτού του δικαιώματος. Θα συμφωνούσα όμως στο ότι εφ' όσον εμπλέκονται σε σοβαρές συνομιλίες όπου εκτίθενται πρόσωπα/πράγματα/καταστάσεις τότε θα πρέπει και αυτοί να άρουν την ανωνυμία τους. Π.χ. σε ένα σοβαρό θέμα όπως αυτό των σχέσεων κρατούσας Εκκλησίας και Ψαλτών δεν μπορούμε να διατηρούμε ανωνυμία μιλώντας από το απυρόβλητο ενώ συνάδελφοί μας εκθέτουν επώνυμα τις απόψεις τους άρα εκτίθενται ως υπαρκτά πρόσωπα και όχι ως "nicknames".
Εν τέλει πιστεύω πως η αναφορά του ονόματος του "Δασκάλου" του Nikos L. δεν θα έβλαπτε ούτε τον ίδιο που όπως φαίνεται επιθυμεί σφόδρα να παραμείνει ανώνυμος, αλλά ούτε και την "ειρήνη" του θέματος, εξάλλου δεν δημιουργεί κανένα κακό. Εγώ προσωπικά θα ήμουν ευτυχής και υπερήφανος να μεταφέρω εδώ μια οποιαδήποτε διασκευή του Δασκάλου μου και να αναφέρω και το όνομά του. Εκτός πια και αν είναι τόσο ντροπή να το λέμε...
Από εκεί και πέρα σχόλια όπως "Και σε όποιον αρέσει" δεν νομίζω ότι αρμόζουν σε οποιαδήποτε δημοσίευση κομματιού ή άλλης επισύναψης που καταλήγει στους σκληρούς μας δίσκους και (θα συμφωνήσω ξανά με τον Διονύσιο) δεν βοηθά ούτε στην βελτίωση του κλίματος...
Θα πρότεινα λοιπόν, για να μην βρει τον καλό μας κ. Διαχειριστή κανένα εγκεφαλικό πάλι όταν συνδεθεί, να μεταφέρουμε το θέμα αλλού, να κατεβάσουμε τους τόνους και από εδώ και πέρα να δημοσιεύουμε κείμενα σύμφωνα με τους ισχύοντες γραπτούς και άγραφους κανόνες ώστε να μην υπάρχουν εκατέρωθεν παρεξηγήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να μην είχαν υπάρξει αν είχε γίνει μια απλή αναφορά και μόνο εξ αρχής.


Αλήθεια, τι θα ψάλλουμε στις 15/8, παίδες...????
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#10
Λίγα - καλοπροαίρετα- σχόλια:
Η αντίληψη πάντως αυτή προήλθε,
να προσομοιάζει δηλαδή με τα κεκραγάρια της εορτής, από την παράλειψη της Στιχολογίας "Θου Κύριε" που συνηθίζεται σε κάποιες ενορίες.
Ασφαλώς αν ψαλλεί η Στιχολογία μπορούν να ψαλλούν ακόμη και του παλαιού Στιχηραρίου μέλη.

καλή δύναμη κι από εμένα
Να κανω και εγω το σχολιο μου.

Νομιζω πως καλυτερα ταιριαζει το αργο ειρμολογικο μελος με το συντομο, παρα με το στιχηραρικο ή παπαδικο.
εχει ιδιους δεσποζοντες φθογγους αλλα και παρομοιο ρεγκιστρο. (εννοω δεν υπαρχει αυτη η ασυμβατοτητα αν παρουμε ψηλη βαση για το ενα να μας βγει το λαρυγγι για το αλλο και το αντιθετο.)
Πως μπορουμε να ψαλλουμε κεκραγαριο Ιακωβου σε ηχο α ( που κινειται μεταξυ κατω δι και κε μεσου περιπου και μετα τα αργα προσομοια Ω του παραδοξου, που κινουνται μεταξυ πα και ανω πα;

Επισης δε νομιζω οτι δεν εχει καμμια σχεση με την παραλειψη της στιχολογιας.
Αντιθετως, με αυτο το κεκραγαριο ταιριαζει καλυτερα η στιχολογια.


Επειδη το θεμα ειναι οπως αναφερει κι ο κ Μανιατης τι θα ψαλλουμε
εγω λεω να ψαλλω το κοινωνικο του Μανουηλ Χρυσαφη σε ηχο Α (κε) κατα τα αλλα ρωτηστε το δεξιο!!!:eek:
 
Last edited:

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#11
[Σημείωσις συντονιστοῦ]

Παρακαλώ, Διονυσιε, μπορώ να ακουσω τα σχολιανά μου;;
᾿Απὸ ἐμένα ὄχι, διότι δὲν ἔχω κάποια ἀρνητικὰ σχόλια γιὰ σᾶς. γενικῶς ἡ παρουσία σας στὸ Ψαλτολόγιον εἶναι ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον θετικὴ καὶ ἐποικοδομητική. ἡ σημερινή σας ἀπάντησι στὸν κ. Γιαννόπουλο μᾶλλον σᾶς ἀδικεῖ. ἔγραψα τὴν φράσιν μὲ τὰ «σχολιανὰ» κάνοντας λογοπαίγνιο μὲ τὴν λέξιν «σχόλια». ἡ ἀναφορὰ εἶναι γενικὴ καὶ ὄχι ὑπονοούμενον γιὰ σᾶς. τὰ ὁποιαδήποτε «σχολιανὰ» μπορεῖ νὰ εἶναι βάσιμα μπορεῖ καὶ ἀβάσιμα, σωστὰ ἢ λαθεμένα. δὲν ἐννοῶ ὅτι συμφωνῶ μὲ τὰ κάθε «σχολιανά». καὶ ἄλλα μέλη ἔχουν ζητήσει νὰ δημοσιεύσουν κάτι, χωρὶς νὰ μποροῦν ἄλλοι νὰ σχολιάσουν τὶς δημοσιεύσεις των στὸ ἴδιο θέμα. αὐτὸ δὲν εἶναι μεμπτόν. ἔμμεσα στὸ προηγούμενον μήνυμά μου καὶ φανερῶς τώρα σᾶς λέγω ὅτι καὶ ὡς μέλος καὶ ὡς συντονιστὴς θὰ λυπόμουν καὶ δὲν θὰ θεωροῦσα δικαιολογημένον ἐκ μέρους σας νὰ σταματήσετε νὰ δημοσιεύετε ὑλικόν, ἐπειδὴ κάποια ἄλλα μέλη θὰ κάνουν τὶς παρατηρήσεις των. μπορεῖτε νὰ συνεννοηθῆτε μὲ τὸν διαχειριστὴν ἐπ᾿ αὐτοῦ.

το ότι είπα ότι δεν το ξανασυζητώ, δε σημαινει ότι δεν μπορεί καποιος να απαντησει, ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ.
Σωστὰ καὶ συμφωνοῦμε ἀπολύτως ἐδῶ. ἔχετε κάθε δικαίωμα νὰ ἀπαντᾶτε σὲ ὅποιον θέλετε καὶ ὅποτε θέλετε (ὑπὸ τὶς γνωστὲς προϋποθέσεις πάντοτε). ἀλλὰ στὴν ἀπάντησί σας στὸν κύριο Γιαννόπουλο τοῦ γράψατε· «ΥΓ1: μην απαντήσετε, δεν θα το συζητησω ξανά». ἂν ἔλειπε αὐτὸ τὸ «μὴν ἀπαντήσετε», τὰ πράγματα θὰ ἦσαν κάπως διαφορετικά.

όσο για το ανωνυμος, η διευθυνση του site έχει τα στοιχεια μου.
Καλῶς. μπορεῖ μάλιστα καὶ κάποια ἄλλα μέλη νὰ γνωρίζουν τὴν ταυτότητά σας, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν ἀλλάζει τὸ γεγονὸς ὅτι συμμετέχετε ἀνωνύμως καὶ ὅτι διὰ τὰ ὑπόλοιπα μέλη καὶ δι᾿ ἐμὲ παραμένετε ἀνώνυμος καὶ ἄγνωστος. εἶναι δικαίωμά σας ἄλλωστε, τὸ ὁποῖο σέβομαι, παρὰ τὴν προσωπική μου περὶ ἀνωνυμίας γνώμη, ποὺ τὴν ἔχω άναφέρει ἀλλοῦ.

για τα περαιτερω...αν θελετε μπορούμε κατ'ιδιαν μεσω τηλ. να μου τα πειτε, αλλά δεν κατάλαβα τί σας πείραξε;; επειδή απάντησα κ δε ζητησα συγνωμη που χρησιμοποίησα παλιά σημάδια;;
Διὰ ποῖον λόγον ἐθεώρησα σκόπιμον νὰ παρέμβω, νομίζω ὅτι ἤδη τὸ ἐξήγησα. σὲ συζητήσεις περὶ παλαιῶν καὶ νέων σημαδίων, καθὼς βλέπετε, δὲν συμμετέχω. αὐτὰ τὰ ἀφήνω εἰς ἄλλους γνώστας (καὶ σὲ σᾶς βεβαίως) καὶ ἁρμοδιωτέρους ἐμοῦ. νομίζω πάντως ὅτι παρεξηγήσατε τὸ πνεῦμα μὲ τὸ ὁποῖον σᾶς ἔγραψε ὁ κ. Γιαννόπουλος τὸ σχόλιόν του. οὔτε ἐκεῖνος σᾶς ἐζήτησε τὸν λόγον οὔτε σᾶς ἔκρινε διὰ τὸ ὅτι χρησιμοποιεῖτε τὰ μουσικὰ σύμβολα ποὺ χρησιμοποιεῖτε. ἄλλο ἦταν τὸ πνεῦμά του, τοὐλάχιστον ὅπως τὸ ἐννόησα ἐγώ, καὶ δὲν δικαιολογεῖ τὴν ὠργισμένη ἀντίδρασί σας.
Τὸ νὰ ἔχωμε κατ᾿ ἰδίαν φιλικὴ ἐπικοινωνία μὲ σᾶς ἢ μὲ ἄΛλα μέλη τοῦ Ψαλτολογίου (ἐπωνύμως ὅμως) πολὺ εὐχαρίστως. οἱ προσωπικές μου ἠ.δ.α. (= ἠλεκτρονικὲς διευθύνσεις ἀλληλογραφίας· βαρβαριστὶ «η-μέιλ») ὑπάρχουν ἐδῶ, τὸ δὲ τηλέφωνόν μου στὴν ἱστοσελίδα τῆς «Συμβολῆς».

ΝΑ'ΣΑΙ ΚΑΛΑ...
Καὶ σεῖς νὰ εἶστε καλά.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#12
Νομιζω πως καλυτερα ταιριαζει το αργο ειρμολογικο μελος με το συντομο, παρα με το στιχηραρικο ή παπαδικο.
Το τί νομίζει ο καθένας μας είναι άλλη υπόθεση.
Το θέμα είναι ότι τα κεκραγάρια σε πιό μέλος ανήκουν... δεν ανήκουν και στα τρία αλλά μόνο στο παπαδικό μέλος.

εχει ιδιους δεσποζοντες φθογγους αλλα και παρομοιο ρεγκιστρο. (εννοω δεν υπαρχει αυτη η ασυμβατοτητα αν παρουμε ψηλη βαση για το ενα να μας βγει το λαρυγγι για το αλλο και το αντιθετο.)
Με την ίδια λογική απαγορεύεται να ψάλλουμε Δ΄ Άγια στα Κεκραγάρια :confused:
Αν λάβεται ως βάση τον φθόγγο ΚΕ που είναι η αρχαία βάση του ήχου βγαίνει μια χαρά.
Υπάρχουν και άλλα trik με τετράχορδα και πεντάχορδα.
Τί δυνατότητες που μας παρέχει η ελληνική μουσική με αυτά...

Πως μπορουμε να ψαλλουμε κεκραγαριο Ιακωβου σε ηχο α ( που κινειται μεταξυ κατω δι και κε μεσου περιπου και μετα τα αργα προσομοια Ω του παραδοξου, που κινουνται μεταξυ πα και ανω πα;
Να τα καταργήσουμε δηλαδή;
Αφού πάντα θα λέμε την στιχολογία που είναι "εκτός" βάσεων όπως λέτε;
ή να την καταργήσουμε και αυτήν;

Επισης δε νομιζω οτι δεν εχει καμμια σχεση με την παραλειψη της στιχολογιας.
Αντιθετως, με αυτο το κεκραγαριο ταιριαζει καλυτερα η στιχολογια.
Κι εγώ δε δε νομιζω οτι δεν εχει καμμια σχεση...
Η παράλειψη της στιχολογίας μας έκανε να βρίσκουμε διάφορες "λύσεις" και "διορθώσεις"...
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#13
Ορίστε κ το "Κατευθυνθήτω".
Αγαπητέ κε Γιαννόπουλε, καταρχήν δεν έχω το αυθεντικό χειρογραφο του Γεωργιάδη. Σας πληροφορώ ότι κυκλοφορεί κ σε εκτέλεση Παναγιωτίδη, αν δεν κάνω λάθος. αν ανέβαζα την εν λόγω εκτέλεση (ανάλυση σημαδιών) θα μου κάνατε την παρατήρηση για τα σημάδια που χρησιμοποίησα;;
αν υπήρχε π.χ. στον εσπερινό του Καραμάνη, αναλελυμένο, με διγοργα κ τρίγοργα (δηλα δη, εκτέλεση Καραμάνη) κ δεν ήταν το πρωτότυπο του Γεωργιάδη θα μου κανατε την παρατηρηση;;
Σας ευχαριστούμε πολύ γι΄αυτά που είχατε την καλωσύνη να ανεβάσετε.
Περί δεοντολογίας :
α) Όταν πρόκειται για αυτούσια αναπαραγωγή (=πιστή αντιγραφή) μιας επώνυμης σύνθεσης, είθισται να δηλώνουμε απλά το όνομα του συνθέτη (στον τίτλο) και ενδεχομένως και το όνομα του (αντι)γραφέα στο τέλος (in margine).
β) Όταν πρόκειται για αντιγραφή μιας καταγεγραμμένης προσωπικής εκτέλεσης, ερμηνείας, "διασκευής" ή απόδοσης (διαλέγετε και παίρνετε !) μιας επώνυμης σύνθεσης, είθισται να δηλώνουμε εξ αρχής το όνομα του συνθέτη με την αναγκαία προσθήκη, διευκρίνηση και επεξήγηση "κατ᾽ εκτέλεσιν του ΤΑΔΕ" (αναφέρουμε άφοβα το όνομά του !).
γ) Όταν πρόκειται για καταγραφή ή απομαγνητοφώνηση μιας προσωπικής εκτέλεσης μιας επώνυμης σύνθεσης (π.χ. "Θεαρχίω νεύματι" Κ. Πρίγγου κατ΄εκτέλεσιν Χ. Ταλιαδώρου ή Λ. Αγγελόπουλου), είθισται να δηλώνουμε το όνομα του συνθέτη, του εκτελεστή και του (κατα)γραφέα της εκτέλεσης αυτής, αν όχι και την ημερομηνία καταγραφής ή εκτέλεσης αυτού του ύμνου !

Σε κάθε περίπτωση, η ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ αναφορά του (αρχικού) συνθέτη, όπως και του εκτελεστή-ερμηνευτή είναι απαραίτητη και αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη σεβασμού προς την σύνθεση, τον συνθέτη και τον ερμηνευτή (στην προκειμένη περίπτωση, προς τον διδάσκαλό σας !).

Δ.Ζ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#14
Σας ευχαριστούμε πολύ γι΄αυτά που είχατε την καλωσύνη να ανεβάσετε.
Περί δεοντολογίας :
α) Όταν πρόκειται για αυτούσια αναπαραγωγή (=πιστή αντιγραφή) μιας επώνυμης σύνθεσης, είθισται να δηλώνουμε απλά το όνομα του συνθέτη (στον τίτλο) και ενδεχομένως και το όνομα του (αντι)γραφέα στο τέλος (in margine).
β) Όταν πρόκειται για αντιγραφή μιας καταγεγραμμένης προσωπικής εκτέλεσης, ερμηνείας, "διασκευής" ή απόδοσης (διαλέγετε και παίρνετε !) μιας επώνυμης σύνθεσης, είθισται να δηλώνουμε εξ αρχής το όνομα του συνθέτη με την αναγκαία προσθήκη, διευκρίνηση και επεξήγηση "κατ᾽ εκτέλεσιν του ΤΑΔΕ" (αναφέρουμε άφοβα το όνομά του !).
γ) Όταν πρόκειται για καταγραφή ή απομαγνητοφώνηση μιας προσωπικής εκτέλεσης μιας επώνυμης σύνθεσης (π.χ. "Θεαρχίω νεύματι" Κ. Πρίγγου κατ΄εκτέλεσιν Χ. Ταλιαδώρου ή Λ. Αγγελόπουλου), είθισται να δηλώνουμε το όνομα του συνθέτη, του εκτελεστή και του (κατα)γραφέα της εκτέλεσης αυτής, αν όχι και την ημερομηνία καταγραφής ή εκτέλεσης αυτού του ύμνου !

Σε κάθε περίπτωση, η ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ αναφορά του (αρχικού) συνθέτη, όπως και του εκτελεστή-ερμηνευτή είναι απαραίτητη και αποτελεί στοιχειώδη ένδειξη σεβασμού προς την σύνθεση, τον συνθέτη και τον ερμηνευτή (στην προκειμένη περίπτωση, προς τον διδάσκαλό σας !).

Δ.Ζ.

κε Ζαγανά, ρωτησα το δασκαλο μου κ είπε οτι δεν θελει να φαινεται καπου το ονομα του.
κακο κ αυτό;;
αν ναι, μπορει το συμβουλιο των συντονιστων να με αποβαλει διαπαντως.
καλη δυναμη.
 
Last edited:

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#15
Νομίζω ότι όλη η "συζήτηση" γίνεται βάσει μιας παρανόησης και σε λάθος τόπο. Ας ξεκινήσω από το δεύτερο και μετά πάω στο πρώτο. Κατ' αρχήν εδώ συνηθίζουμε να δημοσιεύουμε για την αλληλοπληροφόρησή μας τι μαθήματα θα χρησιμοποιήσουμε ή χρησιμοποιήσαμε κατά τις Κυριακές ή τις Εορτές κάθε μηνός. Η δημοσίευση και ο σχολιασμός του κομματιού και η συζήτηση που έχει επακολουθήσει είναι για άλλο σημείο του forum.
Τώρα, από εκεί και πέρα, και εφ' όσον οι κ.κ. Συντονιστές μεταφέρουν τη συζήτηση αυτή εκεί που πρέπει...
[Σημείωσις συντονιστοῦ]
Τὰ παραπάνω μηνύματα αὐτοῦ τοῦ νέου θέματος μετεφέρθησαν ἐδῶ ἀπὸ ἄλλο θέμα.
 
Last edited:

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#16
Το τί νομίζει ο καθένας μας είναι άλλη υπόθεση.
Το θέμα είναι ότι τα κεκραγάρια σε πιό μέλος ανήκουν... δεν ανήκουν και στα τρία αλλά μόνο στο παπαδικό μέλος.
Αγαπητε, Δημητρη, (μου επιτρεπεις λιγη οικειοτητα)
Νομιζω οτι μπορουμε να κανουμε μια εποικοδομητικη συζητηση αρχιζοντας απο το ειδος μελους που ανηκουν τα κεκραγαρια. Αυτα που ειναι στο αναστασιματαριο του Ιωαννου τι ειναι κατα τη γνωμη σου; Δεν ειναι στιχηραρικο (συντομο) και συντομο ειρμολογικο;

Με την ίδια λογική απαγορεύεται να ψάλλουμε Δ΄ Άγια στα Κεκραγάρια :confused:
Αν λάβεται ως βάση τον φθόγγο ΚΕ που είναι η αρχαία βάση του ήχου βγαίνει μια χαρά.
Υπάρχουν και άλλα trik με τετράχορδα και πεντάχορδα.
Τί δυνατότητες που μας παρέχει η ελληνική μουσική με αυτά...
Αυτο με τη βαση δεν το καταλαβα πως γινεται... Σιγουρα πρεπει να εξευρεθουν τροποι για να μην ζοριζεται και το λαρυγγι. Στον α' ηχο τι κανουμε; (εν προκειμενω;)
Επισης πρωτη φορα ακουω οτι ο δ ηχος εχει αρχαια βαση τον Κε. αν καταλαβαινω...

Να τα καταργήσουμε δηλαδή;
Αφού πάντα θα λέμε την στιχολογία που είναι "εκτός" βάσεων όπως λέτε;
ή να την καταργήσουμε και αυτήν;
Οχι, σε καμμια περιπτωση. Απλως θεωρω οτι δεν εχει καμμια σχεση η καταργηση της στιχολογιας με τις βασεις και τα ειδη των μελων που δυσκολευομαστε να ταιριαξουμε. Πιστευω καθαρά για λογους "συντομιας"

Κι εγώ δε δε νομιζω οτι δεν εχει καμμια σχεση...
Η παράλειψη της στιχολογίας μας έκανε να βρίσκουμε διάφορες "λύσεις" και "διορθώσεις"...
Εδω επιτερεψέ μου.

Η παραλειψη της στιχολογιας ευνοει και διευκολυνει την κατασταση διοτι δεν επερχεται μεταβολη στο ειδος του μελους και δεν χρειαζομαστε τρικ για να επιβιωσουμε.:)

ΥΓ. Τα σχολια μου ειναι καλοπροαιρετα και απλως θελω να γινουν αφορμη για συζητηση,

ΥΓ2 Αν οι κ. διαχειριστες το κρινουν ισως πρεπει να μεταφερουμε τα μηνυματά μας σε άλλο θεμα... γιατι βγηκαμε εκτος, νομιζω...:p
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#17
Κύριοι, όπως κ να ψάλλεις ένα μάθημα, η βασική του γραμμή δεν αλλάζει.
ας αλλάξω κ 2-3 θέσεις, πάλι το μάθημα ανήκει σ'αυτόν που εμπνευστηκε τη βασική δομή, διαρθρωση κ πορεία του μέλους. όσοι ακούσουν κάποιο μάθημα καταλαβαίνουν τίνος είναι.

Αν κάθε φορά που κάποιος άλλαζε κάτι στην εκτέλεση κάποιου μαθήματος έμπαινε κ το όνομά του, ο εμπνευστης δε θα φαινόταν πουθενά, γιατί όλοι θα ψάλλαμε την καινουργια ταχα μελωδία του τάδε κ να κατοχυρώσουμε κ τις τυχόν αλλαγές πάνω στο πρωτότυπο. γίνονται αυτά;;;;είναι σωστό;;;
κατα τη γνώμη μου όχι, κ γι΄αυτο ανεφερα το όνομα του δημιουργού μόνο.

Σκεφτείτε να παει κάποιος στην παραλία της Θεσ/κης δίπλα στο Λ Πύργο, να δει το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, να πάρει ένα σφυρί και να "διορθώσει " λίγο τη μύτη του αγάλματος γιατί του φαινόταν στραβή. δικαιούται να βάλει κ το δικό του όνομα δίπλα στον γλύπτη;;; ασφαλώς όχι.
ο παραλληλισμός δικός σας...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#18
Αγαπητε, Δημητρη, (μου επιτρεπεις λιγη οικειοτητα)
Παρακαλώ!

Νομιζω οτι μπορουμε να κανουμε μια εποικοδομητικη συζητηση αρχιζοντας απο το ειδος μελους που ανηκουν τα κεκραγαρια. Αυτα που ειναι στο αναστασιματαριο του Ιωαννου τι ειναι κατα τη γνωμη σου; Δεν ειναι στιχηραρικο (συντομο) και συντομο ειρμολογικο;
Οι ψαλμοί Παπαδικόν.
Τα τροπάρια- ιδιόμελα μπορούν να χαρακτηριστούν
α) Παλαιόν αργόν στιχηραρικόν
β) Νέον αργόν στιχηραρικόν
γ) Νέον σύντομον στιχηραρικόν.

Αυτο με τη βαση δεν το καταλαβα πως γινεται... Σιγουρα πρεπει να εξευρεθουν τροποι για να μην ζοριζεται και το λαρυγγι.
Στον α' ηχο τι κανουμε; (εν προκειμενω;)
Επισης πρωτη φορα ακουω οτι ο δ ηχος εχει αρχαια βαση τον Κε. αν καταλαβαινω...
Μίλησα για τον α' ήχο.
Ότι η βάση του είναι ο φθόγγος Κε.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#19
[Σημείωμα συντονιστή] Με κάλυψε ο Διονύσιος και τον ευχαριστώ. Όταν κάποιος δημοσιεύει κάτι (υλικό ή απόψεις) στο Ψαλτολόγιον πρέπει να περιμένει οτι πιθανώς να υπάρξει και θετική αλλά και αρνητική κριτική. Εάν κάποιος/α δεν είναι διατεθειμένος/η να δεχτεί αρνητική κριτική (όταν αυτή γίνεται με σεβασμό πάντοτε όπως και έγινε εδώ) τότε ή δεν πρέπει να δημοσιεύει ή να συνεννοηθεί με κάποιο συντονιστή να ανοίγει νέο θέμα με το υλικό το οποίο (θέμα) θα κλειδώνεται αμέσως και δεν θα μπορεί να απαντήσει κανείς σε αυτό. Γενικά πάντως αν και επιτρέπεται δεν συνιστώ το κλείδωμα γιατί αποκλείει αντί να συνεισφέρει μία πιθανώς ενδιαφέρουσα συζήτηση.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#20
Σκεφτείτε να παει κάποιος στην παραλία της Θεσ/κης δίπλα στο Λ Πύργο, να δει το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, να πάρει ένα σφυρί και να "διορθώσει " λίγο τη μύτη του αγάλματος γιατί του φαινόταν στραβή. δικαιούται να βάλει κ το δικό του όνομα δίπλα στον γλύπτη;;; ασφαλώς όχι.
Διαφωνώ. Καλό είναι να μπεί και το όνομα του υπευθύνου για την αλλαγή και η περιγραφή της αλλαγής εκτός και υπάρχει συνεννόηση με τον αρχικό
δημιουργό. Π.χ. ο Πρίγγος είπε στον Ευθυμιάδη να κάνει κάποιες καταγραφές από μόνος του όταν κατέγραφε το Αναστασιματάριό του. Εκεί ίσως δεν χρειαζόταν να μπεί όνομα ή ίσως να αναφερόταν στην εισαγωγή γενικά και όχι σε κάθε μέλος. Αλλά εάν είχε μπεί το όνομα και σε κάθε μέλος ακόμα καλύτερα θα ήταν γιατί σήμερα θα γνωρίζαμε ποιά μέλη έγραψε ο ίδιος ο Πρίγγος και ποιά ο Ευθυμιάδης. Άλλο παράδειγμα είναι οι διάφορες εκδόσεις του Αναστασιματαρίου όπου στην αρχή συνήθως αναφέρεται ποιός έκανε αλλαγές και τί αλλαγές. Για το άγαλμα που λές, το πρόβλημα για μένα είναι αλλού, στο οτι δεν δικαιούται κάν να αλλάξει κάποιος το έργο του άλλου (το άγαλμα εδώ) και να το παρουσιάσει με το όνομα του άλλου χωρίς τη συγκατάθεση του άλλου. Σε περίπτωση που ο υπεύθυνος της αλλαγής θέλει να μείνει ανώνυμος (όπως εδώ) μπορεί να το κάνει και να παρουσιαστεί το έργο ώς "διασκευή παρά ανωνύμου" ή "καταγραφή εκτέλεσης παρά ανωνύμου" ή ανάλογα.
 
Top