15. «Θεαρχίῳ νεύματι» Πέτρου: α) χειρόγραφη καταγραφή Σίμωνος Καρά & β) επεξεργασμένη αντιγραφή της Κυψέλης του Στεφάνου

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Νέο θέμα από εδώ.

Το αποψινό δοξαστικό σε μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου.
Το αρχείο εικόνας είναι κάποια γραμματοσειρά και το αρχείο pdf είναι χειρόγραφο επεξεργασμένο, δίχρωμο του Σ. Καρά
 

Attachments

  • ThearxioNeumati.pdf
    4.4 MB · Views: 705
  • ThearxioNeumati.gif
    ThearxioNeumati.gif
    97.5 KB · Views: 340
Last edited by a moderator:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Το αποψινό δοξαστικό σε μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου.
Το αρχείο εικόνας είναι κάποια γραμματοσειρά και το αρχείο pdf είναι χειρόγραφο επεξεργασμένο, δίχρωμο του Σ. Καρά

Από ποιά έκδοση ή χφ εκδοχή αντιγράφουν έκαστος;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Το αποψινό δοξαστικό σε μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου.
Το αρχείο εικόνας είναι κάποια γραμματοσειρά και το αρχείο pdf είναι χειρόγραφο επεξεργασμένο, δίχρωμο του Σ. Καρά

καλό, ειρυκ.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Από ποιά έκδοση ή χφ εκδοχή αντιγράφουν έκαστος;
Τί ρωτάς;
Καραστολισμένα με άχρηστα ... καραδόφωνα! Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις...
Δεν μας το ψάλλουν κιόλας να το μάθουμε.... Εκτός και βάλουν ηχητικό με τον Στανίτσα, και μας πουν ότι απ' αυτό το κείμενο το λέει....:mad::confused::rolleyes::cool:
 

xrysafis

Μέλος
Τί ρωτάς;
Καραστολισμένα με άχρηστα ... καραδόφωνα! Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις...
Δεν μας το ψάλλουν κιόλας να το μάθουμε.... Εκτός και βάλουν ηχητικό με τον Στανίτσα, και μας πουν ότι απ' αυτό το κείμενο το λέει....:mad::confused::rolleyes::cool:

Καραεξυπνάδες..
 

Haris Tsarouxis

Μέλος
Τί ρωτάς;
Καραστολισμένα με άχρηστα ... καραδόφωνα! Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις...
Δεν μας το ψάλλουν κιόλας να το μάθουμε.... Εκτός και βάλουν ηχητικό με τον Στανίτσα, και μας πουν ότι απ' αυτό το κείμενο το λέει....:mad::confused::rolleyes::cool:

Δεν πειράζει κύριε Γιάννου...Μη το λέτε από του Καρά...Πείτε το από αλλού...Υπάρχουν άλλοι που τουs αρέσουν αυτά...Σταματήστε πια με αυτή την καραμέλα...Έλεοs με αυτόν τον Στανίτσα... Λεs και πρέπει να μαs αρέσει με το ζόρι...Τον έχετε αναγάγει σε θεό πλέον...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Τί ρωτάς;
Καραστολισμένα με άχρηστα ... καραδόφωνα! Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις...
Δεν μας το ψάλλουν κιόλας να το μάθουμε.... Εκτός και βάλουν ηχητικό με τον Στανίτσα, και μας πουν ότι απ' αυτό το κείμενο το λέει....:mad::confused::rolleyes::cool:
Καλό :D
ἀλλά θά κάνω καί σύντομη ἐρμηνεία γιά τούς ἀμυήτους.
Καραδόφωνον σύνθετη λέξις ἐκ τοῦ καρύου καί φωνής. Ἔλεγαν οἱ ἀρχαῖοι ὅτι στό ψάλσιμο τό καρύδι κάνει καλό στό καρύδι τοῦ λαιμοῦ. Ἐάν ἡ κατάποσις γίνει πρίν τό ψάλσιμο τότε στά ψηλά ἀντί γιά κοκοράκια πετᾶς καραδόφωνα. (Σχήμα1:eek:)

Καρέλξεις συντ. ἐκ τοῦ καρεκλαέλξεις. Τό σημαδόφωνον τοῦτο πάλαι ποτέ, ἄνηκε στήν χειρονομίαν τῆς μουσικῆς.Στά καθίσματα καί μόνο καί εἰδικά στοῦ πλ. γ' (βαρέως λαικιστί).
Μόλις ἔβλεπε ὁ ψάλτης τό συγκεκριμένο σημάδι, τραβοῦσε τήν καρέκλα γιά νά κάτσει (λόγω ὑμνωδίας τῶν καθισμάτων).
Σήμερα ἔχει χάσει πλέον τήν ἀξία του καί τίθεται κατά ριπάς καί κατά βούλησιν εἰς ἅπαντα τά μέλη ὄχι μόνο τῶν καθισμάτων ἀλλά καί αὐτῶν τοῦ Ἀκαθίστου.
:D
 
Last edited:

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Κύριε xrysafis,
Προτιμώ τις καραεξυπνάδες από τις ... σοφιστείες του κάρου!:wink: ... Αραμπάς περνά, σκόνη γίνεται...

Κύριε Tsarouxis,
Μέλη πασίγνωστα σαν κι αυτό τα ψάλλω από μνήμης, και με κλειστά τα μάτια βλέπω τα σωστά κείμενα του Πέτρου ανόθευτα από ίχνη ... αραμπάδων σε καρόδρομους ... αμπαστάρδευτα.... όπως παραδόθηκαν από τους τρεις θεμελιωτές της εν χρήσει γραφής.
Η Πατριαρχική εγκύκλιος αυτό λέει, είτε το θέλετε (και δεν εννοώ μόνον εσάς), είτε όχι.
Όσο για τον Στανίτσα, σας συμβουλεύω να βγάλετε τις ωτοασπίδες που σας έχει φορέσει ο ... σοφός:cool:.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Εγώ αν και δεν έχω κανέναν άνθρωπο για Θεό πέραν του Θεανθρώπου, κρίνω ότι βλέπω. Και αυτό που βλέπω από το κείμενο του ειρύΚ είναι κάτι που δεν υπάρχει στη γραφή του συνθέτη:

ειρύΚ: View attachment ειρύΚ.JPG

Κώδικας του 1775: 1775.JPG

Κώδικας του Απόστολου Κώνστα: View attachment Κώνστας.JPG

Το απόσπασμα από τον κώδικα της διπλής γραφής με την εξήγηση του Γρηγορίου: View attachment Διπλή γραφή.JPG



Το προσωπικό μου συμπέρασμα: Όταν ένα σημαδόφωνο όπως το στρεπτόν δεν επανεμφανίζεται αλλά πρωτοεμφανίζεται σε μία σύνθεση είναι πιστεύω κάτι άλλο και δεν ξέρω αν και κατά πόσο προσεγγίζει ή προσπαθεί να ξεφύγει (ακούσια, δεν λέω) από την ιδέα του δημιουργού.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις......

Στην εκτέλεση αυτή πάντως, όπου θα περίμενε κανείς πιστή απόδοση των έλξεων αυτών, εν πολλοίς απουσιάζουν, ακόμη και οι "χαρακτηριστικές" του β΄ήχου. Πρόσεξα τα κομμάτια του πλ.α΄, β΄και πλ΄δ΄. Ίσως σε ένα σημείο του πλ.δ΄το αυτί μου κάπως παραξενεύτηκε, αν και δεν είναι πολύ ... ευαίσθητο. Αναφέρομαι βέβαια στις αταίριαστες έλξεις του κειμένου κι όχι στις αυτονόητες, που κι αυτές σημειώνονται συνήθως στο κείμενο.
 

Haris Tsarouxis

Μέλος
Κύριε xrysafis,
Προτιμώ τις καραεξυπνάδες από τις ... σοφιστείες του κάρου!:wink: ... Αραμπάς περνά, σκόνη γίνεται...

Κύριε Tsarouxis,
Μέλη πασίγνωστα σαν κι αυτό τα ψάλλω από μνήμης, και με κλειστά τα μάτια βλέπω τα σωστά κείμενα του Πέτρου ανόθευτα από ίχνη ... αραμπάδων σε καρόδρομους ... αμπαστάρδευτα.... όπως παραδόθηκαν από τους τρεις θεμελιωτές της εν χρήσει γραφής.
Η Πατριαρχική εγκύκλιος αυτό λέει, είτε το θέλετε (και δεν εννοώ μόνον εσάς), είτε όχι.
Όσο για τον Στανίτσα, σας συμβουλεύω να βγάλετε τις ωτοασπίδες που σας έχει φορέσει ο ... σοφός:cool:.

Αδιαφορώ κύριε Γιάννου για το αισθητικό σαs κριτήριο περί τηs μουσικήs αλλά και για την προσπάθειά σαs να μειώσετε την πορεία και το έργο κάποιων ανθρώπων αφενόs και αφετέρου για το αν ψάλλετε από μέσα ή απ' έξω το όποιο μουσικό κείμενο...και μάλστα τέτοιου τύπου δηλώσειs περί του αυτό λέει η πατριαρχική εγκύκλιοs, μάλλον θέλατενα πείτε οτι έτσι ΕΠΡΕΠΕ να λέει η εγκύκλιοs...Και ο νοών νοείτο...Έχουν μιλήσει πιο αρμόδιοι από εμένα για το θέμα στην σελίδα...Όσο για τον Στανίτσα, ναι μεν ικανότατοs,αλλά όχι οπωσδήποτε αυτό που πρέπει να μαs αρέσει κιόλαs...υπήρξαν πολλοί ισάξιοί του...Γνωστοί και μη...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Αδιαφορώ κύριε Γιάννου για το αισθητικό σαs κριτήριο περί τηs μουσικήs αλλά και για την προσπάθειά σαs να μειώσετε την πορεία και το έργο κάποιων ανθρώπων αφενόs και αφετέρου για το αν ψάλλετε από μέσα ή απ' έξω το όποιο μουσικό κείμενο...και μάλστα τέτοιου τύπου δηλώσειs περί του αυτό λέει η πατριαρχική εγκύκλιοs, μάλλον θέλατενα πείτε οτι έτσι ΕΠΡΕΠΕ να λέει η εγκύκλιοs...Και ο νοών νοείτο...Έχουν μιλήσει πιο αρμόδιοι από εμένα για το θέμα στην σελίδα...Όσο για τον Στανίτσα, ναι μεν ικανότατοs,αλλά όχι οπωσδήποτε αυτό που πρέπει να μαs αρέσει κιόλαs...υπήρξαν πολλοί ισάξιοί του...Γνωστοί και μη...

Εαν και εφοσον θα θελατε...μπορειτε να αναφερετε καποιους απο τους πολλους ισαξιους του Στανιτσα απο τα χρονια που εζησε και μετα?
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Τί ρωτάς;
Καραστολισμένα με άχρηστα ... καραδόφωνα! Και ο πλ του Δ' με τις άχρηστες ... καρέλξεις...
Δεν μας το ψάλλουν κιόλας να το μάθουμε.... Εκτός και βάλουν ηχητικό με τον Στανίτσα, και μας πουν ότι απ' αυτό το κείμενο το λέει....:mad::confused::rolleyes::cool:

Ρωτάω, αγαπητέ υπάρχοντα, γιατί πέρα από τον αναμενόμενο -από τον ειρυκ- "καραστολισμό", κανένα από τα δύο (διαφορετικά μεταξύ τους) κείμενα δεν φαίνεται να είναι σε μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου (όπως δηλώνεται), αλλά διασκευές ποικίλης και αμφισβητούμενης προέλευσης και ποιότητας. Το δε αρχείο εικόνας είναι πολύ..
καλό, ειρυκ.

..αν καλό σημαίνει ανορθόγραφο!
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
Χρόνια πολλά καλά και ευλογημένα. Η Παναγία να μας σκεπάζει. Δεν επιθυμώ να ξανα-μπώ στις γνωστές διαμάχες διότι το όλο ζήτημα δεν βγάζει πουθενά. ο καθένας διαμόρφωσε κάποιες θέσεις. Αυτό που θέλω να πω, γνωρίζοντας ότι τη σελίδα τη διαβάζουν πολλοί πατριαρχικοί, σχετίζεται με τον κ. Γιάννου. Δεν μπορεί να έχουν πάρει τόσοι και τόσοι τίτλους και ο κ. Γιάννου να μην είναι Άρχων Πρωτοψάλτης. Το ατόπημα αυτό θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να διορθωθεί άμεσα. Τι να τον κάνω τον τίτλο όταν έρχεται ως τιμής ένεκεν. Όταν δίνεται σε ψάλτες που έχουν λόγο φωνής σταματήσει να ψάλλουν;

Επίσης στον κ. Καρασταμάτη ο οποίος ζητά ονόματα αναφέρω τα εξής: Μαγούρης, Παϊκόπουλος, Φορτωμάς, Βασιλικός (όταν θέλει να ψάλλει), Γιάννου, Σφήκας, ο ίδιος ο Καρασταμάτης, Εμμανουηλίδης, Αστέρης...ο Στανίτσας έγραψε ιστορία. Προσωπικότητα. Ποιος ψάλτης δεν ξενύχτησε ακούγοντάς τον; Αλλά δεν ήταν ο Ένας. Ο καθένας μας έχει και το δικό του ερμηνευτικό πρότυπο τι να κάνουμε;
Τελειώνοντας, μικρό σχόλιο στα γραφόμενα του κ. Γιάννου. Σας έλλειψαν οι καβγάδες; Εάν εσείς με την εμπειρία και τα τόσα τόσα χρόνια δίπλα στον Στανίτσα συνεχίζεται και γράφεται τόσο πικρόχολα για τον Καρά, τι να πούμε και εμείς οι νεότεροι; Ψάλτε σας παρακαλώ και ανεβάστε ηχογραφήσεις για να ακούσουμε και να μάθουμε και εμείς και αφήστε συμπεριφορές που δεν αρμόζουν σε προσωπικότητα του δικού σας βεληνεκούς. Να είστε όλοι καλά και αγαπητέ κ. Τσακίρογλου η παράδοση εξελίσσεται. Εάν αυτό που έγραψε ο Καράς δεν υπήρχε ως στολίδι-σημάδι στη συγκεκριμένη θέση αλλά υπάρχει σε άλλο παρόμοιο σημείο της γραπτής ή της προφορικής παράδοσης και αυτός το δανείστηκε και το τοποθέτησε, δεν νομίζω να καταστρατηγεί την ψαλτική μας τέχνη.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... κανένα από τα δύο (διαφορετικά μεταξύ τους) κείμενα δεν φαίνεται να είναι σε μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου (όπως δηλώνεται), αλλά διασκευές ποικίλης και αμφισβητούμενης προέλευσης και ποιότητας. ...

Όσον αφορά το αρχείο εικόνας, μοιάζει μάλλον με την εκδοχή του Στεφάνου Λαμπαδαρίου. Το αρχείο PDF σαφώς και είναι του Πέτρου, και διαφέρει ή μοιάζει μ' εκείνο τόσο όσο μοιάζουν ή διαφέρουν μεταξύ τους οι διάφορες καταγραφές του που έχουμε στη διάθεσή μας, π.χ. του Γρηγορίου ή του Κηλτζανίδη, εκτός αν κι αυτά είναι "ποικίλης και αμφισβητούμενης προέλευσης" (φυσικά δεν αναφέρομαι στις προσθήκες έλξεων και υφεσοδιέσεων ή την προσθήκη άλλων σημείων).
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Εάν αυτό που έγραψε ο Καράς δεν υπήρχε ως στολίδι-σημάδι στη συγκεκριμένη θέση αλλά υπάρχει σε άλλο παρόμοιο σημείο της γραπτής ή της προφορικής παράδοσης και αυτός το δανείστηκε και το τοποθέτησε, δεν νομίζω να καταστρατηγεί την ψαλτική μας τέχνη.

Απλώς να επισημάνω ότι τα γραπτά σημάδια ως σχήματα ή εικόνες, προέρχονται από την παράδοση, τα ποικίλματα τα οποία υπονοεί ο συγγραφέας τους (ο Σ.Καράς αρχικά) υπήρχαν και υπάρχουν στην ακουστική παράδοση (με κάποια επιφύλαξη για την ακρίβεια της απόδοσης), ο συνδυασμός όμως των δύο και η απόδοση συγκεκριμένου ποικίλματος σε κάθε συγκεκριμένο σημάδι, αποτελεί εφεύρημα και καινοτομία και όχι επιστροφή σε κάτι πιο παραδοσιακό, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό, αρκεί να ομολογείται ως τέτοιο (δηλ. καινοτομία).
(πρβλ. http://analogion.gr/f/topic/?p=1628#p1628)
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Τελειώνοντας, μικρό σχόλιο στα γραφόμενα του κ. Γιάννου. Σας έλλειψαν οι καβγάδες; Εάν εσείς με την εμπειρία και τα τόσα τόσα χρόνια δίπλα στον Στανίτσα συνεχίζεται και γράφεται τόσο πικρόχολα για τον Καρά, τι να πούμε και εμείς οι νεότεροι; Ψάλτε σας παρακαλώ και ανεβάστε ηχογραφήσεις για να ακούσουμε και να μάθουμε και εμείς και αφήστε συμπεριφορές που δεν αρμόζουν σε προσωπικότητα του δικού σας βεληνεκούς. Να είστε όλοι καλά και αγαπητέ κ. Τσακίρογλου η παράδοση εξελίσσεται. Εάν αυτό που έγραψε ο Καράς δεν υπήρχε ως στολίδι-σημάδι στη συγκεκριμένη θέση αλλά υπάρχει σε άλλο παρόμοιο σημείο της γραπτής ή της προφορικής παράδοσης και αυτός το δανείστηκε και το τοποθέτησε, δεν νομίζω να καταστρατηγεί την ψαλτική μας τέχνη.
Καλή ἡ τεχνική του καρότου καί μαστιγίου.
Ψάλετε ἐσεῖς κ. Σότρες ἤ γράψτε μουσικά γιά νά σας συγκρίνουμε μέ τον κ. Γιάννου.ἰ
Στήν τέχνη δέν ὑπάρχουν μικρότεροι ἤ μεγαλύτεροι σέ ηλικία άλλά ποιότητα ἀποδόσεως μέλους καί μελοποιίας καί μόνο.
Γιαυτό μή καλύπτεστε γύρω ἀπ τό μικρόν τῆς ἠλικίας καί πετάτε πετροῦλες πρός τούς μεγαλυτέρους σας.
Κάτι που κάνουν πολλοί καί βαρεθήκαμε.

Ονομάζετε πικρόχολους οσους αντίκεινται στόν Καρά.
Δηλ. Πικρόχολος και ο Στανίτσας ο Πρίγγος καί οι λοιποί.

Ξεκινάτε μόνοι τόν πόλεμο ἐπιθετικότατοι παρουσιάζοντας καραδόφωνα στό ἐν λόγω κομμάτι που δεν γνωρίζει το 99% τῶν ψαλτῶν καί ζητᾶτε καί τά ρέστα. Μη δικιαιολογοῦμε τά ἀδικαιολόγητα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
εμένα μ' άρεσε...
άλλοι ας ψάξουν σε άλλα λουλούδια, στο εξής ένα... για να βρούν ό,τι τους αρέσει...
όταν διανθίζει ένα μάθημα ο χ,ψ μεγάλος ψάλτης τότε λέμε ότι έκανε εποικοδομητική διασκευή-καλλωπισμό και πρέπει να δεχόμαστε ό,τι σχόλιο κι αν είναι που ν α συνομολογεί τον καλλωπισμό.
οταν κάνει κατι τέτοιο ο Καράς, τότε πρόκειται για καραδόφωνα με κάποιες ειρωνικές φατσούλες κ άλλα αστεία.
ας σκεφτουν πριν γράψουν κάποιοι...


περι ορθογραφίας ο λόγος= εδω εχουν εκδοθεί βιβλία που δεν καταλαβαίνω-διακρινω το μάθημα, η ορθογραφία πείραξε κ το πρότυπο που ακολουθήθηκε;;
 
S

Sotres

Guest
Καλή ἡ τεχνική του καρότου καί μαστιγίου.
Ψάλετε ἐσεῖς κ. Σότρες ἤ γράψτε μουσικά γιά νά σας συγκρίνουμε μέ τον κ. Γιάννου.ἰ
Στήν τέχνη δέν ὑπάρχουν μικρότεροι ἤ μεγαλύτεροι σέ ηλικία άλλά ποιότητα ἀποδόσεως μέλους καί μελοποιίας καί μόνο.
Γιαυτό μή καλύπτεστε γύρω ἀπ τό μικρόν τῆς ἠλικίας καί πετάτε πετροῦλες πρός τούς μεγαλυτέρους σας.
Κάτι που κάνουν πολλοί καί βαρεθήκαμε.

Ονομάζετε πικρόχολους οσους αντίκεινται στόν Καρά.
Δηλ. Πικρόχολος και ο Στανίτσας ο Πρίγγος καί οι λοιποί.

Ξεκινάτε μόνοι τόν πόλεμο ἐπιθετικότατοι παρουσιάζοντας καραδόφωνα στό ἐν λόγω κομμάτι που δεν γνωρίζει το 99% τῶν ψαλτῶν καί ζητᾶτε καί τά ρέστα. Μη δικιαιολογοῦμε τά ἀδικαιολόγητα.

Ο κ. Γιάννου έβαλε ένα thanks διότι πιστεύω ότι κατάλαβε το νόημα των γραφομένων μου. Το μνμ σας είναι απαράδεκτο. Λυπάμαι διότι θέλετε να συνεχιστεί ένας μη γόνιμος διάλογος. Δεν συμμετάσχω σε αυτό. Σολάρετε...:D
 
Top