08. Ἀκολουθία Ἁγίου Αἰμιλιανοῦ, Ἐπισκόπου Κυζίκου.

Στὸ καὶ νῦν τῶν ἀποστίχων γράφει: "Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Τῆς θεότητός σου Χριστὲ... Προφανῶς πρόκειται περὶ λάθους, ἀφοῦ ὁ ἐν λόγῳ ὕμνος εἶναι τὸ δοξαστικόν. Ποιό εἶναι τὸ σωστὸ Καὶ νῦν;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Και την ιβ΄του μηνός, που ψάλλεται η ακολουθία του Αγ. Μαξίμου του ομολογητού, στο "και νυν" των αποστίχων, το μηναίο έχει το "Τῆς θεότητός σου Χριστὲ...", που είναι κανονικά το δοξαστικό των αποστίχων της ζ΄ Αυγούστου. Γιατί στην περίπτωση πανηγυρικής ακολουθίας αγίου, όπως η προκειμένη, να μη ψάλλεται στο "και νυν" το δοξαστικό των αποστίχων της η΄Αυγούστου;
 
Last edited:
Τώρα κατάλαβα ὅτι πρόκειται γιὰ ἄλλο ὕμνο, τονισμένο εἰς ἦχον πλ. α´. Ἐγὼ νόμιζα ὅτι ἐννοοῦσε τὸν ἴδιο ὕμνο εἰς ἦχον πλ. δ´, ὁ ὁποῖος ἀρχίζει μὲ τὰ ἴδια λόγια.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τώρα κατάλαβα ὅτι πρόκειται γιὰ ἄλλο ὕμνο, τονισμένο εἰς ἦχον πλ. α΄. Ἐγὼ νόμιζα ὅτι ἐννοοῦσε τὸν ἴδιο ὕμνο εἰς ἦχον πλ. δ΄, ὁ ὁποῖος ἀρχίζει μὲ τὰ ἴδια λόγια.

Αυτό που δεν πρόσεξα εγώ είναι ότι το "Τῆς θεότητός σου Χριστὲ..." της ζ΄είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της ιβ΄, μόνο που το πρώτο αναγράφει ως ήχο τον πλ.α΄ενώ το δεύτερο τον πλ.δ΄. Δεν υπάρχει άλλο τροπάριο που μόνο να αρχίζει με τα ίδια λόγια.
 
Στὸ μηναῖον τῆς Α.Δ. (ἔκδ. 1996) ἔχει τὸ δοξαστικὸν καὶ στὶς δύο ἡμερομηνίες εἰς ἦχον πλ. δ´. Ὑπάρχει ὅμως ἔνα ἄλλο πρόβλημα: Στὸ ἕνα ὑπάρχει ἡ λ. ἐνθεαστικῶς καὶ στὸ ἄλλο ἡ λ. θεαστικῶς. Ποιό εἶναι τὸ ὀρθόν;

Τῆς Θεότητός σου Χριστέ, ἀμυδρὰν αὐγὴν παραγυμνώσας, τοῖς συναναβᾶσί σοι ἐπὶ τοῦ ὄρους, τῆς ὑπερκοσμίου σου δόξης ἐποίησας κοινωνούς· ὅθεν (ἐν)θεαστικῶς ἐκραύγαζον· Καλὸν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι. Μεθ' ὧν καὶ ἡμεῖς, σὲ τὸν μεταμορφωθέντα Σωτῆρα Χριστόν, ἀνυμνοῦμεν εἰς τοὺς αἰῶνας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Προσέθεσα στό #1 καί τήν αὐθεντική ἔκδοση τοῦ ἔτους 1876 ἀπό τήν Ἀνέμη. Πολύ σημαντική ἔκδοση, ὅπως μπορεῖτε νά διαβάσετε στόν πρόλογο. Ποιός πρῶτος συνέθεσε ἀκολουθία καί ποῦ ἀνετέθη μετέπειτα.
Ἐκεῖ θά δεῖτε καί τίς ἐπιλογές τῶν ὕμνων τῆς Μεταμορφώσεως καί πώς οἱ Νεκτάριος - Ἠλίας ἔθεσαν τῆς ἡμέρας μέχρι τῶν κεκραγαρίων ὅμως.
Τό σημαντικό εἶναι ὅτι συνεκδίδονται καί τά μουσικά τῆς ἀκολουθίας.


 
Top