domesticus
Lupus non curat numerum ovium
Στὴ Δοξολογία τοῦ Νέου Ἔτους σήμερα, τὰ Δίπτυχα ὁρίζουν ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο. Δικαιολογεῖται;
Ἐπειδή, γιά δικούς μου λόγους, προμηθεύομαι καί τά κυκλοφοροῦντα ἰδωτικά ἐτήσια βοηθήματα, συμπτωματικῶς ἔβλεπα χθές τοῦ Παπαχρήστου, ὅπου προβλέπει καί τό ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο καί μειδίασα ἀπό μέσα μου.
Τό αὐτό βλέπω στά Δίπτυχα τοῦ 2006, τήν ἐπιμέλεια τῶν ὁποίων εἶχε τότε ὁ κ. Ἀπ. Παπαχρήστου.
Δέν συμβαίνει αὐτό στά Δίπτυχα τοῦ 1995 (προηγούμενη φορά πού ἔπεσε ἡ Πρωτοχρονιά σέ Κυριακή) ἐπιμελείᾳ μακαριστοῦ Ἀπ. Βαλληνδρᾶ.
Δέν ἀναφέρεται αὐτό στά Ἱερατικά μας, οὔτε πιστεύω στήν ἰδιαίτερη φυλλάδα τῶν Δοξολογιῶν τῆς Ἀ. Δ. (δέν τήν ἔχω μπροστά μου).
Πιστεύω ὅτι δέν χρειάζεται τό ἀναστάσιμον ἀπολυτίκιον στήν περίπτωση πού πέφτει Κυριακή ἡ Πρωτοχρονιά.
Φαντάζομαι ὅτι ἀναφέρεσαι στήν κακή ἀντιγραφή ἀπό τό 2006.
Ἀφοῦ ψάλλεται πρῶτο τὸ ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο -μὲ τὴ λογικὴ ὅτι τὰ ἀναστάσιμα προηγοῦνται καὶ στη Δοξολογία-γιατὶ ὡς κοντάκιο χρησιμοποιεῖται τὸ ἐμβόλιμο τῆς Ἰνδίκτου ποὺ στὸ κάτω κάτω προέρχεται ἀπὸ «ἄσχετη» ἀκολουθία καὶ δὲν ἀνήκει οὕτε στὴν ἀκολουθία τῆς Κυριακῆς οὕτε τῆς Ἑορτῆς;
Πῶς στὰ ἀπολυτίκια ἀκολουθοῦμε τὴ λογικὴ ὅτι ἡ Δοξολογία ἀποτελεῖ μέρος τῆς Κυριακῆς ἀλλὰ στὰ κοντάκια δεχόμαστε ὅτι εἶναι ἀκολουθία ἀνεξάρτητη ἀπο τὸν ἑβδομαδιαῖο λειτουργικὸ κύκλο συντεθειμένη εἰδικὰ γι' αὐτὴ τὴ μέρα μὲ συνδυασμὸ ταιριαστῶν γιὰ τὴν περίσταση καὶ μόνο ὕμνων, ὅπως τὸ κοντάκιο τῆς 1ης Σεπτεμβρίου;
Φαντάζομαι ὅτι ἀναφέρεσαι στήν κακή ἀντιγραφή ἀπό τό 2006.
Τό 2007 (πρῶτο ἔτος συντάξεως τοῦ τυπικοῦ τῶν Διπτύχων ὑπό Δ. Α.) συνέπεσε καί ἡ 25η Μαρτίου καί ἡ 28η Ὀκτωβρίου σέ Κυριακή. Δέν προβλέπουν ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο τά Δίπτυχα στή δοξολογία.
Φέτος (2012) πού πάλι πέφτουν σέ Κυριακή καί ἡ 25η Μαρτίου καί ἡ 28η Ὀκτωβρίου, τά Δίπτυχα προβλέπουν ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο καί στίς δύο περιπτώσεις, ἐνῶ ὁ Παπαχρήστου μόνον τήν 28η Ὀκτωβρίου. Τό ΗΟΠ δέν τό ἔχω δεῖ ἀκόμη.
Η Δοξολογία ψάλλεται στους καθεδρικούς ναούς μόνο (παρουσία επισήμων) και δεν υπάρχει λόγος να τελείται στους υπόλοιπους Ναούς.