Ἅλωση τῆς Πόλεως 1453 ἱστορικὰ στοιχεία

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#1
Μολονότι ἔκλεισε τὸ θέμα ποὺ εἶχε ἀνοιχθεῖ γιὰ τὴν Ἅλωση, κι ἐπειδὴ δὲν πρόλαβα νὰ ἀνεβάσω ὑλικὸ ποὺ εἶχα ἐτοιμάσει ἀνοίγω νέο θέμα, ἐλπίζοντας στὴν ἀνοχὴ τῶν συντονιστῶν.

Πρόκειται γιὰ τὴν ἀναπαράσταση τῆς θανάτωσης τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου καὶ κάποιες ἱστορικὰ ἀκριβεῖς ἀπεικονίσεις τῶν τειχῶν τῆς Πόλεως καὶ τῶν ὑπερασπιστῶν της. Μαζί δυὸ ἀποσπάσματα στὸν σωλήνα γιὰ τὴν ἅλωση ἀπὸ National Geographic.

 

Attachments

sokrates

Σωκράτης Μαραγκουδάκης
#2
Επίσης το Σάββατο 29/5 και Κυριακή 30/5 έχει αφιέρωμα η Πειραϊκή εκκλησία στην Άλωση στις 10.30 το βράδυ αν δε κάνω λάθος, οπότε θα ταν καλό κάποιος, που έχει τη δυνατότητα, να το ηχογραφήσει.


ΥΓ. γιατί η Άλωση γράφεται με κεφαλαίο?
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#5
... καὶ κάποιες ἱστορικὰ ἀκριβεῖς ἀπεικονίσεις τῶν τειχῶν τῆς Πόλεως καὶ τῶν ὑπερασπιστῶν της.
Πολύ ωραίες εικόνες. Από που είναι;
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#6
«Από την Άλωση στην κληρονομιά της Βασιλεύουσας»
89,5FM, Ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος​
Σάββατο 29η Μαΐου, 9:30-11:00 το βράδυ,​
η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ συζητά με τον Κωνσταντίνο Μπλάθρα,​
με αφορμή την Άλωση της Πόλης, για​
την βυζαντινή κληρονομιά,​
τις χαμένες πατρίδες,​
τη Μεγάλη Ιδέα,​
για τη σχέση Εκκλησίας και Βυζαντινού Κράτους,​
αλλά και​
για τις καταστροφές στον Παρθενώνα και τον Κώστα Γαβρά,​
για τον Κορνήλιο Καστοριάδη και την απαξίωση του Βυζαντίου,​
για τον Αντρέ Μπρετόν και τους Σουρρεαλιστές, που συναντούν τη βυζαντινή τέχνη.​
Ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος
89,5FM
Σάββατο 29 Μαΐου, 21:30-23:00​
Και στο internet: www.ecclesia.gr
Επίσης θυμίζω:http://psaltologion.com/showthread.php?t=5552
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#8
Υπαρχουν βεβαια και διαφοροι "καμενοι" που γραφουν τετοια:

http://lykawn.blogspot.com/2009/05/1453.html
Ξερετε καποιες φορες καπου αναμεσα στην υπερβολη και το ψεμα βρισκεται η αληθεια...Γιαυτο καλο ειναι να εξεταζουμε οτι διαβαζουμε εφοσον μαλιστα αναφερεται σε ιστορικες πηγες και να το συγκρινουμε με αλλες. Πισω απο την υπερβολη πολλες φορες βρισκεται δοση αληθειας η οποια ομως εξαιτιας της ελλειψης αντικειμενικοτητας εκ μερους καποιων δεν φαινεται...Θα πρεπει εμεις ψυχραιμα να μελεταμε και να βγαζουμε τα όποια συμπερασματα μας, βασισμενα σε ιστορικες πηγες-γεγονοτα και οχι σε αερολογιες.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#11
Πολύ ωραίες εικόνες. Από που είναι;

Ἀπὸ τεύχη τῶν Osprey Publications στὰ ἀγγλικά. Χρήσιμα γιὰ ἀρχαιολόγους ... ἀλλὰ καὶ μή.

ΥΓ. Ξέχασα καὶ τὴν ἀναπαράσταση τοῦ μοιραίου πυροβόλου
 

Attachments

Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#13
Ποιο απ' όλα;

ΥΓ. Πρέπει να είναι πολύ δημοφιλή, γιατί κατεβαίνει σαν πύραυλος.

Ἀπὸ διάφορα, ὁ ζητῶν εὐρίσκει ... Ἔλεγξε τοὺς τίτλους καὶ θὰ καταλάβεις
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#14
Απαγόρευσε το υπουργείο την χρήση του Δικεφάλου Αετού, της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ, σε επετειακή εκδήλωση;

Προ ολίγων ημερών η ΑΕΚ πρότεινε στην ομοσπονδία Χάντμπολ αλλά και στον ΠΑΟΚ να κρατηθεί ενός λεπτού σιγή και οι αρχηγοί των δύο ομάδων να μπουν στον αγωνιστικό χώρο, κρατώντας την Βυζαντινή Σημαία με τον Δικέφαλο Αετό, στον μεταξύ τους ημιτελικό του Κυπέλλου Ελλάδος, που θα γίνει την Ημέρα Μνήμης της Αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως, στην Λαμία.

Ομως κατόπιν προφορικής (!) εισηγήσεως του υπουργείου Εξωτερικών, αποφασίσθηκε, να μην επιτραπεί η χρήση της Βυζαντινής Σημαίας, που αποτελεί συγχρόνως και το σύμβολο των δύο ομάδων, τις ενώνει και αποδεικνύει και τις κοινές τους ρίζιες.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#16
Ὁ Δικέφαλος

Στὴν πόρτα τῆς Ἁγια-Σοφιᾶς, ποὺ σφάλισεν
ἑνὸς ἀγγέλου χέρι.
διπλοσφαγμένος ἔπεσ᾿ ὁ Δικέφαλος
ἀπ᾿ τ᾿ ἄπιστο μαχαίρι.

Στὴν πόρτα τῆς Ἁγια-Σοφιᾶς, σπαράζοντας
μὲ ματωμένα στήθη,
τὶς δυὸ φτεροῦγες ἅπλωσ᾿ ὁ Δικέφαλος
καὶ πάλι ὀρθὸς ἐστήθη.

Καὶ στοίχειωσε καὶ θέριεψε καὶ πλήθυνεν
ὁ νεκραναστημένος
κι ἔγιν᾿ ὁ ἕνας μύριοι Ἀϊτοὶ Δικέφαλοι
στὸ δουλωμένο Γένος.

Καὶ πέταξε στὰ πέρατα καὶ φώλιασεν,
ὅπου σκεπὴ τὸν κρύβει:
Σὲ μοναστήρι, σ᾿ ἐκκλησιὰ καὶ σ᾿ ἄρχοντα
καὶ σὲ φτωχοῦ καλύβι.

Στὴν πλάκα τοῦ μοναστηριοῦ τὸν σκάλισε
καλόγερος τεχνίτης,
ἡ καλομανα φυλαχτὸ τὸν φόρεσε
στ᾿ ἀνήμπορο παιδί της.

Στὸν ἀργαλειό της καθιστὴ μερόνυχτα
τὸν ὕφαν᾿ ἡ βοσκούλα,
περήφανος ὁ ἄρχοντας τὸν ἔδεσε
στὸ δαχτυλίδι βούλα.

Κρεμάστηκε ἀπ᾿ τὰ νύχια του τ᾿ ἀκοίμητο
τῆς Παναγιᾶς καντήλι
κι ἅγιασε στοῦ Χριστοῦ τὸ Τετραβάγγελο
γραμμένος μὲ κοντύλι.

Τέσσερα μαῦρα ἀτέλειωτα ἑκατόχρονα
βουβὸς κι ἀποκρυμένος
κλωσοῦσε τὴν ἐκδίκηση ὁ Δικέφαλος
στὸ δουλωμένο γένος.

Ξάφνου μιὰ μέρα βρόντησ᾿ ὁ ἀντίλαλος:
«Ὡς πότε, παλληκάρια!»
Καὶ μύριοι Ἀϊτοὶ Δικέφαλοι φτερούγισαν
ἀπὸ σπαθιῶν θηκάρια.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#19
Σκηνὲς τῆς Ἁλώσεως.

1. Ἔφοδος τῶν Ἀγαρηνῶν στὰ τείχη
2. Ἡ μάχη στὴν Πύλη τοῦ Ἁγίου Ρωμανοῦ

Ἐνθυμἠσεις τῆς Πόλεως.

Α. Γενικὴ ἀποψη.
Β. Νοτίως τῆς Ἁγίας Σοφίας.
Γ. Ὁδὸς τῆς Πὀλεως.

Ἀναπαραστάσεις ἀπὸ τὸν Antoine Helbert
http://www.antoine-helbert.com/
 

Attachments

Top