σύριγξ

Τίτλος: Attis assis sur un rocher et jouant de la syrinx
Ημερομηνία: 0 ; époque hellénistique (323-31 avant J.-C.),
Περιγραφή: 1ère 1/2 2e siècle av J.-C.
terre cuite,
Μορφότυπο: Hauteur 0.1900000000 m.
Πηγή: Paris, musée du Louvre
Πνευματικά δικαιώματα: (C) RMN - Hervé Lewandowski
Πάροχος: Culture.fr/collections ; France
Λιγότερα
Προσδιοριστής: RMNDO000000354590 ; CA4349
Θέμα: site de production incertain,Grèce (origine), ; VUE DE 3 4 GAUCHE ECOLE DU LOUVRE 1ERE 1 2 2E SIECLE AV J C ATTIS ASSIS SUR UN ROCHER ET JOUANT DE LA SYRINX ANTIQUITES GRECQUES ETRUSQUES ET ROMAINES PARIS MUSEE DU LOUVRE TERRE CUITE PROFESSION METIER INSTRUMENT DE MUSIQUE A VENT HELLAS POTERIE TERRE ATYS EMBLEME EPOQUE NEO ATTIQUE FIGURINE SCULPTURE STATUETTE D APPLIQUE POSTURE MYTHOLOGIE ROMAINE MYTHOLOGIE GRECQUE MYTHOLOGIE GRECQUE ET ROMAINE GRECE ANTIQUE PERIODE SYMBOLE HABILLEMENT RONDE BOSSE ATTIS CHAPEAU SITE DE PRODUCTION INCERTAIN METIER ASSIS INSTRUMENT A VENT TERRE CUITE RELIGION GRECO ROMAINE MUSICIEN EN ACTION ANTIQUITE GRECO ROMAINE PERIODE HEROS GRECO ROMAIN MYTHOLOGIE FLUTE DE PAN INSTRUMENT DE MUSIQUE RELIGION MYTHOLOGIE GRECO ROMAINE ACCESSOIRE D HABILLEMENT DESCRIPTION ICONOGRAPHIQUE FLUTE SYMBOLE NATIONAL EUROPE CONTINENT POSITION EUROPE SUD BONNET PHRYGIEN MUSIQUE PERSONNAGE MYTHOLOGIQUE TERRE MATIERE STATUETTE GRECE EUROPE EST POLITIQUE THEMATIQUE EPOQUE HELLENISTIQUE 323 31 AV JC

http://europeana.eu/portal/record/0...eId=brd&query=syrinx&view=table&startPage=97#
 

Attachments

  • 04-006346.jpg
    26.2 KB · Views: 4

Attachments

  • 13606_Page_27.jpg
    13606_Page_27.jpg
    131.2 KB · Views: 0
  • 13606_Page_45.jpg
    13606_Page_45.jpg
    155.2 KB · Views: 2
  • 13606_Page_46.jpg
    13606_Page_46.jpg
    155.8 KB · Views: 0
  • 13606_Page_47.jpg
    13606_Page_47.jpg
    147.5 KB · Views: 0
  • 13606_Page_48.jpg
    13606_Page_48.jpg
    121.9 KB · Views: 1
  • 13606_Page_49.jpg
    13606_Page_49.jpg
    130.2 KB · Views: 1
  • 13606_Page_50.jpg
    13606_Page_50.jpg
    118.1 KB · Views: 1
  • 13606_Page_51.jpg
    13606_Page_51.jpg
    136.1 KB · Views: 0
  • 13606_Page_52.jpg
    13606_Page_52.jpg
    139.2 KB · Views: 0
  • 13606_Page_54.jpg
    13606_Page_54.jpg
    167.3 KB · Views: 0
  • 13606_Page_57.jpg
    13606_Page_57.jpg
    166.2 KB · Views: 0
Last edited:
''Η Ξένη Αραπογιάννη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Ιστορικό-Αρχαιολογικό, και είναι διδάκτωρ Κλασικής Αρχαιολογίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ως αρχαιολόγος του Υπ. Πολιτισμού υπηρέτησε επί σειρά ετών σε διάφορες Εφορείες Αρχαιοτήτων (Β΄, Ι΄ Εφορείες Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων). Από το 1990 ως την άνοιξη του 2006 υπήρξε Διευθύντρια της Ζ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Ολυμπίας, όπου διεξήγαγε σημαντικό αρχαιολογικό και ανασκαφικό έργο στους νομούς Ηλείας, Μεσσηνίας και Ζακύνθου. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τής χώρας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είχε την ευθύνη όλων των έργων που πραγματοποιήθηκαν στην Ολυμπία καθώς και της επανέκθεσης των τριών Μουσείων της και του Αρχαιολογικού Μουσείου της `Ηλιδας. Από τον Απρίλιο του 2006 ασκεί καθήκοντα διευθύντριας στη νεοσυσταθείσα ΛΗ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.''

xarapogianni@culture.gr
 
Last edited:
Problemas organológicos relativos à Syrinx
www.uc.pt/fluc/eclassicos/.../03_Rodeia_Pereira.pdf‎

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j...McJngdBoA&sig2=ZxMQgESfb79fUeO0iBXzIw&cad=rja

~~~~~~~~~~

HVMANITAS- Vol. L (1998)
PROBLEMAS ORGANOLOGICOS RELATIVOS
À SYRINX
A I R E S R O D E I A PEREIRA

Universidade de Aveiro

sarcófago Romano1
syrinx China por volta de 2225 a. C.
América do Sul,
Regiões Balcânicas
Pirinéus. Descobertas arqueológicas
Minóica
West3,
Creta
Micénios
lyra num fresco em Pilos
C. Sachs4,
' Aries, Musée Populaire Archéologique.
C. Sachs, History of Musical Instruments, New York, 1940,24
D. Munrow, Instruments ofthe Middle Ages and Renaissance, London, Oxford University Press, 1976, 11.
Cf. M. West, Ancient Greek Music, Oxford, 1992, 327 sqq.,
Cf. idem, 1940,81.250

Aristóteles6
Prohlemata1, Aristóteles
(αγρός, όρεία)
Ilíada 18,526:
"τοΐσι δ' έ'πειτ' άπάνευθε δύω σκοποί είατο λαών, / δέγμενοι όπποτε μήλα
Ιδοίατο και έλικας βους. / ΟΊ δε τάχα προγένοντο, δύω δ' αμ' εποντο νομηες
/ τερπόμενοι σύριγξι- δόλον δ' ου τι προνόησαν / ο'ι μεν τα προϊδόντες
έπέδραμον, ώκα δ' έπειτα / τάμνοντ' άμφι βοών άγέλας και πώεα καλά /
άργεννών οίων"
Platão, República, 399 d:
"και αυ κατ'αγρούς τοις νομεΰσι συριγξ áv τις εϊη."
H. Hermes, 512:
"συριγγών ένοπήν ποιήσατο τηλόθ' ακουστή ν."
Apollodoro III, 115
[Apollodori Bibliotheca, edition by B.G. Teubner, Lipsiae (Leipzig), 1854. Original Greek text.]

Allen, Halliday e Sikes 1980,341
Eurípides, a συριγξ é designada flauta de Pã em [URL="http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Eur.+IA+1038&fromdoc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0107"]lon, 498[/URL];
Ifigénia em Aulide, 1038;
Orestes, 145.
Sófocles, Filoctetes, 213.
Cf. Problemata XIX, 23.
Cf. ProblemataXIX, 50:
"Δια τί ίσων πίθων και ομοίων έάν μεν ό έτερος
κενός γι, ό δε έτερος εις το ήμισυ διάμεστος, δια πασών συμφωνεί ή ηχώ;
'Ή ότι διπλασία γίγνεται της έκ του ήμίσεος ή έκ τοϋ κενού, τί γαρ
διαφέρει τούτο του έπι τών συριγγών; δοκεΐ γαρ ή θάττων κίνησις οξύτερα
είναι, έν δε τοις μείζοσι βραδύτερον ό αήρ άπαντα και έν τοις διπλασίοις
τοσούτω και έν τοις άλλοις άναλογον. συμφωνεί δε δια πασών και õ διπλασίων
ασκός προς τον ήμισυν.
Aristóxeno9 :
"τφ πνεύματι έπιείνοντες
καΐ άνιέντες"


Cf. Problemata XIX, 23.
Cf. Elementa Harmónica, II, 42 10
Cf. M. Wegner, Das Musikleben der Griechen, Berlin.1949, 58 e fig. 2a e 3a
" Cf. Pólux IV, 69:
"επί δε σύριγγος εϊποις αν παράγειν έπ' αύτης το
στόμα και παραφέρειν, και διασπείρειν το πνεύμα, [ή μεν ουν [σύριγξ]
καλάμων] [συνθήκη λίνω και κηρφ συνδεθεΐσα, ή γ' αυτοσχέδιος, αυλοί πολλοί,
έκαστος ΰφ' έκαστο) κατά μικρόν ΰπολήγοντες εις τον ελάχιστον από του
μεγίστου".

Pólux
Ateneu IV, 184 a, σΰριγξ πολοκάλανος
hydraulis
Pólux céltica14
Alceste de Euripides (578)
Dafne e Cloé de Longo
συρίζω
Platão'6
distinguindo entre os instrumentos
Euripides
Ifigénia entre osTauros, 1125-1127:
"συρίζω θ' ò κηροδέτος / Πανός ούρείου κάλαμος
/ κώπαις έπιθωύξει"
699-705, da Electra:
" Άταλδς υπό ματέρος 'Αργεί - / ων ορέων ποτέ
κληδών / εν πολιαΐσι μένει φήμαις / εόαρμόστοις έν καλάμοις /
Πδνα μοΰσαν ήδύθροον / πνέοντ', άγρων ταμίαν, / χρυσέαν αρνα
καλλιπλόκαμον πορεΰσαι."
Cf. VIII, 72: "πεντεσύριγγος, πεντασύριγγος".

Cf. Wegner, idem, 58.
14
Cf, IV, 77: "ή δε έκ καλάμων σΰριγξ Κελτοΐς προσήκει και τοις έν ώκεαν(δ
νησιώταις".
15
Cf. Platão, Teeteto, 203 b.
16
Cf. República, 399
(ήδύθροον)
Eurípides Helena, 358-9:
"τεσύριγγ' άοιδόν [...] άμφι βουστάθμους".
Helena, 171;
Troianas, 127';
Ifigénia entre os Tauros, 125-6
Ilíada 10,13
Sófocles,Filoctetes, 213:
"ού μολπαν σύριγγος έ'χων / ώς ποιμήν άγροβάτας"
"Orestes, 145-147": "
σύριγγος όπως πνοά / λεπτού δόνακος, ω φίλα, φώνει μοι. / ΧΟ.
- ΐδ', άτρεμαΐον ώς υπόροφον φέρω / βοάν."
CORO - Vê como,num sussurro, eu produzo a nota suave de uma flauta" trad. Oliveira-Silva.
συριγξ μονοκάλαμος
πολυκάλαμος)
Eurípides
Έταΐοη, 498-502: "ναών συριγγών / υπ' αίόλας ιαχδς / + ύμνων
+ δτ' άναλίοις / συρίζεις, ώ Πάν, / τοΐσι σοΐς εν αντροις,"
(ίαχδς)
Ifigénia em Aulide, 573-578
" έ'μολες, ώ Πάρις, ?)τε σύ γε / βουκόλος άργενναΐς έτράφης / Ίδαίαις παρά μόσχοις, / βάρβαρα
' Cf. Ovídio, Metamorfoses Ι, 664.54
συρίζων, Φρυγίων / αυλών 'Ολύμπου καλάμοις / μιμήματα πνείων."

Schlesinger18
De Audibilibus, de Aristóteles (804a
Pólux19 αυλός:
"μέλη αύλημάτων,
κρούματα συρίγματα".
συριγξ θρήνος do párodo de Helena, 171, é
Michaelides20
Nono21
σιγμός
"ων άπό μυρομένων σκολιόν σύριγμα κομάων
θρήνον" - σύριγμα e σιγμός
representam a ideia sonora de sopro. As

Aristóteles22
(δια-πασών)
Acrópole
figura da Musa Calíope 23
Hermes

Cf. K. Schlesinger, The Greek Aulos, London, 1939, 64-65.
" Cf. Pólux (IV, 83).
20
Cf. S. Michaelides, The Musie ofAncient Greece cm Encyclopaedia, London, 1978, 314.
-' Cf. Nono {Dionisiacas XL, 232).
- Cf. Aristóteles (Problemata XIX, 14).
23
Cf. M. Wegner, Das Musiklebert der Griechen, Berlin, 1949, 59 e fig. 2 a.
24
Ibidem 3 a.PROBLEMAS ORGANOLÓGICOS RELATIVOS À SYRINX

H. Homérico a Pã (25).
Eurípides
Ninfas {Bacantes, 952

Electra (702)
H.Pã αγρός, δόναξ e κάλαμος27.
Ion, 498
Hmo Homérico a Pã, 14 sqq.:
"τότε δ' έσπερος εκλαγεν οίον / άγρης έξανιών,
δονάκων υπο μοΰσαν άθύρων / νήδυμον ούκ αν τόν γε παραδράμοι έν μελέεσσιν
/ όρνις η τ έαρος πολυανθέος έν πετάλοισι / θρηνον έπιπροχέουσ' άχέει μέλιγηρυν
άοιδήν. / συν δε σφιν τότε νύμφαι όρεστιάδες λιγύμολποι / φοιτώσαι πυκνά ποσσίν
έπι κρήνη μελανύδρφ / μέλπονται, κορυφήν δε περιστένει σΰρεος ήχώ"
A expressão δονάκων 6πο refere-se ao tubo no interior do qual se produzem os sons
M. West, Ancient Greek Music, Oxford, 1992, 110
Allen, Halliday e Sikes 1980,402.

δόναξ e κάλαμος
αυλοί (Cf. Liddell-Scott, s.v. κάλαμος).
Ifigénia em Aulide, 1038.
πνεύμα
West29
Eurípides usa a σΰριγξ em Troianas (127). Neste verso, o instrumento
29
Cf. Idem, 112.
Cf. Poética, 1447 a 13: " Εποποιία δη και ή της τραγωδίας ποίησις, ετι
δε κωμωδία και ή διθυραμβοποιητική και της αύλητικής ή πλείστη και
κιθαριστικής, πδσαι τυγχάνουσιν ουσαι μιμήσεις το σύνολον. Διαφέρουσι δε
αλλήλων τρισίν ή γαρ τω εν έτέροις μιμεΐσθαι,ή τω έτερα,ή τω έτέρως
και μη τον αυτόν τρόπον."Ωσπερ γαρ και χρώμασι και σχήμασι πολλά μιμούνται
τίνες άπεικάζοντες (οι μεν δια τέχνης οί δε διά συνήθειας) έτεροι δε δια
της φωνής, οΰτω καν ταΐς είρημέναις τέχναις 'απασαι μεν ποιούνται την μίμησιν έν
ρυθμω και λόγω και αρμονία, τούτοις δ' ή χωρίς ή μεμιγμένοις • οίον αρμονία
μεν καί ρυθμω χρώμεναι μόνον τε αύλητική και ή κιθαριστική, καν ει τίνες ετεραι
τυγχάνουσιν ουσαι τοιαϋται την δύναμιν,οΐον ή τών συριγγών, αύτω δε τω
ρυθμω [μιμούνται] χωρίς αρμονίας ή τών όρχηστών καί γαρ ούτοι δια τών
σχηματιζόμενων ρυθμών μιμούνται καί ήθη καί πάθη καί πράξεις."
31
Cf. Aristóteles, Problemata XIX, 8:
"Δια τί ή σΰριγξ καί ή όξεϊα φωνή
Eurípides Orestes (145) (πνοά) (δόνακος).
σιγή e μη κτυπεΐτα
Troianas (127)
Vitrúvio (De Architectura 5,3,6)
Riethmuller e Zaminer, "Zum Anfang der musikalischen Terminologie", International Musicológica! Society, Report of theTwelfth Con-
gress, Berkeley.1989, 192.
Platão, República, 397 a:
"τοιούτος αύ, όσφ αν γωνή φαυλότερος fj, πάντα τε μάλλον μιμήσεται και ουδέν έαυτοΰ άνάξιον
οίήσεται είναι, ώστε πάντα επιχειρήσει μιμεΐσθαι σπουδή τε και εναντίον
πολλών, και α νυν δη έλέγομεν, βροντάς τε και ψόφους άνεμων τε και
χαλαζών και αξόνων και τροχιλιών, και σαλπίγγων και αυλών και συριγγών
και πάντων οργάνων φωνάς, και ετι κυνων καΐ προβάτων και όρνέων
φθόγγους'"
Cf. Alceste, 576; Ifigénia em Aulide, 577.58

West35
Baines36
Teócrito
Plutarco De Musica, 1138 a:
"Τηλεφάνης ó Μεγαρικος ούτως έπολέμησε ταΐς σύριγξιν, ώστε τους αΰλοποιους ούδ' έπιθεΐναι πώποτ'
εί'ασεν έπι τους αυλούς, άλλα και του Πυθικού αγώνος μάλιστα δια τουτ*
άπεστη."
Pólux (IV, 81)
Weil-Reinach, De La Musique, PERI MOUS1KHS. Ed., comm, Paris.l 900, 82,
νόμος πυθικός
(cf. Estrabão, IX, 3, 10).
Aristóteles {De Audibilibus 661 a)
Cf. Idem, 1992, 112.
36
Cf. A. Baines, Woodwind Instruments and Their Histoiy, New York. 1967, 171
Gow
 

Attachments

  • CalliopeSyrinx.jpg
    CalliopeSyrinx.jpg
    4.9 KB · Views: 21
  • syrinx.jpg
    syrinx.jpg
    68.4 KB · Views: 4
Last edited:
https://www.google.gr/search?q=syri...%25C3%25A4t%2520Leipzig%2520Deutschlan;77;96S



55309: Linke Hand mit Syrinx
Leipzig, Antikenmuseum der Universität
Available images: 3
Museum
Museum
Museum


General Information on the object
Presently located:
Leipzig, Deutschland, DE, Antikenmuseum der Universität. Inv. no. 99.028
- Location information is Aufbewahrungsort -
Ort im Gazetteer
Provenience:
FO unbekannt
Acquisition: unbekannt
Date of acquisition: unbekannt
Category/Cultural Era/Function:
Rundplastik
Belonging to monument: nein
Dating:
2. Drittel 2. Cent. n. Chr. (terminus post quem).
Preservation:
Fragment(e)
Measurements / Material:
W 14 cm
H 16 cm
Material: Marmor
Remarks on material: Material speziell: großkristallin, weiß
Bibliography:
H.-U. Cain, Der falsche Augustus, Ausstellungskatalog Leipzig (Leipzig 2000) 45-47 Cat. no. 11;
 

Attachments

  • image.php.jpeg
    image.php.jpeg
    4.8 KB · Views: 38
Last edited:
Cybele and Attis (seated right, with Phrygian cap and shepherd's crook) in a chariot drawn by four lions, surrounded by dancing Corybantes (detail from the Parabiago plate; embossed silver, c. 200–400 CE, found in Milan, now at the Archaeological Museum of Milan)
 

Attachments

  • 9595_-_Milano_-_Museo_archeologico_-_Patera_di_Parabiago_-_Foto_Giovanni_Dall'Orto_13_Mar_2012.jpg
    2.4 MB · Views: 2
Back
Top