[Ερώτηση] Ψαλτική τέχνη και εκδοτικά συμφέροντα

#1
Αγαπητοί ήθελα τις απόψεις σας περί ενός σημαντικού ζητήματος που με απασχολεί.
Πολλοί από εμάς έχουμε γίνει μάρτυρες μίας απαράδεκτης κατάστασης, όπου πολλά μουσικά βιβλία που εκδίδονται περιέχουν παραποιημένα τα μουσικά κείμενα προγενέστερων διδασκάλων.
Καταρχήν λέγοντας παραποίηση στην έκδοση, εννοούμε το φαινόμενο όπου το υπό του ονόματος Χ μουσικοσυνθέτη, κείμενο που έχει εκδοθεί δεν είναι ακριβώς αυτό που έγραψε ο συνθέτης.
Θα μου πει κανείς ότι αυτό είναι συχνό φαινόμενο και ονομάζεται διασκευή. Να τονίσω όμως ότι ενώ μιλάμε για το ίδιο πράγμα, στη διασκευή, υπάρχει η ενημέρωση-ένδειξη ότι το μάθημα έχει "πειραχτεί", ενώ στην παραποίηση αυτό αποκρύβεται τεχνηέντως.
Όλοι μας ξέρουμε ότι αυτή η απόκρυψη είναι που αποφέρει το κέρδος σε μία έκδοση. Άλλο να γράψει κανείς ότι η έκδοσή του περιέχει μαθήματα του Χ Πρωτοψαλταρά και άλλο να γράψει ότι είναι διασκευασμένα από τον (συνήθως) άσημο εκδότη.
Το ζήτημα που προκύπτει όμως προσκρούει στο περίφημο savoir vivre (θα δείτε και μελλοντική μουσικοφιλοσοφική εργασία με τίτλο "Η λαίλαπα του καθωσπρεπισμού και η αλλοίωση της βυζαντινής μουσικής").
Αν ο εκδότης είναι φίλος μου, συνάδελφός μου, ευεργέτης μου; Τί να κάνω; Να αρνηθώ να του προλογίσω το βιβλίο; Να διστάσω να το διαφημίσω στο Ψαλτολόγιο; Να του υποδείξω το λάθος ή να μη μιλήσω για να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας; Για την αγάπη του Κυρίου βρε αδέρφια ας πάει και το παλιάμπελο η βυζαντινή μουσική...
Τί και αν αλλοιώθηκαν τα μαθήματα, αυτοί ψόφησαν, ποιος θα μιλήσει, αφού με τους κληρονόμους τους τα έχουμε βρει οικονομικά, ποιος Πρίγγος αυτά είναι για τους ρομαντικούς.
Κι αν κάνεις κανείς και τον καμπόσο: μύνηση! Ε όχι κύριε να μου στερήσεις και το ψωμί που θρέφω την οικογένειά μου μπορεί να σου πει!
Δε μιλάμε γιατί φοβόμαστε τις μηνύσεις, δε μιλάμε γιατί σκεφτόμαστε ότι ο άλλος ζει από αυτό και είναι κρίμα, δε μιλάμε γιατί όλοι κάνουν το ίδιο (αν ο Πάγκαλος ήταν Άρχων Πρωτοψάλτης θα έλεγε "μαζί τα διαστρεβλώσαμε").
Ευτυχώς που ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, αγαπάει και το νοικοκύρη κι έτσι με αυτό το δόλιο το ίντερνετ πολλοί από εμάς έχουν να αγοράσουν βιβλία τουλάχιστον μία τριετία και έπεται συνέχεια.
Άντε υγεία!
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#3
Αγαπητοί ήθελα τις απόψεις σας περί ενός σημαντικού ζητήματος που με απασχολεί.
Πολλοί από εμάς έχουμε γίνει μάρτυρες μίας απαράδεκτης κατάστασης, όπου πολλά μουσικά βιβλία που εκδίδονται περιέχουν παραποιημένα τα μουσικά κείμενα προγενέστερων διδασκάλων.
Καταρχήν λέγοντας παραποίηση στην έκδοση, εννοούμε το φαινόμενο όπου το υπό του ονόματος Χ μουσικοσυνθέτη, κείμενο που έχει εκδοθεί δεν είναι ακριβώς αυτό που έγραψε ο συνθέτης.
Θα μου πει κανείς ότι αυτό είναι συχνό φαινόμενο και ονομάζεται διασκευή. Να τονίσω όμως ότι ενώ μιλάμε για το ίδιο πράγμα, στη διασκευή, υπάρχει η ενημέρωση-ένδειξη ότι το μάθημα έχει "πειραχτεί", ενώ στην παραποίηση αυτό αποκρύβεται τεχνηέντως.
Όλοι μας ξέρουμε ότι αυτή η απόκρυψη είναι που αποφέρει το κέρδος σε μία έκδοση. Άλλο να γράψει κανείς ότι η έκδοσή του περιέχει μαθήματα του Χ Πρωτοψαλταρά και άλλο να γράψει ότι είναι διασκευασμένα από τον (συνήθως) άσημο εκδότη.
Το ζήτημα που προκύπτει όμως προσκρούει στο περίφημο savoir vivre (θα δείτε και μελλοντική μουσικοφιλοσοφική εργασία με τίτλο "Η λαίλαπα του καθωσπρεπισμού και η αλλοίωση της βυζαντινής μουσικής").
Αν ο εκδότης είναι φίλος μου, συνάδελφός μου, ευεργέτης μου; Τί να κάνω; Να αρνηθώ να του προλογίσω το βιβλίο; Να διστάσω να το διαφημίσω στο Ψαλτολόγιο; Να του υποδείξω το λάθος ή να μη μιλήσω για να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας; Για την αγάπη του Κυρίου βρε αδέρφια ας πάει και το παλιάμπελο η βυζαντινή μουσική...
Τί και αν αλλοιώθηκαν τα μαθήματα, αυτοί ψόφησαν, ποιος θα μιλήσει, αφού με τους κληρονόμους τους τα έχουμε βρει οικονομικά, ποιος Πρίγγος αυτά είναι για τους ρομαντικούς.
Κι αν κάνεις κανείς και τον καμπόσο: μύνηση! Ε όχι κύριε να μου στερήσεις και το ψωμί που θρέφω την οικογένειά μου μπορεί να σου πει!
Δε μιλάμε γιατί φοβόμαστε τις μηνύσεις, δε μιλάμε γιατί σκεφτόμαστε ότι ο άλλος ζει από αυτό και είναι κρίμα, δε μιλάμε γιατί όλοι κάνουν το ίδιο (αν ο Πάγκαλος ήταν Άρχων Πρωτοψάλτης θα έλεγε "μαζί τα διαστρεβλώσαμε").
Ευτυχώς που ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, αγαπάει και το νοικοκύρη κι έτσι με αυτό το δόλιο το ίντερνετ πολλοί από εμάς έχουν να αγοράσουν βιβλία τουλάχιστον μία τριετία και έπεται συνέχεια.
Άντε υγεία!
Όχι Απόστολε δεν συμφωνώ μαζί σου.:)
Ωραίο το θέμα που εγείρει ο Νικολάκης.
Να θυμίσω ότι στην ευρωπαϊκή μουσική ισχύει το
εξής: Αν κάποια μέτρα (ακριβώς δεν θυμάμαι) είναι
ίδια τότε έχουμε ΠΡΟΒΛΗΜΑ κ ηθικό κ νομικό.Επειδή
όμως προβάλλουμε το χριστιανικό ήθος (όπου μας συμφέρει)
τότε λέμε "ας το αφήσουμε για κάποιον άλλον".Όχι.
Χαιρετίζουμε τη πρωτοτυπία,υποκλινόμαστε στη σύνθεση
που είναι καρπός ταλέντου κ Θεϊκής ευλογίας αλλά
(νομίζω) καταδικάζουμε ΔΗΜΟΣΙΑ το κλεψίτυπο.
Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο κ τη πείρα να αναγνωρίζω
εύκολα τα μελωδήματα που έχουν "διασκευαστεί".
Δεν είμαι αυτόκλητος υπερασπιστής της Παράδοσης αλλά
έχω μείνει καραφλός από το αίμα που μου ανεβαίνει
στο κεφάλι με τις αδικίες που συμβαίνουν καθημερινά.:mad:
Νικόλαε νομίζω ότι όσο φίλος κ ευεργέτης σου να είναι ο
συγγραφέας ΟΦΕΙΛΕΙΣ να το υποδείξεις σε προσωπικό
επίπεδο κ αν δεις ότι δεν καταλαβαίνει τότε πράττεις αυτά που
γράψαμε πριν.
Δόξα τω Θεώ υπάρχουν ακόμη συνθέτες-μελουργοί
που έχουν να μας δώσουν ΠΟΛΛΑ.

Εδώ ο Ιερομόναχος Ρωμανός (μ' αρέσει πολύ το ύφος κ
η φωνή του)
Δοξαστικό Εσπερίων Ζωοδόχου Πηγής
ήχος πλ α'
 
Last edited:
#4
τώρα δέσαμε !
Φίλε Παύλο ,εκεί που αναφέρεσαι , στην ευρωπαική μουσική,εκεί είναι που γίνεται
"ο κλέψας του κλέψαντος " . μην την ψάχνεις . Ένα ακόρντο αλλάζεις και βγάζεις τραγούδι καινούριο ....
 
#6
Αγαπητοί εν Χριστώ και χρυσώ αδερφοί χαίρετε!
Χαιρετίζω την έκδοση της "Λειτουργίας" του Θρασύβουλου Στανίτσα που εξέδωσε ο μουκικολογιοφιλοσοφομεγαλιώτατος Παύλος Κουρής Άρχων Σουμάχερ των αστικών συγκοινωνιών και φόβητρο των ανισόρροπων επιβατών!
Φίλε Παύλε σε ασπάζομαι μετά της δεούσης και μέχρις σεμνών ορίων επιτρεπούσης τρυφερότητος, σε συγχαίρω δημοσίως και σε παρακαλώ να μου αποστείλεις 3 χιλιάδες αντίτυπα, γιατί με τον πόλεμο στη Λιβύη το πετρέλαιο έφτασε τα 2 ευρώ και ποιος κόβει ξύλα μες στο κρύο τώρα!
Παραθέτω δείγμα του μνημειώδους αυτού μουσικοεκδοτικού ογκόλιθου λέγω, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις της Αποτρεπτικής Δικονομίας...
Εύγε!
 

Attachments

Top