''Χριστός Γεννάται...'' Ευγένιος Χαρδαβέλλας Πρωτοψάλτης.

aposto

Παλαιό Μέλος
Σ ευχαριστουμε γι αυτο το πολυ καλο βιντεο που ανεβασες κ αναμενουμε κ αλλα.Πραγματι μετα απο Χατζημαρκο-Βασιλικο-Γκικα-Κυριαζη κ.λ.π. πρωτοψαλτες θα ειναι το ανερχομενο αστερι απο φωνητικης αποψεως που θα μπορουμε να ακουμε ευχαριστα τους υμνους.Τετοιες φωνες πρεπει να κοσμουν τους ναους ωστε να μπορει κ να εκκλησιαζεται κ νεος κοσμος επιτελους.Μπραβο του πολλη καλη φωνη κ μαλιστα αν ειναι ο γιος του κυριου Χαρδαβελλα που εψαλλε καποτε απεναντι απο Βασιλικο 2 φορες μπραβο του τοτε κ μαλιστα εχω ηχογραφηση στο αρχειο μου του 1977 οπου ψαλλει ο Βασιλικος με τον πατερα Χαρδαβελλα.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Το παιδί έχει όντως καταπληκτικό φωνητικό χάρισμα. Οι ηχογραφήσεις των Τσαμκιράνη, Κετσετζή, Καστελιώτη, Νικολάου, Αθανασίου, Παικόπουλου, Νταραβάνογλου, Ντόβολου (επιλεκτικά αναφέρω μερικούς από πολλούς άλλους) θεωρώ πως δεν μπορούν να συναγωνιστούν τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο. Ή μήπως μπορούν;
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
.......

ΥΓ Αφαιρώ το μήνυμα σεβόμενος το δικαίωμα της μεταμέλειας
 
Last edited:

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Έγραψα κάτι που δεν ισχύει; Το παιδί έχει καταπληκτικό και σπάνιο φωνητικό χάρισμα. Εξέφερα κριτική εκφράζοντας το συναίσθημα που θα κυρίευε τον Στανίτσα αν άκουγε τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο σε αυτές τις μοναδικές "εκτελέσεις". Εσείς νομίζετε ότι πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από τον μανδύα της υποκρισίας σε τέτοιες προκλητικές ηχογραφήσεις; Κάνετε μεγάλο λάθος. Εγώ νιώθω ότι ο κύριος με προσβάλλει πολύ χειρότερα από τον βαθμό της ειρωνείας που εφάρμοσα. Γράφει κάπου ο Χάννιγκ: "Η ειρωνεία είναι όχι τροφή στην συνομιλία αλλά το αλάτι που την καθιστά ανάγλυφη". Προσβάλλομαι, κύριε Γιώργο μου, το αντιλαμβάνεσθε; Και για φανταστείτε αν προσβάλλομαι εγώ, τι συναισθήματα θα κυρίευαν τους μεγάλους διδασκάλους του παρελθόντος αν άκουγαν αυτές τις εκτελέσεις!! Πώς πιστεύετε πως θα αντιδρούσαν; Δεν θα στηλίτευαν τις ερμηνείες αυτές; Φυσικά, ο καθένας έχει το δικαίωμα να αποδώσει ένα μέλος όπως του κατέβει στο κεφάλι. Αλλά όχι και να τον κατατάσσουμε στους ιεροψάλτες... O ιεροψάλτης του 21ου αιώνα φέρει τεράστια ευθύνη στους ώμους του... Μπορείτε να συλλάβετε το μέγιστο κακό που προκαλούν αυτά τα πρότυπα, που κάποιοι τα επικροτούν (!) κιόλας; Θα μου πείτε ποιος είσαι εσύ που θα υψώσεις ανάστημα για να στηλιτεύσεις τον Χαρδαβέλλα; Ναι. Δεν έχω το χάρισμά του. Αλλά το ότι έχει τέτοιου βεληνεκούς χάρισμα δεν σημαίνει ότι πρέπει να προσβάλλει την παράδοση.. Εγώ λοιπόν, έστω και άν δεν έχω το χάρισμά του, οφείλω να υπηρετήσω αυτό που υπηρέτησαν οι δάσκαλοί μου, που ενδεχομένως υπηρετείτε και εσείς και οι δάσκαλοί σας και μέγιστος αριθμός ιεροψαλτών του φόρουμ... Ο Χαρδαβέλλας είναι καλλιτέχνης μεγάλου βεληνεκούς, όχι όμως ιεροψάλτης... Διότι γνωρίζετε καλά ότι η ψαλμωδία δεν αποδίδεται όπως γουστάρει ο καθένας. Υπάρχει πλαίσιο. Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Και γνωρίζετε πολύ καλά ποιες είναι αυτές...






Υ.Γ.: Και διαβάστε πόσο γλυκά και διακριτικά χειρίστηκα το ζήτημα στο υποκεφάλαιο "ουράνιο τεριρέμ" και τι συμπεριφορά αντιμετώπισα... Τέλος. "Το μαχαίρι στο κόκκαλο" και σε όποιον αρέσει. Θέτω τον εαυτό μου στην διάθεση του Συντονιστή. Δεν είναι δυνατόν να χαιδεύουμε τα αυτάκια ορισμένων εν ονόματι της δήθεν "ευπρέπειας". Γιατί αυτή η ευπρέπεια δεν είναι αληθινή. Αφαίρεσα την ειρωνεία επιθυμώντας να μην εκτροχιαστεί η συζήτηση. Θεωρείστε ως σαν ποτέ να μην την διαβάσατε. Εκεί είναι το θέμα;
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
(Σημ: αφαίρεσα το μήνυμά μου, γιατί ο Αηδόνης τροποποίησε το δικό του, πράγμα που τον τιμά, αλλά θα ήθελα να ακουσθεί μια θεωρητική τοποθέτηση περί ειρωνείας - έστω άσχετη πια με αυτόν).

Αηδόνης;98052 said:
Έγραψα κάτι που δεν ισχύει;
Στο παρόν θέμα, όπως και σε πολλά άλλα γίνεται συχνή χρήση ειρωνικής γλώσσας, πράγμα που είναι δικαίωμα καθενός.
Στο πιθανό ερώτημα όμως "τι είναι αυτό που μπορεί να μην ισχύει σε μια ειρωνική διατύπωση προκειμένου για κάτι ολοφάνερα κατακριτέο" απαντώ:

Το μόνο που ισχύει ή όχι είναι κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί ή να διαψευσθεί. Το ότι ο κ. Χαρδαβέλας π.χ. τραγουδάει αντί να ψάλλει είναι μια πρόταση κρίσεως, κάτι δηλαδή που μπορεί να επιβεβαιωθεί ή όχι και βεβαίως δικαιούται κάποιος να το γράψει. Μια πιθανή ειρωνική αντιμετώπιση όμως του κ. Χαρδαβέλλα φεύγει από την περιοχή της κρίσεως και πηγαίνει στην περιοχή των γλωσσικών προθέσεων - εν προκειμένω της προσωπικής μείωσης του άλλου. Εκεί δεν τίθεται θέμα αν ισχύει κάποια κρίση ή όχι, αλλά θέμα σεβασμού του προσώπου του άλλου ή όχι - που επαναλαμβάνω είναι κι αυτό προσωπικό δικαίωμα.

ΥΓ Είναι εν γνώσει μου ότι δεν συμφωνούν πολλοί με αυτή τη λογική κι έχουν επιχειρήματα, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
O κ. Χαρδαβελλας ειναι ενας αρκετα διαβασμενος ψαλτης με μια καλη φωνη. Και το ευχαριστο επισης ειναι πως προκειται για νεαρο ατομο με χρονια ακομη -Θεου θελοντος- προσφορας στη Β.Μουσικη. Απο 'κει και περα η αληθεια ειναι πως σε καποια κομματια οπως στα χερουβικα που κατα καιρους εχω ακουσει το γυριζει στο δημοτικο. Πραγματικα θαυμαζω το τροπο που ψαλλει σε πολλα σημεια και αυτα που κανει με τη φωνη του ομως ακομη και εγω που παιδιοθεν αρεσκομαι να ακουω Θ.Βασιλικο και ψαλτες που διανθιζουν τα κειμενα με πλουσιες θεσεις, βρισκω κουραστικο εως και τελειως λαθος το τροπο εκτελεσης καποιων υμνων. Πιστευω πως αν αφαιρουσε το στοιχειο υπερβολης που εχει στο τροπο που ψαλλει, θα εκανε μοναδικες εκτελεσεις. Το παλληκαρι ειναι αρκετα διαβασμενο!!
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Νομίζω κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι ο Χαρδαβέλλας δεν έχει ένα σπάνιο μουσικοφωνητικό τάλαντο. Το γεγονός όμως αυτό τι σημαίνει για αυτόν (αν θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη);

Ξεκινούμε από το ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος ευεργετήθηκε από τον Θεό, που του δώρισε πλούσια ένα χάρισμα. Αν δεχθούμε ως ισχύουσα την περιβόητη ρήση του Α. Λασκαράτου ("Ιδού ο άνθρωπος") ότι "Η ευεργεσία επιβάλλει χρέος ανάλογο του μεγέθους της", ο Χαρδαβέλλας Ευγένιος χρεωστά πολλά στον ευεργετήσαντα Κύριο. Φυσικά, εδώ δεν εξετάζουμε σε καμία περίπτωση την πνευματική ζωή του συναδέλφου. Το ζήτημα αφορά ΜΟΝΟ τον ίδιο και κανέναν άλλο. Έγραψα παραπάνω εντός παρενθέσεων "αν θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη". Έχει αυτό μεγάλη σημασία. Διότι όποιος ψάλει ένα μέλος δεν σημαίνει πως είναι και ιεροψάλτης, όπως επίσης αν κάποιος τραγουδήσει ένα τραγούδι, τούτο δεν εξυπονοεί πως ο εν λόγω είναι και τραγουδιστής

(Βεβαίως θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει σχετικώς με αυτόν τον ισχυρισμό, ότι σε όλους τους τομείς υπάρχει μία κλίμακα κατάρτισης, και άρα είμαι π.χ. ζωγράφος και εγώ που ζωγραφίζω ένα σπιτάκι και μια γατούλα όπως και ο Πικάσσο που ζωγραφίζει αριστουργήματα. Θα πρέπει όμως εγώ να διαθέτω την στοιχειώδη αυτογνωσία ώστε να θεωρώ τον εαυτό μου, ναι μεν ζωγράφο, αλλά κάκιστης ποιότητας).

Αν λοιπόν ο Χαρδαβέλλας Ευγένιος θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Βυζαντινή Μουσική έχει ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, γνωρίσματα που την ορίζουν ως είδος Μουσικής. Τα γνωρίσματα αυτά, δυστυχώς ή ευτυχώς, επιβάλλουν ένα πλαίσιο, εντός του οποίου οφείλει να "κινείται" η ερμηνεία της. Πλαίσια υπάρχουν ομοίως και στην Βυζαντινή Μουσική μελοποιία, πλαίσια που έθεσαν άγιοι και μεγάλοι διδάσκαλοι προ αιώνων. Έτσι, η μελοποιία διέπεται από κανόνες και αρχές και επομένως είναι δυνατόν να διδαχθεί (Διδάσκεται συστηματικά στο "Σχολείον Ψαλτικής" από τους Μπουσδέκη και Φωτόπουλο). Συνεπώς δεν μπορεί κάποιος να μελοποιήσει ένα μέλος όπως του αρέσει και να το ονομάσει Βυζαντινή μελοποιία.
Το ίδιο ισχύει και με την ερμηνεία. Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΟΜΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΧΑΡΙΣΜΑ, ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ.

Έτσι λοιπόν, όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η ικανότητα, τόσο θα πρέπει να αναδεικνύεται η ερμηνεία, ΠΑΝΤΟΤΕ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Aν τα όρια αυτά καταστρατηγηθούν, τότε θα πρέπει ο ερμηνευτής να έχει γνώσιν ότι βρίσκεται εκτός ψαλτικής παραδοσιακής ερμηνείας ή, αν δεν επιθυμεί να παραδεχθεί τούτο, να γνωρίζει ότι η ιδιότητα του ιεροψάλτη δεν του ανήκει πλέον.
 
Last edited:

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Νομίζω κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι ο Χαρδαβέλλας δεν έχει ένα σπάνιο μουσικοφωνητικό τάλαντο. Το γεγονός όμως αυτό τι σημαίνει για αυτόν (αν θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη);

Ξεκινούμε από το ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος ευεργετήθηκε από τον Θεό, που του δώρισε πλούσια ένα χάρισμα. Αν δεχθούμε ως ισχύουσα την περιβόητη ρήση του Α. Λασκαράτου ("Ιδού ο άνθρωπος") ότι "Η ευεργεσία επιβάλλει χρέος ανάλογο του μεγέθους της", ο Χαρδαβέλλας Ευγένιος χρεωστά πολλά στον ευεργετήσαντα Κύριο. Φυσικά, εδώ δεν εξετάζουμε σε καμία περίπτωση την πνευματική ζωή του συναδέλφου. Το ζήτημα αφορά ΜΟΝΟ τον ίδιο και κανέναν άλλο. Έγραψα παραπάνω εντός παρενθέσεων "αν θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη". Έχει αυτό μεγάλη σημασία. Διότι όποιος ψάλει ένα μέλος δεν σημαίνει πως είναι και ιεροψάλτης, όπως επίσης αν κάποιος τραγουδήσει ένα τραγούδι, τούτο δεν εξυπονοεί πως ο εν λόγω είναι και τραγουδιστής

(Βεβαίως θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει σχετικώς με αυτόν τον ισχυρισμό, ότι σε όλους τους τομείς υπάρχει μία κλίμακα κατάρτισης, και άρα είμαι π.χ. ζωγράφος και εγώ που ζωγραφίζω ένα σπιτάκι και μια γατούλα όπως και ο Πικάσσο που ζωγραφίζει αριστουργήματα. Θα πρέπει όμως εγώ να διαθέτω την στοιχειώδη αυτογνωσία ώστε να θεωρώ τον εαυτό μου, ναι μεν ζωγράφο, αλλά κάκιστης ποιότητας).

Αν λοιπόν ο Χαρδαβέλλας Ευγένιος θεωρεί τον εαυτό του ιεροψάλτη θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Βυζαντινή Μουσική έχει ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, γνωρίσματα που την ορίζουν ως είδος Μουσικής. Τα γνωρίσματα αυτά, δυστυχώς ή ευτυχώς, επιβάλλουν ένα πλαίσιο, εντός του οποίου οφείλει να "κινείται" η ερμηνεία της. Πλαίσια υπάρχουν ομοίως και στην Βυζαντινή Μουσική μελοποιία, πλαίσια που έθεσαν άγιοι και μεγάλοι διδάσκαλοι προ αιώνων. Έτσι, η μελοποιία διέπεται από κανόνες και αρχές και επομένως είναι δυνατόν να διδαχθεί (Διδάσκεται συστηματικά στο "Σχολείον Ψαλτικής" από τους Μπουσδέκη και Φωτόπουλο). Συνεπώς δεν μπορεί κάποιος να μελοποιήσει ένα μέλος όπως του αρέσει και να το ονομάσει Βυζαντινή μελοποιία.
Το ίδιο ισχύει και με την ερμηνεία. Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΟΜΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΧΑΡΙΣΜΑ, ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ.

Έτσι λοιπόν, όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η ικανότητα, τόσο θα πρέπει να αναδεικνύεται η ερμηνεία, ΠΑΝΤΟΤΕ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Aν τα όρια αυτά καταστρατηγηθούν, τότε θα πρέπει ο ερμηνευτής να έχει γνώσιν ότι βρίσκεται εκτός ψαλτικής παραδοσιακής ερμηνείας ή, αν δεν επιθυμεί να παραδεχθεί τούτο, να γνωρίζει ότι η ιδιότητα του ιεροψάλτη δεν του ανήκει πλέον.
Σας ευχαριστούμε και πάλι Σεβαστέ Διδάσκαλε για τα πολύ όμορφα λόγια σας και όλες τις επισημάνσεις σας …που με αγάπη παραθέτετε να είστε πάντοτε καλά και να συνεχίσετε να μας φωτίζετε με τις γνώσεις σας….. όσων αφορά τον Χαρδαβέλλα δεν είναι ψάλτης ο άνθρωπος……. αλλά τι να κάνει προσπαθεί και αυτός όπως και τόσοι άλλοι να βελτιωθεί και κάποια στιγμή άμα…… τα καταφέρει…. ίσως να τον παραδεχθούν και κάποιοι…. Εσείς πάντως συνεχίστε έτσι έχει μεγάλη ανάγκη η Βυζαντινή μας Μουσική από Διδασκάλους σαν και εσάς…..ώστε να διαφυλαχθεί αναλλοίωτη…..εις τους αιώνας των αιώνων ΑΜΗΝ.
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
....τελικα οσοι δεν χωρουν στις πιστες ειναι καλοδεχουμενοι στα αναλογεια... υ.π.την τελεια η ιδανικη φωνη ενος ιεροψαλτη τη χαρακτηριζει το μεταλλο... ο κ.χαρδαβελας θα ηταν κατα την αποψη μου[και πολλων αλλων]θα ηταν ιδανικος για καπου αλλου..
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
....τελικα οσοι δεν χωρουν στις πιστες ειναι καλοδεχουμενοι στα αναλογεια... υ.π.την τελεια η ιδανικη φωνη ενος ιεροψαλτη τη χαρακτηριζει το μεταλλο... ο κ.χαρδαβελας θα ηταν κατα την αποψη μου[και πολλων αλλων]θα ηταν ιδανικος για καπου αλλου..
Σαφέστατα αγαπητέ φίλε έχετε απόλυτο δίκαιο…..αλλά τι να κάνει και αυτός…….για σκεφτείτε…..θα θέλατε να σας κάνει σαν και αυτόν ο Θεός….; μην κρίνετε έτσι… ο Χαρδαβέλλας ούτως ή άλλως είναι παράδειγμα προς αποφυγήν……
 

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
Σαφέστατα αγαπητέ φίλε έχετε απόλυτο δίκαιο…..αλλά τι να κάνει και αυτός…….για σκεφτείτε…..θα θέλατε να σας κάνει σαν και αυτόν ο Θεός….; μην κρίνετε έτσι… ο Χαρδαβέλλας ούτως ή άλλως είναι παράδειγμα προς αποφυγήν……
ο καθενας στο ειδος στου αγαπητε μου...
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κύριε, συγχαρητήρια. Είστε εξαίρετος είρωνας. Ο Λουμίδης στους καφέδες και εσείς στην ειρωνεία! Τι νομίζετε πως πετυχαίνετε όμως με το να ειρωνεύεσθε κάθε συνάδελφο που δεν επαινεί και ΜΟΝΟ, τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο; Πάντως, όταν ο εν λόγω μάθει να ψάλλει, γιατί όχι; να διεκδικήσει την θέση του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Και δεν ευφυολογώ. Όταν όμως μάθει να ψάλλει... Γιατί τώρα σίγουρα ειδικεύεται σε κάτι άλλο!
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Αγαπητέ κύριε, συγχαρητήρια. Είστε εξαίρετος είρωνας. Ο Λουμίδης στους καφέδες και εσείς στην ειρωνεία! Τι νομίζετε πως πετυχαίνετε όμως με το να ειρωνεύεσθε κάθε συνάδελφο που δεν επαινεί και ΜΟΝΟ, τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο; Πάντως, όταν ο εν λόγω μάθει να ψάλλει, γιατί όχι; να διεκδικήσει την θέση του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Και δεν ευφυολογώ. Όταν όμως μάθει να ψάλλει... Γιατί τώρα σίγουρα ειδικεύεται σε κάτι άλλο!
Σας ευχαριστώ Σεβαστέ Διδάσκαλε συμφωνώ με όσα λέτε μέχρι κεραίας…. :D
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Σας έκανα μία ερώτηση και μου απαντήσατε με αυτό που ξέρετε να κάνετε καλύτερα... Επαναλαμβάνω λοιπόν: τι επιδιώκετε με το να ειρωνεύεστε όποιον εκφράζει αρνητική άποψη για τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Σας έκανα μία ερώτηση και μου απαντήσατε με αυτό που ξέρετε να κάνετε καλύτερα... Επαναλαμβάνω λοιπόν: τι επιδιώκετε με το να ειρωνεύεστε όποιον εκφράζει αρνητική άποψη για τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Εσείς σεβαστέ Διδάσκαλε τι επιδιώκετε με το να ασχολείστε συνέχεια με αυτό το θέμα…. Είπατε και τα υπέρ και τα κατά……..τί άλλο θέλετε…. Και απορώ πώς εσείς καταδέχεστε και ασχολείστε ακόμα…..τί να σας πώ …….. εσείς πιστεύετε ότι αρκετές από τις κριτικές που γίνονται για τον Χαρδαβέλλα…. δεν έχουν ειρωνικό χαρακτήρα…; για ξαναδιαβάστε το πρώτο σχόλιο του κυρίου…..
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Δεν μου απαντάτε όμως. Είστε εσείς ο συνήγορος του Χαρδαβέλλα Ευγενίου; Τον υπερασπίζεσθε με αξιοθαύμαστη υπομονή. Όπως είδατε επιδιώκω η συζήτησή μας να γίνει σε πλαίσια επιτρεπτά. Σας έκανα μία ερώτηση: Για ποιο λόγο ειρωνεύεσθε συνεχώς όποιον εκφραστεί αρνητικά για τον Χαρδαβέλλα Ευγένιο; Ορισμένοι ειρωνεύονται (και κατά την γνώμη μου δεν πράττουν άσχημα). Εσείς όμως ειρωνεύεσθε και αυτούς που εκφέρουν απλά μία αρνητική άποψη. Αν θέλετε να συνεχίσουμε να συζητούμε μου απαντάτε. Γιατί ειρωνεύεσθε όλους;
 
Top