Τώρα που βρήκα κατάλληλο χώρο, θα τα πω και συγχωρέστε με, αλλά κάποια πράγματα πονάνε όταν τα συναντάς.
α) Έτυχε πριν τέσσερα χρόνια να ψάλλω μια καθημερινή αντικαθιστώντας ένα φίλο στο Ναό που έψαλλε καθημερινές. Διαβάζω Εξάψαλμο, λέω Απολυτίκια και βγαίνει ο Ιερέας και μου λέει: "Ψάλλε μόνο Καθίσματα, Δοξολογία και μπαίνουμε στη Λειτουργία. Όσο για να προλάβω να τελειώσω την Πρόθεση" Μην πιστεύοντας στα αυτιά μου, του ρωταω για επιβεβαίωση: "Καλά πάτερ, Κανόνες, Συναξάρι, Τιμιωτέρα, Αίνοι;" και η απάντηση: "Όχι, τίποτα!". Αν δεν ήμουν εκεί για εξυπηρέτηση θα σηκωνόμουν να φύγω επι τόπου. Αυτά είναι παρωδίες των Μυστηρίων.
Παρόμοια ιστορία, σε μικρότερο, όμως, βαθμό. Ψάλλω Εσπερινό στο Ναό μου την Κυριακή Αγ. Πατέρων φέτος τον Οκτώβρη. Ο δάσκαλός μου έλλειπε στην Πόλη και ήμουν δεξιά. Έρχεται ένας ιερέας που μου παρουσιάστηκε σαν πρώην πρωτοψάλτης από την Αθήνα και την ώρα του Προκειμένου με ρωτάει με νόημα αν θέλω να διαβάσω Αναγνώσματα υπονοώντας να τα προσπεράσουμε. Του απαντώ πως η τάξη έχει να διαβαστούνε τα Αναγνώσματα. Απάντηση: "Βρε, άσε την τάξη! Εσύ θέλεις να τα διαβάσεις;". Του έδωσα την ίδια ακριβώς απάντηση και παραιτήθηκε απ' την κουβέντα. Αυτά μέσες άκρες για το πώς βλέπουνε μερικοί τη διακονία τους ψυχρά και επαγγελματικά!
β) Όταν θέλεις να πεις τα Λειτουργικά χύμα και σου αρχίζουν οι ιερείς τα τραγούδια, τότε τι κάνεις; Εγώ συνήθως βγαίνω κακός απαντώντας σε κλιτό και, αν δεν μπούνε στο νόημα, λιτά στη βάση του ήχου. Έχω ακούσει παράπονα από πολλούς ιερείς γι' αυτό, αλλά δεν ψάλλω για να ακούσω μπράβο...
γ) Και στον Πατριαρχικό Ναό έχω ακούσει πως, όταν τελειώνουν την ΣΤ' Ωδή και περιμένοντας τον Πατριάρχη, ψάλλουν Πολυέλεο. Δεν είναι άκυρο! Αφού ό,τι και να ψαλλεί άτυπο θα είναι αφού είναι νεκρός χρόνος, γιατί να μην ψαλλεί Πολυέλεος, που είναι Αγιογραφικοί στίχοι από το Ψαλτήρι που έπρεπε να ειπωθούν και παρελλείφθησαν; Συγκρίνεται το Αγιογραφικό κείμενο με αυτό των Κανόνων;
δ) Αμφιβάλλω αν είναι ορθό το να ψάλλονται κατά τη Θεία Μετάληψη οι Κανόνες. Εκείνη τη στιγμή είτε "Του δείπνου σου" λέγεται, είτε, κατά την αρχαία μαρτυρούμενη τάξη, το Κοινωνικό. Οι Κανόνες δεν έχουν συνάφεια προς το Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως! Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος μεταλαμβάνει! Δεν μπορεί να είναι προσηλωμένος στο νόημα της εορτής της ημέρας, αλλά στο ότι ενώνεται με τον Χριστό! Έτσι, αυτά που ακούει πρέπει να μην του αποσπούνε το νου!!!