Χρήση του Τάμπλετ στο Αναλόγιο (με αφορμή δημοσίευμα)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#21
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια... τα γενικά κ τα προσωπικά τα έκανες... μανταρα... πάπια;;;;;;;;;;;;;;;; μπραβο...
Ας μη δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Το σχόλιο ήταν όντως γενικό, κι ας μη φαινόταν ως τέτοιο. Να το ξαναγράψω ...

«Αυτό είναι το λάθος» όταν «... είσαι λάθος, το γνωρίζεις ότι είσαι λάθος και κάνεις την πάπια.» Ας αποφασίσει ο καθένας εάν το σχόλιο εφαρμόζει στον εαυτό του.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#23
Ας μη δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Το σχόλιο ήταν όντως γενικό, κι ας μη φαινόταν ως τέτοιο. Να το ξαναγράψω ...

«Αυτό είναι το λάθος» όταν «... είσαι λάθος, το γνωρίζεις ότι είσαι λάθος και κάνεις την πάπια.» Ας αποφασίσει ο καθένας εάν το σχόλιο εφαρμόζει στον εαυτό του.
... για να καταλαβω τα ελληνικά δεν χρειάζομαι....
θα μπορουσε να μην παραπέμψει σε μηνυμα δικό μου.... τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί γενικό.... αλλά, όχι κι έτσι...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#24
... για να καταλαβω τα ελληνικά δεν χρειάζομαι....
θα μπορουσε να μην παραπέμψει σε μηνυμα δικό μου.... τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί γενικό.... αλλά, όχι κι έτσι...
να γίνεται σωστή χρήση των αντικειμένων της τεχνολογίας, από μικρόφωνα-ηχητικά μεχρι ό,τι άλλο θα βγαλει η επιστήμη.... εκεί είναι το θέμα. κ όχι η μη χρήση.
προσωπικά εχω ισοκράτη τα τελευταία 2 χρονια... ζήτημα να ανέβασα την ένταση πανω από το 2 σε κλίμακα 0-10 δυο-τρεις φορές για να πάω στο 3.
με τα μικρόφωνα το ίδιο... εκεί που τα έβαλε ο τεχνικός που έφερε ο προϊστάμενος..............

τωρα, αν μας πειράζουν τα ταμπλετ, να κατεβάσουμε το γενικό διακόπτη κ όλα καλα...... σε όλους τους τομεις.
μια πάπια μα ποια πάπια μια πάπια με παπιά....
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#25
Συμφωνώ με τον Σαλάτα (tb), δε βάζω Thanks για να μη παρεξηγηθώ.

Νίκο Λ. το θέμα αφορά όλους ΜΑΣ, μην το παίρνεις προσωπικά.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#29
Χρησιμοποιώ tablet από το 2012 και μπορώ να πω ότι μου έλυσε τα χέρια, κυρίως όσον αφορά τη μεταφορά των βιβλίων από το σπίτι στο ναό.
Όλα τα βιβλία που έχω είναι πλέον περασμένα μέσα.
Ισοκράτη δεν έχω, με καλύπτουν αρκετά οι βοηθοί μου. :wink:
 

tzark

Μέλος
#30
Χρησιμοποιώ tablet από το 2012 και μπορώ να πω ότι μου έλυσε τα χέρια, κυρίως όσον αφορά τη μεταφορά των βιβλίων από το σπίτι στο ναό.
Όλα τα βιβλία που έχω είναι πλέον περασμένα μέσα.
Ισοκράτη δεν έχω, με καλύπτουν αρκετά οι βοηθοί μου. :wink:
Γεια σας,

Που θα μπορούσα να βρώ και εγώ τα βιβλία αυτά??

Ευχαριστώ
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#32
Δεν σας το κρύβω ότι γνωρίζω προσωπικά τον
Στέφανο Σκαρπέλο κ είναι εξαιρετικός κύριος.

Επίσης, όταν πρωτοδιάβαζα πριν απο κάποια χρόνια
για την χρήση της ταμπλέτας δεν έδινα σημασία.
Πρόσφατα είχα στην άκρη ένα το οποίο είχα παροπλισμένο
κ είχα 2 επιλογές. Να το κάνω gps για την μοτόρα κ
η 2η να βάλω βιβλία-κείμενα μέσα κ να το δοκιμάσω.
Ένα χρόνο έχω να πάρω βιβλίο μαζί μου.
ΒΟΛΙΚΟΤΑΤΟ.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#33
Το θέμα πλέον δεν είναι η χρήση του τάμπλετ στο Αναλόγιο, αλλά εάν πιστεύεται πως χρειάζεται κάποια διαφοροποίηση η κατασκευή των αναλογίων - ψαλτηρίων στους ναούς ώστε να μπορούν εύκολα να δεχτούν επάνω τους τις νέες συσκευές.
Τώρα ίσως αλλάζω κάπως το θέμα, αλλά με αφορμή τη σημερινή εικόνα στο αναλόγιο που έψαλλα, σκεφτόμουν πως ίσως να είναι καιρός, να αρχίζει σιγά σιγά να υπάρχει και μια πρόβλεψη σε όσους ασχολούνται με τα εκκλησιαστικά ήδη και συγκεκριμένα με το αναλόγιο, να φτιάχνουν κάποιες θήκες, κάποιες θέσεις ώστε να μπορεί ο ψάλτης άνετα να τοποθετεί τις συσκευές του. Τα βιβλία στο ναό, κυρίως για τις κύριες ημέρες δείχνουν να είναι χρήσιμα σε περιπτώσεις σαν κι αυτές οπου υπάρχει δεσπότης και ενδεχομένως χρειαστεί κάποιο μηναίο για να διαβάσει το ανάγνωσμα κτλ.
Θέλοντας να γίνω πιο κατανοητός, παραθέτω και κάποιες φωτογραφίες που τράβηξα σήμερα το πρωί από το ναό που έψαλλα.
Σας ευχαριστώ.















 
#34
Το θέμα πλέον δεν είναι η χρήση του τάμπλετ στο Αναλόγιο, αλλά εάν πιστεύεται πως χρειάζεται κάποια διαφοροποίηση η κατασκευή των αναλογίων - ψαλτηρίων στους ναούς ώστε να μπορούν εύκολα να δεχτούν επάνω τους τις νέες συσκευές. ..................................
...................................................................................
Σας ευχαριστώ.
Συνάδελφε, από τις φωτογραφίες "του σύγχρονου, εμπλουτισμένου & εξοπλισμένου με τις νέες τεχνολογίες Αναλογίου", που παραθέτεται, μάλλον "για στούντιο ηχογραφήσεων" μοιάζει.........................
Μήπως έχουμε ξεφύγει? (από την παράδοση). :mad:
 

ΨΑΛΤΑΚΟΣ

Νέο μέλος
#35
Το θέμα πλέον δεν είναι η χρήση του τάμπλετ στο Αναλόγιο, αλλά εάν πιστεύεται πως χρειάζεται κάποια διαφοροποίηση η κατασκευή των αναλογίων - ψαλτηρίων στους ναούς ώστε να μπορούν εύκολα να δεχτούν επάνω τους τις νέες συσκευές.
Τώρα ίσως αλλάζω κάπως το θέμα, αλλά με αφορμή τη σημερινή εικόνα στο αναλόγιο που έψαλλα, σκεφτόμουν πως ίσως να είναι καιρός, να αρχίζει σιγά σιγά να υπάρχει και μια πρόβλεψη σε όσους ασχολούνται με τα εκκλησιαστικά ήδη και συγκεκριμένα με το αναλόγιο, να φτιάχνουν κάποιες θήκες, κάποιες θέσεις ώστε να μπορεί ο ψάλτης άνετα να τοποθετεί τις συσκευές του. Τα βιβλία στο ναό, κυρίως για τις κύριες ημέρες δείχνουν να είναι χρήσιμα σε περιπτώσεις σαν κι αυτές οπου υπάρχει δεσπότης και ενδεχομένως χρειαστεί κάποιο μηναίο για να διαβάσει το ανάγνωσμα κτλ.
Θέλοντας να γίνω πιο κατανοητός, παραθέτω και κάποιες φωτογραφίες που τράβηξα σήμερα το πρωί από το ναό που έψαλλα.
Σας ευχαριστώ.
Ωραια ολα αυτα αλλα αν το ταμπλετ κολλησει η κρασαρει? Μηπως στο κατω συρταρι πρεπει να ειναι ετοιμα τα βιβλια για καθε ενδεχομενο?
 
Last edited by a moderator:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#36
Συνάδελφε, από τις φωτογραφίες "του σύγχρονου, εμπλουτισμένου & εξοπλισμένου με τις νέες τεχνολογίες Αναλογίου", που παραθέτεται, μάλλον "για στούντιο ηχογραφήσεων" μοιάζει.........................
Μήπως έχουμε ξεφύγει? (από την παράδοση). :mad:
Εντάξει αγαπητέ, ξέρεις τι νομίζω; μη κολλάς σε λέξεις. Δηλαδή τι σημαίνει στούντιο;
Το θέμα είναι πως σαν ψάλτης τώρα είσαι τόσο συγκεντρωμένος όσο ποτέ άλλοτε, συγκεντρωμένος στη δουλειά σου στο λειτούργημά σου σε αυτό που κάνεις τέλος πάντων. Πλήρως συγκεντρωμένος και προσπαθείς για το καλύτερο. Το βλέπεις άσχημο αυτό; το γεγονός πως δεν γυρίζεις ποτέ το αναλόγιο να πας στο άλλο βιβλίο από την απέναντι πλευρά (ιδίως στους κανόνες πάντα υπήρχε ένα κενό στην εναλλαγή των κανόνων για παράδειγμα), μετά τα έχεις όλα μπροστά σου και σε μουσικό και πεζό κείμενο, ώστε αν θέλεις ακολουθείς το μουσικό κείμενο, αν νιώθεις κάπως καλύτερα μπορεί να το διανθίσεις με προσωπικές σου θέσεις σε κάποια σημεία, ηχογραφείς με καθαρό ήχο για να ακούς τα λάθη σου, έχεις και τον ισοκράτη που εκτός ότι σε βοηθά να μη χάνεις τον τόνο, σε τονώνει κυρίως ψυχολογικά να μην αισθάνεσαι πως είσαι μόνος αλλά υπάρχουν και άλλες φωνές μαζί με τη δική σου κάτι που εκτός από τον ψυχολογικό παράγοντα είναι και ιδιαίτερα βοηθητικό στον τρόπο που βγάζουμε τη φωνή μας.

Μάλιστα αν ήταν κατάλληλα διαμορφωμένο το αναλόγιο θα μπορούσε να υποδεχτεί ακόμα μια απλή συσκευή για να ακούς αμέσως το τόνο που θέλεις μόνο εσύ, ψηφιακό διαπασών τρόπον τινά και όχι να το κάνεις αυτό μέσα από τον ισοκράτη γιατί όσο και χαμηλά να το έχεις δεν είναι και τόσο καλό να χτυπάς πλήκτρα σε άσχετες στιγμές. Άσε που καμιά φορά μπορεί να μην τον ακούσεις και πολύ καθαρά και να ξεφύγεις λίγο.
Άλλωστε όσες περισσότερες συσκευές τόσο εκμηδενίζεται πλέον η οποιαδήποτε περίπτωση σαν αυτή που αναφέρθηκε προηγουμένως να σου κολλήσει κάτι. Αν υπάρχουν τρία τάμπλετ στο αναλόγιο, ένα για μουσικό κείμενο ένα για πεζό και ένα ως διαπασών, έχοντας και στα τρία όμως τα ίδια αρχεία pdf, τότε απλά κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη και δεν ανησυχείς μήπως συμβεί κάτι.
Όλα αυτά θα μπορούσαν όχι μόνο να έμπαιναν σε ειδικές θέσεις, αλλά μετά τη χρήση τους θα έκλεινε από πάνω σαν ντουλαπάκι το οποίο θα κάλυπτε πλήρως τις συσκευές και θα κλείδωνε ώστε να μένουν στο ναό και να μη τα κουβαλάει κάθε φορά ο ψάλτης. Λέω τώρα, έτσι παράδειγμα, αλλά νομίζω πως θα ήταν ιδιαίτερα εξυπηρετικό εάν κάποιος αποφάσιζε να κάνει την αρχή μετά από σωστή σκέψη βέβαια ώστε να καταστεί το αναλόγιο όσο περισσότερο λειτουργικό γίνεται για τον ψάλτη του σήμερα που πιστεύει και αγαπά αυτό που κάνει και προσπαθεί να το κάνει όσο καλύτερα μπορεί.
 
#37
Αχ συναδελφε EIRYK η σημερινη γενια θα σε καψει στην πυρά σαν τον Κοπέρνικο και θα δικαιωθεις στην επόμενη!!!:)
Προχωρα και μην ακούς κανεναν!:wink:
Καποια στιγμη θα ανεβασω και γω φωτο για συμπαρασταση.:p
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#38
Για καθαρά ιστορικούς, όχι (μόνο) πνευματικούς λόγους δεν συμμερίζομαι το επιχείρημα της πυράς, Σπύρο. Εξηγούμαι:

Δεν ξέρουμε (γιατί μόνο ο Θεός ξέρει) αν θα επικρατήσει η χρήση του τάμπλετ στο αναλόγιο. Μπορεί να είναι μια εν Πνεύματι Αγίω επευλογούμενη αλλαγή και σε μια γενιά όντως μπορεί το τάμπλετ να φαίνεται τόσο καινοτομία στους απογόνους μας όσο φαίνεται σε μας σήμερα το μικρόφωνο ή ο φωτισμός.

Αλλά αν φτάσουμε εκεί, αυτό θα πρέπει να γίνεται σιγά-σιγά, με τέτοιο ρυθμό, ώστε να μπορεί να αφομοιώνεται συλλογικά από την κοινότητα: ως σύνθεση αντιθέσεων και ως ομαλή απόσβεση κραδασμών. Ώστε να προλάβει να αρθρωθεί και ο αντίλογος, αν είναι όντως σοβαρός και αξιόλογος, χωρίς να καταποθεί από το ρεύμα. Αυτό ιστορικά συνιστά μια «φυσιολογική μετάβαση».

Αν όντως αυτό είναι μια φυσιολογική μετάβαση, τότε μπορούμε, έχουμε το δικαίωμα, να χαρακτηρίζουμε κάτι (σαν αυτό του Eiryk) ως «υπερβολή». Το ότι κάποτε ίσως όντως σε μια γενιά θα φτάσουμε εκεί, δεν αναιρεί αναδρομικά, ούτε προδρομικά την τωρινή αίσθηση της υπερβολής.

Απεναντίας, η απουσία μιας τέτοιας αίσθησης είναι επικίνδυνη, γιατί δείχνει ότι δεν υπάρχει αίσθηση των ορίων, ή και ούτε τα ίδια τα όρια, και δεν υπάρχουν επίσης συλλογικά αντανακλαστικά, κι αυτό είναι πρόβλημα για τη συλλογικότητα μιας κοινότητας.

Εν ολίγοις: δεν κατηγορώ τον Ειρυκ γι' αυτό που έστησε, αλλά δικαιούμαι να το θεωρώ υπερβολή την τρέχουσα χρονική περίοδο και να συμμερίζομαι όσους το θεωρούν το ίδιο.

(Έμεινα σε μια ιστορικής φύσης ανάλυση του τι είναι μια «συλλογική αίσθηση» για τις καινοτομίες· παρέκαμψα την ίδια την ετερογένεια της παραπάνω τεχνολογικής πρότασης, καθώς περιλαμβάνει και στοιχεία [ισοκράτη] για τα οποία προς το παρόν φαίνεται να υπερτερεί ή και να διογκώνεται η αρνητική «αίσθηση»).
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#39
Το θέμα πλέον δεν είναι η χρήση του τάμπλετ στο Αναλόγιο, αλλά εάν πιστεύεται πως χρειάζεται κάποια διαφοροποίηση η κατασκευή των αναλογίων - ψαλτηρίων στους ναούς ώστε να μπορούν εύκολα να δεχτούν επάνω τους τις νέες συσκευές.
Τώρα ίσως αλλάζω κάπως το θέμα, αλλά με αφορμή τη σημερινή εικόνα στο αναλόγιο που έψαλλα, σκεφτόμουν πως ίσως να είναι καιρός, να αρχίζει σιγά σιγά να υπάρχει και μια πρόβλεψη σε όσους ασχολούνται με τα εκκλησιαστικά ήδη και συγκεκριμένα με το αναλόγιο, να φτιάχνουν κάποιες θήκες, κάποιες θέσεις ώστε να μπορεί ο ψάλτης άνετα να τοποθετεί τις συσκευές του. Τα βιβλία στο ναό, κυρίως για τις κύριες ημέρες δείχνουν να είναι χρήσιμα σε περιπτώσεις σαν κι αυτές οπου υπάρχει δεσπότης και ενδεχομένως χρειαστεί κάποιο μηναίο για να διαβάσει το ανάγνωσμα κτλ.
Θέλοντας να γίνω πιο κατανοητός, παραθέτω και κάποιες φωτογραφίες που τράβηξα σήμερα το πρωί από το ναό που έψαλλα.
Σας ευχαριστώ.
Εντάξει αγαπητέ, ξέρεις τι νομίζω; μη κολλάς σε λέξεις. Δηλαδή τι σημαίνει στούντιο;
Το θέμα είναι πως σαν ψάλτης τώρα είσαι τόσο συγκεντρωμένος όσο ποτέ άλλοτε, συγκεντρωμένος στη δουλειά σου στο λειτούργημά σου σε αυτό που κάνεις τέλος πάντων. Πλήρως συγκεντρωμένος και προσπαθείς για το καλύτερο. Το βλέπεις άσχημο αυτό; το γεγονός πως δεν γυρίζεις ποτέ το αναλόγιο να πας στο άλλο βιβλίο από την απέναντι πλευρά (ιδίως στους κανόνες πάντα υπήρχε ένα κενό στην εναλλαγή των κανόνων για παράδειγμα), μετά τα έχεις όλα μπροστά σου και σε μουσικό και πεζό κείμενο, ώστε αν θέλεις ακολουθείς το μουσικό κείμενο, αν νιώθεις κάπως καλύτερα μπορεί να το διανθίσεις με προσωπικές σου θέσεις σε κάποια σημεία, ηχογραφείς με καθαρό ήχο για να ακούς τα λάθη σου, έχεις και τον ισοκράτη που εκτός ότι σε βοηθά να μη χάνεις τον τόνο, σε τονώνει κυρίως ψυχολογικά να μην αισθάνεσαι πως είσαι μόνος αλλά υπάρχουν και άλλες φωνές μαζί με τη δική σου κάτι που εκτός από τον ψυχολογικό παράγοντα είναι και ιδιαίτερα βοηθητικό στον τρόπο που βγάζουμε τη φωνή μας.

Μάλιστα αν ήταν κατάλληλα διαμορφωμένο το αναλόγιο θα μπορούσε να υποδεχτεί ακόμα μια απλή συσκευή για να ακούς αμέσως το τόνο που θέλεις μόνο εσύ, ψηφιακό διαπασών τρόπον τινά και όχι να το κάνεις αυτό μέσα από τον ισοκράτη γιατί όσο και χαμηλά να το έχεις δεν είναι και τόσο καλό να χτυπάς πλήκτρα σε άσχετες στιγμές. Άσε που καμιά φορά μπορεί να μην τον ακούσεις και πολύ καθαρά και να ξεφύγεις λίγο.
Άλλωστε όσες περισσότερες συσκευές τόσο εκμηδενίζεται πλέον η οποιαδήποτε περίπτωση σαν αυτή που αναφέρθηκε προηγουμένως να σου κολλήσει κάτι. Αν υπάρχουν τρία τάμπλετ στο αναλόγιο, ένα για μουσικό κείμενο ένα για πεζό και ένα ως διαπασών, έχοντας και στα τρία όμως τα ίδια αρχεία pdf, τότε απλά κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη και δεν ανησυχείς μήπως συμβεί κάτι.
Όλα αυτά θα μπορούσαν όχι μόνο να έμπαιναν σε ειδικές θέσεις, αλλά μετά τη χρήση τους θα έκλεινε από πάνω σαν ντουλαπάκι το οποίο θα κάλυπτε πλήρως τις συσκευές και θα κλείδωνε ώστε να μένουν στο ναό και να μη τα κουβαλάει κάθε φορά ο ψάλτης. Λέω τώρα, έτσι παράδειγμα, αλλά νομίζω πως θα ήταν ιδιαίτερα εξυπηρετικό εάν κάποιος αποφάσιζε να κάνει την αρχή μετά από σωστή σκέψη βέβαια ώστε να καταστεί το αναλόγιο όσο περισσότερο λειτουργικό γίνεται για τον ψάλτη του σήμερα που πιστεύει και αγαπά αυτό που κάνει και προσπαθεί να το κάνει όσο καλύτερα μπορεί.
Κύττα, τὸ tablet εἶναι σημαντικὸ γιατὶ διαθέτεις ΟΛΑ τὰ βιβλία, μὲ καλὸ φωτισμό κι ἐξοικονομεῖς χαρτί. Εἶμαι ΥΠΕΡ.

ΟΜΩΣ. Νομίζω πὼς ὑπερβάλεις.

Α. Ὁ ἠλ. ἰσοκράτης εἶναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ καὶ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΟΣ. Τὸ ἄν σοῦ προσφέρει σιγουριὰ ἤ ὄχι, αὐτὸ δὲν ἐνδιαφέρει. Διάβασε περισσότερο, βελτιώσου καὶ ΜΕΤΑ ἐφ' ὅσον αἰσθάνεσαι σίγουρος, ἀνέβα στὸ στασίδι. Διαφορετικὰ, ἐγὼ λ.χ. μπορεῖ νὰ αἰσθάνομαι σίγουρος ὅταν ψάλλοντας, ἀκούω συγχρόνως τὸν Κετσετζῆ μὲ ψείρα στὸ αὐτί μου νὰ ψάλλει τὸ ἴδιο κομμάτι. Στὴ συνέχεια, ἐφ' ὅσον παραμένω ἀνασφαλής, ἠχογραφῶ τὸν ἑαυτό μου ἀπὸ βραδὶς, μιξάρω, μεταφέρω στὸ φλασάκι, τὸ βάζω τὸ πρωΐ στὴν κονσόλα, ἀνοιγοκλείνω τὸ στόμα σὲ πλέιμπακ κλπ. κλπ. Αὺτὸ φυσικὰ δὲν μπορεῖ νὰ γίνει.

Β. Τὸ μηχανάκι τῆς ἠχογράφησης ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ἀποτελεῖ βασικὸ ἐφόδιο τοῦ ἀναλογίου. Ἐν τάξει καμιὰ φορὰ ἀκοῦμε τὸν ἑαυτό μας, ἀλλὰ δὲν ἀποτελεῖ αὐτοσκοπὸ.

Γ. Ψηφιακὸ διαπασών. Γιὰ ποιὸ λόγο; Δὲν ξέρουμε τὰ βασικὰ τῆς ψαλτικῆς, δηλ. νὰ πιάνουμε τὸ ἴσο ἀνάλογα μὲ τὴν φωνή μας;

Κλείνοντας. Ὅσα ψηφιακὰ μαραφέτια κι ἄν χρησιμοποιοῦμε, πέραν τοῦ tablet ποὺ εἶναι ἐργαλεῖο, ἄν δὲν ἔχουμε διαβάσει καὶ μάθει τὴν ψαλτικὴ μας ἐν γένει, δὲν πρόκειται νὰ κρατήσουμε ἀναλόγιο.
Κι ἄν γίνονται λάθη, τὶ ἔγινε; Πρέπει νὰ χρησιμοποιοῦμε τὴν τεχνολογία γιὰ νὰ ρετουσάρουμε ἐπιχειρῶντας νὰ ξεγελάσουμε Ποιὸν, ἑντὸς τοῦ ναοῦ, πλὴν τοῦ ἑαυτοῦ μας; Κάνοντας λάθη καὶ νιώθοντας τὴν ἀκόλουθη ἀμηχανία, ἔχουμε κίνητρο νὰ διορθωθοῦμε. Διαφορετικά, μόλις φύγουμε ἀπὸ τὸ τὸ «ἐμπλουτισμένο» μὲ ἄψυχα μαραφέτια ἀναλόγιο, δὲν μποροῦμε νὰ ψάλλουμε οὕτε τ' ἀνοιξαντάρια τοῦ Φωκαέως.

Προσωπικά, χρησιμοποιῶ ἀπαραίτητα τὸ tablet καθὼς μὲ ἀπαλλάσσει ἀπὸ τὸ φορτίο τῶν βιβλίων. Γιὰ τὴν ψαλτική μου, μόνο τὸ μικρόφωνο μοῦ φτάνει (κάνω καὶ χωρὶς αὐτὸ ὅμως), μαζὶ μὲ ἰκανὴ προετοιμασία στὴν διάρκεια τῆς ἑβδομάδος πρὸ τῆς ἀκολουθίας. Ὅταν τὰ λέω καλὰ μὲ ἐπαινοῦν κι ἐυχαριστιέμαι, ὅταν κάνω λάθη μοῦ τὸ ὑποδεικνύουν διακριτικὰ (ἤ μή) καὶ στενοχωριέμαι. Ὅλα στὴ ζωὴ εἶναι, ἀλλὰ τουλάχιστον αὐτὸ ποὺ βγάζω εἶναι ΓΝΗΣΙΟ δικό μου καὶ ὄχι φενάκη.
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#40
Αχ συναδελφε EIRYK η σημερινη γενια θα σε καψει στην πυρά σαν τον Κοπέρνικο και θα δικαιωθεις στην επόμενη!!!:)
Προχωρα και μην ακούς κανεναν!:wink:
Καποια στιγμη θα ανεβασω και γω φωτο για συμπαρασταση.:p
Τα πάντα είναι σχετικά.
Χρησιμοποιούμε από τον Απρίλιο του 2013 σε ένα αναλόγιο 2 τάμπλετ ( είμαστε δίπλα με τον συνάδελφο και όχι απέναντι).
Δοκιμαστικά το 2 τάμπλετ το αγόρασα για την χρήση ισοκράτη!!!!
Δεν μας ικανοποίησε, ενώ και το ἄκουσμά του ισοκράτη χαρακτηρίσθηκε ως ξένον άκουσμα οπότε χρησιμοποιούνται μόνον ως ανάγνωση των ακολουθιών.
Η θέση των είναι τέτοια που μόνον εμείς το βλέπουμε και δεν είναι σε θέα του εκκλησιάσματος.
Μερικοί που παρατήρησαν πως δεν βλέπουν να γυρίζουμε τα φύλα, όταν το γνώρισαν μας έδωσαν συγχαρητήρια.
Οι νέοι το γνωρίζουν διότι τα βλέπουν στα παιδιά τους κλπ, και μας δίνουν συγχαρητήρια.
Όταν πηγαίνω σε άλλο ναό, ανοίγω ένα μικρό βιβλίο να φαίνεται, και εκεί πάνω τοποθετώ τα τάμπλετ για να μην είναι σε κοινή θέα, και να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός ''τηλεόραση στο αναλόγιο'' από τους μην γνωρίζοντες τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες.
Η ανάγνωση των Αποστολικών Αναγνωσμάτων γίνεται από το βιβλίο βεβαίως, ενώ σε εξωκλήσια που δεν υπάρχουν αναγκαστικά από το Τάμπλετ
Σεμνά και ταπεινά και δεν υπάρχει λόγος προβολής στο εκκλησίασμα, αφού άλλωστε αφορά μόνον τους ψάλλοντες.
Είμαι ''μικροφωνάκιας'' τώρα και ''ταμπλετάκιας''!!!!!
Εάν δεν χρησιμοποιούσα ταμπλετ, σε καμμία περίπτωση δεν θα έκανα συστηματικά τις ακολουθίες που ανεβάζω.
Πήγα ένα Σάββατο πρωί να ανάψω ένα κερί σε Ναό στην Αθήνα, και όταν άκουσα το Χερουβικό με τη συνοδεία Ισοκράτη, ένοιωσα πως κατέβηκαν οι ουρανοί στην γη. Στο ταις Αγγελικαίς πήγα να συγχαρώ τον Πρωτοψάλτη και με κράτησε και μου έδωσε να ψάλλω. Ήταν μία εξαίρετη εμπειρία και σκεφτόμουν πως να πάρω και εγώ ισοκράτη.
Πήγα την επομένη πάλι, και ήταν άλλος συνάδελφος που δεν χρησιμοποιούσε τον ισοκρἀτη. Ρώτησα γιατί, και μου είπε πως δυστυχώς δεν κρατείται σταθερή βάση από τους συμμετέχοντες και δημιουργεί προβλήματα ο ισοκράτης ο οποίος έχει σταθερή βάση βεβαίως.
Τα πάντα είναι σχετικά και προσωπικά.
 
Last edited:
Top