Χορός Ιεροψαλτών Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως

paganus

Παλαιόν μέλι
Ο χορός ιεροψαλτών της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως, υπό τη διεύθυνση του κ. Γεωργίου Δροσάκη, πρωτοψάλτου του Ιερού μητροπολιτικού ναού Αγίου Νικολάου Αλεξανδρουπόλεως, ψάλλει τον Παρακλητικό κανόνα της Παναγίας της Κοσμοσώτειρας.

 
Last edited by a moderator:
Ο χορός ιεροψαλτών της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως, υπό τη διεύθυνση του κ. Γεωργίου Δροσάκη, πρωτοψάλτου του Ιερού μητροπολιτικού ναού Αγίου Νικολάου Αλεξανδρουπόλεως, ψάλλει τον Παρακλητικό κανόνα της Παναγίας της Κοσμοσώτειρας.


Η συνέχεια του παραπάνω Παρακλητικού Κανόνος εδώ:



Και μερικά ακόμη ακούσματα στο κανάλι YouTube της χορωδίας.

Συγχαρητήρια! Πολύ ωραίο άκουσμα!
 
Last edited by a moderator:
Ευχαριστώ και για τις αναρτήσεις και για τα καλά σας λόγια. Ελπίζω, πρώτα ο Θεός, να εμπλουτιστεί σύντομα το κανάλι με παλαιότερα μέλη που έχει αποδώσει η χορωδία και όσα ενδεχομένως ηχογραφήσουμε στο μέλλον.
 
Ευχαριστούμε για το ωραίο άκουσμα.
Βυζαντινότατος ο Νικόλαος Σμύρνης. (κάνω λάθος στον συνθέτη;)
Τόν απαξίωσε σαν μελοποιό το Πατριαρχείο.
Εντάξει να κάνουμε υπακοή.
Αλλά κανείς δέν έκανε και σωστή υπακοή από τους πατριαρχικούς δίοτι όλοι έκλεβαν γραμμές του Νικολάου, να γράψουν τριώδια κλπ.
Ο Νικόλαος έγραφε βυζαντινά κλασικά μέλη όταν στην Σμύρνη εισχωρούσε στις εκκλησίες η ευρωπαική μουσική. Κράταγε Θερμοπύλες.
Ρόδον το αμάραντον κλπ.
Ευχαριστώ τόν μαέστρο γιά την σωστή επιλογή του μέλους, και τά μέλη της χορωδία για την σωστή εκτέλεση την οποία σήμερα απολαμβάνουμε.
 
Αγαπητέ συνάδελφε, το μήνυμά σας θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για γόνιμο προβληματισμό ή και το θέμα μιας ενδιαφέρουσας εργασίας! Όντως ο Νικόλαος είναι δεινός μελοποιός, δεν μπορούμε όμως να αρνηθούμε ότι ορισμένες μουσικές θέσεις του, αν και πρωτότυπες και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, ξεφεύγουν από τα πατριαρχικά ακούσματα.
Από την άλλη ο Ραιδεστηνός προχωρά ένα βήμα πιο πέρα στην "κατά νόημα" μελοποίηση που εισάγει πρώτος ο Ιάκωβος Νομίζω ότι στο Τριώδιο αυτό είναι πολυ ξεκάθαρο.. Όμως οι μελικές του θέσεις είναι παραδοσιακές. Επιπλέον όλες οι μαρτυρίες που έχουμε αποδεικνύουν ότι έψαλλε παραδοσιακά, ακόμη κι εκτός του Πατριαρχικού ναού.
Ίσως ο τρόπος που έψαλλε ο Νικόλαος (και γενικότερα οι ψάλτες της Σμύρνης) να προκάλεσε την αντίδραση του Πατριαρχείου.
ΥΓ. Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια!
 
Τα δύο τελευταία ιδιόμελα του "Τριωδίου" του Γ. Ραιδεστηνού,
Φοβερὸν τὸ ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος" και "Συναγωγὴ πονηρὰ καὶ μοιχαλίς".

Ψάλλονται Κυριακή των Βαΐων εσπέρας εις το Λυχνικόν.

Καλή δύναμη για την Μεγάλη Εβδομάδα.
 
Το δοξαστικό της Δ' Κυριακής των Νηστειών "Δεύτε εργασώμεθα" σε ήχο α'. Πρόκειται για μια πολύ όμορφη σύνθεση του Γεωργίου Ραιδεστηνού του Β' (1833-1889), με ενδιαφέρουσες αργές μουσικές θεσεις. Από το Τριώδιο του Άρχοντος που κυκλοφόρησε πριν από δύο έτη.
 
Η Χορωδία Ιεροψαλτών Ι.Μ. Αλεξανδρουπόλεως αποδίδει τον Κοινωνικό Ύμνο της Δευτέρας "Ὁ ποιῶν τοὺς ἀγγέλους αὐτοῦ πνεύματα͵ καὶ τοὺς λειτουργοὺς αὐτοῦ πυρὸς φλόγα. Ἀλληλούια" σε ήχο β΄. Σύνθεση του Πέτρου Μπερεκέτη.
Ζωντανή ηχογράφηση εντός του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου Αλεξανδρουπόλεως.
 
Back
Top