Είναι από το βιβλιο του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΟΥ με τίτλα ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΥΜΝΩΝΔΙΑ Τόμος Α΄Ευχαριστούμε Νικόλαε, είναι πολύ ενδιαφέρουσα γραφή. Από ποιο βιβλίο είναι;
Τα ίδια χερουβικά σε πιό εύχρηστο pdf ανέβηκαν και εδώ. Στην υπεραναλυτική γραφή του ο Παναγιωτίδης προσπαθώντας να δεσμεύσει τα αδέσμευτα του λαρυγγιού του χρησιμοποιεί μέχρι και πεντάγοργο (!) (σελ. 2) εκτός βέβαια από τα πολλά δίγοργα, τρίγοργα και τετράγοργα, ενίοτε και παρεστιγμένα. Υπάρχει ηχογράφηση των κειμένων αυτών από τον ίδιο ή από άλλο ψάλτη; Αυτά τα έγραψε ο ίδιος ή είναι απομαγνητοφωνήσεις τρίτων; Νικόλαε, όταν μπορέσεις ανέβασε και όλη τη σειρά.
Από ότι γνωρίζω ο Παναγιωτίδης δεν έγραφε. Η σειρά των χερουβικών που είναι καταγεγραμμένη, όπως επισημαίνει και ο φίλος κ.Κιαμηλίδης, στο βιβλίο του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΥΜΝΩΝΔΙΑ Τόμος Α΄ φαντάζομαι ότι είναι απομαγνητοφωνήσεις του κ.Καραγιάννη.
Υπάρχουν και μερικά χερουβικά ίδια από τον ΔΕΒΡΕΛΗ ΑΣΤΕΡΙΟ-ΜΟΝΩΔΙΚΟΝ τα οποία απομαγνητοφώνησε και ο ίδιος και γι' αυτό υπάρχουν οι διαφορές που θα δείτε όταν τα ανεβάσω.
Αν κάποιος δεν έχει επαφή με το "πατριαρχικό" ύφος και δεν έχει ακούσει τις εκτελέσεις, είναι δύσκολο να αποδώσει αυτά τα χερουβικά. Θεωρώ ότι οι γραφές αυτές, όσο αναλυμένες κι αν είναι δεν καταφέρνουν να δεσμεύσουν επαρκώς το μέλος.
Υπάρχει ηχογράφηση των κειμένων αυτών από τον ίδιο ή από άλλο ψάλτη;
Ανεβάζω το χερουβικό του πλαγίου πρώτου, εκτέλεση του αείμνηστου του έτους 1960. Σύμφωνα με τον κ.Φραγκίσκο Μανιάτη η ηχογράφηση προέρχεται από αρχείο του Κώστα Αλαντίκα: τον γνωρίζει κανείς;
Υποκλιθείτε!
Ανεβάζω το χερουβικό του πλαγίου πρώτου, εκτέλεση του αείμνηστου του έτους 1960.
Υποκλιθείτε!
Υποκλιθείτε!
Υποκλινόμαστε ψυχή τε και σώματι!
ΥΓ1. Πρόκειται μήπως για collage 2 Χερβ (βλ. Τριάδι, 5.23 κεξ) ;
ΥΓ2. Η καταγραφή του χρήζει (πολλής) αναθεώρησης..
Ο αγαπητός Φραγκίσκος Μανιάτης μου είχε πει ότι πολλές φορές ο Παναγιωτίδης όταν γυρνάγαν από την εκκλησία ξαναηχογραφούσε το "τριάδι" από πάνω και ήταν τόσο φοβερός ώστε πετύχαινε ακριβώς τον χρόνο που έπρεπε για να πετύχει αυτό το κολάζ, να βγει δηλαδή στο σημείο "τον τρισάγιον ύμνον"!!
Αυτό δε, το έκανε γιατί τον χαλάγαν τα θυμιατά των παπάδων στο "Τριάδι"!!!
Όσο αναφορά την καταγραφή του στο είπα. Αλλά γενικώς να ξέρεις ότι μπορεί να ακούσεις το ίδιο χερουβικό από τον Παναγιωτίδη και να έχει μικροδιαφορές στην εκτέλεση. Αυτό γίνεται, γιατί χρησιμοποιούσε σπάνια έως καθόλου μουσικά κείμενα, αλλά έλεγε τα περισσότερα μαθήματα από στήθους.
...
Αυτό δε, το έκανε γιατί τον χαλάγαν τα θυμιατά των παπάδων στο "Τριάδι"!!!
...
Σημείο προβληματισμού για το πως ανεβαίνουμε όλοι στο αναλόγιό μας. Όταν χάνεται η ουσία, μένουν οι κορώνες...
Σημείο προβληματισμού για το πως ανεβαίνουμε όλοι στο αναλόγιό μας. Όταν χάνεται η ουσία, μένουν οι κορώνες...
Στην Πανήγυρη στο Βαρθολομιό Ηλείας, 24 Ιουνίου 1961, ο προσκεκλημένος πρωτοψάλτης Αθ. Παναγιωτίδης έψαλε το ακόλουθο χερουβικό σε ήχο πλ. δ.
Αφιερούται,
Δ.